TALKA

Vytautas Sinica. Apmąstant TALKOS padėtį

Tiesos.lt siūlo   2017 m. rugsėjo 25 d. 21:06

26     

    

Vytautas Sinica. Apmąstant TALKOS padėtį

Pro Patria

Kalba, pasakyta 2017 m. rugsėjo 22 d. Lietuvos mokslų akademijoje vykusioje konferencijoje „Ar apginsime baltų kalbas?“, kurios metu įsteigta asociacija „TALKA kalbai ir tautai“.

Ką mes padarėme? Viena vertus, TALKA nepasiekė savo tikslo. Latviškas projektas nepriimtas, o antikonstituciniai kubilių ir kirkilų projektai niekur nedingo. Dar ir sulaukė premjero palaikymo. Kita vertus, TALKA pasiekė labai daug. Įkvepiančiai daug! Kone pirmąkart po nepriklausomybės atkūrimo piliečiams pavyko pasinaudoti įstatymo iniciatyvos teise ir surinkti tuos 50 000 parašų. Bijodami nesėkmės, surinkome 70 000. Kas rinko parašus, žino, koks velniškas tai darbas. Daug kam Lietuvoje, nukabinusiems nosis ir burbantiems virtuvėse, tai turėjo priminti ir priminė, kad piliečiai Lietuvoje dar kai ką gali. Kai susiburia, kai išdrįsta, kai nelaukia, kad padarytų kiti. Tokiuose renginiuose kaip šis visada girdėdavau burbėjimą, kad reikia ne kalbėti, o daryti. „Ką daryti?“ – niekada nežinodavo. O TALKA šį tą padarė. Mažo ir kartu didelio.

Kodėl buvo pasirinkta kalba ir pasų klausimas? Juk dangus negriūtų įteisinus lenkiškus paso įrašus. Ir tikriausiai ne taip daug lenkakalbių tuos pasus išsiimtų. Kailį išvertę „ekspertai“ – visokie Valatkos ir Bumblauskai – mus taip ir ramina. Ar jums gaila? – klausia jie. Taip, mums gaila. Gaila, nes valstybinė lietuvių kalba yra visų pirma simbolis. Simbolis mūsų tautinės tapatybės – to, kas esame. Simbolis mūsų suverenumo – to, kad patys nustatome savo tvarką savo valstybėje. Simbolis mūsų savigarbos – to, kad niekas mums nediktuos, kaip turime gyventi.

Bet Seimas ir Vyriausybė antrą kadenciją bando apeiti Konstituciją, kad galėtume parduoti Lenkijai savo valstybinę kalbą. Pirma pasus, tada vietovardžius. Tuo pačiu parduoti istoriją, nes tai baltiški mūsų etninių žemių vietovardžiai ir lietuviškos lietuvių palikuonių pavardės. Jų paaukojimas niekada nepelnys mums jokios draugystės. Priešingai, atneš didžiulę Lenkijos panieką. Tai parodys, kad esame neverti savo valstybės, ką lenkai, beje, kartojo visą XX amžių. Tai privers mus pačius gėdytis savo valdžios. Jau privertė! Negalima to leisti.

Tačiau neįmanoma apginti kalbos, kai griūva visa kita. Signataras ir rezistentas Algirdas Endriukaitis neseniai apie TALKĄ pasakė: „Jei liksi be galvos, nebesvarbu, ar ant galvos liks plaukai“. Tokia ir yra mūsų situacija. Šiuo atveju kalba yra mūsų plaukai. Bet suverenumas yra mūsų galva. Turime saugoti galvą. Konstitucija skelbia, kad „suverenitetas priklauso Tautai“. Šiandien Lietuvoje vis sunkiau tuo patikėti. Ne tik dėl pražūtingų Europos federacijos idėjų, bandymų sunaikinti tautas, valstybes ir sienas. Pati Lietuva, kiek dar yra suvereni valstybė, nepasiduoda valdoma savo piliečių. TALKOS darbas tai savaip liudija. Padarėme viską, bet atsitrenkėme į sieną. Valdžios keičiasi, bet situacija nesikeičia. Daugumos gyventojų nuomonė dėl kalbos, dėl migrantų, dėl šeimos, dėl Vyčio Lukiškių aikštėje yra ignoruojama. Šuns balsas į dangų neina.

