Socialinės inžinerijos eksperimentai

Vytautas Sinica. Kaip priversti kataliką pelnytis iš nuodėmės?

Tiesos.lt siūlo   2015 m. birželio 1 d. 20:23

34     

    

Vytautas Sinica. Kaip priversti kataliką pelnytis iš nuodėmės?

propatria.lt

Kanados naujienų portalai liūdnai juokauja, kad „JAV ir Kanados gyventojų vis naujos istorijos apie katalikus verslininkus, baudžiamus už religinius įsitikinimus, seniai nebestebina“. Iš tiesų, istorijų apie tai, kaip šiose šalyse atsisakę aptarnauti vienalytes „santuokas“ katalikų verslai atsiduria teismuose taip gausu, jog tapo norma. Deklaruojama religijos laisvė akivaizdžiai neveikia.

Tarp visų šių atvejų yra ir keli, liudijantys ir taip nujaučiamą faktą, kad „tolerancijos“ reikalavimas iš katalikų jokiu būdu nėra taikomas jų pačių adresu. Pernai vienas katalikų aktyvistas pamėgino seksualinių mažumų kepyklose šeimos dienai įsigyti tortą su užrašu, kviečiančiu ginti vyro ir moters santuoką. Žinoma, nesėkmingai – visur buvo apšauktas provokatoriumi ir neaptarnautas. Seksualinės mažumos, neįžvelgdamos savo nenuoseklumo, įsižeidė, jog sulaukia tokių užsakymų.

Visai neseniai Kanados Niufaundlendo saloje katalikas juvelyras sutiko pagaminti vestuvinius žiedus lesbiečių „santuokos“ ceremonijai. Sutiko nenoromis, žinodamas, apie gresiančias baudas, todėl tarsi protestuodamas savo parduotuvės vitrinoje pasikabino užrašą „Puolamas santuokos sakralumas; padėkite išlaikyti santuoką tarp vyro ir moters”. Apie tai sužinojusi lesbiečių pora atsiėmė užsakymą ir pareikalavo grąžinti pinigus, nes… nenori žiedų iš žmogaus su tokiais įsitikinimais. Žinoma, kaip visada tokiais atvejais juvelyrą užplūdo ir grasinančių laiškų iš šalies LGBT atstovų lavina.

Poros sprendimas iš esmės reiškia, kad pirkėjai atsisakė paslaugos motyvuodami būtent jiems nepriimtinais paslaugos tiekėjo religiniais įsitikinimais. Būtent už tokius pačius veiksmus, tik iš kitos pusės, yra persekiojami JAV ir Kanados katalikų verslai, atsisakantys aptarnauti vienalytes „santuokas“. Šis nenuoseklumas seniai akivaizdus, bet tokie pavyzdžiai išryškina tai, ką paprastai neblogai maskuoja laisvės ir lygybės ideologinė retorika. Kartu tai atvejis, kai jau net pačiam katalikui neleidžiama teikti paslaugos dėl jo paties religinių įsitikinimų. Kur tai veda?

Sekuliariam stebėtojui norint suprasti, kodėl negalima prievartauti katalikų teikti paslaugas prieš savo sąžinę, tenka grįžti prie pačios laisvosios rinkos idėjos. Rinka remiasi Voltaire`o tolerancijos principu. Tai yra, joje kiekvienas tik laimi daugiau finansinės naudos, jeigu atlieka sandorius su visais rinkos dalyviais, nepriklausomai nuo jų pažiūrų ar savo įsitikinimų. Tačiau tuo vadovautis arba ne buvo ir lieka paties rinkos dalyvio pasirinkimas, daromas savo paties asmeninės naudos sąskaita. Rinkoje, priešingai nei politikoje, veikia ne „balso“, o „pasitraukimo“ logika – nepatenkintas pasiūlytomis sąlygomis rinkos dalyvis tiesiog atsisako sandorio, o ne mėgina reikalauti keisti rinkos sąlygas.

Pačiam rinkos dalyviui svarbiau už naudą gali būti daug dalykų. Jis gali buti rasistas ir neprekiauti su negrais, gali buti antisemitas ir neprekiauti su žydais. Kritikai paprastai mini tokius amoralius atvejus, teigdami, jog kiekvieną rinkos dalyvį būtina priversti niekam neatsakyti savo paslaugų dėl jo ar kliento įsitikinimų.

Kartais tai teisinga nuostata (ypač, jei paslaugos teikėjas yra monopolinis), bet minėti atvejai jokiu būdu nėra tapatūs katalikams, atsisakantiems aptarnauti vienalytes „santuokas“ ar, pavyzdžiui, dalyvauti tegu ir legaliai atimant gyvybę aborto ar eutanazijos atveju. Skirtumas čia esminis ir dvejopas.

Pirma, katalikas neatsako rinkos paslaugų homoseksualui kaip asmeniui. Tai būtų iš tiesų nekatalikiška. Atsisakyti parduoti tortą ar gėles lesbietės gimtadieniui yra diskriminacija, nes paslauga atsakoma asmeniui. Netenka girdėti tokių atvejų. Atsisakyti parduoti tą patį tortą ar gėles jų „vestuvėms“ nėra diskriminacija, nes atsakoma ne dėl asmens savybių, o dėl nuodėmingo akto, kurio dalyviu pardavėjas taptų ir neretai valstybės yra priverčiamas tą padaryti. Aptarnaudamas ir gerbdamas asmenį, katalikas niekina ir neaptarnauja nuodėmes.

„Nuodėmingas aktas“ netikinčiam žmogui skamba labai nekorektiškai, bet būtent čia slypi antrasis tikinčiųjų unikalią padėtį paaiškinantis aspektas. Katalikas vienalytę „santuoką“ laiko nuodėme ir nenori joje dalyvauti. Skirtingai nei mažumų banaliai nekenčiantis asmuo, katalikas ne „nenori“ ir jam ne „šlykštu“. Šios emocijos praeina, su jomis galima gyventi ir valstybė, tai žinodama, neretai leidžia sau prievartauti piliečius dalyvauti rinkos mainuose prieš jų pačių valia.

