Tadas Langaitis. Konservatorių partija turi susitaikyti su Lietuvos žmonėmis

Tiesos.lt siūlo   2015 m. balandžio 4 d. 23:52

39     

    

Tadas Langaitis. Konservatorių partija turi susitaikyti su Lietuvos žmonėmis

Draugų ir pažįstamų veiduose nuostabą keitė gailesčio grimasos.

Sužinoję, kad renkuosi politiko kelią, nemaža dalis jų pamanė, kad veikiausiai juokauju. Paaiškėjus, jog apsisprendžiau rimtai, dažniausiai išgirsdavau „o kodėl į konservatorius?“

Turėdamas akivaizdų atsakymą, drauge puoselėjau ir įvairiausių su šios partijos veikla susijusių lūkesčių. Dalis jų pasiteisino, o kitiems, kaip galiausiai paaiškėjo, nebuvo lemta išsipildyti.

Tačiau apie viską iš eilės.

Prisipažinsiu – noru tapti politinės partijos nariu tikrai nedegiau. Mane, kaip ir daugelį, glumino Lietuvos partinės politikos idėjų ir žmogiško potencialo sekluma. Tačiau priimti sprendimą skatino tai, kad buvau patyręs ir kitokios – vakarietiškos, skaidrios, intelektualios – politikos skonį. Iki šiol džiaugiuosi įvairiuose visuomeniniuose formatuose galėjęs dirbti išvien su nepaprastai šviesiais ir atliekamam darbui atsidėjusiais vizionieriais bei savo sričių profesionalais: Andriumi Kubiliumi, Ingrida Šimonyte, Dainiumi Kreiviu, Rimantu Žyliumi, Adomu Audicku, Jonu Survila ir daugybe kitų.

Tapo aišku, kad Lietuvoje įmanomas naujos kokybės politinis gyvenimas, tačiau tik tuo atveju, jei atsakomybę už valstybės ateitį prisiims vakarietiškai mąstantys ir veikiantys žmonės. Negalėjau vienu metu likti nuošalyje ir kartu raginti jaunosios kartos savo sričių profesionalus iš pagrindų atnaujinti politines partijas. Taip galutinai apsisprendžiau tapti TS-LKD nariu. Nors ir kukliu savo asmeniniu pavyzdžiu siekiau ir tebesiekiu padrąsinti panašiai mąstančius.

Lūkesčiai ir realybė

Ką tikėjausi rasti TS-LKD? Dar gerokai prieš tapdamas partijos nariu, buvau tikras, jog šios politinės jėgos išskirtinumas yra politikoje veikti įkvėpiantys žmonės. Ir visiškai nesuklydau.

2008-ųjų ir 2012-ųjų metų puikų įspūdį padariusios partijos Seimo rinkimų programos įrodė, kad TS-LKD išskirtinumas – didžiulis intelektinis potencialas. Aiškiai suformuluota valstybės ir visuomenės raidos vizija bei priemonės šiai vizijai siekti visuomet buvo šios partijos stiprioji pusė.

Deja, tą patį ne visada galima pasakyti apie TS-LKD gebėjimą sukurtas vizijas įgyvendinti. Dėl vadybos įgūdžių trūkumo geros idėjos dažnai likdavo neįgyvendinamos ar įgyvendinamos ne taip, kaip planuota. Vienas tokių pavyzdžių – pradėjusi veikti, tačiau savo veiklos piko taip ir nepasiekusi Šešėlinė vyriausybė. Gaila, kad TS-LKD pirmą kartą Lietuvoje pristatytas ir daug žadėjęs vakarietiškas parlamentinio oponavimo formatas neveikia taip, kaip vyliausi.

Tačiau išties apsidžiaugiau įsitikinęs, kad įstojau į mąstančią, diskutuojančią ir demokratiniais principais besivadovaujančią politinę jėgą. Tai yra didžiulis skirtumas tarp TS-LKD ir partijų, veikiančių kaip vieno lyderio suburtos ideologinės-religinės grupės ar verslo įmonės, kuriose eiliniai nariai nedrįsta pareikšti savo nuomonės ir besąlygiškai vykdo vado sprendimus.

Partinės demokratijos lūkestis buvo atlieptas su kaupu. Jau nuo pirmųjų dienų patyriau, jog TS-LKD – tai visų pirma gyva politinė bendruomenė, kurios reikaluose gali aktyviai dalyvauti kiekvienas partijos narys. Nuolat, net ir ne rinkimų metu vykstanti gyva diskusija idėjų ir praktinės politikos įgyvendinimo klausimais išties žavi. Nežinau jokios kitos politinės jėgos, kurioje vidiniai debatai visų pirma vyktų politinių idėjų, o ne politinių postų dalinimosi pagrindu.

Todėl gaila, kad į Lietuvos politiką atnešusi sektiną partinės demokratijos tradiciją, TS-LKD nukrypo į kitą kraštutinumą – efektyvų veikimą paralyžiuojančius ginčus. Ne visad veikiant vidinę tvarką palaikantiems kontrolės mechanizmams, karštesnės vidinės diskusijos virsta viešumoje kunkuliuojančiais ginčais ne su politiniais oponentais, o su pačiais savimi. Todėl reikia pripažinti atvirai, kad piktnaudžiavimas vidine demokratija yra viena didesnių mūsų partijos problemų.

