Prezidento rinkimai 2019, Partijos

Tomas Bakučionis. Pasibelskime į rinkėjo protą…

Tiesos.lt redakcija   2019 m. gegužės 10 d. 18:35

5     

    

Tomas Bakučionis. Pasibelskime į rinkėjo protą…

Visų pirma noriu aiškiai deklaruoti, kad šiuo komentaru nesiekiu agituoti už kurį nors kandidatą, tačiau noriu tik vieno, kad rinkėjai pagaliau įjungtų savo smegenis, o ne primityvius instinktus.

Lietuvos valdžia tapo tokia geranoriška, kad piliečiams leido net penkias dienas (vietoje trijų, kaip anksčiau) balsuoti išankstiniuose Prezidento rinkimuose ir referendume. Tačiau valdžios „gerumas“ šiaip sau neatsiranda.

Manau, kad dabartiniams valdantiesiems labiau rūpi net ne „dvigubos“ pilietybės klausimas, o kad pirmiausia apskritai įvyktų referendumas, o svarbiausia – kad tauta nubalsuotų už Seimo narių skaičiaus sumažinimą iki 121.

Nesvarstysiu, skirtingai nei kai kurie „dvaro“ politologai, kodėl valdantieji šį referendumą sumanė būtent per Prezidento rinkimus, nes tai savaime aišku ir be didelių svarstymų. Mane šiurpina tai, kaip be jokių skrupulų politikai, kurie deklaravo valstybės ir visuomenės darną kaip siekiamybę bei rinkimus laimėjo su programa „Darni Lietuva“, manipuliuoja primityviausiais menkiausią išsilavinimą turinčių rinkėjų jausmais, tikėdamiesi iš to gauti svarbiausius bonusus Prezidento rinkimuose. Jau 2016 metų rinkimų kampanijos įkarštyje tyliai, bet buvo kalbama apie šio siūlymo blogąją pusę ir primityvų populizmą.

Tačiau p. Ramūnas Karbauskis ir dabartinis Premjeras žino geriau už visus teisės ekspertus, kas yra Konstitucija ir kaip su ja reikia elgtis. Tikrai nesu konservatyvių pažiūrų teisininkas, tačiau esu tvirtai įsitikinęs, kad Konstitucija nėra tas dokumentas, kurią galima kaitalioti, kaip suterštus apatinius ar švarką, kurio spalva jums atsibodo. Dar absurdiškiau skamba ir Seimo Pirmininko Viktoro Pranckiečio samprotavimai, jog Seimo narių skaičiaus sumažinimas, esą, pagerins Seimo darbo kokybę (suprask, geresnius įstatymus priims) ir pakels Seimo institucinį prestižą (o Seimu dabar nepasitiki 71 proc. Lietuvos gyventojų). Jei jau Seimo Pirmininkas prakalbo apie teisėkūros kokybę, tai keista, kad daugiau kaip pusę kadencijos atidirbusi valdančioji dauguma kepė įstatymus kaip blynus, net nematydama problemos, kad apie pusę įstatymų yra priimami ypatingos skubos tvarka (tuo metu kitų valstybių patirtis byloja, kad taip priimama vos keli procentai visų įstatymų). Tad kuo čia dėtas Seimo narių skaičius?

Ar nuo to, kad Seimo narių bus mažiau, jiems atsiras daugiau laiko perskaityti įstatymų projektus? Ar tuomet jie prieš balsuodami „ras laiko“ perskaityti tarkime, Migracijos paktą? Juk jau seniai reikėjo spręsti įstatymų priėmimo procedūrinius klausimus Seimo Statute. O tuo tarpu šio pasiūlymo skeptikai juodai juokauja, kad 121-ą oligarchams bus pigiau nusipirkti nei 141-ą… Apie sutaupytus kelis milijonus 8 milijardų eurų biudžeto kontekste net neverta aušinti burnos. Perfrazuojant vieną garsią sparnuotą frazę – milijardas milijono neišgelbės…