Tačiau kiekviena demokratinė valstybė iki šiol skelbėsi neprievartaujanti religinių įsitikinimų. Religijos laisvės esmė yra nesant absoliučios būtinybės neversti piliečių daryti to, kas prieštarautų jų religiniams įsitikinimams. Tokia išimtinė teisė suteikiama, nes tikintysis kitaip būtų verčiamas ne šiaip daryti, ko „nenori“, bet sąmoningai pasmerkti savo sielą, dalyvaudamas nuodėmingame akte. Netikinčiam skaitytojui tai gali būti nesuprantama ir kelti šypseną, tačiau protaudamas ir jis gali suvokti, kad šalia jo yra ir kitokiais kriterijais (nuodėmės ir dorybės, objektyvaus gėrio ir blogio) mąstančių piliečių.

Ilgą laiką Vakarų visuomenėse tai buvo savaime suprantama. Pastarųjų metų įvykiai, ypač JAV ir Kanadoje, aiškiai rodo, kad iš katalikų religijos laisvė greitu laiku bus galutinai atimta ir pakeista, geriausiu atveju, laisve privačiai garbinti pasirinktą aukštesnę jėgą. Labai tikėtina, jog tokia baigtis buvo neišvengiama ir nuosekliai užprogramuota pačiame religijos laisvės principe. Jo taikymas sekuliariose visuomenėse, pripažinus jas sukūrusios Katalikų Bažnyčios mokymą tik viena nuomone iš daugelio, tebuvo ribotos trukmės pereinamasis etapas, kuris mūsų akyse baiginėjasi postmodernių „žmogaus teisių“ ideologijos diktatūra.

propatria.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Jota       2015-06-9 9:27

Jūs manęs paprasčiausiai nesupratote. Aš juk visiškai netvirtinau, kad Jėzus žengė į kosmosą (nejau jūs tiek kvailas ar mane kvailinat?), - kalbėjau apie p e r s i k e i t i m ą, kurio prasmės irgi nesupratot. Nesuprantat ir Švč. Mergelės stebuklo. Nėra prasmės aiškinti, kol neturite net supratimo, kaip prie to prieiti.

Ką mano žydų rabiai apie pasaulio amžių, atleiskit,  yra visiškai neaktualu. Net nesistengiau šito klausimo nagrinėti, juk sakiau, kad jis neprasmingas.
O žydų tautos tikslus geriausiai atskleidėte jūs pats, turbūt visiškai to nenorėdamas. Jūs tiesiog pasitarnavote kaip rodyklė, dėkui:).

Apie išrinktumo praradimą dar kalbėsim, nors tai yra labai sunki tema, juolab kad tas klausimas “užtvertas”. Jei skaitot lotyniškai, galit pažiūrėti http://www.augustinus.it/latino/contro_giudei/index.htm Aš n.elabai. Beje, pavartykit daugiau, ten yra neįkainojama biblioteka.

L. Palmaitis Jotai       2015-06-9 2:54

JHS nežengė į jokį kosmosą. Painiojate Dvasinį Dangų su fiziniu kosmosu, o Švč. Mergelei teikiate deivės Astartos statusą. Tai galutinė stabmeldystė, kuri neišvengiamai reikalauja arba įjungti Šv. Mergelč į Švč. Ketverybę, arba paversti krikščionybę panteizmu su emanacijomis. Ačiū Pijui XII! Nieko naujo politeizmo atsiradimo tipologijoje. Krachas. Jei norite, Fatimos stebuklas yra mistinis apreiškimas tikintiesiems, kurie mato anapusinius reiškinius, kitiems nematomus.
Jozuės knyga pirmiausia yra žydų epas. Žydai yra normali tauta su savo normalia literatūra: epine, folklorine (pvz., Esteros knyga yra tipiškas orientalinės pasakos žanras), poetine. Kitokios tautinės literatūros iki palyginti nesenų laikų žydai neturėjo. Bandymas tą literatūrą iš jų nusavinti, reikštų laikyti tautą nepilnaverte. Iki pat šios dienos Tanachas yra neatskiriamas žydų gyvenimo palydovas, kaip lietuviui sutartinės ar Donelaitis. Skirtumas tas, kad būdama D-vo išrinktoji, tauta turi tą literatūrą Šv. Dvasios įkvėptą. Epas pasižymi žygdarbių išaukštinimu juos perdedant iki pasaulinio ar antgamtinio masto. Tai nėra joks “melas”, tai literatūra. Tačiau ir tiesioginis suvokimas įmanomas. Pirmą kartą su Jumis sutinku: saulės “sustabdymą” galima suvokti kaip D-vo stebuklą, kada žydų laikas nepaprastai pagreitėjo aplenkdamas amoritų laiką, ir pastarieji tarsi sustingo vietoje. Saulei šitaip “sustojus”, žydai ramiausiai sukapojo priešus kalavijais, kai tie net nesugebėjo išskirti jų žaibiškų judesių. Atvirai sakant, laukiau, kad pradėsite kalbėti apie Žemės sustojimą. Tuomet būčiau iš Jūsų pasišaipęs, kad tokiu atveju žydai kartu su amoritais būtų išlėkę į orą, o Žemę būtų porą kartų apsukusi vandenyno banga, taip kad šiuo metu mes su Jumis jau nediskutuotume.
Apie šešias dienas ir Visatos amžių nieko nesugebėjote atsakyti. Tai rodo dabartinių krikščionių neįgalumą diskutuojant su ateistais. Talmudo rabiai šioje srity yra daug pažengę į priekį, mokykitės: http://www.aish.com/ci/sam/48951136.html
Jei tapatinate žydų tautą su keliomis globalinių bankininkų šeimomis (ir dar cituojate kažkieno sukurtas citatas), tai tokiu atveju “žydams” nebėr ką užkariauti: visas Vakarų pasaulis ir taip jau vykdo jų valią. Nebent nori nusikratyti tokiais kompanjonais, kaip britų Windsorai ar arabų naftos magnatai. Pasiduodat globalistų palaikomoms provokatoriškoms pasakoms kvailiams, kad nesimatytų tikrų pasaulio užgrobėjų bei jų vykdomos “kontrrevoliucijos” (Geidaras Džemalis, turint galvoje Prancūzijos revoliuciją, tik nebeatstatant jos sugriautos krikščionybės).
Dėl visiškai skandalingų paistalų apie išrinktumo “netekimą” pašlovinus aukso veršį, kurie atmeta visas mesijines pranašystes apie Davidą, tuo pačiu - ir abi Sandoras bei visą mūsų tikėjimą (galbūt tinka naujai pagonybei su Deive Marija - plg. Koraną 5, 116 - padėkokime šv. Kirilui Aleksandriečiui už islamą!), atsakiau komentare pnkkui prie publikacijos apie Devintines su Surožo Antonijumi.

