Dienos aktualija, Visuomenės pokyčių analizė, Demokratija ir valdymas, Žmogaus teisės

Nida Vasiliauskaitė. Uždažyti vėliavą

Tiesos.lt siūlo   2021 m. balandžio 1 d. 22:10

3     

    

Nida Vasiliauskaitė. Uždažyti vėliavą

DELFI.lt

Tarkime, požeminėje perėjoje aktyvistai nupiešia per visą sieną didžiulį kūjį ir pjautuvą. Gyventojai pasipiktinę uždažo. TV kamerų apsupti aktyvistai triumfuoja: matote?! Ką mes ir sakėme: šis kraupus vandalizmo aktas liudija, kokia baisi neapykanta žmonėms, dirbantiems žemės ūkyje ir pramonėje, tvyro mūsų šalyje! Jiems liepiama tylėti, norima, kad jų nebūtų, o tyla lygu mirtis, tad šis uždažymas – fašistinė valia sukišti darbininkus, ūkininkus ir jų pagalbininkus į koncentracijos stovyklas! Ir užrašo ant sienos „Arbeit Macht Frei“.

Žinoma, nelyginu LGBT vėliavos kūjui su pjautuvu ar LGBT aktyvizmo – komunizmui, bet analogija gana tiksli savo proporcija: santykis tarp simbolio ir juo simbolizuojamos grupės susiklostė toks pat. Vaivorykštinė vėliava nėra „tiesiog LGBT žmonės“ – tai visiškai arbitralus ženklas (griežtai kalbant, būtent todėl – ženklas, ne simbolis), netalpinantis savyje nieko homoseksualaus ar neheteronormatyvaus, su pažymėta grupe susijęs dar mažiau nei pjautuvas – su valstiečiais (su jais vis dėlto šiek tiek susijęs – kaip to meto derliaus nuėmimo įrankis), ji jau seniai tapo signalu specifinio aktyvistinio elgesio ir logikos, reakcija į ją – reakcija į tokį aktyvizmą, automatiškai nekonvertuojama į „neapykantą LGBT“.

Kokį „tokį“? Nagi sąmoningą kryptingą realijų pritempinėjimą prie savos išankstinės schemos, atsisakant matyti ir girdėti tikrus oponentų motyvus, pasimėgavimą aukos vaidmeniu gaminant aplink „homofobus agresorius“, neretai – lygioje vietoje. Taip nesielgia tas, kas ieško draugų ir tikisi supratimo, kas nori socialinės taikos ir tolerancijos – taip elgiasi tas, kas sąmoningai nori konflikto, „dviejų Lietuvų“ ir progos pozuoti fotosesijai pirmojoje (kuri – bevertė, jei nėra tų kitų, bjaurių-purvinų-piktų, kvailesnių, tamsesnių, provincialių, mažiau uždirbančių, juokingų), o antrąjai – apriboti bent jau žodžio laisvę.

Sakote, netiesa – akcija požeminėje perėjoje tenorėta padidinti LGBT matomumą, atkreipti dėmesį, jog LGBT nariai – ne monstrai iš tolimos antipodų žemės, o draugai, kolegos, pažįstami? Gerai, įsivaizduokime tikrą, realų homofobą, kuriam akcija, esą, ir skirta. Eina jis savo įprastu keliu – ir štai prieš akis monumentali akinančiai spalvinga vėliava tujina jį skelbdama įtarimą, jog galbūt pašto kurjeris, vakar atnešęs jam siuntą – gėjus.

Ką daro homofobas? Netikėta simpatija kurjeriui užlieja akimirksniu širdį, o dar tos spalvos! Homofobija tirpsta lyg sniegas, nutviekstas pavasario saulutės. Rimtai? Jums taip būtų, jei būtumėte homofobas? Ne, nes nebūtumėte homofobas? Neįmanoma: homofobai – ne žmonės gi, o monstrai iš atokios salos pažinaus pasaulio pakrašty?

Kodėl perėja? Graffiti ir tagavimo vieta. Visų ir niekieno. Taip, ir LGBT. Bet ne, LGBT vardu ne šiaip pataginama: dabar ši visų ir niekieno zona – mūsų, graffiti-free! Graffiti zonoje būtinai kas nors pasipriešins tokio masto privatizacijai, net jei tema būtų visai kita, būtinai ką nors užrašys ar užteplios, jei ne priešiškai nusiteikę kiti aktyvistai, tai pavieniai asmenys, bet dabar pasipriešinimas automatiškai bus traktuojamas kaip išpuolis prieš LGBT, kaip neapykantos aktas ir rodiklis – ir bus galima kaltinti „tamsią visuomenę“.