Laikas pažadinti miegantį milžiną

Kad ir kaip būtų, labiausiai teko nustebti dėl didžiulio, bet nepanaudoto TS-LKD potencialo. Nors partija didžiulė (daugiau nei 16 tūkstančių narių), susidaro įspūdis, jog TS-LKD veikia tik penktadaliu savo pajėgumo. Valstybingumo kūryboje ir sargyboje nuo pat susikūrimo laikų stovėjusi partija taip ir neskyrė pakankamo dėmesio sau.

Pasenusiais veiklos metodais besivadovaujanti, apsnūdusių skyrių nepažadinanti partija dažnam konservatoriškas pažiūras puoselėjančiam žmogui yra atgrasi. Vakarietiškos vadybos stoka, o ne idėjų ar vizijų Lietuvai trūkumas tapo vienu didžiausių šios politinės jėgos stabdžių. Kad partija turi milžinišką potencialą, rodo įvairūs faktai. Pavyzdžiui, vien pernai metais partijos nariais tapo per tūkstantį žmonių, kurių vidutinis amžius 38 metai. Esame brandi, nuolat atsinaujinanti politinė bendruomenė.

Kita dažnai nepastebima TS-LKD stiprybė – regionuose gyvenanti vietos šviesuomenė, kuri kone be išimčių remia TS-LKD. Taip pat – platus partijai nepriklausančių, tačiau TS-LKD gyvenime vienokiu ar kitokiu būdu dalyvaujančių ištikimų rėmėjų – stiprių įvairių sričių specialistų ir ekspertų ratas.

Žinoma, kad TS-LKD milžinas pabustų, neužteks vien išspręsti vadybos problemas. Partija privalo ne tik susitvarkyti viduje, bet ir susitaikyti su Lietuvos žmonėmis. Toks susitaikymas įmanomas tik viešai pripažinus padarytas klaidas ir nuoširdžiai atsiprašius dėl šių klaidų nukentėjusių.

Reikalingas socialiai jautrus požiūris į kasdienes žmonių problemas ir atitinkamai socialiai jautrus, ne moralizavimu, bet sveika nuovoka bei pasitikėjimu piliečiais grįstas bendravimas su visuomene.

TS-LKD turi tapti įvairias kartas ir požiūrius telkiančia bei pagarbą žmogaus prigimtiniam orumui, stiprioms šeimoms ir bendruomenėms akcentuojančia politine jėga. Pagrindinis mūsų partiją telkiantis tikslas – nuolatinis Lietuvos valstybingumo stiprinimas. Tačiau tam, kad galėtume tinkamai prisiimti šias atsakomybes, turime keistis ir patys. Toks pokytis neįvyks be naujo, telkiančio, vakarietiškai mąstančio ir veikiančio partijos lyderio. Būtent tokiu lyderiu ir matau Gabrielių Landsbergį, už kurį neabejodamas balsuosiu TS-LKD pirmininko rinkimuose.

delfi.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Tadai       2015-04-9 21:26

As irgi, kai buvau jaunas ir durnas, balsavau uz tslkd.

asd       2015-04-7 11:33

konservatoriai kaip partija turetu visai isnykti

Kritikas Pikčiurna       2015-04-7 4:36

Atrodo, TS-LKD įgijo savo Robespjerą ir keičiasi nekeisdama net pavardžių...
Tikrai, kad turime galingą iš biudžeto išlaikomą Tėvynės sąjungą su Krikščioniška demokratija, tik kažkodėl vis labiau prarandame Tėvynę bei piliečius, o krikščioniškas vertybes pakeičia sąjungininkų liberalų propaguojamos vaivorykštinės europinės “vertybės” be jokios atsakomybės…
Ką darysite, kai Lietuvos žmonės už susitaikymą pareikalaus ir jos?
Jungsitės su socdemais, kad našta būtų mažesnė, o gal su kitais?

Juozapas---Liepai       2015-04-6 23:19

Galvojau -ką visa ši koncervinė akcija man primena.
O gi prekybines “akcijas”.
“-Nuolaidosssss!” , “Didysis išpardavimas!”
_Pirkite šiandien nes rytoj bus pigiau.
Lochatronas iš serijos “Apie viską pagalvota”.
Pamilę  “mesiją” Gabrielių gaus po lipduką.
“Puponautai” paskubėkite!

Liepa-Juozapui       2015-04-6 16:29

Na štai,matot,kad nemelavau- turėjot progą smagiai pasijuokt.//
Visgi šis kūrinėlis priskirtinas ne juodojo humoro, o “fantasy “žanrui,mano nuomone, nes nurodytiems konkretiems asmenims priskiriami jiems absoliučiai nebūdingi bruožai(profesionalumas,atsakomybė,socialinis jautrumas,intelektualumas), o ir išvardyti veiklos metodai, darbai,tikslai(“mąstanti, diskutuojanti ir demokratiniais principais besivadovaujanti politinė jėga”,“nuolatinis Lietuvos valstybingumo stiprinimas’,“telkia skirtingas kartas ir požiūrius”,“gerbia prigimtinį žmogaus orumą”,”šeimų ir bendruomenių stiprinimas” ir pan.)vyksta kažkur ne čia, bet paraleliniuose pasauliuose.//
Ar pastebėjot naujovę?- Balkonėlio didmeistris jau pakeistas kita"ikona”.Ką tik rašė apie įvairių kartų telkimą, o čia tik šmaukšt ir nebėr praeities"didvyrio”,Lietuvą “išgelbėjusio” nuo sovietų,nuo referendumų,nuo… .Tiesiai iš dangaus nusileidžia Naujųjų Laikų “arkangelas”,kuriuo nevalia abejoti.//

