Dienos aktualija, Visuomenės pokyčių analizė

Rasa Čepaitienė. Teisė pykti

Tiesos.lt redakcija   2020 m. gegužės 1 d. 10:46

46     

    

Rasa Čepaitienė. Teisė pykti

Kai tik leido veikti lauko kavinėms, sugalvojom su drauge išeiti pasižmonėti. Ir abi juokėmės supratusios, kad nebemokam elgtis mieste – viskas čia taip keista ir neįprasta. Sulaukėjom…

Karantino išbandymas apdildė ne tik šiuos, atrodytų, elementarius, buvimo viešumoje įgūdžius, bet ir atskleidė apie mus pačius kažką, ko nenumanėm turį. Štai imi ir kalbėdamas pastebi, kad staiga, nei iš šio, nei iš to, balso tonas ima kilti ir agresyvėti. Arba visa puokštė kitų negatyvių emocijų: nerimas, susierzinimas, paaštrėjusios nuoskaudos, nekantrumas ar, priešingai, vidinis sustabarėjimas ir atsainumas kitiems… – staiga išlenda nežinia iš kur, lyg ir be jokios aiškios ir tiesioginės priežasties. Dar blogiau tai, kad šių jausmų intensyvumas darosi stipresnis ir sunkiau valdomas.

Bendravimui daugiausia persikėlus į virtualią erdvę, matyt, jis tik iš dalies kompensuoja gyvo pokalbio ir gyvo santykio poreikį. O jeigu tai dar ilgiau užsitęs…?

Pykčio, retkarčiais imančio ir užpuolančio klastingai, lyg iš pasalų, tema domina seniai. Štai psichiatrės E.Kubler-Ross nustatytose gedėjimo stadijose jis atsiduria trečioje vietoje, po neigimo ir derėjimosi etapų, ir jos laikomas pozityvia, aktyviai veikti skatinančia emocija. Tuo tarpu krikščionybėje jis priskiriamas prie septynių didžiųjų nuodėmių. Bet ir čia esama tam tikro neaiškumo. Evangelijos fiksuoja, kad Jėzus yra pykęs, ir ne kartą, o sykį, pagautas įsiūčio, su bizūnu, kaip dabar sakytume, panaudojęs smurtinius veiksmus, net išvaikė prekeivius iš Šventyklos. Tai jis irgi buvo nuodėmingas?

Veikiausiai jokia kita žmogiškoji jausena, gal nebent išskyrus seksualinius impulsus, nebuvo taip stipriai bandyta kontroliuoti ir tramdyti kultūros. Šiandien gi jaučiame pyktį, bet nebežinome, ką su juo daryti. Nemokame. Jo slopinimas, ypač ilgalaikis, gresia staigiu ir netikėtu sprogimu arba, dar blogiau, lėtinėmis ligomis. Bet leidimas sau jį išlieti, ypač ant galią turinčių, be abejo, sulauks griežtų, dažnai parodomųjų sankcijų. Be to, smarkiai kirs per reputaciją, nes juk žinoma, kad nesivaldo tik buduliai ir asocialai.

Atrodo, kad būtent šiuolaikinės visuomenės probleminiam santykiui su vidiniais agresijos impulsais ir yra skirtas filmas „Kvadratas“ (The Square), kurio recenzijos kiek suglumino savo neapibrėžtumu. Jų autoriai filme įžvelgė plėtojant dabartinės švedų visuomenės veidmainystės temą, tačiau aš sakyčiau, kad tai, ką jie palaikė veidmainyste, iš tiesų buvo nevykę, tragikomiški, bailūs ir dramatiški bandymai spręsti pykčio valdymo problemą.

Atsakymą, kodėl ši problema iškyla šiandien taip aštriai ir dargi tokia besiplečiančia apimtimi, atrodo, randame amerikiečių politinio filosofo Patricko J. Deneeno knygoje „Kodėl žlunga liberalizmas“, kuri neseniai buvo išversta ir į lietuvių kalbą. Aptardamas liberalizmo Vakaruose iškilimo ir nuopuolio procesą šis autorius atkreipia dėmesį į tai, kad tiek klasikinis, tiek ir nūdienis, vadinamasis progresyvusis, liberalizmas yra itin linkę išlaisvinti individą iš visų socialinių bei kultūrinių konvencijų (tradicijų, paveldo, papročių, poreikio puoselėti dorybes) apribojimų, tačiau, paradoksas, einant šiuo keliu vis labiau ima augti valstybės vaidmuo auklėjant ir baudžiant piliečius, kitaip tariant, jų pykčio kontrolę išimtinai perimant į savo rankas.

Tai logiška išdava, nes valstybinis prievartos monopolis poroje su tuo, ką Deneenas vadina „antikultūros kūrimu“, piliečius palieka bejėgius tiek prieš milžiniškai jų atžvilgiu išaugusią valstybės galią, tiek ir prieš savo pačių vidinius agresyvius impulsus, su kuriais nebemokama tvarkytis. O vien slopinti ne visuomet išeina, ypač kai tai grasina narciziško savivaizdžio pažeidimu. Kitaip tariant, šiuolaikinis progresyvus vidurinės ar aukštesniosios klasės europietis iš tiesų pasirodo besąs bailys ir veidmainis, nepajėgus eiti į tiesioginę konfrontaciją net su vaiku. Tačiau už jo blizgaus ir brangiais kvepalais iškvėpinto fasado tėra budulis, tuo metu, kai įsivaizduoja galįs likti nepastebėtas visaregės Leviatano akies, atvirstantis į paprasčiausią barbarą. Budulis kaip aukščiausia progresyviojo liberalizmo laikų žmogaus išsivystymo stadija ir forma. Ir tame nėra jokio atsitiktinumo.

Štai dabar viešai piktinamasi tūlu pandemijos Lietuvon nežinia iš kokių pasviečių atsviestu buduliu, užsipuolusiu Seimo nario A. Anušausko šeimą. Bet kuo čia iš tiesų piktintis? Jeigu mūsų švietimo sistema ir dabarties papročiai skatina savo papūstas lūpytes arba torso kaladėles veidrodyje fotografuojančių ir į instagramus ar feisbukus dedančių, nuo tėvynės, kalbos, tradicijų, moralės ir žmogiškosios savigarbos išsilaisvinusių tipažų dauginimąsi, tai kas čia ir kuo turėtų baisėtis? Šitie, skirtingai nuo inteliOgentų, bent nevaizduoja to, kuo nėra, o, esant reikalui, sugebės pastovėti už save ir duoti į liūlį. Tuo tarpu inteliOgentas veikia kitaip. Jis niekuomet neis į atvirą ir tiesioginę priešpriešą, bet puikiai mokės kenkti iš pasalų, apkalbomis, šmeižtais, melais, ėdimu ar tiesiog patylėjimu, kuomet reikėtų garsiai kalbėti apie kito patiriamą neteisybę, galiausiai sudorodamas nusižiūrėtą auką. Ir jam nieko už tai nebus. Priešingai, vien tik bonusai – ir reputacija švari, ir užuito konkurento palikta vieta, pastarajam, neapsikentus pjudymo, išėjus į gatvę ar anapilin… Jau nekalbant apie visokias premijas, grantus, ordinus ar sklandų tolesnį kopimą karjeros laiptais. Bet tik pabandyk nuo tokių gintis. Liksi durnius, nevykėlis, nesivaldantis, marginalas, beprotis. Sumokėsi geru vardu, darbu, perspektyvomis…

Dievas mato, nenoriu gyventi buduliškų inteliOgentų arba inteliOgentiškų budulių krašte. Net jei tektų būti kaip tas Don Kichotas iš filmo „Platforma“ arba tas satisfakcijos pareikalavęs berniukas iš „Kvadrato“, nes jo kultūra vertė siekti apginti savo garbę.
Taip, ta pati ujama, išjuokiama, atmetama, neprogresyvi ir nepolitkorektiška kultūra. Kuri vienintelė sukuria rėmus ir terpę mūsų gyvūniškus grobimo ir agresyvumo impulsus perdirbti ir paversti į pozityvią energiją. Tik ar šiandien jau ne per vėlu jos ieškoti tarp griuvėsių?

