Dienos aktualija, Geroji Naujiena

Užgavėnių reikšmė katalikiškoje Europoje

Tiesos.lt siūlo   2020 m. vasario 25 d. 7:06

3     

    

Užgavėnių reikšmė katalikiškoje Europoje

fsspx.lt

Užgavėnėmis vadinama diena prieš Pelenų trečiadienį, ženklinantį liturginio gavėnios laiko pradžią. Nors tai buvo paskutinė proga pasilinksminti ir pasisotinti prieš pradedant keturiasdešimties dienų pasninką, svarbiausia Užgavėnių paskirtis buvo atsikratyti visko, kas kūniška, ir dvasiškai pasirengti gavėniai. Ne veltui Anglijoje ši diena vadinosi Shrove Tuesday (išrišimo antradienis), Vokietijoje – Fastnacht (pasninko vigilija), Italijoje – carnevale (atsisveikinimas su mėsa).

Kaip rodo angliškas pavadinimas, tą dieną buvo įprasta atlikti išpažintį ir gauti išrišimą. Vysk. Teodulfas († 921) „Bažnytiniuose nuostatuose“ rašo: „Prieš pat gavėnią tegul kiekvienas eina pas savo nuodėmklausį, teišpažįsta jam visas savo nuodėmes ir tegauna išrišimą bei atgailą, kurią turės atlikti per gavėnią.“ Žinoma, prieš pradėdami ilgą apsimarinimo periodą, žmonės natūraliai leido sau šiek tiek pasilinksminti ir sočiau užkirsti. Angliškas (ir kai kurių kitų šalių) paprotys per Užgavėnes valgyti blynus greičiausiai kilo iš būtinybės sunaudoti kiaušinius, pieną, sviestą ir taukus, nes tuo metu per gavėnią buvo draudžiami visi gyvuliniai produktai. Tai paaiškina ir susikaupusių kiaušinių vartojimą pasibaigus gavėniai, t. y. per Velykas.

Ilgainiui Užgavėnių linksmybės bei vaišės, ypač Pietų Europoje, vis labiau peržengdavo saiko ribas, todėl Bažnyčia ėmėsi priemonių. XVI a. ji daugelyje vietų įvedė keturiasdešimt valandų maldas, kad atitrauktų žmones nuo į nuodėmę vedančių progų ir atsilygintų už šventinius nesaikingumus. 1747 m. popiežius Benediktas XIV suteikė visuotinius atlaidus tiems, kurie aplanko Švč. Sakramentą, išstatytą bažnyčiose per Užgavėnes.

Europai sekuliarėjant Užgavėnės tapo pasaulietine švente, o žodis „karnavalas“ ėmė reikšti bet kokią didesnę spalvingą šventę. Vis dėlto Bažnyčios Tradicijai ištikimi katalikai yra raginami laikytis ankstesnės, religinės, Užgavėnių dvasios: neviršyti saiko linksminantis bei valgant, atlikti išpažintį ir aplankyti Viešpatį Švč. Sakramente siekiant paguosti Jį ir atsilyginti už įvairius tą dieną Jam padarytus įžeidimus.

fsspx.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

+++       2020-02-26 2:31

https://empowerwisconsin.org/teachers-union-demands-kids-share-bathroom-with-transgender-educators/?inf_contact_key=d35eec047212efea0fb3d77f12a10e69b7af0999dac2af6212784c39e05d2aef
Empower Wisconsin | Feb. 20,  2020
By M.D. Kittle
MADISON — As the Madison Metropolitan School District (MMSD) faces a lawsuit over its policy on student gender identity, it’s being accused of discriminating against transgender teachers in the bathroom.
On Tuesday, Madison Teachers Inc. (MTI) fired out a press release asserting it supports equal restroom access for MMSD students and staff. The union doesn’t like the district’s directive to Frank Allis Elementary school staff to “limit their use of restroom facilities to the single person restroom.”
The union’s Equity and Diversity Committee, as well as MTI’s board of directors, released a statement saying that they “stand with Vica Steel and all our transgender, gender non-binary, lesbian, gay, bisexual, queer or questioning, intersex, and asexual or allied (LGBTQIA) staff.”
Steel is a transgender science teacher at Frank Allis. In a letter published in Our Lives Magazine last month, Steel claims that she used the women’s/girls’ bathroom across from her classroom beginning in January after coming out last March. The district received a complaint and asked the elementary school’s principal to come up with a policy barring staff from using the same bathrooms as students.
“MTI supports staff’s and students’ right to fully exercise their individually identified expression in an environment free from discrimination of any kind,” the union said.
In short, MTI supports transgender women (who used to be men) or men transitioning into women (and vice versa)  using student bathrooms.
If all access is granted to transgender and transitioning students, then it must be applied to teachers, the union insists.
MTI demands the school district:
• Include and honor its current protective non-discriminatory policies (#1.02, #8012);
• Add language to also include staff in the MMSD Guidance & Policies to Support Transgender, Non-binary & Gender Expansive Students;
• Create space to hear from all staff including LGBTQAI staff and repair harm regarding restrictive restroom access for staff; and
• Create space for staff voices in any future policy development.
Will that include the voices of staff who disagree with the union and the district about their ideas of “equal restroom” access?
MTI President Andy Waity did not return a call and an email from Empower Wisconsin seeking comment.
As the union notes in its press release, MMSD does not have a districtwide policy which restricts staff restroom use. It is common practice for adults to use multi-stall restrooms, the union asserts.
“Our working conditions are our students’ learning conditions,” the union press release concludes.
But the transgender bathroom issue is more than just a distraction. It’s a legitimate concern for parents and students in the district.

ah1       2020-02-25 17:35

Už JAHVĘ.

