Ugdymo politika

Liudvikas Jakimavičius. Rugsėjo pirmoji mane gąsdina

Tiesos.lt redakcija   2016 m. rugsėjo 3 d. 16:05

28     

    

Liudvikas Jakimavičius. Rugsėjo pirmoji mane gąsdina

Rugsėjo pirmąją, matydamas sugrįžusius į gatvę mokinius, pats sau susimąstau apie mokyklą. Turiu filologo diplomą, leidžiantį man mokytojauti ir dėstytojauti, gal turiu ir kokių nors daraktoriaus paveldėtų bruožų, mat abu tėvai buvo pedagogai, senelė per Pirmąjį karą Voroneže kūrė mokyklą lietuvių pabėgėliams ir ten mokytojavo. Tikriausiai turėjau būti mokytojas, bet kažkodėl pedagogo karjeros nesirinkau, išvengiau, išsisukau, liaudiškai šnekant. Atgrasė greičiausiai slogi patirtis ir prisiminimai, susiklostę iš sovietinės mokyklos laikų. Ideologizuota, autokratinė atmosfera, muštras ir beprasmiškų dalykų brukimas į galvą suformavo alergišką nuostatą apie visą švietimo sistemą. Anuomet ji gviešėsi standartizuoti asmenybę, kirpti visus pagal vieną šukuoseną, glostyti prisitaikėlius ir laužyti bei uiti priešgynas, nepritapėlius, nestandartinius.

Deja, tai ne vien sovietinės mokyklos prisiminimai. Kai kuriais požiūriais to sovietizmo mokykloje šiandien nė kiek ne mažiau nei anuomet. Joks esminis lūžis neįvyko. Atvedęs į pirmą klasę savo dukterėčią, ant mokyklos stendo-sienlaikraščio matau didelėmis raidėmis užrašytus klasikės žodžius „Gintarėlį tau nešu ant delno“, ir asociacijos norom nenorom neša į prarastą laiką, kaip pasakytų Marselis Prustas. Kaip buvo anksčiau, taip dabar ir visados.

Prieš ketvirtį amžiaus Lietuva pasiskelbė esanti laisva ir nepriklausoma, daug iečių buvo sulaužyta, kuriant tautinės mokyklos koncepciją, kuri nugulė į nebeatsidarančius, užstrigusius stalčius. Vėliau ir iki šiol be atodairos diegiami kažkokie tarp savęs nesusišnekantys, nuplagijuoti edukaciniai projektai ir šiandien turim, ką turim – permanentinę, nesibaigiančią švietimo reformą, neaišku ką iš ko kabinetuose perkuriančią – lopų lopymą be aiškaus tikslo ir perspektyvos. Visi jie sunkiu svoriu užgula tiek mokytojus, tiek vaikus, nenutuokiančius, ką čia iš jų sutrikęs mokytojas nori nulipdyti. Turim ir tos reformos pasekmes bei rezultatus – nepaliaujamą abiturientų migracijos srautą žinių semtis ne mūsų Alma Mater, o užsieniuose, dažnai siekiant labai abejotinos vertės diplomų ir niekur nepritaikomų žinių bei įgūdžių.

Mokyklai taip ir nepavyksta išugdyti laisvos ir atsakomybės nebijančios prisiimti jaunimo kartos, kuri sugebėtų artikuliuoti savo vertybes ir tapatybę. Kažkas iš esmės negerai toje mūsų švietimo daržinėje, kad taip vyksta, ir neatsiranda išminčių, kurie tą procesą stabdytų ir protingai pakreiptų. Mokytis yra iš ko. Gerų pavyzdžių per akis visai mūsų pašonėje. Kodėl suomiams per gana trumpą laiką pavyko sukurti pirmaujančią pasaulyje švietimo sistemą, kur švietimu patenkinti ir mokiniai, ir tėvai, ir mokytojai? Kodėl suomių abiturientas, išėjęs iš mokyklos, žino, ką jam veikti toliau, o lietuviukas nežino? Stengiasi nusižiūrėti: o kaip darys klasės draugai? Kodėl Suomijos mokytojas, neskubėdamas vykdyti programų, suspėja daugiau nei mūsiškis, pakniopstom lekiantis?

Štai atsiverčiu Švietimo ministerijos tinklalapį, ieškau, pagal kokią koncepciją mokomas ir ugdomas tas mūsų brandus jaunuolis, kuris po paskutinio skambučio paleidžiamas būti „savo gyvenimo kalviu“. Tokios koncepcijos, konkretaus dokumento, nusakančio švietimo turinį ir tikslus, ministerijos tinklalapyje nėra. Tik labai apgraibom galim nujausti, kad švietimo tikslas yra žinios. Ne veltui Rugsėjo pirmoji ir yra paskelbta mokslo ir žinių diena. Apie švietimo kokybę sprendžiama pagal dešimtukininkų skaičių per valstybinius abitūros egzaminus. Rezultatai ant popieriaus, regis, nėra blogi, tačiau kas ten su tais dešimtukininkais atsitinka vėliau, kur nusidriekia jų gyvenimo trajektorijos, švietimo sistema atsakomybės nebeprisiima.