Visiškai pritariu Konstitucinės teisės ekspertams, kad sumažinus Seimo narių skaičių, kiekybiškai ir kokybiškai pablogės piliečių atstovavimas įstatymų leidyboje. Tačiau ne tik atstovavimo kiekybė ir kokybė yra problema. Konstitucijos keitimas negali būti vykdomas dėl valdančiosios partijos pigių politinių ambicijų ir dėl kelių skaičiukų. Jei prakalbome apie teisėkūros kokybės didinimą ir Konstitucijos keitimą, tai kas trukdė valdantiesiems per 2 metus surengti esmines ir gilesnes diskusijas dėl valstybės valdymo pertvarkos? Abejoju, ar nuolatinė Seimo Konstitucinė komisija per 2 metus surengė nors vieną posėdį? Pavyzdžiui, kodėl niekas nenori diskutuoti apie dviejų rūmų parlamentą, kai pusė iš dabartinio skaičiaus Seimo narių būtų vietos savivaldos bendruomenių atstovai ir sudarytų bendruomenių rūmus?

Dabartinėje sistemoje vietos savivalda yra tarsi patalpinta uždarame inde, kur nors ir tiesiogiai renkami merai yra paversti kone vietos kunigaikštukais, tačiau vietos valdžia prie vietos bendruomenių labiau nepriartėjo. Kodėl plačiau nediskutuojama apie antro lygmens savivaldą dabartinėse seniūnijose, kur galėtų būti vietos bendruomenės renkami seniūnai ir seniūnijų tarybos, kaip yra kitose valstybėse? Todėl, kad valdžios vyrams ir moterims šis klausimas yra tiesiog neparankus, o labiausiai šio klausimo vengia tie patys merai. Bet kuriuo atveju tai yra atskiro rašinio tema ir tai pateikiau tik kaip pavyzdį parodyti, kad mūsų valstybės valdyme ir viešojoje politikoje yra nepalyginamai rimtesnių spręstinų problemų, nei Seimo narių skaičius.

„Dvigubos“ pilietybės klausimas yra kur kas gilesnis ir rimtesnis nei tie aspektai ir šio klausimo šalininkų argumentai girdėti plokščiose radijo laidų diskusijose. Ir valdžia nepadarė nieko, kad šis klausimas būtų rimtai išdiskutuotas, įsiklausant į tikrų teisės ir migracijos klausimų profesionalų nuomonę, ir kad būtų tinkamai pristatytas, jau nekalbant apie patį klausimo formulavimą.

Naujausias akibrokštas – Ramūno Karbauskio gąsdinimas, kad pasitrauks iš valdžios, jei pralaimės Prezidento rinkimus. Šioje vietoje visiškai teisi Seimo narė Virginija Vingrienė, teigianti, kad LVŽS rinkėjų mandatą gavo ketveriems metams. Todėl negaliu pasitikėti ir tikėti dabartinės valdžios „geromis“ intencijomis. O lengvatikiams, kurie vis dar tiki p. Karbauskio ir LVŽS patikimumu, vertėtų atidžiai perskaityti tai, ką rašo Mindaugas Puidokas.

Kaip jau sakiau, šiuo rašiniu neagituoju nei už vieną kandidatą. Tačiau dar 2016 metais, kai apie būsimuosius Prezidento rinkimus net nebūta kalbų, buvo ženklų ir informacijos, kad egzistuoja “pokiliminiai” Prezidentūros, Skvernelio, konservatorių ir Karbauskio susitarimai. Apie tai bylojo tam tikrų personų atsiradimas Skvernelio komandoje (t.y. atėjimas su Skverneliu į LVŽS komandą). Tąsyk, kurie tai numanėme, tylėjome, naiviai galvodami, kad tai – laikina, kad tai yra tam tikro etapo neišvengiama real politics. Konservatoriams politiškai lojalių personų įsitvirtinimas Skvernelio vyriausybėje ir aplinkoje tik patvirtina, kad „pokiliminiai“ susitarimai, rinkėjų apgaudinėjimas ir manipuliavimas jais viešojoje politikoje tapo nuolatine būsena… tad LVŽS „kova“ su konservatoriais yra arba beviltiška, arba tik spektaklis patikliems rinkėjams, toks pat spektaklis, kokia buvo Dalios Grybauskaitės „kova su oligarchais“.

