Dienos aktualija, Ugdymo politika

Tomas Baranauskas. Jei prireikė logikos, tai gal ir įveskite ją kaip discipliną mokyklose

Tiesos.lt redakcija   2020 m. rugpjūčio 6 d. 18:30

11     

    

Tomas Baranauskas. Jei prireikė logikos, tai gal ir įveskite ją kaip discipliną mokyklose

Kai buvo tas vajus „įveskim privalomą matematikos egzaminą – matematika stiprina logiką!“, bandžiau aiškinti Feisbuke, kokia tai nesąmonė.
Ir kad jei prireikė logikos, tai gal ir įveskite ją kaip discipliną mokyklose – juk logika yra atskiras nuo matematikos dalykas…

O apskritai paėmus, 100 kartų daugiau naudos proto lavinimui ir vertės gyvenime duotų dar vienos užsienio kalbos mokymas.

Oi kaip šnypštė ant manęs „matematinės logikos“ gerbėjai, ir nieko aš jiems neįrodžiau.

Tiems, kuriems patiems logikos labiausiai trūksta, labiausiai ir prisireikė matematikos kaip „logikos ir proto lavinimo priemonės“...

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

AAA       2020-08-7 20:11

Esmė ne tame: mokykloje reiktų mokytis visų dalykų, jie lavina žmogų, jis sužino, kur yra gabus, kas prie širdies. O jeigu matematika nesiseka, pažymiai nėra čia geri, tai juk nesirinksi specialybės, kur reikia tokio mokslo pagrindų. Muzikos taip pat mokėmės, mokėmės atmintinai eilėraščius, rašyti rašinėlius, visa tai buvo naudinga, lavinant atmintį, gebėjimus glaustai reikšti mintis, bendrai lavino smegenis. Negi sudėtinga tai suprasti?

Logika grindžia ir pačią matematiką,       2020-08-7 18:08

o gyvenimiškai nepalyginamai svarbesnė už matematiką,
nors ir pati formalioji logika šiandien suvokiama ne tik kaip filosofinė,
bet ir kaip matematinė disciplina.
Kur negalioja argumento jėga, ten viešpatauja jėgos argumentas.
Tai, kad logika nedėstoma mokyklose, neišskiriant aukštųjų,
patvirtina požiūrį, kad mūsų universitetai “laisvosios” rinkos apologetų paversti verslo įmonėmis ar tik verslo interesus aptarnaujančiomis įstaigomis.
Neatsakingam verslui, besivaikančiam tik pelno ir panaudojančiam aukštąsias mokyklas darbo jėgos rengimui, visiškai nereikia savarankiškai mąstančių asmenų. Net pavojinga.

o as nepritariu       2020-08-7 16:29

matematikos nemokejimas paprasciausiai rodo, kad smegenine nedirba taip, kaip turetu. ir tiek. galima pagalvoti, kad problema bus isspresta, jeigu nebus matematikos egzamino. kaip tik bus blogiau, nes net nezinosime kiek buduliu ir buratinu baigia 12 klasiu, ir dar svajoja studijuoti universitete us valdiskus pinigus.

ah1       2020-08-7 12:47

na va paspręskim - logiškas ar nelogiškas valdžios sprendimas leisti invalidams nedėvėti kaukių viešumoje, darbe,transporte privalomo kaukių dėvėjimo, kad neužkrėsti kitų, laikotarpiu?

Kis       2020-08-7 11:02

pridets neikandama,o atimtis puikiai issisavinta,tad kursas lyg ir uzbaigtas?

Dabar       2020-08-7 10:20

reikalaujama ne mokyti, bet imituoti mokymą. ,,Svarbu procesas, o ne rezultatas”. O rezultato tegu kiekvienas siekia jam priimtinu laiku. Į mokytojų klausimą: ,,O tai kaip to pasiekti toje pačioje klasėje? Nukentės ir geriausieji, ir silpniausieji, pusė vaikų egzaminų neišlaikys. Egzaminų užduotys juk visiems vienodos”, -  buvo atsakyta: ,,Argi egzaminai - jūsų rūpestis? Tegu jie patys rūpinasi egzaminais. O jūsų reikalas - pažangi metodika ir darbas su kiekvienu mokiniu individualiai”. Taip mokytojai buvo mokomi dirbti daugiau kaip prieš dešimtmetį, gal prieš kokius du dešimtmečius. O paskui dar ir tikrinami per visokius auditus, barami, jeigu reikalavo rezultatų.
O dabar pagalvokime, koks tas darbas gali būti ,,individualiai”, kai pamoka - tik 45 minutės, o klasėje maždaug 30 galvų. O dar jei vienas kitas ,,specporeikių”... O dar minutė kita pamokos pradžios organizacijai, o dar ,,darbų” įvertinimas, ir dar pamokos gale ,,meditacija”: ką naujo, vaikučiai, šiandien sužinojote”, ir išklausyti irgi reikia visus, nieko ,,nediskriminuojant”.
Bepigu buvo XIX a. dvarininkų vaikams ir jų mokytojams. Tada tikrai buvo dirbama individualiai su vienu ar dviem. Dabar ,,liberalizmo” metas. Laisvę kiekvieno kvailumui ir pasileidimui! Tam nė išsilavinimo nereikia.

ah1       2020-08-6 23:26

bent jau geometriją ir braižybą

O kam logika?       2020-08-6 22:51

Tada daug kas ims skirti pelus nuo grūdų. Kuo bukesnis, tuo lengviau valdyti. Tiki viskuo.

