Bažnyčios socialinis mokymas

Taika nėra pasirinkimas būti šeimininku ar vergu

Tiesos.lt siūlo   2016 m. balandžio 13 d. 0:48

2     

    

Taika nėra pasirinkimas būti šeimininku ar vergu

Vatikano radijas

Balandžio 11–13 dienomis Romoje vyksta konferencija apie „Prievartos nenaudojimą ir teisingą taiką“ katalikiškoje perspektyvoje. Ją organizuoja Popiežiškoji taikos ir teisingumo taryba bei tarptautinis katalikų judėjimas už taiką „Pax Christi“.

Konferenciją atidarė kardinolas Peter Turkson, Taikos ir teisingumo tarybos pirmininkas. Galima prisiminti, kad į šias pareigas jis buvo paskirtas popiežiaus Benedikto XVI, kuris norėjo suteikti balsą žmogui iš juodojo kontinento, gerai žinančio, ką reiškia taikos ir teisingumo trūkumas, ką reiškia tai, ką popiežius Pranciškus yra pavadinęs „trečiuoju pasauliniu karu dalimis“: su daugelyje vietų nuolatos smilkstančiais, dešimtimis metų trunkančiais kruvinais konfliktais, kurių bendra daroma žala ir paliekamas blogis yra didžiulės apimties. Dažnai juose atsiduria ir krikščionių bendruomenės, kurioms tada kyla klausimas – ne teorinis, o labai konkretus – apie tai, kaip elgtis.

Kardinolas Turkson pirmiausia perskaitė konferencijos dalyviams skirtą popiežiaus Pranciškaus žinią. O šioje pabrėžiama, kad katalikiškų taikos judėjimų motyvas ir tikslas sutampa: tai karo atsisakymas. Vatikano II Susirinkimas paskelbė tik vieną pasmerkimą – karo pasmerkimą, pateisindamas jį tik vienu vieninteliu atveju: ginkluoto apsigynimo, kai visos taikios galimybės yra išsemtos.

Popiežius taip pat priduria, kad svarbu konfliktą pripažinti, o ne jį ignoruoti arba apsimesti, kad jis toks nėra. Nes kitaip yra prarandama realistinė perspektyva. Tik laikant konfliktą tuo, kuo jis yra, galima iš tiesų jį išspręsti. Kaip krikščionys, žinome, kad vienintelis tikras būdas atsisakyti karų ir konflikto yra žvelgti vienam į kitą kaip į brolį. Ne vien žmonių, bet ir tautų atžvilgiu. Todėl Bažnyčios akyse „tarptautinė bendruomenė“ taip pat yra „tautų šeima“, kurios nariai turi sugyventi broliškai.

Popiežius Pranciškus savo žinioje nepamiršta paminėti ir Gailestingumo šventųjų metų – jų dvasinis turinys sako, kad turime šalinti abejingumą vienas kitam, kad susitaikymui yra būtinas atleidimas ir gailestingumas. Tam tikra prasme gailestingumas turi įgyti ir „politines“ formas. Gailestingumas nėra aptakus sentimentas, bet taip pat nusistatymas dialoguoti, pasiruošimas duoti ir priimti, o tai nėra lengva. Kad nusiginklavimas būtų visavertis, jis turi reikšti ne vien karinių arsenalų atsisakymą, bet ir „nusiginklavimą sielose“, užsimena Šventasis Tėvas.

Kardinolas Turkson savo pasisakyme pridūrė, kad „krikščioniška pozicija nesutinka su socialinių santykių redukcija į pasirinkimą tarp buvimo šeimininku ir buvimo vergu. Vietoj to ji kviečia dvasiniam atsivertimui, kad neteisingas dominavimo santykis duotų kelią broliškai meilei ir solidarumui. Tokia yra taikos vertė, kurios mokė Kristus; toks yra pasirinkimas“, kurį priimame.

Jis priminė būtinybę skirti įtampą nuo prievartos. Jei prievarta visada yra blogis, kurį reikia ir galima atmesti, tai dėl asmenų ir bendruomenių skirtingumo kylančios įtampos yra neišvengiamos, tačiau ne visada blogos, dažnai priešingai: sudaro sąlygas naujiems sprendimams, naujai draugystei.

Kalbėdamas apie tai, ką reiškia taika, kardinolas Turkson jau ne pirmą kartą pakartojo, jog tai nėra „prievartos nebuvimas“, vienai grupei privertus sau paklusti kitas grupes, sukūrus struktūras, kurios nutildo vargšų, mažumų, pagarbos žmogaus orumui prašančius balsus.

