Įžvalgos, Diskusija

Vytautas Vyšniauskas. „Kalbėti apie Lietuvą šiandien – tai kalbėti apie baimę...“

Tiesos.lt redakcija   2018 m. balandžio 25 d. 18:44

21     

    

Vytautas Vyšniauskas. „Kalbėti apie Lietuvą šiandien – tai kalbėti apie baimę...“

Kalba, pasakyta Simono Daukanto aikštėje 2018 m. balandžio 25 d. vykusiame Tautos forumo mitinge „Lietuva yra čia!“

Brangūs tautiečiai, jūs galite klausti: kur jaunoji karta, kodėl ji tyli, kodėl tiek mažai jaunų veidų tokiuose renginiuose kaip šis? Atsakymas paprastas: jie bijo! Kalbėti apie Lietuvą šiandien reiškia kalbėti apie baimę. Nes ar gali nebijoti jaunas žmogus, kada bijo jo autoritetai?

Universiteto žmonės nuolat kalba apie problemas, kurias bijo spręsti. Jie verkšlena dėl jiems nepatinkančių pertvarkų, bet bijo pasirašyti viešus pareiškimus. Jie bijo viešai kalbėti, bijo kovoti už savo idėjas. Jie bijo netekti darbo vietų, kolegų užtarimo, nes kitaip problemų turės jų studentai. Dėl to ir studentai bijo kalbėti, ir šiandienos mitinguose daugelio jų nėra, nes jie nenori rizikuoti savo ateitimi.

Kaip mes galime nebijoti, kai susidorojimas su neįtikusiu akademiku yra vienas juokas? Kaip mes nebijosime, kai vienam dėstytojui daugkartinis skundas nieko nereiškia, o kitam iš praeities iškapstyta vienkartinė pastaba beveik garantuoja bedarbystę?

Ko jaunąją kartą moko baimės pritvinkęs universitetas? Jis moko pataikavimo, savų dangstymo ir veidmainystės. Jis moko, kad trapiu atlyginimu nukirstas liežuvis yra vienintelė laisvės forma.

Ar jums tai atrodo normalu?

Kai universitete atvirai tyčiojamasi iš Lietuvai iškilių istorinių asmenybių, kai skurdinamos su lietuvybe susijusios studijos, kai mažinami iškilių akademikų etatai, atiminėjami ilgamečiai gerai lankomi autoriniai kursai, kai į universitetą įstoja vis didesni beraščiai, o studentų lygis siekia neregėtas žemumas, kai studentai darosi vis abejingesni savo šalies likimui ir nebemato joje savo ateities… ką mes darome?

Mes ir toliau svaigstame apie tai, kaip viskas mums sekasi, kaip kylame reitinguose ir kaip niekada dar negyvenome taip gerai. Tai – pasityčiojimas iš Lietuvos ateities!

Iš mūsų atėmė drąsą ir pasitikėjimą. Mes bijome savo pačių minčių, nes baimės agentais tapę studentai ėmė tyčiotis vieni iš kitų. Išdrįsti kažką pasakyti kitaip nei padiktuota konjunktūros – tai stotis skersai kelio universitetui, jo misijai ir apskritai „teisingai politikai“, kurios monopolį užėmė liberalių pažiūrų žmonės, paskelbę karą bet kam, kas nesutinka su jų liberalizmu.

Mumyse išugdyta baimė virto gailesčiu. Mums gaila savo laiką aukoti ir bent žodžiais apginti tuos, kurie už mus kadaise aukojo gyvybes. Mums gaila daryti kažką dėl kitų, mums gaila atsitraukti nuo neįpareigojančių kasdienių rūpesčių, kad tik neturėtume rimtesnių problemų, kad tik nebūtume spaudžiami, kad tik nebūtume išjuokti, kad tik nepasirodytume nepažangūs ir netolerantiški.

