Dienos aktualija, Institucijų ir pareigūnų korupcija bei savivalė, Demokratija ir valdymas

Algimantas Matulevičius. Negi valstybės piliečių nuomonė lygi nuliui?

Tiesos.lt redakcija   2021 m. vasario 25 d. 10:37

17     

    

Algimantas Matulevičius. Negi valstybės piliečių nuomonė lygi nuliui?

Nenorėjau rašyti šių eilučių, tikrai nenorėjau. Išprovokavo. Išprovokavo vakarykščiai TV reportažai dėl 346 000 piliečių parašų. Ne tiek svarbu, dėl ko jie. Svarbu, kaip į juos sureaguota. Iš karto prisipažįstu, kad esu tradicinės orientacijos, bet nesu homofobas. Nors gal kai kuriems amoraliai besielgiantiems ir esu. Viskas priklauso nuo požiūrio. Netoleruoju melo ir apgaulės bei arogantiškų narcizų. Kaip gali būti tolerantiškas tokiam elgesiui, kaip grasinimas nužudyti lenkų tautybės Lietuvos pilietį Voldemarą Tomaševskį, ką viešai padarė tūlas Arūnas Valinskas. Bet pasirodo jiems galima. O mane, kad juos kritikuoju, gali apšaukti homofobu.

Tačiau labiausiai mane sujaudino ir net supykdė etatinio žiniasklaidos Konstitucijos aiškintojo pono Vytauto Sinkevičiaus vakarykštis komentaras TV. Jis iš aukšto tarė: „kelių šimtų tūkstančių Lietuvos piliečių parašus galima išmesti į šiukšlių dėžę...“ Ir taip viešai kalba buvęs Konstitucinio Teismo teisėjas. Kaip su tokiu savo tautiečių vertinimu išvis galima buvo būti KT? Žinote, kad galima. Nes ten moralė – ne jų pasaulio dimensija. Jie ją sutrypė, kai 2001 metais sau pasikėlė algas, kurios buvo sumažintos dar premjero G.Vagnoriaus siekiant sušvelninti 1998 m. Rusijos krizės pasekmes. Nuo tada moraliniai kriterijai šiai insititucijai sunkiai suvokiami.

Politikų paskendusių tarpusavio intrigose dėka Konstitucinis Teismas pats peržengė jam nubrėžtas LR Konstitucijos ribas, pradėjo ją ignoruoti bei savaip traktuoti ir net perrašinėti. Be to, ten gimė ir sunkiai sveiku protu suvokiama samprata „Konstitucijos dvasios“. Kad nemažos dalies teisininkų požiūris į mus, plebėjus, yra niekinantis, manau, mažai ką stebina. Ponas V.Sinkevičius, pasakydamas, kad piliečių parašai verti tik šiukšliadėžės, praktiškai išreiškė aiškią nuomonę, kur yra vieta tuos parašus padėjusių. Štai tokiems dalykams tikrai esu homofobiškas.

Tarp kitko, nemokamas patarimas mūsų žiniasklaidos atstovams. Būkite truputį gudresni ir nebekvieskite į savo, ypač žinių laidas, vis tų pačių komentatorių. Mes, jūsų žiūrovai, iš anksto žinome, ką tas etatinis kalbėtojas pasakys. Pakalbinkite ir kitus – kad ir Konstitucinio Teismo buvusius teisėjus, pavyzdžiui, Egidijų Šileikį, Augustiną Normantą ir kitus.

Dėl piliečių peticijos. Negalima taip atsainiai ją atmesti kaip niekinę. Ją vertinti demokratinėje valstybėje privalome ne tik formaliais teisiniais aspektais. Tai didelės dalies valstybės piliečių pozicija ir, visų pirma, ją reikia gerbti.

Manau, kad ir Seimas pirmiausia turi ne išsakinėti išankstines nuostatas, kad tai šiukšlės. Seimas privalo: 1) priėmęs tuos parašus sudaryti atskirą arba pavesti Etikos ir procedūrų komisijai, kuri 2) objektyviai išnagrinėtų priežastis, kodėl tokia peticija išvis gimė, 3) tai paskelbtų viešai, o dar geriau, jei organizuotų diskusiją, kur abi pusės po lygiai galėtų pateikti savus argumentus.

