Istorija

Vidmantas Valiušaitis. Ar talentu galima pateisinti politinę išdavystę?

Tiesos.lt siūlo   2019 m. sausio 25 d. 9:13

55     

    

Vidmantas Valiušaitis. Ar talentu galima pateisinti politinę išdavystę?

„Nepriklausomybės sąsiuviniai“

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+


Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Jules       2019-01-29 1:44

Vokiečiai ir A.Smetonos neišdavė Maskvai, o galėjo pagal tą sutartį - išsiuntė į Šveicariją. Vokietijoje jo gyvo niekas nedegino ir nesudegino. Mūsų Prezidento likimas žiaurus - toks baisus kaip ir Dresden’iečių ir ten sudegusių lietuviukų su vaikais taip pat, kurie nakvojo gatvėse ir pan. O tokių Dresden’ų Vokietijoje būta ne vienas, kuriuose sudegė ir lietuvaičiai, ir kitų Baltijos tautų atstovai kaip karo pabėgėliai - bėgliai nuo pagrindinės Vakarų liberalijos Sąjungininkės. Ir kada baigsis šita Melo epocha, net nežinau, o Jūs?

Al. Jules'ui       2019-01-28 23:04

Taip supratau. Ir jau seniai.

to Al       2019-01-28 18:03

Taip, jie pasitikėjo žlungančia Vokietija ir jos kariuomene, paskui kurią traukė į Vokietijos gilumą ir išsigelbėjo, o ne liko didžiosios Amerikos sąjungininkės pusėje. Lietuviai su vokiečių kariuomene gurguolėse su arkliukais bėgo nuo pagrindinės Vakarų sąjungininkės Sovietijos. Taigi išsigelbėję lietuviai turėtų jausti dėkingumą vokiečių tautai už išsigelbėjimą, ypač jai pačiai sunkiu metu, ar supratot?

tiek       2019-01-28 2:51

stasy,esi menkas šapas lyginant su monumentalia ,lietuvių kalbą išaukštinusią iki padangių poete. Tikrai ne tau teisti amžiaus lietuvių poete vadinamą Salomėją Nerį.

stasys        2019-01-27 23:30

  2019-01-27 12:09 Vis tas noras užčiuopti pasiteisinimo siūlo galą. Ar tik nebandote numazgoti tai kas faktais jau senai įamžinta`? Jokie tekstai nenupirks atleidimo jei pati moteris taip nieko ir nesuprato . Lengvinančios aplinkybės prasideda nuo atgailos o tai kas po jos liko abejonės ir didelės .

pasvarstymas       2019-01-27 17:42

Kyla toks įspūdis, kad straipsnio autorius pervertina sovietinės propagandos įtaką tuometinei visuomenei. Mano nuomone, kadangi anų laikų komunistinė propaganda žmonėms buvo įžūliai per prievartą(!) brukama, o taip pat dėl savo radikalumo buvo labai naivi propaganda, todėl ji darė minimalų poveikį plačiąjai visuomenei. Visai kas kita šių dienų globalistinė – genderistinė „ne prievartinė“ propaganda: gudriai sukta, užmaskuota, iš lėto radikalėjanti propaganda, kuri per du dešimtmečius ryškiai pakeitė daugelio žmonių vertybines nuostatas ir mąstymą.

Al.       2019-01-27 13:19

Aišku, kad buvo suklaidinta.Kaip ir tie,kas bent kurį laiką pasitikėjo naciais.  Orvelas irgi dalyvavo Ispanijos kare komunistų pusėj. O Sacharovas kūrė Stalinui atominę bombą.Bet iš žodžio meistrės tauta turėjo teisę tikėtis aiškaus žodžio.Gal nespėjo.Gal nespėjo atsiverst. Žmogiškai tai suprantama. Bet žmogiškai turbūt ir Judą galima suprast ir užjaust. Keistu būdu kaip paskutinis Salomėjos žodis atrodo dar per pirmąją bolševikų okupaciją paskelbta Eglė Žalčių karalienė - autorė Eglės vardu už išdavystę prakeikia savo dukrą. Ten poetė neatrodo kaip tiesiog jausminga naivuolė. \

Iš rašytojos Aldonos Ruseckaitės pasakojimo       2019-01-27 12:09

Su mažu sergančiu vaiku, atsidūrusi to meto veiklių, senų bičiulių vyrų apsupty Maskvoje, iš šitos bendrijos Salomėja jau negalėjo išsivaduoti. „Kaip atsilaikyti prieš raginimus rašyti komunizmą šlovinančias eiles? Už ką gyventi? Kur dėtis? Eiti į Raudonąją aikštę ir šaukti „Šalin Staliną“?“ – klausė rašytoja. Tuo labiau, pasak jos, kad ji vis dar tikėjo, jog Stalinas nieko blogo nedaro. „Atsitokėti Maskvoje per karą galimybių nebuvo, galva buvo išplauta, susirašinėjimo su Lietuva karo metais nebuvo, o apie 1943 metus poetė dar pradėjo sunkiai sirgti.
Grįžus į Lietuvą irgi nesuprato, kas čia darosi: sužino, jog kai ką išvežė į Sibirą, kai kas iš jos draugų pasitraukė į Vakarus, sužino, kad jos pačios tėvai pasitraukė į Rytprūsius. „Jos galvoje sumaištis. Kasdien vis silpdama poetė nesuprato, dėl ko žmonės traukiasi, bėga nuo sovietų.“