Jota L. Palmaičiui       2015-06-8 19:31

Tikrai tikiu,  Švč. Mergelė turi tą galią, ir ne tik tą. O Pijaus X Brolijos nuomonė man turi reikšmės tik tiek, kiek ji sutampa su Bažnyčios tradiciniu mokymu. Manyčiau, kad Brolija yra patikimiausia Tradicijos saugotoja, būtent dėl to ją dažniausiai ir cituoju.

Apie tai, ką Jūs čia minite (dangaus kūnų judinimą) glaustai galiu pasakyti, kad tai yra tam tikras žmogaus “pakylėjimas”. Aš pirmiausia žvelgiu į Kristaus žengimą dangun, ir iš tos perspektyvos vertinu reiškinius (“O aš, kai būsiu pakeltas nuo žemės, visus trauksiu prie savęs”, Jn 12,32). Vargu ar įmanoma suvokti, koks tai mastas. Lygiai kaip mokiniai, žvelgdami į dangų, matė benykstantį jiems iš akių Jėzų ir nebesuvokė, k a i p Jis persikeičia.

Panašiai ir su Jozuės įvykiais. Iš to taško, kur mes esame, sunku paaiškinti Saulės sustojimą. Manau, kad tiesiog pradėjo nykti laikas (šv. Augustino žodžiais, pakito sielos “laiko matavimo būdas”). Dėl to aiškinimai, kad Dievas galėjo sulaikyti savo sukurtos tvarkos veikimą ar kad nuo krušos ir stojusios tamsos susidarė tarsi dviejų dienų įspūdis, manyčiau, na, jie tiesiog nereikalingi.

Tad ir pradėti klausti reikėtų ne nuo to, kas apie ką sukasi, o nuo to, koks yra “atstumas” tarp Dievo ir žmogaus. Laikas nėra esminis dalykas. Juk mums neduota žinoti, kada kas baigsis, vadinasi, nelabai prasminga sukti galvą, kiek Žemei ar Visatai metų.

Jota > Letas - ne A-Letheia 18.41       2015-06-8 18:49

Šv. Augustinas. Mintis jo, bet formuluotė mano:).

L. Palmaitis Jotai 3 svarbūs klausimai       2015-06-7 21:57

Paminėjote 1917 m. spalio 13 d. stebuklingą saulės reginį Fatimoje ryšium su Švč. Mergelės vardu Dangaus Karalienė. Ar tikite, kad Ji turi galią veikti dangaus ((kosmoso) objektus, kaip Dangaus Karalienė? Kokia yra Pijaus X Brolijos nuomonė?
Kitas klausimas: Jozuė sustabdė saulę kovos so amoritais metu (Joz 10,12-13). Ar manote, kad saulė sukasi aplink žemę? Kaip aiškinate?
Kitas klausimas: šv. Petras (2 Pet 3,8), kalbėdamas apie mūsų laiko menkumą D-vo akivaizdoje, pasako palyginimą iš Ps 90,4 (“Juk tūkstantis metų Tau lyg viena diena”), kad pas Viešpatį 1 diena kaip 1000 metų. Jei pasaulis kurtas per 6 dienas + 1 poilsio diena, ar tai reiškia, kad nuo pasaulio atsiradimo iki Adomo 6000 metų? Koks yra pasaulio (jei ne Visatos, tai bent Žemės) amžius Jūsų nuomone bei Pijaus X Brolijos nuomone?
Pagarbiai,
lp

Letas-neA-Letheiai PS       2015-06-7 21:23

Įdomu, po to, kai Bažnyčia leido bankinį procentą, ar ne vadinamieji “gavusieji išrinktumą” šoka apie aukso veršį?
Darkart: išrinktumas nereiškia šventumo. D-vas pažadų nekeičia, sk. Paulių.
Jota iš esmės neatsako nė į vieną konkretų argumentą, bet tik lieja moteriškas emocijas.