Todėl TALKA negali apsiriboti kova už asmenvardžius. Ji niekada nelaimės tokios kovos, jei Lietuvoje klestės valdžios savivalė be atsakomybės ir be žmonių baimės. Jums nepasigirdo. Valdžia turi bijoti tautos. TALKA niekada nieko neapgins, jei Lietuvoje apskritai nebus tautos kaip solidarios bendruomenės. Norint išsaugoti valstybę, pirmiausiai reikia išsaugoti tautą.

Istoriškai susiklostė, kad lietuvių tauta remiasi kalba. Ant kalbos mūro pastatėme savo modernų tautiškumą ir tautinę valstybę. Kalbos pagrindu apsibrėžėme sienas prieš šimtą metų eidami į Vasario 16-osios Lietuvą. Kalbos – vienos pirmųjų – pareikalavome prieš trisdešimt metų eidami į Kovo 11-osios Lietuvą. Kalba lietuviui yra savaip šventa. Bet nebesugebame pareikalauti. Visi žinote, kad VU panaikino visas lituanistikos katedras. Tai ne atsitiktinumas, o tendencijos atspindys. Naujos kartos kalbininkės skelbia, kad lietuvių kalbą reikia išlaisvinti iš norminimo. Kalba turi būti laisva ir atvira, spontaniškai kurtis pati. TALKA privalo matyti šias grėsmes ir negali apsiriboti asmenvardžiais. Tai pirmas žingsnis.

Tačiau TALKA privalo žvelgti dar plačiau. TALKA turi vienyti ir burti žmones, kuriems rūpi išsaugoti modernią tautinę Lietuvos valstybę, kurioje gyventų lietuviai. Tautą sieja ne vien kalba. Sieja jos paveldas, jos istorinė atmintis, jos simboliai, jos ryšys su gamta. Apsidairę matome, kad visa tai žlugdoma, o tauta bejėgiškai priešinasi mažais būreliais, kiekvienas gindamas vis kitą frontą:

1)  Paveldas griaunamas. Misionierių sodus bandoma pakeisti stikliniais kotedžais. Verslas grasina valstybei 40-čia milijonų nuostolių. Galimai išsigąs. Priešinasi būrelis žmonių.

2) Istorinė atmintis trinama. Ne pirmus metus lietuviams bandoma primesti kolektyvinę kaltę dėl holokausto, paniekinti birželio sukilimą, partizanus, neigiama Vilniaus okupacija. Priešinasi būrelis žmonių.

3) Valstybė pati baidosi savo simbolių. Basanavičiui vis neatsiranda vietos. Vyčio paminklą Lukiškių aikštėje turėjo pastatyti save gerbianti valstybė. Kai valstybė savęs negerbia, Vytį finansuoti siūlosi visuomenė. Tačiau Vytis toliau sabotuojamas ir ministrės, ir mero. Priešinasi būrelis žmonių.

Mažais būreliais neišliksime. Suskaldyti, supriešinti ir išvaikyti tautą lengva. Didžiąją dalį darbo padarė sovietmetis, likusį darbą tęsia naujieji raudoni liberalai. Emigracija yra gyvas lietuvių kapituliacijos įrodymas. Sutelkti tautą daug sunkiau. Lietuviui tarytum svetimas visumos suvokimas, svetimas solidarumas. Kiekvienam pirma turi būti būtent jo problema. Protestuojantys dėl algų mokslininkai nesusipranta protestuoti dėl neteisingos, tautą skurdinančios mokesčių sistemos. Protestuojantys pensininkai nesusipranta kovoti už sąžiningas dirbančiųjų algas. Visų rūpestis gauti iš biudžeto, bet ne kaip teisingai jį surinkti. Nepagalvokite, kad nukrypau. Tai esmingai susiję. Tik matydami, kaip ekonomika, socialinio teisingumo nebuvimas, gėrybių sutelkimas mažumos rankose mus silpnina ir žlugdo, prirakina prie buities, galėsime efektyviai tam priešintis.

Trūksta ne tik solidarumo. Trūksta vienijančios pasaulėžiūros, idėjinio pagrindo. Be to negali būti jokio atgimimo. Be jo visos konkrečios problemos atrodo nesusijusios. Kas bendro tarp Vyčio, Misionierių ir paso įrašų? Nieko, kol nepažiūri į juos kaip į skirtingus tautinės sąmonės ir suvereniteto nykimo požymius. Tik vieninga pasaulėžiūra gali sutelkti ir leisti išvengti skaldymosi. Misionierius kaip pasaulio kultūros paveldą, o miškus kaip motiną žemę gali ginti ir beviltiški kosmopolitai. Tačiau su tokiais bendražygiais niekur nenueisi. Be vieningos pasaulėžiūros vienintelis įmanomas veikimas ir yra pavieniai būreliai. 

