Dienos aktualija, Propagandos ir ideologijos analizė

SAS antiskandinaviška reklama sulaukė atoveiksmio: ar perlenkta lazda gali virsti bumerangu?

Tiesos.lt redakcija   2020 m. vasario 13 d. 9:05

3     

    

SAS antiskandinaviška reklama sulaukė atoveiksmio: ar perlenkta lazda gali virsti bumerangu?

„Kas Skandinavijoje išties skandinaviška?“, klausiama naujojoje valstybinės kompanijos SAS reklamoje. Po keleto vaizdų, neva galimų atsakymų, rėžiama iš peties: „Absoliučiai nieko“. Kad būtų įtikinamiau, šis atsakymas pakartojamas net keletą kartų – kaskart vis kitų personažų lūpomis. Visiems bendra tik emocija, su kuria tas „Nieko“ ištariamas – visiškas abejingumas, atsiribojimas, apatija. Sakytum: vienu skalpelio brūkštelėjimu nukertami visi emociniai saitai, sieję su juos išauginusia žeme, kurios įspūdingam grožiui atskleisti operatoriui pakanka vos kelių mirksnių. „Viskas nusikopijuota: ir demokratija, ir finansai, ir…“, – tvirtinama mokesčių mokėtojų finansuojamos aviacijos milžinės šiomis dienomis pradėtame rodyti naujajame reklaminiame filmuke.

Ir nors sulaukusi netikėtai internete kilusios kritikos įmonė laikinai pristabdė šios reklamos rodymą, tai padariusi ji pabrėžė: savo vertybių, kurioms atskleisti šis filmas ir buvo sukurtas, ji neišsižadanti.

Tačiau kažin ar tai pabaiga. Tą rodo, kad ir tokie skaičiai: nuo to momento, kai Fria Tider apie tai paskelbė, iki tol, kol vasario 11-osios vakare įmonė ryžosi kuriam laikui pašalinti reklamos vaizdo įrašą iš YouTube platformos, jis buvo peržiūrėtas 75 180 kartų. Iš jų – ir tai daro įspūdį, nes tikrai nelaukta – net 15 857 asmenys buvo nuspaudę „nykštį žemyn“, taip pabrėždami, jog turinys jiems visiškai nepatinka, „nykštį aukštyn“ buvo pasirinkę tik 334 asmenys. (Beje, šiuo metu šis video jau turi 51 tūkst. „nepatinka“ ir 2,4 tūkstančių „patinka“. Komentarų skiltis uždaryta.)

Komentuodama tai, kas nutiko, SAS pasijuto ne tik kad nesuprasta „kiekvienas interpretavo savaip, siekdamas savo tikslų“, bet ir „nesaugi“: „Peržiūrėję komentarus ir reakcijų į mūsų klipą skaičių, turime pagrindo įtarti, jog prieš mūsų įmonę buvo surengta ataka, o mūsų reklamos kampanija tapo hakerių taikiniu“, – rašoma įmonės pareiškime žiniaskaidai.

Nors daugumos interneto komentatorių nuomone, filmas sulaukė tiek neigiamų vertinimų būtent todėl, kad švedai nepritarė filmo kultūrmarksistinei žinutei, SAS ir toliau tvirtina remianti pagrindinę klipo mintį „kelionės mus praturtina“ ir tęsia savo reklaminę kampaniją su šiuo šūkiu.

Įsitikinkite patys:

Jūsų dėmesiui siūlome ir šį komentarą apie SAS „reklamą“:

 

 

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Pagarba vikingams, smogusiems kultūrmarksistams!       2020-02-13 18:09

15 857 „nykščių žemyn“ prieš SAS’o reklamą - žaibiškai!
Kartu gėda ir pasišlykštėjimas dėl kultūrmarksistų užšimašinto Vilniaus,
dėl Vilniaus turizmo rinkodaros kampanijos „Vilnius – the G-spot of Europe“ („Vilnius – Europos G taškas“), dėl Žaliojo tilto „Belyčių“ ir pan.
Juk tai tų pačių sorošinių bešaknių kultūrmarksistų reklamos-nuodai!
Baltijos jūros šalims reiktų vienytis
ir laisvintis nuo neomarksistų-multikultūristų diktato!

tiek       2020-02-13 13:42

kodėl lietuviškame portale nesiteikiama pateikti sinchroniško vertimo valstybine kalba ? Ar redakcija skaito,kad angliškai nesuprantantys (o kodėl privalėtų?) tautiečiai nėra verti žinių apie pasaulines problemas? Juk tai tiesiog kvaila,ponai. Tiek betrūko ,kad lietuviška žiniasklaida savarankiškai pradės diskriminuoti šalies piliečius .Nebaudžiamai?