Letas-neA-Letheiai       2015-06-7 21:17

Palauk, parodyk citatomis, kas kada atmetė šventąją tradiciją? Jota privėlė tokios košės su žydais ir rotšilais, kad į absurdus nė atsakyti neapsimoka. Protingas ir taip supranta.
Įdomiausia man tačiau skaityti, kad išrinktumas “atimtas” prie Sinajaus kalno, kada buvo šokama aplink veršį. Tikrai, tokį daiktą girdžiu pirmą kartą - mat nesu teologas, atsiprašau. Kiek esu skaitęs, žydai ne kartą bausti už savo “kietasprandiškumą”, bet ar dėl nuodėmės netenka išrinktumo, to niekur nerasite. Priešingai, didieji pranašai (kaip Izaijas), smerkdami “tautos paleistuvystę” ir rodydami D-vo įniršį Savo tautą baudžiant, visuomet skelbia mesijinę viziją dėl tautos grįžimo ne vien geografine, bet ir dvasine prasme.
O klausimą dėl tradicijos turbūt iškėlėte ryšium su mano provokaciniu klausimu, ar žmogus, viešaoi (bet privačiai) suabejojęs kokiu nors pamatiniu dogmatu (ir net jį išjuokęs) gali būti laikomas kataliku. Jotai - ne. Todėl pateikiau “Krikščionybės įvado” (Vilnius 1991) pavyzdį, ypač p. 128-129. Jotra prašo jai paaiškinti, bet jei trūksta smegenų suprasti, kas juodu ant balto parašyta, kam dar aiškinti? Tegu kreipiasi į bet kurį Pijaus X Brolijos kunigą, tas paaiškins. Laikau save vienybėje su Popiežiumi Benediktu XVI, nors jo panenteizmo nepriimu ir nematau reikalo abejoti Chalkedono dogmatu, kadangi dogmatai - tik instrumentai tikėjimui aiškinti, bet ne pažinimas to, kas iš principo nepažinu (čia pat ir šv. Augustino citata apie nesuvokiamumą).
Gražbylystė niekuo dėta - “gražbylyste” vadinate bandymus mąstyti. Kaip dėsčiau savo mintis, taip ir dėstysiu, tai mano teisė.

Letas - ne A-Letheia       2015-06-7 18:41

Jota teisi, perspėdama naivuolius, dėl LP gražbylystės: katalikai privalo žinoti, kad kiekvienas, kuris atmeta Šventąją Tradiciją, ginčija Bažnyčios Magisteriumą, pats save išskiria iš Katalikų Bažnyčios.
Graudu skaityti ir skaudu suvokti, kai puikiai išsimokslinęs žmogus (šiuo atveju -LP) negali ragauti ir džiaugtis krikščionybės išlaikyto dvasinio vyno rūsių gėrimais. Psichologiniu požiūriu, kuris šiuo atveju tik pagalbinis, daugelis LP gynybinių ir puolamųjų komentarų tėra paprastos racionalizacijos.
Aukso veršio garbintojai “įniršusio Mozės buvo pagirdyti veršio pelenų gėrimu” - kas yra šio simbolinio ir daugiasluoksnio išsireiškimo autorius?

Jekimovas-Palmaitis       2015-06-7 17:48

http://lt.wikipedia.org/wiki/Letas_Palmaitis:
Gimė tipiškoje mišrioje senųjų peterburgiečių šeimoje, griežtai išsižada rusiškos kilmės (tėvo linija Jekimovai po proprosenelio vedė tik vokietes, motinos pusėje būta tik Baltijos vokiečių ir ukrainiečių)...
[...] Salafitinio islamo įtakotas skelbia demokratijai priešiškus pasisakymus ragindamas katalikus teokratiniam sukilimui islamo pavyzdžiu, smerkia globalinę elektroninę kontrolę. Daug vilčių deda į mesijinio judaizmo sąjūdį, kurį laiko apokaliptiniu.

Jota dvigubai išrinktajam ir didžiam vadui L. Palm       2015-06-7 17:12

Taisyti reikia ne tik “išoriškai”, bet viską iš pagrindų;)

Štai kur šuo, tiksliau, jautis, o dar tiksliau - veršis pakastas. Kuo čia dėti lefebristai, jei krikščionių egzegetai jau nuo pat pradžių aiškino, jog žydai “išrinktosios tautos” statusą prarado prie Sinajaus, šokdami aplink aukso veršį ir vėliau įniršusio Mozės pagirdyti veršio pelenų gėrimu? Pasak šv. Augustino, tai buvęs tarsi pragariškas sakramentas, vėliau, deja, įgalinęs pralieti Kristaus kraują.

O prie to, kad “katalikybė atsidūrė ant žlugimo ribos”, manyčiau, labai prisidėjo patys žydai, gudrumu privertę Susirinkimo tėvus pakeisti du tūkstančius metų besitęsusį Bažnyčios Mokymą. Viskas, kaip jūs teisingai pastebėjote, prasidėjo daug anksčiau (religinio pliuralizmo aplinka, Bažnyčios - valstybės santykių keitimasis ir pan.)

Ir šit kokia dabar situacija: beaukštindami savo “išrinktumą” (“Laiminkime žydų tautą, kuri ir yra istorijos variklis!”), jūs koneveikiate Bažnyčią ir laukiate, kol ji sužlugs galutinai, o tuomet… na, visiems aišku, kas bus tuomet. Istorijos centras vėl persikels į Jeruzalę, žydai taps pasaulio valdovais, įsiviešpataus Naujoji Tvarka! “Atminkite, mano vaikai, - sakė A. Rotšildas, - kad visa žemė turi priklausyti mums, žydams”. Ž y d a i bus “dvasios vadai”, o ne katalikai. Nes “žydo gyvenimas - neįkainojamas”; “atsargiai - žydai yra IHS tauta!” Žinote, čia lenda ragai - jaučio ar veršio, nesvarbu, bet juos   kitaip būtų galima pavadinti sionacizmu.

Nenoriu tuo tikėti, stengiuosi išlaikyti tikėjimą jūsų geravališkumu, ir prašau - nepriverskite manęs galutinai nusigręžti. Šiame portale yra naivių žmonių, kuriems padarė įspūdį jūsų gražbylystės ir kurie patikėjo jumis. Tačiau ne visi yra kvailiai, kokiais jūs kitus laikote.

Dėl priklausymo ar nepriklausymo lefebristams nebesiaiškinsiu, nes jūs vis vien iškreipsite savaip, kaip jums naudingiau. Ir t.p. dėl anonimiškumo - nei labai slepiuosi, nei labai rodausi, koks jums skirtumas, kas rašo? O ką, gal ruošiatės parodyti savo “išrinktumo” galią? Nenustebčiau. Jūs visus, kurie jums prieštarauja, norėtumėt nutildyti, ar ne taip?

