Naujienos

Viešųjų pirkimų tarnyba: pirkdami kelių priežūros techniką kelininkai permoka dešimtis tūkstančių eurų

Tiesos.lt redakcija   2017 m. sausio 4 d. 15:48

3     

    

Viešųjų pirkimų tarnyba: pirkdami kelių priežūros techniką kelininkai permoka dešimtis tūkstančių eurų

Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) atlikta kelių priežiūros automobilinės technikos viešųjų pirkimų 2003–2016 m. analizė rodo, jog kelininkų organizuojamuose viešuosiuose pirkimuose dominuoja vienas tiekėjas, o už naujus autogreiderius Lietuva permoka vidutiniškai po 20 tūkst. eurų, skelbiama VPT išplatintame spaudos pranešime.

„Konkurencija viešuosiuose pirkimuose yra esminis veiksnys, nulemiantis jų efektyvumą, geriausią kainos ir kokybės santykį, – sako VPT direktorė Diana Vilytė. – Kelių priežiūros autotechnikos pirkimai yra liūdna konkurencijos nebuvimo iliustracija: dešimtimis tūkstančių didesnė kaina už autogreiderį ir trys dominuojantys tiekėjai tarp daugiau nei šimto“.

VPT apžvalgos duomenimis, 2003–2016 m. kelių priežiūros automobilinės technikos viešuosiuose pirkimuose buvo sudaryta sutarčių už 78 mln. eurų. Pusė jų – „vieno tiekėjo“ pirkimai, kai pasiūlymus pateikė vienas tiekėjas arba, atmetus kitų dalyvių pasiūlymus, pasiūlymų eilėje likdavo vienas tiekėjas.

Nors per minėtą laikotarpį perkant kelių priežiūros automobilinę techniką sudaryta sutarčių su 113 skirtingų tiekėjų, tačiau kone pusė – 47 proc. – sutarčių vertės atiteko trim tiekėjams. Labiausiai šiuose pirkimuose sekėsi UAB „Keluva“, kuri sudarė sutarčių daugiau kaip už 18 mln. Eur ir tai sudaro 24 proc. visų tokių sutarčių vertės. Kiek mažesnės vertės sutartis pasirašė UAB „Skuba“ (12,6 proc.) ir UAB transporto firma „Transmitto“ (11,3 proc.).

Mažiausia konkurencija vyrauja autogreiderių pirkimuose –  juose pasiūlymus teikia vidutiniškai vos 1,5 tiekėjo. Šiuose konkursuose be konkurencijos dominuoja UAB „Keluva“: su šia bendrove kelių priežiūros perkančiosios organizacijos sudarė sutarčių beveik už 16 mln. Eur, tai sudaro 99 proc. visų autogreiderių viešųjų pirkimų vertės nuo 2003-iųjų.

VPT taip pat analizavo ir vidutines autogreiderių kainas 2012–2016 m. ES šalyse vykusiuose naujų autogreiderių viešuosiuose pirkimuose. Tyrimo duomenimis, Lietuvos kelių priežiūros institucijų įsigytų autogreiderių vidutinė kaina svyruoja nuo 216 tūkst. eurų iki 267 tūkst. eurų, tačiau Lietuvos kelininkai už juos permoka vidutiniškai po 20 tūkst. eurų. Palyginimui: vidutinė autogreiderio kaina ES šalyse yra apie 232 tūkst. eurų, o Lietuvoje ši suma siekia 252 tūkst. eurų, ir tai yra 42 proc. brangiau nei moka kelininkai, pavyzdžiui, Lenkijoje, ar 16 proc. daugiau nei Latvijoje.

2003–2009 m. didžiausias kelių priežiūros automobilinės technikos pirkėjas buvo Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – LAKD), o nuo 2010 m. didžiąją dalį tokių pirkimų vertės sudarė 11 valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčių įmonių pirkimai.

Visą VPT apžvalgą rasite ČIA.