Ne, negalima.       2019-01-27 8:47

Tai vienareiksmiai ir nediskutuotina.Ar turetume juridiskai nuteisti uz Tevynes isdavyste tokius kaip Kubilinskas, Neris, Cvirka.Buvo ir daugiau tokiu.Ne.Per daug metu parbego.Bet garbinti Tevynes isdavyste prisidengiant talentu, yra per daug zema.

Al.       2019-01-27 1:00

Dzeikas, būdamas ne lietuvis,ir neprivalo mylėti lietuvių (mes patys turim save labiau mylėti,tada nereiks taip rūpintis,kad visi mus mylėtų), bet šiuo atveju jo meilė pasireiškia praktiškai - išmokim laikytis principų. Žinoma,teigti kad lietuviai,kaip tauta, to nemoka,yra nesąmonė. Bet tiesa,kad didelė dalis išgyvenusių sovietinę okupaciją prisitaikė būtent tuo, kad atsisakė principų. Tik nemanau, kad lietuviai čia kažkokia išimtis. Greičiau, atvirkščiai. Žinoma, kolaboravo su vokiečiais ir su rusais, kaip ir kitos tautos ir šalys. Vistik žydų gelbėtojų santykinai daugiausia, turbūt, buvo Lietuvoj. Ir lietuviai vieninteliai nesukūrė vafen ss. Kas rusų lageriuose organizuodavo sukilimus? Lietuviai ir ukrainiečiai. Kas ilgiausiai priešinosi po karo? Lietuviai ir ukrainiečiai. Kas leido disidentinę spaudą? Maskva ir Lietuva. Panašiai, su Sąjūdžiu.Toks užsispyrimas labai suerzino ir iki šiol erzina bolševikus. Ir tai viena iš priežasčių dėl ko jie mus niekina ir naikina. Bet tai nereiškia,kad turim būti sau atlaidesni - privalom likti ištikimi tiesai ir doroviniam įstatymui.

stasys        2019-01-26 19:19

2019-01-26 13:59 o kodėl nepažvelgus į ta problema truputi kitu kampu ? Kova su stabais Lietuvoje užima matyt pirma vieta pagal populiarumą  . Bet kalbėti reikėtu ne tai kas vaidenasi V.Valiušaičiui, o kaip mes kaip visuomenė susitvarkome su tuo kultūriniu paveldu ..kai viename dera ir sovietiniai stabai ir jų kūryba ..kuri Lietuvos kultūros lobyne užima gana svarbia lentyna . V.Valiušaitis sako negalima stabus (nusikaltimai)  pateisinti tik dėl to kad į juos tenka žiūrėti užvertus galva . Ir tai teisinga daugiau istorijos faktu daugiau detaliu leis suprasti o kas buvo ta autorė . Padarykime gyvenimą patogu mums žmonėms, tegul tie stabai tampa paprastais žmonėmis su savo klaidomis ir nuopoliais., tik taip juose galima bus įžiūrėti žmogų .Grįžtant į tema V.Valiušaičio darbas apie S.Nėrį ja daro paprastu žmogumi , tai ko dar reikia tam žmogui atminti ? . Sekančios nuorodos: P.Cvirkos paminklas , Basanavičiaus paminklas, Lukiškiu a. konkursas tai tik kelios problemos gerai žinomos dėl kuriu teks dar suplėšyti ne vienus marškinius . Klausimas ar to reikia ? ta šiandieninė Lietuvos kultūra ir taip šliaužia pažeme , tai ka mes gelbėjam stabus ateičiai ar ta vertinga kultūrinį paveldą .?