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

> 2020-05-3 11:36       2020-05-4 11:21

„O durneliai kurie tau patikejo iskrenta pro langa…“
✒✒✒
Tai kiek dar kartų krisi pro tą „langą“, juliau Milaiti, kiek ilgai dar malsi šūdą prie kiekvieno straipsnio, apsimetinėdamas amerikonu?
Gal jau laikas paleisti į atsargą tą tavo „langų majorą“ kartu su „Sovietsko felčeriu“?! Pasikonsultuok su savo draugeliu Raigerdu, jis juk tiki tavimi.
O gal tu kaip katinas, vis atgimsti ir atgimsi su nauju nick‘u. Kuris dabar naujausias: „Vardas“? „Kis“? O gal yra dar naujesnis, toje įspūdingoje „galerijoje“? Ar vėl apsimesi pliku karaliumi ir vaizduosi, kad nieko neatsitiko?! Į kurios Širvintų gatvės stulpą atsitrenkei su tuo Suzuki SV650?

Na,       2020-05-4 9:56

taip, tai vadinasi, pagal tamstos logiką “žydai” Adomas ir Ieva jau buvo rojuje ir ten, gyvatės suvedžioti, Dievo buvo išvaryti į žemę, kad tęstų žydų giminę. Paaiškinkite savo raštą?
Kiek žinau, tai žydų tauta prasidėjo nuo Abraomo.

Raigerdas >Anonimui        2020-05-3 22:31

Turiu, matomai, savo persekiotojus, kurie prisikabina , kaip tas lapas nuo vantos…
Tenka dar kartą pakartoti: prašau Anonimo “Šiaip” neskaityti mano komentarų. Komentarų yra labai daug, tai gal gali padaryti tokią paslaugą ir mano komentarą praleisti, ir gali pažymėti net automatiškai, kad “nepatinka”  mano komentaras. O dabar į tavo pliurpalynę atsakau taip: ponas Anoniminis Narcize, kaip pats besislėptumei ar po, neva, komentatoriumi “šiaip” ar “anaip”, bet niekur tu nepabėgsi pats nuo savęs, ir niekur tu nepabėgsi nuo savo Narcizams būdingų stereotipų ir minčių. Štai Anoniminio Narcizo, kaip jis įsivaizduoja, “genialios” mintys, nes kitaip jis nebūtų rašęs šio komentaro. Ir ką rašo genialaus tas Anoniminis Narcizas:”Šiaip,  2020-05-3 7:32
Raigerdo melagingos mintys, t.y. iš savo supratimo varpinės. Gal kai ką ir žino, bet sum1stė pagal tai, kiek Raigerdui duota suprasti. Kvailai pasirodys kiekvienas, kuris išmąsto Bibliją savo,eilinėmis, smegenėlėmis”. Pas Narcizą, savaime aišku, neeilinės smegenėlės, o štai pas Raigerdą tai eilinės, nes jis jas tyrė ir, gal būt, parašė net mokslinį darbą, kurio, deja, niekas nematė. Ir štai Anoniminis Narcizas su labai didelėmis smegenėlėmis dedasi labai dideliu Šv. Rašto žinovu ir netgi MOKYTOJU, nes aiškina viską taip, lyg būtų Kristaus sekretorius. O dabar, kad pastatyti Anoniminį Narcizą į vietą, imkime ir pažiūrėkime į tai, kas rašoma Biblijoje:“Taip pat nesivadinkite mokytojais, nes vienas jūsų Mokytojas- Kristus”; “Ir kas save aukština, bus pažemintas, o kas save žemina, bus išaukštintas”; “Bet vargas jums, veidmainiai Rašto žinovai ir fariziejai! Nes jūs užrakinate žmonėms dangaus karalystę ir nei patys neinate, nei į ją einantiems neleidžiate įeiti”; “Aklas fariziejau! Pirmiau išvalyk taurės ir dubens vidų, kad būtų švari ir išorė!”. Deja, Anoniminis Narcizas nors ir giriasi savo didelių smegenų apimtimi, bet nesupranta, kas rašoma Biblijoje, todėl porina štai ką:“Tik, Biblijoje aprašomas žmogaus sukūrimas, tai yra Adomas ir Ieva yra ne žydai. Tai žmonijos sukūrimo istorija”. Tai ponas Narcize, jeigu jau pas tave tų smegenų perteklius, tai kodėl neparašai, kokia kalba buvo parašyta Biblija? Gal lietuvių kalba? Tai pats skaitei Bibliją ir nesupratai, kad ji buvo parašyta žydų tautai? Tai, ką veikė tavo “didelės smegenėlės”, jeigu nesuprato tokio paprasto dalyko? Tai, gal iš tų didelių tavo smegenėlių net pusė neveikia, kad tu nežinai, kad “Kainas ir Abelis – pagal žydų ir krikščionybės mitologiją pirmųjų žmonių Adomo ir Ievos sūnūs” (Vikipedija). “Kainas dirbo žemę, o Abelis ganė avis”. O tie pirmieji žmonės pradžioje lakstė plikomis šiknomis, gyveno olose, o dar jiems teko išmokti susimedžioti grobį, išmokti užsikurti ugnį, o štai Adomo ir Ievos sūnūs iš karto išvystė žemdirbystę ir gyvulininkystę. Vikipedija:“Senasis Testamentas (hebr. ‏תנ״ך ‏‎ Tanach) – žydų biblinių knygų rinkinys, iš esmės apimantis Tanachą”;“Jame atsispindi žydų tautos istorija ir religinė mintis. Tanachas parašytas hebrajų ir aramėjų kalbomis”. Taigi, susidaro įspūdis, kad Anoniminis Narcizas žiūri į knygą, bet mato špygą, o kaltas dėl to, pasirodo yra Raigerdas. O pirmykščiai žmonės, tarp kitko, neturėjo vieno Dievo. Dievų buvo daug. Ir jų tarpe tokio Dievo kaip Jahvė, tikrai nebuvo. Žydų tautos nuopelnas tame ir yra, kad būtent jie pirmieji pradėjo melstis vienam Dievui.

