Pro Patria
„Pažvelk į bandą, kuri ganosi šalia: ji nežino, ką reiškia „vakar“, ji strikinėja, žiaumoja žolę, ilsisi, virškina maistą, vėl strikinėja, ir taip nuo ryto iki nakties, diena po dienos. Jos džiaugsmas ir jos kančia tvirtai pririša ją prie akimirkos kuolo, todėl ji nepažįsta nei melancholijos, nei nuobodulio. Šis reginys žmogų nepaprastai slegia – mat jis didžiuojasi prieš gyvulį tuo, kad jis žmogus, ir sykiu pavyzdžiai žvelgia į gyvulio laimę, nes žmogus, kaip ir gyvulys, nori tik vieno: gyventi be nuobodulio ir skausmo, bet jo norai bergždi, nes nori jis to ne taip, kaip nori gyvulys. Žinoma, žmogus kartais klausia gyvulį: kodėl tu man nieko nesakai apie savąją laimę ir tik žiūri į mane? Gyvulys galėtų atsakyti: taip yra todėl, kad aš tuojau pat užmirštu, ką norėjau pasakyti – bet pamiršta ir šį atsakymą, o šitai ganėtinai stebina žmogų.
Tačiau žmogus stebisi ir pats savimi – tuo, kad jis neįstengia išmokti pamiršti ir kad jis visuomet prikaustytas prie praeities [...] Tada žmogus sako: aš prisimenu, – ir pavydi gyvuliui, kuris tuojau pat pamiršta ir kuriam kiekviena akimirka tikrai miršta, grimzdama į rūką ir naktį, ir užgęsta amžiams“.
Būtų gerai, jeigu abejojantieji ir klausiantieji, kam Vilniuje reikia Valstybės aikštės ir joje stūkstančios Vyčio figūros, atidžiai perskaitytų ir apmąstytų šiuos Nietzsche‘ės žodžius. Šie žodžiai ragina nors truputį įtempti vaizduotę ir paklausti savęs: o kas nutiktų, jeigu Lietuvą užplūstų ir užgrobtų dar vieni pavergėjai? – Neabejotina, kad jie tikrai žinotų, kaip sutvarkyti Lukiškių aikštę. Jos lankytojus ramintų melodingas čia įrengtų margaspalvių fontanų ošimas. Jaukiose kavinukėse ar ant gražių suolelių sėdėtų nerūpestingos įsimylėjėlių porelės. Atsipalaidavusius tėvelius džiugintų linksmas karuselėse ir supynėse krykštaujančių atžalų klegesys. Visiems šiems lankytojams kasdien būtų rengiama gyvenimo šventė. Būtų paslaugiai parūpinta viskas, ko reikia, kad jie pamirštų esą Tauta ir net nebeįtartų, jog kadaise čia buvo ir tokia Lietuvos valstybė. Nebesuprastų, kad gyvena krašte, kurį jiems dovanojo – apgynė ir iškovojo – tie, kurie gyveno prieš juos, ir nebetrokštų šį kraštą dovanoti – perduoti dar gražesnį ir geresnį tiems, kurie čia gyvens po jų. Aikštė būtų sutvarkyta taip, kad neleistų jiems suvokti, jog Lietuvą – kalaviju praskindamas kelią iš Praeities į Dabartį – dovanojo Vytis ir kad gali nutikti taip, kad tik jis ir vėl tik kalaviju turės praskinti kelią iš Dabarties į Ateitį.
Jeigu tai bus pamiršta, ši kelionė nutrūks. Ji pasibaigs nepabaigiamame šiandien. Panardintas į „gyvenimo džiaugsmo“ sukūrį aikštės lankytojas turi būti įkalintas biologinio gyvenimo ciklo – gimti, maitintis, daugintis, pramogauti ir galop mirti – tuštumos beprasmybėje. Kuo taptų ir kas dar galėtų būti nebepajėgiantys atsiminti Praeities ir nebedrįstantys įsivaizduoti Ateities absoliučios Dabarties kaliniai, jei ne šiandienžmogių minia, kuriais taip lengva paversti laisvus žmones? Nietzsche sako žiaurią, bet neabejotiną tiesą: atimkite iš jų atmintį, ir jie neišvengiamais taps tokie.
P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.
Parašyk komentarą
Komentarai
Tamsta Letasai Palmaitisai, nemokinkite mane heradlikos ir istorijos, aš ją žinau. O tai kad vedate etimologijas yra puiki ilustracija, kad nesupranate apie ką kalba. Aš jums apie heraldiką, jūs man - etimologijas. Jos čia ne prie ko. Aš jums sumokėsiu jei pateksite istorinį šaltinį ankstesnį nei Daukantas kur būtų paminėtas Vytis. Sirvydas ir tas naudojo waikytojas terminą herbui.
nu su tuo darosi įdomu. Tarpais net pamislyju, negi jota tiek ištobulėjo…
Jús- tobula iliustracija.
Vartiklis nuo žodžio VARTYTI KAILINIUS.
Apipjaustytas.
Košernas.
Patrijotas.
Semantikas.
Viskas sutelpa mažame kūne.
Tik ŽMOGUI vietos nebelieka…
Nesuprantu, ko tamsta toks nepatenkintas? Niekada nesu įžeidęs jokio žmogaus.
Štai, pvz. kolega Pikcas- labai jį gerbiu. Tikras žmogus- išsilavinęs, intelektualus, argumentuotai pateikia ir gina savo poziciją. Gerbiu, nors mudviejų nuomonės kartais ir nesutampa.
