Kultūros, kalbos, istorijos politika

Vytautas Sinica. Šventinis žodis Vasario 16-osios deglų eisenoje

Tiesos.lt redakcija   2020 m. vasario 17 d. 22:21

13     

    

Vytautas Sinica. Šventinis žodis Vasario 16-osios deglų eisenoje

Dalinamės jaunimo sambūrio „Pro Patria“ pirmininko politologo Vytauto Sinicos žodžiu, pasakytu užbaigiant Vasario 16-osios proga trečius metus Vilniuje „Pro Patria“ ir „Krypties“ jaunimo organizuojamą liepsnų maršą Vilniaus mero iniciatyva šiuo metu laikinai išniekintoje pirmojo savanorio Kazio Škirpos alėjoje. Linkime visiems ir ateityje renginiuose sakyti trumpas kalbas.

Ačiū labai visiems susirinkusiems į šią ne oficiozinę valdžios, o pačios visuomenės organizuotą šventę. Ačiū ypatingai Dovydui Katzui, kuris visada su mumis ir šiemet taip pat. Paplokime jam…

Kaip jau supratote iš eisenos šūkių, mes ne tik minime datą, bet ir atsimename tuos žmones, kurie gynė Lietuvos valstybę, kovojo už ją ir šiandien yra nepelnytai pamiršti arba net trinami iš mūsų atminties.

Vasario 16-oji yra data, gausi sukakčių. 1918 metais mes skelbėme nepriklausomybę Vasario 16-ąją. Nepriklausomybės architektas Jonas Basanavičius mus paliko 1927 metų vasario 16-ąją. 1949 metais partizanai vėl skelbė nepriklausomybę vasario 16-ąją. Visa tai mes stengiamės prisiminti ir pagerbti šia eisena ir šią dieną prisimindami kaip tik sugebame geriausiai.

Bent mane apima keistas jausmas. Apima matant, kad, nors Kovo 11-ąją turime tik dėka Vasario 16-osios, nes Kovo 11-ąją tik atkūrėme valstybę, kurią sukūrėme Vasario 16-ąją, būtent Vasario 16-oji šiandien įvairių įtakingų, tribūną turinčių žmonių yra bandoma nurašyti į antrą planą ir trinama iš atminties. Ne taip seniai per LRT skambėjo Mariaus Ivaškevičiaus žodžiai, kad jeigu būtų galima pasirinkti, Vasario 16-ąją reikėtų panaikinti kaip šventę. Turėti dvi esą per sudėtinga, per painu ir todėl nereikia.

Mes čia šiandien būdami sakome „NE“. Mums reikia Vasario 16-osios, ji yra pati svarbiausia – Lietuvos gimtadienis.

Kaip sakiau, tiek iš skanduočių, tiek eidami čia, jūs tikrai supratote, kad tie, kas švenčia Valstybės atkūrimo dieną čia, šioje eisenoje, kartu švenčia ir gerbia tiek Joną Noreiką, kurio atminimas grįžo į mūsų viešą gyvenimą, tiek Kazį Škirpą, pirmąjį Vasario 16-osios Lietuvos savanorį, kurio vardas į mūsų viešąjį gyvenimą dar negrįžo. Tačiau kieno vardo alėjoje mes šiandien susirinkę? Škirpos alėjoje!

Minėdami šią sukaktį, būdami čia, nesigėdydami ir nesikuklindami savo istorijos, priešingai, ja didžiuodamiesi, jaučiame, kad mūsų šalies elitas neretai gėdijasi mūsų šalies istorijos, atsiprašinėja už mūsų didvyrius ir atsisako juos tokiais laikyti. Mes, šiandien būdami čia, savo buvimu, o ir garsiai balsu pasakome, kad didžiausias mūsų noras ir palinkėjimas vieni kitiems yra, jog Lietuva liktų tautinė valstybė ir kad lietuvių tauta čia gyventų per amžius būtent savo nepriklausomoje valstybėje.

Ačiū jums visiems!

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Dar Marginalujui       2020-02-20 0:46

A, supratau.
Pamanei, neva mokau rašybos Dovidas, ne Dovydas.
Tai ne mokymas, o paprasčiausia informacija, kuria norėjau pasidalyti su tais, kurie nežino, ir kuriems gali būti įdomu. Bet niekam čia niekas neįdomu.
O jei būtų dėl rašybos, tai būtų jau TRANSKRIPCIJOS dalykas. Jei visi žinotų, galėtų ir transkribuoti, nes tik istoriniai vardai rašomi tradiciškai, bet visi naujai ateinantieji transkribuojami. Toks yra reikalavimas.
Jei transkribuojate Deividas Kameronas, turėtumėte transkribuoti ir Dovidas Kacas, ne Dovydas.
Tačiau būtent tai man nerūpi. Geriausiai ne transkribuoti, bet rašyti originalia rašyba. Tas transkribavimas atėjo iš maskolių, nes jie priversti viską transkribuoti į savo barbarišką rašybą.