Šaltinis: vpt.lrv.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

$+$       2017-01-5 3:37

Konkurencijos viešuosiuose pirkimuose niekada nebuvo ir nebus, nes nėra atitinkamos teisinės bazės. Dabartinis Viešųjų pirkimų įstatymas yra parengtas korporacininkų, kurie niekada netarnavo valstybei ir viešajam interesui.
Antrojo ešalono korporacininkes tebesėdi tarnyboje ir Naujosios Dūnios lūpomis mala š... viešojoje erdvėje, stengdamos įsiteikti naujai išrinktai valdžiai.
Taip, kelių technika įsigyta permokant, bet ji kokybiška ir patikima. Tačiau kas išdrįs pajudinti Kelių direkcijos ir “Kelprojekto” sandėrius, kai 20 kilometrų ruožas būdavo suskaidomas į pusės kilometro atkarpas ir vėliau vykdomi 19 pirkinių, pagal tą pačią dokumentaciją, neinvestuojant nė vieno lito, pasisavinant iš Kelių fondo šimtus milijonų litų.
Ar buvusio direktorius giminaitės, sėdinčios tarnyboje, ir toliau plaus tautai smegenis ?!

s.m.       2017-01-4 22:20

aha, o šalia straipsnukas apie lietuvius, kaipo nelaimingiausius Europoje. Iš kur toji laimė gali imtis, kai valdžiagyviai vagia atvirai ir net pasilenktyniaudami, o didesnė tautos dalis minta makaronais.

Ch. Greideris       2017-01-4 22:13

Tai ir kelininkai sniegą nuo gatvių gramdo auksiniais šaukštais?
Kai matau riedantį asfalto volą, geriau suvokiu kokio svooooorio pas kelininkus otkatai būna.


Rekomenduojame

Skaudžios knygos autorė: matau sutelktį nusimesti mirties okupaciją

Arvydas Juozaitis. Kelios mintys iš nepasakytos kalbos Lietuvos Seime

Vytautas Vyšniauskas. Nusekusios dešinės aidai gęstančiame neoliberalizmo židinyje (I)

Žinių radijas: Ar žiniasklaida atsakinga dėl blogos mūsų visuomenės savijautos?

Vincentas Vobolevičius. Kovos už laisvę linijos

Algimantas Rusteika. Laukia įdomūs ir sunkūs laikai

Prof. Eugenijus Jovaiša. Švietimas ir nacionalinis saugumas

Geroji Naujiena: Versmė vandens, trykštančio į amžinąjį gyvenimą

Liudvikas Jakimavičius. Tai gyvatė, ryjanti savo uodegą

Ši žinia pozityvi ar negatyvi? Dovilė Šakalienė traukiasi: „Pataisų nebus. Trojos arklys išardytas“...

Vilniečiai stoja ginti Kalnų parko nuo nuniokojimo

Gyd. Alvydas Repečka. Alkoholinė (meta)fizika, arba Nedarau pachmielo –  netapsiu alkoholio vergu

Algimantas Zolubas. Vedžiojimas aplink pirštą, kurio nėra

Kastytis Braziulis. Kova dėl žmonių protų: kaip įveikti priešo propagandą?

Claude Hagège: Apie meilę ir neapykantą kalbai

Dovilė Šakalienė ir Co užsimojo pagerinti Lietuvos žiniasklaidą?

TALKA už Lietuvos valstybinę kalbą ragina Seimą apsispręsti dėl asmenvardžių rašymo pasuose nevalstybine kalba

M. Garbačiauskaitė-Budrienė: „Jūs, politikai, pasirūpinkite valstybe, o mes, žiniasklaida, kaip nors išgyvensime ir su tuo kritusiu pasitikėjimu“

Ats.plk. Gediminas Grina. Dreifas

Baltoji knyga: Kokia ES bus 2025 metais? Penki galimi scenarijai

Liudvikas Jakimavičius. Dočys: „Viskas suderinama“

Vidmantas Valiušaitis: „Panašu, kad rengiamas susidorojimas su dviem iškiliom visuomeninėm figūrom“

Lietuvos visuomenininkai: „Raginame politikus imtis realių veiksmų masinei emigracijai suvaldyti ir demografinei krizei spręsti“

Nida Vasiliauskaitė. Kodėl apkaltos K. Pūkui nereikia

Liutauras Stoškus apie Vilniaus viešojo transporto valdymo bėdas

Kastytis Braziulis. Kaip vertinate Vilniaus mero R. Šimašiaus darbą?

Ministrė prašo visuomenės pagalbos: „Valia yra jūsų rankose – reaguoti turėtų visa šalis“

Valdas Papievis bando pabėgti nuo savo knygų

Rinkimai Nyderlanduose – trys mitai, kuriais tikime

Povilas Urbšys. Nacionalinės kultūros ganyklų ypatumai

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.