“Plūstu” “tyčiojiesiu”? Nemanau. Tai tik sarkazmai, (žiūr. reikšmių žodyną) .
Aaaaaa, tamsta pykstate jog avinus ir asilus nevadinu malonybiniais žodeliais, esate nepatenkitas, kad su kažkokių padarų atžvilgiu kalbu ” nepagarbiai”?
Tikriausiai turite tokio žolėdžių porūšio bandą kuri puliariai įvardijama
“bangūslietuvosžmonės”. Na, mielas neišprusėli, kad kažkokie skeltanagiai vadinami terminu kurio kamiene fonetiškai girdimas saskambis ” žmonės”, pone- tai dar nereiškia jog kabama apie homo sapiens atstovus. Kai veršį pavadinu “limuzinu”, tai dar nereiškia jog juo galima važiuoti, nes ” limuzinais” vadinama tam tikra galvijų veislė. Galvijas ir afrikoja yra galviju, vadink jį nors da Vinčiu, ar Schroedingeriu. “Skatina” visur “skatina”.
O vatnikas lieka vatniku ir tundroje, ir šalia “pažangiū” ES atstovybių “stiklainių” glianco. Vatnykas lieka vatniku ir apžergęs Vyčio paminklo žirgą.
Nes vatoje smegenų nebūna. Vien doktrinos dygsniai.
Ir veidrodis čia tikrai, kaip sakoma - “ne prie ko”
O k stebėtis totaliu mental- genetinių sutapimų kiekiu?
Ar post sovdepinio liumpen-vatniko ar “pažangaus” liberastinio šimtasiūlio- prigimties motininė matrica ta pati- marksistinė.
Klim Čugunkin/Poligraf Poligrafič. Koks skirtumas - ar lietuviškai, ar rusiškai ar angliškai šuva loja? Žmonėms girdisi tik ” au au au”:)
ar tik ne Valatka būsi, nes tas pats komunistiškas poreikis plūsti žmones, keverzoti įžeidimus, prasivardžiavimus. Iš tiesų, kam raudonšikniui argumentai, ar rišli mintis, jei galima paprasčiausisi piktžodžiauti ir plūstis. Maniakas!
->“vartiklis” - na, iš aprašymo, tai iš akies luptas liberasto portretas: “baudžiauninko įpročių ir plikbajorystės hibridas”, “norintis viską gauti greitai bei nachaliavai”, “vieno smegenų žievės vingio mankurtėlis, kuris savo galybę pajunta tokių pat asilų/avinų bandos bliovimo chore”, “neturi garbės. Tik kvailio pasipūtėlišką honorą”, “nekenčia išminties, nes jos atspindyje lyg veidrodyje mato savo gyvuliškai buką snukį”, “Savo idiotizmą [...] dengia gerklės skylės pločiu, klykdamas -“noooooooriu!”” (plg. “duokit mano teises!”, “duokit mano laisves!”), “reikalauja tenkinti jo zoologinius poreikius ir neketina klausytis argumentų”, “mano jog kartodamas savo įgeidžio pavadinimą, viršų paims ne turinio kokybe, o formos kubatūra ir decibelų kiekiu”...
O ir devizas “marios, skirkitės!” šitai susireikšminusiai tuščiagalvių faunai netgi labai būdingas. Žodžiu, viskas tinka, tik viena pataisa - šitų padarų antkakliai ne trispalviai, o žydrai-vaivorykštiniai.
O vatnikas - tiesiog veikėjas, svaigstantis apie tai, kaip jam “prie ruso buvo gereu” ir balbatuojantis sovietinės/rasiejos propagandos klišėmis. Na, o dėl “gero chano/ caro/prezidento” ilgėjimosi - taip, teisybė. Tik kuo skiriasi noras tarnauti ponui Maskvoje nuo troškimo įtikti ponui Briuselyje?
į veidrodį, ponuli pasiižiūrėk, gerai?
Aš jau seniai supratau,kad tu esi hibridas su dviem burnomis.
Kaip TSRS KGBešnykai.
Iš vienos burnos lakštingala suokdavo,iš kitos GRIFU smirdėdavo.
Vatnikas vulgaris vulgaris- baudžiauninko įpročių ir plikbajorystės hibridas, tautinėm vėliavytėmis savo tuštybę bandantis pridengti vakarykštis sovokas. Tai lietuviakalbis burliokas trokštantis būti gerochano/ caro/prezidento išlaikytiniu ir norintis viską gauti greitai bei nachaliavai. Tai toks vieno smegenų žievės vingio mankurtėlis kuris savo galybę pajunta tokių pat asilų/avinų bandos bliovimo chore, tai bukas ir sentimentaliomis seilėmis nutysęs žvilgsnis nukreiptas į kitų didybės šlovės šešėlį ir lipantis ant praeities paminklų pjedestalo, atsainiai apspjaudamas tos šlovės pamatą Garbę ir Išmintį. Nes tokie padarai neturi garbės. Tik kvailio pasipūtėlišką honorą. Tokie padarėliai nekenčia išminties, nes jos atspindyje lyg veidrodyje mato savo gyvuliškai buką snukį. Savo idiotizmą vatnikas dengia gerklės skylės pločiu, klykdamas -“noooooooriu!”. Vatnikas vulgaris vulgaris reikalauja tenkinti jo zoologinius poreikius ir neketina klausytis argumentų.