T0mas J.       2019-01-26 16:01

PadIaižiavę okupantams kolaborantai TSKPistai - tėvynės išdavikai.
Žinoma kad būtina paminklus jiems nugriauti - ir Cvirkai, ir Salomėjai Bačinskaitei.
Nėris Salomėja - talentinga lietuvių poetė;
Salomėja Bačinskaitė-Bučienė - tautos išdavikė, Lietuvos okupacijos garbintoja. Blogiausia kas gali nutikti valstybei - okupacija, blogiausia ką gali padaryti pilietis okupacijos atveju - kolaboravimas. Amžinas kolaborantų palydovas - panieka ir nenuplaunama gėda. Poetės S.Nėries veikla man kliūna mažiausiai, nors ir ji yra šlykšti („Poema apie Staliną“, „Keturi“, „Bolševiko kelias“). Tačiau aš nesu šalininkas idėjos, kad žmogui už parašytą eilėraštį gali būti atimama laisvė. O kai kalbam apie kolaboravimą (Baudžiamojo Kodekso 120 str.) svarbi yra Salomėjos Bačinskaitės-Bučienės politinė veikla: - jos priklausymas nusikalstamai organizacijai TSKP; - dalyvavimas okupantų surengtame farse skelbiamt Lietuvą socialistine respublika bei kelionė į Kremlių ir prašymas priimti Lietuvą į TSRS sudėtį; - darbas okupanto valdžios struktūrose - TSRS Aukščiausios Tarybos deputate.
Panašiai yra su Petru Cvirka.
Patriotizmas baigiasi, kai pilietis užuot gynęs pilį nuo priešų ima tarnauti priešui.
Kolaboravimas yra juridinė sąvoka, reiškianti nusikaltimą, o nusikaltimas juk yra blogis. Panieka kolaborantams. Gaila, nedaug jų partizanai išnaikino. Procentaliai kolaborantų buvo nedaug, ir į TSKP stojo ne visi - tik mažiau kaip 10 proc. gyventojų.

Ne lietuvių, bet savo tautybės nežemink, Dzeikai       2019-01-26 15:14

Dzeikas 2019-01-26 14:45
‘Daznai lietuviukai per savo primityvu mastyma…’
‘Buvau paklaustas, ar teiksiu lietuviams preferencijas. Atsakiau, kad jeigu noresiu, ar man tie zmones nebus atgrasus IR JEIGIU TAI NEPRIESTARAUS mano samdytojo interesams.’
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kaip visi matome iš Dzeiko komentarų Tiesos.lt visumos, ne tik po šiuo straipsniu, Dzeiko raiška panašėja į tautinės neapykantos kurstymą.

Dzeikui 14:31        2019-01-26 14:49

tu tikrai nepajėgus suvokti, kas parašyta ir dėl ko diskutuojama komentare Instrumentalistui Dzeikui 2019-01-26 13:35 ar tokiu ir tik sau patogiu būdu apsimetinėji?
Antra, ar tau dar liko bent vienas žymesnis Lietuvos veikėjas, kurio neapspjaudei?

Dzeikas       2019-01-26 14:45

PS apatiniam postui:
Butina patikslinti , kad uzsiverbuoti i kitos valstybes GP nera isdavyste TAIKOS SALYGOMIS tarp tavo pilietybes valstybes ir priimancios valstybes. Ir karui isiliepsnojus PO TO , jau esi isipareigojes ne Lietuvos valstybei, o tave priemusiai valstybei. Todel vokieciai ir kariaudavo Prancuzijos puseje , nes uzsiverbave buvo IKI karo padeties paskelbimo. Uzsiverbavus ESANT karo stoviui yra isdavyste grynajame pavidale.
Daznai lietuviukai per savo primityvu mastyma susidure su lietuviu kilmes amerikieciu ima klejoti ,kad tures kazkokias preferencijas. Tai jiems saltu dushu skamba zinia, kad pabusk ir suok, jei as kiles is Lietuvos ir kalbu lietuviskai nereiskia, kad as neistikimas JAV, ar darysiu nauda tau kenkdamas savo saliai(JAV t.y.). Gali padeti kitam ietuvui, bet tik tiek, kiek nekenkia tavo saliai ir tavo valdzios interesams.
Kai dirbau amerikieciams nuo manes priklause sis tas. Ir buvau paklaustas, ar teiksiu lietuviams preferencijas.Atsakiau, kad jeigu noresiu, ar man tie zmones nebus atgrasus IR JEIGIU TAI NEPRIESTARAUS mano samdytojo interesams. Amerikieciai liko tokiu atsakymu visiskai patenkinti ir neribojo manes.