Tenka suglumti, kai pažvelgi į tą reformą iš visai kito – vertybinio – taško. Mūsų švietimo sistema neišugdo visavertės, atsakingos asmenybės, sugebančios atskirti, kas vertinga, o kas tuštybė ir niekalas. Sakysit, tai mokytojų problema. Bet juk mokytojus rengia ta pati švietimo sistema, kuri užmiršo elementarią tiesą, kad mokytojas turi būti laisvas žmogus, idant ugdytų laisvus ir atsakingus žmones.

Tokių mokytojų vienetai, o iš mokyklų pusės aidi negeras, šaižokas šurmulys, liudijantis, kad mūsų švietimo sistema yra isteriška. O mes niekaip negalim suvokti, iš kur tas smurtas mokykloj, kurio vis daugėja, kaip ir valstybės finansuojamų programų kovai su smurtu mokyklose.

Į mokinį be jokios atodairos kraunama, kraunama – kaip į kokią USB talpyklą, kad nuskambėjus paskutiniam skambučiui jis yra nelyg į pensiją išeinantis senjoras – pervargęs, psichologiškai persitempęs, nelaimėlis – bėdžių bėdžius, beje, kaip ir jo mokytojas. Tam abiturientui dešimtukininkui labai ne prošal būtų gauti daktaro nukreipimą į sanatoriją. O kokiu tikslu kraunama? Kokia viso to krovimo prasmė? Kad būtų įvykdytos kažkokios iš dangaus nuleistos ir ministerijoj patvirtintos programos ar verslininkų užsakymai edukuotai darbo jėgai? Ir sukasi voverėlės mokytojos kaip tame rate su ataskaitų ataskaitom, testais, pratybom ir ataskaitom apie ataskaitas.

Tokia švietimo sistema veda į niekur. Jei pripažįstame, kad švietimas yra valstybės pamatas, kuriantis darnią ir kūrybingą visuomenę, tai valstybė tiesiog privalo, negailėdama resursų, suburti šviesiausias galvas, kurios atrastų būdą, kaip sistemą nuo galvos pastatytų ant kojų. Viskas įmanoma, tik reikia suprasti, kad reikia.

Komentaras skaitytas per „Mažąją studiją“

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Raigerdas        2016-09-5 15:48

Skaitau ŽODŽIO LAISVĖS išraiškingųjų mintis ir nors nesikeikiu, bet čia sunku nenusikeikti net su visais rusiško devyniaaukščio mato variantais. Kodėl? Ogi todėl, kad tų požiūrių išsakytojų yra tiek daug, kad net nežinai, kur juos dėti. Ir visas jų reikalas yra tik parašyti “Požiūrio išsakymas yra teisės į Žodžio laisvę išraiška…” O Aukščiausiasis, kur tu esi ir ką tu veiki? Lietuva yra užtvindyta POŽIŪRIŲ REIŠKĖJŲ NUOMONIŲ. Trūksta veiklių, energingų jaunų žmonių. O tie chroniai tik ir nori šnekėti, šnekėti, šnekėti ir dar kartą šnekėti. Komentatorius Al. teisingai pasiūlė: “2016-09-4 23:41
Liudvikai, visi šitie pagraudenimai teisingi, bet dar teisingiau būtų jei pats imtaisi kurti privačią mokyklą”. Na, negali pats sukurti, tai įsteig grupę žmonių, kuri padėtų tai padaryti. Ar bent bandyk parašyti projektą, bet veik, Liudvikai, veik. O dabar gaunasi kaip toje Beketo pjesėje “Belaukiant Godo”. Ir iš dienos į dieną daugybė žmonių laukia GODO, svarbiausia laukia su savo POŽIŪRIU Į ŽODŽIO LAISVĘ. Tarp kitko, ne Lietuvoje, bet Europos šalyse, tų sėkmingai veikiančių privačių mokyklų yra ne taip jau mažai. Ir nemažai mokinių, baigę šitas mokyklas, nori į jose dirbti mokytojais. Yra tikrai gana sėkmingai dirbančių mokyklų. Bet štai “Belaukiantys GODO” tipai, gavę TEISĘ Į ŽODŽIO LAISVĘ burba, niurzga, derkia, pastoviai jiems kas nors negerai, pastoviai tik kritika, kritika ir tik kritika. Ir nei vienos konstruktyvios mintelės. O dieve, kaip jūs įkyrėjote. Nejaugi jūs nesuprantate, kad tokie dalykai dedasi tik žmonėse su pagedusia dvasia? Nes dvasiškai sveikas žmogus neturi jokio noro apsiriboti tik destruktyvia kritika, nes jis, jeigu ir kritikuoja, tai būtinai pasiūlo ką nors geresnio. O dabar dalis mūsų tautiečių, kaip užstrigo su ta kritika, kuri gimė sovietmečiu, taip ir neišlenda iš tų kritikavimo spąstų. Ir motyvas visam tam, pasirodo, yra toks:“Požiūrio išsakymas yra teisės į Žodžio laisvę išraiška…”. Nejaugi jūs nesuprantate, kad yra labai paprastas dalykas- užtenka paklausti:“Kas pasikeitė nuo tų kritikų kritikavimų”. Atsirado daugiau erzeliaujančių. Ir tame yra visa šio straipsnio nauda?