Kam vatnikui argumentai? Vatnikas mano jog kartodamas savo įgeidžio pavadinimą, viršų paims ne turinio kokybe, o formos kubatūra ir decibelų kiekiu.
Vatnikas, tai prakutęs ubagas kuris siekia kad paminklas jo ubagystei būtų jeigu ne auksinis, tai bent paauksuotas.
Vatnikas- tai tūlas homo sovieticus niekaip negalintis užgniaužti nuoskaudos jog oficialiai jis jau nebe “hegemonas”.
Tokio sutvėrimo devizas įrašytas jo genetiniame kode- “Marios skirkitės, vata atplaukia!”
Vatnikas LT- tai toks šustauskas, lietuviškai lojantis šarikovas su tautine juostele vietoj antkaklio.
->“rename” - ė, pala, galima su tuo “Misteriu” ginčytis, bet savo argumentus irgi reikia pagrįsti. Taigi, kuo tas jo “vatnikiškumas” pasireiškia?
Faktai rodo,kad maksimali dauguma PARTIZANŲ buvo kilę iš KAIMO.Miestiečiai visais laikais lengvai vartydavo kailinius…
Anksčiau meldėsi Maskvos “saulei”,dabar Briuselio “mėnuliui”...
Jau ir žemės Lietuvai nebereikia…
Šitaip galime užsidirbt iš Dievo ir brolių PRŪSŲ likimą,kurie prisišliejo prie vokiečių ir užmiršo savo kalbą.
Ir kuo baigėsi?
Atėjo rusai ir visus išprievartavo ir išskerdė.Dar ir dabar tebeklykia Prūsijos žemė.
Darykime išvadas.
Ar jūs kartais ne Ubagų Karaliaus pusbrolis?
Sovietų laikų tv dažnai rodydavo tokį serialą paradoksaliu pavadinimu- “Turtuolis vargšas”.
Mes portale turime naujovišką analogą: “misteris Vatnikas”
Kaip tai nevilkina?
Vieni ieško ir nesuranda SEMANTIKOS,kiti neranda VAMZDŽIO,treti ieško Vyčio kilmės dokumentų,ketvirti kasa varlininkui su fontanais pamatus,šešti kloja kinų akmens grindinį,septinti skaičiuoja,aštunti galvoja apie otkatą,devinti…etc
Vienžo ,visi užsiėmę,bet nesuspės.
Reik pasakyt, kartais ir kiaurų veikėjų (à la anonimo “to Pikc”) nusišnekėjimai visai pakelia nuotaiką. “Didieji kovotojai”, škias. :D
P.S. “Misteriau”, kaip sekasi sprendimą priiminėti? Gi niekas nebevilkina.
Kam apsimesti Aristotelio gerbėju, jei skaitai tik Orvelą.
Visuose pasaulio miestuose yra nuostabiausių aikščių ir daugybė jose paminklų: ir triumfo arkų ir kolonų ir raitelių ir įvairiausių skulptūrų – kiekviena tauta kuria savo herojams ir simboliams paminklus. Bet štai kažkokio balbieriškio filosofuotojas nusprendė, kad tai būdinga azijiečiams ir niekam daugiau. Jis jau žino, kaip ir kas ten marširuos ir kaip viską netinkamai darys, ne pagal balbieriškio intelektualo supratimą.
Buvo visais laikais tokių kaip “pikc”.Kaip priešas puldavo Tėvynę ,jie imdavo svarstyti palindę po lovą kokia yra žodžio “PRIEŠAS” kilmė.
Taip ir prasvarstytavo kol karas pasibaigdavo.O tuo tarpu jų žmonas prievartaudavo išėjusias pasisemti vandens prie šulinio kas tik netingėdavo.
Tai va.
Vytis statomas ne tiems,kas išgyveno lindėdamas po lova.
Man nepatinka kai kalbininkai ir visokie kiti fariziejai ima aiškinti ką reiškia žodis “Vytis”.
Liurbiai,jūs-bendra žodžių šaknis dar nėra įrodymas,kad tie žodžiai pagal reikšmę yra susiję.
Galiu pateikti begalę pavyzdžių.
Jūs ateinate į komentarus tam ,kad VILKINTI sprendimo priėmimą ,diskusijas nuvedinėjant į “pievas”.
Kodėl ,,stabai” ant Katedros ar kitų senamiesčio šventovių gyvenimo šventės mėgėjams ją švęsti netrukdo ? Kaip tik prie Vamzdžio dar nieko nemačiau švenčiant gyvenimo šventės.
Simptomatiška, kad tokie progresistai - “lietuviai, LR piliečiai, ne emigrantai” -
niekaip negali kalbėti ir veikti nemeluodami.
Jie tiesiog nekenčia visko, kas objektyviai dora ar tautai brangu kaip istorinis palikimas, kas juos galėtų įpareigoti. Aišku, patys sau to niekuomet nepripažins.
Štai net ir Lukiškių aikštėje jie reikalauja (ultimatumas!), nors tai jau gali netrukdomi daryti kitame Neries krante, vien fontanėlių ir žolės, kurią rupšnodami
ir ant kurios drybsodami galėtų švęsti nesibaigiančią “gyvenimo šventę”.
Vis dėlto, argumentum a contrario būdu, patys to nenorėdami, jie tik patvirtina,
ką atkurtos valstybės šimtmečio proga reikia statyti istorinėje Lukiškių aikštėje.