Dzeikas       2019-01-26 14:31

instrumentaliste, jus neskiriate purvo nuo bulkutes.Ne “keiciasi” - o GALI pasikeisti. Ir jei zmogus buvo(sakykim) socialdemokratas, o veliau tapo komunistu - tai galejo buti del jo vidiniu isitikinimu kaitos.Tai jokia isdavyste.Kitka, kad yra paprasciausi isverstkuriai kurie JOKIU politiniu isitikinimu neturi, o turi tik karjerini interesa ir keicia partijas kaip pirstines.Elementariai reikia moketskirt kas yra kas.
Jeigu zmogus tarnavo valstybes GP ir agresijos atveju perejo i agresoriaus puse - tai isdavyste(civiliniame gyvenyme taip pat). Bet jeigu sakykim budamas Lietuvos pilieciu tarnavo kitos salies GP(kai kurios valstybes leidzia svetimsaliams tarnauti ju GP:JAV, Prancuzija, Ispanija) ir pasuko ginkla i Lietuvos GP - cia jokia isdavyste.Tai pareiga. Nors tokiu koliziju vengiama.Taciau vokieciai legionieriai(uzsiverbave iki karo pradzios) nemirksedami kariavo Prancuzijos puseje I PK metu.Lygiai kaip ir japonu kilmes amerikieciai US Army 1941-45mm, arba Dwightas Eisenhoweris, vokieciu kilmes amerikieciu generolas, veliau prezidentas. Isdavyste ar ne sprendzia PILIETYBE, o ne kraujas.
Problema tame, kad isdavystes savoka lietuviams sunkiai suvokiama, nes ju “vierchai” isdavineja tauta patys pirmieji.Tai eiliniams net sunku susivokt kada cia isdavyste, kada ne. Del Smetonos isdavystes, kuri skelbiama kaip NE isdavyste sunku ir stribus paskelbt isdavikais. Nes jeigu nebuvo TSRS agresijos, tai nebuvo ir stribu isdavystes Lietuvos atzvilgiu. Tada ir S.Neris ne isdavike, nes virsus grazius rase ir apskritai atstokit nuo jos:-)))

to Instrumentalistui Dzeikui        2019-01-26 14:30

Todėl unikalią poetę Salomėją reikia ne šalinti iš mokymo programų, kaip klaidingai nurodinėja kažkoks Dzeikis, bet kaip tik būtinai ją įtraukti kaip likimo dovaną mums, mūsų atsikvošėjimui. Kodėl? - Todėl, kad jos kūryba, gyvenimas, fataliniai klydimai neišgalvota, ypatingai dėkinga proga permąstyti ir aptarti, kas yra kiekvienam Dievo suteikti talentai, kaip vis dėlto laisvas kūrėjas šias dovanas gali sudėti ant Priešo aukuro, kaip po tokių išdavysčių susargdinama jo sąžinė ir t.t.
Kiekvieno žmogaus gyvenimas yra tragiškas, bet tragiškas savaip. Jei ne Jėzus Kristus, mūsų Gelbėtojas, toks ir liktų.
Salomėja Nėris yra tragiško tautai laiko dramatiška persona. Bet dangiškasis Tėvas gal ją jau priėmė į savo glėbį kaip dukrą paklydėlę? Poetės likimą permąstydami žiūrėkime, o mano akyje ar tik ne rąstas?

P.S. stasiui       2019-01-26 14:11

Tarp kitko raudona vėliava yra istorinė vėliava tiek Rusijos, tiek Lietuvos. Čia jau linija už kurios baigasi daugelio suvokimas… Vėliau bolševikai šią vėliavą supurvino kaip Hitleris svastiką....

stasiui       2019-01-26 13:59

Valiušaitis moko atskirti kūryba nuo politinių bokštų... O tai čia yra ko mokytis? Daug proto reikia suvokti ką reiškia raudona vėliava? Ko gero Valiušaitis pats mokosi kas dabar jam kaip asmeniui aktualu. Iš kitos pusės nūdienos absurdas irgi gali savotiškai įkvėpti poetą ir jis gali parašyti poemą apie Staliną. O kodėl ne? Esmė tokia ar tu Stalina labai gerbi ar labai nekenti jis tavyje gyvena bet kokiu atveju. Žmonės įpratę negalvoti savarankiškai, bet galvoti apie stabus, apie antistabus ir mąstyti lygiai taip kaip kalba stabai.

Instrumentalistui Dzeikui       2019-01-26 13:35

jei remdamasis psichologais tvirtini, kad ‘NERA ISDAVYSTE, kai pasikeite zmogaus politiniai isitikinimai [...] mazdaug per 7 metus, kai patirtis, nauja informacija, jos apibendrinimas keicia pati zmogu’, tai išlik nuoseklus ir tą patį 7 metų cenzą taikyk ir poetei Salomėjai Nėrei. Jos dramatiškas gyvenimas buvo trumpas. Ji neturėjo nė pusės to laiko po 1940-ųjų (mirė 40-ies), kad geriau suvoktų ir pamėgintų ištaisyti lemtingas gyvenimo klaidas, atsitiestų.
Galiausiai, ne tau, Dzeikai, ne kartą viešai rodžiusiam ir rodančiam nepagarbą lietuvių kalbai ir kultūrai nurodinėti, kokios turi būti mūsų mokslo ir mokymo programos Lietuvoje, jos politikos prioritetai. Jei esi lietuvis, tai tavo sistemingai demonstruojama nepagarba lietuvių tautai - apgailėtina išdavystė. Salomėja klydo lemtingai, bet taip žemai puolusi nebuvo.