Pastarųjų dienų prokurorų liudijimai apie į Prezidentūrą nešiojamas bylas ir „užsakomąsias“ susidorojimo bylas tai tik patvirtina, ir tai yra kur kas rimtesnė valstybės mastu spręstina problema, negu Seimo narių skaičius. Politikų reakcija į tai – kol kas nulinė.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

tiek       2019-05-11 18:32

autoriui su logika ne kas.

rinkėjas       2019-05-11 14:23

Autoriui patarčiau visų pirma pasibelsti į savo protą.

straipsnis kaip buvo sakoma       2019-05-11 6:49

ne durniams

Al.       2019-05-10 23:19

Kai sako, kad lengviau papirks sumažintą Seimą, tai tuo išsiduoda, kad jau paperka dabartinį. Tik sunkiau.

Juozas       2019-05-10 23:02

Autorius puikiai išdėsto, kodėl negalima mažinti Seimo- nespės perskaityti Migracijos pakto ir bus pigiau nusipirkti oligarchams. Todėl sektų išvada- reikia didinti Seimą, kad ir iki 1411- tada išvardintų problemų tai tikrai neliks. Ar išnyks dabar esančios- abejoju. Esant tokiam Seimui, turėtų nuolat vykti apkaltos, skundimai Etikos tarybai ir t.t.


Rekomenduojame

Wesley J. Smith. Apie religijos laisvę Kanadoje

Aras Lukšas. Pasirinkęs audras

Irena Vasinauskaitė. Garliavos epopėja tęsiasi [4]

Geroji Naujiena: Ramybė šiems namams!

Kamilė Šeraitė. Škirpos alėjos pavadinimo keitimas – skubota iniciatyva

lrytas.lt: Italiją supurtė vaikų pardavimo skandalas: sukūrę įspūdingą schemą pildėsi kišenes

Algimantas Rusteika. Žmonių mažėja, biudžetas didėja, o pinigų vis labiau trūksta

Rasa Čepaitienė. Mindaugo kodas

Vaizdo įrašas iš akcijos Šiau­lių bul­va­ro lie­poms iš­sau­go­ti

Vygantas Malinauskas. Prie kokios civilizacijos Mindaugas prijungė Lietuvą?

Kviečiame savo parašu prisidėti prie tarptautinės bendruomenės pastangų išsaugoti Vincento Lamberto gyvybę

Saulius Dambrauskas. Kova už miškų išsaugojimą tęsiasi

Linas V. Medelis. Tiesus kelias į Orvelo pasaulį

Valdas Vasiliauskas. Ačiū partijai ir vyriausybei!

Benediktas XVI. Apie principus, kuriais privalu vadovautis viešajai valdžiai

Robertas Grigas. Apie skundimo paveldą

Raimondas Navickas. Kodėl vėl bandomas griauti lietuvių-žydų konsensusas dėl praeities didvyrių vertinimo?

Liutauras Stoškus. Kalnų parko projekto pristatymas

In memoriam. Jonas Juškaitis

Raimondas Navickas. Šakalienei pasiruošt

Ar suteikti Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“ valstybinį pripažinimą? Povilo Urbšio abejonės (atnaujinta ir papildyta)

Geroji Naujiena: Rinkimės tikrąjį Gyvenimą – čia ir dabar

Verta prisiminti. Pijus XII. Krikščioniškoji sąžinė asmeniniame ir visuomeniniame gyvenime

Verta prisiminti. Kazys Škirpa. Kodėl mes sukilom?

Gintaras Aleknonis. Sumaišties karuselėje

Verta prisiminti. Vidmantas Valiušaitis. Dėl Škirpos – tiesa yra kita, pone mere

Vygantas Malinauskas. Kuo skiriasi demokratija pagal JAV respublikonus ir pagal Lietuvos konservatorius?

Paremkime Irenos Vasinauskaitės peticiją „Išsaugokime brandžiąsias Šiaulių bulvaro liepas“

Arkivysk. Sigitas Tamkevičius apie radikaliai pasikeitusias Tėvynės Sąjungos vertybes ir kunigų pareigą netylėti (papildyta)

Vytautas Radžvilas. Dar vienas žingsnis idėjinio-politinio TS-LKD (?) iš(si)gryninimo link

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.