Demokratija ir valdymas, Žmogaus teisės, Pilietybė

Thomas D. Williams. Kodėl šv. Tomas Akvinietis nepritarė atvirų sienų politikai

Tiesos.lt siūlo   2017 m. vasario 21 d. 0:28

0     

    

Thomas D. Williams. Kodėl šv. Tomas Akvinietis nepritarė atvirų sienų politikai

Pro Patria

Dr. Thomas D. Williamsas komentuoja šv. Tomo Akviniečio Teologijos sumos skyrių apie valstybės teisę riboti imigraciją pagal atvykėlių kilmės šalį.

Didžiojo viduramžių tyrėjo šv. Tomo Akviniečio įsitikinimu, kiekviena tauta turi teisę nuspręsti, atsižvelgiant į atvykėlių kilmės šalį, kas gali migruoti į jos valstybę, ir vykdyti atitinkamą imigracinę politiką.

Netikėtai šiuolaikiškoje Teologijos sumos ištraukoje Akvinietis pastebi, kad žydų tauta Senojo testamento laikais svetimtaučius atvykėlius priimdavo nevienodai, kadangi jiems artimesni žmonės į bendrąją populiaciją integruodavosi daug greičiau nei svetimšaliai iš tolimesnių kraštų.

Kai kurios žydams priešiškos tautos apskritai nebūdavo priimamos Izraelyje.

Tomo Akviniečio teigimu, Įstatymas „diktavo, kad žydams artimų tautų žmonės“, tokie kaip egiptiečiai ir edomitai, „po trečios kartos būtų priimami į tautos gretas“.

Kitų tautų piliečiams, „su kuriais praeityje turėta priešiškų santykių“, pavyzdžiui, amonitams ir moabitams, „pilietybės nevalia suteikti niekada“.

„Amalekitai, kurie žydų tautai buvo dar labiau priešiški, ir su žydais neturėjo jokių bendruomeninių ar giminystės ryšių, buvo laikomi nuolatiniais ir amžinais priešais“, aiškina Akvinietis.

Jam atrodė protinga svetimšalius vertinti skirtingai, priklausomai nuo jų kultūrinio artumo Izraelio valstybei ir istorinių santykių su žydų tauta.

Dėstydamas savo stebėtinai detalią apžvalgą, Akvinietis išskyrė tris imigrantų tipus, su kuriais tvarkėsi Senojo Testamento laikų Izraelis.

Pirmieji buvo „užsieniečiai, kurie į žydų kraštą įžengdavo kaip keliautojai“, panašiai kaip mūsų laikų svečiai su kelioninėmis vizomis.

Antrieji buvo tie, „kurie į žydų žemes atsikeldavo kaip naujakuriai“, kažkuo primenantys svetimtaučius, galimai turinčius žalią kortą, kurie gyvena valstybės žemėje, tačiau neturi visų pilietybės teikiamų privilegijų.

Trečiasis imigrantų tipas apėmė tuos užsieniečius, kurie siekė „būti visokeriopai priimti į žydų tautą ir perimti jų garbinimo būdą“. Tačiau ir šiuo atveju, kaip pastebi Akvinietis, tvarkantis su pilnai integruotis trokštančiais svetimšaliais, Izraelio valstybė reikalavo tam tikros tvarkos. „Mat niekam pilietybė nebūdavo suteikiama iškart, nes to meto įstatymo reikalauta, kad ji būtų suteikiama tik trečiai ar ketvirtai svetimšalių kartai“.

„To priežastis buvo ta, kad užsieniečiams leidus kištis į tautos reikalus vos patekus į jos gretas“, samprotavo Akvinietis, „gali kilti daug įvairių pavojų, kadangi užsieniečiai savo širdyse vis dar stokotų bendruomeninio gėrio suvokimo, todėl galimai bandytų kaip nors nuskriausti juos priėmusios tautos žmones“.

Kitais žodžiais tariant, Akvinietis mus moko, kad pilnos pilietybės suteikimas reikalauja visiškos imigrantų integracijos – priimančios tautos gyvenimo būdo, kalbos, papročių ir kultūros (o Akviniečio nagrinėtu atveju – ir tikėjimo) perėmimo.