Boikotuoti       2020-02-13 12:12

Ne tik nykščius jutūbėje paspaudys. Jei SAS valdžia sveiko proto neatgaus, nenutrauks psichologinio teroro, neatsiprašys ir neatsistatydins, tie neva ataką surengę “hakeriai” tokiems verslinykams paaiškins, kad nedera painioti verslo reikalų su jiems nepriklausančiais reikalais. Ir paaiškins turbūt vienintele tokiems verslinykams suprantama kalba - pinigine. Kai “hakeriai” lips į konkurentų lėktuvus, kad SAS lėktuvai kurį laiką tušti paskraidytų. Tikėsimės, kad tarp tų “hakerių” bus ne vien švedai. Nesusipras? Ką gi, tegul bankrutuoja. Gal bus pamoka kitiems verslinykams. // Pas mus didžiausias teroristas yra Maxima. Jos atmosfera tiesiog nepakenčiama. Pirkėjus komanduoja kaip baudžiauninkus ir varinėja į savitarnos kasas. Pvz. Lidle, daugiau pirkėjų - iš karto daugiau kasų atidaro. Iki panašiai, kai ištįsta eilės irgi kasininkės atbėga. Jaučiasi nors truputėlis pagarbos klientui. Ar bent jau jo atnešamiems pinigams. Nors truputėlis! O Maximai… klientai kažkokia duotybė ir gali su jais išsidirbinėti kaip tik sugalvoja. Baudžiauninkų įskaitos (lojalumo) kortelės ir nesibaigiančios akcijos-atrakcijos, visokie lipdukai, kainų visur po kelias suklijuota, sunku darosi suprasti kas kada kiek kainuoja, su kiekviena preke protą bandoma iškrušti bent dukart. Kažkokia baudžiava ir psichologinė prievarta, ar net teroras, kitaip nepavadinsi. Ir kodėl po sunkios darbo dienos, dažnai dar po viršvalandžių, pavargęs žmogus dar turi atidirbti lažą savitarnos kasoje? Kad atleidusi vieną kasininką Maxima pasididintų savo pelną?! Sugrūstos viena prie kitos kasos, visada užkimštos dėžėmis tarpueilės… visa Maximos atmosfera tokia, kad išeini kaip zombis. Nesirodau jau ten… Neįsivaizduoju, kaip darbuotojai visa tai pakelia, visišku robotu ar zombiu turi būti…


Rekomenduojame

Vidas Rachlevičius apie „kiškių narsuolių kariauną“: „Apima svetimos gėdos jausmas“

Vitalijus Balkus „Iš savo varpinės“: Šeškinės ozui paskelbtas nuosprendis?

Skaitome Vyriausybės programą (2). Krescencijus Stoškus. „Vienodos starto pozicijos“ – ar tikrai?

Jūratė Laučiūtė. „Kou pats kvep, tou ėr kėta tep“, arba Kuo dabar užsiima N. Putinaitė?

Geroji Naujiena: „Tu mano mylimasis Sūnus, kuriuo aš gėriuosi“ (Mk 1,11)

Lietuvos partizanų istorija

D. Trampas gali paleisti savo paties platformą

Liudvikas Jakimavičius. Ar be Briuselio palaiminimo tuoj nenusipirksime duonos ir druskos?

Francis Lee. Padarykime Ameriką vėl gražią

Česlovas Iškauskas. UNI-tazų problemos Seime. Replika

Andrius Švarplys. Trumpai apie bylą ‘Prager University versus Youtube’, arba Kas apgins žodžio laisvę?

Raimondas Kuodis. „Su tokia slinktim į idiokratiją mąstančiai visuomenei reikia kovoti“

Nida Vasiliauskaitė apie šių laikų antisovietinę propagandą, kurios yra vis daugiau ir daugiau: su kuo kovojama ir kaip?

Audrius Bačiulis. Su žodžio laisve Amerikoje baigta

Andrius Švarplys. Pora klausimų

Algis Krupavičius. Elito demokratijos krizė

Kviečiame žiūrėti jau 4-ąjį „Versmės“ leidyklos vaizdo kanalo įrašą

Raimondas Navickas. Rūkyti tabaką balkonuose draudžiama. O jeigu tai nedidelė gydomųjų kanapių suktinė?

Kas vyksta Amerikos politinėje scenoje? „Neredaguota“ pokalbis su politologu dr. Andriumi Švarpliu

Darius Kuolys. Tado Kosciuškos įspėjimai savo bičiuliui JAV prezidentui Thomui Jeffersonui

Raimondas Navickas. Ar ši miela istorija laikytina įrodymu, jog žmogaus seksualinė orientacija gali pasikeisti?

Justas Stankevičius. Sąžiningas balsavimas internetu – neįmanoma utopija

Kastytis Braziulis. Kaip Lukošenkos režimas ruošėsi įvykdyti keturias politinių oponentų ir žurnalisto žudynes užsienyje

Ramūnas Aušrotas. Vienas žingsnelis „Gerovės Lietuvos“ link?

Donaldas Trumpas savo šalininkams: „Dabar eikite namo. Eikite ramybėje. Mes jus mylime. Jūs esate ypatingi“

JAV prezidento Donaldo Trumpo kalba mitinge „Išgelbėk Ameriką“

Rasa Čepaitienė. Pasaka apie Žėručių planetą

Jūratė Laučiūtė. Žodis „seimas“ nevertas didžiosios raidės

Ramūnas Aušrotas. Keisti kalboje vartojamų sąvokų turinį ar net nutylėti, koks jis yra, yra ne kas kita, kaip meluoti

Vygantas Malinauskas. Ko „žinomi žmonės“ nepajėgūs suvokti

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.