Liudvikas to Al.        2016-09-5 11:43

Atsiprašau. Maniau, kad ironizuoji.

Al.       2016-09-5 11:08

,,Požiūrio išsakymas yra teisės į Žodžio laisvę išraiška, bet tikrai ne prievolė kažkam įsipareigoti…”,todėl nereikia taip susijaudinti,jei ir kitas išsako savo nuomonę. Liudvikai,jei ,, mintis apie privačios mokyklos steigimą yra iš stebuklinių pasakų žanro”,kodėl tada ją siūlai steigti man ? Supykai,kad pasakiau savo nuomonę ?  Bet kalbėjau apie pradinę mokyklą.Ir ne apie tobulą. Jokių geriausių surinkti jai nėra būtina. Užtenka poros normalių žmonių. Ar net vieno. Manau, toks kaip tu,kaip tik tiktų. Manau tai būtų prasminga.Net jei tektų žūti nuo Austėjos rankos.

Liudvikas tam Al       2016-09-5 0:23

Nesistengiau nieko sugraudinti. Nebe laikas graudinti. O Jūsų mintis apie privačios mokyklos steigimą yra iš stebuklinių pasakų žanro. Visų pirma, kad net pati tobuliausia mokykla, kuriai vadovautų pats Saliamonas su geriausiais Lietuvos ir samdomais iš užsienių mokytojais suirusioje švietimo sistemoje neišspręstų praktiškai nieko. Sovietmečiu Lietuvoje buvo keli pokazuchiniai tarybiniai ūkiai, kur buvo vežami užsieniečiai ir demonstruojamas jiems socialistinis rojus. Juknaičiuose gal teko pabuvoti sovietmečiu?
Antra - privačias mokyklas nūnai labai sėkmingai steigia Austėja. Stotis skersai kelio dinastijai yra savižudiška - ir visai ne perkeltine prasme. Taip kad privačią tobulą mokyklą siūlyčiau steigti pačiam.

Alui       2016-09-4 23:52

Hmmm, o kodėl Liudvikas turėtų imtis to ko neprivalo? Požiūrio išsakymas yra teisės į Žodžio laisvę išraiška, bet tikrai ne prievolė kažkam įsipareigoti ir užsikrauti darbus kurių daryti nei privalai nei sugebi nei turi galimybių daryti.
Jeigu Tamsta manote jog kažkokią mokyklą reikia stegti, tai darykite savo iniciatyva ir savomis rankomis. Kupranugarių galinčių temti jūsû norų realizavimo naštą geriausiai derėtų ieškoti toje epochoje kur matrosovai nuo krūtinės plėšė telniažkas prieš dzoto ambrazūrą, o komsomolcai nosimis arė plėšinius kazachstanuose arba tiesė bamus per tundras ir taigas į šviesų newerlando rytojų.
Netikėtas kiek nuo tamstos komunistinis požiūris.

Al.       2016-09-4 23:41

Liudvikai, visi šitie pagraudenimai teisingi, bet dar teisingiau būtų jei pats imtaisi kurti privačią mokyklą.

>pusiau į temą       2016-09-4 15:20

taigi tas nukvakęs A.R. yra užkietėjęs konservas. Aiškiau pasidarė?

Pusiau i tema       2016-09-4 13:38

nes kalba apie mokykla.Alfoj yra A.Ramanausko naujas straipsnis,matyt skirtas Rugsejo pirmajai.Lauksiu visuomenes reakcijos,nes JK uz toki straipsni nuo kalejimo isgelbetu nebent psichiatro diagnoze ir hospitalizavimas.Manyciau lygiai atsakinga ir Alfa redakcija skleisdama smurto ir patyciu skatinima…Beje-ar A.R.priklauso kazkokiai partijai ? Tada klausimas ir jai.