Nida       2015-04-6 13:16

Labai daug iliuzijų ir naivumo. Savo “milžinišką intelektualinį potencialą” konservatoriai pademonstravo per savivaldos rinkimus Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje. Rinkimų štabui vadovavo intelekrualiausia konservatorė Rasa Juknevičienė. Intelektualiau nebūna. smile

Juozapas---Liepai       2015-04-6 11:18

“Amžinasis konservatorių lūkestis-,kad Saulė suktųsi aplink Mėnulį..”
:
Super, super, super! : )

Irena       2015-04-6 10:50

Viskas del G.Lansbergio ir, zinoma, tuo paciu ir del savo kedes minkstumo.

to>to iš šalies       2015-04-6 8:36

Nori konkretumo, tada skaityk komentarus: Gerbiamieji, ar atkreipėt dėmesį į (net nežinau ka   2015-04-5 7:45 ir Langaitis pamiršo Landsbergio nuopelnus     2015-04-5 7:56.  Jau konkrečiau negali būti.

Liepa       2015-04-5 23:38

Du pasiūlymai.//
Po perskaitytos frazės"TS-LKD išskirtinumas – didžiulis intelektinis potencialas” kilo mintis paprašyti svetainės autorių įvesti rubriką“Nesąmonių kampelis”.Nereiktų gaišti laiko..
//Pagerbiant neseniai paeiliui įvykusius Saulės ir Mėnulio užtemimus šio straipsnio-”šedevro” savininkas turėtų pervadinti savo fantaziją “Amžinasis konservatorių lūkestis-,kad Saulė suktųsi aplink Mėnulį..”.
Prašymas kolegoms komentatoriams//.Būčiau dėkinga,jei kas nors paaiškintų,kaip reikėtų suprasti Langaičio didį susikrimtimą-” TS-LKD veikia tik penktadaliu savo pajėgumo”.Mano galva, tada Lietuvoj turėtų gyvent bent 5 milijonai,nes dabar emigracijon iškrizintas tik milijonas.Iš kur juos paimt-nupiešt gal?Dar turėtų būt penkios “mažeikių naftos”, krūva"snorų” ir kitų panašių dalykėlių...//

mama iš kaimo       2015-04-5 22:45

  Nustebau dėl komentarų gausumo. Juk šitas tipas toks “joks”, kad nemanau, jog būtų skirtumas, ar apsimes sąžiningu rinkimų stebėtoju /kaip stebėjo, visi matėme/, ar stmdysis su Majausku ir Adomėnu liūnos atminties partijoje.

arvis       2015-04-5 20:54

eilinė langaičio propaganda,,,kaip ir konservų...vaidino “baltas pirštines” tam,kad realiai negalėtų atsirasti iš tikro nepriklausomi rinkimų stebėtojai iš visuomenės..teko skaityti,kad iš ES pinigų jiems nubyrėjo nemažai..o ES pinigų skyrimą kontroliuoja valdžia…tai še tau “nepriklausomi stebėtojai”...

to iš šalies       2015-04-5 20:04

kadangi dalinatės asmenine neapykanta, tai pamaniau, kad kažkuris kriksčionių -konserv. partijos narys jus asmeniškai nuskriaudė. Bet, pasirodo, kad neapykantą jums kelia žiniasklaidos literatūros skaitymas. Esat priklausoma nuo žiniasklaidos? ar jūsų laimė priklauso nuo Drižiaus, Nako, Garbačiauskaitės ar kokio kito ketvirtos valdžios atstovo?  o gal nuo banko Snoras vadovų, Z.Vaišvilos, uždariusio pirm laiko Visagino elektrinę? O gal verta patikėt ja rūpintis Dievui?

>to iš šalies       2015-04-5 19:37

Galiu vardyti: garsioji Leo afera, dujų terminalas Klaipėdoje, Visagino atominės uždarymas, Snoro pavogimas - tai vis nešvarios aferos, kur buvo plaunami mūsų pinigai. Ar dar mažai? O pačioje Nepriklausomybės pradžioje įmonių “prichvatizacija”, Lietuvos žemių pavertimas kilnojama preke. Šiam kartui tiek.

veronika       2015-04-5 19:17

Lietuvos zmones jau iprate kuo bus isvadinti))))))

Tfu       2015-04-5 16:47

O kur “švarių rankų politika”. Rankos susitepė, ta reikia “baltų pirštinių”.

tik tiek       2015-04-5 16:41

Tai eilinis karjeristas - pasitrynė šen, pasitrynė ten, dabar “praregėjo”, nes surado “idealią” vietelę -tramplyną tolesnei karjerai.

ruta       2015-04-5 16:35

Karjeristas palaize landsbergiams , dabar lauks laizymo rezultatu .Stai tokios padugnes ateina i valdzia , kurios slovins , stums bet ka , kas naudinga jiems . Ka tokio isskirtinio LIetuvai padare anukas ?Nieko , kaip ir dauguma Lietuvos politiku , kurie taip atitruke nuo tikro eiliniu zmoniu gyvenimo , kad nesusigaudo net valstybes situacijoje , prastume ’ indipindi’ , bet paskui pamato , kad jo cia visai nereikia , ziauru , dabar jau norima laiva -saugykla net neuzejus i Lietuva ,  dujom aprupinti net Afrika ..

