Dienos aktualija, Propagandos ir ideologijos analizė

SAS antiskandinaviška reklama sulaukė atoveiksmio: ar perlenkta lazda gali virsti bumerangu?

Tiesos.lt redakcija   2020 m. vasario 13 d. 9:05

3     

    

SAS antiskandinaviška reklama sulaukė atoveiksmio: ar perlenkta lazda gali virsti bumerangu?

„Kas Skandinavijoje išties skandinaviška?“, klausiama naujojoje valstybinės kompanijos SAS reklamoje. Po keleto vaizdų, neva galimų atsakymų, rėžiama iš peties: „Absoliučiai nieko“. Kad būtų įtikinamiau, šis atsakymas pakartojamas net keletą kartų – kaskart vis kitų personažų lūpomis. Visiems bendra tik emocija, su kuria tas „Nieko“ ištariamas – visiškas abejingumas, atsiribojimas, apatija. Sakytum: vienu skalpelio brūkštelėjimu nukertami visi emociniai saitai, sieję su juos išauginusia žeme, kurios įspūdingam grožiui atskleisti operatoriui pakanka vos kelių mirksnių. „Viskas nusikopijuota: ir demokratija, ir finansai, ir…“, – tvirtinama mokesčių mokėtojų finansuojamos aviacijos milžinės šiomis dienomis pradėtame rodyti naujajame reklaminiame filmuke.

Ir nors sulaukusi netikėtai internete kilusios kritikos įmonė laikinai pristabdė šios reklamos rodymą, tai padariusi ji pabrėžė: savo vertybių, kurioms atskleisti šis filmas ir buvo sukurtas, ji neišsižadanti.

Tačiau kažin ar tai pabaiga. Tą rodo, kad ir tokie skaičiai: nuo to momento, kai Fria Tider apie tai paskelbė, iki tol, kol vasario 11-osios vakare įmonė ryžosi kuriam laikui pašalinti reklamos vaizdo įrašą iš YouTube platformos, jis buvo peržiūrėtas 75 180 kartų. Iš jų – ir tai daro įspūdį, nes tikrai nelaukta – net 15 857 asmenys buvo nuspaudę „nykštį žemyn“, taip pabrėždami, jog turinys jiems visiškai nepatinka, „nykštį aukštyn“ buvo pasirinkę tik 334 asmenys. (Beje, šiuo metu šis video jau turi 51 tūkst. „nepatinka“ ir 2,4 tūkstančių „patinka“. Komentarų skiltis uždaryta.)

Komentuodama tai, kas nutiko, SAS pasijuto ne tik kad nesuprasta „kiekvienas interpretavo savaip, siekdamas savo tikslų“, bet ir „nesaugi“: „Peržiūrėję komentarus ir reakcijų į mūsų klipą skaičių, turime pagrindo įtarti, jog prieš mūsų įmonę buvo surengta ataka, o mūsų reklamos kampanija tapo hakerių taikiniu“, – rašoma įmonės pareiškime žiniaskaidai.

Nors daugumos interneto komentatorių nuomone, filmas sulaukė tiek neigiamų vertinimų būtent todėl, kad švedai nepritarė filmo kultūrmarksistinei žinutei, SAS ir toliau tvirtina remianti pagrindinę klipo mintį „kelionės mus praturtina“ ir tęsia savo reklaminę kampaniją su šiuo šūkiu.

Įsitikinkite patys:

Jūsų dėmesiui siūlome ir šį komentarą apie SAS „reklamą“:

 

 

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Pagarba vikingams, smogusiems kultūrmarksistams!       2020-02-13 18:09

15 857 „nykščių žemyn“ prieš SAS’o reklamą - žaibiškai!
Kartu gėda ir pasišlykštėjimas dėl kultūrmarksistų užšimašinto Vilniaus,
dėl Vilniaus turizmo rinkodaros kampanijos „Vilnius – the G-spot of Europe“ („Vilnius – Europos G taškas“), dėl Žaliojo tilto „Belyčių“ ir pan.
Juk tai tų pačių sorošinių bešaknių kultūrmarksistų reklamos-nuodai!
Baltijos jūros šalims reiktų vienytis
ir laisvintis nuo neomarksistų-multikultūristų diktato!

tiek       2020-02-13 13:42

kodėl lietuviškame portale nesiteikiama pateikti sinchroniško vertimo valstybine kalba ? Ar redakcija skaito,kad angliškai nesuprantantys (o kodėl privalėtų?) tautiečiai nėra verti žinių apie pasaulines problemas? Juk tai tiesiog kvaila,ponai. Tiek betrūko ,kad lietuviška žiniasklaida savarankiškai pradės diskriminuoti šalies piliečius .Nebaudžiamai?

