Dienos aktualija, Visuomenės pokyčių analizė, Propagandos ir ideologijos analizė

Vygantas Malinauskas. Pliažas ir liberalioji laisvė

Tiesos.lt siūlo   2020 m. liepos 8 d. 5:29

21     

    

Vygantas Malinauskas. Pliažas ir liberalioji laisvė

Laisvos visuomenės institutas

Vilniaus merui Lukiškių aikštėje įrengus pliažą ne vienas komentatorius įžvelgė cinišką Laisvės partijos viešųjų ryšių kampaniją artėjant Seimo rinkimams. Juk politikams yra svarbu, kad apie juos kalbėtų. O kalbų, įvairiais lygiais aptarinėjančių Vilniaus mero projektą, juo besipiktinančių ar žadančių jį ginti, tikrai netrūksta. Nors, atrodo, Vilniaus mero nelabai jaudina, kad jo projektas sukėlė pasipiktinimą bei dar vieną visuomenės susipriešinimą. R. Šimašius kritikams atšovė, kad Lukiškių aikštėje įrengtas pliažas yra ne šiaip rekreacinis projektas. Tai yra laisvės realizavimas. Suprask, už tokią „laisvę“ kovojo ir tie, kurie buvo kankinami ir žudomi toje pačioje Lukiškių aikštėje ar jos prieigose.

Tiesa, kai kurie kiti liberalai ar liberalių pažiūrų žmonės (įskaitant Lietuvos liberalų patriarchą E. Gentvilą) aiškino, kad toks pliažas neturi nieko bendro su laisve. Ir vis tik Šimašius teisus. Pliažas Lukiškių aikštėje nėra šiaip spontaniškas veiksmas. Tai nėra tik vienkartinė viešųjų ryšių akcija. Ne, jis nuosekliai įkūnija liberaliąją laisvės idėją. Ne liberalizmas sugalvojo laisvę. Tačiau liberalizmas pasiūlė savitą laisvės idėją, kuri šiandien siekia save įtvirtinti kaip vienintelę teisingą. R. Šimašiaus projektas kaip tik ją ir įgyvendina.

Kuo liberalioji laisvės samprata ypatinga? Jei galvojate, kad liberalizmas pasisako už laisvę be ribų, klystate. Liberalai nėra tie, kurie pasisako prieš bet kokias laisvės ribas. Liberalizmo esmė yra ne laisvė be ribų, bet laisvė, kurioje leidžiami tik tam tikros rūšies apribojimai. Bet kokios pareigos per se yra laisvės apribojimas. Nes, jei turi mažiau pareigų, turi daugiau laisvės. Ir atvirkščiai – kuo daugiau turi pareigų, tuo mažiau turi laisvės. Todėl liberaliosios laisvės projektas negali būti realizuojamas neišlaisvinus visuomenės iš tam tikrų, liberalizmo požiūriu perteklinių, pareigų. Liberalizmas pripažįsta bei pateisina tik dviejų rūšių pareigas – pareigas, kurios kyla iš universalių žmogaus teisių (tų, kurias randame tarptautiniuose žmogaus teisių dokumentuose), ir pareigas, kurias individas prisiima savo noru (iš čia visuomenės sutarties konstrukto populiarumas liberaliajame diskurse). Tačiau liberalizmas atmeta bet kokias pareigas šeimai, tradicijai, kultūrai, tautai, tėvynei. Nes šios pareigos (skirtingai nuo pareigos gerbti individo žmogaus teises) nėra universalios. Jos saisto ne visą žmoniją vienodai, bet tik tam tikrus asmenis, savo kilme susijusius su konkrečia tauta ar bendruomene. Ir (kas liberalizmo požiūriu itin nepriimtina) šių pareigų individas nepasirenka savo noru, bet jas nustato bendruomenė, kultūra ar tradicija.