Mums gaila, nes patys svarbiausi dalykai, per amžius buvę žmogiškumo pagrindais, tapo dalykais, kurie neapsimoka. Universitetui neapsimoka studijos ir tyrimai, kurie tuoj pat neatsiperka ekonomiškai. Mums sakė, kad būti patriotiškiems, tautiškiems, laikytis tradicijų ir siekti Lietuvos klestėjimo paprasčiausiai neapsimoka.

Bet lygiai taip pat neapsimoka aukotis, mylėti, kentėti, dovanoti – iš tikrųjų neapsimoka tik patys svarbiausi dalykai, kurių atsisakymo kaina yra žmogiškumo, o kartu su juo – ir lietuvių Tautos išnykimas.

Tuo pačiu metu universitete bandoma steigti gėjų ir transseksualų grupę, dauginamos įvairios lyčių, feminizmo, medijų ir kitokios naujųjų komunistų darbais paremtos studijų programos – čia jau apsimoka, čia viskas pažangu ir tolerantiška! Kas nesutinka, tie yra minties nusikaltėliai.

Mes tokiai tolerancijai universitete šiandien norime pasakyti griežtą: ne!

Nėra jokios laisvės ir jokios demokratijos ten, kur žmogus negali laisvai kalbėti, kur jį kausto baimė, kur ateiti į mitingą ir stovėti už tau svarbias idėjas paprasčiausiai neapsimoka, nes rizikuoji savo ateitimi. Ne, tai ne studentai bailiai. Tai ta nesveika baimės atmosfera, kurią laikas užbaigti!

Tauta bunda, bet jaunimas vis dar miega, ir jo nepažadinus, Tautos prabudimas taps tik paskutine jos egzistencijos valanda. Kad taip nenutiktų, tereikia paprasto dalyko: Tautai ir valstybei atsidavusio universiteto, kurio pagrindas būtų laisvė.

Mūsų priešai sako, kad laisvė yra, ir kad būtent mes norime įtvirtinti vieną ideologiją. Tačiau ta laisvė ribojama kitokį jos supratimą turintiems žmonėms, kurie nemano, kad išsivaikščiojimas yra pozityvi valstybės strategija, kurie netiki, kad galima tylėti apsimetant, jog nieko nevyksta, kai Europoje vyksta transformacijos, apie kurias dar ilgai rašys istorijos vadovėliai. Formaliai laisvė egzistuoja, tačiau su žiaurių ir subtilių sankcijų baime.

Tokiai laisve dangstomai baimei mes šiandien sakome: ne!

Ne, gerbiamieji, universitetinė baimės atmosfera, palydima patyčių, marginalizavimo, etikečių klijavimo ir tyčinio sąvokų painiojimo, yra visiškai priešinga laisvei, nes baimė yra vergovės ir totalitarizmo šaltinis.

Tikroji universiteto vizija yra pažangusis globalitarizmas, jau eilę metų dominuojantis ir valdžios koridoriuose. Tai šimtus tūkstančių lietuvių, ypač dar jaunų, privertė iš tiesų padaryti pažangą ir žengti anapus noro gyventi Lietuvoje. Tokia strategija yra pražūtinga, todėl privalome sugrąžinti universitetą Tautai ir valstybei tam, kad susigrąžintume jaunimą, nes be jo universitetas, kad ir koks pažangus, neturi absoliučiai jokios prasmės.

Šiandien pažangiajam globalitarizmui mes garsiai tariame: NE!

Įveikime baimę ir abejingumą, kad pelnytume laisvę, kurios vardu niekas nediktuoja, ką daryti apsimoka, o ko neapsimoka, kurios vardu niekas mums nesakys, kad stiprūs mūsų Tautos namai globaliame pasaulyje neapsimoka.

Gerbiamieji, išsklaidykime globalizmo miražą. Tegyvuoja lietuvių Tauta ir jos Laisvė!

