Dienos aktualija, Visuomenės pokyčių analizė, Propagandos ir ideologijos analizė, Demokratija ir valdymas

Aurelijus Veryga opiausiais nūdienos klausimais

Tiesos.lt redakcija   2021 m. gegužės 1 d. 7:00

22     

    

Aurelijus Veryga opiausiais nūdienos klausimais

Seimo Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos frakcijos narys, buvęs Žaliųjų vyriausybės Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga išsakė savo poziciją LGBT santuokų, lyties keitimų, marihuanos dekriminalizacijos klausimais.

Išsakyti savo nuomonę paskatino mediko, jo kursioko, prof. Andriaus Maco mintys jo socialinio tinklo profilyje: „Jis pasidalino mintimis apie manipuliacinį politkorektiškumą. Andrius rašo painiai, bet teisingai, pritariu jo mintims. Ypač patiko metafora apie „šaldyto heko akis“. [...] Prisipažinsiu, kad su politkorektiškumu teko susidurti ne kartą. Politiką įprasta laikyti kompromisų menu.

Sutinku, kad norint pasiekti politinių tikslų tenka ieškoti kompromisų. Tačiau ar visuomet? Ir šiandien matau, kaip kai kurie politikai stengiasi įtikti maksimaliai dideliam skaičiui žmonių ar kolegų, taip aiškiai ir neišsakydami pozicijos ar jos vengdami. Prisipažinsiu, kad pagunda yra labai didelė. Nesinori „radikalo“ ar nelankstaus politiko etiketės. Jos nesinori niekam. Nes ilgainiui tavo nuomonę pradeda bijoti palaikyti net ir jai pritariantys žmonės. Tą jau ne kartą girdėjau ir savo adresu. Niekam nesinori tapti „žąsinus“ dalinančių „užkalnių“ ar kitų „influencerių“ išviete, kurioje paliekamas visas praėjusių pietų turinys.

Dabar jau gyvensim pagal tuos, kurie facebooke ar instagrame turi daugiau sekėjų? Gyvensim pagal tuos, kurie prireikus gali išsityčioti padirbdami šimtus tūkstančių parašų? Viskas vardan ramybės ir pasmerkimo baimės?

Jei pasmerkimo už tikėjimą ir pažiūras būtų bijoję mūsų tėvai ar seneliai, Lietuva, matyt, niekada nebūtų buvusi laisva šalis. Todėl bijoti susireikšminusių „celebričių“ nėra reikalo, nes vardan sekėjų jie savo nuomonę pakeistų kad ir kelis kartus per dieną. Tą jau ne kartą yra padarę.

Nuo šitų pasirinkimų priklausys, kaip gyvensime kelis ateinančius dešimtmečius ir ar mūsų visuomenė susidurs su intensyvia socialine inžinerija. Ir kalbu visiškai ne apie pandemiją.

Kalbu apie apsisprendimus, kurie žmonėms yra svarbesni nei pandemijos, nes pandemijos ateina ir praeina. Tačiau žmonių vertybinių sistemų pokyčiai yra daug didesnę kuriančią ar griaunančią galią turintys veiksniai.

Šiandien įvairiais formatais kalbama apie šeimos, kalbos, lyties sampratų pokyčius, ar, tiksliau būtų sakyti, apie bandymus taikyti agresyvias socialinės inžinerijos priemones šioms sampratoms pakeisti.
Visos šitos sritys paliečia arba mūsų konstitucines arba Jungtinių Tautų konvencijų nuostatas, arba tiesiog bando paneigti prigimtinę biologiją.

Mokyklose jau pasakojama, kad normalu nebūti apsisprendus dėl savo lyties. Manau, normalu turėti įvairių klausimų, bet daugumai toks klausimas iki ultraliberalizmo net nekildavo. Absoliuti dauguma žinojo, kokios jie lyties. Ultraliberalai mano, kad to nepakanka. Jie mano, kad reikia sudaryti galimybes net nesulaukus pilnametystės pasikeisti lytį. Tiesiog „nuostabu“.

Lyties pakeisti neįmanoma, nes ji užkoduota mūsų genuose, jei jau kalbame apie biologinę lytį. Ją keisti, vadinasi, sunkiai žaloti kūną operacijomis ar itin agresyviomis hormonų dozėmis. Dažnai šiame kontekste paminima, kad tai nėra liga ar sutrikimas. Tokiu atveju mielieji norisi paklausti: o tai ką mes ten tada operacijomis ir hormonais ruošiamės gydyti, jei tai nėra sutrikimas? O jei kalbame apie socialinę lytį, kuomet asmuo įsivaizduoja, kuo nors esąs, tai skirtingais gyvenimo etapais mes turime skirtingų įsivaizdavimų, ir jie greitai keičiasi. Yra net labai egzotiškų įsivaizdavimų. Juos taip pat pildysim? Ir dar toks vienas nekuklus klausimas: o kiek kartų planuojama leisti pasikeisti lytį? Jei jau galima vieną kartą, tai kodėl negalima du, keturis ar net kasmet?