Svarbiausia sąlyga, kaip laimėjusi rinkimus žadėjo premjerė, Seimo narė Ingrida Šimonytė ir TS-LKD pirmininkas Gabrielius Landsbergis, tada jiems pritarė ir ponios Viktorija Čmilytė-Nelsien bei Aušrinė Armonaitė, kad Seimas elgtųsi pagarbiai su valstybės piliečiais, sugebėtų išklausyti visas puses ir gerbti nuomonių įvairovę. Net jei piliečių prašymas ir nebus patenkintas, tai turi būti padaryta viską kantriai ir solidžiai viešai paaiškinant.

O gerbiamam pirmininkui Tomui Vytautui Raskevičiui – irgi nemokamas patarimas. Jūsų niekas neskriaudžia dėl jūsų lytinės orientacijos. Kaip norite, taip gyvenkite. Tai jūsų asmeninis gyvenimas. Bet nepamirškite, jog jūs, būdamas Seimo žmogaus teisių komiteto pirmininku, atstovaujate ne tik savo, homoseksualų, bendruomenės teisėms, bet ir mūsų visų.

Tad būkite malonus – gerbkite ir mūsų jausmus. Man Seimas – tai mūsų kovos už Nepriklausomybę simbolis. Ten mes buvome 1990 m.kovo 11 d. ir 1991 m. sausio 13 d. Mes jį buvome pasiryžę apginti savo gyvybės kaina. Tai būkite mandagesnis savo pasisakymuose ir savo dabartiniame darbe pastoviai neviešinkite, kartais keistomis išraiškos formomis, savo intymaus asmeninio gyvenimo. Juk mes to nedarome. Norėdami, kad mus gerbtų ir toleruotų, pirmiausia privalome taip elgtis patys. Nestumkite „buldozeriu“ partnerystės įstatymo. Patikėkite – pralošite. Geriau ir naudingiau neskubant organizuoti geranoriškas diskusijas, leidžiant pasisakyti visoms suintresuotoms pusėms.

Be to, manau, kad jūsų komitetas negali nusišalinti nuo man baisaus skaičiaus, kai apie 600 000 Lietuvos piliečių gyvena skurde. Kas tai, jei ne žmogaus teisių pažeidimas? Arba darbas net ne už visą minimalią algą? O kiek Lietuvoje kainuoja teisingumas? Problemų su žmogaus teisėmis plačiąja prasme valstybėje apstu. Todėl negalima spręsti tik daliai visuomenės aktualių problemų, paverčiant jas esminėmis.

Tik prieš kelias dienas paskelbta visuomenės nuomonės apklausa. Pagal ją, jūsų nuomonei pritaria tik 8% apklaustųjų. O už nuosaikesnį kartu gyvenančiųjų ir bendrą namų ūkį vedančiųjų teisinių problemų sureguliavimą pasisako net 42%. Tai apie kokią homofobiją kalbame? Gal nereikia įsikibti tik į vieną variantą? Manau, naudingiausias kelias – kompromisų kelias.

Visiškai nesuprantami ir Laisvės partijos teisingumo ministrės Evelinos Dobrovolskos per LRT radiją išsakyti ketinimai, kad ji neva ruošianti pataisas, kai netinkamai pasakytas ar parašytas žodis homoseksualų atžvilgiu bus traktuojamas kaip kriminalinis nusikaltimas. Pasirodo, narkotikų prekybą dekriminalizuosime, o už netyčia išsprūdusį žodį – sodinsime? Ar į tą naują kalėjimą, kurį jūs ruošiatės pastatyti?

Gaila, bet iš Seimo, veikiančio dar tik 100 dienų, jau nuskambėjo visa tirada patyčių savo rinkėjų atžvilgiu. Net nesmagu rašyti apie mano Universiteto buvusio rektoriaus Artūro Žukausko akibrokštą. Jis arogantiškai pareiškia, kam jis leis dalyvauti Švietimo komiteto posėdyje, o kam – ne. Mat jam kai kurie žmonės ...žviegia… ir jis tokių, žviegiančių, neįleis.

Įdomu, kaip ponas profesorius ruošiasi iš anksto nustatyti, kurie „žviegia“, o kurie – tik „kriuksi“. Manau, tokiais viešais pasisakymais atsiskleidžia mūsų politinio elito atstovų susireikšminimas ir prasčiokiškas elgesys. Tačiau po tuo slypi ir kai kas giliau. Štai koks aš galingas viršininkas, o jūs kas man? – Prastuomenė.