P.S. Kad nekiltų nesusipratimų: “egzempliorius” - “2017-10-15 19:43” komentaro autorius, o “jutūbės klasika” pateikta kaip iliustracija akivaizdžioms sąsajoms išryškinti.
->“Misteris” - čia tamsta esate neteisus: kai atrėpliojusi fauna (“mankurtas, eurosajūzo pilietis, dvasios emigrantas”), remdamiesi savo diletantiškomis “žiniomis”, pradeda aiškinti, kad mūsų herbo net pavadinimas yra slaviškas (dzin, kad lietuvių kalba “n” kartų senesnė už slavų) - tas skirtumas yra ESMINIS.
Beje, šitas “aš nuoru švente švest!” (https://www.youtube.com/watch?v=BG_TjilvlwI&t=0m53s) egzempliorius yra tiesiog tobulas V. Radžvilo aptariamo “šiandienžmogio” pavyzdys.
Ir vėl čia atėjo kažkoks kontorinis į naktinę pamainą.
Vargšas bando nuvesti diskusiją į pievas.
Pradėjo nagrinėt žmogelis iš kur kilęs žodis “Vytis”.
A koks tau skirtumas,žmogau?
Ne pavadinime esmė.
Mes statome paminklą visų kartų kariams,atidavusiems gyvybę už Tėvynės laisvę.
[Dažniausiai rytų bl. i̯-kamieno lytys, turinčios atitikmenų kitose ide. kalbose, aptinka tikslių atliepinių sl. kalbose:] Lie. vyti̇̀s, -iẽs ‘lankstus virbas, rykštė, gluosnio virbas’, la. vītis nom. pl. ‘apynio vijokliai, Hopfenranke’ : prasl. *vitь (le. wić ‘virbas, rykštė, vytinis’, r. vit’ ‘pintas daiktas’, s.-kr. pȁvȋt ‘Wald-, Weinrebe’, slov. vjĩc ‘gluosnio virbas šiaudiniam stogui tvirtinti’, a. sorb. wić ‘vijoklis’, ž. sorb. wiś ‘pelkių žolė’); lo. vītis f. ‘vynuogienojas’, av. vaēiti- ‘gluosnis, jo rykštė’, air. féith (< *veiti) ‘fibra’, s. v. a. wid f. (< *wiþi-) ‘Strick aus gedrehten Reisern, Geflecht’.
http://etimologija.baltnexus.lt/?w=vytis
Lie. vỹtis pirmą kartą fiksuojamas S. Daukanto „Būdas senovės lietuvių“ (1846 m.). A. Briuknerio (Brükner A., Die slav. Fremdwörter im Litanischen, 1877, 154) siūlymas lie. vỹtis kildinti iš r. witiaź ‘riteris’ rodos esąs abejotinas [167]. P. Skardžiaus (Gimtoji Kalba, 1937, 152) aiškinimas, kad S. Daukantas vỹtis, -čio sukūrė pagal le. pogoń, pogonia, o paskui le. gonić - pogoń galėjo būti modeliu lie. výti - vỹtis, nepriimtinas, nes le. pogoń nefiksuojamas reikšme ‘persekiojantis, vejantis (riteris)’. S. lie. kalboje egzistavo išvestinis žodis vỹtis, -čio ‘persekiojimas, vijimasis, liaudies pašauktiniai’ (formanto –ti̯o- vedinys, besiremiantis v. výti), plg. B. Chilinskio biblijos lie. s. vỹtis, acc. witi ‘bėgimas, kelias’, lo. cursum [168] … [169]. Čia dar galima priskirti s. sl. vъz-vitь(je) ‘pelnas, nauda’, kurio pirminę reikšmę Pokorny (IEW 1124) rekonstruoja kaip ‘pareiga persekioti žudiką’ ir sieja su s. sl. povinǫti, s. vina, toliau vojь, vojьna, lie. výti, vijau < ide. *u̯ei̯-/u̯oi̯- ‘eiti paskui, persekioti’. Taigi lie. vỹtis, le. wici, s. r. vъzvitь(je) < *vīt-(i)i̯o- ‘persekiojimas, vytynės, liaudies pašauktiniai’ ir visus šiuos žodžius galime laikyti prabl.-sl. teisiniu terminu.
