Savivalda

Liutauras Stoškus. Miesto daktarui Linui Kvedaravičiui: kurkime vaistą, bet gal geriau nuo tos ligos, kuria sergame

Tiesos.lt redakcija   2016 m. vasario 10 d. 22:31

19     

    

Liutauras Stoškus. Miesto daktarui Linui Kvedaravičiui: kurkime vaistą, bet gal geriau nuo tos ligos, kuria sergame

Reakcija į Lino Kvedaravičiaus tekstą „Vilnius kuria ilgalaikio poveikio vaistą spūstims sumažinti“

„Išsivysčiusi šalis yra ne ta, kur vargšai važinėja automobiliais, o ta, kur ir turtuoliai naudojasi visuomeniniu transportu“.
Gustavo F. Pedro, buvęs Bogotos meras, ekonomistas, kampanijos „Nulinė korupcija“ iniciatorius

Siūlau visiems įsivaizduoti ne visai malonią situaciją. Jums sutriko kraujospūdis. Ateinate pas gydytoją, kuris jums greitai diagnozuoja kraujospūdį sukėlusią ligą. Ligą gydyti galima tik kompleksiškai. Kad būtų įdomiau, tarkim, jog galutinis vaistų kompleksas dar nėra iki galo aiškus. T.y., lyg ir aiškus, nes dauguma to komplekso dedamųjų yra žinomos.

Net neabejoju, kad sutiksite gydytis tomis vaistų komplekso dedamosiomis, jei tik bus pasiūlyta. Tačiau kažkodėl gydytojo recepte jūs randate tik vaistus nuo didelio kraujospūdžio, mėtinius čiulpinukus ir lašiukus akims. Apie žvakutes geriau nutylėsim. Jei jūs puikiai skiriate ausį nuo nosies ir jei dar žinote, kad ligos pasekmė nebūtinai yra toje vietoje, kur ir jos priežastis, jūs būtinai paklausite: daktare, ar nesuklydote?

Ir aš klausiu, ar nesuklydote, Vilniaus daktare Linai Kvedaravičiau, siūlydamas Vilniui savo trumpalaikę gydymo programą spūstims mažinti? Prašom paaiškinti spūstimis sergančiam Vilniui, kaip nauji nuomojami autobusai, privatus vežėjas, o tuo labiau sutvarkyti įvažiavimai į kiemus jums padės sumažinti transporto srautą Konstitucijos prospekte ar bendrai Vilniuje? Nes ligonis, matydamas, kas yra siūloma trumpalaikei gydymo programai, ima net labai abejoti, ar tinkami komponentai bus maišomi ir ilgalaikio gydymo vaistams.

Spūstimis sergantis Vilnius tikrai dėkingas už greitą ligos diagnozę. Bet teikiant išvadas nepakenktų pasižiūrėti, ką rodo ligą diagnozuojantis prietaisas. O jis rodo, kad keleivių pervežimas lengvaisiais automobiliais Vilniaus mieste kasdienėms kelionėms nuosekliai auga. Lengvaisiais automobiliais nuvažiuotų kilometrų, tenkančių vienam keleiviui, santykis su viešuoju transportu pervežtų keleivių kilometrais yra 75:25 (!).

Gerbiamas daktare, to skaičiaus Jūs neminite. Todėl manęs neapleidžia negera nuojauta, kad Jūs nelabai suprantate, ką tas skaičius reiškia. Nes užuot siūlęs skubiai diegti privačiam transportui patrauklią visuomeninio transporto alternatyvą, siūlote apšviesti perėjas ir sutvarkyti įvažiavimus į kiemus. Kas iš mūsų ramiai klausytumėme daktaro, kuris nustatęs, jog viršutinis kraujo spaudimas yra 140, pasiūlytų gydytis mėtiniais čiulpinukais? Negi nesuprantate, kad 75:25 reikšmė yra analogiška kraujospūdžio matuoklyje užfiksuotai 140 reikšmei? Sveiko miesto reikšmė yra 50:50 (kas juodu ant balto įrašyta ir tarp miesto planavimo rodiklių). Tokią reikšmę turi miestai, kuriuose gyvenimo kokybė yra vertinama kaip geriausia. Miestai, kurie tikrai rūpinasi miesto sveikata, naudoja dar šiek tiek tikslesnius prietaisus, kurie rodo bent jau tris reikšmes – procentą gyventojų, mieste keliaujančių pėsčiomis ar dviračiu, procentą važiuojančių viešuoju transportu ir procentą į darbą vykstančių nuosavais automobiliais. Sveikam miestui tokio prietaiso matuojama reikšmė yra netoli 30:30:30.