Boikotuoti       2020-02-13 12:12

Ne tik nykščius jutūbėje paspaudys. Jei SAS valdžia sveiko proto neatgaus, nenutrauks psichologinio teroro, neatsiprašys ir neatsistatydins, tie neva ataką surengę “hakeriai” tokiems verslinykams paaiškins, kad nedera painioti verslo reikalų su jiems nepriklausančiais reikalais. Ir paaiškins turbūt vienintele tokiems verslinykams suprantama kalba - pinigine. Kai “hakeriai” lips į konkurentų lėktuvus, kad SAS lėktuvai kurį laiką tušti paskraidytų. Tikėsimės, kad tarp tų “hakerių” bus ne vien švedai. Nesusipras? Ką gi, tegul bankrutuoja. Gal bus pamoka kitiems verslinykams. // Pas mus didžiausias teroristas yra Maxima. Jos atmosfera tiesiog nepakenčiama. Pirkėjus komanduoja kaip baudžiauninkus ir varinėja į savitarnos kasas. Pvz. Lidle, daugiau pirkėjų - iš karto daugiau kasų atidaro. Iki panašiai, kai ištįsta eilės irgi kasininkės atbėga. Jaučiasi nors truputėlis pagarbos klientui. Ar bent jau jo atnešamiems pinigams. Nors truputėlis! O Maximai… klientai kažkokia duotybė ir gali su jais išsidirbinėti kaip tik sugalvoja. Baudžiauninkų įskaitos (lojalumo) kortelės ir nesibaigiančios akcijos-atrakcijos, visokie lipdukai, kainų visur po kelias suklijuota, sunku darosi suprasti kas kada kiek kainuoja, su kiekviena preke protą bandoma iškrušti bent dukart. Kažkokia baudžiava ir psichologinė prievarta, ar net teroras, kitaip nepavadinsi. Ir kodėl po sunkios darbo dienos, dažnai dar po viršvalandžių, pavargęs žmogus dar turi atidirbti lažą savitarnos kasoje? Kad atleidusi vieną kasininką Maxima pasididintų savo pelną?! Sugrūstos viena prie kitos kasos, visada užkimštos dėžėmis tarpueilės… visa Maximos atmosfera tokia, kad išeini kaip zombis. Nesirodau jau ten… Neįsivaizduoju, kaip darbuotojai visa tai pakelia, visišku robotu ar zombiu turi būti…


Rekomenduojame

Vladimiras Laučius. Koronavirusas rodo tikrąjį mūsų veidą

Ar tikslinga dėvėti namuose pasiūtą kaukę? Užkrečiamų ligų ir AIDS centro informacija

Roberto de Mattei. Nauji scenarijai koronaviruso eroje

Pasaulio sveikatos organizacija: Kas yra COVID-19 ir kaip TU turėtum elgtis (video)

Vytautas Sinica. Tikrai rimtų iššūkių akivaizdoje turime tik save – savo valstybę ir jos galimybes

Dvaro medikas skėlė iš peties. Audriaus Bačiulio ir Vytauto Sinicos komentarai

Nacionalinio susivienijimo pareiškimas „Dėl būtinybės krizės sąlygomis vadovautis konstitucine valdžios ir demokratinio valdymo samprata“

Liudvikas Jakimavičius. Progresas ir jo rogutės

Geroji Naujiena: Akli mes ar kalti? arba Jo Teismo belaukiant

Junkimės į maldą stebėdami šv. Mišių transliaciją per televiziją, radiją ar internetu

Andrius Švarplys. 4 klausimai

Visuotiniai ypatingi atlaidai tikintiesiems

Tomas Pueyo. Koronavirusas: Kodėl turime veikti žaibiškai?

Vytautas Rubavičius. Civilizacinis Karūnuotojo veidrodis

Verta pamatyti ir ... pasigrožėti: pandeminė Roma

Rimantas Rubavičius. Apie virusus ir Žemaitiją

Nida Vasiliauskaitė. Penketas su COVID-19 susijusių faktų. Išvada?

Algimantas Rusteika. Dramblių dalybos prasidėjo

Andrius Švarplys. Kas ir kaip išduoda demokratiją?

Patrick Deneen. Kaip universitetai tapo globalizuoto elito kadrų „kalykla“

Tikintieji kviečiami kasdien drauge melstis šv. Juozapo maldą

Povilas Gylys. Paryžiaus tribunolas ir Ingrida Šimonytė

„Iš savo varpinės“: žmonių perteklius planetoje – ar išnyks žmonija?

Laimonas Kairiūkštis. Lietuvoje krizė – nėra ekonomistų

Audrius Bačiulis. Kodėl Lietuvos sveikatos apsaugos sistemos parengtis nuteikia optimistiškai

Ramūnas Karbauskis. Kodėl opozicijos lyderis konservatorius G. Landsbergis taip nori įvesti nepaprastąją padėtį, nors tam nėra teisinio pagrindo?

Šakalienei, Armonaitei, Anūkui, Maldeikienei ir pan. – žiūrėti 3 kartus per dieną prieš valgį, po valgio – pakartoti

Liutauras Stoškus. Dešiniojo pusrutulio lubos

Audrius Bačiulis. Kaip gaminamos Fake News

Rasa Čepaitienė. Karantinas

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.