Įžvalgos

Rasa Čepaitienė. Sekso ekonomikos spąstuose

Tiesos.lt redakcija   2018 m. rugsėjo 5 d. 1:56

12     

    

Rasa Čepaitienė. Sekso ekonomikos spąstuose

Turbūt nėra kitos tokios temos kaip seksas, kur kiekvienas nebūtų vienaip ar kitaip nudegęs ir dėl to dabar besijaučiantis „patyrusiu“ ekspertu, turinčiu teisę ar net ir pareigą autoritetingai pasisakyti šiais klausimais, ypač karts nuo karto paviešinamų sekso skandalų atžvilgiu. Nebent pinigai. Beje, sekso ir pinigų kaip ir sekso ir valdžios temos dažnai eina greta arba net neišardomai persipina.

Taip, čia bus apie Birutę ir Petrą, tiksliau, ne ti(e)k apie juos, bet ir apie daugybę kitų biručių ir petrų, kurių romanai ir ypač jų atomazgos, sąmoningai paviešinti ar rūpestingai slepiami, tampa aplinkinių trumpalaikio susidomėjimo, veidmainiško moralizavimo ir skanių apkalbų objektu. Šia prasme išmanieji žiniasklaidos komentatoriai ir liežuvingieji socialinių tinklų vartotojai nelabai kuo skiriasi nuo mūsų tolimųjų protėvių, kur nors Eurazijos plynaukštėse sekiojusių paskui mamutų bei šiaurės elnių kaimenes, o vakarais prie laužo mėgusių po kaulelį narstyti savo kaimynus, aišku, geriau tiems negirdint.

Vis dėlto kuo mūsų laikų birutės ir petrai, jų meilės kančios ir godos, tikros ar krokodilinės ašaros skiriasi nuo pirmykščių medžiotojų, viduramžių valstiečių (na gerai gerai, ne valstiečių, prekiautojų maisto produktais) ar net dar ir mūsų senelių meilės reikalų? Ogi visiškai pasikeitusiu seksualinių santykių ekonomikos modeliu, kurio gimimą paskatino XX a. įvykusi radikali visuomenės emancipacija, feminizmas, seksualinė revoliucija, papročių ir tradicijų liberalizacija, galiausiai, patogių ir sąlygiškai saugių kontraceptyvų išradimas, jau nekalbant apie iki tol negirdėtas patikimo tėvystės nustatymo galimybes.

Atrodytų, visi šie staigūs ir kardinalūs pokyčiai pasitarnavo pirmiausia ir labiausia būtent moters išlaisvinimui iš biologinės ar socialinės lemties – kūno ciklų, nekontroliuojamų nėštumų karuselės bei griežtų jos atžvilgiu nevaržomai dvigubus standartus taikančios visuomenės moralinės kontrolės rėmų. Nieko panašaus! Tiksliau, išlaisvint tai išlaisvino, tačiau praktiškai paliko vieną naujų egzistencinių iššūkių ir klausimų akivaizdoje – kokiam vyrų skaičiui dovanoti savo sielą ir kūną; ar ryžtis gimdyti, kai nebėra jokių garantijų, kad kūdikio tėvas liks kartu jį auginti, iš viso padės finansiškai, ar geriau darytis abortą; kaip suderinti poreikį pačiai vienai išlaikyti save ir vaiką su karjera ir saviraiškos paieškomis; ar eilinis naujas partneris pajėgs pamilti svetimą palikuonį, jo neskriaus ir seksualiai nepriekabiaus; kokias apsisaugojimo priemones naudoti, kad jos neturėtų pernelyg didelių pasekmių sveikatai ir t. t.

Šitame pagrįstų baimių sąraše princas ant balto žirgo, susilaikymas nuo sekso iki vestuvių, o ir pačios baltos ir gėlių puokštėmis papuoštos vestuvės, galiausiai gyvenimas „kol mirtis mus išskirs“ vis labiau nutolsta horizonte, širdyje palikdamos tik taip ir neišsipildžiusių mažos mergaitės pasakiškų svajonių kartėlį bei kruopščiai po seksualios, sėkmingos, „kliovos“, visuomet pasiruošusios ir visad tuometiniam mylimajam prieinamos meilios moters kauke slepiamą gilią nepasitikėjimo savimi ir nesaugumo žaizdą...

