Dienos aktualija, Socialinė politika

Raimondas Navickas. Palaikau Prezidentą 100% – gera pradžia!

Tiesos.lt redakcija   2019 m. birželio 16 d. 22:59

8     

    

Raimondas Navickas. Palaikau Prezidentą 100% – gera pradžia!

Automobilių mokestį turėtu mokėti visi: turintys brangius – daugiau, turintys pigius – mažiau. Prezidentas Nausėda dar nepradėjo dirbti, bet jau pademonstravo sveiką protą ir problemos esmės supratimą.

Kaip žinia, EK ir EBPO verčia mūsų valdžią įsivesti civilizuotų šalių mokesčius, nuo kurių negali išsisukti turtuoliai net ir visokių machinacijų pagalba – NT ir automobilių.

Žinoma, visokie Laisvos rinkos „instituto“ lobistai, gindami turtuolių interesus, sukruto aiškinti, kad automobilių mokestį reikia skaičiuoti nuo taršos.

Jei esi biednas, gyveni kaime ir vairuoji poros tūkstančių eurų vertės seną dyzelinį kledarą, – turėsi mokėti. Maždaug tiek, kiek kainuoja tas automobilis ar pusę to.

O jeigu vairuoji kokią 60 tūkst. eurų vertės Teslą ar Mercedesą – mokėti nereikės.

Vienžo, lobistai suka galvas, kaip EK ir EBPO reikalavimus patenkinti ir padaryti taip, kad už tai susimokėtų tik varguoliai. O milijonieriai ir toliau mėgautųsi savo brangiais automobiliais nemokėdami valstybei mokesčio.

Logika aiški. Ją atspindėjo visos teisėkūros iniciatyvos, apie kurias girdėjome.

Iki šiol. Bet štai naujasis Prezidentas ėmė ir pasakė tai, ką ir derėjo:
———————
„...šie žmonės turi mažiausiai pinigų ir jie negali įsigyti geresnių automobilių. Dabar juos apmokestinti už tai, kad galbūt jiems gyvenime nepasisekė ir jie turi nepakankamas pajamas – būtų tikrai antisocialinis sprendimas ir aš tokio sprendimo neremčiau“, – teigė G. Nausėda.

„Šiandien mes galime eiti kitu keliu – apmokestinti automobilius kaip prabangos objektą, apmokestindami GALINGUMĄ, VERTĘ, kitus aspektus, o CO2 elementą įvedinėti labai laipsniškai, pamažu ir ateityje, kuomet gerovės valstybės principai šalyje bus įgyvendinti ir žmonės ilgainiui ims važinėti gerais automobiliais, tada toks automobilio mokestis galėtų egzistuoti“, – teigė G. Nausėda.

Jo teigimu, šiuo metu Europos šalyse galima pamatyti labai įvairių automobilio mokesčių sistemų, kuriose apmokestinamos kelios dedamosios ir tas dedamąsias galima varijuoti.

„Aš pradėčiau pirmiausiai nuo prabangos elemento apmokestinimo ir tik tai vėliau judėčiau link CO2 apmokestinimo“, – dar kartą pridūrė G. Nausėda.”

* * *

Ploju atsistojęs! Būtent taip elgiasi civilizuotos šalys.

Objektyviai kalbant, tik tose šalyse, kuriose yra smarkiai ginama nuosava automobilių pramonė, yra prasmė mokesčiais spausti gyventojus dažniau keisti automobilius ir nepirkti senų importinių. Japonija, Rusija ir pan.

Ten, kur automobilių pramonės nėra, visai logiškai automobiliai būna apmokestinami būtent pagal G,Nausėdos paminėtus kriterijus – VERTĖ ir GALINGUMAS!

Turi pigią ir negalingą – nesvarbu, seną ar naują – mokėsi mažiau. Turi galingą – nesvarbu seną ar naują – mokėsi brangiau. Turi brangią – nesvarbu seną ar naują – mokėsi daugiau.

O jeigu turi ir brangią ir galingą – mokėsi maksimum.

Logiška ir socialiai teisinga!

Žinoma, G.Nausėdos oponentai jau prapliupo burnoti, dūsauti ir verkšlenti, kad jų brangūs automobiliai yra „švarūs“, todėl jie nenorėtų mokėti – tegul varguoliai moka!

Pagal tokių oponentų logiką, ir NT mokestį reikėtu įvesti ne pagal turto vertę, bet pagal namo ar buto nusidėvėjimo lygį ar šilumos sunaudojimo koeficientą. Kad jį mokėtų pensininkai iš chruščiovkių ir nemokėtų prabangių vilų savininkai.

Žmogui ar firmai, kurie perka automobilį už kokius 40–60 tūkst. Eur, sumokėti dar tūkstantį kitą jokios esminės problemos nesudarys. Nuo registravimų užsienyje atpratinti nesunku nedideliais įstatymų pokyčiais, pagal itališką ar pan. pavyzdį, kuomet deklaravę gyvenamąją vietą Lietuvoje asmenys negali vairuoti kitoje šalyje registruotų automobilių.

Kam nepatinka, tegul perkasi seną negalingą ar pigų naują auto ir važinėja. Spėju, kad tokių tarp turtuolių bus nedaug – prestižas ir pontai neleis.

Springs ašaromis iš godumo, bet mokės tą prabangaus ir galingo automobilio mokestį. Nes pasipuikuoti nauju mersu ar bambaliu prieš varguolius taigi norisi – prigimties nepakeisi.

