Geroji Naujiena

Geroji Naujiena: „Irkis į gilumą. Nebijok!“

Tiesos.lt redakcija   2016 m. vasario 7 d. 4:00

10     

    

Geroji Naujiena: „Irkis į gilumą. Nebijok!“

„Kartą, kai minios veržėsi prie Jėzaus klausytis Dievo žodžio, jis stovėjo prie Genezareto ežero ir pamatė dvi valtis, sustojusias prie ežero kranto. Žvejai buvo išlipę iš jų ir plovė tinklus. Įlipęs į vieną valtį, kuri buvo Simono, jis paprašė jį truputį atsistumti nuo kranto ir atsisėdęs mokė minias iš valties.

Baigęs kalbėti, jis tarė Simonui: „Irkis į gilumą ir išmeskite tinklus valksmui“. Simonas jam atsakė: „Mokytojau, mes, kiaurą naktį vargę, nieko nesugavome, bet dėl tavo žodžio užmesiu tinklus“. Tai padarę, jie užgriebė didelę daugybę žuvų, kad net tinklai pradėjo trūkinėti. Jie pamojo savo bendrininkams, buvusiems kitoje valtyje, atplaukti į pagalbą. Tiems atplaukus, jie pripildė žuvų abi valtis, kad jos kone skendo.

Tai matydamas, Simonas Petras puolė Jėzui į kojas, sakydamas: „Pasitrauk nuo manęs, Viešpatie, nes aš – nusidėjėlis!“ Mat jį ir visus jo draugus suėmė išgąstis dėl to valksmo žuvų, kurias jie buvo sugavę; taip pat Zebediejaus sūnus Jokūbą ir Joną, kurie buvo Petro bendrai. O Jėzus tarė Simonui: „Nebijok! Nuo šiol jau žmones žvejosi“.

Išvilkę į krantą valtis, jie viską paliko ir nuėjo paskui jį“ (Lk 5, 1–11).

Kai pasikviečiame Jėzų į savo kasdienį gyvenimą ir išdrįstame Juo sekti nebijodami atitolti nuo savo kasdienybės, nuo kitų, patiriame ir perkeitimą – mūsų tinklai, iki tol buvę tušti, prisipildo.

Tad melsdamiesi už Lietuvą Tiesoje prašykime Dievo malonės, kad ir susidūrę su neteisingumu, nemeile ar su netikėjimu, kai paskausta ne tik rankas, bet ir širdį, vis dėlto rastume jėgų irtis į gilumą – su pasitikėjimu ir viltimi ieškoti Jėzaus. Tik Jis pripildys mūsų širdies ir minčių tuštumą ir suteiks gelmę visam tam, kuo mes gyvename.

Ramūnas Mizgiris OFM. Irkis į gilumą!

Evangelijoje pasakojama, kaip žmonės, norėdami išgirsti Dievo žodį, būriuojasi aplink Jėzų, stovintį ant ežero kranto toje vietoje, kur žvejai plauna savo tinklus. Jis įlipa į vieną iš dviejų ten buvusių valčių, kuri pasirodo esanti Petro. Jėzus paprašo jo truputį atsistumti nuo kranto, atsiriboti nuo minios. Bet ne per toli – tiek, kad galėtų būti su ja, ją mokyti. Čia ima ryškėti Jėzaus mokinių pašaukimas būti su Jėzumi, būti su žmonėmis, bet taip pat ir irtis į gilumą, veržtis į kitokį, artimesnį susitikimą su Jėzumi.

Žvejams visą praėjusią naktį nesisekė. Atrodytų, beprasmiška vėl leistis žūklėn dabar, rytą. Bet Petrui Jėzus tapo toks svarbus ir toks lemiamas, kad jis išdrįsta jam pasakyti: „Dėl tavo žodžio užmesiu tinklus“ (Lk 5, 5). Jėzaus žodis tapo tikresnis nei tai, kas pasirodo apčiuopiamai tikra ir realu. Tas rytas Galilėjoje tampa paveikslu naujo Evangelijos ryto po nusivylimų nakties, kuo nuolat baigiasi mūsų gera valia ir pradėti darbai. Kai vėliau Petras ir jo bendrai sugrįžo į krantą pilnomis valtimis, Petrui šis žygis buvo tapęs vidine kelione, kurios kryptį Lukas nusako dviem žodžiais. Evangelistas mums pasakoja, kad prieš stebuklingą žūklę Petras buvo pavadinęs Viešpatį Epistata – Mokytoju (plg. Lk 5, 5), tačiau grįžęs jis parpuola ant kelių prieš Jėzų ir pavadina jį Kyrie – Viešpačiu (plg. Lk 5, 8); kitaip sakant, Dievu. Petras nuėjo kelią, vedantį nuo Mokytojo prie Viešpaties, prie Dievo Sūnaus.