Nusivylęs katalikas       2020-02-25 14:56

O lietuviškoje etnokultūroje Užgavėnių šventės sakralioji prasmė yra norinčių ateiti į mūsų materialųjį pasaulį šventė. Todėl per Užgavėnes giliojoje etnokultūroje būdavo lankomos šeimos, merginos būdavo skatinamos tekėti, senmergės - pašiepiamos. Žiemos išvarymas buvo antraeilis dalykas, matyt kaip priemonė pagrindiniam tikslui pasiekti, kartu ir linksmoji šventės dalis. Ir persirengėliai reiškė dar materialių formų neįgijusias dvasines būtybes, norinčias įsikūnyti mūsų pasaulyje. Šiuolaikinėje popkultūroje Užgavėnėse pranyko gilioji, sakralioji prasmė, ir Užgavėnės tapo tik žiemos išvarymo linksmybėmis. Na ir ką, pernai žiemą išvarėme taip, kad ji per šią žiemą taip ir nesugrįžo. O juk senovėje tai buvo ne tik žiemos išvarymas, bet ir jos pakvietimas, atrodo, vedant baltą ožį aplink beržą. 


Rekomenduojame

„Nacionalinis susivienijimas“ reikalauja teisingumo reformos ir beda pirštu į rezonansines bylas

Andrius Švarplys. Didžiausias JAV demokratijos išbandymas vyksta dabar – po rinkimų ir Kapitolijaus užėmimo

Kardinolas Sigitas Tamkevičius. Malda Sausio 13-ąją

Kastytis Braziulis. Bolševizmo mūsuose vis dar yra likę labai daug

Verta prisiminti. Vidmantas Valiušaitis. Dar kartą „vienų vieni“?

„Pagaminta Lietuvoje“: savaitės politinių įvykių apžvalga trumpai

Verta prisiminti. Naktis, sukrėtusi ne tik Lietuvą, bet ir visą pasaulį: pirmieji žiniasklaidos balsai

Ramūnas Aušrotas. Ateina naujos ideologinės kolonizacijos laikas – apsiginsime?

Vygantas Malinauskas. Kodėl Bažnyčiai iš viso reikalingos Šv. Mišios

OpTV: išskirtinis „Kranto“ interviu su pirmuoju krašto apsaugos ministru Audriumi Butkevičiumi – apie Ameriką ir Trumpą, Sąjūdį ir Sausio 13-ąją

Aleksandras Nemunaitis. Kaip man nebuvo leista sudalyvauti viešame Vilniaus savivaldybės Ekonomikos komiteto posėdyje

Ramūnas Aušrotas. Įdomu, ką čia Žmogaus teisių komitetas sugalvojo?

Algimantas Rusteika. Mes laimėjom

Raimondas Navickas: Mes jų nepamiršome. Papasakokime apie juos savo vaikams ir anūkams

„Iš savo varpinės“: Ar vyksta socialinių tinklų revoliucija?

Vytautas Radžvilas: Laisvės kova niekada nebaigta

OpTV: Mantas Varaška meta iššūkį iš nelaimės parazituojančiai žiniasklaidai ir kolegoms: žmonių kantrybė senka!

Laima Malinauskaitė. Sausio 13-ąją prisimenant

Moderna padvigubino savo vakcinos nuo Covid-19 kainą

Vytautas Sinica. Interneto cenzūros režimas

Ramutė Ruškytė. Valstybės ir bažnyčios santykis karantino metu

Audrys Karalius. Sausio 13-osios randas

Vaidotas A. Vaičaitis. Kas apgins Konstituciją, arba Kaip paskirti Konstitucinio Teismo teisėjus?

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras kviečia į virtualią parodą „1991 m. sausis Lietuvos nepriklausomybės gynėjų liudijimuose“

„Neredaguota“ pokalbis apie tautinę politiką su Liutauru Stoškumi ir Tomu Aleknavičiumi

Algimantas Rusteika: „Tai ne šiaip ženkliukas. Tai pozicija šiuolaikiniame kare už žmogiškumą“

Kunigas Robertas Grigas: Tada buvome barikadų broliai

Vytautas Radžvilas. Postdemokratija ir postAmerika

Mindaugas Sėjūnas. Mokslai 1991-ųjų sausį: egzaminai riedant tankams

Vytautas Sinica. Nepaprastosios padėties grėsmė

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.