Šiuolaikinėje sekso ekonomikoje būtent moteris a priori yra pralaiminčioji pusė, kuriai dažniausiai vienai tenka visos šių, numanomai laikinų ir neretai neįpareigojančių santykių pasekmės. Priversta ne tik nusileisti ir susitaikyti su kaip velnias kryžiaus įsipareigoti bijančių vyrų diktuojamomis santykio sąlygomis, bet dar ir vaidinti, kad tai ir yra tikrosios jos svajonės išsipildymas, ji visuomet liks alkana ir nepasiekiamos besąlygiškos meilės išsiilgusia širdimi. Todėl sąmoningai ar nesąmoningai siekdama balanso nevengs manipuliacijų, konkurencijos su kitomis varžovėmis, gundymų, klastos, išnaudojimo, net slapto keršto, galiausiai, tokiems toksiškiems santykiams perėjus į paskutiniąją – kovos – stadiją, jau atvirai stos į mūšį, kuriame įstatymas ir visuomenė lyg ir yra jos pusėje. Tačiau tik iš pirmo žvilgsnio. Iš tiesų tai niekas – nei teismai, nei antstoliai, nei vaiko teisės, nei viešoji opinija – negali jai padėti priversti tokį vyrą žiūrėti į ją kitaip kaip į gražų ir (su)vartotiną daiktą ar kaip į „tą kalę, kuri tiesiog nori pasipelnyti prisidengus vaiku“ aistrai išblėsus…

Tad kuris labiau manipuliuoja? kuris apgauna ir pasinaudoja? kuris daugiau nekenčia, tuo pačiu jausdamasis sutryptas į purvą ir bejėgis ką nors pakeisti? Iki kito karto, naujos pažinties, aistros, naujų iliuzijų kūrimo ir sudužimo…

Abu, vyras ir moteris, lyg musės dervoje, kapanojasi sekso ekonomikos liūne, iš kurio, atrodytų, nėra išeities. Ir tikrai nėra. Tol, kol Kitas lieka objektu, priemone, kūnu, statusu ar pinigine. Tol, kol jų santykio pamatuose lieka bent lašas savanaudiškumo ir vartotojiškumo.

Kontraceptyvų pramonė nukainojo sueities, o tuo pačiu ir moters vertę, padarė ją lengvai pasiekiama ir nesusaistančia pramoga, o nėštumą – neplanuotu ir nepageidautinu šalutiniu poveikiu ir nesaugumo bei atskirties šaltiniu ir manipuliacijos objektu. Jei anksčiau vaikų turėjimas įprasmindavo ištisų kartų gyvenimus, suteikdavo tėvams teisę globoti ir bausti, būti savo vaiku dievais, mokytojais ir darbdaviais, galiausiai – saugumą senatvėje, tai dabar jie tampa tik papildoma ir rizikinga ekonomine našta, veikiausiai niekaip ateityje neatsipirksiančia investicija.

Iš čia ir pats gyvybės nukainojimas, tautų demografinis traukimasis, lydimas egzistencinės beprasmybės ir rezignacijos. Ar tai vyktų pačiose jos ištakose, įščiose (abortai), ar jau gyvenimo kelio pabaigoje (eutanazija), tokioje pseudolaisvėje mirties kultūros dalgis atsiduria prie pat gyvybės medžio šaknų. Jis, nieko nepaisydamas, veikiai pakąs ir tuos gležnus meilės daigus, kurie nedrąsiai skleidžiasi pirmąsyk susitikus ir pažvelgus į akis Jam ir Jai.

Kol Jis ir Ji nesąmoningai sutinka su tokiomis žaidimo taisyklėmis ir leidžiasi būti objektyvizuoti ir paversti vartotojiško sekso ekonomikos įkaitais, tol šiems daigams nebus lemta augti, bręsti ir duoti pilnatvės vaisių. Gyvūnus valdo instinktai. Bet žmogus išties yra laisvas. Gaila tik, kad ta laisvė pabėgti nuo savo elgesio pasekmių dažniausiai reiškia mažiau arba jokios laisvės Kitam.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Life Site News       2018-09-7 16:32

https://www.lifesitenews.com/news/trump-on-abuse-crisis-sad-to-watch-because-i-respect-catholic-church-so-muc?utm_source=LifeSiteNews.com&utm_campaign=d971f6d9cc-ProLife_09_06_2018&utm_medium=email&utm_term=0_12387f0e3e-d971f6d9cc-401886513
WASHINGTON, D.C., September 6, 2018 (LifeSiteNews) – President Donald Trump called the allegations of widespread hiding of sexual abuse in the Catholic Church a “devastating” tragedy Wednesday, specifically singling out ex-Cardinal Theodore McCarrick.