Kas nors salėje jau turėtų burbėti klausimą: „ką daryti?“; „kas suvienys?“. Drįstu iškelti begėdišką mintį. O jei suvienys TALKA? Ne todėl, kad mes būtume geriausiai žinantys. Laikas parodys. Tačiau TALKA turi pareigą ir būtinybę telkti. Turi pareigą, nes jau pabandė, patyrė ir įrodė, kad gali daug nuveikti, gali suvienyti. O iš kiekvieno gebėjimo kyla pareiga juo pasinaudoti kuo didesniam valstybės gėriui. TALKA turi ir būtinybę, nes politikoje jokia organizacija neišgyvena stovėdama vietoje. Ji gali arba augti, arba mirti. Sustingusi TALKA mirs ir taps dar viena neišnaudota proga. Manau, TALKOS žmonės sutiks, kad šiemet patys tai patyrėme. Būtent tą supratę ir žengėme įsisteigimo link.

Nes telktis būtina. Nes asmevardžių neapginsime neapgynę kalbos kaip visumos. Nes kalbos neapsiginsime neapgynę tautos, vadinasi viso to, kas ją laiko drauge. Nes tautos neišsaugosime nepažadinę solidarumo ir mąstymo apie valstybės visumą. Ir tik tada „Suverenitetas priklauso tautai“ taps daugiau nei deklaracija. Taps tiesa.

TALKA negali ir nežada padaryti viso to viena. Jūs negavote leidimo eiti namo galvodami, kad kažkas padarys už jus. Bet TALKA gali pradėti. Todėl turėtume neužsidaryti ties vienu kalbos klausimu. Priešingai, nepamiršdami savo tikslo – apginti kalbą, pasiliekame atviras duris vienytis ir vienyti dėl to, kas atrodys svarbiausia valstybės išsaugojimui.

Ir kviečiame žengti kartu.

propatria.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Marginalas       2017-09-28 17:30

Talka dėl QWX nerašymo “dokumentuose”, t.y. niekam nereikalingame tradicinio kartoninio paso muliaže - juk tikras ir vienintelis dokumentas, apipavidalintas tiek paso, riek kortelės forma, kuris tik ir nuskaitomas visais svarbiausiais atvejais (kiekvienam ubagui PRIVALOMOS bankinės sąskaitos atidarymas šantažinei kontrolei vykdyti - “Pažink savo klientą”, algų gavimas, pinigų pervedimas, sandėrių sudarymas, bilietų į užsienį pirkimas) yra elektroninis sekimo lustas (mikročipas) su aukos biometriniais duomenimis bei lagerininko kodu vietoj pavardės. Jame tik dvi “raidės: 1 ir 0.
Kai bus panaikintas atsiskaitymas grynaisiais, o šis “pasas” subendrintas su bankine kortele, tada jokia Talka neprivers žmogaus elgtis prieš sistemos “įstatymus” ir reikalavimus, nes prieštaraujantiems paprasčiausiai atjungs lustą ir dvėsk iš bado. Lusto blokavimas bus geriausia “auklėjimo” priemonė vergams, nes atjungiama bus už įvairius “nusikaltimus” terminuotai arba visam laikui. Po to - tik eutanazija.
Be to, visų piliečių lustuose įrašyti elektroniniai duomenys negrįžtamai nuteka už Lietuvos ribų į globalių spectarnybų tinklą - koks nuostabus “saugumas” Tautai karo atveju, ar ne?
Tai ne mano svaičiojimai. Graikai vieninteliai visoje ES suprato, kad vyksta elektroninis orvelinis pavergimas ir milijonais parašų protestavo prieš čipizaciją būtent išvardytais argumentais bei nuorodomis į pranašystę Apr 13:16-17.
Bandžiau surinkti bent 10 žinomesnių asmenų parašų, o po to rinkti toliau elektroniškai. Radžvilas pažadėjo paskambinti, bet tuoj pat įsijungė į Talką dėl QWX nerašymo “dokumentuose”, t.y. padarė diametraliai priešingą išdavikišką žingsnį, prisidėjęs prie to, kad galimam lietuviškam protestui prieš čipizaciją būtų negrįžtamai užkirstas kelias, nes visas galimas protestas suėjo į tuos surinktus tūkstančius balsų (jei kas dabar imtų protestuoti prieš konclagerinę kontrolę, sistemininkai logiškai atkirs: “Jūs gi prašėte nerašyti QWX, ko tylėjote dėl lustų”?)
Taigi ką dabar kalbėti apie istorinę atmintį bei paveldą? Neprognozuojamai didėjančiais mokesčiais žmonės verčiami vis sunkiau išpirkti savo “nuosavybę”, kartojasi ankstyvųjų viduramžių įbaudžiavinimas, bet aklieji porina apie paveldą ir istorinę atmintį: nuasmenintų vergų konclageryje to niekam nebereikės!
Talka turėjo būti iš karto vos tik prasidėjo svarbiausia: elektroninis žmonių sunumeravimas. O dabar rado tinkamiausią laiką kalbėti apie “suverenią valstybę”! Nejuokink, Sinica! Jau amen. Libijos pamoka lietuviams “nedaėjo”.
Kiekvienas kvailys gauna pagal savo kvailybę.