Jules       2019-01-26 13:15

Ne tik Lietuvos teatras, anot dezi LRT, gina kolaborantus, gina M.Ivaškevčių, bet apskritai, visa Neosovietija ir jos inteligentija, intelektualai gina panašius talentus, pasirengusius pasitarnauti svetimiems – priešui? Sutikti naujus Rusijos tankus su gėlėmis, nes per 30 metų ateities stribų prigaminta devynios galybės, kad mūsų neliktų, kad mes išnyktume, išgaruotume su visais savo tobulumais ir genialumais, kaip dūmas? Dezistų įmantrus posakis, kad „laisvė šalies viduje garantuoja laisvę nuo išorinių grėsmių“ (lrt.lt), kai tos laisvės, manau, būtent šalies viduje nekilmingiesiems kaip ir nėra, ir jokios Žmogaus (privilegijuotų žmonių) teisių ir moterų organizacijoms nerūpi, kai oponentai kaltinami populizmu, rasizmu, fašizmu, „niemcizmu“ ir ko tai neigimu, ir pan. Neosovietikams labai nepatinka paprasti žmonės, kurie dar galutinai nepribaigti, dar spardosi, ginasi, kaip kas išmano ir sugeba, reikalaudami ir sau lygių teisių ir galimybių, ne tik kolaborantams ir Tėvynės išdavikams.

stasys        2019-01-26 11:46

... Ekspertui .. V.Valiušaitis moko kaip atskirti kūryba nuo politiniu bokštu ant kuriu plevesuoją raudonos vėliavos . Granitas kaip medžiaga sunkiai apdirbamas kūryboje ..todėl menininkai visais laikais rinkdavosi kita medžiaga įamžinant savo kūrybinį subtilumą . Lietuvos istorijoje tiek baltu dėmiu kad ka nors išmetus iš jos visada lieka tuščios vietos . ..kas savaime yra jau tragedija . Tamsta nemasto tuo kas dievo duota .

Eksertas       2019-01-26 11:06

Salomėja berods mirusi, amžiną atilsį jai… Valiušaitis stipriai kelia kartelę tuo pačiu visą praeitį įtalpina į kokį vakumą. Valiušaiti, ar neatrodo kad kaip buvo sugriauti tarybiniai didvyriai - lygiai taip pat griaunami tautiniai didvyriai. Juos galima griauti, perlipdyti ir ką nori daryti, kadangi jie dirbtinai kuriami. Per tai realizuojamas žmonių valdymas. Tai yra smegenų valdymo technologijos. Berdžias reikalas yra kabintis į mirusius dalyvius, kai tuo pačiu šiandien tokių salomėjų, kurios kolaboruoja su šiandieninias okupantais, yra tūkstančiai. Kaip kažkada 1940 ais pasižymėjo liaudies seimas, taip šiandien tokį seimą turime kiekvieną dieną. Bet tą matyti turbūt reikia intelektualinių resursų - o priešinti jėgų.

Dzeikas       2019-01-26 10:59

Siaip reikalas ne tik S. Neryje. Reikalas be abejones principe. O principas toks, kad isdavystes velesni ar ankstesni nuopelnai net ir kitose gyvenymo srityse nepateisina.
Kadangi Lietuvos politikai isdavikai is prigimties,jau vien sokinejimas is partijos i partija isduoda prigimti. Aisku, cia yra subtili riba. Perejimas is partijos i partija NERA ISDAVYSTE kai pasikeite zmogaus politiniai isitikinimai. Taip buna. Tik kaip liudyja psichologai mazdaug per 7 metus, kai patirtis , nauja informacija , jos apibendrinimas keicia pati zmogu.Karta per 7 metus, betgi ne 7 kartus per Seimo kadencija…
Grizkim prie S. Neries. Man sunku vertinti objektyviai ja kaip poete. Man jau mokykloj jos kuryba atrode kazkas per viduri nuo zemiausios rusies sentimentalumo, schmalz’u kaip vokieciai sako, iki atviro briedo. Jei kas orgazmuoja skaitydamas jos virsus - tegul skaito toliau.
Valstybe , mano poziriu, turetu laikytis principines pozicijos jos isdavystes fakto fone.Ir tai kas reguliuojama valstybes turetu buti toje vagoje, o butent: Mokymo programose turetu buti minima kaipo tokia be isplestinio nagrinejimo - norintys gilinasi fakultatyviai, visokie valstybes finansuojami(!) projektai turetu apeiti ja tylejimu.Atatinkamai jokiu paminklu , memorialiniu lentu VIESOSE vietose.
Privaciai gi, eilerasciu rinkiniu spausdinimas, memuarai, biografijos ir kurybos nagrinejimas , kritika - grynai komerciniu leidyklu, nesant valstybiniam finansavimui - kodel ne? Jeigu kokia leidykla mano, kad tai komerciskai ar reklamos poziuriu atsiperkantys projektas, arba labdaros, mecenavimo pagrindais - prasom.
Valstybes poziuris i S.Neri turi buti principingas. Atskiru asmenu ir verslo - gali buti kitoks, ir jie laisvi ji isreiksti.
Kodel taip, o ne kitaip? Todel, kad karta pateisine isdavyste talentu, kita karta pateisinsime tuo, kad “geriems vyrams viskas galima”. Kas tiesa sakant ir vyksta dabar: A. Smetona, Gryb.,Nauseda, Prunskiene, Anukas.