Dzeikas       2016-09-4 13:33

>8:01
O kam Lietuvai tie bohemscikai???
Ju ir taip eidamas Vilniaus “gorkynu” neprasilenksi.

Raigerdas        2016-09-4 11:18

Liudvikas Jakimavičius teisus dėl išvardintų ydų išsikerojusių Švietimo sistemoje, tačiau kokia yra pagrindinė problema, kuri jau kaip ta vėžinė ląstelė apima visas valdžios institucijas? Pagrindiė problema yra KOLEKTYVINIS PROTAS, kuris turi tokį populiarumą tie Bulgarijoje, tiek Lietuvoje, tiek kitose pastkomunistinėse šalyse. Imame XVI amžiaus LDK. Ir štai mes matome LDK valstybės didyjį kanclerį Leoną Sapiegą. Aiškiai įvardintas žmogus be kurio buvo neįmanomas III-iojo Lietuvos Statuto sukūrimas. Čia viskas aišku. Bet LDK nebėra ir likusi maža Lietuvėlė nesugeba net virš 20 metų susitvarkyti su Švietimo sistema. Kur čia šuo pakastas? Problema bevardžiuose, anoniminiuose autoriuose. Kažkas, kažką, kažkur padarė, o autorių nėra. Arba tie autoriai, kažkodėl tai slepiasi KOLEKTYVINIO PROTO narių tarpe. Ir gaunasi, kaip toje kernagio dainoje:“Niekas, nekam, niekur, niekada…” Pasirodo, kad tą Švietimo sistemą kūrė toks autorius, kaip NIEKAS. O iš tikro, ją labai sudarkė konkretūs liberalų partijos veikėjai, pavertę tai ne Švietimo sistema valstybėje, o UAB-u. Savo interesus čia turi ir Katalikų bažnyčia, nes atsirado toks keistas dalykas, kaip TIKYBA, nors lietuvių tautos religinės šaknys yra susijusios su kita religine kryptimi - ŽINOJIMU. Taigi, katalikai būdami iki pat šiandien nepakantūs pagonybei, padarė tai pagal savo interesus. Todėl ETIKA, kuri faktiškai yra svarbi ir katalikui, ir pagoniui, ir ateistui, ir budistui, ir netgi Seimo nariui, tapo kažkokiu tai antraeiliu ar net trečiaeiliu dalyku. Valstybėje per visas informacijos priemones buvo pradėta brukti idėja, kad pati svarbiausia vertybė žmogui yra ne ŽINOJIMAS, o TIKĖJIMAS. Todėl NEKOMPETETINGUMAS tapo mūsų valstybėje normas, nes savarbu, kad jis būtų katalikas, o ar jis yra kompetetingas, ar ne kompetetingas, tai jau nebeturi reikšmės. Todėl Švietimo skyriuose nusėdo “savi”, nors ir nekompetetingi, bet “savi” draugai su viršininkais linkusiais į autoritarizmą, o jiems reikalingi tik vieno tipo pavaldiniai - tai yra subinlaižiai. Štai ir visa Švietimo sistema. Todėl joje negali būti jokios koncepcijos, nes visą šitą Švietimo sistemą reikia išformuoti. Štai imame kokio nors miesto valdžią ir ten yra Švietimos skyriaus vedėja. O jos darbas ir ar ji bus šitame poste ar nebus priklauso nuo kokios nors valdančios partijos narių užgaidų. Pasirodo, net grupelė politinių nemokšų gali valdyti Švietimo reikalus mieste. Kadangi mūsų valstybėje, o tiksliau ją jau reikėtų vadinti laikina valstybe, dominuoja tas Lenino paskelbtas valstybės valdymo principas, kad “kiekviena virėja gali valdyti valstybę”, tai tokiame valdymo bordake gerų rezultatų nelauk. Kada valstybę gali valdyti “kiekviena virėja”, tada tokia valstybė yra valdoma užkulisiniu būdu, todėl jokių autorių dėl Švietimo sistemos ar kitų valstybei svarbių reikalų nepamatysite. Kas yra tas KOLEKTYVINIS PROTAS? Tai pirmiausia -kolektyvinė neatsakomybė. Asmenybių pas mus nebėra, nes valstybė valdoma per užkulisinius susitarimus. Tokia valstybė yra tik laikinai egzistuojanti valstybė. Ir jeigu ne Europos Sąjunga, tai vargu ar mūsų valstybė būtų išgyvenusi net tuos 25 metus.

