Visuomenės pokyčių analizė, Propagandos ir ideologijos analizė, Teisėkūros iniciatyvos

Saulius Arlauskas. Kaip, pasak R. Reilly „tualeto metafizikos“, translyčių teisių gynimas gali griauti žmonijos istorijoje puoselėtą teisę ir moralę

Tiesos.lt redakcija   2017 m. rugsėjo 21 d. 2:23

7     

    

Saulius Arlauskas. Kaip, pasak R. Reilly „tualeto metafizikos“, translyčių teisių gynimas gali griauti žmonijos istorijoje puoselėtą teisę ir moralę

Neseniai mus pasiekė intriguojanti žinia. Kanados Vyriausybė paskelbė, kad šios šalies piliečiai, kuriems nesvarbi jų biologinė lytis, netrukus savo pasuose ir kituose asmens dokumentuose ženklu „X“ galės žymėti neutralią lytį. Taip, pasak Kanados imigracijos, pabėgėlių ir pilietybės reikalų ministro Ahmedo Husseno, žengtas svarbus žingsnis „link visų kanadiečių lygybės didinimo, nepriklausomai nuo lyties tapatybės ar raiškos“. (Daugiau skaitykite ČIA.)

Tokia yra mūsų modernaus pasaulio progreso kryptis: nebeskirti vyro nuo moters, leisti kiekvienam pačiam spręsti apie savo lyties tapatybę.

Kokių naujų gyvenimo realijų galima tikėtis? Nesunku įsivaizduoti. Pavyzdžiui, kalbant apie viešąsias pirtis ar tualetus. Į kokią viešą pirtį turi teisę eiti asmuo su žyme X pase? Ogi tai jo pasirinkimo reikalas. Nors ir turi vyro lytinių požymių, bet jaučiasi moterimi, niekas jam nebeuždraus pasirinkti moterų pirtį ar tualetą. Ir atvirkščiai. O gal bus pirtys lyčiai „X“? Bet ir vėl jas lankyti galės tiek vyrai, tiek moterys.

Tai realybė, su kuria, reikia manyti, susidurs kanadiečių ir kitų kraštų piliečiai, kurie žengs modernaus progreso kryptimi. Bet tautos, nusprendusios neskirti vyro nuo moters, laukia ir kur kas dramatiškesni dalykai.

Žymiai pavojingiau yra tradicinės teisės ir moralės griūtis, kurią gali sukelti oficialus valstybės pripažinimas, kad žmogus turi teisę nesiskaityti su tuo, ką padovanojo gamta ar pasaulio Kūrėjas ir kas iki šiol buvo teisės bei moralės šerdis. Tai gyvybė, lytis, meilė, palikuonys, pati gamta ir pasaulis. Apie slypinčius pavojus įtikinamai kalba žinomas Jungtinių Valstijų visuomenės veikėjas ir mokslininkas, buvęs JAV Prezidento Ronaldo Reigano patarėjas Robert R. Reilly savo publikacijoje Tualeto metafizika, kurios vertimą į lietuvių kalbą ir pristatome Lietuvos skaitytojams.

R. R. Reilly, rodos, paprastoje ir labai humaniškai skambančioje frazėje, kad valstybei nevalia įstatymu apibrėžti asmens lyties tapatybę ir taip neva versti jį būti tuo, kuo jis, jo paties manymu, nėra, įžvelgia lemtingą civilizacijos atotrūkį nuo iki šiol mus vienijusių tradicinės teisės ir moralės pamatų. Įvesdama neutralios lyties sampratą ar pripažindama teisę keisti lytį, civilizacija pajuda naujos moralės link, o tiksliau – antimoralės, kuri pateisina žmogaus siekį sunaikinti tai, kas iki šiol buvo moralu ir teisėta, tai, kas yra gamtos ir Dievo duota. Pavyzdžiui, asmeniui, kuris turi visus vyro atributus, suteikiama teisė fiziškai – lyties keitimo operacijomis –save tiek žaloti, kad supanašėtų su moterimi ir, kaip R. R. Reilly sako, moraliai leisti bei įstatymais įteisinti vyro ar moters teisę naikinti savo vyrišką ar moterišką kūną, dovanotą gamtos. Taigi kas labiau moralu ar amoralu? Mylėti savo kūną kaip gamtos ir Dievo dovaną ar jo nekęsti? Moralinių vertybių perkainojimas mūsų laikmetyje daugiau nei akivaizdus.

