Prezidento rinkimai 2019

Vidmantas Valiušaitis. Mano pasirinkimas aiškus – balsuosiu už tą, kuris vertybių skalėje yra kur kas arčiau tradicijos ir todėl „arčiau manęs“

Tiesos.lt redakcija   2019 m. gegužės 23 d. 7:18

4     

    

Vidmantas Valiušaitis. Mano pasirinkimas aiškus – balsuosiu už tą, kuris vertybių skalėje yra kur kas arčiau tradicijos ir todėl „arčiau manęs“

Prezidento rinkimų kampanijos metu vengiau bruktis viešumon su savo nuomone, siūlymais ar raginimais. Viena vertus, nepervertinu tokių raginimų reikšmės ir įtakos žmonių apsisprendimui. Apie tai pasisakiau pirmojo rinkimų rato išvakarėse. Kita vertus, kaip žmogus, vertinantis demokratinę valstybės sąrangos formą, visada buvau ir liksiu lojalus visuomenės pasirinkimui, t.y. piliečių daugumos teisėtai suteiktam mandatui. Kadangi prezidento konstitucinės teisės ir politinė galia kyla būtent iš valstybės piliečių suteiktų įgaliojimų.

Pastarosiomis dienomis pastebėjau, kad pasisakyti vis dėlto reikia dar kartą. Visų pirma todėl, kad net tik tarp FB draugų, bet ir tarp man artimų žmonių, su kuriais bendrauju gyvai, girdžiu savotiškai „kapituliantiškų“ nuotaikų: į rinkimus neisiu, nes, esą, „nėra mano kandidato“...

Tai pats blogiausias sprendimas, mieli bičiuliai. Jeigu jaučiatės Lietuvos piliečiai – ne šiaudiniai, o tikri, reikalaujantys ne vien teisių, bet suvokiantys ir savo atsakomybę už tos valstybės ir visuomenės likimą – į rinkimus ateiti privalu. Sąmoningam ir sąžiningam piliečiui čia jau pasirinkimo nėra: „noblesse oblige“ – kilnumas įpareigoja. Kitu atveju reikštų pripažinimą šių savybių stokojant.

Bet jeigu kandidatai – „ne tie“? Atsakysiu paprastai: „tų“ kandidatų, kurie visiškai atlieptų mūsų pažiūras ir įsitikinimus, niekada nebuvo (sprendžiu pagal save iš daugiau kaip 30 metų politinio gyvenimo stebėjimo patirties) ir vargu ar bus kada ateityje. Kadangi žmonės nėra tobuli. Visi turime trūkumų ir silpnybių. Tik reklaminiuose rinkimų plakatuose matome žmones „be trūkumų“. Asmenys, kurie „plakatine tikrove“ patiki, vėliau puola į kitą kraštutinumą – į didelį nusivylimą „savuoju“ kandidatu. Kadangi pradėjus dirbti ima kilti aikštėn tai, kas „plakatinėje tikrovėje“ nebuvo atvaizduota. Bet tai žmogiška, suprantama, neverta per daug dėl to sielotis ir ieškoti „tobulų formų“.

Turim ką turim ir rinktis turim iš to ką turim. Nesutinku su tais, kurie aiškina, kad „abu kandidatai panašūs“, „skirtumai taip jų nereikšmingi“, „kurį beišrinksi – niekas nesikeis“. Įdėmiai stebėjau abiejų kandidatų debatus TV ir Youtube kanale. Priėjau prie išvados, kad testas, kurį užpildžiau pirmojo turo išvakarėse, gana neblogai atitinka abiejų kandidatų ir mano pozicijas vertybių skalėje. Čia tik nėra laiko ir vietos leistis į detales.

Šiek tiek schematizuojant, I. Šimonytę ir G. Nausėda palyginčiau su D. Grybauskaite ir V. Adamkum. Ne politinės patirties, visuomeninės įtakos, bet veiksenos stiliaus ir demokratinės raiškos, gebėjimo girdėti, suprasti bei vertinti ne vien pritariančio choro, bet ir kitoniškus balsus. Ieškant pavyzdžių tarpukario Lietuvos tradicijoje I. Šmonytė labiau atlieptų A. Smetonos laikyseną (nors vertybine prasme jam būtų visiška priešingybė), tuo metu G. Nausėda – A. Stulginskio.

Suprantu, kad tai sąlygiška, bet palyginimai padeda galbūt paprasčiau suvokti sudėtingesnes politinės raiškos praktikas, dėl kurių dabar turime apsispręsti.

Neabejoju, kad esama tam tikros dalies žmonių, kurie vertina kategoriškuma, voliuntaristinį braižą, beapeliacinius sprendimus, „visada teisaus“ veikėjo stilių. Bet esama ir kitokios tradicijos – tarimosi, platesnės socialinės bazės paieškų, gebėjimo girdėti visuomenės balsą ir jos lūkesčius, tuo argumentuoti savo poziciją, priiminėjant sprendimus.