Finland       2016-09-4 8:10

Straipsnyje paminėti suomoaiai - jokios segregacijos ten nėra. Bet klasės yra nedidelės - po 15 - 20 moksleivių klasėje. Mokytojas per dieną turi po 3 pamokas (po 1,5 val.), tai lengvai spėja padirbėti su kiekvienu mokiniu. Laiko ir dėmesio užtaenka. Ten pamoka ne lenktynės, kai vienas beviltiškai atsilieka, o kitas neturi ką veikti.

Dzeikui       2016-09-4 8:01

Bet specializuotos mokyklos juk ir yra tokios, ir nebūtinai privačios. Pvz. “Čiurlionkė”.

Dzeikas       2016-09-4 7:53

>29:26
Nieko apie tai negirdejau, todel gincytis negaliu.
Galima eiti ir situo keliu - steigti mokyklas gabiems vaikams.Taciau ir cia daug niuansu ir organizaciniu keblumu.
Esamu korupcijos lygiu i tas mokyklas pateks daugumoj turtinguju vaikai, mazai prilausomai nuo ju gabumu.
Ginu mokamu mokyklu ideja, nes sios mokyklos, jei joms vadovauja ziurintys i ateiti, siekia ne tik pritraukti mokiniu krepselius ir ju tevu imokas, taciau ir slove.O tam reikia, kad tarp jas pabaigusiu butu kaip galima zymiu zmoniu.Todel ir priimami gabus vaikai nemokamai, jei jie turi tokio potencialo.

eretikas       2016-09-3 22:17

“valstybė tiesiog privalo, negailėdama resursų, suburti šviesiausias galvas, kurios atrastų būdą, kaip sistemą nuo galvos pastatytų ant kojų. “
Naivu tikėtis,kad valstybė,kuri švietimo sistemą pastatė ant galvos,imtųsi statyt ją ant kojų.Na,nebent perskaičius šiuos verkšlenimus,bėdavojimus ir patyčias,ji apsigalvotų.Nepraraskim vilties,ponai!

Pranulis       2016-09-3 20:32

Aišku, kad yra gerų mokytojų, kaip ir daktarų. Visados jų buvo, Ir sovietiniais laikais - ne mažiau. Kalba apie švietimo sistemą, kuri yra nužmoginta. Įsivaizduokit, jei gerąją jūsų mokytoją pastatytų vadovauti Švietimo sistemai (kas neįmanoma net stebuklinėje pasakoje), pati sistema ją suėstų akimirksniu. Apie gėrį, artimo meilę, bendrystę, tėvynės meilę mūsų švietimo projektoriai seniai nebešneka. Nebemadinga.

Dzeikui       2016-09-3 20:26

klystate-siuo metu kaip tik bandoma kalbeti apie gramar mokyklu gaivinima,kur mokiniai mokesi jei buvo pakankamai gabus islaikyt egzaminus.Tai kazkada buvo neturtinguju budas pakilti gyvenime ,bet leiboristu panaikintas,nes atsieit skatina nelygybe…Zodziu siuo metu tik pasiturinciu vaikai gali gauti geresni ugdyma mokamose privaciose mokyklose.

Dzeikas       2016-09-3 20:24

AAAui:
Savo galva jums gyventi Lietuvoje niekas neleis.Feodalinis ukis laisvuju valstieciu netoleruoja.

Dzeikas       2016-09-3 20:19

Nereikia mums Aligieri viziju, kaip sako “Giovinezza” eilutes.
Puikus pateiktas UK mokyklu pavyzdys.Dundukai mokosi jose, o elitas ir nedundukai is liaudies - elitinese “brangiose” privaciose mokyklose.Skirtingai nuo Lietuvos tos mokyklos UK neuzkerta kelio neturtingiems,bet gabiems vaikams - jei tik gerai mokosi - ima be mokescio.
Net nacistineje Vokietijoje kur buvo ruosiamas naciu elitas , specialus vaiku internatai, imdavo ne vien pasiturinciu ir valdzios bonzu vaikus, taciau ir neturtingu tevu, taciau su apdovanotu kokiu nors talentu vaikus.
Nereik dviracio isradinet, reik pasinaudoti issivysciusiu saliu praktika veikiancia jau 100-200 metu.
O tautines mokyklos koncepciju konspektus reiktu istraukt is stalciu ir sudeginti.

Mūsų vaiko auklėtoja       2016-09-3 20:14

tikrai nuoširdžiai dirba,kūrybiškai ir liūdna ,kad tai vertinama,kaip vis dar kažkaip ypatingai turį dirbti.Stengiasi ir persistengia.Per rugsėjo 1 vaikai gavo auklėtojos rankomis ruoštos,džiovintos per vasarą arbatos “Mokslo skonis” dėžutes.Kaip sušildo mokyojos rankų darbas.Vaikas tuoj pareikalavo,kad paruoščiau,-koks tas skonis.