Išties, kai Petras grįžta su gausiu laimikiu, nutinka kai kas visai netikėta. Jis dėl gero sandėrio nepuola Jėzui, kaip norėtųsi manyti, ant kaklo, bet puola po kojomis ir sako: „Pasitrauk nuo manęs, Viešpatie, nes aš – nusidėjėlis!“ (Lk 5, 8). Parpuolimas po kojų ir žodis „Viešpats“ nurodo Dievo pajautą. Kur pajuntamas Dievas, ten žmogus pamato savo nuodėmingumą, ir tik tai pamatydamas bei pripažindamas, jis iš tiesų atpažįsta save. Tik žinodamas, jog yra nusidėjėlis, žmogus suvokia ir tą kvietimą: „Atsiverskite ir tikėkite Evangelija!“ (Mk 1, 15). Kristus, pasaulio šviesa, mus apšviečia, parodo tikrąją tiesą, parodo mūsų tamsiąsias puses. Štai kodėl šventieji, vis labiau žengdami tobulėjimo keliu, suprato savo nuodėmingumą ir save vadindavo didžiausiais nusidėjėliais. Ir tai buvo ne neurotinės, bet pilnos džiaugsmo ir ramybės asmenybės.

Be atsivertimo nepriartėsi prie Jėzaus ir Evangelijos, o nepriartėjęs prie Jėzaus net ir nesuprasi, kad jis turi ir dieviškąją prigimtį. Tas supratimas ir toliau liks teorinis. Nuodėmės pajauta susijusi su Dievo pajauta, nes kyla iš sąmoningo žmogaus ryšio su Dievu kaip Kūrėju ir Viešpačiu. Dievo patirties išblėsimas šiandien atskleidžia nuodėmės patirties sunykimą ir, atvirkščiai, – nuodėmingumo nesuvokimas atitolina žmogų nuo Dievo. Žinoma, neturėtume pulti į klaidingą baimę, į siaubą, tačiau tikroji išmintis, tikrasis supratimas prasideda derama Viešpaties baime. Mes turime vėl jos išmokti, kad išmoktume tikrosios meilės ir suvoktume, ką reiškia tai, jog galime jį mylėti, ir jis myli mus.

Nuodėmė atitolintų žmogų nuo Dievo, bet Jėzuje Dievas tapo artimas nuodėmingam žmogui. Todėl Dievas dabar pasitelkia į pagalbą nuodėmingą žmogų, kad įgyvendintų savo troškimą: kviesti žmoniją į išganymą. Reikia darbininkų. Ir Jėzus kviečia silpnus žmones, suvokiančius ne tik savo ribotumą, bet ir savo nuodėmingumą. Po šios vidinės piligrimystės Petras jau yra pajėgus išgirsti šį kvietimą: „Nebijok! Nuo šiol jau žmones žvejosi“ (Lk 5, 10).

Kai kalbame apie žmones, būti „sužvejotam“ nėra gėda ar nelaimė, bet reiškia būti išgelbėtam. Pamąstykime apie žmones, sudužus laivui, šaltą naktį esančius atviroje ir audringoje jūroje. Išvysti tinklą ar numestą gelbėjimo ratą jiems reiškia ne pažeminimą, bet, priešingai, – didžiausio jų troškimo išsipildymą. Kaip žinome, Bažnyčioje niekas nėra tik žvejys ar tik žuvis. Tam tikru atžvilgiu visi esame kartu ir viena, ir kita. Kristus vienintelis yra tik žvejys.

Prieš tapdamas išties žmonių žveju, Petras pats buvo ne kartą sužvejotas. Net tiesiogine šio žodžio prasme: kai eidamas vandeniu išsigando ir vos nenuskendo (plg. Mt 14, 28–32); ir ypač tada, kai tris kartus išsigynė Viešpaties (plg. Lk 22, 54–62). Simonas Petras pats patyrė, ką reiškia būti „paklydusia avele“, kad taptų geru ganytoju; turėjo būti ištrauktas iš nuopuolio gelmių, kad suprastų, ką reiškia būti žmonių žveju. Nors ir skirtingai, tačiau visi pakrikštytieji esame vienu metu ir sužvejoti, ir žvejai.

baznycioszinios.lt

 

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

too       2016-02-8 17:01

To”> švieson 2016-02-7 13:12” tai jūs rašote kad Kristus buvo pranašas?