Ar ne iš čia ir randasi nebesuvaldoma patyčių kultūra? Ir jeigu tai vertinsime atsainiai, ji dar labiau subujos, kol taps gyvenimo norma. Baisoka būtų gyventi tokioje visuomenėje. Net iškilų dvasinką Toliatą užsipuolė už jo nuomonę. Patys jau gyvename vienos tiesos ir vienos nuomonės „karalystėje“, o dar rusus ir baltarusius demokratijos mokome. Nors jau laikas ir patiems susiimti ir susimąstyti, į kokius klystkelius nusukome…

Mūsų beliko tik 2,8 milijono. Gyvename labai gražioje savo Tėvynėje. Kas gi mums atsitiko, kad per 31 atkurtos Nepriklausomos valstybės metus sugebėjome taip susvetimėti, taip susipriešinti? Nebegirdime vienas kito. Brukame tik savo tiesas.

Nepamirškime – mes šioje Žemėje tik svečiai. Tai gal neeikvokime mums suteiktos galimybės pasidžiaugti gyvenimo pilnatve mus iš vidaus naikinantiems pykčiams ir vaidams. Sustokime ir susimąstykime – gal vis dėlto naudingiau pabandyti tartis.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Gaila       2021-02-27 14:59

Vienas įžvalgiausių politikų. Gaila, jog nedalyvavo seimo rinkimuose. Aišku, galėjo - ir prezidentiniuose. Būtų daug ką pakeitęs.

>stasys 2021-02-26 8:16        2021-02-27 2:26

sąsiau, senas gebešnike,
pratęsdamas komentatoriaus “Klasikai įpareigoja” pradėtą gražią mintį, pacituosiu dar asmeniškai tau gabaluką iš Kristijono Donelaičio “Metų”: laikyk savo snukį, kad kalboj nepariktų.

Algimantas       2021-02-26 13:54

jūs teisus, bet dabar nėra tokių politinių jėgų Seime, o ir Prezidentas silpnas, kad tai inicjuoti

Žodžio laisvė...       2021-02-26 12:24

Viktorija Čmilytė-Nilsen parodė savo išpurvintą moralę.Ilgai laukti nereikėjo.
O ko tikitės iš KGB-isto dukters?Dabar KGB atstovai vadovauja Lietuvai.O jų siekis-
skaldyk ir valdyk.Nusilpusią Lietuva bus lengva vėl okupuoti barbarams iš Rytų.
Algimantai Matulevičiau,tavo švelnus įkalbinėjimas yra žalingas Lietuvai.Lietuvos
priešai nepagailės Lietuvos visuomenės,kaip nepagailėjo naikindami nuo 1939-1940 m.m.
iki pat 1990 m.kovo 11 d.Nepamirškit tų Lietuvos vaikinukų,pasitraukusių iš okupa-
cinės kariuomenės ir patalpintų ligoninėje kurioje buvo kruvinai susidorota ir
išvežta į Rytus.Kas juos išdavė?Žmonės,dėvintys baltus chalatus?Ar Seimo vadai?
Vytautas Sinkevičius- kas jis buvo sovietmečiu?Jis jau senokai yra apsišvietęs.
Ir žinia kuriam šeimininkui tarnauja.

stasys       2021-02-26 8:16

Teisingos pastabos . Vertinimai situacijos gali būti įvairus , bet kai va šitaip akivaizdžiai mindomas peticijų įstatymas keista ir man.Nemaciau to momento kurį mini autorius su Sinkeviciumi gal ir neverta buvo .Turime pilnai veikianti piticiju įstatymą ir žiūrėkime toliau kiek realus tas įvykęs faktas , kur padarytos klaidos jei tokių buvo renkant parašus internete , galų gale kas atsakingas už tolesne tos peticijos likimą . Tai kad partijos ir vėl liko šone nuo tos iniciatyvos rodo tam tikrą baime abejone tos peticijos įgyvendinimo metodo .Paremti itariamai fiktyvu darinį niekas neskuba , belieka atsakyti tik į tą klausimą ar ji ,peticija, paremta realiais parašais ..ar voktais žmonių duomenimis ? Viskam reikia laiko ir Tiesos.

Vera       2021-02-26 0:04

Ačiū, už labai aiškų ir protingą straipsnį.

Klasikai įpareigoja!       2021-02-25 22:45

“Jei kur būrą pamatęs su spragilu šikną bekrapštant, krauk į veizolus jam sparčiai, kad dantys braškėtų...” - Kristijonas Donelaitis, “Metai”.
Ups… Į ką dabar perlydysite Kristijono Donelaičio paminklą prie Vilniaus universiteto centrinių rūmų, Rektoriau Rimvydai Petrauskai? Antrankius?

