Įžvalgos

Vatikano diplomatas: religijos laisvė išreiškia asmens galią ieškoti tiesos

Tiesos.lt siūlo   2017 m. kovo 11 d. 13:17

6     

    

Vatikano diplomatas: religijos laisvė išreiškia asmens galią ieškoti tiesos

Vatikano radijas

Vienas iš pagrindinių Šventojo Sosto diplomatijos tikslų yra teisės į religijos laisvę rėmimas ir gynimas – ir ne kaip privilegijos katalikų Bažnyčiai, o kaip kiekvieno asmens orumą atitinkančios sąlygos, kad ir kokie būtų jo įsitikinimai: religiniai ar nereliginiai.

Kovo 7 dieną susitikime Jungtinių Tautų Organizacijos būstinėje Ženevoje apie tai dar kartą turėjo progą kalbėti Šventojo Sosto nuolatinis stebėtojas šioje organizacijoje arkivyskupas Ivan Jurkovič.

Jis pabrėžė, kad religija visada buvo didelio dėmesio centre, kaip tai liudija nacionaliniai ir tarptautiniai reguliavimai, su religija susijusios diskusijos. Tikėjimo pasirinkimas palieka pėdsaką asmeniniame, socialiniame, politiniame gyvenime. Jis kelia daug iššūkių ir klausimų, kaip kad koks turėtų būti ryšys tarp asmeninio tikėjimo pasirinkimo ir jo viešos išraiškos?

Tikėjimo pasirinkimas yra pripažintas neatimama ir pamatine asmens teise. Yra daug iniciatyvų, kurios ją skleidžia ir gina, tuo pat metu esame liudininkai nesuskaičiuojamų jos pažeidinėjimų ir turime pripažinti faktą, kad tarp tų, kurių teisės pažeidžiamos, yra daugybė krikščionių. Šiuo požiūriu yra svarbu nepriprasti, nepasiduoti, popiežiaus Pranciškaus žodžiais, „globaliniam abejingumui“.

Arkivyskupas kalbėjo ir apie Artimuosius Rytus: šiose žemėse krikščionys gyveno du tūkstančius metų – nuo pat krikščionybės atsiradimo, o dabar jie verčiami iš ten masiškai trauktis, o jų persekiojimų mastas yra didesnis už tą, kurį ištvėrė pirmųjų amžių krikščionys. „Šiandieninė era yra kankinių era“, –pabrėžė Šventojo Sosto diplomatas, dar kartą pasiremdamas popiežiumi.

Religijos laisvė turi būti saugoma ir apsaugota. Ji liečia patį asmens vidujiškumą. Pastarieji keli šimtmečiai iškėlė, teisingai, asmens asmenį, o kartu ir jo teises, nedalomas, į politinio ir socialinio gyvenimo centrą.

„Religijos laisvė yra pamatinė žmogiška teisė, kuri išreiškia aukščiausią asmens orumo matmenį – jo sugebėjimą siekti tiesos ir gyventi pagal ją. Tai nėra vien privatus įsitikinimas ar garbinimas, tai taip pat laisvė gyventi, privačiai ir viešai, pagal etinius principus, kurie kyla iš religinių principų“, – sakė arkivyskupas. Ir tai yra didelis iššūkis globaliam pasauliui, taip pat ir ten, kur dėl klaidingai suprastos tolerancijos visi besilaikantys tikėjimo pradedami persekioti.

„Religijos laisvė reiškia teisę garbinti Dievą, vienam ir bendruomenėje, pagal savo sąžinę. Bet savo prigimtimi ji pranoksta individualią asmenų ir šeimų sferą, – dar kartą akcentavo arkivyskupas Jurkovič: įvairios religinės tradicijos tarnauja visuomenei pačiu savo skelbimo turiniu. Jos kviečia asmenis ir bendruomenes garbinti Dievą, gyvybės, laisvės ir laimės versmę. Jos primena mums apie antgamtinę žmogaus egzistencijos dimensiją ir mūsų neatimamą laisvę prieš bet kokią pretenziją į absoliučią galią.“

