Dienos aktualija, Visuomenės pokyčių analizė, Institucijų ir pareigūnų korupcija bei savivalė, Žmogaus teisės, Bažnyčios socialinis mokymas

Vygantas Malinauskas. Šiuo metu Lietuvoje katalikų laisvė dalyvauti šv. Mišiose nėra ribojama – ji tiesiog atimta

Tiesos.lt redakcija   2021 m. sausio 29 d. 22:58

26     

    

Vygantas Malinauskas. Šiuo metu Lietuvoje katalikų laisvė dalyvauti šv. Mišiose nėra ribojama – ji tiesiog atimta

Pastaruoju metu prieš tikinčiuosius, kurie nori turėti galimybę laikantis protingų saugumo reikalavimų dalyvauti šv. Mišiose, pasitelkiami įvairūs moralizavimai: „tikintieji neturi reikalauti sau išskirtinių teisių“, „jie turi solidarizuotis su tauta“, „ar katalikai turi atskirą savo sveikatos apsaugos sistemą“, „ar jie pagalvoja apie gydytojus ir jų pacientus“ ir pan. Taip suteikiant „moralinį“ pateisinimą valdžios norui spręsti pandemijos problemą tikinčiųjų teisės į religijos laisvę sąskaita. Beje, šiems moralizuotojams neįdomu, kad tikintieji nereikalauja „neribotos susirinkimų laisvės“, o prašo tik galimybės dalyvauti šv. Mišiose laikantis protingų saugumo reikalavimų, palyginamų su kitomis žmogaus egzistencijai esminėmis gyvenimo sritimis.

Vienas iš pamatinių teisinės demokratinės valstybės principų yra tai, kad valstybė neaukoja, kurios nors visuomenės grupės teisių, tam, kad patenkintų kitos visuomenės grupės interesus. Kai visuomenės dauguma pradeda reikalauti, kurios nors visuomenės grupės atsisakyti savo teisių, nes daugumai taip bus geriau, o tam dar pritaria ir šalies valdžia, parodo, kad iš tiesų visuomenėje ir valstybėje trūksta ir brandos, ir demokratijos, ir teisinės valstybės. Tikintieji neturi savo atskiros sveikatos apsaugos sistemos nei JAV, nei Vokietijoje, nei Prancūzijoje. Tačiau senas demokratijos ir pagarbos žmogaus teisėms tradicijas turinčios šalys supranta, kad negali atimti iš tikinčiųjų galimybės į dalyvavimą pamaldose, jei laikomasi tų pačių saugumo standartų kaip ir kitose žmogaus egzistencijai svarbiose sferose.

Kaip nurodė Tomas Viluckas, „Vokietijos Federalinis Konstitucinis Teismas yra pripažinęs bendro pobūdžio draudimą vykdyti visas religines apeigas bei rengti mišias grubiai pažeidžiančiu religijos laisvę, taigi ir prieštaraujančiu Pagrindiniam įstatymui. Teismas pabrėžė, kad valstybė turėtų sudaryti galimybę  bažnyčioms vykdyti apeigas, jei jas organizuojant imamasi saugumo priemonių, ribojamas dalyvių skaičius. Panašų sprendimą prieš porą  mėnesių yra priėmęs ir JAV Aukščiausiasis Teismas. Prancūzijos Valstybės Taryba buvo įpareigojusi valstybę moksliškai pagrįsti pamaldų dalyvių skaičiaus ribojimą iki 30 asmenų, siekiant įvertinti šių ribojimų  proporcingumą“.

Ir taip yra ne todėl, kad šios valstybės nusileidžia tikinčiųjų užgaidoms ar suteikia jiems išskirtines privilegijas, bet todėl kad laisvė į dalyvavimą religinėse apeigose yra viena pamatinių žmogaus teisių, kuri negali būti ribojama daugiau nei būtina. Šiuo metu Lietuvoje katalikų laisvė dalyvauti šv. Mišiose nėra ribojama (nustatant galimą dalyvių skaičių ir kitus saugumo reikalavimus). Ji yra tiesiog atimta.