http://etimologija.baltnexus.lt/?w=vytis
Oset. wīdag/wedagæ, jedagæ ‘šaknis’ kilęs iš *waitāka- iš šaknies *wai-, ide. *wei- ‘vyti, sukti’ ir pan. (Pokorny 1120–1122). Plonos šaknelės naudojamos pynimui. Todėl neturėtų stebinti, kad tikslus atitikmenis oset. žodžiams randame sogdų kalboje reikšme ‘virvelė’: *wītāk (wyt’k), pl. wyt’kt = oset. wīdægtæ (Myz II 48, 66. – Смирнова, Карта верховий Зеравшана по Мугским документам, XXV Междунар. конгресс востоковедов, Докл. делегации ССРС, М., 1960, p. 6). Čia taip pat jagn. wīta ‘virvelė’. Su formantu -ti- (waiti-) ši šaknis iranėnų kalbose paliudyta reikšme ‘gluosnis, žilvitis; karklas, vytelė’: persų bīd, (trm.) vīd, pehlevi wēd, wēt ‘žilvitis, Salix’, Pamyro š., išk. wēd, Pamyro jazg. wīdg, jagn. wēt ‘karklas, vytelė’, vanaci wīye ‘šaknis’ (*waitya-) (Elfenbein, Arch. Or. 1967 XXV 599), av. vaeiti- ‘karklas, vytelė’. Afg. wala ‘karklas, vytelė’ (Morgenstierne. EVP 86) greičiau atspindi *waⁱta-, negu *waiti-, taip kaip sakų bāta ‘šaknis’ (BSOS 1940 VIII 119. – Jātakastava 461). – Prašosi sugretinamas su skitų vardu Βιδακης (ОЯФ I 186). Toliau plg. s. i. veta-, vetasa- ‘meldų rūšis; Calamus Rotang’, s. sl. větvь, r. ветвь, ветка, ветла ‘karklas, vytelė’, lie. výtis ‘žilvitis; vytelė’, lo. vītis ‘vynuogienojas’, gr. ἰτέα ‘karklas, vytelė’. Toch. witsako ‘šaknis’ gauta iš skitų, kai ‘prototocharai’ dar gyveno Rytų Europoje kaiminystėje su skitais (СЕИ 123, 137). Parašymas ts gali atspindėti t arba d, dh (Werner Winter, Die Vertretung indo germanischer Dentale im Tocharischen, IF 67, p. 16-35). Galbūt iš alanų kilęs vengrų ideg ‘diržas; nervas’ (kitaip MNTESz. II 186). Dar žr. ¹wīs ir wīdyg. Žr.Миллер, Gr. 25. – Bailey, Ambages Indoiranicae, AION 1959 I 116–117.
http://etimologija.baltnexus.lt/?w=vytis
Tuomet pačiam, kaip sektantui (“ikonoklastui”?), visi paminklai turėtų būti stabai?
Ar skiri simbolius ir ženklus nuo stabų, bešakni?
Ryžkis protauti, “ne emigrante”: kaip tu galėsi š v ę s t i “gyvenimo š v e n t ę”,
jei tau š v e n t i dalykai (įsikūnijęs Dievas ir sacrum) išvis neegzistuoja?
Esama individų, kurie neserga depresija ir nesižudo, nes jie jau gyvi lavonai.
Deja autoriau, imu pritarti kad jus reikia pašalinti iš TSPMI. Žmonės agituojantys už Vytį Lukiškių aikštėje yra tipiški homo sovieticusai, rusiško mentaliteto žmonės kuriems reikia STABO. Šiuo atveju Vyčio. Kuo tai skiriasi nuo paminklui Leninui? Ogi niekuo, tik kitas balvonas. Va toks siekis stabo, tai rusinimas visomis prasmėmis, nes Vytis yra skolinys iš rusų kalbos - Vitiaz, kurį į lietuvių kalbą įvedė Simonas Daukantas, o herbui klaidingai priskyrė kažkuris iš aušrininkų. Tai ką surašiau nėra paslaptis. Specialistams, istorikams ir heraldikams yra žinoma.
P.S. Taip, aš už gyvenimo šventę, lietuviai ir taip deprsija sergantys svaižudžių tauta. Ne, stabui, net ir lietuviškam, Lukiškių aikštėje!
Porno žurnalo Hustler leidėjas Larry Flynt pasiūlė 10 000 000$ ! už kompromatą,
kuris leistų skelbti apkaltą Donaldui Trumpui.
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-impeachment-larry-flynt-10m-advert-hustler-information-impeach-president-a8001071.html
Be komentarų.
Nors… Vytis tiktų Hustler gašlūnų, neišskiriant paties Larry Flynto,
ištvirkavimo “įrankių” patrumpinimui kalaviju.
Spalio 17 d. 17 val. apie Smetoną, valstybę ir paminklą Vyčiui…
Jūs esate tuščias,kai “BARONKOS” skylė.
Tai kad tavo išsilavinimas ir intelektiniai gebėjimai neįgalūs nei priimti, nei suvokti argumentus. Esi beviltiškai bukas mulkis.
https://www.florinus.lt/image/Katalogas/numizmatika/lietuva_1918_1940/monetos/1925/50-centas-1925-interwar-lithuania.jpg
https://www.florinus.lt/image/Katalogas/numizmatika/lietuva_1918_1940/monetos/1925/20-centas-1925-lithuania.jpg
http://www.hubert-herald.nl/Lietuva_bestanden/image067.jpg
Puikus darbas! Ypač, kai palygini dabartinių skulptorių pateiktus
aikštės sutvarkymo projektus ir jų Vytis.
Išties nuo Zikaro būtų galima atsispirti ieškant galutinio varianto.
Ar supranti ,specialyste, ,kad nepateikei savo komentare jokių argumentų?
Dar kartą,mianininke,klausiu:
kas įvyks ,jeigu “įtūrinsime” Zikaro Vyčio bareljefą?
Tik nesakyk ,kad visi Vilniaus saugomi KGBešnykai nusividuriuos “posmiertnai”.
Zikaro kūrybinis palikimas yra vertybė kuri brangi valstybei ir daugumai žmonių.
Misteri-idiote, niekas nekalba apie Zikaro darbų nemėgimą!
Asile, kalba eina apie tamstos idiotiškai profaniškus skiedalus siūlant mechaniškai įtūrinti Zikaro sukurtą Vyčio bareljefą.
Ar suvoki, mudake, kur kišiesi ir į kokius dalykus lendi su savo mužikišku neišmanymu? Apsiramink kvaily.