Dzeikas       2020-05-3 11:36

strelems: “siūlyčiau pasiklausti savęs - ar aš pasiryžęs vardan Lietuvos ir jos žmonių, atiduoti savo gyvybę,...”
)))))))))
Jus arba tautiskas klounas, arba supergudrus zydas laidantis pokstus su 3-gubu dugnu.
Lietuvoje galioja priesingas supratimas ir jeigu jus teigiamai atsakete i ji - tik tada galite buti cia lyderiu.
O butent: Ar as pasiryzes vardan saves paaukoti Lietuvos valstybinguma ir jos zmoniu gyvybes?
Etaloniniai pavyzdziai: MP Voldemaras uzsidenges savo vaikais nuo zudiko suviu, Smetona isvaziaves atostogu (o gal kaip sako patriotai tai didzio valstybes vyro sugebejimas nestandartiniams zingsniams, situacija reikalauja vadovo sprendimo, o jis -sast, ir pasiplove. Apgavo priesus) palikes pavaldinius akistatoje su priesu, Gaisrininko dukra rikiavusi Lietuva su perspektyva uzimti sau asmeniskai ES strukturose.
O durneliai kurie tau patikejo iskrenta pro langa , bega i JAV ar paslysta ant sauso betono.

 

Kun. Deimantas Braziulis       2020-05-3 10:45

Stebiuosi kitų drąsa, ypač kankinių, kurie turėjo ryžto išstovėti tiesoje ir rinkosi mirtį, ne išdavystę. Šie pavyzdžiai įkvepia ir suteikia drąsos. Vis, atrodo, ieškau to, kas eitų pirma manęs, kas suteiktų pavyzdį, padrąsintų į ką galima atsiremti ir kuo galima pasitikėti tada, kai aplink tarsi nieko nėra. Jėzus eina pirma mūsų ir rodo pavyzdį, bet baimė dažnai aptemdo akis ir protą. Baimėje nematai nieko aplink tik tai, kas gąsdina, tai, kas atrodo nepamatuojamai baisu, tai, kas mane gerokai viršija.

Velnio taktika yra įvaryti mums baimės, kad nedrįstume nieko daryti, kad būtume baimės suparalyžiuoti ir neveiksnūs. Juk žmogų paprasta valdyti kai jis bijo. Kada jis bijo - kitų žmonių nuomonės, kalėjimų, trėmimų, bijo pasipriešinti ir t.t. Mūsų tautoje yra tokių liudytojų, kurie dėl tiesos ėjo ir į kalėjimus, ir į lagerius. Iš jų mes šiandien turme mokytis drąsos. Drąsa suteikia laisvę ir teikia ateitį. Be jos laisvė yra tik vergystė, o ateitis atiduota į kitų rankas. Tik laisvas ir drąsus žmogus gali kurti ateitį.

Jėzaus pasakyme „nebijokite“ slypi drąsinimas prisminti, kad Dievas yra daugiau už mūsų baimes, kad Dievas yra didesnis už tą blogį kuris mums sukelia baimę. Ragina tikėti, kad ne blogis deda paskutinį tašką, bet Dievas, kuris yra visko Viešpats.

Tikėjimas be drąsos yra miręs. Šiandien krikščioniui trūksta drąsos pasakyti,  pasielgti ir gyventi pagal savo tikėjimą, pagal tai, ko Jėzus mokė ir kaip Jis gyveno. Apaštalas Paulius sako: ten kur yra baimė nėra meilės. Todėl ir Jėzaus tas pasakymas: kas išpažins mane žmonių akivaizdoje, ir aš jį išpažinsiu savo dangiškojo Tėvo akivaizdoje. O kas išsigins manęs žmonių akivaizdoje, ir aš jo išsiginsiu savo dangiškojo Tėvo akivaizdoje, mums kalba apie meilę, kuri nugali baimę. Jei aš Jėzų myliu žmonių akivaizdoje, tai ir Jis mane mylės savo Tėvo akivaizdoje, o jei bijosiu, tai ir jis manęs bijos.
Bernardinai.lt

>>>       2020-05-3 10:42

Ko jūs taip išsigandote? Šiaip, gerb. Rasai ir kt. norintiems vadovauti Lietuvai, siūlyčiau pasiklausti savęs - ar aš pasiryžęs vardan Lietuvos ir jos žmonių, atiduoti savo gyvybę, kaip tai padarė Jėzus?
  Ir atminkite, Mt 10, 24–33 „Taigi nebijokite jų. Juk nėra nieko uždengta, kas nebus atidengta, ir nieko paslėpta, kas nepasidarys žinoma. Ką jums kalbu tamsoje, sakykite vidur dienos, ir ką šnibždu į ausį, garsiai skelbkite nuo stogų. Nebijokite tų, kurie žudo kūną, bet negali užmušti sielos. Verčiau bijokite to, kuris gali pražudyti ir sielą, ir kūną pragare./p>

Dzeikas       2020-05-3 10:02

Siaip’ui:
As jusu vietoje nevyniociau zo i popieriukus , o rezciau tiesiai - nutilk, griesnike!

Šiandien švenčiame       2020-05-3 9:34

ne tik motinos dieną, bet ir GEROJO GANYTOJO sekmadienį. O ką reiškia šis Gerasis Ganytojas? Tai Jėzus Kristus, tai Jis yra mūsų ganytojas, tik Jis mus veda tiesiausiu keliu. Tad visi vadai šioje žemėje, jei tik jie prisidengia religija, kad patektų į gardą pas avis tam, kad patektų į valdžią, tas nėra geras ganytojas. Jei toks ganytojas neina kas dieną neperskaito Dievo Žodžio ir šiai dienai skirtos Evangelijos, tai tas nėra geras ganytojas. Tik tas bus geras ganytojas, kuriam Jėzus yra pirmoje vietoje, tik tas turi Jėzaus meilę, vadinasi galės mus aveles mylėti ir tarnauti, kaip tai darė Jėzus. Jis tarnaudamas vedė mus tikruoju keliu.

Taip,       2020-05-3 8:40

mes išsitepę, o pats švaruokšlis labiau ar doruokšlis? Labiau Antikos laikų specialistas ar kas? Gal teosofas, teologas ar kas tokis? Gal Renesanso epochos žinovas labiau nei šių dienų?

>>> 7:46       2020-05-3 8:15

Supratai tik tiek, kiek pajėgei suprasti arba kuo pats išsitepęs, tuo ir kitus maliavoji.

to Šiaip       2020-05-3 7:46

Nežinai kas buvo vakar, užvakar, prieš metus, prieš šimtą metų ar du šimtus metų, bet gerai žinai ir išmanai, kas buvo prieš 2 tūkstančius ir daugiau metų? Pačiam už tokias geras žinias ir supratimą LK(b)P CK Fiureris, drg. AMB, duotų Nobelio premiją. Prašyk Karbauskio, gal kokį riebesnį kaulą už tokias genialias įžvalgas numestų? Juk vertas esi, “ei Bogu”!