Taigi, šiuo klausimu palaikau Prezidentą 100%. Gera pradžia!

 

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Gobšuoliai kaip ir alkoholikai gydytis nesutinka,       2019-06-17 11:20

(godumas yra aklas geismas ir susargdina sielą, anot sen. graikų ir krikščionių),
todėl Gitano Nausėdos sprendimas tiems, kuriems vis negana,
turėtų būti dar ir sveikatingas: “...šie žmonės (varguoliai) turi mažiausiai pinigų ir jie negali įsigyti geresnių automobilių. Dabar juos apmokestinti už tai, kad [...] jie turi nepakankamas pajamas – būtų tikrai antisocialinis sprendimas.”
**************************************************************************
Kokį automobilių mokestį būtų pasirinkusi “laisvosios rinkos” ideologiją išpažįstanti Metallicos gerbėja, klausti prasminga, manau, tik retoriškai.
**************************************************************************
Beje, jei nuo socialiai teisingo mokesčio turtuoliai imtų sveikti (kad pralįstų pro adatos skylutę amžinybėn), galėtų susimokėti ir už tai - dėkingumo mokestį.

Stasiuk, panašu,       2019-06-17 9:59

kad atėjo laikas pačiam rimtai desovietizuotis. Desovietizacijos komisijos pirmininką renkame iš svetainės komentatorių. Be rimtos desovietizacijos Lietuva ateities neturi - tik nunykimą. Linkime sėkmės, Stasiuk, nesuklupti komisijoje ir išlikti aktyvių komentatoriumi po rimtos socializacijos, jei taip nuspręstų komisija.

TO"panašu"       2019-06-17 9:53

gal ne visai taip reikėtų sakyti, nes gal portalo adminas yra labai tolerantiškas ir neišvaro tokio stasio, kuris visiškai neturi jokių žmogaus požymių, tik pačius šlykščiausius kgbisto požymius. Taip, čia yra “kontoros” deleguoti šiukšlės tam, kad naikintų šį portalą, bet adminui vertėtų pavalyti šias šiukšles.

panašu,       2019-06-17 9:44

kad ‘Tiesos” portalas darosi švonderių -šarikovų idėjiniu portalu.

Geriausia pradžia ta,       2019-06-17 7:55

kad jis davė gerą toną požiūrui į žmogų.Gailestingumas ir atjauta.

stasys        2019-06-17 7:17

Tai tikrai ne pats svarbiausias darbas naujam Prezidentui . Pirmu darbu siūlyčiau išrašyti nemokamos ricinos tiems socialinės lygybės siekiantiems idiotams . Truputi pasėdėti tupykloje naudinga visiems tiems kuriems atrodo kad štai jau dabar lėtėjant ekonomikai ..jau laikas imtis tu mokesčiu reformos . Kirkilas irgi taip manė nes ji skatino žybsinti prabanga varinėjanti po Vilniu ir tos socialdemokratės - aitės paausį klykavimai . ..o štai kryzė atėjo ir pasirodė kad ta prabanga visa skolinta ir dirbtinė . O ka pasakysite jaunimui kuris skolinasi ir perka sau ekonominius naujos statybos būtus ?  tu kuriems reikalingi šimtai kvadratu tik dešimtis ar šimtai ..ar tokio mokesčio administravimas padengs valstybės kaštus aplamai ... Čia išeitis galima tik viena arba visiems kartu , proporcingai , arba jokio pokyčio neskatinant atrajojančiu džiaugsmo .Lietuva nėra tiek turtinga kad galėtu sau pritaikyti ta prabangos mokestį . Mano žiniomis tie turtuoliai važinėja ne sau priklausančiais automobiliais o ju įmonėms ..kurie dar velniai žino kada joms priklausys ..ir ar priklausys dar klausimas .

Dzeikas       2019-06-17 6:44

Kalba teisinga linkme. Tiek automobiliu, tiek NT mokestis - TURI BUTI.Lygiai taip pat, kazkur padidinus mokesti jis kazkur turi buti sumazintas.
Paziuresim i realius darbus. Velnias slypi detalese.

CO2       2019-06-17 6:24

turi buti nedelsiant tvarkomas, nes juk tai zmoniu ikvepiamas nuodingas oras. O Vilniuje, kuris yra tarsi lomoje, isvis negalima kvepuoti - tokios tarsios tos ismetamos dujos. Visame pasaulyje atliekama automobilio technine apziura ir yra, butent,  ismetamu CO2 kiekio i ora nustatymas.Jei virsija leistina norma, tada duodamas terminas per kiek laiko privalu susitvarkyti. Lietuvoje automobiliu net per daug. Sumaitotu, sunesiotu pilni kiemai. Ir stovi tie griozdai metais. Kai zmones zinos, kad technine apziura yra butent CO2 nustatymui (JAV tik tai ir nustatoma), tada gal nevarines nusibezdejusiu auto i Lietuva. Beje, reikia apmokestinti ir nuosavus gyvenamuosius namus, butus. Priklausomai nuo vietos, ploto. Sita mokesciu sistema bus sunku ivesti, nes ir vyriausybeje, ir Seime beveik visi prisistate namu. Tokiu, kaip SKvernelis uz 136 tukst euru. Tik verte 5 k. didesne. Uz plotus, kuriuos prisipirko iv. suksti ministeriju pareigunai ir t.t.

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.