Ir kas tie ‘VISI”?
Įvardinkit kam nepatinka Zikaro kūryba.
“Misteri”, jeigu tamstai taip niežti, nusisamdykite specą kuris jums pagamins “zikarišką” statulą asmeniškai. Pasistatysite tą grožybę savo kieme ir gėrėkitės į sveikatą, bet kitiems savo “skonio”, visiems privalomai urmu, malonėkite primygtinai nebrukti.
Miesto juozukai, kiek jus galite pliurpt tą patį per tą patį ir nieko nedaryti…kaip impotentai prie išrengtos moters?
Rodykit ką galit.
Dėkit ant padėklo savo “SEMANTIKAS” arba nutilkit,jeigu nieko neturit ir negalit.
Jeigu Tėvynės gynėjai tiek ilgai būtų dvejoje ,priiminėdami sprendimus,tai priešai būtų visus išprievartavę ir iškorę dar tebedvejojančius prie stalo ar po lova.
Pliurpalus šalin,imtis darbo.
Samdyt specialistą ,kuris pajėgus išliet iš bronzos trimatį ZIKARO kurtą herbą natūralių matmenų.
Atmintis visuomenei, kaip ir atskiram žmogui svarbi - kad negautų Elzhaimerio ar demencijos. Bet ar vien Aikštė tą padarys? Tą daro visas paveldas ir pokalbis su juo. Kodėl užuot tiek gaišus dėl kompromisinių menų, nenukreipus savo jėgų ten, kur niekas veikti netrukdo ? Į internetinius žinynus, į draugijų kūrimą, stovyklas jaunimui, ugdymo mokyklas ? Pvz lenkai turi M.J. Minakowski, Genealogia potomków Sejmu Wielkiego - kodėl mes neturim savo žinyno ? Kodėl mūsų archyvai tokie neprieinami ? Kita vertus, mus palaiko ne vien atmintis, bet ir kūryba. Siekim išlaisvinti visuomenės kūrybines galias nuo valdininkijos priespaudos.
ar mazolių nuo spaudymo ant nykštuko nepastebėjai?
Lik azartiškas, bet kitkame.
Viešpatie, apsaugok mirusiųjų ir žuvusių ramybę nuo iniciatyvaus durniaus “idėjų”.
Vargše aktyvus žmogeli- būk geras, užsiimk savo amatu, augink bulves ir patarinėk apie bulves, gerai?
chi chi chi…o kas per ŽINOVAS Tamsta būsite?
Gal fariziejus?
Paminklą Lukiškių aikštėje statom PAPRASTIEMS Tautos didvyriams,atidavusiems gyvybę kad mes gyventume.
Ne aukštuomenės liurbiams kariauti,ne jiems suprasti didvyrio dvasią.
“gerai pagalvojus”?
nepyk, bet tamsta labai pervertini savo gebėjimus.
jūsų tekstai liudija, jog būtent su galvojimu turite didelių problemų- nesigauna.
nes jeigu nors kiek galvotumėte, tokių vėjų nerašinėtumėt- irgi mat Zikaro žinovas:)
žalio supratimo apie Zikarą neturite, jeigu manote, kad žymus ir talentingas skulptorius džiaugtųsi tamstos “iniciatyvomis”.
nuoširdus patarimas- meldžiamasis, nesikiškite ten kur nei velnio nenutuokiate, nes tamstos iniciatyvos blogiau nei bezdžionė su granata rankoje.
Tyčia parašiau apie ZIKARO Vytį,o JUOZAPAS užkibo kaip KILBUKAS,pasirašydamas “misteriui”.
Neištvėrė patrijotas apipjaustytas…
Kontora išsisėmė.
Geriausias kadras pervargo…
Arba Dievas iš jo pasijuokė atimdamas protą.
Nors šiaip ,gerai pagalvojus,Zikaro Vytis ant kalvelės būtų optimalu Lukiškių aikštei.
Nė vieno partizano ar kito kankinio Siela tam neprieštarautų.
tu tikrai klysti! Kol lietuvoje bus gyvas nors vienas Juozapas, bus gyva ir viltis!
Laikykis Juozapai, duok šikniams į “kaulus”. Man tavo diskusijų stilius patinka. Su malonumu skaitau tavo komentarus.
Gerai- aš neturiu nieko prieš, pasikalbėkime.
Tik, ...gal kaip nors save įvardinkite- nejauku kalbėtis su nežinia kuo. Juk tamsta ne trolis (?).
Patikėkite, neturiu priešiško nusistatymo prieš V. Radžvilą kaip asmenį.
Tiesiog man labai nepatinka tai, jog pavėjui leidžiamas labai išprususio intelektualaus žmogaus potencialas, kuris galėtų būti nacijos turtu.
Tuo labiau tai pasakytina apie ProPatrios grupę. Kolega dr. Letas Palmaitis yra taikliai ir pelnytai išsakęs priekaištus V.R. ir P.P. atžvilgiu.
Pritariu priekaištų esmei. Bet, nesu toks griežtas ir širdies gilumoje viliuos jog protingi žmonės jeigu norėtų, visada turi šansą pasitaisyti.
Esate teisus dėl to, jog šviesesnių ir protingų žmonių Lietuvoje nuošimtis menkas ir nuosekliai senka. Didele dalimi būtent dėl to, juozapo tonas toks provakatyvus- utriruodamas siekiu supurtyti tuos kurie turi potencialo šį bei tą nuveikti nedaro nieko arba užsiima niekais.