Šiaip,       2020-05-3 7:32

Raigerdo melagingos mintys, t.y. iš savo supratimo varpinės. Gal kai ką ir žino, bet sum1stė pagal tai, kiek Raigerdui duota suprasti. Kvailai pasirodys kiekvienas, kuris išmąsto Bibliją savo,eilinėmis, smegenėlėmis. Biblija yra visa apimanti mūsų gyvenimo tikrovė - su praeitimi, dabartimi ir ateitimi. Raigerdas ją suvokė tik tiek, kiek gali ir ne daugiau. Dar tik taip neseniai, pasaulis galvojo, kad atomas yra visa ko viršūnė. Dabar Reigerdas sako, kad genetika. Na taip, tai savotiška karo technika, bet praeis kiek laiko, suvoks, kad tai tik istorijos dalis, kaip ir atomo era, kuri galėjo sunaikinti pasaulį. Gaila, kad neįžvelgė, čia, Dievo duodamas pamokas. Istorijoje buvo įvairių ginklų, kurie padarė daugiau blogio, nei naudos. Atomas taip pat, kol žmonija suprato, kad jį geriau naudoti taikiems darbams. Genetika, taip pat, atskleidžiama po truputį, bet ką daro žmogus? Vėl stengiasi ją panaudoti tam, kad užvaldytų pasaulį, kad pasinaudoti savanaudiškai,  ištvirkavimui ir t.t. Kantriai mus Dievas moko pažinti ir įvaldyti gamtą. Duoda po truputį, kad nesusinaikintume. Taip, taip per suklydimus paklydimus, nupuolimus vėl   keliamės ir vėl einame tolyn.
  Taip, žydų tauta parašė Bibliją, Senąjį Testamentą. Tik, Biblijoje aprašomas žmogaus sukūrimas, tai yra Adomas ir Ieva yra ne žydai. Tai žmonijos sukūrimo istorija. Po to tik Dievas išsirinko vieną visų labiausiai apgailėtiną, netikusią tautą ir ją ima vesti išganymo keliu. Gal , jeigu Abraomas, tada dar vadinamas Abraamas, nebūtų paklusęs Dievo balsui ir likęs savo gyvenamoje protėvių  vietoje, tai jos amžius gal būtų pranokęs ir Lietuvos teritorijoje gyvenančių gentainių. Dievas žydų tautą paverčia klajojančia tauta, t.y. moko juos neprisirišti prie žemiškųjų vertybių, bet ieškoti dvasinių. Gal todėl žydų tauta ir turi tokių genialių žmonių.
  Neseniai vakar girdėjau klausimą per “Marijos” radiją laidoje “klausk drąsiai” - kodėl žmonės patiria daugiau stebuklų keliaudami į piligriminę kelionę, pvz. Lurdą, Fatimą ir kt., o ne meldžiantis dienų dienas savo bažnyčioje. Galiu teigti, kad patiriama Dievo malonė tik tada, kai išeiname iš sąves, iš savo prisirišimo prie savų dievukų, t.y. turto, geismų ir kt., kai susikoncentruojame į tą vienintelį tikslą dėl kurio palikome savo patogumus. Tik tas gali sutikti Gyvąjį Dievą, kuris palieka viską ir eina ieškoti to Gralio, to išsvajoto perlo.

stasys        2020-05-3 6:43

kai nori ir pasistengia Reigardas gali išsakyti įdomia mintį .

Raigerdas        2020-05-2 22:38

Lietuvių istorija yra labai nuvertinta. Čia dažnai galima pamatyti, kaip yra pykstama, kai duodi tokius palyginimus, kurių nėra Biblijoje. Kai kuriems čia komentatoriams vaidenasi, kad Biblijoje yra viskas, ko reikia žmogui. Taip buvo vidurmažiais, bet ne dabar. Dabar genetikos mokslas yra tiek pažengęs, kad praktiškai atveria gana aiškius žmonių migravimo procesus. Pradžioje Biblija buvo parašyta žydų tautai. Todėl jie vis dar laukia ateinančio mesijo. O kiek metų yra žydų tautai, nes teigiama, kad Adomas buvo pirmas žmogus? Pagal atliktus genetikų tyrimus žydų tautai yta tik 4000 metų ir prasidėjo žydai maišydamiesi kartu su arabais. O kiek gi tūkstančių metų lietuvių genomui? Mokslininkai teigia, kad 25000 metų. Slavų genomui yra maždaug 5000 metų. Taigi, mes turime ne tik vieną iš seniausių kalbų Europoje, bet ir vieną iš seniausių genomą, būdingą lietuviams, o ryškiausiai tai žemaičiams. Bet štai nebeturime lyderių, kurie galėtų vesti mūsų tautą išgyvenimo link. Silpna švietimo sistema padarys savo juodą darbą ir tautoje vis daugiau ir daugiau atsiras vidutinybių, kurioms rūpi tenkinti tik savo egoistinius interesus. Be lyderių, vienijančių tautą, ji išsiskaidys ir pranyks,ir mūsų ta graži gamta, kuri maitino lietuvius apie 10 000 metų, atiteks kitoms tautoms.

Jules       2020-05-2 17:28

Istorijos falsifikavimu naudojasi įvairūs politikieriai ir šiaip negarbingi žmonės. Antrasis pasaulinis karas, manyčiau, prisidėjo ir prie dabartinės Koronės 2020. Zubryloms, žinoma, sunku tai suprasti, bet nieko. Su laiku ir jos supras esančios apgautos.  Juk istorinės manipuliacijos ir dezi propaganda tebederinamos su Holivudo komercine galia, prieš tai gerai apdorojus, hipnotizavus paikus studentus univerkės. Kaip galima karą vadinti Vakaruose „Geru karu“, kai Stalinas, kaip pagrindinis nugalėtojas sudėtų aukų skaičiumi, kartu buvo ir didžiausių masinių žudynių kaltininku ir teisėju Niurnberge?  Negi ateityje kas nors ir dabartinį virusą vadins „Geru virusu“, nes kai kam padės susikrauti turtus? Kaip buvo galima vadinti masinį gyvų žmonių deginimą Vokietijos miestų bombardavimų metu tik menkaverčiais šalutiniais nuostoliais, a? O kokie bus šio paleisto į apyvartą viruso nuostoliai? Stalino sąjungininkai gi šlavė nuo žemės paviršiaus ištisus miestus ir dulkino likusias gyvas mergas. Jaunas ir senas bei senes. Kodėl naudojami dvigubi standartai tiek dabartinio viruso atveju, tiek ano karo nusikaltimų atveju,  kai karo nusikaltimu nelaikoma tai, jei juos vykdė ne vokiečiai ir ne jų sąjungininkai? Ką sako apie tai ta Tarptautinė teisė, kuri galiojo iki 1949 metų? Negi nėra gebančių ją perskaityti ir teisingai suprasti? Arba kodėl įslaptintas šis virusas, o kartu, matyt, bus įslaptinta ir vakcina ir paversta komercine ar valstybine paslaptimi, kaip ir svarbūs Tarpukario, karo ir pokario metų dokumentai? Lemtingi karo įvykiai, kaip ir šis virusas, apgaubti paslapties skraiste, kuriai praskleisti prireiks pusės amžiaus ar kur kas daugiau? Kodėl dokumentai parenkami selektyviai, kaip ir prapiesoriai, prastuomenei aiškinantys šį virusą? Vien paslaptys, gulinčios slaptuose banksterių seifuose.  „Geras karas“ arba „Geras virusas“ viršpelniui gauti, įdomu, ką tai galėtų reikšti? Ką reiškia nelogiškas policininkų vaikymasis tų žmonių, kurių algos minimalios? Juk gavus tokią baudą jie priversti badauti arba net ryžtis savižudybei? Ką slepia Anglijos archyvai, kai jie ir toliau uždari nuo Europos žmonių? Kodėl pratęsiami ir pratęsiami terminai jų atidarymui vis toliau ir toliau tolstant nuo to baisaus karo? Tik Gorbis ir Jelcinas leido nukopijuot dalį itin svarbių dokumentų, o anglai kažko tyli ir neleidžia? Ką mes šiandien žinotume apie Anglų baronienę, jei ne Gorbis arba Miteranas? Žinot, manyčiau, kad pseudo istorikai kaip ir papirkti arba prigąsdinti kinkadrebiai medicinos mokslų daktarai šiandien mums gana pavojingi, jau nekalbant apie policiją ar buvusius jedinstveninkus, kai nėra pravesta rimta desovietizacija, deokupacija. O ką manote Jūs?