Ir kodėl, daktare, Jūs neatlikote įvertinimo, ar iki šiol miestui išrašinėjami vaistai (apie juos kažkodėl nekalbate) neatvedė prie to, kad dabar miestas turi tokį aukštą transporto spaudimą? Ar ir toliau naiviai tikite, kad plėsdami miesto kraujagysles ir jas šuntuodami, mes išgydysime miestą? Juk Jūsų vaistai yra nukreipti į pasekmes, o ne į priežastis. Tris vieno gydytojo kadencijas mes eikvojom pinigus brangiausiems vaistams, kurie iš tiesų ligos negydė, o trumpuoju periodu šalino pasekmes ir tai ligą tik dar labiau komplikavo, atsirado ir daugybė pašalinių efektų. Užterštas oras, nuolatinis triukšmas, vaikų žaidimo aikštelės, pavirtusios purvinomis automobilių stovėjimo vietomis. Ir tada jau tenka gydyti ne tik kraujospūdį, bet ir kvėpavimo takų susirgimus, migreną, vėžį.

Tik jau nesakykit, kad ši liga neišgydoma. Jei ši liga yra išgydoma Vankuveryje ir Seule, Freiburge ir Kuritiboje, Surabajoje ir Bogotoje, kas trukdo ją išgydyti Vilniuje? Tik kuo labiau užvėlinsime ligos gydymą, tuo sunkiau, skausmingiau ir brangiau jis mums kainuos.

Tai gal vis dėlto pagaliau verta įsigilinti, kokią žinią mums transliuoja šie skaičiai – 75:25. 

Nors spūsčių priežastys ir įvardintos anamnezėje „chaotiška miesto plėtra“, „miestiečiai suvažiuoja, nes nėra darželių“, tačiau siūlomi sprendimai su šiomis priežastimis neturi nieko bendro. Negi galvojate, kad pertvarkant sankryžas nebeliks planavimo chaoso, o darželių poreikis atkris savaime? O gal gavę pertvarkytas sankryžas visi iš džiaugsmo sulips į autobusus ir troleibusus? Juk prietaiso skydelyje aiškiai šviečia skaičiai – 75:25 (kartoju 3 kartą ir dar pakartosiu 2 kartus, kad visi atsimintume ir kitą kartą, kai kas pasakos apie tai, kokių priešnuodžių imsis prieš transporto spūstis). Tai reiškia tik viena – gatvėse yra per daug lengvųjų automobilių, nes žmonės vis mažiau ir mažiau naudojasi visuomeniniu transportu.

Ar galiu suabejoti, kad Jūs, miesto daktare, esate linkęs praleisti pro akis ir kitą skaičių: 4-iais proc. visuomeninio transporto gali keliauti apie 60 proc. keleivių, o likę 40 proc. keleivių važiuoja nuosavais automobiliais. Ar neatrodo, kad visuomeninio transporto dalį padidinus vienu procentu, gali nebereikėti nei dviaukščių sankryžų, kurias, beje, reikės išlaikyti ir tų 60 proc. visuomeniniu transportu važiuojančių žmonių sąskaita, nei kitose sankryžose braižyti geltonus korius? Kodėl ligai gydyti Jūs siūlote rinktis tik pačius brangiausius vaistus ir būtent tuos, kurie iki šiol tik komplikavo visą gydymo procesą?

Gal atsakysite, daktare, transporto spūstimis sergančiam miestui, kaip privataus vežėjo atsiradimas išgydys nuo šios ligos? 75:25! Pasakykite nors vieną pavyzdį, kur pakeitus viešą paslaugos teikėją privačiu atpigo paslaugos ar padidėjo paslaugos aprėptis? Sakysite, privatus teikia geresnę paslaugos kokybę. Konkurencija yra sveika ir naudinga? O kas trukdo savoje įmonėje organizuoti sveiką konkurenciją, pavyzdžiui, tarp I ir II troleibusų parko? Sudarykite sąlygas. Geriau besitvarkantiems – geresni atlyginimai. Kas to neleidžia? Ar konkurenciją suprantate tik tarp privataus ir viešo? Juk ir vienas, ir kitas iš tų pačių miestiečių pinigų bus išlaikomas. Tad koks skirtumas? Tik dar ir pelną privačiam turėsime įskaičiuoti. Ir privatus vežėjas nelauks, kol skola kelių dešimčių milijonų užaugs – nustos važiuoti, ir viskas. O savas važiuoja. Kur dings. Besitrankančiais visom prasmėm troleibusais, bet važiuoja. Nes su savu galima ir neatsiskaityti. Nes jam skirti pinigai išskrido su „Air Lituanica“ ir išvažiavo su „Vilniaus taksi“.