“It’s so sad to watch,” Trump told the Daily Caller. “The numbers, the length of time, you know, going back 70 years, I think it’s having a really negative impact on the Catholic Church.”

“To me it’s one of the sadder stories ’cause I respect so much the Catholic Church,” he continued. “And to me it’s a very sad story.”

Last month, a Pennsylvania grand jury report identified 301 priests accused of hundreds of cases of sexual abuse, with six different dioceses allegedly hiding their crimes for several decades.

The “sophisticated” cover-up “stretched, in some cases, all the way to the Vatican,” Pennsylvania Attorney General Josh Shapiro said, with church leaders keeping “secret archives” of abuse “just feet from the bishops’ desk.” Numerous abusive clergy were not only protected but promoted, the report found.

The president specifically referenced former Cardinal Theodore McCarrick, who is accused of molesting minors, including harassing seminarians and having them sleep in his bed. Father Boniface Ramsey says he attempted to warn church officials about McCarrick for years, while Archbishop Carlo Vigano alleges that Pope Francis himself was warned about McCarrick, but helped cover up the allegations.

“I’m surprised at McCarrick, everyone knew him and so incredible to see these things,” Trump lamented. “It’s devastating for the Catholic Church.”

The president declined to say which if any church officials should resign, however, and struck a diplomatic tone regarding Francis. “The Pope is handling it, I guess the best anyone can handle it,” Trump said. “How is he going to handle it?”

According to excerpts of the 2018 book The Dictator Pope provided to LifeSiteNews, the pope’s insistence “that he too is a champion against clerical abuse” appears to have “evaporated with Benedict’s resignation.”

“For those paying attention, Francis started signaling the new direction immediately by choosing to honor one of the most notorious of the enabling bishops—namely his electoral ally Cardinal Danneels, who appeared with the new pope on the balcony at St. Peter’s Basilica on the night of the election,” author Henry Sire writes. “In the name of his favorite theme, ‘mercy,’ Francis decisively broke with the Ratzinger/ Benedict program of reform, reducing the penalty for priest abusers to ‘a lifetime of prayer’ and restrictions on celebrating Mass.”

Gražulis norėjo kaip geriau       2018-09-6 19:35

bet dabar KRIOKIA kaip MERGAITĖ.
Gal babkių gaila?
Juk ir PŪKAS per mergas vos nepadėjo ŠAUKŠTĄ?
Gal dabar jie pavydi HOMOSEKSUALAMS?
Šiems nors darbas ir SMIRDINTIS,bet yra garantuoti,kad jų partneriai nepastos.
Tai yra tik mano nuomonė,kuri gali nesutapti su visuotinai priimtina.

Misteris       2018-09-6 19:28

Dar viena puiki ANALIZĖ.
Bet IŠEITIS visada yra.
Tamsiausia būna prieš AUŠRĄ.
Nenuleiskite RANKŲ ir būsite APDOVANOTI.
Daugiau TIKĖJIMO.

Jules       2018-09-6 10:34

Taip, konspiratoriai planuoja ir rengia būsimus prezidentus šimtmečiu į priekį, be jokios abejonės, ir tai visuotinai žinoma. Toks suplanuotasis dešimtmečiais į priekį šiandien yra Macron’as nuo žodžio “Bolšė”(больше). Ir Obama, ir daugelis kitų, kuriuos netrukus išvysite ir kandidatuose į LR prezidentus.

2045 metai       2018-09-6 5:55

Lietuvos rinkėjai su didžiuliu entuziazmu išrinko Gražulytę Seimo nare. Pagaliau Petras išleistas į pensiją prarado ir apsėklintojo pareigas.