Pareiga gerbti tam tikrus simbolius, bendruomenės tradicijas, konkrečios bendruomenės bendrąjį gėrį, kaip ir bet kokia kita pareiga, neišvengiamai nubrėžia laisvės ribas. Tai yra, apriboja laisvę elgtis vien tik savo nuožiūra. Panašiai kaip pareiga laikytis aprangos kodo apriboja laisvę į kokį nors oficialų priėmimą kokioje nors ambasadoje ateiti su šortais, kad ir kaip to norėtųsi. Liberaliosios laisvės projektas negali būti iki galo realizuotas tol, kol dar visuomenėje lieka kokių nors pareigų laikytis tam tikrų tradicijų, papročių ar gerbti tam tikrus simbolius ir šventus dalykus. Todėl liberalizmo taikinys šiandien yra viskas, kas yra susiję su pareigomis konkrečiai tautai, jos tapatybę puoselėjančiai tradicijai, istoriniams simboliams. Metodas, kurį pasitelkia liberaliosios laisvės propaguotojai – parodyti, kad nėra nieko švento ar gerbtino, nėra nieko, kas negali būti profanuojama tiesiog dėl smagumo ar kokios nors privačios naudos. Kalinkino reklamos, Keule rūkė, performansas Turgelių bažnyčioje, o dabar ir pliažas Lukiškėse yra ne kokie nors atsitiktiniai individų su „pavažiavusiais stogais“ išsišokimai, bet racionalus ir metodiškas liberalizmo, kaip vienintelės teisingos ideologijos, pateisinančios visuomenėje leistinas laisvės ribas, įtvirtinimas.

Pliažas nėra šiaip viena iš reakreacijos formų. Pliažas yra liberaliosios laisvės simbolis. Pliažas yra bene vienintelė vieta, kurioje realybėje egzistuoja beveik tobulai realizuotas liberaliosios laisvės projektas. Liberalizmo siūloma laisvės idėja patraukli kaip pliažas, kuriame gali elgtis be pareigos laikytis visuomenėje priimtų konvencijų ir tradicijų. Tai yra „būti savimi“ arba, kitaip tariant, būti tikru individualistu. Nes individualistas pagal apibrėžimą ne kas kitas, bet asmuo, kuris nesijaučia kaip nors privalomai įsipareigojęs bendruomenei ar jos puoselėjamoms vertybėms. Pliaže vis dar galioja individualios žmogaus teisės ir susitarimai. Bet nebegalioja įprastos kultūrinės normos. Tiesa, pliaže kai kurios minimalios konvencijos, tokios kaip maudymukas, vis dar išlieka. Bet ir jos rodo tendenciją nykti. Vis dažniau net ir lietuviškame pajūrio pliaže gali išvysti individą be viršutinės, o kartais ir be apatinės maudymosi kostiumėlio dalies. O jei pasitvirtins gandai, kad kitas liberalų projektas bus maudymukų deginimas, tai bus ne dar viena viešųjų ryšių kampanija, tai bus nuosekli bei logiška liberalizmo projekto,  siekiančio galutinai mus išlaisvinanti iš paskutinių papročių, tradicijų ir kultūros liekanų, tąsa.

Todėl, jei dar vis stebitės, kodėl liberalusis Vilniaus meras iš visų Vilniuje įmanomų vietų pliažo įrengimui pasirinko būtent Lukiškių aikštę, nustokite stebėtis. Pačiai liberalizmo esmei prieštarauja mintis, kad kokioje nors viešojoje erdvėje laisvė gali būti apribota kuo nors daugiau nei pareiga gerbti individualias individų teises ir pareiga laikytis savanoriškų susitarimų (jei tokių yra). Liberalizmo projekto sėkmingam realizavimui yra svarbu ne šiaip turėti pliažą kokioje nors tam tinkamoje vietoje. Liberalizmo projektui yra gyvybiškai svarbu įtvirtinti taisyklę, kad Lietuvoje nebėra vietų, kuriose negalėtų atsirasti pliažas tiesiogine ar perkeltine prasme. Diena, kai Lietuvoje nebeliks su tradicija, gerbtinais simboliais ar kultūra susijusių vietų, kuriose nebus galima įrengti pliažo, ir bus tikroji galutinio liberalizmo triumfo diena. Tai taip pat bus diena, kai šūkis „atiduok Tėvynei ką privalai“, bus prisimenamas nebent kaip praeities atgyvena.

