Kultūros, kalbos, istorijos politika

Vytautas Rubavičius. Tiesiog apie mūsų tautos dvasią

Tiesos.lt siūlo   2017 m. birželio 24 d. 19:42

13     

    

Vytautas Rubavičius. Tiesiog apie mūsų tautos dvasią

Ingrida Stankevičienė, Edita Marciulevičienė | ziniuradijas.lt

Su filosofijos mokslų daktaru, rašytoju, žurnalistu, vertėju Vytautu Rubavičiumi Žinių radijo „Verslumo dvasios“ komanda kalbasi apie tai, kas yra ir kaip jaučiasi lietuvis per santykį su savo lietuviškąja savastimi: ką reiškia „aš esu lietuvis“, kas yra tauta ir koks mano veikimas joje, kokią dvasią skleidžia mano tauta – tiesiog apie mūsų tautos dvasią.

Laidos įrašo klausykitės ČIA.

ziniuradijas.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

dongdong8       2018-07-4 11:28
Marginalas: tiesos žodis       2017-06-28 16:07

Tiesos žodis 2017-06-26 21:02 komentare:
Prievartinė namų renovacija - tai būsimas nuosavų butų nacionalizavimas!!!

Apie dvasias galiu ir aš...       2017-06-26 22:02

Apie dvasias ir aš galiu pakalbėti ne blogiau nei koks filosofas.Esu garbingo amžiaus
ir mačiau gyvenime ir šilto, ir šalto .Dabar jau ir iš buto neišeinu,ir invalidumo
neturiu,ir pensija mažiausia Lietuvoj.Tai vis todėl,kad dirbau daug ,sunkiai ir labai
atsakingus darbus.Kvaila,nesaugojau sveikatos.Bet džiaugiuosi išsaugojusi švarias rankas irsąžinę.Purto invalidumus dalijantys ir Šiauliuose.Ar pirmą kartą???
Aš sakiau ,kad invalidumai paklausi prekė,neapsirikau.Kyšių niekada niekam nedalinau
ir nesiruošiu dalinti.Tokia mano FILOSOFIJA ,RUBAVIČIAU.Apie dvasingumą nekalbėk
tautos vardu.Pirmiausia kalbantiems apie dvasingumą reikia būti patiems dvasingiems.Aš esu tas labai,labai dvasingas žmogus,pats dvasingiausias Lietuvoje.
Todėl,kad esu sunkių invalidų vaikas ir iš arti mačiau mačiau invalidų gyvenimą.
Mačiau su kokiais sunkumais susiduria invalidai.Todėl negaliu abejingai žiūrėti į šiandieninių invalidų gyvenimus.Matau buką abejingumą.Sovietai pusę giminės supū-
dė Sibire,invalidus apiplėšė ir paliko be pragyvenimo šaltinio-žemės.Aš pradinukė
būdama kolchoze dirbau ir uždirbinėjau už mamą darbadienius,kad nemirti badu per
kolektyvizaciją.Po antros ir tečios klasės auginau po 300 ančiukų kolchozui.Dar vaikystėje išmokau visus ūkio darbus,todėl ir senatvėje pravertė tos žinios ir
mano Tėvynei Lietuvai nereikėjo šelpti manęs kruopomis ir makaronais labdaringais.
Aš pati sušelpiau vaikų namus ir biblioteką,svetimam vaikui padovanojau savo
akordeoną ir daug ko visko padariau savo tautai.Mano sūnus gynė bokštą,iš po tanko ištraukė žmogų ir nuvežė į ligoninę šv.Jokūbo.Medalio neturi.Taip kad apie dvasingumą galiu kalbėti be perstojo ir daug.Kai kas burnoja ant emigrantų.
NEDRĮSKIT!Jie Lietuvai siunčia savo sunkiai uždirbtus pinigus ir leidžia išgyventi savo seniems tėveliams,šitaip palengvindami valstybei.Niekšai vagia iš valstybės.
IR sutramdyti juos nėra kam.Prievartinė namų renovacija - tai būsimas nuosavų butų
nacionalizavimas,jei nesudegs renovuoti namai,kaip štai atsitiko Londone.Skubiai
iškeldinami iš dešimčių renovuotų namų gyventojai.O ar ilgai dar teks laukti žinios Lietuvoje iš valdžios viršūnėlių ar renovuoti namai yra pas mus saugūs?
Tiek dvasingos filosofijos kol kas.

