Prezidento rinkimai 2019, Demokratija ir valdymas

Vytautas Radžvilas. Ką reiškia dvi kandidatų lygos?

Tiesos.lt redakcija   2019 m. balandžio 20 d. 0:08

20     

    

Vytautas Radžvilas. Ką reiškia dvi kandidatų lygos?

Iš reakcijų į vakarykštį įrašą apie prezidento rinkimų debatus ir ypač jų pseudoekspertus suprantu, kad daug kam neaišku, kas norėta pasakyti apie dvi kandidatų lygas (skaitykite ČIA).

Rašydamas, kad debatuose buvo matyti dvi kandidatų lygos, turiu omenyje pagrindinę ne tik rinkimų, bet ir visos Lietuvos visuomenės takoskyrą svarbiausiu Europai klausimu. Ši takoskyra: ar Europos tautos bus dirbtinai sumaišytos ir suniveliuotos betautėje „naujųjų europiečių“ liaudyje („vienovė įvairovėje“), o nacionalinės valstybės bus panaikintos paverčiant jas išvalstybintomis Briuselio provincijomis, ar vis dėlto ES bus išsaugota kaip tautų ir valstybių sąjunga. Tai buvo ir pagrindinė Sąjūdžio laikų takoskyra.

Turiu savarankišką ir kritišką požiūrį į tas A. Juozaičio bei M. Puidoko nuostatas, kurios kelia abejonių ir klausimų. O kalbėdamas apie dvi lygas pirmiausia turi galvoje minėtą pagrindinį Europos klausimą, kurį šie kandidatai kelia, o kiti jo vengia ar net atvirai stengiasi nutylėti. Sprendžiant iš atsakymų, jie nesupranta tautinio ir valstybinio klausimo svarbos.

Keldami šį klausimą Juozaitis ir Puidokas iš tiesų praturtina prezidentinę rinkimų kampaniją. Jiems nedalyvaujant Lietuvos rinkėjui faktiškai būtų peršama nuostata, kad visose ES šalyse vis aštriau keliamas nacionalinio suverenumo klausimas nėra svarbus, o sava valstybė tėra neverta ginti ir saugoti atgyvena.

Patys prezidento rinkimai nesiskirtų nuo LKP CK pirmojo sekretoriaus parinkimo—diskutuotume tik apie kosmetinius pokyčius siauruose esamos europinės imperinės struktūros rėmuose, bijodami kelti klausimus apie pačios merdinčios viršvalstybinės santvarkos esmines pertvarkas. Bijodami ir nekeldami šio klausimo atrodytume kaip pats tikriausias intelektualinis ir politinis ES užkampis, tamsiausia ir gūdžiausia jos provincija.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

ddd       2019-04-21 20:44

Puidoko privalumas GALBŪT yra tas, kad jis GALBŪT nėra sudėtinė Songailos projekto dalis. AJ neabejotinai yra Songailos projektas, skirtas vienu ypu atimti tradicinius antisisteminius balsus iš Skverno bankyrų naudai ir dar įtraukti į tą jovalą Radžvilą. Projektas gerokai užbuksavo, nors pirmame ture visgi tikriausiai suveiks.

Al.       2019-04-21 12:38

Gali būti, kad kandidatai prieš pat rinkimus susitars - kaip Puidokas ir siūlė. Dabar tegul šneka.

Na na       2019-04-20 18:19

Mes cia tarpusavy riejamesmusu alternatyviniai kandidatai tarpusavy ne nebando sneketis ,o kazkas kikena i sauja…

Radžvilo tyla - negera byla       2019-04-20 16:05

Nemanau, jog Radžvilui svarbi tik jo karjera. Net jei jis nepareikš palankumo Juozaičiui, vis tiek EP rinksiu Radžvilą. Nes geresnio kandidato nematau.

Matote, po šių EP rinkimų, kaip prognozuojama, europarlamente dominuos tautinius interesus ginančios jėgos, todėl mūsų Radžvilas nebūtų vienišas. Šie žmonės nėra prieš ES, jie sieks reformuoti merdinčią Sąjungą. Gali būti, jog EP rinkimai net svarbesni, nei Prezidento.

Suprantu kai kurių komentatorių ironiją ir neviltį, kartais tikrai viskas atrodo beviltiška. Ir taip, stagnacija gali tęstis. Bet aš tikiu ir kai kurie ženklai rodo, jog stagnacija lygiai taip pat gali baigtis.

Taip pat norėčiau pažymėti, jog Radžvilas su Juozaičiu yra tie žmonės, kurie galėtų ateityje susitarti. Abu buvo Sąjūdžio iniciatyvinės grupės nariai. Tiesiog tokios asmenybės, net jei kokios katės tarp jų ir prabėgo.