albina       2017-09-27 7:44

Tai kaip iš tiesų yra?DVI pilietybės ar dviguba pilietybė? Ir kodėl tik dvi?

>Sniegenai       2017-09-26 23:12

ale baikit jau ponia/panele - komitetiniams “komentatoriams” smegenys užvirs bandant dešifruoti… grin

Sniegena-Bičiuliui       2017-09-26 18:03

Labas vakarėlis.Palikau tau šermukšnio kekę savam miške.Užsuk, pasivaišink, kai galėsi.

O kokie runkeliai       2017-09-26 18:01

tą Pranckietį rinko, a?

Repinui       2017-09-26 18:01

čia tų kontorinių darbštuolių knibždėte knibžda. vieni gudresni, kiti kvailai tiesmuki , nachališki bet akivaizdu kokiu tikslu blaškosi. žiū, prigeso kibaldžiuko juliuko kliedesiai, tai paleido eterin Mini-iste(rį)riją.tipo, duosim garo, runkeliam, drįstantiem savų tiesų ieškot

Repin       2017-09-26 17:42

Jitištvajumatj, neždali- Jota.ru!
Nū, kąs nauja ruskijos krymnaše, kajp tian jusū milimas pūtynas lajkosi?
A taj značit pagaliau gavote nauje lubiankos zadaniją dalinty mums viartingūs patarymus?

sunerimusiai       2017-09-26 17:36

Yra visa eilė laiko patikrintų būdų ir metodų:
Nusipieškite plakatą ir piketuokite;
Protesto vardan pabadaukite;
Mitinguodama šūkaukite “gėdagėdagėda!”;
Deginkite žvakutes ir giedokite “marijamarija”;
Nueikite į rinkimus ir išsirinkite kitą prackietį;
Jeigu šie populiarūs metodai vis tik nepagelbėtų,
yra dar keletas- du tradiciniai ir vienas lig šiol nebandytas:
1- tepkite slides ir emigruokite;
2 - nusišaukite;
3 - .....
... pagaliau nors kartą pasipriešinkite!

esu sunerimusi       2017-09-26 17:03

Kas sutramdys V. Pranckietį? Pasikvietė Lenkijos maršalką ir žada lenkams raides padovanoti, tarsi savo namus Kauno rajone. Kas jam tai leido daryti? Ir kaip sutramdyti šitą žmogystą.

Misteris-Rapolui       2017-09-26 15:00

Visiškai pritariu.
Viskas ,kas paprasta-genialu.
Tačiau visų tautybių pavardės turės būti užrašytos ir lietuviškais rašmenimis,kad atėjęs į įstaigą koks nors užsispyrėlis nekeltų riaušių kodėl jo pavardė  nerašoma originalia mandarinų,finų ar idiš kalba.