Šeima. Dar vienas kertinis vertybinis bastionas. Šeima yra darbas. Pirmiausia su savimi. Sunkus, kartais nuviliantis, bet galutiniame rezultate apdovanojantis darbas. Šeimoje gimsta gyvybė. Tačiau manoma, kad dabar to nebereikia.

Dabar šeima galima vadinti bet ką. Jei jau norite, kad tai būtų vyro ir moters santuoka, tai štai jums moters ir moters, kuri save laiko vyru, santuoka ir bus šeima. Jei tai bus dviejų vyrų „šeima“, jiems vaikus gimdys surogatinės motinos.

Po vienos lyties asmenų šeimos įteisinimo neabejotinai bus siekiama galimybės jiems įvaikinti vaikus. Politikoje taip jau yra. Retai gali pasiekti visko, ko nori. Todėl sieki to, ką gali pasiekti, tolimesnius žingsnius palikdamas ateičiai, kai politinis kontekstas bus palankesnis.

Šeimos sampratos keitimas yra tik pradžia. Kartais klausiant apie šeimos sąvoką nusivažiuojama į visiškas lankas. Šiame kontekste yra tekę sulaukti, mano manymu, nesusijusio klausimo: ar aš senelių ir anūkų nelaikau šeima, jei pasisakau tik už vyro ir moters santuoką? Nelabai suprantu tokių klausimų logikos. O ką tie seneliai ir anūkai ruošiasi tuoktis ir turėti vaikų? Jie ir taip, yra šeima, ir nereikia jų kažkaip dirbtinai pervadinti.

Turiu ne vieną homoseksualų pažįstamą ar draugą. Jie puikūs žmonės. Nė vienas iš jų nedalyvauja šitame marksistinio ultraliberalizmo šou.

Jėga, iš kurios sumanieji kraunasi milijardus, o jais patikėjusieji vagia dozei, išsižada ateities ar net imasi žudyti. Tai yra priklausomybė, kurią dabar norima pavadinti laisve. Keista tokia laisvė. Juk teoriškai ir kalėjimą galima laisvai pasirinkti.

Apsisprendimas vogti ar smurtauti – taip pat yra laisvas. Juos taip pat turėtumėm dekriminalizuoti? Ko iš tikrųjų siekia beatodairiškos dekriminalizacijos šalininkai, kuriuos palaikantieji plakatuose piešia marihuanos paveikslėlius? Tikrai ne dekriminalizacijos. Aš esu už tai, kad už menkus nusižengimus nebūtų taikoma baudžiamoji atsakomybė ir tai reikia išspręsti, tačiau neapsigaukite. Čia nebus sustota. Net dekriminalizacijos šalininkų konferencijose kalbama apie depenalizaciją (kuomet už vartojimą nebetaikoma jokia atsakomybė) ir legalizaciją, nes taip jau padarė kai kurios kitos šalys.

Jie taip pat puikūs žmonės. Pažeisti ir neretai kenčiantys, bet nuostabūs. Padedantys keltis kitiems. Jie nemano, kad narkomanija turi tapti visuomenės norma, nes žino, kuo tai gali baigtis.

Štai kolega A. Matulas, kuriam anksčiau pabandžius pataikyti į „meinstrymą“ buvo patogu kritikuoti valstiečių alkoholio kontrolės priemones, pamatęs rezultatus, užsinorėjo, kad tai būtų pripažinta jo nuopelnu. Kuomet visuomenės palaikymas didėja, norisi būti prie to prisidėjus. Tačiau jam ir dabar pritinka ieškoti politkorektiškumo ir sakyti, kad, girdi, liberalai turi teisę viską peržiūrėti, ir gal tikrai kažkas yra negerai.

Tai ir yra pozicija, kuri yra ne pozicija, o kaip kolega Andrius Macas sako, tai yra „šaldyto heko akių“ demonstravimas, vis dar bandant išlaviruoti taip, kad visiems būtų gerai. O visiems gerai niekada nebūna. Bus gerai arba milijonus besikraunantiems, arba žmonėms ir jų vaikams. Apsispręsti vis dėlto teks. Mygtukų balsuojant Seime yra gerokai mažiau nei socialinių lyčių – tik trys, o realios pozicijos – tik dvi.