Veidmainystės apogėjus       2020-05-2 16:50

Rasos straipsnis nuoširdus ir aktualus. O komentuotojai? Gryniausias trolinimas, kai momentinė emocija - pyktis - prilyginamas neapykantai, neurozei, psichopatijai, net hitlerizmui ir stalinizmui. O jau visiškas veidmainystės apogėjus, kai rašoma: ,,Jėzus išvarė iš Tėvo namų niekšus, bet tai nereiškia, kad Jis pyko”. Ir kaip įrodymą, kad Jėzus visiškai nesupyko, toliau cituoja: ,,Susukęs iš virvučių rimbą, jis išvijo visus juos iš šventyklos, (...) išbarstė keitėjų pinigus, išvartė jų stalus (...). Žmogau, tau laikina psichozė ar chroniška veidmainystės manija? Pyktis - nuodėmė? O VEIDMAINYSTĖ ir CYPDAVATKIAVIMAS - ne didesnė nuodėmė? O kad meluoji sakydamas, jog pyktis yra auganti nuodėmė, įrodymas yra pats Kristus, kad ir Jo žodžiai nuo kryžiaus. Juk prisimeni juos? Ar pamiršti, kai tai tau patogu? Su Dievo žodžiais elgiesi taip pat, kaip komunistai elgėsi su Lenino žodžiais - visada pritaikai savo IDEOLOGIJAI. Ne Rasai gėda, o tau, CHA CHA CHA! Bet jeigu tu koks nors FSB ar GRU kurmis, įsiknisęs į bažnyčią ar NS, tai darbuojiesi uoliai ir gausi ne tik ordiną, bet ir pinigų, nors ir esi ... per visą pilvą. A, tu greičiausiai liberalmarksistų kadras, mojuojantis jų ginklais: tik nesipriešinkite, nepykite, nevartokite ,,neapykantos kalbos”, klausykite ir vykdykite viską, ką jums liepia visokie pinigų maišai, genderistai, pedofilai ir kitokie, kurie geresni už jus, nuodėmingus, ir viską daro tik jūsų labui. Fui!

Įdomu       2020-05-2 16:38

Sprendžiant iš kai kurių tūžmingų komentarų, Rasa bus itin taikliai užkabinus ir į dienos šviesą išvilkus budulius-inteliogentus. Už tai dabar ant jos taip ir siunta:)

Pone Raigerdai,       2020-05-2 16:06

sutinku, kad įsiutusių banksterių pykčio pagrindu buvo sukurtas Komunizmas po sėkmingo Bolševikų rūmų perversmo Petrapilyje 1917 metais, šauniai ir su nuotykiais atplukdžius laiveliu drg.L.Trockį su labai garsiais prievaizdais ir dar garsesniu pasu rankose “na vsiaki sluči” ir, žinoma, italų fašizmas. Taip pat galima sutikti, kad tiek Leninas, tiek Stalinas, tiek Hitleris propagavo vieną iš pykčio formų - neapykantą. Bet sakykit, o ką propagavo Stalino sąjungininkai, plukdydami drg.L.Trockį į Europą arba industrializuodami ir elektrifikuodami Sovietiją amerikonai, teikdami milžinišką pagalbą karo metu? Tik jau nesakykite, kad jie nežinojo, kiek Sovietija buvo patvarkiusi, nužudžiusi, savo ir ne savo piliečių buvusioje carinės Rusijos imperijos teritorijoje iki to baisaus karo? Ką baudžiamieji kodeksai sako apie bendrininkavimą nusikaltime arba už jo slėpimą? Pagarbiai, - Jules.

pyktis - blogas patarėjas       2020-05-2 14:54

be pykčio buvo vykdomi žudymai.
pasiskaitykite knygą “Mirtis mano amatas”
racionaliai buvo stengiamasi padaryti - kad aukštesnė valdžia būtų patenkinta.
———
(kaip ir į gerą viešnamį priimamos tik merginos be aistros, bet kurios moka suvaidinti aistrą)

Prisiminkime       2020-05-2 12:41

Dievas mums duoda daug ženklų,o juos ignoruojantys visada bus tik autsaideriai. Atvykęs šv. popiežius Jonas Paulius II mus mokė “Tik nebijokite” Padėjo mums malda prie Seimo, padėjo dvasininkija maldos užtarimu ir ką? Pavyko. 2018 m. taip pat dvasininkijos luomas, Viešpaties įkvėptas, ėjo kartu ir ką? Pavyko. Pavyksta tokie dalykai, kai net kraujas gyslose užverda, plaukai piestu stojasi ir nebegali patikėti, kaip tai galėjo įvykti. Nagi prisiminkite Lietuvos istoriją. Žlugdavo geri norai, o kodėl? Pasukome “plačiuoju keliu”, t.y.sakome -  Dieve, dabar mes žinome, o tu dabar nesikišk. Tad, kas Dievui daryti. Davė laisvą valią, na ir liberalizmas liejasi per kraštus. Vėl užlūžome? Užlūžome. Viskas beviltiškoje situacijoje, vieni kitus tik kaltiname ir juodiname. Vadinasi, mums pasišovė vadovauti pats šėtonas, nes jis ir yra didysis kaltintojas. Atvykęs popiežius Pranciškus mums vėl moko: “atsisukite į savo šaknis”, o tai reiškia, pažiūrėkite ir prisiminkite kada mūmsų tautai sekėsi, kada mes buvome vieningi? Ar ne tada, kai ėjome kartu su Bažnyčia? Šiuo metu mūsų vyskupai paskelbė - kas vakarą, 20 val.melstis į šv. Juozapą, skambant visų bažnyčių varpams. Na, ir ką? Nebe sukrapšto valdžiažmogiai sergančių, tad eis į gatves ir tikrins atsitiktinai. Juokas pro ašaras. Apsaugojo mus Dievo Apvaizda eilinį kartą.

Autorei Rasai       2020-05-2 11:34

noriu palinkėti pradėti nuo savęs, bandant keistis ir pamatyti tikrą blogybių esmę, kuri sklinda iš mūsų pačių. Nori pakeisti pasaulį - keiskis pats. “Matyti galima tik širdimi. Tai, kas svarbiausia, nematoma akimis.”(A. de S. Egziuperi)

Ne anonimui Raigerdui,       2020-05-2 11:23

Kai taėjo Kristus Jis skelbė naują sandorą be pykčio ir būdamas tyros ir nekaltos širdies, Jėzus neparodė niekam nei pykčio, nei neapykantos, o atvirkščiai, skelbė tik meilę artimui. Senasis testamentas skirtas žydų tautai, kuri būdama labai toli nuo dvasinio atsivertimo, negalėjo kitaip Dievo suprasti, tik, kaip rūstų ir keršijantį Dievą. Jų perteiktuose raštuose ir atsispindi jų vidus Dievo akivaizdoje. Naujasis testamentas skirtas dvasioje gyvenantiems, t.y. Naujajai Jeruzalei.