Šito nenumatyti neįmanoma – šitai ir buvo numatyta, šitas efektas būtinai bus, nes perėjoje vaikšto visokie žmonės, praeis ir koks homofobas arba išlies susierzinimą tas, kas tiesiog nenori, kad požeminės perėjos sienos jam pamokslautų. Todėl taip, tai sąmoninga provokacija.

Pavyko: atsirado trispalvė. Ne svastikos, ne bjaurūs išsiplūdimai LGBT adresu, o trispalvė. Kodėl? Todėl, kad veiksmas vyko Kovo 11-ą ir suprastas kaip insinuacija vieną, valstybinę, vėliavą pakeisti kita, partikuliaria. Be pagrindo? Organizatoriai to mintyje neturėjo? Gerai, kodėl tada būtent Kovo 11-a? Proga visiems švęsti laisvę? Gal ir proga, tačiau išreikšta būdu, kuris sukėlė iš anksto nuspėjamą poliarizaciją ir galėjo tik padidinti priešiškumą vienos visuomenės dalies kitai: ne heteroseksualios daugumos neheteroseksualiai mažumai, o nuosaikios tolerantiškos daugumos rėksmingai, užsipuldinėjančiai, pamokslaujančiai, kaltinančiai, pajuokiančiai aktyvistų kultūrėlei (kurios didelė dalis, beje, irgi heteroseksuali).

Trispalve siekta tikrai ne išreikšti neapykantą ir pranešti „LGBT – lauk iš Lietuvos!“ (kaip rutiniškai atkakliai vaizduojama pirmosios vėliavos simpatikų pusėje, nors savo neteisumu jie gali nesunkiai įsitikinti skaitydami, ką iš tiesų sako pravardžiuojamieji „patriotais“), o atsiimti sieną ir pažiūrėti, ar bus išdrįsta „visus“ simbolizuojančią trispalvę, savo ruožtu, uždažyti.

Straipsnio tęsinį skaitykite DELFI.lt portale ČIA.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Ona       2021-04-3 19:19

Jau Karoliniškių perėją išdergliojo homofobai pedofilai simonkiniai. Negaila jiems laiko, nei jėgų, nei pastangų, o atrodo suaugę ir jau gerokai įmitę, tik galvos tuščios ir irzlūs veidai

stasys       2021-04-2 9:55

Pacituosiu viena autorės mintį kuri gana aktualiai kertasi su visu tuo ką šneka V.Radzvilas .cit.”Žinoma, nelyginu LGBT vėliavos kūjui su pjautuvu ar LGBT aktyvizmo – komunizmui, bet analogija gana tiksli savo proporcija:” ar tikrai autorę ?juk V.Radzvilas ir ji remiantis atvirai tapatina LGBT su neomarksizmo idėjomis pripliusuodami čia ta pati ir neoliberalizma. Vargiai ką stebina tapusi praktika viską kas svetima kišti po vieną skrybėlę .

Prašalietis       2021-04-2 8:11

Paskaitęs Nidos Vasiliauskaitės “gilios filosofinės minties” teiginį- “Žinoma, nelyginu LGBT vėliavos kūjui su pjautuvu ar LGBT aktyvizmo – komunizmui, bet analogija gana tiksli savo proporcija:...”, ir aš pagaliau šiandiena pamačiau Lietuvoje tarybiniais laikais “kūjo ir pjautuvo simbolio nešamo komunizmo baisumus”... Šaunu, kad V.Lansbergis “sugriovė Tarybų Sąjungą” ir aš turiu galimybę kaip Vasiliauskaitė savo ruožtu - žinoma, nelyginu LGBT vėliavos kūjui su pjautuvu ar LGBT aktyvizmo – komunizmui, bet pamatau kūjo ir pjautuvo ne teorinę, bet praktinę analogiją su Nausėdos ir “politinio elito” kuriama gerovės valstybe atskirai paimtame lansberginiame durnių laive eurosojūzo sudėtyje.  Tiek pjautuvas su kūju, tiek LGBT vėliava simbolizuoja žmones ir jų veiklą. Pjautuvas simbolizuoja valstiečio darbo įrankį, kūjis simbolizuoja darbininko darbo įrankį, abu darbo žmonių įrankiai simbolizuoja darbą visuomenės ir ateinančių kartų labui. Iš civilizuotų vakarų su demokratija parsinešta LGBT vėliava šiai “progresyviai” publikai ir “reikalą suprantančiai” ne LGBT publikai simbolizuoja vyrišką lytinį organą išangėje, moterišką liežuvį moters lyties organe ir “akių suspindėjimą LGBT vėliavos spalvomis” nuo patiriamo “šiuolaikiško, vakarietiškai demokratinio”, kiekvienam “pagal poreikius”(komunizmo teorijos ir šaunesnės Nausėdos gerovės valstybės koncepcijos pagrindinis tikslas- viskas žmogui ir jo gerovei) personalinio “nežemiško” kaifo. Nuostabus dalykas yra šiuolaikiniam “pažinimui ir tiesų suvokimui” teoriškai ir praktiškai kūjo ir pjautuvo ir LGBT “aktyvizmo nelyginimas komunizmui”, bet “sugebėjus pamatyti tikslią proporcijų analogiją”, net ir eiliniam žmogeliui viskas pasidaro šiandiena aiškiau nei aišku kas vyksta iš tiesų šiandienos realiame pasaulyje…. Be kūjo ir pjautuvo, atėjusio pas pseudovalstybinių darinių čiabuvius su Kremliumi, Raudonąja Aikšte, kaip ir Leninas, visiems laikams, analogijų pateikimo eiliniam žmogeliui suvokti kas vyksta aplink būtų “sunku”...