Raigerdas       2017-06-26 19:54

Tos nesibaigiančios šnekos apie Lietuvos nelaimes. Ko jūs pagaliau norite? Kad visi lietuviai taptų šventaisiais? Šito nebus, kaip kas besistengtų. Bus pas mus alkoholikų, bus narkomanų, bus nusikaltėlių, bus tokių komentatorių kaip “Iš kiauro į...” ir visokių vaivorykštės spalvų žmogelių, pedofilų ir t.t. Štai “kritikas” “Iš kiauro į” rašo:“O kas suneša tuos trupinius į valstybės aruodą?Tik jau ne filosofai”. Pasirodo folosofai nesuneša, suneša jis, kuris neaišku kokį darbą dirba. Pakvipo Geležinio Dzeržinskio ir Lenino ideologija, kurioje buvo pabrėžiama, kad egzistuoja tik 2 klasės: darbininkų ir valstiečių, o inteligentai net ne klasė, bet kažkoks sluoksnis. Ir ką Laimėjo ta ideologija? Sunaikino inžinierius, filosofus ir kt. žmones. Ir kas toliau? Ogi pradėjo badauti ne tik Rusija, bet ir derlingomis žemėmis pasižyminti Ukraina. Niekinimas šviesių žmonių, t.y. taip pat filosofija. Niekinimas filosofų, tai taip pat filosofija. Ir ji vadinosi marksizmo-leninizmo filosofija. Aš nežinau apie paties didelius ar mažus įnašus į valstybės aruodą, tačiau, ką aš tiksliai žinau, kad Vytautą Rubavičių, jeigu apmokyti, tai jis paties darbą atliks. O štai patį gali prireikti mokyti ilgus metus, bet Vytauto Rubavičiaus darbo pats nesugebėsi atlikti. Niutono atradimai pakeitė visą pasaulį, o jeigu jų nebūtų, tai pats darbuotumeisi kokiame nors urve, galimai smailindamas ietis ar strėles. V. Rubavičius nors apie tautos dvasią pasako kažką, o pats savo komentare apie dvasią nieko neišstenėjai, ir galimai neišstenėsi iki savo gyvenimo pabaigos.