Sutinku, kad katalikų hierarchai nebe tie ir kad Brolija apsnūdusi (tik nesiūlykite čia salafitų metodų), bet jūs nutylite, jog po Susirinkimo jau paruošta visai kitokio mąstymo ir pažiūrų dvasininkų karta, - ji visiškai nebesuinteresuota nei ką nors keisti, nei aiškinti; o gal ir patys nebesupranta. Jei kas nors atanka, tas bemat nuperkamas.

“tokie [t.y. “dvasios vadai”] gali būti vėlgi iš atgimusios žydų tautos, nes ne žmogui spręsti apie D-vo išrinkimą, ne žmogus ir Teisėjas”. O iš kur jūs sprendžiate? Kas jūs - antžmogis?

Žinote, aš pradedu labai abejoti, ar jūs išvis pažįstate Kristų.

L. Palmaitis: taisymas       2015-06-6 22:33

išoriškai

L. Palmaitis: lefebrizmas ir rezistencija       2015-06-6 22:25

Abejonių kelia anoniminis Karalystės skelbimas, dar ir bandant išsiginti savo žodžių “Nesu lefebristė”.
Apgailestavimą kelia aistra smerkti kitatikius (tegu ir klystančius) ir ieškoti argumentų būtent smerkimui, net nepabandant išvysi teigiamybių daigų.
Nuo 1976 m. (su ankstesniais bus jau greit 50 metų) lefebrizmas nepaveikė svarbiausio: nesulėtino katalikų atkritimo nuo krikščionybės. Per tą patį laiką žydų krikščionių skaičius pasaulyje išaugo iki šimtų tūkstančių ir iki pusės šimto tūkstančio Izraelyje, bet Pijaus X Brolija to nepaiso fanaberiškai tebeieškodama žydų sąmokslų tautoje, iš kurios išrinktumas neva “atimtas” ir neva perduotas naujai, neetninei, D-vo tautai, kuri, priešingai, geometrine progresija totaliai atsimeta.
Tarkim, lefebrizmas laimės ir grąžins situaciją iki II Vatikano Susirinkimo. Ar tai pašalins priežastis, kurios per šimtmečius nuvedė iki jo?
Posusirinkiminė katalikybė tačiau atsidūrė ant žlugimo ribos todėl, kad atsigręžė į pasaulį ne vardan pasaulio Išganymo, bet prisitaikydama prie pasaulio. Kas ginčys, kad krikščionių uždavinys - sukrikščioninti visą gyvenimą, ne vien dogminę ir apeiginę sritis? Net pravoslavų vyskupai Graikijoje sugebėjo išaiškinti tikintiesiems pavojų prarasti asmens ir tautos laisvę globalinėje NPT, o per tai, Antikristo pinklėse galų gale išduodant ir Išganytoją, prarasti ir Amžinybę. Deja, niekas iš katalikų vyskupų neprotestuoja prieš elektroninį pavergimą ir biometrinius pasus, kada graikai, savo vyskupų vadovaujami, net ir ES sąlygomis laimėjo teisę į alternatyvinius pasus: jų tikėjimas gyvas! Mūsų vyskupai kartoja globalinių banditų versijas, kad kontrolė reikalinga kovai su nusikaltimais. Teisingai, konclageryje nusikaltimų ir kalėjimų nebebus, nes bus bendras kalėjimas, dvasinis ir fizinis. Čia būta progos lefebristams, o kokį pavyzdį jie parodė kovoje su orveliniu įbaudžiavinimu? Ar jie tapo krikščioniškais “salafitais”, kurie pažadintų tikinčiuosius bent taikiam pasipriešinimui? - Jokį, vyksta kova dėl “teisingos religijos”, o tai tik išroriškai panašu į salafitų lozungus be realaus poveikio realiam gyvenimui. Tad jie nėra jokie dvasisos vadai. Greičiau tokie gali būti vėlgi iš atgimusios žydų tautos, nes ne žmogui spręsti apie D-vo išrinkimą, ne žmogus ir Teisėjas. Laiminkime žydų tautą, kuri ir yra istorijos variklis!
Ignoruojant savo rodomas pretenzijas į Bažnyčios mokytojus, pasinaudota fraze “quod licet Jovi” [www.tiesos.lt/index.php/tinklarastis/straipsnis/dalia-grybauskaite-ir-seimas-stiprina-kova-su-dezinformacija] nusimuilinti nuo atsakymo apie laisvę privačiai vadinti dogmatus mitais ir net juos išjuokti (“hipotezių konglomeratas” - Krikščionybės vadas, 1991, 128-129). Šiuo atveju net nesuvokta, kad Chalkedono dogma “plėtojama” dešardenišku panenteizmu. Šiam atvejui labai tinka: “Moterys susirinkimuose tegu tyli” (1 Kor 14, 34). Čia priežastis, kodėl nesidomėta sabelianizmu papūgiškai kartojant KBK 253 “TAS pat, KAS”, nors būtent dogmininkams (ne man) ir dera domėtis dogmatais. Tik dėl to ir “mėsinėjau” ne Asmenis, bet profanų apsimetimą žinovais.
Suprantama, tikroje Bažnyčioje teologiškai aiškinti tikėjimo tiesas turi teisę tik vyskupas, net ne eilinis kunigas, jau neminint “jaučių”. Bet… jei jau imasi mokyti “nesigilinanti” moteris, tada atleiskite.

Jota L. Palmaičiui       2015-06-6 12:22

Neiskabinėkite, juk ir taip aišku, apie ką kalbam. Ką nors pažindamas moralės juk nepasidėsi į šalį. O kieno ir kada aš buvau sekėja, ne jūsų rūpestis. Kad nesu fsspxų sekėja, sakiau prieš keletą mėn., ne “kadaise”.

Parašiau jums ten pat vėl. Dėl išrinktumo ir šventumo sąsajų dabar aptikau dar geresnį Pauliaus paaiškinimą Rom 8,29-30, nei kad ten jums nurodžiau.