to iš šalies       2015-04-5 16:33

gal galite konkrečiau - apie kokias “machinacijas” kalbate?
tylėjimą priimsiu kaip nežinojima ir tuščią pliurpalizmą.

be abejo        2015-04-5 16:31

Zuoko nešvarūs žaidimai baigėsi jo partijos pralaimėjimu. To turėtų tikėtis ir kiekviena kita nešvarius žaidimus žaidžianti partija.
O Degutienė, palaikiusi savo dukros klasiokę Žiopienę, irgi nusipelno pralaimėjimo prieš Gabrielių.

iš šalies       2015-04-5 16:30

Man šita partija tokia bjauri, kaip sovietiniais laikais buvo nekenčiama komunistų partija. Žinoma, aš už ją niekada nebalsavau ir nebalsuosiu. Ir tas jų nukvakęs “patriarchas” ir jo anūkėlis, toliau rikiuojasi visa plejada - Andriukas, Raselė, Jurgelis, ir t.t. Tai šlykštukų partija. O pagrindinis partijos trūkumas - jie nemyli Lietuvos ir Lietuvos žmonių. Svarbiausia jiems machinacijos(kas yra nesvetima ir kitoms partijoms)ir kuo daugiau išgręžti iš tos vargšės mūsų Lietuvėlės. Bet dar šlykščiau, kad viskas daroma su didele patriotizmo gaida, vaidinant geručius, gražučius, teisuolius. Galiausiai neapykantos taurę perpildė jiems nepritariančius kaltinti Kremliaus agentais ir panašiais epitetais.

lietuvei        2015-04-5 16:24

svarbiausia - lietuviai turi likti VISADA žiopli.
jei jau nematote, kad mergaitę grobė koalicijos partneriai Zuoko libcentristai, tai jūs ir verti būti grobiamais… Už kvailumą reikia mokėti.

reziume        2015-04-5 16:21

Iš Langaičio bus lyderis. Jis ne tik kalba, bet efektyvus ir darbais. O tai lyderio savybė.

Lietuve       2015-04-5 15:46

Niekada zmones neatleis koncervatoriams uz pagrobta Garliavos mergaite ,ypatingai Kaunieciai . Niekada mes uz jus nebebalsuosime ir jusu nepalaikysime . Jeigu norite atgauti pasitikejima ,grazinkite Deimante i jos gimtuosius namus . Bet jus neigalus ,sito nepadarysite ,perdaug prisidirbe prisivoge ,uztai ir bijote prokuroru ,bijote tiesos.

daugiau Langaičio minčių..       2015-04-5 15:22

„Baltosios pirštinės“ tiesiog atsitiko, taip, kaip atsitiko „Darom“ ir kiti judėjimai. Yra ir tokių sisteminių dalykų, kaip programa „Renkuosi mokyti“ ar organizacijos „Maisto bankas“, „Gelbėkite vaikus“, „Transparency international“. Jos veikia visame pasaulyje ir rodo, kad galima siekti bendrų tikslų.

– Pats sakote, kad dešimt metų permainos vyksta labai lėtai. Kodėl?

– Dažnai koją kišą politinis susiskaldymas ir totalus nepasitikėjimas viskuo. Skandinavijos šalyse tokių klausimų nekyla, nes ten žymiai daugiau pasitikėjimo. Socialinis kapitalas Lietuvoje labai žemas.

Yra moksliniai tyrimai apie Italijos šiaurę ir pietus. Šie regionai skiriasi kaip diena ir naktis ekonominiu išsivystymu, visuomenės pilietiškumu. Skirtumų priežastis yra socialinių ryšių tankis. Pietuose žmonės labiau užsidarę savo šeimose. Tuo tarpu Šiaurėje žmonės turi savo futbolo klubus, bendruomenių organizacijas, veikia siuvimo, paplūdimio, kelionių klubai.

Lietuvoje irgi buvo aukštas socialinis kapitalas tarpukario metais, buvo stiprūs bendruomenių lyderiai. Ką padarė Stalinas pirmiausia, kad įtvirtintų sovietinį režimą? Norint įtvirtinti bet kokį totalitarinį režimą  reikia atskirti žmones, atomizuoti visuomenę, kad per propagandos mašiną su kiekvienu būtų galima kalbėti atskirai.


Žmonėms nepaliekama galimybės susirinkti ir kalbėtis, formuoti kitokią nuomonę. Būtent todėl Stalinas naikino bendruomenių lyderius – mokytojus, gydytojus, visus, apie kuriuos galėtų burtis žmonės. Bendruomenių lyderiai yra socialinio tinklo mazgai. Jie išnyko ir neatsiranda iki šiol. Todėl turime didžiulę lyderystės problemą.

– Lietuvoje žmonės lyderiais įsivaizduoja tuos, kuriuos dažniausiai mato per televizorių ar portalų ekranuose. Ar tai gerai?

Atomizuota visuomenė labai patogi manipuliacijoms.
– Atomizuota visuomenė labai patogi manipuliacijoms. Per žiniasklaidą situaciją galima nušviesti į vieną ar į kitą pusę. Dažnai nustembu, kaip stipriai gali veikti televizorius. O taip yra todėl, kad žmonės neturi alternatyvų.