Matyt su šituo savo pasisakymu būsiu galutinai „meinstryminių“ rašinėtojų priskirtas tamsuoliams ir atsilikėliams. Paskutinių apklausų duomenimis mane, kaip politiką, labiau palaiko kaimo žmonės. Suprask: šituos tamsuolius labiau palaiko kaimas ir mažesnio išsilavinimo žmogeliai.

Dauguma Vilniaus yra tie patys trečios kartos atvykėliai iš „kaimo“, į kurį žiūri su tokia pašaipa. O ar ne tie „kaimiečiai“ yra patys nuoširdžiausi? Jie apie politkorektiškumą retai pagalvoja. Kaimas visuomet buvo šalies atrama: ar reikėjo valgyti, ar reikėjo kareivių šaliai ginti. Džiaugiuosi pats būdamas kaimietiškos kilmės ir manau, kad bent kuriam laikui politkorektiškumas bus padėtas į šalį.

Galite manęs nekęsti už mano nuomonę, bet bent jau žinosite, kokia ji yra.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Nepasirasysiu       2021-05-3 23:41

Veryga dirbo apmokamu veikejo, pagauto pries metus del vakcinu pirkimo korupcijos (dar pasizymejusio kaip kovotojas uz veziu serganciuju teises), paskaitininku pries tapdamas ministru. Vazinejo po visa Lietuva. Tuo viskas ir pasakyta. Netikintiems - viskas internete.

Ačiū gerb.Verygai       2021-05-3 20:29

Tiksliau nepasakysi.ačiū už Tiesą.

Šaldytų hekų epocha       2021-05-2 11:45

prasidėjo nuo Pakso išmetimo ir tęsėsi iki valstiečių. Durna tauta išrinko ne tuos. Bet Skvernelis - perėjęs su hekais per ištisą epochą - liko. Gal valstiečiai ir būtų ką padarę, bet - norėdami išsilaikyti, kaip buvo prognozuojama - iki pirmų bulvių - padarė globalistinę “reformą” užsienio korporacijų plėšikavimui Lietuvos miškuose. Įžūlią, su košmariškais makliais parašais ir tt. Tuo nusipelnė ilgesnės kadencijos, nei pirmos bulvės. Buvo taikūs parašų rinkimai, seime pastangų, taikūs protesto žygiai ir mitingai. Niekas nepasikeitė. PASIKEITĖ. Durna tauta laiku išrinko ne tuos. Tauta pradėjo bruzdėt. Viešai reikšt nepasitenkinimą, ko nebuvo (rusai puola, brangūslietuvosžmonės, pakentėkit; rusai puolapatylėkit; Pasaulio bankas nurodė ir tt.)hekagalvių laikais. Daug purvo pilta ant Verygos ir Karbauskio. Bet - nu gi nieko bloga neatsitiko - alkoholio neparduoda po aštuntos - parduotuvės lieka tuščios, kaip tik tuomet nuolaidas paleidžia, ir šeimos ar senukai gali nusipirkt ne spūstyse. Vakare prekybcentryje ramiai išgert puodelį arbatos su bandele, su kaimyne ramiai ant suolelio pasidalint mintimis. Vakarai senukams namuose beprotiškai ilgi. Viskas ok:) kaip sako tiktokai. Taigi va. Su valstiečiais tauta pagaliau pradėjo viešai bruzdėt. Nereikia glostyt galvelių, bet jie tikrai ašarinių dujų nepaleido. Ir dabar - tiktokams ir hekagalviams bus labai sunku tautą į butelį sukimšt. Ir savo reikalus tvarkytis išvertus heko akis. Viskas įvyko gerai. Šeimų maršas - gerai. Pati tauta pasistengs,kad provokatoriai kylančios bangos nesužlugdytų. Skvernelis, beje, galėtų irgi prisidėt - nes hekagalviams neprivalo tarnaut, anei valstiečių iki bulvių gint smile nes nėra jis toks hekas, kaip tie, kur Briusely sėdėdami, per langelį tautą kvaišina.

abc.       2021-05-2 10:13

daugiau nekartosiu,pragydo gaidelis tą ir reiškia.problema jūsų liguista vaizduotė.niekada nesišaipiau nei iš žmogaus išvaizdos tuo labiau iš pavardės.kitą kart rašysiu pvz.-sučirškė žvirblis arba sukrankė varna,sukudakavo višta.taškas.