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Kaip prieš Sąjūdį       2018-05-1 10:16

buvo hipiai,Gėlių vaikai,dabar yra gatvės reperiai,kurių nerodo televizoriai.Vien paklausius Nimfix ir Karūnos dainų,pamatai,kad šie vaikai neįveikti propagandos,ir tikri jų dainų žodžiai,prasmės daug ir paaugliai klauso jų.Forumiečiai gali žinoti,kad jie turės stiprius sąjungininkus,kurie laisvi kaip vėjas.

https://www.youtube.com/watch?v=bgqMVRkswZQ

https://www.youtube.com/watch?v=MOizUOKTxYg

kodėl jie tyli ?        2018-04-30 19:46

pažiūrėjot YOUTUBE Įrašą? Kodėl jis netransliuojamas renginiuose? Kas atsitiko? Susirinkdavo tūkstančiai ir tūkstančiai, V.Kernagio atliekama daina “šaukiu aš Tautą” skambėjo vos ne kasdien pr radiją.
  Vytautas Kernagis tai legendinis Tautos Šauklys, dainavo kartu su Ąžuoliuku Katedros Aikštėj, pažiūrėkit, kokie buvo žmonės, kiek jų buvo, tūkstančiai, Kur jie dabar? Ar vis dar GPU užguiti?

>kas parašė?       2018-04-30 19:33

šaukiu aš tautą GPU užguitą parašė Bernandas Brazdžionis, muzika Abarius. Yra YOUTUBE Vytauto Kernagio įrašas, padarytas Katedros aikštėje kartu su ĄŽUOLIUKO berniukų choru.
štai ta daina 2018-04-27 22:05
“Šaukiu aš tautą, GPU užguitą ir blaškomą it rudenio lapus, į nauja vieškelį, į nauja buitį, kur niekad šiaurūs vėjai neužpūs. Šaukiu lietuvį burtis prie lietuvio ir gyvą širdį prie gyvos širdies, kad tamsiame vidurnaktį nežuvę pakiltų rytmečiui gyventi ir žydėt. Iš sutemų, iš prieblandų išeikit, uždekit nauja ugnį širdyse, vergams palikit vargo naktį klaikią! – šaukiu aš, jūsų protėvių dvasia. Šaukiu balsu tėvų dievų ramovės ir jūsų krikšto atgaila šviesia: stovėkit amžiais čia tvirti, kaip saulė stovi! – šaukiu aš, jūsų protėvių dvasia. Šaukiu aš tautą, žemės pėdoj gyvą ir vyturėlio rytmečio maldoj ir žydinčią, kaip žydinčių alyvų panemunių sodybose žiedai. Šaukiu iš amžių: ateities nevertas, kas dabarties nedrįso tautai nešt, kas posūnių žaizdas širdy atvertas išdegino liepsna veidmainiškos ugnies. Iš sutemų, iš prieblandų išeikit, uždekit naujį ugnį širdyse, vergams palikit vargo naktį klaikią! – šaukiu aš, jūsų protėvių dvasia. Šaukiu balsu tėvų dievų ramovės ir jūsų krikšto atgaila šviesia: stovėkit amžiais čia tvirti, kaip saulė stovi! – šaukiu aš, jūsų protėvių dvasia. Iš sutemų, iš prieblandų išeikit, uždekit nauja ugnį širdyse, vergams palikit vargo naktį klaikią! – šaukiu aš, jūsų protėvių dvasia. Šaukiu balsu tėvų dievų ramovės ir jūsų krikšto atgaila šviesia: stovėkit amžiais čia tvirti, kaip saulė stovi! – šaukiu aš, jūsų protėvių dvasia. šaukiu aš, jūsų protėvių dvasia! šaukiu aš, jūsų protėvių dvasia!” 3 0 0 Atsakyti Siūlau šalinti
o kur padėjot 2018-04-27 22:03 2011-05-19 Vytauto Kernagio dainuojamą dainą Brazdžionio žodžiais: Šaukiu aš tautą ....šaukiu lietuvį burtisprie lietuvio” YOUTUBE ? kodėl ji niekad netransliuojama per radiją, per rwenginius…? 3 0 1

TodėLčiui 18:48        2018-04-29 19:12

Tuomet truputį luktelėkite, kol saulė nusileis.
Nenukreipkite nuo temos esmės. Viso.