Raigerdas       2017-06-26 19:51

Tautos dvasia buvo pradėta naikinti krikščionių. Apakę nuo savo tikėjimo dogmų, jie pradėjo naikinti tą tautos dvasią net nesuprasdami, kad jie pjauna šaką ant kurios sėdi patys. Būtų labai teisinga, jeigu krikščionys pagaliau pradėtų remti savo tikėjimą. Bet jie pastoviai prilenda prie valstybės pinigų ir iš ten maitinasi. Pati krikščionybė laikosi tik dėka valstybės dosnios paramos. Jeigu šito nebūtų, tai abejoju ar katalikai sutiktų geranoriškai paremti savo tikėjimą. Tokių būtų tikrai labai maža dalis. Yra du svarbiausi dalykai, dėl kurių žmonės ginčijasi tūkstančius metų: 1) Tai, kas yra pirmiau - materija ar sąmonė; 2) Į ką reikia tikėti - į tai, ką teigia religijos, ar į tai, ką teigia mokslas. Būtent nuo požiūrio į šias dvi problemas ir susiformuoja tautoje dvasiniai dalykai. Klaidingas požiūris į šias problemas sumenkina tautos dvasią ir tada jai gresia išnykimas. Pagrindinė žala tautos dvasiai buvo daroma per marksizmo-leninizmo filosofiją, kurioje sąmonė buvo pastatyta į 2-ą vietą. Diskriminuojant krikščionybę, dvasiniai dalykai visiškai tapo net pajuokos objektu. Kas pasikeitė po 1990 metų? Sąmonė Lietuvoje taip ir neatgavo savo status quo, nes visi tie didesni ar mažesni vadukai, kalė žmonėms į galvas, kad “viską išspręs laisvoji rinka”. Materializmo-leninizmo nebeliko, bet liko materializmas su savo demagogija apie “Laisvąją rinką”. Taigi, žmonių dėmesys buvo nukreiptas į materijos gabalus. Labiausiai buvo apiplėšti paprasti žmonės, nes jie pasitikėjo visokiais landsberginių ir komsomolcų pažadais, kad anie viską tvarkys sąžiningai. Pati tauta buvo visiškai nesusivokianti nei materialnėse filosofijose, nei religijose. Ir tuo pasinaudojo krikščionybė, nes buvusi aukos pozicijoje, dabar pati pradėjo diktuoti savo sąlygas kitų religijų atžvilgiu. Taigi, tautos dvasia atsigavo tik krikščioniškajame tikėjime, bet visame kame kitame liko užslopintoje pozicijoje. kaip ir reikėjo tikėtis, įsigalėjus krikščionybei, kaip ir Šv. Romos laikais, viskas paniro į tamsiuosius viduramžius. Jeigu mes turėjome socializmo laikais Justiną Marcinkevičių, daugybę poetų ir rašytojų, ir netgi darmaturgų, tai per 27 metus negimė nei vienas Marcinkevičiaus, nei vieno Vydūno, nei vieno žymaus dramaturgo ir t.t. Kodėl jų nebegimsta? Todėl, kad tautai jų nebereikia. Yra masinis draskymasis dėl materijos. kaip Amerikoje buvo savo laiku “Aukso karštligė”, taip pas mus yra ta “karštligė dėl pinigų”. Todėl viskas aklai yra tempiama iš Vakarų, o Vakarams patinka ta išalkusi pinigų ir blizgučių minia. Kubiliai ir visokie kiti materialistai su savo ubagiška fantazija nušvietė apie atsiversiantį Lietuvoje gausybės ragą. Krikščionybė dar kartą įrodė savo neįgalumą dvasios sferoje, nes jos interesas, kaip tai ir buvo viduramžiais, būti arčiau lovio yra gana didelis. Mokslas buvo sužlugdytas, kultūra taip pat, nes dabar jau pupytės pas mus pasidarė kultūra. Partijos irgi draskėsi ir draskosi iki pat šiol, kad pagriebti kuo didesnį samtį, kad pasisemti kuo didesnę porciją iš to valstybės aruodo. Tai, kas rūpinsis ta tautos dvasia? Nebėra kam, nes ŠVIETIMO MINISTERIJA BUVO VISIŠKAI sužlugdyta savų interesų turinčių ypatų. Puskvailiai ministrai vaidino svarbias personas valstybėje ir juos tai tenkino, kaip tenkina, kokius nors aktorius jų pačių vaidyba iš kokio nors kultūrnamio saviveiklinio teatro. Ir tauta pradeda po truputi mirti.

Raigerdas       2017-06-26 19:50

Jaunimas su ta LT nebenori iš viso turėti jokių reikalų, o senukai su džiaugsmu, bet kartu ir ašaromis akyse, lieka patenkinti, kad ten emigracijoje jie visgi išgyvena, nes čia jiems beliktų tik kilpą ant kaklo užsinerti arba visiškai prasigerti. TAUTĄ IŠTIKO GILI DVASINĖ KRIZĖ, KURI PASIREIŠKĖ IR MATERIALIAME GYVENIME. Sąjūdžio pranašai buvo tie netikri pranašai, apie kuriuos rašoma ir toje pačioje Biblijoje. Sąmonė buvo paversta pelene. Tačiau socializmo laikais išliko pasipriešinimo okupacijai dvasia. O dabar priešintis nebėra kam,nes visi, neva, yra savi. Ir tie plėšikai su kaklaraiščiais irgi yra savi plėšikautojai. Todėl buvo apiplėšta labiausiai inteligentiškumu pasižyminti tautos dalis, kuri socializmo laikais ir buvo ta dvasios puoselėtoja. Rezultate, socializmo laikais tokių skurdžių nebuvo, dabar jų yra labai daug, ir jūs kiekvieną dieną galite pamatyti išalkusias ir viltį praradusias žmonių akis. Genocidas numato žmonių naikinimą pagal tautinę ar religinę priklausomybę, bet niekur nebuvo kalbama, kad yra tam tikras žmonių sluoksnis, kuris yra sunaikinamas. Taigi, buvo pradėtas naikinti ne fzizškai, o visiškai juos nuskurdinant, tai mokytojai, aktoriai, rašytojai ir kitų profesijų žmonės, kurie ir UGDO JAUNIME TĄ TAUTOS DVASIĄ. O kadangi materialistų požiūriu ta dvasia yra kažkoks tai nesuprantams šū... ant pagaliuko, tai mokytojai to ir yra verti. Humanitarinius mokslus okupavo psichologija, kuri jau įsisiurbė į sociologijos sferą, ir šita sritis tapo dar vienu materialistiniu židiniu, tenkinančiu Amerikos Psichiatrų Asociaciją, kuri darbuojasi kartu su farmacininkais. Ir Lietuva dabar dvasiškai gali pakilti tik per stebuklą, nebent pas mus atsirastų koks nors Trump’as ar kas nors panašaus. Dar gali pakilti tauta, bet kol kas tokių pasišventusių žmonių grupės yra silpnos. Nebent sugrįžtų emigrantai. Situacija iš tikrųjų yra gana liūdna. Bet blogiausia yra tai, kad daugybė žmonių laukia ir tikisi, kad su Lietuva įvyks stebuklas arba revoliucija, kuria gali pasinaudoti tas ištroškęs svetimų žemių kaimynas - Rusija. Rusija, apiplėšusi kaimynus, nori išlikti nekalta mergele ir tam ji pasiruošusi sukelti netgi pasaulinį karą. Reikia gi nuslėpti nuo pasaulio, kaip atsirado ta Maskovijos kunigaikštystė ir kiek ji tautų apiplėšė, tame tarpe ir rusų tautą.