Komentarui 19.39       2016-09-3 19:58

Na taip.Stebuklo nebuvo.Tik noriu atkreipti demesi,kad ne vien pas mus svietimo problemos.Europoj pucia tokie vejai…Galiu sutikti su Rolando Paulausko mintim-Europa pastate visai kitokie zmones nei dabartine karta(suprantama ji nera blogesne,bet veikiama kitu jegu).As tiesiog labai pasiilgau padoriu zmoniu,kurie gyvena ne vien del malonumo,bet islaike gyvenimo isminti.Nera teisiu be pareigu.Reikia pajusti zeme po kojom.Atsiprasau-cia ,aisku ,ne susirasinejimo vieta tad daugiau netrukdysiu.

AAA       2016-09-3 19:42

Valstybę visose srityse žudo prikepti vadybininkai. Per daug jų priveista, tai prisigalvoja sau visokios bergždžios veiklos. Kenčiame visi. Ir aplamai, seniai laikas gyventi savo protu, o ne aklai beždžioniauti iš nesveikai garbinamo Užsienio.

modernioji okupavija       2016-09-3 19:40

Seniau valdžią užgrobę režimai labiausiai rūpinosi turėti kuo didesnes jėgos struktūras galimiems maištams malšinti.
Lietuvoj to nereikia. Tos vandens payrankos ir patikimų madalovų daliniai yra daugiau iš nostalgiško įpročio, tarsi koks atavizmo rudimentas.
Dabar norint valdyti ilgai ir laimingai pakanka sunaikinti švietimo sistemą, paverčiant ją imitacine butaforija.
Butaforinė sistema augina ne piliečius o tamsius ir paklusnius kumečius.
O kumečiai kam reikalingi? Eiti į lažą, mokėti dvarui činçą ir patarnauti ponams.
Todėl be reikalo gerb. Liudvikas peikia lietuvišką švietimo sistemą- ji idealiai tokia kokia ir priklauso būti- Sistemos gyvybės laidas.
Juk jeigu kumečiai netyčia kažkokiu būdu apsišviestų, netyčia gali pagalvoti jog dabartinė santvarka yra ne santvarka, o tiesiog režimas.
Kumečiams gali kilti minčių jog jien ne valdžia vadovauja, o juos valdo.
Chunta.
Žinodami teisybę, kad ir bailiais išauginti, visgi, kumečiai gali sugalvoti griebtis šakių.
Todėl, kad neištiktų katadtrofa, chunta dėjo ir dės maksimalias pastangas švietimą laikyti tik iškabos lygyje, kaip ir dera komunistų palikuonims, t.y. išperoms.
Kumečiui reikia įteigti iliuziją jog jis gyvena geriausiame pasaulio kumetyne, kad turi nepaprastą malonę tarnauti geriausiems ponams.
Todėl nesistebėkime, jeigu Rugsėjo pirmąją eidami pro mokyklą išgirsime aidint džiugius spaliukų ir pionierių balsus:
“-Mes sotūs, laimingi, šiltai aprengti!”...,
-“Ačiū Partijai, Tėvynei už taloną patalynei…”
Todėl nepykime ant koncjaujuolių, homjaunuolių kurie Partijos pašaukti pasipils po miestus ir kaimus agituoti “Už Rinkimus!”.
Nesistebėkime jog to konc/homjaunimo tiek daug.
Ilgai buvo perėta.
Dabar atėjo broilerių skaičiavimo metas.
Ruduo, nieko antgamtiško.

Poniai       2016-09-3 19:39

Matot, turit ką prisiminti. Tai kas trukdė tą gerą Kauno Meno mokyklos patirtį imti ir panaudoti po 1990-ųjų?
Ir atsakysiu. O tas, kad jokia giluminė reforma, atgavus nepriklausomybę taip ir neįvyko. Buvo nenorom tų pačių komunistėlių tas pats sovietinis modelis pritaikomas naujoms sąlygoms. Ugdymo ir švietimo turinys tapo visiškai eklektiškas. Mokytojas nežino ką dėstyti, kur jo laisvės ribos diegiant vertybes. Taip, čia ne vien Lietuvos problema, kai mokyklą užgriuvo politkorektiškumo gremėzdas. Atia,  Jūsų nostalgiškiems prisiminimams apie Kauno Meno mokyklą, Vienožindskį ir Samuolį su Petravičium.