Ačiū Marginalujui       2020-02-20 0:25

už pastabą, nors RAŠYBOS niekad nieko nemokiau.
OK, parašiau tą Y per nakrtinį skubėjimą, laimėjai, sveikinu!
Man jota, kartojanti visus juodžiausius maskolių juodašimtininkų prasimanymus nuo neva krikščioniškų “protokolų” iki klimovo satanistinių, nėra ir negali būti joks “artimas”, kol VIEŠAI neatsisako nuo tų teiginių.
Mus skiria pragaro ugnis!
Ji ir pati sutiks, kad arba aš esu, arba ji yra ugnyje, ir kad esame skitingose nuo pragaro ribos pusėse.
Koks dar artimumas! Velnias tikinčiam ne artimas.
Bet galiu už ją melstis, nes kvailumas - vienintelis jai pateisinimas. Aš jai ne teisėjas. Aš esu teisėjas SAVO elgesiui su ja!
Amen

Marginalui 2020-02-18 21:01        2020-02-19 12:53

Tiek ir tevertas tavo „mesijinis judaizmas“, jei savo artimą vadini „kvaile“.
Antra vertus, tau akivaizdžiai parodė, kad Sinica buvo teisus dėl patriotiško jaunimo Liepsnų maršo eiseną, kaip visuomet, filmavusio Dovydo Kaco,
bet tu nesiliauji kietakaktiškai savąjį teisumą įrodinėti.
Kam šitaip kompromituojiesi ir savo talentus piktam įdarbini?
P. S. Mokai kitus rašybos, o pats tokias grubias kalbos klaidas darai:
„Parašyti atsakymą principiniu klausYmu neužima laiko.“ 2020-02-18 21:01

Alkas       2020-02-19 1:57
banalu iki koktumo       2020-02-18 22:57

Vasario 16-oji - “Lietuvos gimtadienis”. Velniop Mindaugą, Gediminą, Algirdą, Vytautą, Mažvydą, Daukšą, Giedraitį, Radvilas. Lietuva tik nuo 1918 m. Visa kas iki to tegu ima sau gudai, lenkai ir maskoliai.

Marginalas       2020-02-18 21:01

Parašyti atsakymą principiniu klausymu neužima laiko. Tai ne nuotraukų pasiieškojimas - tegu “Kristų pripažįstanti” (tik pasižiūrėkit, kokia Garbė Kristui!) kvailė tai ir daro. Sinica sakė Katzas, kodėl turiu netikėti? Vadinas, “tiesos”.lt painioja, ne aš. Ar Katzas išpažįsta būtent J-šūa Kristumi, aš nežinau, nesiteiravau pas jį. Kvailei geriau žinoti.
Dabar štampuok, kvaile, savo kvailiškus minusiukus!

Marginale, matai, kaip tave užneša puikybė?       2020-02-18 17:42

Ne Vytautas Sinica, bet pats painioji Katzą su Zuroffu.
Negi taip sunku pasieškoti nuotraukų iš Deglų maršo ir pasitikrinti spėliones dėl kilusio iš Abraomo giminės, bet neišpažįstančio Jėzaus Kristaus su visais iš to išplaukiančiais padariniais?
Ačiū už patvirtinimą, kad mesijinis judaizmas yra nekrikščioniška sekta.

Marginalas       2020-02-18 15:43

Beje, Sinica papainiojo Katzą su Zuroffu. O dėl Katz’o, tai skirtingai nuo Zuroffo, tai pasaulinio lygio mokslininkas, kilęs - Kohen Tzedek - tiesia linija iš Aharono giminės, t.y. turintis teisę aukoti Šventykloje ir tapti Vyriausiuoju kunigu pagal Įstatymą. Jei toks išpažins J-šūa Mesiju, jis lygiai taip turės smichos (rankų uždėjimo) teisę ir galės atkurti apaštalinį vyskupų paveldimumą tarp mesijinių žydų. Taip sakant, potencialus vyskupas gimimu.

StasysG       2020-02-18 12:47

Ėjau kartu su jaunimu. Pasijutau lyg Sąjūdžio laikais… Pritariu - grąžinti Škirpos alėjos pavadinimą būtina. Ir kuo greičiau.

Paaugliškai kerštaujančiam Marginalui       2020-02-18 9:35

Išties po Petro Plumpos publikacija komentaruose puikiai atskleista daugybė tavo daromų dalykinių klaidų (kaip ir šioji dėl „lietuviško“ vardo „Dovydas“, skirtingo nuo aškenaziško „Dovidas“). https://www.lzb.lt/2017/05/26/zydu-nedaug-bet-bruzdesys-didelis/
Taigi komentarus po P. P. straipsniu tikrai verta perskaityti,
nors, gaila, kad jie nukreipia nuo lietuviams ypatingai brangių
M. Valančiaus ir Vasario 16 temų.
Galiausiai: suprantama, kad „mesianistiniam“ judėjui krikščionybė ir politinių tautų radimasis Europoje yra kliuviniai jo globalistinės žydiškojo mesianizmo ideologijos sklaidai. Laimei, galime įvardyti tavo ardomosios, skaldytojiškos veiklos Lietuvoje šaltinius. Negi tikėjaisi išdavystės ir talkininkavimo?