Jei       2016-02-8 16:23

Jei žmonės tiki numirėlių vaikščiojimu, tai tiki ir dievu…O kam numirėlių vakščiojimas kertasi su logika tas netiki,o jei tiki kad Jona išbuvo žuvies pilve ( Jonos knyga 2:1) tris dienas ir tris naktis, sugebėjo žuvies pilve išgyventi 72 val., melstis dievui ir dievui girdėti žmogų besimeldžiantį žuvies pilve, tuomet galima patikėti viskuo…

Biblija       2016-02-8 1:37

Norint suprasti Kristaus pamokyma,reikia ismanyti Biblijos mokyma…

> švieson 2016-02-7 13:12       2016-02-7 22:38

Aišku, kad nesuprantate Kristaus pasakymo, jog Jis atėjęs ne ramybę, bet nesantaiką nešti. Čia reikia suprasti kaip Kristaus pranašystę, kad dėl atsiradusios krikščionybės suskils tuometinė visuomenė: vieni palaikys krikščionis, o kiti jų nekęs ir juos persekios. Istorijos šaltiniai patvirtina, kad ši Kristaus pranašystė išsipildė su kaupu.

!!!       2016-02-7 18:26

AS,irgi galiu prirasyti sapalioniu.Ziurekit I realybe I tikrove,per jus nusapalejusius zmonija negali pasiekti pazangos,jus ziurekit issirinkit zmones,per rinkimus patrijotus,o,tai neliks greitai,ne meskeres,ne zuvies!

visapusiškai       2016-02-7 13:50

Apie Jėzų Kristų turėtų būti kalbama ir rašoma visapusiškai, kadangi Biblijoje yra rašoma : Ev. pagal Luką 19 :27 - ” 27 Jis tarė : Aš saku jums : kiekvienam kas turi, bus pridėta, o iš neturinčio bus atimta net ir tai, ką turėjo.27 Mano priešus, nenorėjusius, kad būčiau jų karalius, atveskite čionai ir nugalabykite mano akyse”
Jėzus Kristus liepė nugalabyti žmones Kristaus akyse.
Klausimai :  ar ev. pagal Luką 19 :27 vadovavosi Inkvizicija?  Ar esate tikri kad neatsiras naujas “Kristus” ir lieps nugalabyti visus netikinčius arba tikinčius kit ką? 

dėl       2016-02-7 13:43

Dėl Jėzaus Dieviškumo ir pradėjimo iš nekaltumo: ” Mintis apie nekaltą prasidėjimą kilo, kai III a. pr. Kr. į graikų kaltbą buvo išversta hebrajų Biblija- Krikščionių Senasis Testamentas.Izajas (7,14)išpranašavo, kad     ” jauna moteris” pagimdys sūnų ir pavadins jį Emanuelio vardau. Hebrajų žodis, reiškiantis “jauna moteris” - alma, graikiškai Biblijoje buvo išversta kaip “mergelė”-partbenos”. Šaltinis pusl. 118, knyga ” Jėzaus Byla Šokiruojančios tiesos atskleidimas” autotius Michael Baigent,  leidykla Alma littera, Vilnius /2008
” Visa esmė slypi vertime, tačiau originalo klastotė taip ir išliko bei ypač prisidėjo prie to, kaip katalikai garbina Mergelę Mariją” - šaltinis pusl. 103, knyga “Biblija Nesusipratimų šaltinis” autorius Brianas Bakeris,  Všį “forSMART”,Vilnius 2015.
Spręskite patys apie Marijos Mergelės nekaltumą.

švieson       2016-02-7 13:16

Dėl Dieviškosios Jėzaus Kristaus prigimties:
Pagal ev. Mato 1: 1-17 ir ev.Luko 3:23-24 Jėzaus tėvas buvo Juozapas. Jei Jėzus iš tiesų buvo pradėtas Šv. Dvasios, tuomet geneologija ev. Mato 1: 1-17 ir ev.Luko 3:23-24 yra visiška nesamonė ir niekas negali tvirtinti esąs Dovydo ar Abraomo palikuonis. Akivaizdu nei Matas nei Lukas netikėjo Šv. Dvasią apvaisinus Mergelę Mariją, kitaip nebūtų rašę visos Juozapo, kaip Jėzaus tėvo, genealogijos, manau.

švieson       2016-02-7 13:12

Dėlstraipsnyje rašymo ” Kristus, pasaulio šviesa, mus apšviečia, parodo tikrąją tiesą, parodo mūsų tamsiąsias puses.”
Apšviečiant Kristaus tikslus rutėtų būti nurodyti paties Kristaus žodžiai apie Kristaus tikslus :

„ Nemanykite jog aš atėjęs nešti žemei ramybės. Aš atėjau nešti nešti ne ramybės, o kalavijo. Atėjau sukiršinti sūnaus prieš tėvą, dukters prieš motiną ir marčios prieš anytą; žmogaus namiškiai tams jam priešais.“ Ev. pagal Matą 10: 34-36
                                 
„ Jei kas ateina pas mane ir nelaiko neapykantoje savo tėvo, motinos, žmonos, vaikų, brolių, seserų ir net savo gyvybės,-negali būti mano mokinys.“ Ev. pagal Luką 14:26

„Gal manote, kad esu atėjęs atnešti žemei ramybės? Ne, sakau jums, ne ramybės, o nesantarvės. Nuo dabar penki vienuose namuose bus pasidaliję: trys prieš du ir du prieš tris.“Ev pagal Luką 12: 51-52

Jėzus Kristus nesantarvės nešėjas pagal Jėzaus Kristaus žodžius Biblijoje.