Dabar dar kilo tokia mintis, rašau visiems,  apgailestauju, kad vakar parašiau, jog “nuodėmė, išrinktumas, kaltė ir pan. yra mirtinai įkyrėję”. Nesąmonė, nieko nėra įdomiau ir prasmingiau, kaip mąstyti apie Dievą ir pažinti Jį, savaime suprantama, neapsiribojant vien tuo, nes “pažinimas išpučia, bet meilė augina”. Deja, praktika dažniausiai atsilieka.

L. Palmaitis       2015-06-6 2:34

“Klaida” kalbant apie moralę ir “klaida” - apie pažinimą, vargu ar tas pats. Pažinimas - tai neišvengiamų klaidų kelias artėjant prie tiesos. Klaida, kaip nukrypimas nuo sistemos taisyklių, - galbūt tinka kitais atvejais (gali būti visiškai melaginga, bet nuosekliai sukalta sistema, kurios viduje gali būti klaidų nukrypstant nuo melagingumo).
Visai neketinau kritikuoti neva Bažnyčios požiūrio (kurio jau nebebuvo gerokai prieš Lefebvrą, kurio pasekėja kadaise atsisakėte vadintis), kad krikščionių valstybėje krikčionybė turi būti valstybinė religija, tiksliau tariant - valstybė turi būti krikščioniška.
Jūsų atsakymas dėl išrinktumo, kurį maišote su šventumu (kaip ir skirtingus klaidos suvokimus iš skirtingų sferų), manęs netenkina ir neįtikina.

Jota didžiai gerbiamam L. Palmaičiui       2015-06-5 10:38

Klaida yra “nukrypimas nuo taisyklės, nuo tiesos”, - taip tvirtina DLKŽ. Tačiau taisyklė nebūtinai visada būna tiesa. Taigi klaida subjektyviai ar objektyviai visada yra melas ar bent nuoroda į jį. Klaida neišvengiamai gimdo nuodėmę, taigi ją (klaidą) įteisinti būtų absurdas. “Civilinėje visuomenėje Bažnyčia skelbia, kad klaida neturi teisių, valstybė turi pripažinti tik piliečių teisę praktikuoti Kristaus religiją”, - dar kartą kartoju (arkivyskupo Lefebvre’o mintį).

Atsakymas Jums dėl išrinktumo, kaltės, nuodėmės ir kitų mirtinai įkyrėjusių dalykų - ten pat, prie mūsų Ponios portreto.

L. Palmaitis       2015-06-4 16:06

Priešybė tiesai yra melas, bet ne klaida.
Bijau, kad Ponia nesuvokia, kas yra klaida ir klysti.
O kalbėta apie nuorodas į publikaciją, kurios teiginių nesupratote.

Jota Dievo išrinktajam L. Palmaičiui       2015-06-4 10:15

Būtų labai puiku nebematyti jūsų komentaruose tyčinių kitų nuomonės iškraipymų ir po to entuziastingo tų “klaidų” paneigimo.

Dėl religinės laisvės ir teisės klysti paaiškinsiu kitais žodžiais, jei tyčia ar netyčia nesupratot. Klaida n e t u r i teisių. (Antraip kam jūs pats nuolat autoritetingai ir neginčijamai jas taisot?) Žmogus gali klysti nežinodamas, o ne su pripažinta teise į tai. Patvirtinti laisvę klysti reiškia suteikti tiesai ir klaidai vienodas teises.  T i k r o j i religinė laisvė reiškia tai, jog kiekvienas turi teisę laisvai priimti tiesą ir reikšti meilę Dievui - tai ir yra tikrasis žmogaus orumas, jis nėra “teisė klysti”. Kard. Ottavianis siūlė “religinės tolerancijos” terminą, ir jis tikrai teisingesnis už “religinę laisvę”.

Plius dar: laisvė nėra didžiausioji vertybė. Absoliutus gėris, didžiausioji vertybė  yra Tiesa. Laisvė yra tik priemonė jai pasiekti.

Letas Palmaitis       2015-06-3 23:18

D-vas davė žmogui apsisprendimo laisvę. Šios žmogaus laisvės Pats D-vas nepažeidžia. Kas tai yra - “žmogus neturi jokios teisės išpažinti klaidos”, jei jam tai Paties D-vo leista iki Teismo, Kuris priklauso Pačiam D-vui?
Kita vertus, reikia ir smegenų suprasti, kad Pijaus X Brolijos mintis visai ne ta, kad kiekvienas “privalo mąstyti teisingai”, bet tik ta, kad katalikiška valstybė negali leisti skleisti neteisingų religijų, o tai anaiptol ne tas pats, neva asmuo “neturi jokios (!) teisės išpažinti klaidos”. Jei Pijaus X Brolijos teiginiai svarstytini, tai sąžinės politkomisarių atmestini.
Be klaidos nėra mąstymo, o avinų banda nėra šventųjų bendrija.

Jota        2015-06-3 11:54

Iš tiesų labai verta padėkoti Vytautui, kuris vis iškelia kokį visuomenės ar Bažnyčios gyvenimo skaudulį. Šiame str. visa esmė pasakyta paskutinėje pastraipoje, ir kalbėti čia turėtume apie vad.  “religinę laisvę”, ką ji iš tiesų reiškia. Noriu pasakyti, kad visada rašau ne kaip Bažnyčios priešas, trokštantis jos pražūties, bet kaip tik atvirkščiai - kaip žmogus, kuris nori gero.
Nesiryžtu per daug kritikuoti II VS, nes menkas čia mano trigrašis; rašau tai, ką patys katalikų hierarchai laiko negerovėm.

Įdedu nuorodą apie religinę laisvę http://www.fsspx.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=234&Itemid=65.

Kam įdomu, tepasiskaito. Galiu glaustai išsakyti visą reikalo esmę: žmogus neturi jokios teisės išpažinti klaidos.

Jota opinijai       2015-06-3 11:12

O tai kuo remiantis reikia “teisingai” mąstyti?

Jota       2015-06-3 11:01

Atsakymas “išrinktajam” irgi ten pat smile.

Letas Letajai PPS       2015-06-3 6:39

Žr. ten pat jau ir Anti-Pakeitimo teoriją!