gražiam vakarui       2018-04-29 18:48

Labas vakaras. Pavasario saulė taip skaisčiai šviečia, jog niekaip negaliu įžiūrėti tos savo komentarų vietos, kurioje atseit tvirtinau, jog:
“ikonų ar Nukryžiuotojo atvaizdai pirmiausiai “yra politinių technologijų dalis””. Galite parodyti?
Tuo pačiu, gal tamstai nebūtų sudėtinga parodyti ir tą mano komentarų teksto dalį kurioje atseit, nurodžiau, jog: ““vaigauckis ir kompiuteriai” yra DIDŽIOJI Lietuvos bėdų priežastis.”?

TodėLčiui dar - 9:39, 9:50       2018-04-29 17:40

Matote (ir kiti, tikiuosi, pamatė), kaip Jūsų proto technologizacija ir tapimas komunikacijos specialistu apardė Jūsų sveiką nuovoką ir kritinį mąstymą?
- Ginklai ir kariuomenė nėra joks blogis (tuo labiau savaiminis),
bet kaip tik asmeninių ir visuomeninių gėrių būtinos gynimo priemonės.
Antra, jei Jums pamokslai bažnyčiose ar, pvz., ikonų ar Nukryžiuotojo atvaizdai
pirmiausiai “yra politinių technologijų dalis”, reiškiu Jums nuoširdžią užuojautą.
P. S. Esate protingesnis, nei atrodote nurodydamas, kad “vaigauckis ir kompiuteriai” yra didžioji Lietuvos bėdų priežastis.
P. P. S. Dabar dar pasidžiaukime nuostabiu pavasario vakaru.

>Ačiuj       2018-04-29 9:50

Pamokslai bažnyčiose, plakatai gatvėse taip pat yra politinių technologijų dalis. Bandyti tai neigti tiesiog kvaila. Lygiai taip pat kvaila prieš priešus nenaudoti jokių priemonių. Būti geru, švelniu ir pūkuotų- to nepakanka politinei pergalei pasiekti. Šitą suvokia net darželinukai.
O dėl rinkimų.... Lenkijoje ir Vengrijoje gal visgi nebuvo 25 metus VRK valdžiusio vaigauckio ir kompiuteriai ten gal neužstriginėjo kaip Lietuvoje.
Pone utopiste - bent kažkiek kreipkite dėmesį į aplinkybių skirtumus.

 

ačūjui       2018-04-29 9:39

gal mums reikia atsisakyti ginklų ir kariuomenės-
juk blogomis smurto, žudymo priemonėmis gerų tikslų nepasieksime, a ne? smile

>Ačiū,...       2018-04-28 20:42

Lenkų ir vengrų atveju veikė realus-antiorvelinis (ne virtualus ar feisbukinis/tviterinis) kontrafaktorius: Lenkijoje - KB sekmadieniniai pamokslai,kurių išklauso ir Z kartos jaunimas (tikėtina, nemaigydami tuomet mobilkų). Vengijoje apie pavojų įspėja plakatai kiekvienoje didesnėje kryžkelėje - nepamatyti neįmanoma. Tai priverčia bent minimaliai apmąstyti. Lietuvoje neturime nei plakatų kryžkelėse, nei KB. Komunikacinė aplinka absoliučiai/radikaliai priešinga -  mes esame visiškoje Sorošo/Šrioderio įtakoje (tai kartais klaidingai vadinama ištikimybe ES - pastaroji net savo psichodeliškiausiu atveju neturėtų susitapatinti su lefistiniu marksizmu) . Nuo tų ponų užgaidų priklauso, ką darys Lietuva bet kuriuo klausimu.