Iš tikinčiųjų reikalaujama „solidarumo su tauta“, tačiau pati „tauta“ atrodo nėra linkusi solidarizuotis su tikinčiaisiais. Solidarumas yra ne tada, kai vienos visuomenės grupės siekia maksimaliai patenkinti savo interesus kitų visuomenės grupių teisių sąskaita, bet tada, kai visi vienodai dalinasi našta. Tie, kurie piktinasi tikinčiųjų noru turėti galimybę (su protingais ir proporcingais ribojimais) dalyvauti šv. Mišių aukoje, neketina atsisakyti savo laisvės praktiškai be jokių rimtesnių apribojimų lankytis prekybos centruose, dirbti gamyklose ir pan. Daug tikresnis Tautos solidarumas būtų tada, kai tikintiesiems būtų pripažįstama galimybė dalyvauti šv. Mišiose laikantis panašių saugumo reikalavimų kaip ir kitose svarbiose gyvenimo sferose (prekybos centruose, įmonėse, viešajame transporte ir pan.).

I. Šimonytė, „preventyviai“ viešai ragindama vyskupų konferenciją neleisti tikintiesiems dalyvauti pamaldose (net ir laikantis protingų saugumo reikalavimų), tiesiog davė žinią, kad mūsų valstybėje religijos laisvė, taip kaip ji yra suprantama vakarietiškoje teisinėje tradicijoje, nėra laikoma svarbia vertybe. Valdanti koalicija mėgsta linksniuoti teisinės valstybės principą. Tačiau vakarietiška teisinė valstybė nėra valstybė, kuri savo problemas sprendžia aukodama kurios nors visuomenės grupės pamatines žmogaus teises ir laisves.

Teisinė valstybė yra tada, kad pamatinės žmogaus teisės ir laisvės neribojamos daugiau nei būtina, o visa visuomenė vienodai ir proporcingai dalinasi apribojimų naštą ir riziką.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Nepasirašysiu        2021-02-3 15:31

Bažnyčiai pritruko aukų po mišių - verslas sulėtėjo.

Dzeikas       2021-02-1 23:16

Na kaip is tikruju?
Na lesa o trupineli nuo valdzios delniuko vyskupai ir tautinis klyras, tai kaip tai neprotinga ta delna kasti butu.
Gyventi tai reikia.
Na tai sugalvojo Ezopo sprendima. Draudimo nepratesiame, valdziai nepriestaraujame, jei ka - pervesime streles ant ko nors: tikinciuju, oro, Lietuvos pasto, diakonu blogiausiu atveju. Gudrus tie Lietuvos vyskupai, meilus kaip teliukai. O meilus teliukas dvi telycias ciulpia, sako rusu patarle.

Kaip yra iš tikrųjų?       2021-02-1 22:09

2021-01-06 laiške LT vyskupai skelbia sprendima, kad Šv. Mišiose bažnyčiose tikintieji dalyvauti negalės iki sausio 31 d.

2021-01-29 laiške LT vyskupai nekeičia 2021-01-06 d. sprendimo išreikštiniu būdu, t.y. neskelbia, kad draudimas pratęsiamas, tik pamini apie savo ketinimus “priimti sprendimą”:
“...Nuolat konsultuodamiesi su medikais, domėdamiesi Bažnyčios kitose šalyse patirtimi, tikimės netolimoje ateityje priimti sprendimą dėl laipsniško sugrįžimo prie bendruomeninio Eucharistijos šventimo. Rengiame konkrečius šio sugrįžimo žingsnius….”

Gerbiamieji, kam vargti ir rengti konkrečius žingsnius, jei draudimo terminas baigėsi, o naujas draudimas nepaskelbtas?

Kodėl drąsiai neskelbiate naujo draudomo, jei tikite, kad jis būtinas?
Taigi ar jis būtinas?