Gerbiamas Liudvikai       2016-09-3 19:06

Galvojau,kad cia bus apie ,,Sveika mokykla” reklaminius stendus parduotuviu vitrinose,kuriu kazkada nekenciau,nes pranasavo laisves pabaiga.Ir vasaros.Bet galiu palyginti dabar musu ir kitos Europos salies mokyklas-konkreciai Jungtines Karalystes.Panasios problemos dalinai.JK ivestos bendro lavinimo mokylos siekia suvienodinti mokinius(lygybe,brolybe ir tt)Deja gabesni kencia ir nepasiekia savo potencialo(mokytojas laika skiria negabiems ir chuliganams).Pastarieji irgi kencia-juos tereikia apmokyti profesijos is kurios ateity zmoniskai isgyventu ir islaikytu seima,o turi mokytis prancuzu kalbos.Tiesa isrinktuju vaikai lanko brangias privacias mokyklas,o jau paskui tobulinasi oksforduose.O siaip manau,kad nuo pirmu klasiu reik vaikus mokyt filosofijos pagrindu ir istorijos,kad ismoktu savarankiskai mastyti.Dabar aukstasis panasus i tarybine proftiecha-siauras specialybes profilis.Kodel tos istaigos vadinamos universitetais ???
  Man teko laime mokytis Kauno Meno Mokykloj,kur mokytojai dazniausiai buvo mokesi Paryziuj ar siaip-laisvamaniai,demokratiski.Klasej -koks 15 mokiniu,uz nepazanguma salindavo.Mokytoju kambarys buvo tarsi ju klubas-is jo vis dvelkdavo kavos aromatas.Mus supazindino su meno istorijos,o tuo paciu kulturos pagrindais.Dailes pamoku pastatas-jaukus buvusio ministro Tubelio namai prie Kauko laiptu-per langus matesi Kauno centras su Soboru.Patys nesupratom tada kokie buvom laimingieji…Nostalgija.

Prošalis       2016-09-3 18:34

Švietimo sistemos ir negali būti, kol ministerija yra partinėnė. Gal girdėjote apie tokią jaunimo organizaciją JOD (Jaunimo organizacija Darbas) veikiančią bene 60 rajonų. Tai Darbo partijos padalinys (komsomolo kopija). Organizacija pinigais aptekusi. Iš kur?.. Ministere, aūūū...

Asta       2016-09-3 17:58

Svietimas suzlugdytas,medicina taip pat.Po tiek metu valdymo tu paciu partiju.Siandiena jie vel kiaules akimis lenda prie lovio.Vagia jau atvirai ir visit maza .Ir vel zada zada…..

Matrioška       2016-09-3 17:56

Kas darrrrr negerai?! Kas nepatinka?
Amžinai tas Jakimavičius viskuo nepatenkintas, juodina Tarybų valdžią.
Vertybių jis mat pasigenda. Pamatų nedraugui Jakimavičiui mat trūksta!
Kokių dar pamatų?! Kokių vertybių?
Antitarybinių?
Mums saulės nereikia mums partijos šviečia! Vot!
Partijos yra mūsų vertybės ir pamatai.
O tvirtybė yra šaknyse.
Vertybės ir pamatai keičiasi kas ketveri metai, o vot šaknys, šaknys buvo yra i budet jest!
Šaknys nepūna ir nerūdyja!
Užgrūdintos!
Užgrūdintos partškolose, kadrų skyriuose ir kailių lupimo fabrikuose.
Rot front, no passaran!
Vsio zakonno, nes viskas vykdoma pagal Kodeksą. Komunizmo statytojų moralės kodeksą. Komunizmo iškabą teko perdažyti, bet gruntas po dažais, Kodeksas tai išliko.
Dabar jis vadinasi Amorales kodeksu.
Dulkinkis tiesioginiame eteryje ir tapsi Žvaigžde!
Tai nafig mokytis jeigu pakanka tik praskėsti kojas arba išsitraukti prieš objektyvą člieną?
Pyst ir karjera.
Nesupranti Jakimavičiau?
Mokykla reikalinga tik kad jaunimas būtų kur suvaryti užimtumui.
Kad antitarybinių dalykų kreidelėmis nerašinėtų.
Visiškai pofoig jog mokyklą baigęs peckelis jeano Paulo Sartre’o nuo J. C. van Damo neatskiria. Ir nereikia!
Mokykla baigiant duoda popierių, atestatą, kad galėtų pilietis įstoti kažkur, kad gautų kitą popierių/diplomą.
Dokumentą, nes,
ibo bez dokumentov čelovieku suščestvovatj nikak nelzia!
Jeigu neturi popierių, reiškia prasti tavo poieriai.
Be to ...
Ar suvoki kokie popieriai yra teisingi, tu, Jakimavičiau? A?
Tie ant kurių eilėraščių prirašinėta?
Cha, !
Teisingi popieriai yra kurie turi šaknis.
Mokykis nesimokęs, bet jeigu tavo popieriuose parašyta jog esi paprastas plikašiknis iš alksnynų ar kolobibiškių- neturėk iliuzijų jog gyvenimo kelias bus tau skatertju daroga.
Teisingi popieriai turi būti su teisinga kilme.
Teisingo kadro dukra, teisingo kadro sūnus, anūkas- vot kur Lietuvoje žmogaus sėkmės gyvenime pagrindas.
Mokytis, mokytis ir dar kartą mokytis tūkstantį metų jums reikia iš MŪSŲ.
Supratot?
Mintinai išmoksite, gal būt atsižvelgsime.
Atminimo gairelę įteiksime.
Už... Eeeeee,
Nesvarbu.
Duokit man žmogų o straipsnį jau visada pritaikysime.
Suprantama, pagal Kodeksą.
Pagal visas pamatines Dzemokracijos viartybes.