Beje, jei jau mojuojate naujų autobusų receptu, nepamirškite ir recepto troleibusams. O gal ir šitą vaistą, kurį jau daug metų sėkmingai naudoja Milanas, Atėnai, Ženeva, Filadelfija, Vankuveris ir dar bene 300 miestų, bus bandoma tyliai pasiųsti į praeitį? Kai elektrinės transporto priemonės visame pasaulyje galų gale įgyja proveržį, mūsų vežėjai Susisiekimo ministerijoje nepatenkinti niurzga, kad jiems neleidžia už ES pinigus pirkti „ekologiškų“ dyzelinių autobusų. O gal troleibusai – tiesiog gili rakštis siekiantiems privatizuoti visuomeninį transportą, Vilniaus daktare? Tad ir mariname, prisidengdami troleibusų aukštomis kainomis ir kitais argumentais. Bet gal vis tik verta sumokėti tą didesnę kainą dėl geresnės oro kokybės mieste? Juk buvo galima numatyti ES fondų pinigus ir tam. Liublinas, pavyzdžiui, nusimatė ir perka – supranta, kad elektrinės transporto priemonės yra ateitis.

Ir nesakykit, daktare, kad konkurencijos tarnyba verčia būtinai dalį pinigų, skirtų visuomeninio transporto palaikymui (nesakau išlaikymui – tik gyvybės palaikymui) atiduoti privačiam vežimo paslaugos teikėjui. Konstitucinis Teismas lygiai prieš metus aiškiai pasakė, kad Kelių transporto kodekso 17-1 straipsnio 2 dalies 2 punktas, kuriame įtvirtinta savivaldybių galimybė tiesiogiai, neskelbiant konkurso, sudaryti viešųjų paslaugų teikimo sutartį su vežėju keleivinio kelių transporto viešosioms paslaugoms teikti, neprieštarauja Konstitucijai. Tai reiškia, kad niekas nedraudžia paslaugų sutartį sudaryti vien tik su savo įmone „Vilniaus viešasis transportas“, jei tik taip yra naudingiau.

Koalicijos sutartyje yra labai aiškiai parašyta – „įtraukti privačius vežėjus į viešojo transporto paslaugų teikimo sistemą, jei tai finansiškai naudinga miesto gyventojams“. Spinter tyrimai teigia, kad dėl kavos net 16 proc. šalies gyventojų atsisakytų automobilio, tai gal turite tyrimus, kad ir privataus vežėjo atėjimas sukeltų panašų efektą? Kur naudingumo analizė, daktare? Kodėl jūs norite paslapčia įsūdyti vaistus, kurių poveikis Vilniaus miesto organizmui nėra įvertintas? O jei ir įvertintas, tai gal duokite, visų pirma, susipažinti, kokios gali būti indikacijos ir koks turi būti vaistų vartojimo būdas. Parodykite, kad naudinga. O tai, kad šiuos vaistus 100 proc. naudoja Klaipėdoje, ir viskas gerai, galiojo tik iki šių metų pradžios. Pigesnė Klaipėdos privataus tiekėjo paslauga staiga pasidarė neberentabili. Praėjo garantinis periodas? Ar reklaminis? Juk kuras tai pinga.

Vilniečiai yra optimistai, daktare. Jie gers Jūsų vaistus. Gal pasiraukydami, bet gers. Išgyti neišgis, bet ir nemirs. Tik gal vis dėlto spręskime ligonio, o ne farmacininkų problemas, daktare?

Jau 75:25!

Trumpai apie autorių: Liutauras Stoškus – VšĮ „Darnaus vystymosi centras“ direktorius, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos „Lietuvos Sąrašo“ frakcijos pirmininko pavaduotojas.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Al.       2016-02-12 0:07

Vystyti visuomeninį transportą ir bent jau vilniečiams,kaip Taline,padaryti jį nemokamą. Ir projektuojant namus nereikalauti kelių parkavimo vietų šeimai.