Dzeikas       2021-02-1 19:58

Jeigu Lietuvos kataliku baznycia sutinka su valdzia draudziancia laikyti ir dalyvauti - kanalizuokite ja, tegaliu pasakyti katalikams krikscionims. Kitaip Apvaizda kanalizuos jus kartu su ta “baznycia”. Biblijoje parasyta kas atsitinka su krikscionimis kurie atsisako skleisti Jo tiesa (pagal savo talentus ir galimybes, elgesiu, veiksmais, zodziu ir mintimis). “Jeigu druska praranda suruma, kam ji betinka apart to, kad ismest ja lauk?”.
Jeigu tokia baznycia kanalizavote, issirinkite ganytojus is savuju tarpo(procedura aprasyta Naujajame Testamente, dviracio isradinet nereikia) ir aukokite misias be sutanotuju nelebojo tarnu.O kur , kada ir kaip ne svarbiausias dalykas Dievui.

>>> 2021-01-31 15:17       2021-01-31 18:28

Na, taip, velnio “technologija”, kas tai per technologija? Kodėl jos pagrindu daroma vakcina ir kas gali paneigti, kad ne naudojamos ląstelės toliau. Žinau, kad metami didžiuliai pinigai, kad abortai būtų prieinami ir daromi. Keista vakcina, kuri brukama neišbandyta ir be garantijų.

>Antanas       2021-01-31 15:37

Tai,kad kunigams niekas ir nedraudžia aukoti Šv Mišias, vieniems bažnyčioje.Bent jau kol kas.O,kad tikinčiųjų neleidžia į bažnyčias,tai viskas suprantama.Bedieviams politikams patinka drausti ir varžyti tikinčių laisves.Jie naudosis šituo virusu,kaip įmanydami.Jau pasauliniu mastu pamatėme,kad tai puikiai veikianti žmonių kontrolės forma

>2021-01-31 9:37       2021-01-31 15:17

Panašu,kad tiesiogiai šiuo metu išabortuotų kūdikių dalių vakcinose nuo covid viruso nėra,bet pati kai kurių dabartinių vakcinų kūrimo technoligija kildinama iš aštuntajeme dešimtmetyje padaryto aborto ir panaudojant to negimusio vaiko,vaisiaus ląsteles. Tokia dviprasmiška pasirinkimo situacija gaunasi.Straipsnis apie tai >>“Ar pagrįsti nuogąstavimai dėl COVID-19 vakcinų etiškumo?”

Antanas       2021-01-31 13:52

Neskaičiau straipsnio,tik man pakako antraštės”..ji tiesiog atimta”? Man nesuprantama, kas galėjo iš vyskupų konferencijos atimti? Šventas Raštas sako, kad “Dievo reikia labiau klausyti nei žmonių.” Pasirodo, kad Lietuvoje tuomet jau nėra nei Vyskupų nei kunigų kurie klausytų Dievo? Šito dar iš politikų lūpų nebuvo išgirsta, kad mes neklausytume Dievo. Bedvasiai vadovai paklusta politikams ir jų klauso. Tikintys kunigai kaip aukojo Šventas Mišias bažnyčiose, taip ir dabar aukoja ir jie nieko bendro neturi su netikinčiais vyskupais. Ir parapijiečiai lankosi. Uždrausti aukoti Šventas Mišias kunigui niekas negali uždrausti, jei jis yra kunigas.

>Tačiau. 2021-01-30 6:48       2021-01-31 10:45

Jūs čia puikiai parašėte.
Toks įspūdis, kad mūsų Ganytojai iš paskutiniųjų rūpinasi kūnu, o dvasia - tiek to, palauks…
Ryškus sumaterialėjimas bei siekis įtikti valdžiai.

Esu labai pasipiktinęs       2021-01-31 9:42

ir teigiu, kad skiepai pagaminti iš abortuotų kūdikių yra skatinimas daryti abortus. Vadinasi vartodami šiuos skiepus, mes remiame aborto verslą.

Esu labai pasipiktinęs       2021-01-31 9:37

tik ką girdėta per “Marijos” radiją vysk. Trijonio skatinančia kalba skiepytis net iš abortuotų kūdykių pagaminta vakcina. Jo pateisinami teiginiai yra visiškai amoralūs ižvelgiant kaip pateisinačia esant dabartine padėtimi O juk abortas tapo verslo rūšimi ir todėl medikai visomis jėgomis skatina už abortus, todėl yra metamos didelės pinigų lėšos rengiant daugelyje šalių abortų šalininkų demonstracijas. Prie ko mes nusiritome, negi net vyskupams Viešpats atėmė sveiką protą?