Raigerdui       2020-05-2 11:09

Visa tai ka parasete,manau turetu buti kaip atskiras straipsnis,bet neuzimti komentaru skilties.

tiek       2020-05-2 10:42

Geras ir naudingas man straipsnis.

Raigerdas>Anonimui        2020-05-2 10:09

Kaip man įgrįso tie Anonimai. Kiek jų kelnėse tos baimės, kad jie net bijo susikurti sau nick’ą arba slaptažodį. Ir bijo jie pasižymėti,lyg patys galėtų atlikti tik velniškus darbus. Tie Anonimai bijo patys savęs. “Pacituokite Šv. Raštą, kur yra bent vieną žodį “pyktis” - pliurpia Anonimas. Kodėl Anonimas bijo pasižymėti? Todėl,kad jis turi tą nenumaldomą norą apgauti kitus žmones. Cituoju Bibliją:“5 Viešpats, matydamas, kad žmonių nedorybės žemėje buvo didelės ir jų širdies siekiai buvo vien tik pikti,
6 gailėjosi, kad Jis žemėje sutvėrė žmogų, ir sielojosi savo širdyje.
7 Ir Dievas tarė: “Aš išnaikinsiu žmones, kuriuos sutvėriau, nuo žemės paviršiaus; tiek žmones, tiek gyvulius, roplius ir padangių paukščius, nes Aš gailiuosi, kad juos padariau”.

Rasa?       2020-05-2 10:04

Kam cituoti Šv. Rašta, jei jo neišmanai, arba, kaip komunistai, pritaikai savo propagandai paremti?

>>>Raigardas       2020-05-2 9:08

Pacituokite Šv.Raštą, kur yra bent vieną žodį “pyktis”. Žinau tik Jėzaus žodžius nuo kryžiaus.Lk 23,33-43
33 Atėję į vietą, kuri vadinasi “Kaukolė”, jie nukryžiavo Jį ir du piktadarius-vieną iš dešinės, antrą iš kairės.
34 Jėzus tarė: “Tėve, atleisk jiems, nes jie nežino, ką daro”. O jie, mesdami burtą, pasidalijo Jo drabužius.
35 Žmonės stovėjo ir žiūrėjo. Vyresnieji kartu su kitais šaipydamiesi kalbėjo: “Kitus išgelbėdavo-tegul pats išsigelbsti, jei Jis- Kristus, Dievo išrinktasis!”
36 Iš Jo tyčiojosi ir kareiviai, prieidami, paduodami Jam rūgštaus vyno
37 ir sakydami: “Jei Tu žydų karalius-išgelbėk save!”
38 Viršum Jo buvo užrašas graikų, lotynų ir hebrajų kalbomis: “Šitas yra žydų karalius”.
39 Vienas iš nukryžiuotųjų nusikaltėlių piktžodžiavo Jam: “Jei Tu esi Kristus, išgelbėk save ir mus!”
40 Antrasis sudraudė jį: “Ir Dievo tu nebijai, pats būdamas taip pat nuteistas!
41 Mudu teisingai gavome, ko verti mūsų darbai, o šitas nieko blogo nepadarė”.
42 Ir jis tarė Jėzui: “Viešpatie, prisimink mane, kai ateisi į savo karalystę”.
43 Jėzus jam atsakė: “Iš tiesų sakau tau: šiandien su manimi būsi rojuje”

stasys        2020-05-2 8:41

Reigardui paprasčiausiai trūksta drąsos pasakyti kad autorė nusišneka .. per visą pilvą . Kas labiau smerktina minit dievą ?..tuščiažodžiavimas ar žmogaus daromos klaidos ? kada žodžiai netenka savo galios o ju autorius pavirsta į ‘plikbajorį’ .? klausimas kavos puodelyje.

Raigerdas        2020-05-2 8:04

Taip straipsnis labai aktualus, nes pykčio pagrindu buvo sukurtas komunizmas ir fašizmas. Tiek Leninas, tiek Stalinas, tiek Hitleris propagavo vieną iš pykčio formų - neapykantą. Leninas propagavo neapykantą buržuazijai, kaip klasei, ir pasiturintiems valstiečiams, jau nekalbant apie bajorus, o Hitleris skiepijo neapykantą nacijoms, o labiausiai žydų nacijai. Ir nors gerbiama Rasa Čepaitė duoda pavyzdį, kaip apie pyktį pliurpia psichiatrė, bet turiu nuvilti, kad psichiatrai neturi metodikos, kaip efektyviai galima padėti tokiems žmonėms, kaip psichotikai ir neurotikai. Jie žino tik, kad jiems reikia duoti vaistų, nes jie yra farmacininkų marionetės. Kadangi psichologai ir psichiatrai mausto mūsų tautą, kaip nori, tame tarpe ir mokslininkus, tai jie neskiria, kad pyktis yra būdinga kiekvienam normaliam žmogui emocija. Bet reikia atskirti neurotiko ir psichtiko pyktį, kurie jau pakliuvo į pykčio emocijos spąstus ir tapo nuo to priklausomi, ir žmogaus, kuris pyktelėjo kažkokiu tai momentu, nes kitas žmogus išprovokavo jį tokiai emocijai. Tas pats buvo ir su Kristumi, nes jis buvo išprovokuotas tokiam atsakui. Tarkime, kada jūsų vaiką puola pamišęs šuo, jūs jį ginsite, ar jūs pakišite savo ranką šuniui ir leisite jam į ją suleisti dantis? Aišku, jūs paimsite pagalį ir jeigu reikia sutvosite jam, kad jis bėgtų šalin. O kaip tada su mūsų šalies partizanais? Jie turėjo eiti pas NKVD-istus, statyti jiems butelį ir pradėtų maldauti, kad jie išeitų iš Lietuvos? O kaip tada su kriminalais? Pulti ant kelių ir maldauti, kad jie nebūtų kriminalais? Pasirodo,kad pyktis yra RIBA, ties kuria baigiasi sveikas protas. Žmonės, peržengę šitą ribą tampa didesniais ar mažesniais bepročiais. Štai toks beprotis kaip Hitleris, kuriame kartu buvo ir genialių gebėjimų, paskelbia žydus priešais, ir milijonai žmonių pradeda jų neapkęsti. Vokiečiams atsipeikėti nuo neapykantos nepadėjo nei psichoanalitikas Froidas, nei krikščionybė, o psichiatrai tik trynė rankomis, kad štai yra toks neurotikas, kaip Hitleris, todėl mes jį išnaudosime savo tikslams įgyvendinti. Ir jie tai padarė. Ką teisė? Psichiatrus, kurie pakišo Hitleriui tokį neapykantos mokslą, kaip Eugeniką? Ne, teisė hitlerininkus, kuriems tas neapykantos jausmas irgi buvo natūralus dalykas. O kaip su psichiatrais? O jie nusiplovė rankas ir išmovė į Ameriką, kad ir toliau kenkti žmonijai. Šiandien Lietuvos psichiatrai yra jų marionetės. Ir šiandien, būtent jų dėka, yra sukurtos ne tik šunų, bet ir žmonių čipavimo sistemos. Todėl jie yra pasiruošę valdyti visą pasaulį per vakcinavimą čipuojant žmones, kad ir nuo to paties koronaviruso. Leninui irgi nuo vaikystės buvo būdinga isterika, o Staliną, pavojaus atveju, sukaustydavo baimė, todėl ir užpuolus Hitleriui jis dingo ir Kompartijos CK net nežinojo, kur jo ieškoti. Lietuvių tauta irgi psichiatrų yra taip išdurta, kad net mokslininkai nesusigaudo, kad žmonės, kuriems pyktis ateina savaime, o ne iš reikalo, kaip Kristui, yra jau užribyje, t.y. pykčio užribyje, ir jie jau nebegali patys šio pykčio suvaldyti. Jie tai slepia nuo kitų žmonių, tačiau pykčio nepaslėpsi taip lengvai. Todėl yra atviras pasipiktinimas ir užslėptas. Atviras buvo pas fašistus, o užslėptas buvo pas Staliną, kuris yra kitiems žmonėms šimtus kartų pavojingesnis, nei atviras. Kada atsiranda tas pyktis? Pyktis atsiranda tada, kai žmogus, ypač vaikystėje, negali pasiekti tikslo. Jeigu tai dažnai kartojasi, tai tampa įpročiu, o kai įprotis tampa nevaldomu, tai prasideda liga. Taip atsiranda neurozės ir psichozės. Nei vienas psichologas ar psichiatras Lietuvoje jums šito dalyko nepaaiškins, nes jie nieko apie tai nežino. Gerbiama Rasa Čepaitė pakėlė labai aktualią problemą, kuri yra svarbi visai žmonijai, nes nuo pykčio žmogus jau viena koja atsiduria Pragare, t.y. jis sugyvulėja. Kristus pasielgė visiškai teisingai ir jeigu kuriant Lietuvą būtų teisingai įvertintas šis Kristaus dieviškas poelgis, tai šiandien mes neturėtume bankų diktatūros Lietuvoje. Šiandien jie karaliauja ir diktuoja visiems savo sąlygas. O mes tokios geros avelės ir ant jų nepykstame, nes lietuviams yra kalama į galvą, kad pykti ant parazitų yra negerai, nes tai yra nuodėmė. O V.Vasiliauskas tik iš to kikena, nes jam “etika ir moralė ne šio pasaulio dimensijos”. Nuodėmė yra tada, kai jūs nesivaldote,ir pykstate ten, kur viską galima išspręsti ir be pykčio, bet, jeigu jums reikia apginti jūsų šventus dalykus, tai Kristaus pavyzdys yra pats geriausias. Neurotikai ir psichotikai yra linkę jus užpulti, o jūs visada turite teisę apsiginti, jei reikia, tai ir pykčiu, jei reikia tai ir ginklu. Žmonėms visas problemas kelia tik jie, kurie jau nebevaldo savo gyvūniškosios proto dalies.