Jei ne tik apie Vilnių,tai kaip čia yra.Teko girdė       2016-02-11 20:45

kad galima suretinti šiukšlių išvežimo kartus,jei žmogus neprikaupia pilno konteinerio.Iš tiesų,kodėl mokėti,kaip už pilną išvežimą,jei žmogus stumia tik pusę konteinerio.Laikas būtų kelti šį klausimą ir norėtume išgirsti partijų nuomonę šiuo klausimu.Ar tai ne lupikavimas?Nes vienas žmogus su sistema nepakovos.Aplamai,reiktų pasitarti su Lietuvos bendruomene šiukšlių išvežimo ir kainų klausimais.

Smegenu plovikliai nervinasi       2016-02-11 19:11

kad nebepavyksts praplauti zmonems smegenys taip kaip kad jie noretu:)

2016-2-11       2016-02-11 19:09

Ir iskur tokiu rastingu ir protingu CIA randasi?Gal sakau i Prezidentus taikyk smile o ne cia komentatorius ganyk kaip Vasia kiauliaganys:))

> 2016-02-11 13:37        2016-02-11 17:15

Kam rašyti 5 komentarus, jei normalus žmogus parašo vieną komentarą-nuomonę, kurią pagrindžia savo matymu, savo mąstymu.
Tamsta man panašus į propagandistą, todėl ir dėmesį atkreipiau. Manau,  tai daryti žema ir ne dėlto rašom komentarus ir dalinamės savo įžvalgomis, kad kažką kažkodėl siutinti. O tamstos misija matyt kitokia.
O beje, labai nemandagu iš tamstos pusės ir įžeidžia, jog tamsta stipriai susipykęs su lietuvių kalbos gramatika. Gal vis dėlto reikėtų pradėti nuo mokyklos suolo ir pasimokyti savos kalbos rašybos, o ne pulti į komentarų skiltį smile

hmm.. stasiui dar        2016-02-11 15:05

beje, o kodėl prie kiekveno įvažiavimo į Vilnių nepastačius greta patogios viešo transporto stotelės po daugiaukštį bet dekoratyvų  parkavimosi bokštą,  keliais aukštais į žemę įleistų? Su išsiperkamu dienos, savaitės, mėnesio ar metų mokesčiu? Atvažiuoji, pastatai mašiną ir bimbinėji, ar droži tiksliai vaikštančiu troliku į darbą. Galėtų būt e-bilietų su jau įskaičiuotu parkavimusi.

hmm.. stasiui        2016-02-11 14:51

tai galima atstatyt tuos Zuyoko sunaikintus mikroautobusiukus. Jie suvežinėtų visus iš Vilniaus apylinkių į Vilnių. Dar gerai būtų, jei jie būtų ir ekologiški. O tuo pačiu sudarytų ir šiokią tokią konkurenciją valdiškam, t.y. bendruoenės išlaikomam vežėjui. Nereikia bijot tokio vežėjo “nuostolingumi”, nes bet kuriuo atveju viskas dengiama iš mūsų kišenės, tiek privatiems (kompensacojos) tiek valdiškiems, kurių mažesnę kainą kompensuotų ir mažesnės kompensacijos.

hmm..        2016-02-11 14:45

straipsnyje tiek daug sarkazmo, kad net sunku suprasti, kas norima pasakyti.

Linas Kvederavičius - liberalsąjūdietis, tai galima drąsiai spėti kurlink anas suka - link Vilniaus viešojo transporto privatizavimo!  Jei klystu, pataisykit.
Bet mes jau matom, ką reiškia pamatinių paslaugų perleidimas privatininkams iš Dalkijai/veoliai mokamų šildym ir kitų paslaugų mokesčių. Jų pelnai milžinški, bet iš mūsų ir biudžeto tuštinamos kišenės. Investicijų išlaidos irgi užkraunamos ant vartotojų pečių.