Įdomu       2017-06-26 17:32

Šaunuolis Rubavičius.Išaiškino viską,koks vyksmas vyko ir vyksta ir kur veda,galimai klaidina Tautą.

> Iš kiauro į...        2017-06-25 20:55

“Filosofuok,Rubavičiau,filosofuok,kalbėkis su dvasiomis ir nulipk tautai nuo sprando.
Juk gyveni iš valstybės biudžeto,tiesa?O kas suneša tuos trupinius į valstybės aruodą?Tik jau ne filosofai.”
Tauta (priešingai nei tavo atveju) turi ne tik sprandą, bet ir dvasią. O jeigu tauta visiškai prarastų dvasią, valstybėje įsiviešpatautų chaosas, kad netgi nebūtų kam sunešti ir tuos “trupinius į valstybės aruodą”.

Tarabilda       2017-06-25 14:53

Ta Rakausko “filosofijos” apmokama interpretatorė, tikras nupušimo ir idiotizmo stebuklas. Rubavičiaus vietoj neičiau į tų demagogų suorganizuotą viešumą. Na, bet jei jau nuėjo, tai reikia pripažinti, garbingai susakė daug teisingų dalykų.

Iš kiauro į...       2017-06-25 13:24

Per daug priviso visokio plauko filosofų .tik ar Lietuvai nuo to yra bent kokios nors menkos naudos.Mes visi mokame pilstyti iš kiauro į tuščią,bet juųk kažkas turi gaminti prekes ,jas parduot,sosimokėti mokesčius valstybei ir pačiam nenumirti badu.
Filosofuok,Rubavičiau,filosofuok,kalbėkis su dvasiomis ir nulipk tautai nuo sprando.
Juk gyveni iš valstybės biudžeto,tiesa?O kas suneša tuos trupinius į valstybės aruodą?Tik jau ne filosofai.

nors vieną kartą       2017-06-25 10:38

buvo demaskuota ta rakausko ir jo padėjėjų brukama “samoningumo” ir “verslumo dvasia”. Bravo Rubavičiui: 10:O jo naudai.

Jei žmogus žino,kad       2017-06-24 22:42

jis krikščionis,jis įsipareigoja,tampa atsakingas.