Ačiū, TodėLčiau, pakėlėte nuotaiką       2018-04-28 17:19

ypač mintimi apie tai, kad net “mokslo tyrimai įrodė, jog vadinamos “Z” kartos smegenyse neuronų jungčių formavimasis vyksta kitaip nei ankstesnių kartų atstovų”.
Galėtumėte skaitytojams esmę pateikti trumpai, kad nevargintume jų paklodėmis:
kas esmingai pakitę “Z” kartos neuronų jungtyse (neurofiziologija)
ir kaip bei kodėl tai perkeitę jų psichiką, gal net pasaulėjautą (biologizmas)?
Dar dėl lenkų ir vengrų: jų tautos pasirodė tiek brandžios ir išsaugojusios krikščionišką Europos esmę, kad valdžią išsirinko patys be svetimų orvelyno (sorošyno) pinigų, be svetimiems interesams tenkinti pasamdytų polittechnologų.
P. S. Komunikacijos specialistams, TodėLčiau, irgi galioja antimakjaveliškas moralės dėsnis, kad blogos priemonės netinka geram tikslui pasiekti.

>14:06       2018-04-28 15:32

“Galiausiai, jei tokie, kaip šis Vilniaus universiteto filosofijos magistranto Vytauto Vyšniausko kuklus žodis, būtų paprasčiausiai viešinami ir “didžiosios” žiniasklaidos, abejingų jam būtų mažai, poveikis būtų stiprus. “
.
“Jei..”, “jeigu..”
.
Jeigu cucikas nebūtų kakojęs, būtų zuikį pagavęs.
.
Sėkmės kantriai laukiant, kol sisteminė žiniasklaida ims viešinti sistemai pavojingas idėjas ir mintis.

kantrybei       2018-04-28 14:59

Kantrybės vertė kaipo tokios savaime nėra.
Kantrybės vertė atsiranda išminties ir orumo balanso pusiausvyroje kurią apibrėžia kantrumą pateisinantis tikslas.
Nežinau ką tamsta laikote revoliucija, tačiau prie šio termino prisegdamas žodį “daugelio” , atrodo esate linkęs remtis tik sau patogiais negatyviais pavyzdžiais.
Jeigu tamstai pavyktų įrodyti jog vengrų ir lenkų tautų pasiryžimą pasipriešinti orwelynui apmokėjo svetimi pinigai, tuomet man tektų paklusniai kapituliuoti ir pripažinti jog esate teisus.
Galite imtis išvedžiojimų ir stengti man įrodyti, jog tai kas vyksta Lenkijoje ar vengruose nėra jokios revoliucijos o vien “demokratijų šventimas”.
Tačiau, kažkodėl nuojauta man linksmai kužda, jog jeigu pas mus įvyktų tokio mąsto pokyčiai, mes sutartinai tai vadintume revoliucija.
Nes šiandien mus skendinčius pasirdusioje stagnacijos pliurzėje, nuo lenkų ar vengrų skiria šviesmečiai.
Jokia technologija savaime pati nėra bloga. Įsirausus į dogmatiškus kategoriškumo apkasus, galima įrodyti, jog degtukai yra blogių blogis.
Tamsta tokiu atveju, galite ugnį įskeldinėti titnagu, ar bandyti užkurti prakuras trindamas pagaliukus. Padėk Dieve vaduojantis iš technologijų nuodėmių.smile
Man atrodo jog polittechnologijų naudojimas yra efektyvus, o atsukti priešų ginklus prieš juos pačius yra tiesiog natūraliai teisinga.
Tamsta apeliuodamas į Dievo kaip Kūrėjo autoriteto nekvestinuojamumą, atrodote nelabai kukliai, mat Aukščiausiojo Visagalio veikimui nubrėžiate savo susigalvotus apribojimus. Gi man atrodo jo Dievo kaip Kūrėjo darbai nėra baigtinėje išraiškoje, Dievo kūriniuose nėra baigtinių taškų. Tuo remiantis, galvoju jog ir žmogus nuo jo sutvėrimo momento, per amžius toliau kinta, vystosi. Galime tik bandyti spėlioti kiek toje raidoje Dievo, o kiek paties žmogaus įtakos.
Tai, kad taip vadinamos “Z” kartos smegenyse neuronų jungčių formavimasis vyksta kitaip nei ankstesnių kartų atstovų, įrodė mokslo tyrimai, o be to sunku nepastebėti ir “plika akimi”.
Jūs galite ignoruoti tam tikras faktines aplinkybes - valio, ignoruokite.
Tik neverkšlenkite, kai aplinkybės ignoruos ir jus.
Jau ignoruoja.