Tikrai, gerų Šv. Velykų visiems. Palaikykim Radžvilą su Juozaičiu, balsuokim už juos, net jei abejojam jų pergale. Mano mieste merą išrinko kelių balsų persvara, todėl kiekvieno mūsų balsas yra GYVYBIŠKAI svarbus. Nebėra, kada verkti ir plūstis, nes stovime ant prarajos krašto.

> Žinot       2019-04-20 15:43

Daug prarastų, bet dar daugiau atrastų. Tik su žmonėmis reikia kalbėti žmoniškai, o ne kaip iš ambonos.

Žinot,       2019-04-20 15:39

“jei Radžvilo komitetas paskelbtų paramą Juozaičiui” - akimirksniu prarastų daug balsų.

> niekur nedingsime       2019-04-20 15:38

Norinčiam nueiti kelią, reikia bent pradėti eiti. Tos apokaliptinės nuotaikos ir lemia tai, kad niekas nesikeičia. Ar per kuriuos nors praėjusius rinkimus buvo kokia nors atsvara abrozdėlių ir pigių prekių reklamos kultūrai? Bent aš neprisimenu. O paskui nereikia kaltinti visokių runkelių, dundukų ir kitų mitinių personažų. Kuo tie žmonės nuo ryto iki vakaro maitinami? Plikais užpakaliais, gliancvakarėliais, dietomis apsiėdusiems, plastinėmis operacijomis, Pravieniškėmis… tęsti? Kai pamato ką nors padoriu kostiumu ar su bokalu rankoje - aha, savas! Juk beveik neturime tikros inteligentijos, tikro elito, tikro meno… Jau nekalbant apie kokius nors politologijos pagrindus nespecialistams per ,,žiniasklaidą”. O kai atsiranda už kitus visa galva aukštesnis lyderis, tai juk reikia jį apspjaudyti, sumurdyti. Maždaug: ,,Va, jei jo vietoje būčiau Ašššš”! Tai būk, jei gali. O jei negali, tai pasakyk mažiau išmanančiam, kas gali. Gal ir tau vietos šalia jo atsiras? Bet kai runkelius keikia tokie patys runkeliai, tai netiesa, kad niekur nedingsime. Įlįsime dar giliau į merdinčios Europos užpakalį, o paskui jau tegu degina, sprogdina, į mečetes varo ar dar ką nors daro. Bus jau vis tiek.

Lemtingas pavasaris...       2019-04-20 15:30

Broliai,sesės lietuviai,nesikivirčykit ,o pradėkit galvoti apie Tėvynės Lietuvos
ateitį.Atsakingai galvoti.Kai eisite prie balsavimo dėžių pažymėkite Sąjūdžio
žmogų,nes jis žino ko Lietuvai reikia.Pasitikėkime jo žiniomis,patirtimi,protu,
sąžiningu atsidavimu Lietuvai.Mesdami balsavimo biuletenį tvirtai ir ryžtingai
žinokite,kad jūsų pažymėtas ženklelis nekelia Jums dvejonių ir nepalieka sumaišties
dvasioje.Likite savimi patenkinti atlikę teisingą veiksmą.Nepamirškite,kad mūsų
Tėvynės Lietuvos ateitis sprendžiasi šiandien.

Neee       2019-04-20 15:07

jokių lietuvių nerinkit nei prezidentūron, nei Europon. Negi nematot tikrų  genijų: advokato Tomo, Zingerio, vinokur, Gitano?

niekur nedingsime       2019-04-20 14:57

Mes turime jau dabar save nuteikti, kad kitaip nebus, kad mums jau išrinkta iš dviejų kandidatų vienas - ar tai bus I.Šimonytė, ar G.Nausėda - jokio skirtumo. Už bet kurio už jų nugaros tupės senasis Landsbergis ir jiems diriguos taip, kaip jam reikės. Kadangi prezidentų reitingai pas mus būna labai aukšti, tad gali atsitikti taip, kad būsimas prezidentas/ė sėdės vėl dešimtį metų. Gyvenimas eiliniam lietuviui niekuo nesikeis, nešvarūs politiniai žaidimai tęsis toliau, nes pagrindiniai žaidėjai - konservatoriai išliks tie patys. O tos dvi kandidatų lygos visiškai nieko nereiškia, tai tik vaidyba, pasirodymas naiviems žmonėms, kad rinkimai mūsuose demokratiški (t.y.demokratija su kabutėmis). Jau turėjome per visą šios Nepriklausomybės laikotarpį apsiprasti, kad Lietuvoje bet kokia pažangi mintis, veiksmas yra užblokuota ir nauja Atgimimo Aušra tikriausiai dar negreitai užtekės.
Gražių Šv. Velykų, brangieji.