Akviniečio teigimu, prireikia nemažai laiko, kol atvykėlis įsisavina visas tautą liečiančias problemas ir pradeda suvokti jas kaip savo paties. Žmonės, išmanantys savo tautos istoriją ir pakankamai laiko pragyvenę jos apsuptyje, yra geriausiai tinkami dalyvauti sprendimų dėl jos ateities priėmime.

Pavojinga ir neteisinga patikėti valstybės ateitį naujai į ją atvykusių svetimšalių valiai, kadangi jie nepakankamai supranta juos priėmusios tautos poreikius ir rūpesčius.

Spręsdami nūdienos problemas, šiandieniniai politikos formuotojai gali dažnai šio bei to pasimokyti iš šventųjų ir mokslininkų, kurie su analogiškomis bėdomis tvarkėsi dar prieš daugelį amžių.

Akviniečio refleksijos atskleidžia, kad panašios problemos egzistavo jau gilioje praeityje – ištisą tūkstantmetį. Apgalvotas tautų ir kultūrų vertinimas savaime nesuponuoja išankstinių nusistatymų ar nesąžiningos diskriminacijos; kartais jis yra paprasčiausiai teisingas.

Versta iš Catholic Family News

propatria.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Rekomenduojame

Ramūnas Aušrotas. Apie NVO oligarchiją

Kun. Andrius Narbekovas. „Mums reikalinga nauja krikščionių apologetų karta“

Irena Vasinauskaitė. Puiki bendruomeninė rudens šventė Šiauliuose

Algis Avižienis „Iš savo varpinės“: Vietnamo pelkėse nuskendo amerikiečių iliuzijos

Žino, ką sako. Masiulis: jeigu kas iš senos partijos vadovybės galvoja, kad byloje bus galima visus šunis sukarti ant Masiulio, tai taip nebus

Irena Vasinauskaitė. Meras Artūras Visockas – žmogus, pasmerkęs Šiaulių liepas myriop?

Algimantas Rusteika. Juos atpažinsite iš jų vaisių

Atviras laiškas LR Prezidentui: Skubiai stabdykite masines miesto medžių žudynes (signataro A.Sėjūno spaudos konferencijos vaizdo įrašas)

Vytautas Radžvilas. Lietuvos politikos atnaujinimo klausimu

Kas čia pas mus tikrų tikriausi „vatnikai“?

Vytautas Sinica. Telkianti istorinės atminties politika

Geroji Naujiena: Jei tik turėtume tikėjimą...

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga: švietimo problemos ne tik kad nebuvo išspręstos, bet dar ir pagilėjo

Valdas Vižinis. Lietuvos valdžios elito karas prieš visuomenę tęsiasi

Verta prisiminti. Kun. Marius Talutis. Daugiau negu sutapimai…

Kaip nusišalinant nenusišalinti? Rūtos Visocnik replika apie Kauno miesto „vieningųjų“ diegiamą savivaldos modelį

Ką popiežius Pranciškus sveikindamas pasakė kardinolui Sigitui?

Andrius Navickas: siūlau Švietimo ministeriją iškelti į Estiją

Rūta Visocnik. Ar gali „vaiko teisės“ kviesti tėvus į posėdžius nenurodydamos aiškios priežasties?

Vidmanto Valiušaičio knygos „Istorikai nenaudoja dalies šaltinių“ pristatymas (video)

Algimantas Rusteika. Jei direktoriumi būčiau aš

Vitalijus Balkus „Iš savo varpinės“: pasakyk bankui „sudie“

Nuo bačkos. Bernardas Gailius. Patriotizmas trukdo valstybei augti

Jurga Lago: Mes iš Lietuvos

Lietuvoje nutylėta Europos Parlamento istorinė rezoliucija „Dėl europinės atminties svarbos Europos ateičiai“ –  dar vienas smūgis R. Šimašiui

Vytautas Sinica. Apie ministro Kukuraičio kovą su skurdu ir socialine atskirtimi

Eurofederalistai kviečia į diskusiją: „Kalbėkime apie klimatą“

Vytautas Radžvilas. Lukiškių aikštėje – paneuropinio konflikto aidas

Kviečiame į konferenciją Kaune spalio 5 dieną!

Vytautas Sinica. Pasikartojanti klaida diskusijose apie tautiškumą

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.