Savo kalboje arkivyskupas pabrėžė: „Turtingos religinės tradicijos pasiūlo prasmę ir kryptį, jos gali atverti naujus horizontus, tarsi išplėsti protą ir širdį. Jos kviečia atsivertimui, keitimuisi, susitaikymui, rūpesčiui ateitimi, aukojimuisi dėl bendro gėrio, užuojautai, ypač stokojantiems. Jų dvasinės misijos šerdyje yra skelbimas apie žmogaus orumą ir tiesą, apie jo teises. Pasaulyje, kuriame įvairios šiuolaikinės tironijos siekia paminti religijos laisvę arba paversti ją subkultūra be balso teisės viešojoje erdvėje, arba panaudoti religiją neapykantai ir brutalumui, būtina, kad įvairių religijų pasekėjai vieningai kviestų taikai, tolerancijai, pagarbai kitų orumui ir teisėms.“

Kalbėdamas apie globalizaciją, arkivyskupas Jurkovič minėjo, kad būdai, kuriais ji vienija žmones, gali būti geri ir gali būti blogi, ypač kai vienybė pradeda reikšti vienodumą, kai pradedamas neigti asmenų ir tautų išskirtinumas, „vieninteliškumas“, kai skirtumai ir tradicijos vertinamos tarsi kliūtys vienybei, kai siekiama, kad viskas susidėtų tik iš vienos dimensijos. Tačiau tai yra pasikėsinimas į žmonių orumą, kuris nesukurs tikros taikos ir darnos. „Tačiau galimas ir kitas globalizacijos kelias, neatsisakant religijos laisvės ir sveiko pliuralizmo, kiekvienam asmeniui kiekviename krašte turint tokią teisę“, – Šventojo Sosto diplomatas linkėjo tarptautinei bendruomenei eiti šia kryptimi.

Vatikano radijas

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Kuo čia dėtas sovietmetis?       2017-03-15 21:50

Sovietmetis apskritai neigė religiją. Kur jūs čia įžvelgiate anonimišką panieką ir puikybę? Daug kas čia ir kitur taip pasirašinėja - pirmaisiais sakinio žodžiais. Ar tai čia “anonimiška panieka”? O jei pasirašysiu “Jota”, bus jau nebe anonimiška? V. Sinica ir daugybė autorių, o prieš II VS ir pati Bažnyčia, neigę religinę laisvę, irgi buvo pilni paniekos ir puikybės? Galų gale pakanka prisiminti Kristaus žodžius: “Eikite ir skelbkite Evangeliją. Kas įtikės ir pasikrikštys, bus išgelbėtas, o kas netikės, bus pasmerktas”, nes Jam “duota visa valdžia danguje ir žemėje”. Apie kokią religinę laisvę jūs kalbat?
Turėkite drąsos priimti tiesą ir nesiklausykit, ką jums meluoja globalistai.

 

mielai Gaila'i       2017-03-14 12:49

kaip suprantu, sovietmečiu buvo dar geriau - “laisvių”, ypač religinių, buvo dar mažiau.
tik kaip TOKS jūsų “rūpestis” dera su tikrąja Dievo vaiko laisve rinktis ne anonimišką panieką ir pulti į puikybę?

Gaila,        2017-03-14 12:14

kad “Tiesos” portalas religiniu atžvilgiu taip kiberalėja, modernėja ir kitaip kvailėja. Palyginkite galų gale propatriją - jokių panašių “laisvių” nerasite. Religijos laisvė tėra laisvė nusidėti, nusigręžti nuo Dievo, kuris pats yra LAISVĖ.