> Radžvilo tyla...       2019-04-20 14:46

Pritariu. Man tai irgi labai nepatinka. Jei Radžvilui svarbi tik jo paties karjera, o čia jau jūs žinokitės, tai gal nebalsuojam už Radžvilą? Ne kažkokius kalnus tame EP ir nuverstų. Arba tiesiog reitinguojam kitus žmones iš jo komiteto? Čia jie gal mažiau įtakingi, bet Briuselyje - ar labai didelis skirtumas?

Radžvilo tyla - negera byla       2019-04-20 14:17

Būtų gerai, jei Radžvilo komitetas paskelbtų paramą Juozaičiui. Nes toji tyla nėra geras dalykas. Suprantu, kad Radžvilas ne su viskuo sutinka Juozaičio programoje, tačiau nė vienas Prezidentas nedirba be patarėjų, be komandos. Pagaliau, ar gali kuris nors pretendentas turėti 100 proc. teisingą programą? Kad ir kas jis būtų: Juozaitis, Puidokas ar kitas. Žinau tik viena: “didžiajai trijulei” Lietuva nerūpi. Jie jau išmoko gyventi pagal direktyvas - juk visi trys yra beveidžiai biurokratai. O biurokratas visada mąsto siaurai, nors yra įsitikinęs savo racionalumu. Neoliberalizmas, genderizmas, federalizacija ir kiti dalykai jiems netrukdo, nes jie prisitaikytų prie bet ko. Tokia jau kai kurių žmonių prigimtis. Išvers skūrą taip, kaip reikės.

Toks Radžvilo aptakus kalbėjimas gali būti pražūtingas, sakau atvirai. Visi bijom tų rinkimų, bijom, kad išrinks eilinę Briuselio užpakalį laižančią kaliausę. O tada jau aleliuja.

Negeroms mintims pritariu       2019-04-20 13:20

Puidoką ant šakių ėmė kelti per tėvų mitingą, ir tai darė... etatinis skaldytojas, konservų produktas Puteikis. Šiaip iš jo neišgirsi gero žodžio, ypač apie kolegą iš tos pačios nišos… Ir konservai jam atsidėkojo - kai per naktį turėjo surast tūkstantį balsų, konservai nesnaudė - pasirašinėjo ištisi skyriai.
Bjauriausia, kad ir Radžvilo komanda tikisi tų pačių konservatorių balsų, todėl jiems ir Puidokas geras, ir apie Puteik, nuolat virkaujantį tik dėl pinigų ir savo skolų, nė vieno blogo žodžio. Taip kad konservai geresni strateguotojai net už Radžvilą.

Ašai       2019-04-20 13:08

Taip jau išėjo, gal niekas to nesugalvojo tyčia. Visi išsiskaidę.

Juozaičio pliusas yra tas, jog jis yra vyresnis ir turi daugiau patirties. Daugiau žmonių jį žino ir nuo Sąjūdžio laikų. Bibliotekose - kalnai jo parašytų knygų. Ką jau kalbėti apie kelis šimtus susitikimų su žmonėmis per pastarąjį pusmetį... Vien mano mieste (ir rajono ribose) buvo bent 4 susitikimai.

Puidokas geras kandidatas, tačiau jį iškėlė svarstymai dėl Vaiko teisių apsaugos įstatymo. Nemanau, kad jis tiki savo pergale, tiesiog dalyvauja, pajutęs šeimų pasitikėjimą. Manau, jog jei ne 2018 m. pabaigos skandalai, tie, kurie dabar ruošiasi balsuoti už Puidoką, nerinktų Juozaičio. Tiesiog būtų užliūliuoti kurio nors sisteminio kandidato: kam vyriško stoto Šimonytė, kam gražus ir mandagus Nausėda. Teko diskutuoti Vaikų gynėjų grupėse. Nors jų veiklai 100 proc. pritariu, nepalaikau vaikgrobių, tačiau negaliu nepasakyti, kiek neraštingų (tiesiogine to žodžio prasme) ir siaurai mąstančių žmonių ten teko matyti…


Nepykit, sakau, ką pastebėjau. Nieko nekuriu ir nieko įžeisti nenoriu. Esu tikra jog dalis Puidoko rinkėjų yra išsilavinę, protingi ir orūs žmonės.

kyla negerų minčių       2019-04-20 12:47

Kažkieno buvo sugalvotas visai neblogas planas: pasiūsti į prezidento rinkimus M. Puidoką, kad atimtų balsus iš A. Juozaičio. Ir planas, manau, puikiai vykdomas.
Lyginti M. Puidoką su A. Juozaičiu, tai tas pats, kaip lyginti V. Radžvilą su kokiu nors savo studentu.

Ašai       2019-04-20 12:42

Vienas žmogus negali apimti visų klausimų, nors aš Juozaičio poziciją dėl pilietybės palaikau. Daugybinė pilietybė yra dar vienas išvalstybinimo įrankis, nes ji suteiktų daugiau teisių tik kitų ES valstybių pilietybės trokštantiems. Venesuelos ar Japonijos lietuvis teisės į dvigubą pilietybę neturėtų, jei gerai suprantu.