5 komentaru autoriui       2016-02-11 13:37

O tau moka uz komentatoriu skaiciavima ir kontroliavima?Norint gerai pazinti zmogu reikia ji kaip reikiant isiutinti smile Gal net su 10 komentaru is eiles:)cha-cha-cha!!!!

stasys        2016-02-11 13:27

rupus miltai .. tai tik kalbos .Vilnius jau seniai tapo ne tik Vilniečiams ..tai reiškia kad į miestą kiekviena diena suguža aibės automobilių iš kitur ..kuriems važiuoti miesto centru tikrai nėra būtina , bet tenka .Beje plėtra miesto vyksta ten kur tu troleibusu kaip ir nėra..o yra tik pavieniai autobusų maršrutai.Vilnius ..puikus pavizdys Lietuvos problemų ..kai viskas vyksta kaip ir savaime chaotiškai reaguojant į situacija .smile

stasiui        2016-02-11 12:11

rupūs miltai, nusišneki, ger. Stasy. Gal senokai važinėjai troleibusu? Jie turi atskiras linijas ir greičiau nuveža, nei tu važiuotum piko valandom svuoju, kurio neberasi kur prisiparkuoti.. nekalbant jau apie milžinišką oro taršą nuo tos daugybės automobilių tuščiai bezdančių prie kiekvienos sankryžos.

stasys        2016-02-11 8:09

Vilnius nėra didelis miestas , bet jei žmogui į darbą nukakti reikia valandos su trimis persėdimais ..klausimas kas rinksis ta vieša transportą ..? kas aukos tokia dalį savo asmeninio laiko . Vilnius ne atėnai,milanas ar ženeva ..vilnius labiau niujorkas kurio gyvenimo sparta bėga šuoliais ..o ne teka Nėries upės vaga. Jei šiame taške sustoje pagalvosime ko siekiame iš to miesto plėtros..nebereiks sau kelti ir tokio klausimo kodėl tas viešasis transportas ..tapo nepatogus netgi tiems kurie gauna ir ne tokius jau didelius pinigus ...bet ryžtasi geriau turėti jam alternatyva . Plėtros nesustabdysi o prisitaikyti prie jos būtina..ar tai butu privati kompanija ar kažkokia kita ..faktas kad miesto infrastruktūros plėtra aiškiai pavėluota kas ir lemia tas dideles spūstis miesto centre. Tie infrastruktūros plėtros procesai turi atitikti to miesto plėtros žingsnius ir kai tie žingsniai sutampa.. chaosas gatvėse pasitraukia . Kol kas miesto valdžia .. tik reaguoja į situacija ...ir tai reiškia kad kol kas dar neatėjo tas laikas pagalvoti apie ta   75:25 ...skaičių.

Ką galvoja       2016-02-11 8:08

Lietuvos Sąrašas apie investavimą į žmogų?Ar ne laikas imtis šios, o ne gigantiškų super projektų,investicijos?Švedija ruošiasi kiekvienam žmogui savo valstybėje mokėti kas mėnesį po 800 eurų,Suomija -po 800 eurų,Šveicarija kas mėnesį-po 2250 eurų kas mėnesį...Šie investuoti pinigai sugrįš per padidėjusį vartojimą...Po kiek pradžiai galėtų investuoti Lietuva?Po 50ar 100,200 eurų kiekvienam žmogui kas mėnesį...matant ,kaip švaistomos lėšos keistoms kelionėms ,abejotiniems projektams,-milijonai,-ar ne laikas rimtai sukalbėti šia tema.Investicija į žmogų.Ir tai turėtų būti jau šių rinkimų tema…Kad ir po 20 eurų kas mėnesį pradžiai ir visiems,visiems.

5 komentarų autoriui        2016-02-11 8:03

5 komentarai iš eilės : 5:11, 5:19, 5:21, 5:22, 5:28

Atsakyk ar tau moka už komentarus, jei tu juos kepi kaip blynus ?

Viskas savo vietose       2016-02-11 5:28

80% prasigalvotu nesamoniu ,kurios neatitinka realybes atvede valstybe ir zmones i akligatvi:) Jug diena nakti per tv. zmonems yra rodomos nesamones kad galutinai isplautu teisinga mastyma.Tie kurie nepasidave smegenu plovimui ismete savo televizorius i konteinerius.Ypatingai su nac.trancliuotoju !

Siais laikais       2016-02-11 5:22

Lietuvoje zmones yra teisiami uz tiesos sakyma,uz teisinga mastyma ir uz nenora patiketi NESAMONEM:)

Kai keli mulkiai       2016-02-11 5:21

Apmulkino ir i beprotybe atvede visa Tauta,kas tai?TAUTOS GENOCIDAS!!!!