Rapolas       2017-09-26 14:28

Man vis dėlto neaišku. Ar yra Lietuvos lenkų, kurie būtų garsiai pareiškę, kad nori originaliai parašytos pavardės antrame paso puslapyje. Negirdėjau tokių prašymų. Tai kuo čia užsiima tada Talka. Niekas jų neprašo, o jie imasi inicviatyvos, lyg visuomeniniam sambūriui nebūtų ko Lietuvoje svarbesnio veikti.
Problema yra provokacinė ir visiškai niekinė. Jei Konstitucinis teismas kartą išaiškino, kad Lietuvoje dokumentų raštvedyba yra tvarkoma valstybine kalba. Nėra jokio reikalo net kalbėti apie kitų lotyniškų raidžių įsivedimą į mūsų raidyną, kai problema elementariaigalėtų būti išsprendžiama kitu to paties KT išaiškinimu, analogištku pilietybės “atskiram” atvejui.
Jei kas nors nori pase rašyti savo pavardę ne valstybine kalba, tai ir yra atskiras atvejis. Aprašyti poįstatyminiu aktu tuos atskirus atvejus ir tegul sau tie labai norintys įsirašinėja nors kiniškai, jei įrodo, kad jo yra tokia pavardė.
Taip ir būtų apsaugota kalbos sistema demokratiškai visais atžvilgiais - ir lenkas laimingas ir kalbos sistema savo vietoje.  Tam tikrais atvejais juk ir dabar taip vyksta, ir niekam nuo to nėra blogai.
Bet kažkam labai knieti, kad atsirastų įtampos tarp Lietuvos lenkų ir mūsų valdžios, kurios persikeltų ir į tarpvalstybinius santykius. Nereikia jokių naujų įstatymų, o tik paprasčiausio išaiškinimo.
Analogiškai, jei kas nors turi dvigubą ar trigubą pilietybę pagal “atskiro” fakto statusą, tas faktas visiškai negriauna pilietybės įstatymo ir sąvokos vientisumo. Koks mums skirtumas, kaip ten kas savo pase savo pavardę įsirašo, svarbu, kad visa tai nesikėsintų į raidyno keitimą ir kalbos paradigmą.
Mano manymu Talka visiškai ne nuo to pradeda ir veliasi į problematiką, kurią reikėtų eliminuoti pačiu paprasčiausiu būdu- “atskiro” atvejo aprašymu. Tegul naudojasi tuo atskiru atveju į sveikatą.
O jei pretenzijų turėtų Lenkija, tai turėtume jai ir labai paprastą atsakymą: “Prosze painstwo, rašykit pareiškimą pasų poskyriui , pateikit dokumentus, kad jūs ne Markevičius, o Markiewicz nuo amžių amžinųjų, ir čiki briki.
Vilniaus forumas, kaip ir tų projektų autoriai įsivėlė į visiškai bergždžią ir nereikalingą koliziją. pradedu abejoti jų strateginiu mąstymu.

Jota       2017-09-26 14:08

Lk 12,4: “Sakau jums, savo draugams: nebijokite tų, kurie žudo kūną ir paskui nebegali daugiau nieko padaryti.
Aš parodysiu jums, ko turite bijoti: bijokite to, kuris nužudęs turi galią įmesti į pragarą. Taip, sakau jums, šito bijokite!”

Nebijokite žiurkių, šantažuojančių, gąsdinančių ir apgaudinėjančių;  cypiančių apie elektroninį konclagerį, bet slaptom jį kuriančių; papirkinėjančių kitus ir žudančių svetimomis rankomis. Bijokite pritarti joms ir bendradarbiauti su jomis. Bijokite parduoti savo sielą.

Misteris -Liepai       2017-09-26 14:08

Dalyvavau renkant parašus” Žemės referendumui”.Surinkome.
Džiaugiausi,bet trumpokai.
Mes taip išgąsdinome “Dėdulės” šaiką,kad tas ėmė kviekšti nesavu balsu.
Ir jį išgirdo visa valstybės išlaikytinių banda.
Jie neatėjo prie balsadėžių,nes jiems taip buvo nurodyta.
Buvo šansas Tautai atsiimti valstybės valdymo instrumentus.
Bet…

Liepa       2017-09-26 13:34

Aš už Talką. Man svarbu mano kalba, mano šalis, mano Tauta, visa, kas Lietuviška. Esu tokios pat nuomonės apie emigraciją; taip, tai lietuvių kapituliacija. Totalinė kapituliacija, nes išvykusieji taip pasineria į naujus reikalus, taip transformuoja savo skausmą į ką tik nori, kad net per atstumą “geriesiems” valdžiagyviams neįspiria.// Aišku,kad mažais būreliais neatsilaikysime: ar matėt nors vieną ryškesnį mėginimą vienytis po numarinto referendumo dėl Žemės? Ar matėm,pvz., kad bibliotekininkų profsąjungos palaikytų policininkų, medikų ar pedagogų protestus, streikus? Taigi, kad ne. //
Talka tik duoda toną,  tai,kad melodija būtų graži, o žodžiai prasmingi, turime prisidėti kiekvienas. Abejoti, laukti, sverti, žiūrėti, kas iš to išeis - nusikalstama prabanga.//

sisteminis egzpertas tipo paliulis       2017-09-26 11:10

kokia dar žmogžudystė?
prisigėrė, privalgė šokolado ir švendrių, nusivalė batus ir vožė sau kirviu per pakaušį.
visiškai teisėta ir natūrali mirtis.
jokio kriminalo nematau:)