Šiandien, kai koks senolis partizanas palinguoja atsidūsėdamas: „Ne už tokią laisvę mes kovojome“, – modernus liberalas jį palydi atlaidžia šypsena. Suprask, tu kovojai už laisvę, bet mes geriau už tave žinome, kas yra laisvė. O jei jaunesnės kartos žmogus pasako, kad partizanai ir sąjūdis kovojo ne už tokią laisvę, jis palydimas patyčiomis ir „talibų“ epitetais. Kai didelė visuomenės dalis susiėmusi už galvų aimanuoja, kad pliažas rodo nepagarbą vietai, kurioje už Tėvynės laisvę buvo išlietas kraujas, Užkalnis pašaipiai juos išvadina „antkapių statytojų tauta“. O Šimašius gudriai pastebi, kad miestų ir miestelių aikštėse senesniais laikais buvo įprasta statyti kartuves ir lieti kieno nors kraują. Bet juk vien dėl to ten niekas nestato memorialų ar nedraudžia pramogų.

Ko nepastebi (ar nesupranta) Užkalnis su Šimašiumi yra tai, kad kiekviena gyvybinga ir pilnavertė tauta turi savo herojinį naratyvą ir jį primenančius viešai gerbiamus simbolius. Šis naratyvas primena Tautai, kad ne visi gyvenimo pasirinkimai yra vienodai vertingi bei ne viskas nusipelno viešos pagarbos. Lukiškių aikštė yra tapusi ypatinga vieta ne todėl, kad ten buvo kas nors pakartas. Lukiškių aikštė yra ypatinga vieta todėl, kad ji tapo mūsų Tautos istorinio naratyvo neatskiriama dalimi. Ir šis naratyvas byloja, kad be pareigos gerbti žmogaus teises ir laikytis susitarimų dar egzistuoja ir pareiga atiduoti Tėvynei, ką privalai.

Partizanai šalo tamsiuose ir drėgnuose bunkeriuose ne todėl, kad jiems trūko pliažų miestų centre. Jie šalo bunkeriuose, nes žinojo, kad yra pareigų, kurios yra didesnės už privatų interesą ir net už gyvenimą. Ir šis žinojimas, kurį palaiko mūsų istoriniai bei tautiniai simboliai, vis dar įkvepia mūsų dienų jaunąją kartą. Reikalui esant, būtent ši karta grįš į bunkerius, o ne Tapino „Nacionalinio Pliažo gynybos komiteto“ jaunimėlis su vandens šautuvėliais. Pastarieji yra tik įrankis tiems, kurie nori, kad jaunoji karta kuo greičiau pamirštų, kad gyvenime yra svarbesnių dalykų nei pliažas.

laisvavisuomene.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

šūdmaišiui ir jo liberastams       2020-07-9 23:36

gražių paveiksliukų galerija:

http://www.liaudiesmenas.livejournal.com

Al.       2020-07-9 20:05

Partizanai ir rezistentai ,,iškovojo laisvę” komunočekistams ir jų palikuonims ir jie ja naudojasi pagal savo supratimą.

Dzeikas       2020-07-9 9:23

Buvote Vokietijoje? Matete kokie ten ezerai , upes? Is Dunojaus, pvz., gali semt virint vandeni ir uzsikaist arbatos. Gerk drasiai - ir skanu, ir chloro 0.0% ir sveika. O jeigu auksciau Ulmo tai gali rieskuciom semt ir gert nevirines. Grazu.
Bet gali vaiksciodamas miske aptikt vandens telkini irgi is tolo grazu, nusimaudyt norisi karsta diena. Tik kazkinkoks geltonos spalvos zenklas stovi, O vanduo ikisus ranka giliau 10 cm jau nebesimato. Tai cia tokie brudo nusistovejimo telkiniai, mazdaug kas 5-10 km.
Taip ir tas Vilnius. Kazkokiam mesgalviui sove galvon: “mes be vilniaus nenurimsim”,“Vilnius - organine(ar organISKA?) Lietuvos dalis” ar panasu brieda kaip uzkeikima kartoja.
O jus patys matote kas tas Vilnius yra. Sudmaisis kuri Lietuva sau po kaklu pasikabino, arciau sirdies taip sakant.
Matete Jeruzales sturmo ekranizacija. Karalius klausia: tai kas brangiau , ar akmenys ,kad ir kokie sventi jie bebutu, ar zmones?
Demokratija tai toks dalykas, kuris leidzia zmonems parodyti savo esme. Tai nereikia kliedeti, kad zbrodas ten vegetuojantis ir kalbantis kazkokiu Zbigniewo ir Igorio is RadijoShow zargonu ten kazkokia tai Lietuva. Tai - netiesa. O kai netiesa delei kazkokiu tai “aukstesniu tikslu” isvartoma i ir apvadinama “tiesa” - tai ir gaunasi kaip su kaliause kuriai karuna uzmauta ant tos vietos kuri atseit galva. Vaiksto zmones, ir lenkiasi kaliausei kaip valdovui. Paskui klausia kodel karalius siaudinis.
Nera kam pasakyt ,kad karalius nuogas.