Vienžo- jeigu matysiu intensiją dialogui, esu pasiruošęs kalbėtis ir konstruktyviai ir argumentuotai. Be išankstinių nuostatų ir asmeniškumų.
Gal ir esate daug nuveikęs bendrajam labui, - Dievas žino, aš - ne.
Vis dėlto tikėtina, kad tiek, kiek V. Radžvilas
laiko ir sveikatos atidavęs bendrajam reikalui
(ir norintys! žinoti tai puikiai žino), Jums jau gali nepavykti.
Dar kartą: ne V. Radžvilą ir Pro Patria su savo beletristika ir pasipuikuodamas puldinėkite, bet nuosekliai dėstykite savo paties dalykinius siūlymus.
Spaudžia laikas ir destrukcija mums - beištirpstantiems - per didelė prabanga.
Man atrodo,kad Lietuva jau pavergta.Ir pavergė ją galingas valdovas-PINIGAS.Tiksliau- šiandienžmogių troškimas būti turtingais.O valstybė,tauta,praeitis,paminklai-antraeiliai dalykai.
Bet gal aš klystu?
Įžvalgos - ateities įvykių ir reiškinių dinamikos numatymas arba racionalūs pasiūlymai ką daryti norint pakeisti reikalų padėti naudinga linkme.
Gi V. Radžvilas įžvalgų neturi. Profesorius rašinėja nesibaigiančias diagnozes. Ir tik. O Lietuvai šiandien reikia įžvalgų- receptų gydymui.
Ne skrodimo išvadų.
Labai gerai, kad p. Radžvilas talentingas. Valio!
Vienok pono Radžvilo įžvalgoms pritarsiu tuomet, kai laikysiu jas vertingomis tuomet, kiek turės potencijos daryti įtaką realiems procesams. Na o dėl kartojimosi… O kas, kurie nesikartoja? Buratiniškoje šalyje svarbūs dalykai sunkiai prasimuša pro medines kaktas.
Beje, jeigu tamstą vargina mano komentarai- tiesiog neskaitykite.
Kokios problemos?
jei dar galite(?), ne kitus “paklodžių” rašymu kaltinkite,
bet pats nustokite tai daryti ir daryti nuolat.
Virtuvines asociacijas ir palikite savo virtuvėje ar krosnį jomis pakurkite.
Ką norite pasakyti, juk esate raštingas, pajėgus ir gerbdamas kitą,
dėstykite leidęs nusistovėti emociniams purslams ir argumentuodamas.
Nesikartokite taip dažnai ir liaukitės tuos nykštukus pats sau maigyti .
Vytautas R. pasidalino vaizdinga įžvalga, filosofiniu pamąstymu, taiklia mintimi.
Tiesiog pareiga talentingus ir drąsius žmones visokeriopai palaikyti.
Jei turite dalykinius sprendimus, siūlykite.
Gebančių analitiškai mąstyti, vertinti ir geranoriškų skaitytojų
vargiai kur rasite tiek, kiek Tiesos.lt. Pirmyn!
labai svarbu,daug svarbiau už bet kokius pinigus.Dar vienas pavyzdys-Kauno Medicinos Universitete tyliai panaikinta Hipokrato priesaika.Ir tikrai ,ko niekad nebūdavo,gydytojai nori gydo,nori negydo.Tiksliau,jei pelninga gydo,jei ne,tai ne?Tą pastebėjo daugelis.Ir ne piniguose čia esmė,o nėra priesaikos.Laikas ją grąžinti.Tai būtų Verygos svarbiausias darbas.Pamatysit,kaip priešinsis.
Komentarų ir diskusijų gausa tik patvirtina faktą, kad kultūra ir menas su jo vertinimu yra tampriai susiję su politika. Tiesa, skirtingai nei visais praėjusiais amžiais, šiandien ši kultūros ir meno politika yra vykdoma tyliai, uoliai maskuojant jos tikruosius tikslus.
ne į temą ,bet Šiaulienė pas Makaraitytę sakė,kad jie liberalai.Visur jų ausys kyšo.
masinis lietuvių streikas?
tik į ateitį ir ten mato tik robotus…Žmonės susvetimės ir nesiganys tose kavinėse,nes bus labai nemalonu būti aptarnautam roboto.Jie susvetimės ir pradės nykti galutinai,nes kaip sakė antradienį per radiją psichoterapeutas E.Laurinaitis,kad žmogus -tai ryšiai.Iš mūsų tikrai nori atimti ne tik ateitį,bet ir pačius save.Kaip priešintis?O gal laukti,kol visos šios iliuzijos pačios grius?
aš už kentaurą
Na gerrrras- arklio ir kareivio junginyyyys!
Psdc.
Kentauras?
Taip, demagogiškai išvarčius raginimą elgtis išmintingai, galima išversti ir apšaukti noru vilkinti.
Valio, tuomet pono skubos niežulį vadinsiu tryda.
Per ilgai užsitęsė tas jovalas koks turi būti Vytis.
Jis turi atrodyti kaip sveikas žirgo ir kario junginys.
ZIKARO Vytis atrodo SVEIKAI.
Supilkime aikštės viduryje kalvelę ir ten pastatykime natūraliai ant žemės Zikaro trimatį natūralių išmatavimų Vytį.