Misteris       2017-09-26 10:04

Ar iškelta baudžiamoji byla dėl Šliužo žmogžudystės?

Misteris       2017-09-26 9:18

Sutinku su autoriumi.
Kalba ir raidės yra SIMBOLIAI.
Taigi.
Nesileiskime gundomi kaip Adomas Rojuju Ievos Obuoliu,nuskintu nuo uždrausto medžio.
Ir visai nesvarbu ,kad tuos simbolius sudėliojo Jablonskis.Lietuvių tauta su tais simboliais išmoko rašto.

Komentuotojai-pasyviaii pritarianys stebėtojai?       2017-09-26 8:40

Nei vienas nesako aiškiai, burkimės po Talkos vėliava, tarkimės, veikime…
Kito kelio neturime, nes prieš oligarchinę ,,valdomos demokratijos”(nomenkltūrinę ) santvarką , šeriamą ir Briuselio globalistų, pavieniui mes bejėgiai..

kamikadzė       2017-09-26 8:00

15 min eltė trimituoja jog Pranciškus Šliužas rastas savo namuose negyvas praskelta galva. Policija žurnaliūgoms pareiškė jog tai savižudybė.
Joooo, itin egzotiškas būdas nusižudyti….
Tikrai lakią vaizduotę turi mūsų specai.

Liepa- SM       2017-09-26 7:44

...sukrėtė Tavo žinutė. Pranciškus buvo Šviesos Žmogus…//

Jurgis       2017-09-26 1:02

judėjimo, kuris turėtų bent kokios potencijos aktyvuoti tautą nacionaliniam klausimui spręsti, būtinybė jau pribrendusi, bet abejoju, kad pavyks žengti nors kokį žingsnį. Labai sveikintinas dalykas, kad kalba apie mažų grupelių telkimą, bet kol kas neatrodo, kad Taryboj yra telkti ir įkvėpti gebančių žmonių...
Didžioji dalis - individualistai, rašto / rašomojo stalo, o svarbiausia - garbaus amžiaus žmonės.
Gal nustebinsiu taip suformuluodamas “priekaištą”, bet ten nėra spontaniškų, šiltų, kuris gebėtų pakalbinti ir jauną, ir seną, ir kaimo žmogų, ir Gariūnų prekeivį, ir fūristą, vad., liks tik plonam tarpsluoksniui žinomas judėjimas…rašantis gerus, teisingus tekstus…
Ir vis tiek dėkui už gerą, teisingą tekstą.

Al.       2017-09-26 1:00

Komunočekistinis pogrindis, što nazyvajetsa, pasiuntė ,,žinutę” nenurimstantiems sąjūdiečiams.

s.m.-ui       2017-09-26 0:50

ne šiaip mirė - mirtis akivaizdžiai smurtinė:
“Pranešama, kad pirmadienį, 16 val. 45 min., buvęs 2014 m. Žemės referendumo iniciatorius Pranciškus Šliužas rastas negyvas savo namuose Kaišiadorių rajono Dainių kaime, Kalno gatvėje. Velionis gulėjo kraujo klane sužalota galva.”
Ir kažin ar ką nors įtikinama sužinosime…

s.m.       2017-09-25 23:57

vakar, pirmadienio pavakarę rastas paskutinio referendumo vienas iš iniciatorių ir palaikytojų.

s.m.       2017-09-25 23:56

perskaitęs Juozapo komentarą apie susigrąžinimą teisės į referendumą, kažkaip spontaniškai atsiverčiau jau labai senai neskaitytą alkas.lt
Ir, o siaube (atsitiktinumas?):
http://alkas.lt/2017/09/26/pranciskus-sliuzas-rastas-negyvas-savo-namuose/