ruta       2016-09-3 17:52

Galime tik konstatuoti , na , nieko neisejo is Lietuvos Nepriklausomybes kurimo , liko tie patys , dar ju vaikai ,anukai dasidejo ir visi nori pasipelnyti , prisidurti , nukomunizdinti , padalyvauti projektuose .., na , tiesiog nera kada / ir noro nera/ apie bendra interesa galvoti , o jau daryti ka tai is idejos ..


Rekomenduojame

Nida Vasiliauskaitė. Ko bijote? Jų?

Algimantas Rusteika. Gal pabandom niekur nebebėgti?

Vygantas Malinauskas. Iš tėvų valdžios išlaisvinto vaiko interesas

Vytautas Radžvilas. Nesibaigianti tremties Golgota

Vytautas Sinica. Kas priešina visuomenę?

Kristina Zamarytė-Sakavičienė. Visiškas teisinis nihilizmas

Lietuvos šeimų sąjūdžio pareiškimas: Vienykimės!

Lietuvos Šeimų Sąjūdis: pranešimas dėl birželio 15–16–17 dienomis įvyksiančių protesto akcijų

Ramūnas Aušrotas. Ką reiškia SAM paskelbtas vaikų nuo 12 metų skiepijimo vajus ir manipuliacijos įstatymo tekstu?

Ką šiandien žinome apie tremtis? Dovilo Petkaus pokalbis su prof. Rasa Čepaitiene

Krescencijus Stoškus. Maršas, apnuoginęs realybės absurdą

1941 m. Birželio sukilimo 80-metį pasitinkant. Valdas Vasiliauskas: Idėjinė A. Sniečkaus klaida

Kviečiame į parodą „Pirmasis masinis trėmimas 1941 m. birželio 14–19 d.“

Vidas Rachlevičius. Aš su siaubu laukiu naujų rinkimų

Vaidotas A.Vaičaitis. Šeima, partnerystė ir Civilinis Kodeksas

Vidmantas Valiušaitis. Pasiuntinys, kurio neatpažino. In memoriam Stasys Lozoraitis (1924–1994)

In memoriam Marcelei Kubiliūtei (1898–1963): ar atsirastų Vilniuje paminklas pačiai iškiliausiai Lietuvos Moteriai, Tautos sukilimo dalyvei?

Zigmas Tamakauskas. Atminties išsaugojimo paminklas

Robert P. George. Drąsa, meilė ir pasiaukojimas kovoje už šeimą

Lietuvos advokatūros pergalė prieš STT: slaptų pažymų eros pabaiga?

Pristatome „Šeimų Sąjūdžio“ nuotolinę vaizdo konferenciją apie protesto akciją birželio 15–17 dienomis

Geroji Naujiena: Broliai, seserys, gyvenkime ir mes tikėjimu, ne regėjimu

Rasa Čepaitienė. Jie sako „NE“

Nacionalinis susivienijimas kviečia paminėti Birželio sukilimo 80-metį

Kastytis Braziulis apie jėgos naudojimą prieš parlamentarą: incidentas gali tapti precedentu

Nida Vasiliauskaitė. Kokia būtų TS-LKD ir medijų reakcija, jei tai būtų nutikę Baltarusijoje ar Rusijoje?

„Neredaguota“ pokalbis su istoriku Valdu Rakučiu apie tarpukario Lietuvą iki perversmo

Andrius Švarplys informacinėje laidoje „Proto balsas“: kur dingo tikroji TS-LKD partija ir „konservatizmas“ Lietuvoje?

Kas Nidą Vasiliauskaitę stebina labiau nei žvaigždėtas dangus, kėlęs nuostabą Kantui

Vidmantas Valiušaitis apie Lukašenkos vertą „šventę“

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.