Rekomenduojame

Andrius Martinkus. Ką liudija dainos „Kelkis, Lietuva!“ gimimas?

Karolinska (Švedija) ligoninė nebetaikys hormoninio lyties keitimo metodo vaikams

Lina Dūdaitė-Kralikienė. Kai priežastys painiojamos su pasekmėmis, arba Kaip grąžinti valstybę prie ‘res publica’

Eligijaus Masiulio bylos penkmečiui artėjant Dovilas Petkus klausia: ar Tauta gali tikėtis atomazgos, aiškumo ir teisingumo?

Algimantas Rusteika. Apie karą, kurio nebus

Nuo bačkos. Andrius Navickas, vienas iš naujojo Partnerystės įstatymo autorių – apie krikščionybę, meilę ir naujuosius inkvizitorius

Ramūnas Aušrotas. Pora pastabų dėl koalicijos partnerių (!) rengiamo Partnerystės įstatymo projekto

Nida Vasiliauskaitė. Ką atsakyti žmogui, kuris yra „pasiryžęs aukoti dalį savo laisvės vardan bendro gėrio“?

Vytauto Sinicos pozicija LRT diskusijoje su Tomu Vytautu Raskevičiumi dėl vienalytės partnerystės projekto

Gertrūda Jolanta Juchno SF. Reikia dalyvauti, nes jei nepaprašysime atsižvelgti į Tautą, kito Maršo jau nebebus

Replika. Romualdas Žekas. Rafinuotas bandymas apgauti

„Neredaguota“ pokalbis su Nida Vasiliauskaite. Žmonių balsas

Dėl pasisakymų organizatorių vardu: „Didžiojo Šeimos Gynimo Maršo 2021“ organizacinės grupės pranešimas žiniasklaidai

Iš skaitytojų pašto. Pranas Kaladė apie Laisvę ir „laisvę“

Paulas Stametsas: Išgydo net vėžį – nepažintas grybų pasaulis

Kardinolas S. Tamkevičius palaiko „Šeimų maršo“ idėją: „Ginant principines vertybes Bažnyčia stovės mūru“. Kunigų R. Grigo ir A. Valkausko pozicija

Andrius Švarplys. Į ką lyties ir diskriminacijos nęsamonės perdaro Ameriką: gimsta naujoji CŽV

Herta Burbė apie „galimybes“: vasarą paplūdimyje

Vytautas Sinica. Bažnyčia draudžia katalikams balsuoti už partnerystę (ir A. Navickas tą žino)

Brolio Arūno Peškaičio žinia: Pranciškonų ordinas draudžia broliui Pauliui Vaineikiui dalyvauti Šeimų gynimo marše (papildyta)

Nuo bačkos. Andrius Navickas: Taip, aš palaikau Partnerystės įstatymo priėmimą

Kastytis Braziulis. Ar pritariu šeimų maršui? Taip, be abejo, nes…

Nida Vasiliauskaitė. Klausiate, ką daryti? Paklauskite piliečių

Jarūnė Rimavičė. Atsakymai į klausimą, nuo ko ginama tradicinė šeima Lietuvoje

Andrius Švarplys. Pagaliau yra alternatyva „Dviračio Žynioms“

Romualdas Žekas. Lavono gaivinimas

Jolanta Blažytė. Aūūū, Greta!!! Kur tavo „How dare you?“

Nida Vasiliauskaitė. Dabar išties pabūsiu – pirmą kartą – radikalu

Papunkčiui. Vytautas Sinica apie elitizmą

Vidas Rachlevičius. Dvi šalys nesitaiksto su Kinijos užmačiomis Pietų Kinijos jūroje – koks bus šios atsakas?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.