Panašu       2021-01-31 8:33

Kad Lietuvoje įsigali baisi diktatūra. Net Stalinas nedrįso uždaryt bažnyčių.

ah1       2021-01-30 23:56

Laisvė tai bardakas, o kur bardakas ten ligos, ir nelaimės visokiausios. Va, vienas užsimanė  caronoviruso platinimo laisvės bažnyčiose ir griauti valstybės nustatytą tvarką.

ah1       2021-01-30 23:43

> 2021-01-30 22:07, tamsta pats sau prieštarauji. Jei žinai, kad cit.
“Tikroji malda užsidarius kambary - taip.”, tai žinai kad Dievui tarpininkai ir pastatai nereikalingi, ir bažnyčiose malda nėra tikra pagal Jėzaus Kristaus mokymą pagal Bibliją. Geriau informuokit tikinčius ko mokė Jėzus Kristus apie tikrą maldą, rūpinkitės tikinčiųjų saugumu kad patys tikintys nesusirgtų karonovirusu ir neplatintų karonoviruso kitiems.

Melskimės       2021-01-30 23:23

Šiuo metu,bent jau šioje bažnyčioje kur lankausi nėra didelių apribojimų.Buvau per Šv Kalėdas ,šventiniu laikotarpiu ir šiandien dalyvavau Šv Mišiose,kurios vyko anglų kalba .Bažnyčioje,dėl viruso nustatyta tam tikra tvarka.Bet ir paprastą dieną tikintiesiems durys neužrakintos.Prieš kokias tris savaites kunigas net minėjo ir džiaugėsi ,kad iš visų  susibūrimo vietų,valdžios įstaigų  ir panašiai-JK katalikų bažnyčiose nustatytas mažiausias užsikrėtimų skaičius.Londonas JK

Dar dėl ah1 dezinformacijos       2021-01-30 22:07

Tikroji malda užsidarius kambary - taip.
Mišios toli gražu ne vien malda, bet sakramentinis Aukojimas, numatantis tam būtinus dalyvius. Be jų nėra nei Aukojimo, nei Bažnyčios, nei pačios krikščionybės. Mišių Auka nenutrūkdavo net marų metais senojoje Europoje. Dar nebūta popiežių iki dabartinio, kurie siūlytų gydytis nuo D-vo bausmės kažkokiais vaistais.
https://www.vaccinedeaths.com/

ah1       2021-01-30 18:33

ir teisingai daro - bažnyčios neturi virsti ligų veisykla kai šalyje pandemija skelbiama, be to tikroji malda yra aki eni ė savo kambarėlį ir meldiesi, pagal Jėzaus Kristaus mokymą Biblijoje.

ah1       2021-01-30 18:29

>2021-01-30 16:19,  tamsta geriau ne žydų raštus skaityk o Lietuvos istoriją, kur rasi kad siautėjant užkrečiamoms ligoms lietuviai gelbėjosi miškuose - izoliavosi nuo ligų užkrato. Maža to, galimai būtent lietuvių suformuota praktika taikoma ir dabartiniu metu.

labai į temą       2021-01-30 18:25

atsiverskite straipsnį Respublikoje apie bilio bandito ir visos šėtono kompanijos tikslus ir veikimo būdus. Džiugina tai, kad absoliuti dauguma skaitytojų JAU PABUNDA. Delfinarinių avių tas neliečia, - greičiau “susiskiepys”, greičiau jų bukų, įnirtusių, žmones puldinėjančių savanoriškai sumažės.
Suprantu, kad darau nuodėmę taip sakydamas, bet tokioje situacijoje, deja, darvinizmas ima viršų.

ar išvysiu       2021-01-30 16:19

Šv.Rašte randu parašyta, kad ištikus negandoms , mūsų protėviai imdavo dar karščiau melstis…Visi: nuo karalių iki varguolių...Daug yra aprašymų apie stebuklingas pergales padedant Dievui ...Norisi klausti mielų mūsų ganytojų:———KO MES BEGALIME TIKĖTIS, KAI ATSISAKĖME VIEŠOS ŠV.MIŠIŲ AUKOS?  VADINASI, ATMETĖME VISAGALĮ DIEVĄ?  DIEVĄ- GYVYBĖS IR MIRTIES VIEŠPATĮ......................................ar išvysiu tikėjimą, kaip pranašo Danieliaus,mieli ganytojai…....