Marginalui       2020-02-18 9:10

Gerbkime skaitytojus! Jeigu straipsnis yra skirtas mokantiems skaityti ne žydų, bet lietuvių kalbą, tai ne Dovydas Katzas, bet Dovydas Kacas. Kodėl taip? Todėl, kad VISI galėtų teisingai ištarti šiuos vardažodžius.

Marginalas       2020-02-18 0:40

Ne Dovydas Katzas, bet Dovidas: čia ne lietuviškas vardas su ilguoju “y”, bet aškenaziškas su “o” iš istorinio hebr. “ā” su išlikusiu trumpuoju hebr. “i”.
Sinicos humoras visai sutelpa į deglų eisenų istoriją, tik vietos mažoka, mat ne Nürnbergas. Apie tai žr. mano komentarus prie p. Ramutės chaotiško tekstuko, palydinčio visai normalią Petro Plumpos publikaciją.

aciu, Vytautai,        2020-02-17 23:41

uz puiku rengini. Mes vel buvome kartu- visi, kuriems brangi si svente.


Rekomenduojame

Nida Vasiliauskaitė. Apie „erelių“ menkystę

Geroji Naujiena: Atsiverskime ir tikėkime Evangelija!

Kviečiame pasirašyti peticiją „Prieš lyčiai neutralios partnerystės įteisinimą“

Dr. John Campbell: Cinkas prieš COVID-19

Liudvikas Jakimavičius. Sniego mandala

Andrius Švarplys. Facebookas atjungė Australiją

Algimantas Matulevičius. Šventės ir kasdienybė

Algimantas Rusteika. Tai tiesiog dar vienas šansas, kuris mums bus labai trumpam duotas

Nida Vasiliauskaitė: „Dievaž, ką jie rūko?“

Vidmantas Valiušaitis. K. Škirpos atsakymas į šmeižtus apie jį, paskleistus per Maskvos išlaikomą Amerikos lietuvių komunistų laikraštį

Tomas Viluckas. Apie Bažnyčios krizę ir bendrą atsakomybę

Dienos aktualija: tarptautinė konferencija – Europos ateitis, šeima ir prigimtinės žmogaus teisės (vaizdo įrašas)

Algimantas Rusteika. Ar šis pirmininkas būtų objektyvus?

Joana Noreikaitė: Prezidente, smerkiate Lukašenkos ir Putino režimus, o patys taikote tokius pačius taikių piliečių akcijų gniuždymo metodus

Be komentarų: vasario 17 d. policijos veiksmai per „Tie-SOS!“ akciją S. Daukanto aikštėje

Kaip milijardieriai LGBT padarė tokią galingą

Vytautas Radžvilas. Diena, kai nutarėme ne tik gyventi, bet ir būti

Papunkčiui su Vytautu Sinica:  Zingeris, nacionalizmas, fašizmas ir Vasario 16-oji

Rasa Čepaitienė. Lietuva vis dar yra mūsų pasaulio ir širdžių centras

Vasario 16-oji – ir virtualioje erdvėje

„Kovojom Ąžuolais, palūžom Ąžuolais, mirėm Ąžuolais ir šlamėsim Ąžuolais, tiems, kas Tėvynę myli“ –  Vasario 16-oji: kad būtume jų aukos verti!

Vidmantas Valiušaitis. Vasario 16-oji per paskutinį šimtmetį

Zigmas Tamakauskas. Vasario 16-oji – trykštanti mūsų stiprybės gyvybingoji dvasia

Nacionalinis susivienijimas ragina Vyriausybę grąžinti „Miško brolių“ draugijai jos būstinę

Maldos akcija už šeimą: Nelaisvė prasideda dvasine okupacija. Kaip įgyti imunitetą ideologijai? Kard. Sigitą Tamkevičių kalbina Audrius Globys

Verta prisiminti. Česlovas Iškauskas. Pokario kovos: Lietuvos katalikų laiškas Popiežiui

Rasti ir atpažinti 11-os partizanų ir jų rėmėjų palaikai

Kvietimas: Nacionalinis susivienijimas. Neleiskime ištrinti Vasario 16-osios iš Tautos atminties!

Raimondas Navickas. Kodėl jie to nedaro, kodėl laukia Stambulo konvencijos? arba Demagogijos anatomija

Andrius Švarplys. Spręskite patys, arba Kaip užbaigsite „Jeigu akademikų samprotavimai neatitinka šiuolaikinės politinės tikrovės, tuo blogiau…“?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.