Baracud       2021-02-25 22:05

Labai mandagiai. Gal taip ir reikia…
Bet, paskaičius, kokiais žodžiais, tiksliau srutomis, mėtosi visokie jonai
baniai, mandagiai kalbėtis nesinori.

Kis       2021-02-25 19:01

Baikite panikave,nes keltas desimciu,pries beveik 3 milijonus,tai nieko nereiskia.Tai ne Lietuvai tarnaujanti publika,yai zmogeliai,kurie atidirba uz savo izuluma.Reikes ne tik pasirasysime kaip vienas,bet pakvietus eisime i barikadas,deginsime padangas,dainuosime lietuviskas dainas pareikalausime isankstiniu rinkimu,nesw to kupriaus aferas jau igriso iki gyvo kaulo,surisime ir isvesime is Lietuvos,tai amziaus nusikaltelis?Kur tik prisiliecia vienos sunybes.Seimas privalo pavasario sesijoje kelti klausima del liustracijos igyvendinimo.Sinkevicius tarnauja 30 metu tikrai ne uz betoninio vambzdzio patiesima i sodyba,manau uzslaptintas berniokas panasiai kaip DEonatas Katkus,kuris zviege per suorganizuota Tapino maidaniuka,o Pranckietis ir ta sarasa,galima iki 13-15 tukstanciu vardintiReikia is rezidento ranku “izmusti”  si koziri,kitaip neuzteks ir simtmecio,juk augadar ir proanukai?

"Runkelis"       2021-02-25 15:29

Geras str,tiesa rasot-gerbiu A.Matuleviciu.Aciu.

>> 13:39       2021-02-25 14:07

Ta valdančioji koalicija turbūt ir pati tą supranta, todėl ,,plandemija” Lietuvoje tęsis dar ilgai. Bus žlugdomas ūkis, naikinami žmonių gyvenimai, žmonės daromi asocialais, biudžetas pildomas iš niekuo nepagrįstų baudų, ir t.t. O paskui nors ir tvanas. Jie tikisi, kad, nenuėmus antsnukių, žmonės protestuoti neišdrįs. Ir iš tikrųjų, jei reikia skaičiuoti centus duonelei… Bet ,,jie gi runkeliai!”

habilitās       2021-02-25 13:39

Tikrai yra apie ką susimąstyti. Ir labai rimtai.
Kai žydams pataikaujantys 17 LGGRTC darbuotojų atnešė Centro direktoriui (ne Seimo pirmininkei), prašymą pašalinti V. Valiušaitį, anot Mingailės Jurkutės, dėl „klaidinančios visuomenę ir siutinančios žydų organizacijas“ veiklos (portalas DELFI), Seimo pirmininkė išsikvietė Centro direktorių ant kilimo, o po susitikimo pažadėjo aiškintis, nes Centre, jos manymu, yra problemų.
Kai visuomenininkai, atstovaudami viešąjį interesą, atnešė 340000 parašų pačiai Seimo pirmininkei, ji pareiškė, kad tai neatitinka peticijai nustatytų reikalavimų, tad tie parašai nieko nereiškia, todėl yra perduoti į archyvą (LRT laida).
Ar asmuo, su tokiais vertinimo standartais, su tokiu priėjimu prie problemų, gali būti tautos atstovybės vadovu?! Ši valdančioji koalicija yra politiškai neįgali, ji negali egzistuoti.

ŽMONĖS,       2021-02-25 12:28

atpraskite nuo to kvailo posakio ,,esu tradicinės orientacijos”. Sakykite tiesiog: ESU SVEIKAS. Supraskite: tironai pirmiausia primeta savo kalbą, o tik paskui savo įstatymus.

Česlovas       2021-02-25 12:26

Gerb.Algimantas parašė, ne straipsnį, o kiek suprantu širdies skausmą išsakė garsiai. Jam skauda ir visiems padoriems tautiečiams turi skaudėti.
Jie naudojasi, kad dabar karantinas ir negalima rengti mitingų. Manau Lietuva jau bręsta rimtam atsakui. Juk nesvarbu kai kurie smulkūs nesutarimai. Čia klausimas dėl mūsų gyvenimo, dėl mūsų vaikų ir anūkų.

taigi...       2021-02-25 12:24

Gražiai, inteligentiškai parašyta. Padoriai. Bet naiviai. “Tad būkite malonus – gerbkite ir mūsų jausmus…” - taip kreikiamasi į “profesionalų gėjų”. Gerbiamas Algimantai, veltui išmušinėjate pagarbą. Jos nebus ir būti negali, kol LGBT džiaugiasi gausiu tarptautiniu/pasauliniu finansavimu. Juk “profesionalus gėjus” už savo “profesiją” iki gyvenimo pabaigos gaus dosnias išmokas… jei neįvyks stebuklas ir šis aukštyn kojom apvirtęs pasaulis neatsistos vėl nuo galvos ant kojų.