Vis tiek stebina ir       2017-06-24 22:30

maloniai nuteikia paprastų žmonių Liewtuvoje pastangos.Tenka važiuoti mažai važiuojamais ,neapkrautais Lietuvos keliais,-tuo jie ir žavūs,-ir stebėti tyliai besikeičiančią Lietuvą,jos provinciją.Ji keičiasi,ji gražėja,kartais sunku suprasti iš ko ir kaip lietuviai tai padaro,gyvendami kukliai.Net ir atokiai gyvenantys tvarkosi,sodina gėles,išradingai puošia kiemus.Šiandien maloniai nustebino Maironio apdainuota vidurio Lietuva,už Lyduvėnų,Dubysios pakrantėse knibždėte knibžda baidarnininkai,Joninių gamtos grožis gniausžia kvapą,žmonės puošiasi,kuriasi,o žiniasklaida rašo tik apie Palangą.Ir tikrai miesteliai ir net kaimai vėl statosi iš naujo.Dar ne masiškai,bet tendencija yra.Tėviškės trauka,gamtos trauka?Juk seniau nebuvo mašinų,bet žmonės nebijojo gyventi atokiai,dabar viskas priartėjo tarsi,tačiau žmonės bijo iškelti koją iš miesto ir apsiriboja miesto turgumi,maxima bei retais apsilankymais teatre ar parodoje.Tokia maža Lietuva,atstumai nedideli.Kiekvienas miestietis,turėdamas butą mieste, galėtų turėti sodybą kaime,taip padėdamas klestėti provincijai.Ir turėtų gerą gyvenimo kokybę.Ko bijomasi?Kad žmonės įleis šaknis?


Rekomenduojame

Simonas Jazavita. Apie Prezidentus ir Antano Smetonos paminklą Vilniuje

Darius Alekna. Tai kas ten sakė, kad ne vieta buvo pagrindinis LEU sunaikinimo motyvas?

Andrius Švarplys. Politinis sentimentalumas yra amoralus ir antidemokratinis – jis išreiškia ne užuojautą, o politinį interesą

Geroji Naujiena. Palaiminti, kurie Jam sugrįžtant budės

Popiežiaus interviu italų dienraščiui: Europa, migracija, ekologija

Povilas Urbšys. Tai – elementarus vaivorykštinis fašizmas

Vykintas Vaitkevičius. Iš miego pakilusi Gedimino pilies kalno kariuomenė

Vidmantas Valiušaitis. Nėra to blogo, kas neišeitų į gera

Į laisvę“ studijų savaitgalis „Quo vadis, Lietuva?“

Robertas Grigas. Ar esame gėlininkų tauta?

Dalius Stancikas. Kaip išnarplioti Šimašiaus mazgą

Reportažas iš 5-ųjų Monsinjoro Alfonso Svarinsko mirties metinių paminėjimo Partizanų parke

Tomas Baranauskas. Manote, kad bent A. Ramanauską-Vanagą jau paliko ramybėje? Manykite iš naujo…

Tiesos.lt žinia skaitytojams, kuriems šiuo metu esame nepasiekiami: mes veikiame, kliūtis žadame įveikti, lauksime Jūsų sugrįžtant

Algimantas Rusteika. Laisvės dykai niekas nedalina

Dar vienas reportažas iš mitingo „Apginkime Lietuvos Didvyrius!“ (Šarūno Valentinavičiaus vaizdo įrašas)

Prof. Alfonsas Vaišvila. Nuo „tautos suvereniteto“ praktikoje slaptai pereinama prie valdžios suvereniteto

Nuo bačkos. Aplinkos ministerija: „Nevykdant pagrindinių miškų kirtimų, miškai prarastų tvarumą“

Nuo bačkos. Nerijus Mačiulis: Naujausia skurdo statistika neleidžia abejoti – Lietuvoje jau sėkmingai kuriame gerovės valstybę

Lietuvos žydų bendruomenių viešas pareiškimas dėl LŽB pirmininkės Fainos Kukliansky veiksmų

Raimondas Navickas. Įspūdžiai iš mitingo

Mitingas „Apginkime Lietuvos Didvyrius!“ (Juozo Valiušaičio vaizdo įrašas)

Arūnas Gumuliauskas: „Istorinės atminties politikoje negalima įsivelti į „paminklų mainus“

Valdas Vasiliauskas. Žvelkite giliau ir plačiau

Protesto koncertas „In memoriam Jonui Noreikai-Generolui Vėtrai“

Prof. Alfonsas Vaišvila. Visuomenės perkeitimas: daiktus vadinti netikrais vardais, dezorientuojant ir demoralizuojant ją

Andrejus Gaidamavičius. Punios šilas – padėkite gelbėti!

Gintautas Kniukšta. Ne, prezidente, jūs Lietuvos miškų neparduosite

Rasa Čepaitienė. Apie marginalus

Valdas Vasiliauskas. Amžinas nepriklausomybės ir demokratijos susikirtimo taškas. Neįmanomybės istorija: nuo Vasario 16-osios iki Kovo 11-osios

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.