Letas Letajai PS       2015-06-2 22:55

Dar ten ir PS

Letas Letajai vėl       2015-06-2 16:40

Atsakymas į mirtinai įdogmintų “graikų” sunkią artileriją yra čia:
http://www.tiesos.lt/index.php/tinklarastis/straipsnis/dalia-grybauskaite-ir-seimas-stiprina-kova-su-dezinformacija

opinia        2015-06-2 10:19

dauguma žmonių gyvena išoriniame pasaulyje, kuris tėra pasekmė vidinio pasaulio. Ir dauguma žmonių siekia keisti išorinį pasaulį, nors jo priežastis yra vidinis pasaulis, kuriuo turėtų rūpintis religija. Bet kuomet religija nesirūpina vidiniu pasauliu, Dangaus Karalyste, išorinis pasaulis ima skverbtis į religiją ir uždeda jai dar didesnius pančius. “kas turi, tam bus duota, kas neturi, iš to bus atimta… “Bet koks augimas vyksta tik vidiniame pasaulyje… Kiekvieno gebėjimas mąstyti yra ir gebėjimas veikti visą visatą per mąstymo manifestaciją, nes tik mąstymas yra mūsų gyvenimo sąlygų priežastis. Teisingas mąstymas atneš harmoniją, klaidingas - chaosą, nepriteklius.

opinia        2015-06-2 9:51

apie religijos laisvę...
prieš tai, kad “daryti”, reikia “būti”. Nes “daryti” galim tik išreikšdami tai, kas esame. O tai kas esame, priklauso nuo to, ką galvojame. Negalime išreikšti galios, kurios neturime. Visą aplinką ir visas paturtis kuria mūsų protas. Išorinis pasaulis tėra reflekcija vidinio pasaulio. Jei katalikų dogmos suvaržė jų mąstymą kone 2 tūkstančiams metų, tai atėjo laikas pradėti mąstyti?

ruta       2015-06-2 8:27

Didziule pagarba Autoriui .

žodžių košmaras        2015-06-2 6:22

ką tas senas KGB lapinas Lavrovas kalbėjo apie “slaptos medžiagos” “nutekinimą”, “sąrašą”, kurį neva Rusija skyrė tik Europos Komisijai, “slapta” pateikusi nepageidaujamų Rusijai asmenų sąrašą. Kur mums girdėtas tas kėgėbistinis braižas apie “slaptos medžiagos nutekinimą’ į viešumą? Ogi tai mūsų Seimo Nacionalinio saugumo komiteto vado A.Paulausko mėgstama frazė, skalbiant Prezidentės patarėją... bandant pasikasti po Prezidente. Matyt ne šiaip sau gudrusis lapė Lavrovas sudarė tokį sąrašą, kuriame greta Landsbergio įtraukė ir galimus savo agentus, kad įtikintų, jog ir jie “kenkia Rusijai”, ypač kuomet šie naikina Gynybos komitetą, perimdami gynybą į savo rankas, išeleminuodami kariuomenės vadus su NATO. Nejau gudrusis lapė Lavrovas manosi, kad tokiais triukais galima visus apmulkinti? Ir mes patikėsim, kad ir jų agentėliai yra Rusijai nepageidaujami? Ir imsim dėl to jais labiau pasitikėti? Europos Federalistas Auštrevičius, kuris priklauso neobolševikinei Spineli grupei, man taip pat nekelia pasitikėjimo. Tad reiktų labai atsargiai vertinti tą KGB/FSB sudarytą “sąrašą”.

greit užmiršo komunistus - ateistus       2015-06-2 5:59

visai nesenai (istorijos požiūriu) katalikas buvo didžiausias nusikaltėlis.
jį persekiojo dabartiniai vadovai: bernatoniai, juršėnai, polikarpovnos, olekai ir kiti komunistai.
pasiskaitykite Kronikas apie tuos laikus - tai dabartinės neteisybės katalikų atžvilgiu - tik vaikų žaidimai, palyginus su tuo, ką darė komunistai (dabartinė Lietuvos valdžia)

Letas Latajai       2015-06-2 2:41

Teigiamai ar neigiamai tegu straipsnius vertina VaidasVDS. Nesu joks vertintojas, dėstau mintis.
Kas nukrypo nuo abraominio tikėjimo, parodo tuščios bažnyčios, iš kurių Vakaruose padaromos parodų sales.
Įkyriai siūlau labiausiai prokatalikiško filosofo pravoslavo išvadas:
http://messianic.lhosting.info/solovL.htm

Letai,        2015-06-2 1:02

klausdamas “Ką blogo esu sakęs apie Vytautą Sinicą?”, ginatės nuo to, kuo nebuvote kaltinamas.
Bet sakydamas apie Vytautą S., kad jis “dabar šviečia žmones PAVĖLUOTAIS atradimais”, jo straipsnį įvertinate teigiamai? - O tikrai yra dėl ko.
Na, o dėl savo nukrypimų nuo abraominio tikėjimo ir iš to kylančio tikėjimo gryninimo uždavinio siūlau dar kartą nesiginant, bet permąstant, pasiskaityti komentarus, pvz., po straipsniu “Švč. Trejybė – Bendrystės slėpinys”.
(http://www.tiesos.lt/index.php/tinklarastis/straipsnis/svc.-trejybe-bendrystes-slepinys-as-esu-su-jumis-per-visas-dienas-iki-pasau)

Letas Palmaitis Nuolankumas-didžiausiadorybei       2015-06-2 0:20

Kuo dėtas mano išganymas dėstant istorijos faktus, gal reikia juos pamiršti ir duriant pirštu į dangų kurti viską iš galvos? Iš kur žinote, kad nedėkoju? Ką blogo esu sakęs apie Vytautą Sinicą?
Kad yra jaunas - jokia kaltė. Svarbu, kad žinotų, jog ne katalikai pirmoji auka ir kad yra iškeltas tikslas totaliai ištrinti iš žmogaus abraominio apreiškimo suvokimą. Kova už laisvę neatsiejama nuo kovos už tikėjimą. Nesunaikinus tikėjimo, globalinio konclagerio nesukursi. Vytautas Sinica, manyčiau, pats supranta. Ačiū D-vui, kad dėsto, tegu turi plačiausią akiratį!