šėton       2016-02-7 13:01

Jėzus vykdė šėtono reikalavimą; ” Jėzus sakė Petrui „Simonai, Simonai. Štai šėtonas pareikalavo persijoti jus tarsi kviečius“” (Lk 22, 31).


Rekomenduojame

Žuvelė. Kun. Arnoldas Valkauskas kalbasi su prof. dr. Andriumi Macu: apie šeimą, vertybes ir dvasinę reanimaciją

Nida Vasiliauskaitė. Kaip į šitą žemiausio lygio manipuliaciją turėtų reaguoti išties turintis nors kiek padorumo ir proto?

Emilija Latėnaitė. Tikiu ir tikiuosi, kad žmonės apgins savo ir kitų orumą atsisakydami „galimybių“ paso

Kun. Robertas Grigas. Jei skelbiesi „kataliku politiku“, Katalikų Bažnyčios mokymas moralės, politikos, socialiniais klausimais tave įpareigoja

R. Aušrotas. JK Žmogaus teisių ir lygybės komisija: teismai turi ginti ir iš religinių įsitikinimų kylantį požiūrį į homoseksualumą. Ką pasakytų LGKT?

Liudvikas Jakimavičius apie Vytauto Landsbergio paradoksą

Andrius Martinkus. Ką liudija dainos „Kelkis, Lietuva!“ gimimas?

Karolinska (Švedija) ligoninė nebetaikys hormoninio lyties keitimo metodo vaikams

Lina Dūdaitė-Kralikienė. Kai priežastys painiojamos su pasekmėmis, arba Kaip grąžinti valstybę prie ‘res publica’

Eligijaus Masiulio bylos penkmečiui artėjant Dovilas Petkus klausia: ar Tauta gali tikėtis atomazgos, aiškumo ir teisingumo?

Algimantas Rusteika. Apie karą, kurio nebus

Nuo bačkos. Andrius Navickas, vienas iš naujojo Partnerystės įstatymo autorių – apie krikščionybę, meilę ir naujuosius inkvizitorius

Ramūnas Aušrotas. Pora pastabų dėl koalicijos partnerių (!) rengiamo Partnerystės įstatymo projekto

Nida Vasiliauskaitė. Ką atsakyti žmogui, kuris yra „pasiryžęs aukoti dalį savo laisvės vardan bendro gėrio“?

Vytauto Sinicos pozicija LRT diskusijoje su Tomu Vytautu Raskevičiumi dėl vienalytės partnerystės projekto

Gertrūda Jolanta Juchno SF. Reikia dalyvauti, nes jei nepaprašysime atsižvelgti į Tautą, kito Maršo jau nebebus

Replika. Romualdas Žekas. Rafinuotas bandymas apgauti

„Neredaguota“ pokalbis su Nida Vasiliauskaite. Žmonių balsas

Dėl pasisakymų organizatorių vardu: „Didžiojo Šeimos Gynimo Maršo 2021“ organizacinės grupės pranešimas žiniasklaidai

Iš skaitytojų pašto. Pranas Kaladė apie Laisvę ir „laisvę“

Paulas Stametsas: Išgydo net vėžį – nepažintas grybų pasaulis

Kardinolas S. Tamkevičius palaiko „Šeimų maršo“ idėją: „Ginant principines vertybes Bažnyčia stovės mūru“. Kunigų R. Grigo ir A. Valkausko pozicija

Andrius Švarplys. Į ką lyties ir diskriminacijos nęsamonės perdaro Ameriką: gimsta naujoji CŽV

Herta Burbė apie „galimybes“: vasarą paplūdimyje

Vytautas Sinica. Bažnyčia draudžia katalikams balsuoti už partnerystę (ir A. Navickas tą žino)

Brolio Arūno Peškaičio žinia: Pranciškonų ordinas draudžia broliui Pauliui Vaineikiui dalyvauti Šeimų gynimo marše (papildyta)

Nuo bačkos. Andrius Navickas: Taip, aš palaikau Partnerystės įstatymo priėmimą

Kastytis Braziulis. Ar pritariu šeimų maršui? Taip, be abejo, nes…

Nida Vasiliauskaitė. Klausiate, ką daryti? Paklauskite piliečių

Jarūnė Rimavičė. Atsakymai į klausimą, nuo ko ginama tradicinė šeima Lietuvoje

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.