R. R. Reilly parodo, kad patosiškos politikų ar teisininkų kalbos, kuriomis neva rūpinamasi likviduoti diskriminaciją dėl lyties, savyje slepia nesupratimą ir nesusipratimą, kad teisinės ir moralinės vertybės negali būti išgalvotos, kad yra iliuzija įsivaizduoti, jog asmuo gali susigalvoti savo būties aukščiausius tikslus ir juos įgyvendinti savo laisva valia, visiškai nepaisydamas gamtos įstatymų. Šių dienų politikai tai pamiršta ir skelbia pagarbą asmens saviraiškai nenustatydami jai protingų ribų, gina toleranciją ne tik kitaip mąstančiam, bet ir tiesiog lemtingai klystančiam.

R. R. Reilly atskleidžia, kaip politikai, gindami translytiškumą, tiesiog to nesuvokdami, remiasi iš esmės marksistine teorija (metafizika), (marksizmui autorius priskiria ir prancūzų filosofo J. P. Sartro mintis). Ši metafizika, tvirtina, kad žmogaus nesaisto jokie iš žmogiškos prigimties kylantys įpareigojimai gyventi taip, kaip gamtos ir Pasaulio Kūrėjo nustatyta.

Politikų skelbiamas rūpestis netrukdyti žmogui būti „savimi“, kai jis konflikuoja su gamta, su sveiko proto principais, yra ne kas kita, o tik tariamas, naivus „žmogiškumas“. Tariamas todėl, kad žmogaus teisė gyventi taip, kaip nori, nėra absoliuti, kad žmogaus norus determinuoja nenumaldomi tikrovės dėsniai. Naivus humanizmas realiai sukuria moralines ir teisines prielaidas pasiklydusiam žmogui sunaikinti savo egzistencinį pagrindą – savo būties esmę, kuri nėra jo sukurta, kuri jam duota gamtos ar pasaulio Kūrėjo ir todėl yra pati didžiausia brangenybė. Taip nejučia per užuojautą asmeniui, išgyvenančiam subjektyvų konfliktą su gamtos duota lytimi, į šiuolaikinį pasaulį įžengia žmogaus luošinimo ir susiluošinimo moralinis pateisinimas ir įstatyminė apsauga.

R. R. Reilly pamąstymai apie teisės metafizinę pusę išties mums yra aktualūs. Lietuva yra raginama ratifikuoti Stambulo konvenciją, kurioje smerkiamas smurtas prieš moteris. Deja, konvencija po šiuo iš tiesų humanišku tikslu maskuoja ir kitą tikslą – rūpestį lytimi X, nepaisymą gamtos nustatyto vyro ir moters lyčių skirtumo.

Taigi, kol konvencija Lietuvoje neratifikuota, kol mes dar galime diskutuoti pasitelkdami aiškius, sveiko proto argumentus, paskaitykime, ką translytiškumo tema rašo R. R. Reilly (Robert R. Reilly. Tualeto metafizika).

Vertėjas – Saulius Arlauskas

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Ramunas ramune       2017-11-12 21:54

Musu kurejas yra gamta kurioje zodis anatomija nieko nereiskia . Taipei pat it lytis.gamta sukure taip kaip yra o me propagandiska religija kuria milijonai tiki.

Iliustracija       2017-09-20 10:46

pries pora dienu Haid parke translyte butybe uzpuole ir sumuse pagyvenusia feministe.Feministes nori sau tureti erdves be vyru,nes jie ,,agresyvus” ir tt,o translyciui tai nepatiko-stai ir vyriskai priplojo moteriske…Tas beprotiskas Pasaulis !

Pilietybes reikalu ministras       2017-09-20 1:37

Ahmed Hussen?! - Viska pasako..

