Dienos aktualija

Rasa Čepaitienė. Prof. Edvardas Gudavičius: In memoriam

Tiesos.lt redakcija   2020 m. sausio 29 d. 7:13

34     

    

Rasa Čepaitienė. Prof. Edvardas Gudavičius: In memoriam

Profesoriaus Edvardo Gudavičiaus paskaitų klausytis neteko, bet jis buvo mano paties pirmojo „mokslinio“ darbo – pirmojo kurso kursinio apie Bychovco kroniką – vadovas. Tad, nors medieviste taip ir netapau, tam tikra prasme irgi galiu vadintis jo mokine.

Pačiame postsovietinės transformacijos įkarštyje kitų VU dėstytojų – neramių, stresuotų, kaprizingų, niūrių, pretenzingų, nesuprantamų... – tarpe jis išsiskyrė kažkokia nepajudinama vidine ramybe ir besąlygiškai pagarbiu bei betarpišku santykiu su pašnekovu, net jei jis tebūtų fuksas iš gilios provincijos. Tai darė įspūdį ir kėlė nuoširdų pasitikėjimą, juolab žinant jo nepajudinamą autoritetą istorikų bendruomenėje.

Vėliau, jau doktorantūroje, ir pačiai tapus dėstytoja, nesyk teko kartu budėti katedroje vis persimetant vienu kitu žodeliu. Krito į akis jo paprastumas ir nuolankumas kitų poreikiams, atvirumas pasakojant asmeninio gyvenimo, vaikystės epizodus. Jei „niekam jo nereikėjo“, kartais užsnūsdavo.

Pamenu, sykį atsivedžiau į darbą dar mažą sūnų ir tas, pamatęs Profesorių snūduriuojant, priėjęs atidžiai į jį pasižiūrėjo ir švelniai paglostė jam rankovę... Žinojo, kas jis toks. Apskritai, žodis „profesorius“ jam buvo E. Gudavičiaus sinonimas.

Paskutinį kartą susitikome prieš kelis metus reabilitacijos centro sporto salėje, kur atsistatinėjau po operacijos. Buvo kiek juokinga ir graudu stebėti, kaip jaunutės kineziterapeutės vadina jį Edvardu (visus pacientus vadindavo tik vardais), ir švelniai, bet įsakmiai verčia sukti kokią rankeną ar „dviratį“, ką jis darydavo su jam būdinga kantrybe ir nuolankumu.
Kartais persimesdavom pajuokavimais apie savo sunkias ir dažnai nevykusias pastangas, mat mane lengvai atpažino.

– Ar žinote, kas jis toks? – neiškentusi kartą tyliai perklausiau mūsų jaunųjų trenerių.

Merginos nežinojo, tad teko paaiškinti, kad padeda didžiausiam lietuvių istorikui.

Ilsėkis ramybėje, Mielas Mokytojau, buvęs mums visiems pavyzdžiu, kaip būti tikru mokslininku ir tikru žmogumi…

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Tvankstas       2020-02-2 22:26