Todėl jau popiežius Jonas XXIII mokė, kad tikros taikos pamatas yra teisingumas. Be teisingumo konfliktas tik apmaldomas kuriam laikui, vėliau jis vėl iškils, galbūt naujais pavidalais.

Krikščioniui „atsakingas pilietiškumas yra dorybė, o dalyvavimas politiniame gyvenime moralinė pareiga“, – pasakė kardinolas Turkson patikslindamas, jog tai nereiškia Evangelijos pavertimo politine programa. Krikščionis siekia taikos ir susitaikymo ne stodamas ideologijų pusėn ar kurdamas naujas, bet visada atsimindamas apie Kristaus atnaujintą brolystę tarp žmonių.

Vatikano radijas

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

nuu       2016-04-13 15:05
Dėl tariamų pabėgėlių       2016-04-13 10:53

Taika yra būti šeimininku savo namuose arba savo valstybėje. Niekad nebus taikos, kai mano namuose arba valstybėje pradės šeimininkauti atvykę svetimieji.


Rekomenduojame

Raimondas Navickas. Tai NE fontanas, tai kitaip vadinasi!

Liudvikas Jakimavičius. Covido simptomas: „Aplink nosį vaikšto šeškas – nieko neužuodžiu“

Vytautas Sinica. Siūlyčiau, priešingai, Lietuvai pagaliau viešai ir deramai pagerbti LAF’ą

Alvydas Jokubaitis. Noras panaikinti visus prietarus yra pats didžiausias prietaras

Arvydas Anušauskas Fainai Kukliansky: „Tai jau su J.Lukša-Daumantu viskas gerai?“

Audrius Bačiulis. Lukašenka žodžių tuščiai nešvaisto…

Skaitiniai. Vidmantas Valiušaitis rekomenduoja: „Svarbus aukščiausio JAV diplomato pareiškimas ir svari politinė parama Baltijos valstybėms“

Algimantas Rusteika. Pakelkim, pakelkime taurę kvailybės, kad Lietuvai būtų geriau!

Nuo bačkos. F. Kukliansky: kultūringas, inteligentiškas, nieko neįžeidžiantis, bendradarbiavimą skatinantis laiškas iššaukė minios protestą

Nikolajus Nielsenas. Rinkimai Baltarusijoje: Lukašenka prieš COVID-19

Audrius Bačiulis. Beprotybės kronikos: kas yra vyriausieji „Facebook“ cenzoriai?

Karolis Kaklys: Kaip Vijūnėlės dvaro statybos atskleidė visai Lietuvai opias problemas?

Kas mes? Vytautas Sinica apie Nacionalinį susivienijimą

Rasa Čepaitienė. Gyvename totalinio freimingo laikais

Skaitiniai. Andrius Švarplys rekomenduoja: Tiems, kam rūpi akademinė laisvė ir universiteto likimas ‘Black Lives Matter’ epochoje

Vytautas Radžvilas. Laisvė, arba Kodėl NACIONALINIS SUSIVIENIJIMAS dalyvauja rinkimuose?

Andrius Švarplys. Parklupdyti Vakarai nesugeba apginti net savęs, tai kaip mes galime iš jų tikėtis pagalbos?..

Ramūnas Aušrotas. Ar Prancūzijos parlamentas paseks Lietuvos pavyzdžiu ir pasmerks surogaciją kaip prieštaraujančią moterų ir vaikų orumui?

Trakų salos pilyje bus pristatyta Daliaus Stanciko knyga „Kūju per Lietuvos istoriją“

Raimondas Navickas. Nanto katedrą padegė keršydamas Prancūzijos valdžiai

Agnė Širinskienė. Apie neliečiamuosius

Audrius Bačiulis.Beprotybės kronikos: Leftistinių propagandistų miniai nepavyko parklupdyti didžiausio JAV verslo dienraščio „The Wall Street Journal“

Raimondas Navickas. Panašu, kad antisemitizmo ir etninės nesantaikos kurstytojai Lietuvoje išties kelia galvą

Andrius Švarplys. Vyksta didžiulė, giluminė, fundamentali demoralizacija

Geroji Naujiena: Kad ieškotume Jo Karalystės ir Jo teisumo

Vytautas Sinica. Kas yra leftizmas?

Vygandas Trainys. Partizanų ir kitų Lietuvai pasiaukojusių žmonių juodintojai nusipelno platesnio komentaro

Raimondas Navickas. Rinkimų naujienos iš ateities

Vitalijus Karakorskis. Atviras laiškas advokatei Fainai Kukliansky

Karolis Venckus demaskuoja: vaikų prievartautojas, ištvirkinęs pasaulio elitą. Lietuvoje to nėra?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.