Povilas Gaidelis>>>abc       2021-05-2 8:15

Ponas anonime, problema ne mano pavardėje ar psichologiniame mano jautrume. Aš Jūsų nepažįstu, nes Jūs esate anonimas. Tuo tarpu, jeigu mokate naudotis internetu, mane gerai pažįstate. Reikalas tame, kad Jūs, matyt pats to nesuvokdamas, platinate šlykštų okupantų mums primestą “zonos” iškrypėlių žargoną, kuris lietuviams niekada nebuvo būdingas. Dėl to ir patyčios atsirado po okupacijos. Kuomet mokiausi mokykloje, to reiškinio nebuvo.Gaidys, gaidelis - kilnus ir drąsus naminis paukštis, iš kurio kilusi mūsų graži, lietuviška pavardė, Lietuvoje niekada nebuvo patyčių objekltas. Atvirkščia, jis buvo teigiamas vaikiškų dainelių ir pasakų herojus. O kad gaidys yra drąsus paukštis, galite įsitikinti stebėdami jų kovas, kurios populiarios Indonezijoje ir kitose pietų Azijos šalyse.

Ayn Rand       2021-05-2 3:17

Sąvoka “visi dulkiai…” - auto-correct funkcija keistai pataisė dulkius į ruonius.

Agnė Rand       2021-05-2 3:14

Visus dulkius su verygomis reikia atiduoti tarptautiniam tribunolui. Reikia naujo Niurnbergo. Sąvoka “visi ruoniai…” apima ir PIŠ su skverniukais, žinoma.

Al.       2021-05-2 1:21

,,nes vardan sekėjų jie savo nuomonę pakeistų kad ir kelis kartus per dieną” - nemanau, kad ,,influenceriai” nuomonę keičia dėl sekėjų. Įtakos agentas vykdo savo vado nurodymus. Pagal tai ir keičia. Tiek kartų, kiek liepta.

Šiek tiek stebina, kad žmogus, dirbantis politiku, teisinasi, kad aiškiai išsakė savo požiūrį. Juk būtent to žmonės iš politikų ir tikisi. Dar geriau būtų jei jie tą požiūrį pagrįstų veiksmais.

>>>Šitas veidmainis pranašas       2021-05-2 0:10

Tiek ir temoki, plūstis.

Nustebino        2021-05-1 21:08

Paziuresim, kaip vuskas klostysis veliau. Bet si karta Veryga nustebino. Attodo, kad turi potenciala valstieciu vyriausybes vadinama pakeisti Skverneli. Del to valstiecia prarastu dali balsu, bet gal dali ir laimetu. Bet to niekas nezino. Bet idomu

nieko asmeniško,mielas drauge-tik faktai       2021-05-1 19:38

Ką tie padarai mums ruošia:

sarmatas.lt/02/valdas-anelauskas-smegenu-plovimo-pasekmes-kovidiniame-fronte-1/

Dien TV       2021-05-1 19:31

Вся суть Закона об Искусственном Интеллекте:
https://www.youtube.com/watch?v=gkWpryZaEUo

123.       2021-05-1 17:48

morda prisiprašys plytgalio.už nuveiktus darbus…

Ona       2021-05-1 17:17

Tai susitiksime šeimos gynimo marše, kiek supratau? Jei atvyktų visi tie seimo nariai, kurie balsavo už maršo palaikymo rezoliuciją, būtų jėga

abc.       2021-05-1 16:45

P.Gaideli,jūs pernelyg jautrus.pragydo gaidelis ir reiškia pragydo gaidelis. p.s jei taip jautriai reaguoate į žodį gaidelis tai jūsų problema.apie jus nieko neižinau ir toliau nenoriu žinoti,juo labiau ižeidinėti.

O.G       2021-05-1 14:51

Verygos dienos suskaičiuotos. Netikiu nei vienu žodžiu. Vis tiek reikės atsakyti už šią aferinę pandemiją, dėl kurios mirė tūkstančiai žmonių. Liko laukti nebeilgai.

Povilas Gaidelis       2021-05-1 13:56

Pono Aurelijaus nuomonei negalima nepritarti. Tuo tarpu čia žemiau besireiškiantis ponas abc galėtų patylėti. Nejaugi jam toks mielas okupantų mums primestas “zonos” iškrypėlių žargonas, kad jis jį platina ir tokiu būdu netiesiogiai prisideda prie patyčių plitimo jaunoimo tarpe?

ponui abc       2021-05-1 13:10

Vėl pablogėjimas?

abc.       2021-05-1 12:33

pragydo gaidelis…pamiršom uždarytas poliklinikas ir ligonines,alia pervargusius gyditojus,tūkstančius perteklinių mirusių su suklastotais mirties liudijimais ir lavonmaišiais.o kur dar privedimas iki savižudybės ir neskelbiamas jų skaičius,niekšas.