Paprasta,elementari,nebrangi ir įkvepianti geriems darbams kompozicija.
komuniagos - negi tik tiek jus išmokė partškoloje?
reikia daugiau ir geresnių argumentų prieš.
pvz: juozapas: visai neblogai - svarbu vilkinti.
———
Idėjos:
- Vytis bus kenksmingas sveikatai
- pastačius Vytį padidės emigracija
- pastačius Vytį padidės atskirtis ir oligarchai visai suįžūlės,
- padarius apklausą Vilniaus gyventojai (žyteli Vilniusa) nori poilsiui aikštės
Antroji Respublika greit švęs savo trisdešimtmetį, tačiau jos jau pavargę herojai jau ilgisi vakar dienos: „Valstybės aikštės”. Kaip tos avys mielomis akimis sultingos lankų žolės. Ilgisi „Valstybės aikštės”, kurioje marširuotų vietiniai beskoniai khmerai, o jiem iš aukštos tribūnos motų sočoiai besišypsantys Orwelo didieji gyvyliai. Be principų. Moralės. Garbės. Etimos ir estetikos. Ilgisi tokios aikštės, kokios neturi Paryžius ir Roma, Madridas ir Berlynas. Lisabona ir Atėnai. Viena ir Bernas. Briusekis ir Amsterdamas. Net Vašingtonas. Bet vis dar turi Maskva. Nors imperinė liberalėjanti Rusija XX a. pr. jos dar neturėjo. Ir dabartinė po truputį ją keičia į aikštę žmonėms, o ne valstybei.
Kur, ponai jūs Vakaryose matėte „Valstybės aikštę”, o jos vidyry paminklą valstybės herbui???? Kur? kame? Paminklai kuriami žmonėms. Bet lietuviai matyt negali susitarti, kuris jų didžiausias ir labiausiai vertas paminklo istorinėje Turgaus aikštėje, todėl tie nykštukiniai saliamonai, sugalvojo paminklą herbui. Nes negali vienas kitam pripažnti garbės. Ar jūs trokštate Lietuvą paversti Turkija su beprotiškai didelėmis raudonomis vėliavomis plazdančiomis visų miestų ir miestelių centruose, tarsi tas dydis turėtų įkvėpti patriotixmą. Bet juk tai rytietiška politinė kultūra nieko bendro neturinti su vakarų civilizacija. O gal jūs ten ir norite? Gal esate savi tai azijietiškai kultūrai? Gal tik taip suprantate patriotizmą? Tuomet vargas. Lietuvai.
Ačiū autoriui už puikias įžvalgas.
Hmmmm, perskaičiau. Viskas tvarkoj- ir apie avinus gyvenančius šiandiena, ir apie meninės idėjos žinios vektorių daugiasluoksniškumo būtinybę monumente. OK.
Ir aš apie tai sakau, ir kolega Liudvikas tä paty rašo.
Neliberastai, nekomuniagos Vyčio kaipo tokios išraiškos idėjos nekvestionuoja.
Vytis Lukiškių aikštėje tinka.
Bet va, klausimėlis- koks?
Propatrijonai daug kalba apie Vytį, kategoriškai tvirtina -UŽ.
Ir mes ne prieš.
O va čia, toliau viskas panyra miglon. Propatrijos minties galiūnai niekaip neišgali artikuliuotai išmekenti konkretaus vienareikšmio atsakymo:
Ar propatrijų/forumų veikėjai trokšta, kad Lukiškių aikštėje būtų pakeptas Sakalausko “tortas”, ar kad vietoje agento ” Karaliaus” stumiamo balvonėlio būtų sukurtas prasmingas ir monumentalus, prasmingas ir laikui tvarus kūrinys?
Tokio atsakymo niekaip negauname.
Paklausiu dar kartą profesoriaus ir kompanijos:
Jūs už Sakalausko nulipdytą parodiją, ar už būtinybę išspręsti problemą ne karšligiškai, o atsakingai- išmintingai bei kūrybiškai, a?
Nes kol aiškiai neatsakote, belieka manyti negražiai.
Va, išgimdėte peticijos paklodę. Bet ilgame lyg bezdžionės uodega tekste yra tik viena konkreti mintis- RuokyteJanson, atsistatydink.
Na ir? O visa kita? O toliau?
Atsistatydins “janson”, vietoje jos bus “šunson” ar kitokia ypata iš tos pačios Lovio rezervo gyvulių gvardijos.
Ar girdėjote tokią primityvią aksiomą, jog sukeitus dėmenis vietomis, suma nesikeičia?
Vienžo, misliju jog tamsta Vytautai, Jūs kol kas pilstote iš tuščio į kiaurą.
Eilinė diagnozė, eilinis nenoras/negebėjimas kalbėti apie reikalą iš esmės.
Neabejoju, jog skaitėte Černyševskį. Bet turbūt tik iki tos vietos kur jis klausia “kto vinovat?”. O kaip toliau- “čto delatj?”.
Bent aš tai žinau. Sveika nuovoka sako ką derėtų daryti.
O ar p. Radžvilas & ProPatria žino?
Kol kas belieką tik ramunę pešioti-
“žino/nežino, žino/nežino, žino/nežino, ...”
turėtų skaudėti homjaunuoliams, jei jie turi nors biski sąžinės.
bet jie jos neturi ir toliau šaipysis iš patriotų-idiotų - nes jų tėvai - nomenklatūriniai komunistai bei kgbistai to juos mokė - nekęsti savos tautos.