Pritariu 100%       2021-02-25 12:23

p. A. Matulevičiaus įžvalgoms. Taip, straipsnyje išdėstyta karti TIESA. Tokią patyčių, nesiskaitymo su visuomene tendenciją  iš str. paminėtų  institucijų ir/ar asmenų..., jau kurį laiką stebime ir jaučiame visi, ir nereikia to slėpti…Tik kas į tai atsižvelgs?. Kas tą patyčių tendenciją pagaliau “pažabos”???

StasySG       2021-02-25 12:10

Dažnai apie tai pagalvoju, ką parašė p. Algimantas: “Nepamirškime – mes šioje Žemėje tik svečiai.”.  Bet tie LGTB (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgende) galvoja, kad jie jau karaliaus ir gyvens amžinai… Kaip gaila, kad Lietuva taip žemai nusirito.


Rekomenduojame

Andrius Švarplys. Ką tokie net neslepiami dvigubi standartai turi bendra su pilietine ar kultūrine pozicija?

Verta prisiminti. Kodėl šmeižiamas Kazys Škirpa ir Birželio sukilimas? Dovilo Petkaus pokalbis su Vidmantu Valiušaičiu

Birželio 15–17 dienomis vykusių protesto akcijų rezoliucija

Nida Vasiliauskaitė. Šviesa kovoja su tamsa

Vinco Kubiliaus reportažas iš 17-osios dienos akcijos Simono Daukanto aikštėje „Ar dar gyva Deimantė?“

Algimantas Rusteika: Ponai mieli, patys išsidūrėt – niekas atviroj erdvėj renginių dalyvių skaičiaus nebereguliuoja

Ką apie vaikų skiepijimą sako mokslas – Nidos Vasiliauskaitės parinkti skaitiniai tikintiesiems Mokslu

Vytautas Sinica papunkčiui: Žygimantas Pavilionis prieš Lietuvą

Tomo Baranausko įžvalga apie I. Šimonytės naująjį gerovės receptą

Prof. dr. Andrius Macas. Kažkas čia ne taip – reikia ruoštis (II)

Kęstutis Girnius. Referendumas – tautos valia ar demagogų įrankis?

Robertas Grigas. Pasirodo, yra dar ES šalyse parlamentų, atstovaujančių savo tautų interesams!

Birželio 14-osios naktis: nukryžiuoti vaikai

„Neteisingi“ tekstai, kurie „teisingai“ valdžiai sukelia konvulsijas

Iš propagandos frontų. Buvęs Konstitucinio Teismo pirmininkas D. Žalimas: šeimos yra visi – tiek tos pačios, tiek skirtingos lyties sąjungą sudarę

Nida Vasiliauskaitė. Ko bijote? Jų?

Algimantas Rusteika. Gal pabandom niekur nebebėgti?

Vygantas Malinauskas. Iš tėvų valdžios išlaisvinto vaiko interesas

Vytautas Radžvilas. Nesibaigianti tremties Golgota

Vytautas Sinica. Kas priešina visuomenę?

Kristina Zamarytė-Sakavičienė. Visiškas teisinis nihilizmas

Lietuvos šeimų sąjūdžio pareiškimas: Vienykimės!

Lietuvos Šeimų Sąjūdis: pranešimas dėl birželio 15–16–17 dienomis įvyksiančių protesto akcijų

Ramūnas Aušrotas. Ką reiškia SAM paskelbtas vaikų nuo 12 metų skiepijimo vajus ir manipuliacijos įstatymo tekstu?

Ką šiandien žinome apie tremtis? Dovilo Petkaus pokalbis su prof. Rasa Čepaitiene

Krescencijus Stoškus. Maršas, apnuoginęs realybės absurdą

1941 m. Birželio sukilimo 80-metį pasitinkant. Valdas Vasiliauskas: Idėjinė A. Sniečkaus klaida

Kviečiame į parodą „Pirmasis masinis trėmimas 1941 m. birželio 14–19 d.“

Vidas Rachlevičius. Aš su siaubu laukiu naujų rinkimų

Vaidotas A.Vaičaitis. Šeima, partnerystė ir Civilinis Kodeksas

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.