TodėLčiau 9:17,        2018-04-28 14:06

kur Jūs taip gerai perpratote “žmonių komunikacijos,
motyvacijos motorikos dėsnius” ir kitas socialinės inžinerijos gudrybes?
Iš kur toks nekritiškas pasitikėjimas “komunikavimo fronte”?
Ką reiškia daugelio “šiuolaikinių revoliucijų pergalės”, į kurias buvo mesta daugybė svetimų pinigų ir nusamdyti geriausieji polittechnologai, juk regime gyvai. Jūs išties tokios “sėkmės” linkite Lietuvai?
Ir dar: kai kurių psichologų kalbos apie X, Y ir Z kartas yra viena didžiausių XXa. mistifikacijų, kurioje, kaip ir dera įtaigiai mistifikacijai, yra dalis tiesos.
Dievo paveikslo ir panašumo, drauge istorinio žmogaus, dirbtiniu, pritemptu suskirstymu į X, Y ir Z kartas tiesiog pervardijamos ir legitimuojamos kiekvienai epochai savitos žmogaus ydos ir kitokios deformacijos.
Žinoma, tai nenaikina būtinybės su kiekviena nauja socialine grupe
ar karta ieškoti savito komunikavimo būdo.
Galiausiai, jei tokie, kaip šis Vilniaus universiteto filosofijos magistranto Vytauto Vyšniausko kuklus žodis, būtų paprasčiausiai viešinami ir “didžiosios” žiniasklaidos, abejingų jam būtų mažai, poveikis būtų stiprus.
Bendraamžiams taip pat.
Bet, kaip ir Atgimimo pradžioje, turėkime kantrybės - viskam savas laikas.

todėL       2018-04-28 9:17

kodėl jaunimas neateina?
todėl, kad tie kurie kviečia nesugeba pakviesti taip kad išgirstų.
“y”, o ypač “z” kartos žmonių komunikacija, motyvacijos motorikos dėsniai yra kitokie nei sąjūdinės profesūros.
tie mechanizmai kurie veikė visuomenę prieš 30 metų, dabar nebeveikia
pokyčių realybės ignoravimas akivaizdžiai demonstruoja komunikacinį neįgalumą
noro kažką daryti nepakanka
dar reikia ir gebėjimų
o iš kur bus tie gebėjimai jeigu nėra poreikio mokytis
šiuolaikinėse revoliucijose pergalę pasiekia tie kurie laimi komunikavimo fronte
šio renginio intencija teisinga, protestas prieš uzurpatorius teisingas
bet atlikta nevykusiai
todėl rezultatas -šnipštas

kas parašė       2018-04-27 20:44

“šaukiu aš tautą GPU užguitą”?

ne viskas prarasta, kai tai girdi       2018-04-27 10:08

Pagarba studentui. Gaila, kad jis ne iš LRT, kaip ponas Tapinas. Žiniai reikia viešumo didesnio.

Vilpišauskui - NE!       2018-04-26 9:21

Vilpišauskas turi atsakyti už savo niekšingus veiksmus - turi atsistatydinti. Gėda šiam dvasios vargetai.

Naikinkime baimę savyje       2018-04-26 9:21

Nes baimė yra didžioji nuodėmė, nes ji sukausto mus daryti gerus reikalingus darbus.

Bernardas Brazdžionis       2018-04-26 8:44

BAIMĖS KULTAS
“Viešpats — mano šviesa, gelbėtojas mano: ko man bijoti?
Viešpats gina mano gyvybę: ko man drebėti?
                                Dovydo psalmės, 26. 1

Lietuvišku žodžiu nuo amžių mes garbinom tave,
tėvų ir protėvių Dieve,
ir tu nereikalavai iš mūsų garbės per panieką,
ištikimybės per policiją
melo per teismą
tiesos per melą ir meilės per neapykantą.
Ne taip, ne taip supranta atėjūnai meilę, maldą garbę

ir ištikimybę.
Savus dievus, savo maldas ir savo priesakus
jie atnešė į mūsų žemę.