Jules       2019-01-26 10:24

Manyčiau, kad komentarai pirma keliauja į KGB biurą Čikagoje, o po to į Lubianką. Vietinis KGB tik skaito mūsų komentarus čia, Facebook, identifikuoja ir traukia į Juodąjį Sąrašą, ane, Jurgi?

tik tiek       2019-01-26 9:57

Ne kartą aptarta tema, mes nieko negalime pakeisti. Poetė buvo tokia, kokia buvo, todėl aš visai nesuprantu šio dialogo prasmės ir ką jis duoda ir taip susipriešinusiame mūsų gyvenime? Kas poetę gerbė - tas ir toliau gerbs, kas nekentė - ir toliau nekęs. Kur gali nuvesti neapykantos skatinimas? Darykime visi iš to išvadas.
Man šiandien daug labiau aktualesnis klausimas - ar prezidentu taps Skvernelis, ar Nausėda.

$+$       2019-01-26 6:26

Tiesa, įdomu kur šįkart keliauja komentarai? Tiesiai į Lubianką ar vietinį KGB?!

$+$       2019-01-26 6:23

Be abejo, negalima!

Net tokio klausimo neturėtume kelti. Tik yra viena labai svarbi aplinkybė į kurią būtina atsižvelgti, prieš skelbiant nuosprendį: tą patį moralinį-politinį matą turetume taikyti visiems.

Ir kiek žemiau L. Medelio straipsnyje ditirambuose ismaudytam R. Ozolui, kuris raudoai-purpurinį komunizmą perdažė į juodą bolševizmą ir… stovėdamas tame juodame bolševizmo fone, pats būdamas raudonai-purpuriniu, Sąjūdžio tribūnoje atrodė patraukliai. Tas pats moralinis vienetas turi būti taikomas ir J. Marcinkevičiui, kurį už ištikimą tarnystę komunistinei ideologijai vežiojo ir filmavo bei reklamavo kremliaus člienavoze „Čiaika”, ko neleisdavo sau net Stalino „drauhas” A. Sniečkus.

Tas pats moralinis standartas turi būti taikomas ir dabartiniam Švietimo, mokslo ir sporto ministrui, kuris uoliai stengėsi krimsdamas „mokslus” Kremliaus akademijoje, o juk jis atskingas už tai, kokiais „profesoriais” taps Lietuvos jaunimas. Nekalbant jau apie Rezidentę. Tiesa, pastarieji jokio talento neturi, tik persidažėliai. Iš raudonai-purpurinės į žydrą-liberalmarksistinę.

Visiems, visiems. Be išimties. Kur taip nueisime? Nežinau. Apie „moralinę dimensiją” kažkas šioje šalyje jau kalbėjo.

Al.       2019-01-25 23:08

Salomėja yra tinkamas dorovinio vertinimo atskaitos taškas. Viena vertus talentinga, kita vertus - puolus. Ar sugebam tai įvertinti ? Ar turim dorovinį matą ? Ar talentingas nusikaltėlis nustoja būti nusikaltėliu ? Tai amžini klausimai, o ne tuščias kapstymasis po praeitį. Kaip mes vertinsim mūsų talentingųjų išdavystę, taip mes vertinsim ir viską. Ką sėsim,tą pjausim. Jei dėl talento pateisinsim išdavystę ir niekšybę, nenustebkim, kad po to pateisinsim ir bet kokią kitą niekšybę ir išdavystę.Kodėl turėtumėm piktintis dabartinės aukštuomenės niekšybėmis ir išdavyste, jeigu jas mes jau pateisinom ? Tik dėl to, kad jie ne tiek talentingi? Bet gal jie irgi turi kokių nors paslėptų talentų ?

stasys        2019-01-25 22:37

Dėkui Tiesoms už ta tema , bet peikti V.Valiušaičio kaip ir nematau dėl ko . Faktu apie poete nemaišo ir nededa ju į viena pintine siekiu nors kiek juos pagražinti , pridailinti . Nesutiksiu su tuo kad ji būtu verta carcerio kameros ..bet teisingo įvertinimo jos nuopelnu reikia . Atgaila atperka tik siela , bet ne skriaudas ..jos trumpas gyvenimas buvo dar vienu apvaizdos nuosprendžiu ...nespėjus ištaisyti jas.. vardas liko amžiams suteptas . Ji dalis to apie ka šiandieniai vaikai mokosi , štai ar mokosi teisingai vertinti ne tik jos kūryba bet ir gyvenimo klyskelius ..klausimas tiems mokytojams kurie pažinojo poete visiškai kitokia . Kiek (mokytojai )nuoširdus suprasti jos klaidas,  klausimas lieka atviru ., Vaikams neįpirši apsimestinio melo .Taip išeina mes ne ten dedame akcentus ..