Puidokas yra geras kandidatas, tačiau aš balsuosiu už Juozaitį. O Puidoką laikau išmintingu žmogumi, kuriam rūpi ne (tik) pergalė, tačiau ir Tėvynės likimas. Jei nebūtų Juozaičio, rinkčiau Puidoką.

Nesipriešinkim, nes ir taip esam susipriešinę ir skaldomi kiekvieną dieną. Linkėkim Lietuvai šviesios ateities, nors ir labai sunku… Vakarų Europa yra tokia dugne, jog jau tik antgamtinės jėgos ir mūsų sąmoningumas ją gali išgelbėti.

dvi       2019-04-20 11:54

Taip, Kvalių šalies Stebuklų lauke yra 2 lygos.
I- Sukčių profesionalų, ( katinas Bazilijus, lapė Alisa, Karabasas, ir kt.);
II- Mėgėjų, (buratinai, pinokiai, asilai ir kt. panašūs).

tiek>šiaip        2019-04-20 11:42

dėl to Puidokas ir yra “visa galva” vertesnis kandidatuot.(turiu galvoj antros pilietybės klausimą ,kas yra didžiausias ir nepateisinamas Juozaičio netoliaregiškumas) . Vis tik, manau, Juozaitis galėtų tikt į Puidoko komandos konsultanto statusą.

šiaip       2019-04-20 11:15

Puidokas, atlikęs vieną gerą darbą, atiminėja balsus iš Juozaičio, kalba mintim ir tezėm iš Juozaičio straipsnių, berods, pasisako už dvigubą pilietybę...

Tai reiškia,        2019-04-20 8:37

kad okupacinio režimo kolaborantai mums suvairavo dvi Lietuvas, ne daugiau.


Rekomenduojame

Buvęs JAV prezidentas Donaldas Trumpas kuria medijų korporaciją

Nuo bačkos. Vilniaus meras R. Šimašius: aš turiu pareigą dėl vilniečių būti principingu už mūsų miestą ir jo gyventojus

Dr. Dalija Snieškienė. Kur aš tai mačiau???

Prof. Jonas Grigas. Pavojingiausia kada nors išrasta technologija

Suomijoje dėl krikščioniškų pažiūrų teisiama buvusi ministrė

Pokalbis su prof. Alvydu Jokubaičiu

Nuo bačkos. Dainius Žalimas: nacionalinio konstitucinio identiteto elementu negali būti atsisakymas pripažinti šeima tos pačios lyties asmenų sąjungą

Romualdas Ozolas. Tikslas ir uždavinys: atkurti valstybę

Vytautas Radžvilas. Ir vis dėlto tikrovė stipresnė už ideologiją

Edvardas Čiuldė. Vilniaus universiteto nekrozė

Gėjų manifestas

Raimondas Navickas. Pažvelkime į VU lyčiai jautrios kalbos gaires kitu kampu

Justas Sakavičius. Valdžios tikslas – sudaryti nepakeliamas sąlygas neskiepytam žmogui

Asta Višinskaitė - Katutė. Partnerystės įstatymo stūmimo kampanija

Nuo bačkos. Viktorija Čmilytė-Nielsen: Danija laimingiausių šalių trejetuke, nes ten įteisinta vienalyčių porų partnerystė

Anglijoje per penkerius metus planuojama uždaryti daugiau nei 360 bažnyčių

Ir vėl valdantiesiems „parūpo“ miškai

Vengrų europarlamentaras: Europos sąjungoje paskelbtas Šaltasis karas

Nuo bačkos. Seimo narys Matas Maldeikis: Lenkija eina neteisingu keliu

Pareiškimas dėl Mokslo ir studijų ideologizavimo aukštosiose mokyklose

Rasa Čepaitienė. „Universitetuose įsitvirtina ideologinė cenzūra ir kitaminčių persekiojimai“

Papunkčiui su Vytautu Sinica. Skvernelio partija – nei kairė, nei tautinė

Vaistininkai griebiasi už galvos – neturintys galimybių paso išvis nebegalės nusipirkti vaistų

Asta Katutė. Vilniaus universitetas: ideologiniai sprendimai mainais į Europos Sąjungos lėšas?

Ramūnas Aušrotas. Kai norima prismaugti iki galo

Eglė Gatelytė. Ekspertai apie „bandomąjį projektą“ Vokietijos mieste: tai tik pradžia, būkit pasiruošę

Česlovas Iškauskas. Briuselis auklėja Lietuvą

STI: Parengtas skundas į Konstitucinį Teismą dėl galimybių paso

Studentai nebetyli – vienijasi prieš diskriminaciją universitetuose

Tyrimas: JAV gyventojai vis palankiau vertina marksizmo idėjas

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.