Jų pirmas dievas buvo melas,
jų antras dievas buvo kerštas,
jų trečias dievas buvo prievarta,
jų ketvirtas dievas buvo niekšybė,
jų penktas dievas buvo išdavystė,
jų šeštas dievas buvo žudymas,
jų septintas dievas buvo svetimo turto grobimas,
aštuntas — niekinimas grožio, meilės ir idealizmo,

o devintas — baimė.

Ir garbino jie baimę, savo valdinių ir savo valdovų dievą

ir sukūrė gigantišką baimės kultą.

Lydėjo juos baimė dieną ir naktį,
rytą ir vakarą
dirbant ir miegant, mylint ir bučiuojantis,
sekant ir išduodant, žudant ir nužudžius.

Juos gąsdino gyvieji, kad gyvi
ir mirusių lavonai nedavė ramybės
nei valgant pusryčius, nei vakarienę,
nei geriant vandenį nei alų, nei degtinę,
nei teismų salėse, nei pokyliuos,
nei namie tarp sienų keturių,
nei kelionėje ant plyno lauko.
Ir baimės siaubo apimti jie tūžo, kad nusikratytų,
bet ji dar ir dar stipriau juos smaugė savo geležinėm replėm.
Ir lydi juos anie dievai devyni ir devynios dešimtys mažų dievukų
į tarnybos lapą ir į partijos bilietą kruvinu pirštu įrašyti.

Ir tebelydi juos ta baimė penkmečiai po penkmečių.

ir bijo jie. Ir bijo jie. Ir bijo.

Bijo viršūnė apačios, bijo apačia viršūnės.
Bijo vienas visų, visi — vieno.
Bijo jaunas seno, bijo senas jauno.
Bijo vaikas tėvo, bijo tėvas vaiko.
Valdininkas bijo pavaldinio, o pavaldinys viršininko.

Visi jie kas nors ko nors bijo.

Jie bijo! Jie bijo! Jie bijo!

Jie bijo poeto simbolisto.
Jie bijo užsienio turistų.
Jie bijo, kai darbo diena,
Jie bijo, kai religinė šventė.
Jie bijo moderniško meno,
Jie bijo istorijos vadovėlio seno.

Jie bijo Jakšto, Pakšto, Maironio,
Jie bijo Bernardo Brazdžionio.

Jie bijo izraelito, protestanto, kataliko.
Jie bijo tūkstančio dalykų.

Jie bijo. Jie bijo. Jie bijo.

Jie bijo balto, jie bijo juodo,
Jie bijo gaidžio raudono kuodo.
Jie bijo geltono-žalio-raudono.
Jie bijo negyvo Lenino lavono.
Jie bijo radijo BI-BI-SI,
Jie bijo lietaus nelietaus debesy.
Jie bijo Romos, New Yorko, Paryžiaus,
Jie bijo bažnyčios, kaip velnias kryžiaus.

Jie bijo. Jie bijo. Jie bijo.

Dzeržinskls bijo Menžinskio, Jagoda bijo Ježovo,
O visi kartu sudėjus — bijo žmonių, išsigandę lenda po lova.

Jie — nenugalimos armijos maršalai, generolai,
              politrukai, revoliucijos pirmūnai,
              apdovanoti už drąsą, kaip kiškis kopūsto lapo

Bijo Lietuvos Nežinomo Kareivio kapo.

Jie bijo! Jie bijo! Jie bijo!

Jie bijo žmogaus nužmoginto, bejėgio, nelaimingo,

Jie bijo to, kurs dar yra,
Bijo to, kurs šią naktį paslaptingai dingo.

Jie bijo! Jie bijo! Jie bijo!

Jie bijo Berijos, Berija bijo Stalino,
O Stalinas — Vorkutos vergo, kankinamo kalinio.