StasysG       2020-08-6 19:56

Į dešimtuką pataikė Autorius. Argi ne, gerb. mokslo Ministre?

Ar lyginote?       2020-08-6 19:36

Tarpukario ir šiandienos gimnazistų žinias palyginus, skirtumas nepaprastai didelis, ir ne šiandienos naudai…
Labai praplečia žmogaus mąstymą dar gimnazijoje sudėti
antikos, klasikos, psichologijos ir logikos žinių pamatai.
Net jei jis aukštojo neragaus, jo mąstymas jau nebus primityvus.
Deja, šiandien jų net ir aukštųjų mokyklų ne visų specialybių absolventai yra gavę,
,,Aukštasis” be logikos, psichologijos?

Ne logikos aniems reikėjo.       2020-08-6 19:23

Jų tikslas iš vis sunaikinti aukštąjį mokslą. Visuose mokymo dalykuose mokykloje jau dešimtmečiais pastebimas kenkėjiškas veikimas taip, kad žmogus užaugtų kuo bukesnis.


Rekomenduojame

Algimantas Rusteika. Pasirenkame kasdien ir kiekvienas. Ką?

Liudvikas Jakimavičius. Tema, kuria turėtų diskutuoti visos sisteminės ir nesisteminės partijos

Liudvikas Jakimavičius. Fokusas marokusas

Nida Vasiliauskaitė. Apie reklamą. Rimtai

Joana Noreikaitė. Tylioji tiesos akcija

Audrius Bačiulis. #Sorososus_vulgaris

Vinco Kubiliaus reportažas iš Simono Daukanto aikštėje vykusios tradicinės „Tie-SOS!“ akcijos

Vytautas Sinica. „Politikai, kurie tokiam diktatui nusileistų, laikytini nebent vasalais, bet ne tautos atstovais demokratinėje valstybėje“

Vytautas Radžvilas. Valstybė prieš Albiną Kentrą

Pagerbta pirmoji sovietų okupacijos auka

Andrius Švarplys apie Tėvynės Sąjungos programą: „Čia ne konservatizmas, čia yra grynasis liberalizmas“

Vincentas Vobolevičius. Kaip vertinti politikų apklausas? – partijų atsakymų „Artumai“ apžvalga

Vytautas Sinica. Fasadinė demokratija Lietuvoje: rinkimai tik tiems, kas jau Parlamente

Gintaras Furmanavičius.· STT nerimsta

Ramūnas Aušrotas. Viskas, ką jūs turite žinoti apie Laisvės partiją

Andriaus Švarplio replika: Tuomet buvo šūkis „Visa valdžia Taryboms!“ O dabar…

Algimantas Rusteika. Garsėjantis kompų šnaresys ir klaviatūrų barškėjimas, negęsta ilgai langai redakcijose

D.Stancikas: „Lietuvos istoriją pasauliui privalome rodyti ne žydo, ruso ar amerikiečio, bet lietuvio žvilgsniu, nes niekas kitas už mus to nepadarys“

Nuo bačkos. Virginijus Sinkevičius: Europa bus pavyzdys pasauliui

Andrius Švarplys. Partijos: tarp progreso ir tradicijos – partijų atsakymų „Artumai“ apžvalga

Povilas Urbšys. „Seimo sesijos pradžia su dviveidiškumo kauke“

Robertas Grigas. Smirsteli kažkuo netikru. Net jei ten yra tiesos

Nida Vasiliauskaitė. Tu ką, [mulki,] humoro nesupranti?!

Ramūnas Aušrotas. Darbuotojas yra nei vyriška, nei moteriška sąvoka. Tėtis ar mama – yra

Gintaras Furmanavičius. Ar čia tik aš vienas toks nesupratęs ir nesusipratęs?

Audrius Bačiulis. Kaip manot, į kurią šalį IT darbuotojai ketina emigruoti nuo prakeiktos Lukašenkos diktatūros?

Prof. Kęstutis Skrupskelis: kaltę privalu įrodyti

Geroji Naujiena: Kad ir mums būtų atleista

Vytautas Radžvilas. Apie „sociologinę demokratiją“, arba TS-LKD – mūsų epochos protas, garbė ir sąžinė?

Ramūnas Aušrotas. Kas yra ir ko nėra paskutinėje rudens sesijos Seimo programoje?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.