bobutė       2020-07-9 8:15

Puikus straipsnis.Džiaugiuosi,kad yra Lietuvoje žmonių,kurie supranta liberalizmą, tokį koks pas mus yra, ir nepritaria šimašizmui.

stasys        2020-07-9 6:34

Neblogas V.Rachlevičiaus str. apie naujoviškus liumpenus -intelidentus . delfi.lt/news/ringas/lit/vidas-rachlevicius-atsisveikinimas-su-sveiku-protu-liumpeninteligentu-valanda.d?id=84707387

Linksmai pagyvensime       2020-07-9 0:09

Kaip alkoholikai šeimoje,taip liberalai politikoje,valstybėje.Linksmai pradeda ir galiausiai viską prageria,prataško,tiek savo sveikatą,tiek ir šeimos.Taip ir valstybėje- politinę,finansinę,nervinę tautos gerovę  ir ramybę iškeičia į savo individualistines “laisves” be įsipareigojimų kažkam išskyrus brendį.Kaip su ,tokiais gali kurti šeimą,valstybę jei jie užsigimę plevėsos,apsvaigę nuo beribių
laisvių besivoliojantys smėlyje keule ruke

stasys        2020-07-8 19:33

kur bedursi tekste pirštu visur klaidos ir nusišnekėjimai cit.” Tačiau liberalizmas atmeta bet kokias pareigas šeimai, tradicijai, kultūrai, tautai, tėvynei. Nes šios pareigos (skirtingai nuo pareigos gerbti individo žmogaus teises) nėra universalios. Jos saisto ne visą žmoniją vienodai, bet tik tam tikrus asmenis, savo kilme susijusius su konkrečia tauta ar bendruomene. Ir (kas liberalizmo požiūriu itin nepriimtina) šių pareigų individas nepasirenka savo noru, bet jas nustato bendruomenė, kultūra ar tradicija.” Įdomu kokiu pagrindu autorius padarė tokias išvadas ? o gal paprasčiausiai susitrenkė galva nesmarkiai bet tai turi įtakos mastymui .

DD plius DD       2020-07-8 19:24

Šiaip čia nei iš tolo ne laisvė, kaip sako šitos kvailystės sumanytojai. Čia viso labo labo smėlis.

AAA       2020-07-8 18:41

Tegu pabando Šimašius įrengti pliažą aikštėse, susijusiose su, tarkim, žydų kapais ar žudynėmis. Maža nepasirodytų. Bet jis to ir nedarytų; pajėgus tyčiotis ir niekinti tik lietuvius (savo tautą?). O gal jis tik lietuviškai kalba, bet nėra ir nesijaučia lietuviu?

Dzeikas       2020-07-8 18:14

Trabantui:
Priskiri man zodzius kuriu as nesakiau. Ateities as nezinau ir pranasaut nesiimu.O kaip yra ir kaip , mano manymu, galvoja meras - apie tai buvo mano komentaras.
PS. Simasiui neduoda ramybes Maskvos mero Luzkovo laurai. Tasai buvo maskvenu isrinktas miesto galva sazininguose rinkimuose nugalejes. Atejo Putinas ir rades proga(vaiku ikaitais paemimas 2004m) panaikino Guberniju vadovu rinkimus (ir miestu meru) ir ivede tvarka kai jie skiriami federaline valdzios.
Luzkova paliko, jis tipo geras.
Va ir Simsiaus politika tokia, kad susidaro ispudis ,kad jis laukia naujos okupacijos. Girdi jums geras busiu taip pat.Mes cia vietiniai - tuteisai. As ir jus - vieno kraujo.
Ir tautinis elitas ant jo nepyksta. Jis elgiasi tautinio mentaliteto vagoj - kas bus, kas nebus o lietuvis neprazus.
Tie kurie kausis su uzpuolikais ne lietuviai, o durneliai nesupraten partijos politikos.

to „teisus dzeikas” 2020-07-8 16:23       2020-07-8 17:47

Ne, brangusis, kontorinis Dzeikas kaip tik pasakė atvirkščiai, nei yra ištikrųjų: Šimašius, kaip ir Dzeikas, yra liberastas.