Žmonės žiūri infošou, skaito bulvarines naujienas ir staiga ima nebesuprasti, kas yra pokštas, o kas rimta. Žmonės klauso apie skalūnines dujas ir nežino, ar iš tikrųjų per kraną eis dujos. Jie nebegali atskirti faktų ir manipuliacijos. Tada jie arba ima ignoruoti visą informaciją, arba lieka su tais, kurie skandalingiausi, linksmiausi, arčiausiai jų mentaliteto.

Tai atspindi ir rinkimai. Mūsų politikai yra mūsų atspindys. Visuomenė keisis – keisis ir Seimas. Dalis politikų prisitaikys, kiti iškris iš žaidimo.

– Tačiau be politikų pagalbos teigiamų pokyčių tikėtis sunku. Esate Pažangos tarybos narys, kuri atsirado sukūrus strategija „Lietuva 2030“. Koks jos likimas pasikeitus valdžiai?

– Politikams reikia pozityvių lozungų, tačiau po jais pasislėpę jie dažnai daro negerus dalykus. Viską reikia vertinti per darbus, o ne šūkius. Yra labai džiugu, kad nauja vyriausybė nesunaikino strategijos „Lietuva 2030“, o toliau tęsia jos įgyvendinimą.

Daugelis iš šalies žvelgiančių į šią strategiją sakė, kad nėra prasmės švaistyti laiko, nes ji numirs pasikeitus valdžiai. Tiems skeptikams malonu pasakyti, kad niekas į stalčius nenuėjo.

Tačiau klausimas, kaip strategijos nuostatos bus įgyvendinamos. Labai gerai, kad didelė dalis strategijos nuostatų buvo perkelta į „Nacionalinę pažangos programą“. Dabar liko konkrečių priemonių įgyvendinimo klausimas. Čia ir pamatysime, kiek iš tiesų svarbi „Lietuva 2030“ vizija.

hmm... va, radau daugiau jo minčių..       2015-04-5 15:17

Tautą vienija sporto pergalės, tačiau tai įvyksta trumpam. Kitų bendrų tikslų, kuriuos visi žinotume ir suprastume, nėra. Kyla klausimas – ką reiškia būti lietuviu? Koks skirtumas, ar aš gyvenu Lietuvoje, ar užsienyje?

– Matyt, tiems, kurie išvažiuoja, tas skirtumas yra akivaizdus. Ir jis labai gerai jaučiamas pažvelgus į piniginę. Ar Lietuva pajėgi konkuruoti su ekonomiškai stipresnėmis valstybėmis?

Ekonominio bumo metais socialinė atskirtis didėjo greičiausiai.
– Dabar mes šnekame apie dvi Lietuvas. Šis požiūris susiformavo per pastaruosius penkerius metus. Iki tol nebuvo apie tai kalbama, nors ekonominio bumo metais socialinė atskirtis didėjo greičiausiai.

Taip mes galime nueiti Lotynų Amerikos keliu, kur turtingieji nesirūpina kitomis socialinėmis klasėmis, kapitalo viešpatavimas yra įnormintas, visi vadovaujasi materialiais gerovės rodikliais. Tokioje terpėje nuolatos kyla revoliucijos, nes didžioji dalis visuomenės labai nepatenkinta. Jei Lietuva nepasuks kitu keliu, tai nužygiuos šiuo.

– Kas privers žmones rinktis permainas?

– Žmonės turi pamatyti loginę grandinę tarp to, kur mes norime būti ir kur mes esame šiandien. Ką reikia daryti? Prisimenu Pažangos tarybos nario Raimondo Kuodžio žodžius, kad Lietuva yra galimybių rojus. Tai yra sodas, kuriame daug žemai kabančių vaisių. Mes galime labai greitai padaryti žymią pažangą. Jos negali padaryti nei Estija, nei labiau išsivysčiusios šalys, nes jos šiuos vaisius jau nusiskynė. Problema, kad dešimt metų mes to nedarome.

 

hmm... va, radau daugiau jo minčių..       2015-04-5 15:14

Visuomenės veikėjas, judėjimo „Baltosios pirštinės“ lyderis, Pažangos tarybos narys Tadas Langaitis sako, kad Lietuva vis dar jaučia sovietų okupacijos žymes. Visuomenė susiskaldžiusi, todėl susvetimėjusių žmonių sąmone manipuliuoti lengva. 15min.lt su T.Langaičiu kalbėjosi apie tai, kokių pokyčių reikia mūsų šaliai.


– Vargu, ar kalbas apie šalies ateitį visuomenė vertina rimtai. Daugeliui rūpi ši diena, o ateities planus kurti nuolat besikeičiančiame pasaulyje yra beprasmiška. Ar su tuo sutiktumėte?

Mūsų laive daug linksmiau - visada atsiranda koks girtas jūreivis, kurį reikia pakarti.
– Pažiūrėjus iš paukščio skrydžio, kur yra Lietuva, atrodo, kad mes esame laive, kuris blaškosi tai į vieną, tai į kitą pusę. Jį neša geopolitinės srovės, kurių mes nematome. Žiniasklaida susifokusavusi į tai, kas vyksta laive.

Jei lygintume Lietuvą ir Estiją, tai Estijos laive yra nuobodu ir jis mažiau blaškosi. Mūsų laive daug linksmiau, nes visada atsiranda koks nors girtas jūreivis, kurį reikia pakarti, vicekapitoną nuteisia teismas. Visi žurnalistai stebi, kas vyksta vienoje kajutėje, o bendro vaizdo nematyti.