Atrodo       2021-01-30 15:52

gali prieiti toks laikas su uzdarytais Maldos namais , kad Kunigai nebetures duonos kaasnio , nes moterytes nei tu suvargusiu dvieju eureliu nebeatnesa. I tuos Maldos namus ir susirenka kelios , keliolika tu moteryciu, kurios atstumu dvieju metru gali laisvai melstis. Koks tikslas jas neileisti i Maldos namus , tegu paaiskina tie kurie uzdraude tai?!

nesutinku       2021-01-30 15:44

Ne ta šimonytė ,o virusas , naikinantis žmones vieną po kito neleidžia sveiko proto žmonėms telktis į susibūrimus .Autoriau , matyt blogai meldies ,jei Tavo maldos nepaveikia Dievo sunaikint virusą.

Vilnietė       2021-01-30 13:04

2020 m.rugpiūčio 20 d. sukako 100 metų , kai gimė Kardinolas Vincentas Sladkevičius.Bet ir Lietuvos valstybė ir Vyskupų konferenciją šią datą sugebėjo pamiršti???Dar buvo kalbų, kad 2021 metus paskelbs Kardinolo šimtmečio minėjimo metais, deja ir vėl tyla.Jokios pagarbos žmonėms, kurie jos verti.

stasys       2021-01-30 9:51

Karantinas aplamai yra problema visai visuomenei . Todėl kalbėti apie kažkokia saugia metodika leidžiančia atnaujinti pamaldas bažnyčiose kalbėti ankstoka .Teoriškai ir Max. Žmonės laikosi ‘saugiu metodiku’ kurios turėtu neleisti plisti virusui, vienok nėra taip . Autorius galėtu aiškiai pasakyti jog ta teisė atnaujinti pamaldas bažnyčiose tokia pat neginčijama kaip poreikis žmogui maitintis ar dirbti ? Taip sutaupytume ir laiko skaitydami tuos ilgus tekstus su gražbiliavimu juose žodžiais .

Kodėl?       2021-01-30 9:37

Sąmokslų pilna visur,ne tik internete.Bet net delfistai leido iš pirminio šaltinio sužinoti apie Švedijos valstybės elgesį pandemijos metu.Mes paklusnūs,nes bijoti verčia baudos.Ir didžiausias pažeminimas laukia,kai numiršta artimi ir brangūs artimieji:išlenda visi DRAUDŽIAMA.Visi supranta apie ką čia.Bet…ir šiandien yra padorių kunigų ir paslaugų tiekėjų.Mums pavyko palaidoti ir su giedoriais,ir su Bažnyčia,ir su artimaisiais kapinėse,esam laimingi,kad viskas vyko,kaip norėjo išėjusieji.Pasitikrinom:nesusirgo nė vienas dalyvis.Bet liūdna,kai gyvenimas virsta kažkokia klaikia nauja realybe.Ir kad vyskupai nesipriešina ir net nediskutuoja,daugiau nei keista.