...       2017-09-19 20:08

Lietuviai geros sirdies zmones,jie nepergyvena del savo vaiku,anuku ateities.Ka ” tarnai” nuspres,ta musu zmones priims net nesigilindami.Tai valstybe,kurios zmones lengva valdyti,nes gali dergti ant galvos kiek nori,kaip nori,lietuvis ne krust.Mandrus komentaruose,o realybeje didelis nulis.GEDA.

gaunasi       2017-09-19 17:56

  psichikos sutrikėliai verčia sveikus tuštintis prie psichikos sveikatos sutrikėlių akių?

ruta       2017-09-19 15:31

..kai vieni zmones pradeda konfliktuoti su sveiku protu , o kiti , turedami galiu stumti ir   tvirtinti , su sveika psichika nesuderintus istytmus , gaunasi ‘ONO ’ su daugybe psichikos problemu ..tai gal geriau jiems svelnesni varianta - prisiuti tik uodegas ..ir tiems ,istatymu kurejams ir lobistams ..neliks ir tualetu problemos ..

Baisu       2017-09-19 13:46

Lietuvos Mičiūrininkai pasius skaitydami tokias mintis.


Rekomenduojame

Andrius Švarplys. Ką tokie net neslepiami dvigubi standartai turi bendra su pilietine ar kultūrine pozicija?

Verta prisiminti. Kodėl šmeižiamas Kazys Škirpa ir Birželio sukilimas? Dovilo Petkaus pokalbis su Vidmantu Valiušaičiu

Birželio 15–17 dienomis vykusių protesto akcijų rezoliucija

Nida Vasiliauskaitė. Šviesa kovoja su tamsa

Vinco Kubiliaus reportažas iš 17-osios dienos akcijos Simono Daukanto aikštėje „Ar dar gyva Deimantė?“

Algimantas Rusteika: Ponai mieli, patys išsidūrėt – niekas atviroj erdvėj renginių dalyvių skaičiaus nebereguliuoja

Ką apie vaikų skiepijimą sako mokslas – Nidos Vasiliauskaitės parinkti skaitiniai tikintiesiems Mokslu

Vytautas Sinica papunkčiui: Žygimantas Pavilionis prieš Lietuvą

Tomo Baranausko įžvalga apie I. Šimonytės naująjį gerovės receptą

Prof. dr. Andrius Macas. Kažkas čia ne taip – reikia ruoštis (II)

Kęstutis Girnius. Referendumas – tautos valia ar demagogų įrankis?

Robertas Grigas. Pasirodo, yra dar ES šalyse parlamentų, atstovaujančių savo tautų interesams!

Birželio 14-osios naktis: nukryžiuoti vaikai

„Neteisingi“ tekstai, kurie „teisingai“ valdžiai sukelia konvulsijas

Iš propagandos frontų. Buvęs Konstitucinio Teismo pirmininkas D. Žalimas: šeimos yra visi – tiek tos pačios, tiek skirtingos lyties sąjungą sudarę

Nida Vasiliauskaitė. Ko bijote? Jų?

Algimantas Rusteika. Gal pabandom niekur nebebėgti?

Vygantas Malinauskas. Iš tėvų valdžios išlaisvinto vaiko interesas

Vytautas Radžvilas. Nesibaigianti tremties Golgota

Vytautas Sinica. Kas priešina visuomenę?

Kristina Zamarytė-Sakavičienė. Visiškas teisinis nihilizmas

Lietuvos šeimų sąjūdžio pareiškimas: Vienykimės!

Lietuvos Šeimų Sąjūdis: pranešimas dėl birželio 15–16–17 dienomis įvyksiančių protesto akcijų

Ramūnas Aušrotas. Ką reiškia SAM paskelbtas vaikų nuo 12 metų skiepijimo vajus ir manipuliacijos įstatymo tekstu?

Ką šiandien žinome apie tremtis? Dovilo Petkaus pokalbis su prof. Rasa Čepaitiene

Krescencijus Stoškus. Maršas, apnuoginęs realybės absurdą

1941 m. Birželio sukilimo 80-metį pasitinkant. Valdas Vasiliauskas: Idėjinė A. Sniečkaus klaida

Kviečiame į parodą „Pirmasis masinis trėmimas 1941 m. birželio 14–19 d.“

Vidas Rachlevičius. Aš su siaubu laukiu naujų rinkimų

Vaidotas A.Vaičaitis. Šeima, partnerystė ir Civilinis Kodeksas

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.