Mes turime matyti, kur pasaulis mus neša ir kur mes patys norėtume atsidurti, kad būtume laimingi, kad norėtume gyventi ir dirbti Lietuvoje. Ne todėl, kad čia mano šeima ir draugai, turiu likti nešti savo kryželį, bet todėl, kad čia tikrai gerai.

– Kiekvienas gerovę supranta skirtingai. Kaip rasti bendrą sutarimą?

– Nuo 2004 m., kai mes įstojome į Europos Sąjungą ir NATO, nebeturime bendrų tikslų. Mes pasiekėme, ko norėjome. Kita vertus, Sąjūdžio laikais puoselėtos viltys, kad pradėsime gyventi kaip Švedijoje, neišsipildė, tačiau iš to naujų tikslų nekilo.

 

hmm...        2015-04-5 15:10

jei čia tas pats “baltųjų pirštinių’ įkūrėjas ir skaidrios politikos iniciatorius, tai jis rods visai nekvailas vyriokas.

Mikrobas       2015-04-5 13:30

Gal kas galėtumet paskolint elektroninį mikroskopą,mat labai norisi žvilgtelt į miegantį milžiną?

Hmm       2015-04-5 12:16

Taip, daug svarbesnis klausimas, ar Lietuvos žmonės po visų konservatorių kiaulysčių norės su jais taikytis. Tadui Langaičiui atrodo, kad pakaks Kubiliui, Juknevičienei, Adomėnui pasakyti: “na, tauta, nors tu ir kvaila, pilna naudingų idiotų, violetinių ir kitokių debilų, bet mes tau atleidžiame ir norime su tavimi susitaikyti”, ir tauta puls Kubiliui, Juknevičienei, Adomėnui, V. ir G. Landsbergiams ant kaklo ir įsisiurbs jiems į lūpas… Vargu bau.

Kas yra liberalizmas ir konservatizmas       2015-04-5 12:05

Liberalizmą šiandien keikia daugelis. Tai madinga. Tiktai, deja, ne visi supranta, kas tai per žvėris. Dėl to kartais susidaro komiškos situacijos, kai žmogus koneveikia liberalizmą ir tuo pat metu aršiai gina jo vertybes, net nesusimąstydamas apie tai.

Tai kas gi yra tasai nuolat visur linksniuojamas liberalizmas?

Liberalizmas, iš lotynų kalbos „liberalis“ – laisvas.

Egzistuoja kelios liberalizmo ir konservatizmo kryptys. Tarp jų labiausiai išsivystė politinis ir ekonominis liberalizmas ir konservatizmas.

Politinio liberalizmo and konservatizmo pagrindą sudaro idėja, kad kiekvienas žmogus geriausiai žino, kas jam yra gerai ir kas blogai.

Tokiu būdu gaunasi, kad liberalizmas ir konservatizmas – tai valstybės vaidmens minimizavimas žmogaus ir visuomenės gyvenime bei ekonomikoje ir apskritai visose srityse, kur galima perduoti teises ir pareigas kokioms nors privačioms struktūroms. Liberalioje visuomenėje (čia palaiko konservatoriai} žiniasklaida nepriklausoma bet konervatliberalizmo valdoma, švietimas – mokamas, medicina – mokama, pramonė – privati, keliai – mokami, infrastruktūrą stato tie, kuriems jos reikia ir taip toliau pagal sąrašą.

Įvardyta       2015-04-5 11:24

tiksliai.Požiūris į žmogų,kaip Dievo kūrinį...Atgaila dėl Garliavos.

Liberalizmas ir konservatizmas       2015-04-5 10:35

Liberastai ir konservai – labai neišsivystę primatai. Visą pasaulį jie suvokia ir regi išimtinai per šėryklos prizmę.

Jie nuoširdžiai įsitikinę, kad žmonijos vystymosi prasmė susiveda į tai, kad dirbti reikėtų vis mažiau, o vartoti – vis daugiau ir daugiau. Tai jie vadina pažanga. Dėl to dabartinė epocha jiems – aukso amžius. Tiesa, jis jau eina į pabaigą, tačiau pusgalviai nuoširdžiai tiki, kad katinams Užgavėnės gali tęstis amžinai.