Juozapas       2017-09-25 23:15

Po “rinkimų” vadovo absurdo, ( rengti patarimų gidą dalyvavimui farse buvo natūralus absurdas ) -  šis tas naujo.
Praregėjimas? Na, bet kai žmogus ima mąstyti konstruktyviai, tokį poslinkį visada sveikinu.
Pažiūrėsim, ką į tai atsakys kiti Sinicos kolegos.
Iš vienos pusės kovą dėl raidžių nuliukais- vienetais išrašytame lagerio ankaklyje vertinu taip, kaip ir dr. Letas Palmaitis.
Jeigu tai tik sąmyšis dėl vergo “vardo” orweliniame “pase”, tai ta sumaištis beprasmiška, nes orweliniame lageryje vergai vardų neturi. Tik numerius.
Bet jeigu Talka yra išradingas taktinis žingsnis, pretekstas rimtai politinei kovai, uvertiūra tikriems veiksmams - tuomet vertinu teigiamai.
Nacionalinio transliuotojo atsiėmimas ir grąžinimas visuomenei, veiksmai siekti atgauti referendumų rengimo Teisę- turėtų būti vieni pirmų artimos ateities planų.
Ir dar- ProPatrijos, V. Forumo žmonės turėtų rasti savyje būtinybę atsigrežti į Viešpaties Įstatymą kaip visko Pamatą.
Tik tada imsime bandyti tikėti jog Talkoje yra išminties bei potencijos sukurti vertą pastangų Rezultatą.
Vienžo, kol kas visa tai vertinu santūriai pozityviai.
Avansu.
Sėkmės.

 

 

Rekomenduojame

Oregono valstijoje visuose mokyklų tualetuose privalės būti moterų higienos priemonių

Karas Ukrainoje. Septyniasdešimt septintoji (gegužės 11-oji) diena

Rusijos Dūmos vicepirmininko ir deputatų pasisakymai apie Rusijos tikslus kare prieš Ukrainą

„Žmoga“ toliau keliauja per pasaulį… (atnaujintas sąrašas)

Vytautas Radžvilas. Savinaikos mechanizmas

Vokietijoje vyksta teismo procesas pastoriui, nubaustam už kalbas apie homoseksualus

Mariupolio gynėjai virš „Azovstal“ gamyklos iškėlė Ukrainos vėliavą

Karas Ukrainoje. Septyniasdešimt šeštoji (gegužės 10-oji) diena

Prof. Markas Regnerusas. Kodėl santuoka yra ne tik privatus, bet ir viešas reikalas?

Lyčių kvotos: ES parlamentas balsuoja už tai, kad 50 % visų kandidatų Europos Parlamento rinkimuose būtų moterys

Reikalavimas dėvėti kaukes sukėlė daugiau mirčių nuo korona viruso

Karo monstrą penėjo ir kultūrinis rusų elitas

Gegužės 9-osios ambivalentiškumas

Nepriklausomais elektros tiekėjais privalo užsiimti FNTT

Vidas Rachlevičius. O tuo metu Anglijoje arba – o kam dabar lengva…

Ramūnas Aušrotas. ES kovido sertifikatas

Asta Višinskaitė - Katutė. Kažko nesuprantu

Karas Ukrainoje. Septyniasdešimt penktoji (gegužės 9-oji) diena

Ar etniniai vokiečiai turi teisę ginti savo kaip daugumos statusą?

Kardinolas Sigitas Tamkevičius SJ. Pašauktieji į amžinąjį gyvenimą – IV Velykų sekmadienis

Karas Ukrainoje. Septyniasdešimt ketvirtoji (gegužės 8-oji) diena

Vytautas Sinica. JAV panaikins „teisę į abortą“?

Žingsnis ES federalizacijos link

Kastytis Braziulis. Karo metu privalai pasirinkti vieną pusę ir ginti ją iš visų jėgų, nes jei esi per vidurį, tai esi Skudurėlis ir tiek

Kairiosios organizacijos ragina verslą boikotuoti Twitter

Karas Ukrainoje. Septyniasdešimt trečioji (gegužės 7-oji) diena

Tyrimas rodo: vakcinų pažeidimai 40 kartų blogesni nei buvo tvirtinama

Ramūnas Aušrotas. Kodėl siūloma keisti Tarptautines sveikatos priežiūros taisykles?

Kanadoje katalikų ir ortodoksų dvasininkai nebus skiriami kariuomenės kapelionais

Ar liberalizmas yra nuodėmė, ir jei taip, tai kokia nuodėmė?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.