Trabantas Džeikui       2020-07-8 17:05

Jūsų komentare yra dalis tiesos, bet dalis nereiškia visumos. Vilnius nėra konstanta, čia visaip savo laiku gali viskas savaip išsivartyti.

teisus dzeikas       2020-07-8 16:23

nors lietuviškai nemoka rašyti,
bet gerą mintį pasakė: šimašius pasakė kolaborantams (kurie dauguma Vilniuje):
- aš esu apsigimęs tarybukas, rusofilas, Lietuvos naikintojas ir t.t.
komunistinei nomenklatūrai tas irgi labai patinka, kaip ir stribinei teisėsaugai.

Žodžio laisvė...       2020-07-8 15:43

Autorius tinka man į sūnus.Maniškis net vyresnis.Autoriui ačiū už protingus ir laiku
pasakytus žodžius.Svarbu,kad šie žodžiai pasiektų kiekvieno padoraus žmogaus ausis.

Dzeikas       2020-07-8 14:08

pliazui:10:03.
Ne, tai ne vilnieciu durnumo matuoklis. Cia mero Simasiaus gudrumo matuoklis. Meras ne taoks durnas, kaip kad cia bandomas rodyti. Juk bus rinkimai ir vilniniai rinks mera tiesioginiu balsavimu.
Tada reikia zinoti savo rinkeja, ka jis masto, kuom gyvas, kuom minta. Jau sakiau, kad viliniai tai zydu, lenku, vokieciu ir visokiu rusu amatininku ir pirkliu (zuvimi prekiaujantis turguj irgi pirklys) palikuonys, o lietuviai ten geriausiu atveju tu amatininku pameistriu, hofmarsaui(vyr liokaju), vandenveziu ir darzu ravetoju palikuonys. Blogiausiu atveju kaimai suvaziave begdami nuo kolchozines tvarkos pokariu. Kad ir dabartinis preziku uzsivadines is tokiu tarpo beje.
Is kitos puses Putino 5 kolona is tenyksciu lenku tarpo(beje tikram lenkui jie daro geda, etniniai lenkai su ta raudonaja smala is Lietuvos pietryciu kalbos neranda. Jie sava prezidenta nusvilpe kai kazkuris ju bande raminti juos, kad neissidirbinetu pries teiseta Lietuvos valdzia.Ju stabas Putinas, o ne Lenkijos prezidentas).
Tai stai koks pasjansas gaunasi. Jeigu meras kels uodega ant Lietuvos tai ir federalinei (t.y. visos Lietuvos) valdziai tas nepatiks ir kiaulysciu jis tikrai sulauks, lietuviski kaimai nusede Vilniuje - irgi raukysis. Skersa jie dejo ant tu dalyku, bet nefasonas. Putino koloradine smala, (o ju tame Vilniuje iki 60%) gi atvirai savo kandidato nekels, is dalies balsuos uz Tomaszewski, TACIAU supratusi Simasiaus siunciama signala , su tuo pliazu Lukiskese , atiduos balsus uz ji. na savas gi bicas, deda skersa ant “banditu” ir jei ka - susitars ir su Kremliumi.
Na o tu “kawianskiniu” lietuviu Vilniuje katino asaros , galima kalkuliuojant rinkimus ignoruoti juos.
Va tokia kaina tenka moket uz kapriza issistatyt sostine miesta , kurio gyventojams Lietuva yra melziamos karves vaidmenyj ir nieko daugiau.

Sutemos       2020-07-8 13:58

Kaip rašė Trumpas savo ” twitter” žinutėje “There is a war on Christianity"dabar yra,vyksta karas prieš krikščionybę.