Tačiau.       2021-01-30 6:48

Šio pasaulio valdantieji yra pasaulio dvasios vedami, o štai mūsų Katalikų Bažnyčios hierarchai, keistai susirūpinę  žmogaus fiziniu kūnu, bet ne dvasiniu. Sakykite, kodėl pas juos pakito vertybės? Ar jie ne dvasininkais save vadina? Juk Jėzus savo mokinius mokė rūpintis ne praeinančiais, t.y. kūniškais dalykais, bet nepraeinančiais, t.y savo dvasia. Kodėl jie nesuvokia, kad pasaulio dvasia nusitaikė į mūsų dvasios sunaikinimą, t.y. visišką žmogaus sunaikinimą? Ar ne Bažnyčią Jėzus paliko tam, kad ganytų Jo aveles? Tai kokią teisę turi Katalikų Bažnyčios vyskupų konferencija pritarti pasaulio dvasios planams žudyti mūsų dvasią? Juk pasaulis nusitaikė į pačius silpniausius, kuriuos tik dalyvavimas Šv. Mišiose palaikydavo. AR nematote, kas darosi Lietuvos dvasinėje plotmėje? AR nesupasaulėjote mielieji dvasininkai darydami tokius sprendimus? Juk šitas pandemijos maratonas “užsuktas” be pabaigos. 2020 m. kovo mėn. prasidėjęs, t.y. pavasarinė virusinių ligų sezonas, paverstas su testu turinčiu 97 procentų paklaidą, pandemijos liga.  Tad klausimas, ar užteks dvasios gydymui skirtas kelių mėnesių laikotarpis? Tai ar neprisidedate prie tautos genocido. Sunaikinus dvasią - žus ir kūnas.


Rekomenduojame

Andrius Švarplys. Ką tokie net neslepiami dvigubi standartai turi bendra su pilietine ar kultūrine pozicija?

Verta prisiminti. Kodėl šmeižiamas Kazys Škirpa ir Birželio sukilimas? Dovilo Petkaus pokalbis su Vidmantu Valiušaičiu

Birželio 15–17 dienomis vykusių protesto akcijų rezoliucija

Nida Vasiliauskaitė. Šviesa kovoja su tamsa

Vinco Kubiliaus reportažas iš 17-osios dienos akcijos Simono Daukanto aikštėje „Ar dar gyva Deimantė?“

Algimantas Rusteika: Ponai mieli, patys išsidūrėt – niekas atviroj erdvėj renginių dalyvių skaičiaus nebereguliuoja

Ką apie vaikų skiepijimą sako mokslas – Nidos Vasiliauskaitės parinkti skaitiniai tikintiesiems Mokslu

Vytautas Sinica papunkčiui: Žygimantas Pavilionis prieš Lietuvą

Tomo Baranausko įžvalga apie I. Šimonytės naująjį gerovės receptą

Prof. dr. Andrius Macas. Kažkas čia ne taip – reikia ruoštis (II)

Kęstutis Girnius. Referendumas – tautos valia ar demagogų įrankis?

Robertas Grigas. Pasirodo, yra dar ES šalyse parlamentų, atstovaujančių savo tautų interesams!

Birželio 14-osios naktis: nukryžiuoti vaikai

„Neteisingi“ tekstai, kurie „teisingai“ valdžiai sukelia konvulsijas

Iš propagandos frontų. Buvęs Konstitucinio Teismo pirmininkas D. Žalimas: šeimos yra visi – tiek tos pačios, tiek skirtingos lyties sąjungą sudarę

Nida Vasiliauskaitė. Ko bijote? Jų?

Algimantas Rusteika. Gal pabandom niekur nebebėgti?

Vygantas Malinauskas. Iš tėvų valdžios išlaisvinto vaiko interesas

Vytautas Radžvilas. Nesibaigianti tremties Golgota

Vytautas Sinica. Kas priešina visuomenę?

Kristina Zamarytė-Sakavičienė. Visiškas teisinis nihilizmas

Lietuvos šeimų sąjūdžio pareiškimas: Vienykimės!

Lietuvos Šeimų Sąjūdis: pranešimas dėl birželio 15–16–17 dienomis įvyksiančių protesto akcijų

Ramūnas Aušrotas. Ką reiškia SAM paskelbtas vaikų nuo 12 metų skiepijimo vajus ir manipuliacijos įstatymo tekstu?

Ką šiandien žinome apie tremtis? Dovilo Petkaus pokalbis su prof. Rasa Čepaitiene

Krescencijus Stoškus. Maršas, apnuoginęs realybės absurdą

1941 m. Birželio sukilimo 80-metį pasitinkant. Valdas Vasiliauskas: Idėjinė A. Sniečkaus klaida

Kviečiame į parodą „Pirmasis masinis trėmimas 1941 m. birželio 14–19 d.“

Vidas Rachlevičius. Aš su siaubu laukiu naujų rinkimų

Vaidotas A.Vaičaitis. Šeima, partnerystė ir Civilinis Kodeksas

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.