Isgydomu rimtu ligu NERA!       2016-02-11 5:19

Yra tik vaistai kuriais uzslopinami blogi savijautos ir skausmo pojuciai.Farmacijos maudosi milijonuose o zmones nuo narkotiniu vaistu tampa priklausomi ir atiduoda farmacijoms visus savo pinigus!Nieko nekainuojantys vaistai yra naturalus ir sveikas maistas,naturalus ir sveikas mastymas,naturalus ir sveikas fizinis aktyvumas,naturalus ir sveikas senejimas,naturalus ir sveikas asmeninis bendravimas ir gyvenimas:)

kokiu klaidu ir kokiu vaistu ieskote       2016-02-11 5:11

ten kur nera tiesos ir visi nepagydomai pasiligoje???As jau pries 15m.supratau tai ka raso laikrasciai,rodo tv.siulo reklamos reikia viska daryti atvirksciai:)Ir…nesuklydau:)Siandiena turiu issaugojes sveika prota ir teisinga supratima.O visi tie kurie tikejo tusciais i niekur vedanciais pliurpalais sedi: banko kiseneje,anstoliu rankose,alhogolio gniauztuose,teismu voratibkliuose.Mielieji zmones!Dievas jums kiekvienam dve proto mastyti savo galva ir pasidaryti teisingas isvadas!Turite visas savo galimybes,kodel tai leidziate daryti kitiens uz jus?Ir jus klaidinti iki beprotybes,iki susinaikinimo tiek materialine,tiek dvasine prasme???


Rekomenduojame

Iš skaitytojų pašto. Pranas Kaladė apie Laisvę ir „laisvę“

Paulas Stametsas: Išgydo net vėžį – nepažintas grybų pasaulis

Kardinolas S. Tamkevičius palaiko „Šeimų maršo“ idėją: „Ginant principines vertybes Bažnyčia stovės mūru“. Kunigų R. Grigo ir A. Valkausko pozicija

Andrius Švarplys. Į ką lyties ir diskriminacijos nęsamonės perdaro Ameriką: gimsta naujoji CŽV

Herta Burbė apie „galimybes“: vasarą paplūdimyje

Vytautas Sinica. Bažnyčia draudžia katalikams balsuoti už partnerystę (ir A. Navickas tą žino)

Brolio Arūno Peškaičio žinia: Pranciškonų ordinas draudžia broliui Pauliui Vaineikiui dalyvauti Šeimų gynimo marše (papildyta)

Nuo bačkos. Andrius Navickas: Taip, aš palaikau Partnerystės įstatymo priėmimą

Kastytis Braziulis. Ar pritariu šeimų maršui? Taip, be abejo, nes…

Nida Vasiliauskaitė. Klausiate, ką daryti? Paklauskite piliečių

Jarūnė Rimavičė. Atsakymai į klausimą, nuo ko ginama tradicinė šeima Lietuvoje

Andrius Švarplys. Pagaliau yra alternatyva „Dviračio Žynioms“

Romualdas Žekas. Lavono gaivinimas

Jolanta Blažytė. Aūūū, Greta!!! Kur tavo „How dare you?“

Nida Vasiliauskaitė. Dabar išties pabūsiu – pirmą kartą – radikalu

Papunkčiui. Vytautas Sinica apie elitizmą

Vidas Rachlevičius. Dvi šalys nesitaiksto su Kinijos užmačiomis Pietų Kinijos jūroje – koks bus šios atsakas?

Vytautas Radžvilas. Klausimai maršo išvakarėse

„Neredaguota“ pokalbis su Adu Jakubausku apie istoriją ir politiką

Kunigas Arnoldas Valkauskas: pilietinių iniciatyvų reikia, kad valdžia neužmigtų

Gerovės valstybė? Antanas Buračas palygino

Filmuota medžiaga atskleidžia: demonstracijoje Stokholme prieš karantino suvaržymus dalyvavo mažiausiai tūkstantis žmonių

Br. Paulius Vaineikis: „Kaip senais gerais Sąjūdžio prabudimo laikais…“

Laikas pradėti kalbėti ir apie politiką (2). Vytautas Radžvilas: ar išnyks politika?

Kun. Robertas Skrinskas. Ar dar švęsime kitais metais Motinos dieną?

Audrius Globys: maldos skydas „Santuokos sakramentas – regimasis meilės ženklas“

Tik faktai. Skelbiami išankstiniai duomenys apie 2020 m. mirusių Lietuvos gyventojų mirties priežastis

Algimantas Rusteika. Taip gyventi neverta

Vyskupo Jono Kaunecko kreipimasis į Tautą: laiminu Didįjį Šeimos gynimo maršą

Liudvikas Jakimavičius. Šiukšlių amžius

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.