Laisva banda šėlsta ir trypia viską savo kelyje

https://youtu.be/Vnry4ola06M

ah1       2020-07-8 12:01

vienu žodžiu laisvė betvarkei

Kas dar norėtumėte tapti laisvas?       2020-07-8 11:16

- Pasibarstykite smėliuko, išsirenkite, išsidrėbkite.
Į Psichikos sveikatos centrą išveš? - Nuo šiol - ne.
Parodykite pirštu į dangų, atskleiskite, iš kur mirusieji nemokamus laisvės bilietus dalina. Tuo labiau išveš? - Priminkite: “Čia Lietuva, čia laisve lyja!”. NK

Vilkas       2020-07-8 10:25

Avims tas pat, ar jos nukirptos ar su vilna. Vilkui irgi, tik svarbu, kad avys būtų palaidos ir be piemens.

StasysG       2020-07-8 10:08

Dėkui. Straipsnis parašytas PAČIU LAIKU.

pliažas: vilniečių durnumo matuoklis       2020-07-8 10:03

kiekviena pliažo diena didina vilniečių durnumo matą smile
——
šaunuolis šimašius: parodė kas yra kas


Rekomenduojame

Rastas 1920 m. Mickevičiaus-Kapsuko laiškas atskleidžia Rusijos tikslus Lietuvoje

Ramūnas Aušrotas. Liūdna, nes juk ES pradžia buvo visai kitokia

Raymond Ibrahim. Hagia Sophia: Turkų pasakos prieš istorinius faktus

Algimantas Matulevičius. Lietuvoje galima išgyvendinti skurdą

Nida Vasiliauskaitė. Žmonija progresuoja. Iš kur žinome?

Algimantas Rusteika. Lempučių filosofija

Neringa Venckienė informuoja

Algirdas Endriukaitis. Kas laukia nacijos, jei jos politikams nerūpi valstybės egzistencinis likimas?

Nuo bačkos. Majauskas: Su Ingrida už Lietuvą!

Audrius Bačiulis. Beprotybės kronikos: kas yra moteris

Tomas Čyvas. Įdomu, kada radikaliai kairioji minia uždraus Bulgakovą?

Algimantas Rusteika. Ar turi teisę atbuvę tremtį žinoti savo skundikus?

Geroji Naujiena: Padauginame tik dalydamiesi

Rasa Čepaitienė. Verygos paradoksas

Raimondas Navickas. Tai NE fontanas, tai kitaip vadinasi!

Liudvikas Jakimavičius. Covido simptomas: „Aplink nosį vaikšto šeškas – nieko neužuodžiu“

Vytautas Sinica. Siūlyčiau, priešingai, Lietuvai pagaliau viešai ir deramai pagerbti LAF’ą

Alvydas Jokubaitis. Noras panaikinti visus prietarus yra pats didžiausias prietaras

Arvydas Anušauskas Fainai Kukliansky: „Tai jau su J.Lukša-Daumantu viskas gerai?“

Audrius Bačiulis. Lukašenka žodžių tuščiai nešvaisto…

Skaitiniai. Vidmantas Valiušaitis rekomenduoja: „Svarbus aukščiausio JAV diplomato pareiškimas ir svari politinė parama Baltijos valstybėms“

Algimantas Rusteika. Pakelkim, pakelkime taurę kvailybės, kad Lietuvai būtų geriau!

Nuo bačkos. F. Kukliansky: kultūringas, inteligentiškas, nieko neįžeidžiantis, bendradarbiavimą skatinantis laiškas iššaukė minios protestą

Nikolajus Nielsenas. Rinkimai Baltarusijoje: Lukašenka prieš COVID-19

Audrius Bačiulis. Beprotybės kronikos: kas yra vyriausieji „Facebook“ cenzoriai?

Karolis Kaklys: Kaip Vijūnėlės dvaro statybos atskleidė visai Lietuvai opias problemas?

Kas mes? Vytautas Sinica apie Nacionalinį susivienijimą

Rasa Čepaitienė. Gyvename totalinio freimingo laikais

Skaitiniai. Andrius Švarplys rekomenduoja: Tiems, kam rūpi akademinė laisvė ir universiteto likimas ‘Black Lives Matter’ epochoje

Vytautas Radžvilas. Laisvė, arba Kodėl NACIONALINIS SUSIVIENIJIMAS dalyvauja rinkimuose?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.