kas galetu paneigti-       2019-01-25 22:16

“sliauzioti gimes,skraidyti nevertas”...kam kalbeti o tokiems suskiams ismintingiau butu patyleti…

Montė       2019-01-25 19:44

Indomu, ką pons Valiušaitis ir portalas tiesos.lt parašys prasmingo Tarptautinei Holokausto aukų atminimo dienai paminėti?

Jotvingis       2019-01-25 17:52

panašu kad reptiloidai niekada neatleis S.Neriai už poemą “Eglė žalčių karalienė”, aprašančią jotvingijos/sūduvos moterų-motinū  tylią kovą su reptiloidais - neauginti reptiloidų vaikų ir pačioms nusižudyti dėl išlikimo - amžino žaliavimo, matomai S. Neris buvo puikiai susipažinusi su Biblija ir Arsitotelio veikalais.

ponia Albina,       2019-01-25 17:34

o jūs savąją negalėtumėt parašyti, ką?

grumstas       2019-01-25 17:11

Apgailėtina , nusivalė kojas į poetės atminimą: išrinko visas ’ supuvusias” razinkas” ir pateikė mums suvalgyti. O apie Poetės kančias , pergyvenimus dėl taip susiklosčiusio gyvenimo apdairiai pamiršo paminėti. Dievas atleidžia kaltes tiems , kurie nuoširdžiai gailisi dėl jų padarymo. Kiek supratau , nesidomint aktyviai jos biografijos epizodais, ji gailėjosi ir budeliai viską darė , kad ji negalėtų krikščioniškai atlikti paskutinę atgailą per išpažintį palatoje. Šiuo aspektu turėtume žinoti poetų gyvenimo kelius. skirtingai nuo su ja gretinamo kubilinsko, kuris iki mirties ganėsi partinėse rusijos kurortinėse vilose.

Kas žinot ?        2019-01-25 16:46

Ar patriotas pirmos rūšies Valiušaitis buvo kolaborantu-komjaunuoliu ar ne ?

albina       2019-01-25 13:13

Būtų miela ir įdomu,jeigu ponas Valiušaitis panaršytų savo biografiją:koks teisingas buvo vaikystėje,kaip teisingai mąstė mokykloje,kokioj veikloj buvo studijuodamas,kaip rašydamas ir mokydamas išvengė klaidų.Vaizdelis toks,kad žmogus be klaidos,kažkoks ypatingas.Ir perša mintį,kad jei Neris nebūtų toj sumautoj delegacijoj,tai rusai būtų neatėję?

apgailetinas       2019-01-25 12:52

kenguruojamas portalas

kas ciataip atrajoja       2019-01-25 12:46

valiusaitis ar tiesos,lt ? Atrajoja ir atrajoja

abc.       2019-01-25 12:26

atrajojama,valkiojama seniai nebeįdomios istorijos kad tik nesidomėtumėm dabarties išrinktųjų darbeliais,nuo kurių vaikai ir anūkai kraujais vems.

įgrisusi plokštekė       2019-01-25 12:13

Gal nustokime pagaliau valkioti S. Nėries vardą. Visi žinome kaip buvo, poetė ne kartą smerkta ir pasmerkta. Atrodo, kad jau ši tema išsemta, aistros nurimo, bet vėl, žiūrėk, tai šen, tai ten išlenda poetės vardas. Na liaukimės galų gale. Šitiek temų yra, šitiek Lietuvoje bėdų turime, o mes grįžtame ratais ir vis apie tą patį.
Betrūksta tik kokios Putinaitės, kuri pradėtų apie Justiną Marcinkevičių skalyti.

Nes praeitis       2019-01-25 12:07

kuria dabartį ir ateitį, o kas kontroliuoja, įslaptina praeitį bei dezuoja per dezi LRT ir dezi MG Baltic - tas valdo dabartį ir žino ateitį, ir ją valdys. Juk ne šiaip sau ant durniaus Hegemonas priveisė tiek daug komitetų ant dviejų milijonų lietuvaičių.

Kas per daug, tas nesveika       2019-01-25 12:01

Nors istorijos negalima pamiršti, tačiau, kita vertus, manau, jog gyventi praeitimi (beje, jau tapusia istorija) neturėtume gyventi.