Langaitis pamiršo Landsbergio nuopelnus       2015-04-5 8:56

Primenu:
1.  Ar ne jis sukūrė „skylėtą“ teisinę sistemą, įgalinančią:
- „Prichvatizuoti tautos turtą“  sukurant 100 milijardinę investicinių čekių aferą?
-  Perkelti žemę iš prastų plotų į brangias reprezentacines, apgrobiant savininkus ir praturtinant „elitą“  dar 20 milijardų litų, pats tapo milijonieriumi per žemės kilnojimą ir atsiimtą turtą (deklaruota19 milijonų)?
-  Parduodant savininkų teises į žemę kitam asmeniui, kas įgalino apgrobti žemės iki šiol dar nemažai savininkų neatgaunančių nei išlikusių namų, nei žemės, nei nuomos už juos, nei kompensacijos?
-  Ištraukė – išėmė iš neliečiamo „strateginių Lietuvos objektų“ sąrašo Mažeikių naftos gamyklą ir sukėlė grėsmę Lietuvos ekonominiam savarankiškumui?
-  Jau praėjo 6 metai kai iš pensininkų atimta dalis pensijų, o V. Lanndsbergis net „nepastebėjo“ to, nekalbant apie tai, kad galėjo ir privalėjo atstatyti pensijas?
2.  Ar ne jis Ignalinos AE elektrą pardavinėjo 7 kartus pigiau nei Lietuvos piliečiams tiek Kaliningrado karinei bazei (pastoviai jo paties įvardintam priešui), tiek Baltarusijai, tiek broliams latviams, kas per 18 metų susidarė 10-20 milijardų nuostolių tautai?
3. Ar ne jis veltui „pardavė“ Mažeikių-Butingės-Biržų naftos kompleksą per Bumgarnerį (JAV) Chodorkovskiui (Rusija) ir padarė Lietuvai 4 milijardų litų žalą?
4. Ar ne jis pagrasino už teisybę apie „Wiljamsą“ teismu, nors yra Konstitucinio Teismo įvertinimas bei viešas V. Adamkaus prisipažinimas apie konservatorių prievartą – argi tai ne diktatūra?
5. Ar ne jis pardavė visas įmones tik „užsienio investitoriams“ už puse kainos, o ne saviems?
6. Ar ne jis suleido skandinaviškus bankus į Lietuvą, kurie už pervedimus, valiutos konvertavimą, įmokų už komunalines paslaugas priėmimą ir panašias paslaugas susižeria daugiau nei po 700 milijonų litų. Vien tik už 2011-uosius SEB ir „Swedbank“ kartu sudėjus sumokėjo vos 3 tūkst. litų pelno mokesčio, nors abu bankai kartu uždirbo 970 mln. litų? O lietuvoje nesukūrė  Valstybinio komercinio banko, kuris galėjo biudžetui susišluoti tuos jau skandinaviškus milijonus.
7. Ar ne jis sukūrė kontrabandos „piramidę“ , kuri per 18 metų nuskurdino Lietuvą 72 milijardais litų ir praturtino „elitinę mafiją“?
   
    Ar tai ne konsevatorių su liberastų nuopelnai, kad po dvidešimt penkerių nepriklausomybės metų demokratijos, pilietinės laisvės liko mažiau, nei jos buvo atkūrus valstybę, kad sava valdžia, ne kokia okupacinė, nebepasitiki savo piliečiais, per teismus atima jų konstitucines teises patiems tvarkyti savo valstybę, patiems spręsti svarbiausius valstybės gyvenimo klausimus? Kaip nutiko, kad demokratiškai rinkta valdžia bijo Tautos referendumų, nepaiso savo rinkėjų nuomonės signatarai teisiami už susirinkimų laisvę, o prezidentai slepia savo praeitį po devyniais užraktais, kad kruviną Sausį piliečių apginta Nacionalinė televizija tapo valdžios, o ne Tautos. balsu?

Gerbiamieji, ar atkreipėt dėmesį į (net nežinau ka       2015-04-5 8:45

-“Iki šiol džiaugiuosi įvairiuose visuomeniniuose formatuose galėjęs dirbti išvien su nepaprastai šviesiais ir atliekamam darbui atsidėjusiais vizionieriais bei savo sričių profesionalais: Andriumi Kubiliumi, Ingrida Šimonyte, Dainiumi Kreiviu, Rimantu Žyliumi, Adomu Audicku, Jonu Survila ir daugybe kitų”.
    Tai Langaitis prisidėjo prie Kubiliaus, Šimonytės ir kitų konservų nuopelnų:
1) 2009-2012 m., kol šalį valdė gerb. Kubilius, iš Lietuvos emigravo 220 418 žmonių.
2) Valstybės skola per šį laiką išaugo nuo 17,37 litų iki 46,58 mlrd. litų.
3) Bedarbių skaičius Lietuvoje padidėjo nuo 121,3 tūkst. iki 210,2 tūkst.
4) Mokesčių sistema per vieną naktį buvo sujaukta taip, kad kažin ar pats ponas Andrius viską suprato.
5) Senjorams buvo sumažintos pensijos. Atgauti prarastų pinigų pensininkai negali iki šiol.
Nusavindamas “sunkiu”  Lietuvai laikotarpiu A. Kubilius su vyr buhaltere Šimonyte surado milijonus lėšų “  konsultacijoms”.  Seimo laikinoji tyrimų komisija, vadovaujama A.Skardžiaus, nustatė, kad bendra Energetikos ministerijos ir jos kontroliuojamų įmonių įsigytų paslaugų (teisinių, konsultacinių, viešųjų ryšių ir mokymo) vertė 2009-2012 m. buvo apie 252 mln. Lt. Iš jų: teisinėms paslaugoms – 94,5 mln. Lt, konsultacinėms paslaugoms paslaugoms -  136,5 mln. Lt., mokymo paslaugoms -  11 mln. Lt., viešųjų ryšių paslaugoms – 10 mln. Lt.
6) Dirbantiesiems sumažėjo algos, o mokesčiai - padidėjo.
7) Lietuvoje bankrutavo 5434 įmonės.
8) Energetikos srityje taip ir nebuvo nutiesta jokia jungtis. Užtat ponas Andrius ilgai svajojo apie atominę elektrinę, kurios lietuviai nenor;jo.
9) Švietimo sistema suklestėjo taip, kad nuo 2009 m. buvo uždarytos 122 mokyklos.
10) Kultūros srityje labiausiai nuskambėjo tai, kad Vilnius buvo 2009 m. Europos kultūros sostinė. Skandalingai pagarsėjusi VEKS programa kainavo 208 mln. litų.
Štai tokie nepaprasti šviesūs ir atliekamam darbui atsidėję vizionieriai bei savo sričių profesionalai.