stasys        2020-05-2 7:56

Tvartelije gimus ir augus didesne gyvenimo dalį netgi pamačius platu pasaulį sunku ka nors savo elgesyje pakeisti . Gyvuliu ūkio gyventojai problemas sprendžia tik ragais ir kanopomis, deja tie kas moka tik bliauti autorės nuomone “atstoij” . Tikras vyras ten butu kumščius parodęs , o jauna mama ir nagus išskėtusi ... va va ..va čia tai grožis va čia tai tikrą ..flinstonu šeiminėlė ” perkelta į realybe . Štai prie ko priveda “karantinas” .

Fantastika, tikrai,       2020-05-2 7:23

kai bolševikai tampa uoliais katalikais ir Šventojo Rašto cituotojais. Kiek dezi karvelių per savaitę parduodi, a?

Cha>>>6:33       2020-05-2 6:36

tad ko laukti iš tokios ir tokių melagių, kurie veržiasi į politiką?

Melagė Rasa Čepaitienė.       2020-05-2 6:33

Jėzus išvarė iš Tėvo namų niekšus, bet tai nereiškia, kad Jis pyko. Pyktis yra nuodėmė. Kodėl? Todėl, kad nuodėmė nesustoja ir ima augti, o tada prasiveržia baisia jėga. Kur yra Šv. Rašte parašyta, kad Jėzus supyko?“Evangelija pagal Joną 2, 13–22

Artėjant žydų Velykoms, Jėzus nukeliavo į Jeruzalę. Šventykloje jis rado prekiaujančių jaučiais, avimis, balandžiais ir prisėdusių pinigų keitėjų. Susukęs iš virvučių rimbą, jis išvijo visus juos iš šventyklos, išvarė avis ir jaučius, išbarstė keitėjų pinigus, išvartė jų stalus. Karvelių pardavėjams jis pasakė: „Pasiimkite savo paukščius ir iš mano Tėvo namų nedarykite prekybos namų!“ Jo mokiniai prisiminė, kad yra parašyta: Uolumas dėl tavo namų sugrauš mane.”

Al'ui       2020-05-1 20:38

Ką čia kliedit? Tiesos.lt paima autorės įrašus iš feisbuko ir patys prideda jos nuotraukas. Todėl kažkokie kaltinimai ar priekaiškai NS yra neadekvatūs.

Al.       2020-05-1 19:04

,,Jūsų knygos neskaičiau, bet man ji nepatiko.” Per ilgi ir pereseizuoti išvedžiojimai apie emocinės raiškos pavidalus… Ir visa tai su šūkiu ,,pakelk galvą, lietuvi”. Tas transparantizmas primena visų šalių proletarai, vienykitės ir mytiutes. Ar dabar jau kiekvieną pasisakymą pradėsim ir baigsim šūkiu? Udarim po bezdarožju i razgildiaistvu?  Autorė naudoja Nacionalinio susivienijimo šūkį (manau, tyčia pakištą kabinetiniams sąjūdiečiams kaip Trojos arklį) ir ženklą - tai tarsi atstovauja naująją partiją ar sąjūdį ? Bet ar šituo tas NS turi dabar užsiimti? Kur po perkūnais konkretus politinis darbas ?

> 2020-05-1 16:38       2020-05-1 18:38

tu teisus, juliau Milaiti, „jeigu kažkada nutiks tiks stebuklas, kad koncerv-liberastai už nusikaltimus Lietuvai vis dėlto sės į kalėjimus” tu, kaip didžiausias kagebesitas-provokatorius anušinis pateksi į “nuskriaustųjų” gretas.

Skirmantė       2020-05-1 18:15

Išmokite trumpiau reikšti mintis, nes dabar tai esė - egoizmo išraiška. aš čia ateinu ne tam, kad tas paklodes skaityčiau, juk čia - ne studija, ne straipsnis. esė. bet graudu, kai matai, kad du trečdaliai teksto tušti.