Life Site News       2018-09-5 23:39
Dorų žmonių       2018-09-5 13:58

gyvenimas keliasi į pogrindį.Jie gyvena savo gyvenimus ir mokosi būti nepopuliarūs.Gaila jaunimo,kuris gyvena brukama pramogų dvasia ir jau rugsėjo 1 jiems tampa iššūkiu bei nepakeliama našta.Auklėti mokyklose jaunus saiko dvasia taip pat nepopuliaru.Reikia užkariauti tolius ,kosmosą,robotus…Vaikai prieš miegą geria valerijonus.Tokia “kietų vyrukų ” kaina.Tokiems išsigelbėjimas provincija su jos lėtu tempu ir mažesne pagundų galimybe.Nors ir čia skyrybų bumas bei jaunesnių žmonų mada.

birute       2018-09-5 10:31

Nu zinot…gaila grazulio..lyg jis ta Birute butu isprievartaves,...amziuje ta Birute,o kur jos orumas gultis su nepazistamu iskart,o dabar visur viesinasi-anksciau tokios buvo vadinamos .....nu nera zodziu-prisidirbo tai bent tyletu…o vaiko gaila,aisku niekuo nekaltas,bet apie tokia motinele….

Birute,bet ne Palangos       2018-09-5 10:27

Aciu.Geras straipsnis….

albina       2018-09-5 9:38

Jeigu visa ko pagrindas tik materialūs dalykai,tai apie jausmą ne verta kalbėti.Dėl sunkaus gyvenimo mūsų senolės turėjo tapti prostitutėm?Buvo ir yra išdidžių ir orių merginų,dar vis žinančių žodį NE.Neteisinu vyrų,bet MOTERIS diktuoja,kaip su ja elgtis.Ir kai panelei tinka kelių vaikų tėvas,tinkantis jai į tėvus amžiumi,kai ji leidžia žurnalistams narstyti smulkmenas apie vaikelio gimimo aplinkybes,kaip ją gerbti?Nieks nepasikeitė tarp vyro ir moters:abu siekia ir ieško meilės.Ir laimingi,kai randa.

Jules       2018-09-5 9:36

Gal nereiktų taip sakyti, nelogiška, kad „šiuolaikinėje sekso ekonomikoje būtent moteris a priori yra pralaiminčioji pusė, kuriai dažniausiai vienai tenka visos šių, numanomai laikinų ir neretai neįpareigojančių santykių pasekmės“. Ir apskritai ant šiaip vyrų, eilinių, paprastų Lietuvos vyrų nereiktų irgi visus šunis karti, nes mes ir mūsų elgesys, pasaulio supratimas ir pajautimas priklauso didžia dalimi ir nuo pačių moterų, mamų, mokytojų, docenčių ir pan. Mes, eiliniai vyrai, gyvename 17 metų trumpiau, o statistika nėr ko tikėti – po šimto metų bus pateikti tikslesni duomenys apie dabartį. Kiek vyrų žuvo per du konspiratorių suvairuotus mūsų tėvams ir seneliams pasaulinius karus ir pokary, nežinote? Žinoma, italės, vokietės ir prancūzės beveik visos buvo išprievartautos išvaduotojų, denacifikuotos, nutautintos ir praskiestas jų genofondas aukštesne nugalėtojų rase kaip ir Vakarų Lietuvoje. Mano senelis, pavyzdžiui, ne vieną po karių kuopinių seks orgijų išgelbėjo, išlupdamas konkorėžius iš gyvybės kelio, močiutei akis užsidengus, kad nematytų tokios kruvinos, kraujojančios gėdos, tada nereikia taip jau vien ir mus, eilinius vyrus, kaltinti bele kuo. Taip buvo išgelbėta ne vienos jaunos merginos ar bėgančios ir besislapstančios vokietaitės gyvybė. Vakarų Lietuvoje lietuvaitės patyrė tą patį, ką ir vokietės, prancūzės ir italės po liberal demokratinio išvadavimo ir nacizmo jungo. Rusijoje, manau, žinote, kas toks dabar ten Liberal dimokratų vadas, tiesa?