Tai ko, pagaliau, mums bijoti!” —
Unisonu sušuko visi.

Vorkutoj sukilimas!” — pranešė BI-BI-SI.

kol turime tokio jaunimo,       2018-04-25 20:40

tol Lietuva gyva. Aciu Vytautui.

Prie A.Mickevičiaus       2018-04-25 19:54

paminklo pradžioje irgi buvo tik būrelis tų laikų disidentų.


Rekomenduojame

Nuo bačkos. Gitanas Nausėda: stulbinamai greitai auga atlyginimai ir beveik nebedidėja kainos!

Karolis Venckus. Žinia apie Neringos Venckienės likimą sklinda po pasaulį

Vytautas Sinica ir Martynas Katelynas apie A.Žukausko ir V.Vyšniausko susitaikymą: Kas iš tiesų buvo paneigta, o kas patvirtinta?

Nuo bačkos. Dovilė Šakalienė apie „per metus užaugusį visuomenės pilietiškumą“ ir „jo dėka“ nuo liepos 1 d. „pradėtą matyti realybę“

Kaune teisiamas 13 vaikų nuskriaudęs pedofilas – aukos būdavo apsvaiginamos

Vytautas Radžvilas. Partizanų šmeižimas – tik žaidimas?

Vytautas Landsbergis. Dar apie sukilimą

Algimantas Rusteika. Jūsų dėmesiui – naujas, valstybės lėšomis statomas spektaklis

Algimantas Zolubas. Aktualūs pašto vokai

Italijos vidaus reikalų ministras nori „sugriauti“ Briuselį ir lygina jį su Berlyno siena

Vilniaus arkivyskupas Gintaras Grušas: Ar tikrai norime reklamuotis kaip sekso turizmo miestas?

Tėčiai pasakoja apie aborto patirtis

Geroji Naujiena: „Aš esu gyvybės duona! Kas ateina pas mane, niekuomet nebealks, ir kas tiki mane, niekuomet nebetrokš“ (Jn 6, 34–35)

Valdas Vasiliauskas. Kur šiandieniniai Lietuvos Oginskiai?

Kaip rasti kompromisą tarp paveldo išsaugojimo ir miesto modernaus vystymo?

Liutauras Stoškus: „Libeskindo projektas“, arba Kam tarnauja Vilniaus miesto valdžia

Rasa Baločkaitė. Ir draudimas kalbėti apie patirtą prievartą, ir sankcijos prabilusiems yra vienas esminių smurto komponentų

Prof. dr. Vytautas Radžvilas. Vienintelis atsakas – sutelktas pasipriešinimas

Andrius Švarplys. Psichologinio komforto beieškant, arba Kaip Vakarai virsta vaikų civilizacija

Algimantas Zolubas. LKP įvertinti ir pasmerkti būtina

Gytis Padegimas. Gyvybės ir mirties kultūra

Liudvikas Jakimavičius. Apie vidinės politinės krizės priežastis

Kokio prezidento dabartiniame valstybės raidos etape reikia Lietuvos pilietinei daugumai?

Arvydas Juozaitis. Lietuva ir Latvija. Palaiminta sandrauga

Carolyna Moynihan. Keistas konfliktas Anglijoje: feministės prieš translyčius

Algimantas Zolubas. Ne tik netesėti pažadai, bet ir Lukiškių aikštės relikvijų sąrašas atsidūrė ten, kur uždarytos Žaliojo tilto skulptūros

Donaldas Trumpas Europos šalių vadovams: atsisakykit daugiakultūriškumo ir atkurkite Europą, tokia imigracija yra „gėda“

Apie Belgijos atlyginimų ir socialinių išmokų indeksavimo sistemą

Mindaugas Puidokas. VSD turi paaiškinti, kodėl Lietuvai pavojingi verslo ir politikų ryšiai nebuvo laiku bei tinkamai paviešinti

Arvydas Juozaitis. Latvijos ir Lietuvos sandraugos tikslų bei principų metmenys

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.