Politinės raiškos tradicija, kurią paliko prezidentas A. Stulginskis ir prezidentas V. Adamkus mano sanklodos žmogui vis dėlto yra artimesnė. Todėl mano pasirinkimas aiškus – aš balsą atiduosiu už G. Nausėdą, kuris vertybių skalėje yra kur kas arčiau tradicijos, o tuo pat metu – ir „arčiau manęs“ smile

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

stasys        2019-05-24 5:32

kitame str. išpeikiau R.Griga . , va tie du žmonės tikrai galėtu susėsti ir padiskutuoti kaip vertybiu skalėje tradicijos suartina žmones .. Aišku galima apsieiti ir be ‘taburečiu’  jei jos sukelia alergija vienok tema butu apie tradicijas kurios pritraukia žmones o kitoje R.Grigo filosofija dešinį koncervatizma ..su kareivėlio Šveiko nuotykiais ..ir jo ‘nakleikomis’ .

lygis?       2019-05-23 18:18

pradėjo lįst visai nukvakę samprotavimai:(

zita.       2019-05-23 14:38

graudu .esame prievartaujami rinktis iš dviejų nulių.politikos nulių.

Dzeikas       2019-05-23 12:57

Vidmantui Valiusaiciui vagis ir zmogus spjaunantis i istatymus yra “arciau tradicijos” ir “arciau jo”.
V.V. ir durniukams pritariantiems jam patarciau pasiklausti senu vilku-kriminalistu, kiek vagims reiskia ju “poniatkes” (tame tarpe netureti reikalu su “gaidziais”, pasyviais homoseksualistais ir nesikisti i politika) - tik tol, kol zaidimas nevertas zvakiu. Jie neturi apskritai jokiu isitikinimu, ir ypac politikoje.
Tad p. Valiusaitis tapo “lochu”, kuris patikejo vagiu pasakaitemis(paskaitykite ka mano siuo klausimu ilgametis GULAG “klientas” sedejes su petraukomis nuo 1931 iki 1954mm Varlamas Shalamovas) apie ju susigalvotas “poniatkes” ir patapo vertybiskai jiems artimu.

Rekomenduojame

Šalies visuomenės veikėjai sutaria – valdžia pati išprovokavo žmonių reakciją

Ramūnas Aušrotas.  Atėjo laikas vėl kovoti už laisvę

Sausio 13-ąją – Laisvės dieną piliečiai nušvilpė minėjime pasisakančius valdančiuosius, plojo tik Prezidentui

Dominykas Vanhara. Bet žinot, kas šiandien geriausia?

Lietuvių kalbai – gedulo varpai?

Dominykas Vanhara. Vyriausybė nutraukinės sutartį tarp Lietuvos geležinkelių ir Belaruskali

Aleksandras Nemunaitis. „Vilniaus viešojo transporto“ direktorius miega namie ir sapnuoja 1 mln. eurų pelną, darbuotojai miega prie jo kabineto

JAV mokykloje patvirtintas pradinių klasių moksleivių šėtono klubas po pamokų

Profesorius Ehud Qimrom: „Sveikatos ministerija, laikas pripažinti nesėkmę“

Vytautas Sinica. Prognozė Prezidentui

Vidmantas Valiušaitis. K. Pakšto įžvalga: Lietuva yra kraštas, kuriame labai pavojinga gyventi

Almantas Stankūnas. Tai sakote, bankrutuoja Vilniaus Šilumos Tinklai?

Vytautas Sinica. Kvailių ieškojimas

Aleksandras Nemunaitis. Farsas, kuris bus šiandien

Vytautas Sinica. Kas visgi yra didesnė grėsmė nacionaliniam saugumui ir interesams – krovinių tranzitas ar šita vyriausybė?

Aleksandras Nemunaitis. Vilniaus savivaldybė skubos tvarka nagrinėja…

Tai buvo klaida, sako Šiauliuose plakatą prieš skiepus gaminusios kompanijos vadovas

Valdas Rakutis. Kam rūpi Lietuva?

Lenkija naikina PVM mokesčius maistui, mažina mokesčius degalams, dėl kylančių kainų kaltina Rusiją ir Europos Sąjungą

Prof. Jonas Jasaitis. Pradėjome naujuosius. Absurdų ar žmonijos naikinimo laikmetis?

Italijos vyskupas uždraudė neskiepytiems kunigams dalyti Komuniją

Nacionalinis susivienijimas. Sausio 13-oji primena: metas atkurti Lietuvos valstybę

Pfizer pirmojo asmens išpažintys: ketvirta dozė, o po to 10 metų vakcinų

Edvardas Čiuldė. Kodėl mums nereikėtų persiimti vadinamojo progresyvizmo marazmų pamėgdžiojimu?

Seimas žengė žingsnį link Valstybinės lietuvių kalbos konstitucinio statuso pažeminimo

Už balos. Svarbiausi klausimai 2022 metais

Audrius Bačiulis. Užsienio reikalų ministerijos užsakymu „Vilmorus“ paklausė apie užsienio politiką

Aleksandras Nemunaitis. Sužinome, kad Vilniuje gali dingti centrinis šildymas

Eugenijus Jovaiša. Nė viena save gerbianti pasaulio valstybė neleidžia tapatybės dokumentuose rašyti kitaip nei valstybine kalba

Ispanija sekuliarizuoja Jėzaus gimimą

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.