Jules       2018-09-5 9:11

Iš tikro, ką veikia Žmogaus teisių, konkrečiau, moterų teisių gynėjai ir gynėjos, kai milijonai dailių, labai gražių, jaunų merginų ir moterų paverstos sekso pramonės vergėmis - oligarchų vergėmis dėl begalinio skurdo ir socialinės atskirties? Kodėl tie Žmogaus teisių gynėjai nestabdo socialinės atskirties vystytojų ir skurdo plėtotojų pagal slaptą konspiratorių planą, kai jaunoms merginoms nebelieka kito pasirinkimo, kaip tik tapti sekso pramonės vergėmis? Ir tik nesakykite, kad kiekviena jų turi pasirinkimą, kai jo išties nėra. Jei taip būtų - tai viso šito nebūtų, kaip nebūtų ir Blogio imperijos su jos sąjungininkėmis.


Rekomenduojame

Arkiv. Sigito Tamkevičiaus homilija Aušros Vartų atlaiduose: Gailestingumo pamokos

Istorinis įvykis Lietuvoje: advokatas Saulius Dambrauskas kviečia ginti viešąjį interesą ir tapti grupės ieškinio nariu

Andrius Švarplys. Trumpas žmonijos istorijos įvadas :)

Vytautas Radžvilas. Artėjant geopolitinės sistemos audrai

Andrejus Gaidamavičius. Labanoro regioninio parko valstybiniuose miškuose atsivers dar apie 90 ha naujų plynių!

Vidas Rachlevičius. Atėjo lūžio taškas – Lietuvai ir vėl reikia rimtai rinktis

Jonas Kaminskas. Vyriausios Rinkimų Komisijos nariai nesuprato ar nenorėjo suprasti?

Vidmantas Valiušaitis. Nejau Šakalienės ir Majausko įstatymas yra aukščiau už Lietuvos Konstituciją ir Visuotinę žmogaus teisių deklaraciją?

Rimantas Dagys. Ką reiškia Lygių galimybių kontrolierės Agnetos Skardžiuvienės išpuolis prieš Katalikų bažnyčią, policiją, teismus?

Rasa Dijokaitė. Ko mokoma tėvų terorizavimo kursuose ir kas pareikalaus, kad tai liautųsi?

Valdas Vasiliauskas. Tušti mokyklų suolai

A.Merkel ES „vizija“: tolerancija – „Europos siela“, kad apgintume savo bendruomenę, reikalinga „tikra ES kariuomenė“, bet ji nebus „anti-NATO“

Tautos forumo kreipimasis dėl Sąjūdžio istorijos falsifikavimo LRT ir VU TSPMI

Vincentas Vobolevičius. Keistas vidutinės pensijos ir skurdo rizikos tandemas

Aušra Gabalytė, Aikštės TV: įsimintinos akimirkos iš „Tikinčiųjų teisėms ginti katalikų komiteto“ 40 metų jubiliejaus paminėjimo

Vaiko teisių apsauga: Lino Kukuraičio ir Rimanto Dagio diskusija Marijos radijuje

Audrius Bačiulis ir Vytautas Sinica apie naujausią Emanuelio Macrono „išradimą“: „Nacionalizmas yra patriotizmo išdavystė“

Nida Vasiliauskaitė. Apie populizmą

Aušra Maldeikienė. Vakarykštės dienos užsienio politika

Andrejus Gaidamavičius tiems, kurie myli mišką, bet sako: „Tai kad aš nieko apie jį neišmanau…“

Neterminuotą streiką pradėję mokytojai nusiteikę ryžtingai

Sušaudytos ir nukankintos Lietuvos vyriausybės

Algimantas Rusteika. Laiko jums liko nebedaug

Sekmadienį Vilniuje paminėtas Holodomoro 85-etis

Geroji Naujiena: „Palaiminti dvasingieji vargdieniai: jų yra dangaus karalystė“  (Mt 5, 3)

Vytautas Sinica. Ir katalikų pogrindis bus paniekintas

Rimantas Rubavičius. Apie toleranciją

Valdas Vasiliauskas. E. Macrono „Potiomkino kaimai“, arba Ar Amerikai reikės trečią kartą gelbėti Europą?

Algimantas Rusteika. Dveji metai su Donaldu Trumpu. Jūsų dėmesiui – lietuviško ikilytinio, lytinio ir polytinio elito analizė

Jurga Lago. Apie tą Lietuvą, kuri it bloga motina, pati patyrusi smurtą, nemyli savo vaikų

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.