Mat kaip,        2017-03-13 20:26

pasirodo dabartinis katalikų persekiojimo mastas didesnis už tą, kurį ištvėrė katarai, žydai, musulmonai, hugenotai

Palyginkite:       2017-03-12 16:06

http://www.fsspx.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=1749&Itemid=68

“Kardinolas Alfredo Ottaviani (1890-1979), buvęs Vatikano Tikėjimo mokslo kongregacijos vadovas, teigė, kad „Teisingumas draudžia daryti žalą piliečiams, o žala neišvengiamai kyla iš valstybės indiferentizmo (abejingumo). Valstybė, vienodai žiūrėdama į visas religijas, taigi ir į klaidingas sektas, veikia prieš žmonių gerovę, nes skatina klaidos ir paklydimo mokytojus bei sukelia piliečiams pavojų prarasti visiems skirtą aukščiausiąjį gėrį“.

Religijos laisvė, kaip ir ekumenizmas, yra globalizavimo priemonės.

VaidasVDS       2017-03-12 11:55

Kaip nebūtų keista, labai geras paraginimas.
Kas svarbiausia, jokio dogmatizmo ir pasiūlyta teisinga kryptis visam pasauliui.
Tik ar bus išgirstas tinkamai šis kreipimasis, vis dar labai abejotina.


Rekomenduojame

Europos Parlamentas griežtina poziciją dėl Lenkijos

Pirmoji pasaulyje „gyvybės vizas“ žydams išdavė Lietuva, bet pasaulis to nežino

Pirmą kartą Danijos teismas už teroristinius nusikaltimus atėmė pilietybę

Kviečiame paremti Andriaus Švarplio peticiją – apginkime ir krikščioniškų pažiūrų Seimo nario žodžio laisvę

Karolis Kaupinis. Viešas laiškas tiems, kuriems rūpi

1863–1864 m. sukilimo dalyvių palaikus siūloma palaidoti Rasų arba Bernardinų kapinėse

Vytautas Radžvilas. Prigimties pabaiga

Dr. Ignas Kalpokas. Kodėl socialiniai tinklai tapo politikos technologijų dalimi?

Povilas Urbšys. Esu seksistas ir mužikas

Žilvinas Nečiūnas. Kas „gelbėja“ Gedimino kalną

Andrius Navickas. Sutrikusio žmogaus žalojimas nėra rūpestis jo teisėmis ir laisve

Apie Dainiaus Kepenio „lengvatikystę“, arba Kokia argumento „atsimena iš pasakojimų“ vertė?

Savo parašu paremkime Aldonos Jankevičienės peticiją: apginkime tuos, kurie žuvo vardan Tėvynės, pareikalaukime teisingumo

Rita Miliūnaitė. Ar požiūris į kalbą reiškia požiūrį į valstybę?

Mihailas Neamţu. Sorosas ar Tocquevilleʾis?

Kas pagimdė medikų bruzdėjimus?

Giulio Meotti. Naujoji oficiali Europos istorija: krikščionybė trinama, islamas propaguojamas

Eugenija Vaitkevičiūtė. Propagandos žodynas: Kaip bendrauti su kontroversiškais žurnalistais. Patarimai priešiškiems propagandistams ir agitatoriams

Kokį užnugarį turi Lietuvos juodintojai?

Vydas Astas. Didvyrių aikštėje nesivoliojama

Irena Vasinauskaitė. Atsitiktinumas ar sąmoningas tiesos slėpimas?

Vytautas Radžvilas. Valdo nematoma baimės ranka

Vytautas Sinica. Siūlomos Civilinio kodekso pataisos sieks uždrausti Lietuvoje lyties keitimą

Irena Vasinauskaitė. Šiaulių Nevyriausybinių organizacijų konfederacija tęsia darbus

Nuo bačkos. Linas Kukuraitis: „Atverkime duris, statykime tiltus, nebijokime, priimkime vieni kitus ir visi kartu judėkime bendrystės link“

Rasa Čepaitienė. „Tvirtai į savą kultūrą įaugęs žmogus nesileis taip lengvai nupučiamas globalizacijos vėjų“

Geroji Naujiena: „Budėkite, nes nežinote nei dienos, nei valandos“

Liudvikas Jakimavičius. Apie laiko dramaturgiją

LLKS vadovas apie prokurorų sprendimą dėl Rūtos Vanagaitės: „Tai – nesuvokiama“

Vytautas Sinica: Kas atsitikę su tais žmonėmis?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.