Nuolankumas - didžiausia dorybė       2015-06-1 22:51

Letai, Letai, savo tikėjimo grynumu ir išganymu pirmiausiai rūpinkitės.
Dar melskite išminties, kad pajėgtumėte už tokius jaunuolius, kaip Vytautas, Dievui dėkoti.

Letas Palmaitis       2015-06-1 22:17

Taip, Voltaire, bet juk Voltaire kada buvo, o tikėjimo puolimas „laisvės sąlygomis“ – visai naujas tarptautinis siurprizas, jau po to, kai satanistų „Skull and Bones“ narys Bushas Vyresnysis 1991 m. paskelbė NPT (NWO) (http://www.al-bab.com/arab/docs/pal/pal10.htm).
Suprantama, kaip paklaikę įtikėję savo demokratijomis, pritarėme Čečėnų (Ičkerijos) Respublikos kovai prieš maskolių Ordos agresiją tik tol, kol prezidentas Umarovas dar nebuvo atsisakęs nuo demokratijos. Kai atsisakė, paskelbė kovojantį Kaukazo imaratą, į kurį įjungė Čečėniją, daugelis į islamiškus Kaukazo žinių resursus ėmė žiūrėti su fanaberija. Aš irgi - kol tapo aišku, kad „Vakarų demokratijos“ užsimerkė į genocidą (po provokacinio gyvenamųjų namų sprogdinimo Maksvoje Prancūzijos prezidentas apdovanojo serijinį „garbės“ legiono ordinu!) Greit analogiškai susprogo “Dvyniai”, Vakaruose pradėta antiislamiška isterija ir Bushas Sūnelis iš tų pačių „Skull and Bones“ liepė pulti Afganistaną ir Iraką. Būtent tada pradėjau raginti Vakaruose buvusius čečėnų emigrantus ieškoti kontaktų su katalikais, nes supratau, kad kita auka po islamo bus katalikybė. Tikėjau katalikybės galia. Gal Vytautas Sinica tada dar per jaunas buvo, todėl dabar šviečia žmones pavėluotais atradimais.
Sodomodemokratinis orvelinis fašizmas niekad netoleruos nei laisvės, nei D-viškos Tiesos, kuri atveria kelią į laisvę.


Rekomenduojame

Vytautas Rubavičius. Belyčiai ir keistalyčiai – pažangiausioji kapitalizmo ateitis?

Prof. Gediminas Merkys: „Pasaulėžiūros GESTAPO beldžiasi į Lietuvą. Mielieji, turėtume kažkaip tam doroviniam marazmui priešintis, reaguoti“

Sustabdykime barbarus – NE tyčiniam paukščių naikinimui jų pačių lizduose

Irena Vasinauskaitė. Šiaulių Apygardos teisme paskelbtas nuosprendis pilietiškiems Garliavos mergaitės gynėjams: kas jį surašė? [1]

Paskutinis Dalios Grybauskaitės metinis pranešimas: epochinės įžvalgos ar ... atgaila?

Simonas Jazavita. Lietuva ir D-Diena – ką byloja dokumentai iš Berlyno

Nijolė Oželytė. „Aš daugiau niekada nepranešiu apie girtą vairutoją“

Vytautas Rubavičius. LGBT+ – naujasis pažangusis pasaulinis proletariatas?

Prezidentė skaitys dešimtąjį metinį pranešimą

Algimantas Rusteika. Apie leidimus ir uždraudimus

Rimantas Rubavičius. „Baltic Pride“ Švento Rašto šviesoje

Geroji Naujiena: Tiesos Dvasios įkvėpti skelbkime ir mes įstabius Dievo darbus

Miesto grimasos: Vitalijaus Balkaus „Iš savo varpinės“ laida apie gatvę-vaiduoklį

Tautos forumas: Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba pademonstravo panieką šalies Konstitucijai ir visuomenei

Padėkime Tėvynei grįžti prie Dievo: visus geros valios žmones kviečiame šiandien, birželio 8-ąją, į Atsilyginimo maldą prie Vilniaus Katedros varpinės

Raimondas Navickas. Iš kur toji prokurorų ir teisėjų mielaširdystė vaikus prievartavusiam šiauliečiui ir apie šio nusikaltimus tylėjusiems bendrams?

Adolfo Damušio politinių studijų dienos: susitinkame birželio 14–15 d. Nacionalinėje bibliotekoje

Robertas Grigas. Ir vėl ideologijos importas

Algimantas Rusteika. Apie laisvę

Europos Komisija: Lietuvoje socialinė nelygybė viena didžiausių ES

Liudvikas Jakimavičius. Skambino Dočys!

Gediminas Merkys. Prezidento vizitas yra labai stiprus ir subtilus signalas teisėsaugai

Ar visuomeniniai teisėjai paskatins teismus dirbti geriau, skaidriau, teisingiau? Povilo Urbšio komentaras

Darius Kuolys. Kas nutylima, kai garsiai šaukiama apie žmogaus teisių būklę šių dienų Lietuvoje

Popiežius pakeliui iš Rumunijos: šiuo metu Europą bombarduoja ne patrankos ir bombos, o ideologijos

Diskusijų ciklas „Iš naujausios Lietuvos istorijos“ apie Lietuvos kelią į Nepriklausomybę

Rimantas Dagys. Ar jau nuolat „linksminsimės“ gėjų eitynėse?

Kun. Juan-Carlos Iscara. Humanistinis pacifizmas

Roberto de Mattei. EP rinkimai „didžiojo pakeitimo“ strategijos šviesoje

Gediminas Merkys. Apie rezonansinį įvykį, arba Kas nutiko mūsų prokurorams?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.