Ramiros       2019-01-25 11:59

Teisingai!Pritariu…

Jules       2019-01-25 11:56

Panašu, kad elitas, moksliukai-zubryliukai su raudonais diplomais ir medaliais jau parengė Lietuvą okupacijai, prašom atvykti. Vyksta apgaulinga konkurencija(varžytuvės), kas labiau įsiteiks okupantui tarp komitetų ir partijų, ir pavienių kunigaikštukų(mafijos atstovų) iš serijos - “Ukmergė mano širdy arba Lietuva” arba pavasaris tik mano dėka atbildės į Mažeikius. Kas labiau Hegemonui įsiteiks ir patiks - tas ir bus prezidentu, meru ar kuo ten toliau tokiu, prašom patiems papildyti. Jurgi, tu irgi pildyk, nesnausk, stabdyk tuos, kurie trukdo spartinti procesą link valstybingumo praradimo. Na, o p.Valiušaitis, atrodo, šaunuolis, kad drąsiai “Sako Tiesą ir gėdina Biesą(Velnią).

Taip,       2019-01-25 11:14

politikai išnyksta kaip dūmai vėjyje, o štai Saliutė poetė liks pati nuostabiausia ir nepakartojama lakštutė mums lietuviams Dievo padovanota. Priešų primesta mums yra dergti ją, kaip poetę.

Jūsų       2019-01-25 10:49

Juozaitis tipiškas sovietinės nomenklatūros liokajus - aptarnautojas, ne daugiau.

tiek>Vot !!!       2019-01-25 10:37

mauk tik į Rusiją su savo “Vot”

Pritariu to "Apie ką čia" 2019-01-25 9:48        2019-01-25 10:27

Tad ačiū Valiušaiti už šiuos žodžius: “Geriausioji S. Nėries literatūrinės kūrybos dalis yra nepaneigiama ir nebūtų išmintinga tai neigti. Jos literatūrinė darbuotė turi išlikti mūsų literatūros istorijoje”. O štai visa kita ką parašte yra istorinės šiukšlės, netinkančios kataliko vardui.

juozaitis ne išdavikas       2019-01-25 10:22

juozaitis ištikimai tarnauja rusijai, komunistų partijai ir gal kgb.
jis jų neišdavė ir neišduos - jis nėra išdavikas, kaip čia kai kurie violetiniai kedofilai juodaskverniai bando rašyti..
Vot !!!

Demokratiški        2019-01-25 10:16

prancūzai, draugavusias su vokiečiais prancūzes nukirpo, prilupo, išrengė nuogai ir ištepę smala gainiojo tokias ištepliotas plikas Paryžiaus gatvėmis. O čia tai demokratija, tai liberalija ir beribis humanizmas. Grynų gryniausias Vakarų vertybių atsiskleidimas, kai 18 -metės vokietaitės po išvadavimo laukė savo lemties prie išvaduotojų kilnojamųjų kartuvių ant ratų. Super mašinerijos ant ratų buvo išrastos, ane? Sovietai irgi nenusileisdavo su savo “dušegubkėmis”, ane, docentai?

Vakarų liberalija,       2019-01-25 10:09

bendradarbiavusius su Vokietija pasiuntė į kartuves - myriop, o lietuviai tokius kelia į padanges ir renka prezidentais bei ministeriais.

Dar        2019-01-25 10:08

klausymas kas didesnė buvo kolaborantė - Nėris ar Grybauskaitė , ane Valiušaiti ? Ko apie tai nieko nerašai , a ?

Gal čia tas atvejis       2019-01-25 9:55

kai privartaujama pajuto malonumą. O kas jaučia malonumą vis apie tai rašydami? Gal žino, kad išauks dideles diskusijas?

Apie ką čia       2019-01-25 9:48

ponas Valiušaitis? Juk ir šiandien, kai Lietuva turėtų būti demokratinė, svetinga. draugiška visiems, kiekvienas aklai netarnaujantis valdžiai, nesimaudantis tos pačios iš esmės stalino saulės spinduliuose yra kremlinas, vatnikas, patvorinis, violetinis ir dar nežinia koks…Istoriniai lūžiai vyksta kiekvienos kartos gyvenime, ir labiausiai nuo jų nukenčia humanitarai - poetai, dailininkai, muzikai, tie, kurie, būdami padorūs nuo Dievo, permainose nepamato savo idealų išsipildymo, vienus grobuonis pakeičia kiti.Pasikeičia politika, ideologija, tiksliau ne pasikeičia, o viskas išverčiama kaip seni kailiniai. Ne be reikalo vienas toks lūžio momentu gyvenęs poetas rašė eilėraštyje: “Tegul aš mirsiu patvoryje kaip šuo, tegul gyvenimas mane sutrypė į purvą, bet aš žinau: tai Dievo valia mane apnešė sniegu, tai pūga mane negyvą bučiavo…”

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.