Dienos aktualija, Geroji Naujiena

Susipažinkite – tai aktualu visiems: liturginės ir sielovadinės gairės Kauno arkivyskupijoje dėl šv. Komunijos priėmimo į rankas

Tiesos.lt siūlo   2020 m. kovo 15 d. 23:17

0     

    

Susipažinkite – tai aktualu visiems: liturginės ir sielovadinės gairės Kauno arkivyskupijoje dėl šv. Komunijos priėmimo į rankas

Remiantis 2020 m. kovo 13 d. Lietuvos Vyskupų Konferencijos Pirmininko arkivyskupo Gintaro Grušo „Laišku tikintiesiems apie pasikeitimus liturgijoje ir sielovados institucijų veikloje norint apsisaugoti nuo koronaviruso“, laikinai leidžiama šv. Komuniją dalinti tikintiesiems į rankas. Šis leidimas galioja iki tol, kol nebus atšauktas.

Šv. Komunijos dalijimas į ranką remiasi sena Bažnyčios praktika, kuri yra paliudyta daugelio Bažnyčios tėvų. Štai šv. Kirilas Jeruzalietis (315–386) tikinčiuosius moko, kaip priimti Viešpaties Kūną į ranką:

„Kas į puotą ateina, yra pakviestas ne duonos ir vyno ragauti, bet Kristaus Kūno ir Kraujo pavidalų priimti. Artindamasis neprivalai žemyn delnais rankų ištiesti ir pirštus išskėsti. Dešinioji ranka turi priimti Karalių, o kairioji padaryti jam sostą. Imk Kristaus Kūną atgniaužta ranka ir atsakyk: „Amen.“ [...] Tada jį suvalgyk. Būk atsargus, kad niekas iš to ant žemės nenukristų. Jei leistum kam nukristi, tai būtų tas pats, lyg vieną savo sąnarį prarastum. Pasakyk man, jei kas nors tau aukso grūdelių duotų, ar tu nesistengtum jų taip paimti, kad nė vienas jų nepražūtų ir nuostolių tau nepadarytų? Čia privalėtum dar atsargesnis būti, nes pražūva ne duonos trupinėlis, o dalykas, vertesnis už auksą ir brangiuosius akmenis“ (Mistagoginė katechezė 5).

Tikintieji turi teisę pasirinkti šv. Komunijos priėmimo būdą – į burną, į ranką arba dvasinę komuniją.

Nusprendusieji priimti šv. Komuniją į ranką tesilaiko šių taisyklių:

– Artindamiesi eilėje prie šv. Komunijos dalintojo, teparodo pagarbos Viešpačiui ženklą (priklaupia arba giliai nusilenkia). Tai tinka daryti tuomet, kai prieš jus stovintis asmuo priima šv. Komuniją.

– Priimdami komuniją į rankas ištiesiame dešinės rankos delną į priekį, į jį dedame kairį delną; tai simbolizuoja sostą Karaliui Kristui. Įdėjus ostiją į kairį delną, nesitraukdami nuo kunigo, ją paimame dešinės rankos pirštais ir įsidedame į burną; delnų kraštai neturi būti užriesti į viršų; priimant Komuniją reikia stengtis nekelti delnų į viršų bei nepaliesti kunigo rankų.

– Šv. Komunijos priėmimo metu rankos laikomos ramiai, kad Komunijos dalintojas galėtų ramiai įdėti Kristaus Kūną į ranką.

– Priėmus šv. Komuniją, žengiamas žingsnis į šoną; patikrinama, ar ant delno neliko Viešpaties Kūno dalelių; jei tokių būtų, jos taip pat priimamos į burną;
griežtai draudžiama, priėmus šv. Komuniją į ranką, neštis ją rankoje į suolą ar kur kitur.

Tebūnie šis šv. Komunijos priėmimo būdas atliekamas su derama pagarba ir ramybe.

Algirdas Jurevičius
Kauno arkivyskupijos
apaštalinis administratorius

2020 m. kovo 14 d.

kaunoarkivyskupija.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Rekomenduojame

Geroji Naujiena: mes nesame skolingi kūnui

Įbauginti prezidentai. Vytautas Matulevičius prakalbino Valdo Adamkaus vyriausiąjį patarėją Darių Kuolį

Andrius Švarplys. Kam – anarchija, o kam – „meilės vasara“

Liudvikas Jakimavičius. Šimašiaus pliažas

Justas Stankevičius. Kaip pasikeitė Vokietijos viešasis saugumas nuo pabėgėlių krizės pradžios?

Ir undinėlė rasistė...

Nida Vasiliauskaitė. Apie institucinį rasizmą

Neringa Venckienė. Neatsakyta iki šiol

Liudvikas Jakimavičius. „Vyčiui pliaže – ne vieta“

Kviečiame į kasmetinę Lietuvos laisvės kovotojų atminimo šventę: susitinkame liepos 4 d. Mūšios Didžiosios Kovos apygardos partizanų parke

Robertas Grigas. Aleksandr Galič apie (pra)tylėjimo kainą

Algimantas Rusteika. Apie ką giedosime liepos 6-ąją: apie Lietuvą ar apie vienybę su žmonija?

Rasa Baločkaitė. Kraupusis Merkinės stadionas

Andrius Švarplys. R.Šimašiaus ir Co akcijos matmuo – amputuoti istoriją, atmintį, kančios sakralumą

Per 20 organizacijų reikalauja Prezidento dėmesio istorijos politikai

Vilius Kavaliauskas. Lukiškės: Ką nutyli Vilniaus meras?

Ramūnas Aušrotas. Išlaikyti LRT gyventojams kainuoja triskart brangiau nei Vyriausybę

Nida Vasiliauskaitė. Mokslas yra dalykas didis

Vytautas Radžvilas. Kūjo ir pjautuvo šešėlis virš šeimos (II)

Liudvikas Jakimavičius. Dočys politikuoja

Atgimstantys paminklai. Kun. Robertas Gedvydas Skrinskas: Atkurkime Gumbių kaimo koplystulpį –  išgelbėkime istorinį paminklą

Povilas Urbšys: „Vytis yra tai, kas mus gali suvienyti“

Rasa Čepaitienė. Atsisakantys keistis

Nida Vasiliauskaitė. Apie Linos Žigelytės versiją iš serijos „Kas atsitiko Nidai Vasiliauskaitei?“

Iš propagandos frontų: Dainius Pūras. Apie smėlį ir paplūdimį Lukiškių aikštėje kaip laimingoje erdvėje

Povilas Urbšys: Jei bus priimta tai, ką siūlo valdantieji, Lukiškių aikštėje stovės ne Vytis. Argi tai ne dar viena išdavystė?

Ne juokas. Politinis kompasas pagal liberalus

Andrius Švarplys. Kas gali apginti žodžio laisvę ir laisvę apskritai?

Geroji Naujiena: Stiprūs Jo malone

Vytautas Matulevičius. „270 milijonų, kurie parklupdė Lietuvą“

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.