Niekada       2020-05-1 17:00

niekas ne per vėlu. Lašas po lašo ir akmenį pratašo. Tik reikia, kad tų lašų nepristigtų. O pyktis gali būti ir šventas. Teisinga pastaba apie krikščionišką veidmainystę. (Anksčiau turbūt prisiversdavau jos ,,nepastebėti”. Ačiū ,,Tiesai” už krikščionišką puslapį - matyt, kai trūksta kantrybė, tai ir akys atsiveria smile ). Pyktis - tai nesusitaikymas su niekšybe, menkyste, netikrumu, su savęs prievartavimu… Tik svarbu, kad tą šventą pyktį mokėtume suvaldyti ir nukreipti ten, kur reikia, ir kad jis neįsisenėtų ir netaptų tokiomis chroniškomis ligomis kaip kerštas, neapykanta ir pan. Viskas mums bus gerai. Negi pirmą kartą smile ?

akivaizdu kad,        2020-05-1 16:38

Anušinio cypavimai, jog jį užpuolė “ne dėl politikos, o dėl šeimos” yra visiški blėnys ir pigiausios rūšies vaidyba. Lietuvoje yra pakankamai daug garsių vyrų turinčių jaunas žmonas ir jų niekas neužpuldinėja. Pvz. - filosofas B. Genzelis, tapytojas A. Stasiulevičius.
Anušinį visi žino tik kaip koncervinį šunsnukį, ypač niekšiškai ir aktyviai sudalyvavusį  kard. Sladkevičiaus, D. Banionio ir S. Sondeckio apšmeižimo byloje.
Šiuo atveju, kai tūlas prasčiokas kaktomuša sutiko tautoje nekenčiamos siurbėlių parazitų partijos šulą, užpuoliko reakcija buvo greitesnė nei jo galvelėje įvykę motyvų paieškos.
Gyvai pamatė koncervinį padarą ir suveikė refleksas. Primityvu, bet paaiškinama.
Gi anušinis padaras iškart sumetė, kad iš įvykio gali pasidaryti naudos įsiteikdamas liberastiniam vadukui Brouileriui. Todėl pagrindinis anušinės giesmelės leitmotyvas visais decibelais transliuoja liberastinės/tolerastinės ideologijos lozungą - “gialbėkit, “kitooookį” mūūūūša!”
Juokinga, kad varydamas propagandą, anušinis save prilygino pydarams, kuriuos “skriaudžia”.
Kita vertus, jeigu kažkada nutiks tiks stebuklas, kad koncerv-liberastai už nusikaltimus Lietuvai vis dėlto sės į kalėjimus, anušinis iškart pateks į “nuskriaustųjų” gretas, kaip jau tokiu užsiregistravęs.

Almantas       2020-05-1 15:37

Ziuriu kai kam patiko Anusausko sukurtas scenarijus ir vaidyba.Tikroveje tas meslius butu beges taip,kad net zmonz-dukra nebutu spejusi is paskos

bovis       2020-05-1 15:06

Veršiai neturi teisės pykti.
Veršiai gali tik mykti.

pyktis ir testeronas       2020-05-1 13:18

tai yra tas pats.
todėl piktos moterys labai seksualios
ir pikti vyrai
Dar toks Nyčė rašė, kad moterims patinka kariai -
——-
o pagal Froidą - kūryba - tai suvaldytas pyktis ir seksualumas.

Gerai apie Anušauska       2020-05-1 13:02

Tokie ale inteligentai atvirai niekada neduos į liūli,bet už akių tave sutryps,isniekins,kenks iš pasalų,kurs smeiziancius raštus.Tai toks niekšas Anušauskas

tiek       2020-05-1 12:22

Lietuvoj - tikrai ne per vėlu.Už kitus kraštus - neatsakau.

Autorei       2020-05-1 11:23

Nepatiko str….pilstyta pilstyta ..ir nieko konkretesnio.Gal autore bijo kazko? Rasykit aiskiau,o ne biliburda..Normaliai rasydavote,kas pasidare?

grumstas       2020-05-1 11:13

Ūkiškai šnekant; anksčiau už įžeidimą grafai, bajorai ir riteriai mesdavo pirštinaitę , save gerbiantis turėdavai priimti iššūkį ir pakelti nuo žemės… Prasta liaudis už įžeidimą  ar nepagarbą , parodytą smurtą įžeistojo, nukentėjusiojo atžvilgiu ,tuoj atsimokėdavo tuo pačiu ir nelaukdamas , nedvejodamas nė sekundės. Dabar panašioje situacijoje pvz kokio nors Austrijoje, Vokietijoje vokietis šokinės prieš chuliganą vis prašydamas , kad jam nors kepšteltų , nors šiek tiek, kad atsirastų dingstis kviestis policiją , su kurios pagalba būtų tvarkomasi su tokiais tvarkos laužytojais . Rusijoje gi šis klausimas tvarkomas labai spėriai ir negaišinant besikivirčijančių brangaus laiko , taip pat kuo mažiau trukdant tvarkos saugotojų ramybę ir jų  tarnybos laiką. Čia tokie pastebėjimai skirtumo tarp vakarietiško gyvenimo ir rytietiškų papročių. Ir ko gero svyra svarstyklės ne vakarietiškų civilizacinių normų pusėn; atpildas už kiekvieną darbą turi būti greitas ir efektyvus.


Rekomenduojame

Karolis Venckus. Apie cenzūrą LRT

Andrius Švarplys. Visuomeninis transliuotojas neatstovauja nei Lietuvos konstitucinėms vertybėms, nei piliečiams

Vidas Rachlevičius. Visiškai nesvarbu, kas bus kultūros ministras, nes tai NIEKO nekeičia ir nekeis

Zigmas Tamakauskas. Žmogus, Lietuvai atidavęs savo sielą ir širdį...

Audriaus Bačiulio pastebėjimas: konservatoriai nutarė pradėti atvirą karą su Prezidentūra

Joana Noreikaitė ir Vincas Kubilius. Šimtoji „Tie-SOS!“ akcija

Jei dar negirdėjote. Vytautas Bakas klausė. „Gabrieliau, Ingrida: kas Jums yra aukšta politinės kultūros ir etikos kartelė?“

Andrius Švarplys. Facebookas ir Twitteris bendradarbiauja su Vietnamo, Turkijos, Rusijos ir Kinijos režimais

Andrius Švarplys. Čia tas pats, kas mokinių parlamentui suteikti tikrojo parlamento statusą

Algimantas Rusteika. Jie niekada nesikauna iki paskutinio šovinio

Papunkčiui su Vytautu Sinica. Naujosios koalicijos susitarimas: ko tikėtis?

Nacionalinis susivienijimas: pareiškimas dėl solidarumo su Lenkijos valdžia

Robertas Grigas. Atmintinė lenkų „abortų teisių“ gynėjoms

Vytautas Radžvilas. Konvergencijos svajonė ir tikrovė

Audrius Bačiulis. Tikriausiai vienas labiausiai viešumoje nematomų Lietuvos ministrų

Algimantas Rusteika. Tegyvuoja Didžiosios Tolerancijos Revoliucijos metinės!

Andrius Švarplys. Žinios iš paralelinės visatos

Ramūnas Trimakas. Totalitarizmas grąžinamas septinmyliais žingsniais

Algimantas Rusteika. Apie bukumą ir lavonus

Raimondas Navickas. Nusprendžiau pats pasižiūrėti, ko tie respublikonai nerimsta

Andrius Švarplys. Pagaliau Facebookas bus paduotas į teismą dėl cenzūros

Geroji Naujiena. Mes nepriklausome tamsai

Rasa Čepaitienė. Parazitai

Vilniaus arkivyskupas metropolitas Gintaras Grušas paragino naujojo Seimo narius atpažinti Dievo balsą, Tiesos balsą savyje ir jo klausytis

Algimantas Rusteika. Labanakt

Paskelbtas partizanų žinynas

Almantas Stankūnas. Apie JAV demokratiją

Algis Avižienis. D.Trampo pralaimėjimo priežastys

Algirdas Endriukaitis. Kursas prieš valstybę asfaltuojamas (I)

Ramūnas Aušrotas. Homoseksualumas įveikiamas

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.