Šitas veidmainis pranašas       2021-05-1 9:40

Ištisus metus šis “operacijų vadovas” mus kankino, žlugdė valstybę, neleido mums nei dirbti nei gyventi. Jau pamiršom? Šito pliko suskio vieta kalėjime, o ne Seime ir ne politikoje!

123       2021-05-1 8:15

Ačiū už puikų įvardijimą to, ką išgyvena pastaruoju metu tauta. Ačiū už aiškią poziciją . Palaikau Jus.

Žodžio laisvė...       2021-05-1 7:56

Ačiū ,gerb.E.Veryga,už išsakytą ir savalaikę nuomonę,už teisingą nuomonę.LIetuva turi daug blaiviai mąstančių piliečių ir galvojančių apie jos ateitį.Pirmyn į Šeimų maršą.


Rekomenduojame

Andrius Martinkus. Ką liudija dainos „Kelkis, Lietuva!“ gimimas?

Karolinska (Švedija) ligoninė nebetaikys hormoninio lyties keitimo metodo vaikams

Lina Dūdaitė-Kralikienė. Kai priežastys painiojamos su pasekmėmis, arba Kaip grąžinti valstybę prie ‘res publica’

Eligijaus Masiulio bylos penkmečiui artėjant Dovilas Petkus klausia: ar Tauta gali tikėtis atomazgos, aiškumo ir teisingumo?

Algimantas Rusteika. Apie karą, kurio nebus

Nuo bačkos. Andrius Navickas, vienas iš naujojo Partnerystės įstatymo autorių – apie krikščionybę, meilę ir naujuosius inkvizitorius

Ramūnas Aušrotas. Pora pastabų dėl koalicijos partnerių (!) rengiamo Partnerystės įstatymo projekto

Nida Vasiliauskaitė. Ką atsakyti žmogui, kuris yra „pasiryžęs aukoti dalį savo laisvės vardan bendro gėrio“?

Vytauto Sinicos pozicija LRT diskusijoje su Tomu Vytautu Raskevičiumi dėl vienalytės partnerystės projekto

Gertrūda Jolanta Juchno SF. Reikia dalyvauti, nes jei nepaprašysime atsižvelgti į Tautą, kito Maršo jau nebebus

Replika. Romualdas Žekas. Rafinuotas bandymas apgauti

„Neredaguota“ pokalbis su Nida Vasiliauskaite. Žmonių balsas

Dėl pasisakymų organizatorių vardu: „Didžiojo Šeimos Gynimo Maršo 2021“ organizacinės grupės pranešimas žiniasklaidai

Iš skaitytojų pašto. Pranas Kaladė apie Laisvę ir „laisvę“

Paulas Stametsas: Išgydo net vėžį – nepažintas grybų pasaulis

Kardinolas S. Tamkevičius palaiko „Šeimų maršo“ idėją: „Ginant principines vertybes Bažnyčia stovės mūru“. Kunigų R. Grigo ir A. Valkausko pozicija

Andrius Švarplys. Į ką lyties ir diskriminacijos nęsamonės perdaro Ameriką: gimsta naujoji CŽV

Herta Burbė apie „galimybes“: vasarą paplūdimyje

Vytautas Sinica. Bažnyčia draudžia katalikams balsuoti už partnerystę (ir A. Navickas tą žino)

Brolio Arūno Peškaičio žinia: Pranciškonų ordinas draudžia broliui Pauliui Vaineikiui dalyvauti Šeimų gynimo marše (papildyta)

Nuo bačkos. Andrius Navickas: Taip, aš palaikau Partnerystės įstatymo priėmimą

Kastytis Braziulis. Ar pritariu šeimų maršui? Taip, be abejo, nes…

Nida Vasiliauskaitė. Klausiate, ką daryti? Paklauskite piliečių

Jarūnė Rimavičė. Atsakymai į klausimą, nuo ko ginama tradicinė šeima Lietuvoje

Andrius Švarplys. Pagaliau yra alternatyva „Dviračio Žynioms“

Romualdas Žekas. Lavono gaivinimas

Jolanta Blažytė. Aūūū, Greta!!! Kur tavo „How dare you?“

Nida Vasiliauskaitė. Dabar išties pabūsiu – pirmą kartą – radikalu

Papunkčiui. Vytautas Sinica apie elitizmą

Vidas Rachlevičius. Dvi šalys nesitaiksto su Kinijos užmačiomis Pietų Kinijos jūroje – koks bus šios atsakas?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.