komuniagų šuniukai ar akli kačiukai       2015-04-5 6:47

žaidžia pagal komunistų primestas taisykles konservatoriai.
tokie bailūs (ir tai vadinasi lietuviai - patriotai?), kad sutinka su jiems primesta žydelka bolševike polikarpovna, nemato NEI VIENOS komunistų niekšybės ir vagystės.
akli vargani kačiukai tie konservos…

Al.       2015-04-5 1:29

Rašinys atrodo užsakytas. Ko tikėjomės iš antikomunistinės, patriotinės partijos? Kad gins dorą, tiesą, teisingumą. Vietoj to matėm stručio laikyseną. Tikėjomės, kad gins tautą. Vietoj to matėm kaip tauta išvaroma iš savo tėvynės, lietuvių kalba neginama. Tikėjomės, kad bus ginama valstybė. Vietoj to matom, kad valstybės suverenitetas neginamas, šalis atrodo tyčia praskolinta, ištisos sritys užvaldytos kolaborantų luomo.

klausimas       2015-04-5 1:20

o ar Lietuvos žmonės nori susitaikyti su konservatorių partija?

Trumpai       2015-04-5 1:17

Po Garliavos ivykiu as juos ismeciau is galvos ir is sirdies. Nesitaikysiu.


Rekomenduojame

Algimantas Rusteika. Kodėl aš negaliu jos pamiršti?

Vytautas Sinica. Drakoniška? Absoliučiai. Proporcinga? Ne. Ar tai atgrasytų nuo atitinkamų pažeidimų ateityje? Neabejoju

Kun. Grégoire Celier FSSPX. Imigracija – principai, teisės, praktika (II)

Advokatas Jonas Ivoška. Ar Lietuva tebėra yra teisinė valstybė?

Geroji Naujiena: Mūsų Viešpats Jėzus Kristus – Visatos Valdovas

Kodėl signatarui sopa širdį dėl Lietuvos?

Liudvikas Jakimavičius. Kultūrininkai ar „kultūrininkai“?

Rolandas Kačinskas. Susipažinkime: Graikijos garbės pilietis Zygmantas Mineika – sukilėlis, kuriam motina antrąkart padovanojo gyvenimą

Vladas Vilimas. Klausiate: ar pasitikime teismais? Bet apie kokius teismus kalbate, p. Šedbarai?

Arkivysk. Gintaras Grušas: Žinia, kurią mums skelbia prieš dvejus metus atrasti sukilėlių palaikai

G. Nausėda: „Jų keltos pilietinių teisių, tikėjimo, sąžinės ir žodžio laisvių, socialinio teisingumo idėjos žymėjo mūsų tautų atsivėrimą modernybei“

Iškilmingai palydėti amžinojo poilsio Rasų kapinėse atgulė Lietuvos žemės didžiavyriai – 1863–1864 m. sukilimo vadai ir dalyviai

Algimantas Rusteika. Prisiminimai apie ateitį

Ramūnas Aušrotas. Apie Laisvės partijos atstovų iniciatyvas, siekiant varžyti laisvę šeimose

Vytautas Matulevičius. Iš JAV galime prašyti tik kareivių ir tankų, bet ne teisėjų. O gaila

Kun. Grégoire Celier FSSPX. Imigracija – principai, teisės, praktika (I)

Kviečiame į konferenciją–diskusiją apie gender ideologiją!

Mindaugas Buika. Tikėjimo sklaida statistikos veidrodyje

Vytautas Radžvilas. Netikros tikrovės ištakos. Pilietinė ir politinė visuomenė

Diana Nausėdienė: Kodėl mes išskiriame moteris? Pakalbėkime, ką patiria vyrai

Apie 1863–1864 m. sukilimo vadų ir dalyvių gyvenimą ir mirtį, arba Lietuvos žemė grąžina savo didžiavyrius

Lapkričio 22-ąją vyks 1863–1864 m. sukilimo vadų ir dalyvių valstybinės laidotuvės

Algimantas Rusteika. Atimti ir padalinti – jie nieko daugiau nesugeba

Vytautas Landsbergis: Venckienės ir kitose garsiose bylose uždėtas „kalpokas“, apie ką galima kalbėti, o apie ką – ne

Seimo kanceliarijos atliekami teisėkūros tyrimai ir apžvalgos – atviri ir visuomenei

Kanadoje išgelbėta beveik 400 vaikų, dėl kaltinimų vaikų išnaudojimu areštuoti 348 suaugusieji

Kviečiame į Albinos Žiupsnytės paveikslų parodą „Meilė niekada nesibaigia…“ (1 Kor 8 )

„Teisingumo registras“: ar Lietuvoje žmogus yra saugus? Vieno atvejo ir ne tik analizė

Algimantas Rusteika apie jų rūpinimąsi mūsų vaikais: „Ką reiks daryti, kai baigsis šiam džiaugsmui skiriami svetimi pinigai“

Andrius Švarplys. Visuomeninis transliuotojas neatstovauja Lietuvos konstitucinėms vertybėms ir Lietuvos piliečiams

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.