Prašalietis     2020-01-30 8:06——————‘Dar yra vienas tautiškai patriotinis “lunatikas” prisistatantis trečio ir ketvirto žemės judėjimo atradėjas inž. Zlobinas,“moksliškai ir kompetentingai"komentuojantis Alke,..’
Nejučia, po truputį, atsitiktinai tenka gilintis į įvairias paslaptis, kurias mokslas neseniai atskleidęs ir dažnai net knygos jokios apie tai nėra.
Žingsnis po žingsnio artėju ir išsiaiškinant – ar tikrai yra trečias ir ketvirtas Žemės ašies fiziniai judėjimai, kuriuos atrado inž. Romualdas Zubinas ?
Naršant pagal pnas org man atsiunčiamus darbus ir juos pagal raktinius žodžius plačiau nagrinėjantis internete ar Youtube mokslinių atradimų temomis, pastaroji tiesiog pateikia mano ieškomų temų potemius, už ką tikrai esu dėkingas šiai sistemai.
Pateikta man buvo Džanibekovo efektas, buvo pateikta milijonais metų iš to paties vulkano tekėjusios lavos skirtinga magnetinė orientacija – vienas sluoksnis į šiaurę, kitas į pietus, ir taip kartojantis, taip pat buvo pateikta su Džanibekovo efektu hipotezė apie Žemės branduolį, kuris yra milijoną ar milijardą kartų sunkesnis už likusią dalį ir netaisyklingos formos, kas sąlygoja Džanibekovo efektą Žemei, taip pat, kad nuo Pangėjos laikų Žemė kone dukart išaugo ir tebeauga branduolio atstūmtų ir atvėsusių medžiagų dėka. Taip pat pateikta ir Žemės polių persivertimas ir paaiškinti galimi susiję reiškiniai.
Tada kyla klausimas – inž. Romualdas Zubinas yra genijus savo 3-iuoju ir 4-uoju dėsniais ?
Suprantu ir jo paklydimus dėl šumerų karalių sąrašo, kuriam 450tūkst. metų – kuris genijus nepasiklydo ezoterijoje ?
Išpilant iš vonelės vandenį, kai nupraustas kūdikis, kūdikis NĖRA išpilamas. Taip ir inž. Romualdo Zubino pasisakymuose, knygose reikia imti tik protingąjį grūdą, bet ne visą krūvą juodžemio, išauginusio tą grūdą.
Suprantu ir atradimų autorių – norisi būti pripažintam dar gyvam esant.
Ko nesuprantame, bent nesityčiokime, ką suprantame – prieštaraukime objektyviais faktais, bandykime suprasti nors ir vieną mintį iš daugybės abejotinų ar nežinomų.

Prašalieti,       2020-01-31 20:22

o norėjai pasakyti, kad Dubna ir jos bombačkos yra viskas, ane? O trijulės veselijoje ar buvai, ką?

Keliu       2020-01-31 8:34

“sviesuoliu” turgus.Savo paklodes galetumet rasyti i spauda.Pav. “Literatura ir menas”.Tiesos portalas nneskirtas jusu protingoms ir visavertems recenzijoms.

Kai       2020-01-31 8:27

kurie istorikai, prisitaikeliai prie siuolaikinio mastymo choro, ir puspadzio neverti sio garbingo istoriko ir zmogaus.

Prašalietis       2020-01-30 22:18

tiek>Prašalietis 2020-01-30 17:29 2020-01-30 21:31, Galiu pasakyti,kad kokiems prancūzams su savo istoriniu “baziniu” akiračiu, pasilyginus su šiuolaikiniu lietuvišku tautinių “istorikų baziniu” akiračiu, būtų tas pat kas lyginti Prancūzijos ekonomiką su Lietuvos ekonomika. Prancūzai istorinius dalykus vadina savo vardais, ir viskuo kas buvo jų istorijoje didžiuojasi. Nors buvo ir kruvina revoliucija, buvo istorijoje Paryžiaus Komunoje ir pirmieji pasaulyje tikri komunistai,buvo ir karinių pergalių ir karinių pralaimėjimų, turėjo filosofų socializmo teorijos pradininkų, ir galvas viešai aikštėse baigė kapoti tik 1939 liepos 17,kalėjime paskutinį kartą hiljotinavo 1977 rugsėjo mėnesį ir t.t.. Na o tokį primityvų“tautinį istorinį” ir propagandinį briedą, kokį šiandienos “patriotiniai mokslininkai” skleidžia dar neišsivakščiojusiems tautiečiams juos “auklėti patriotine dvasia”, nuo 2014 metų “moksliškai"sugeba pavaryti banderinės Ukrainos “intelektualiniai"chalopai. Su lietuviais “moksliniu lygiu"pradeda susilyginti Ukrainos šiandieniniai “intelektualai” su į prezidento kėdę atsisėdusiu profesionaliu klounu Zelenskiu priešakyje.

Prašalietis       2020-01-30 21:45

Susimovei, Prašalieti, 2020-01-30 20:41, “Dasimausiu iki galo”, ir kad Tamstai lansberginis tautos istorijos “supratimas” būtų dar “originalesnis, adekvatesnis”, labiau atitinkantis “tautos"lūkesčius ir tau susidarytų apie Lietuvos istoriją kuo geriausias įspūdis, pacituosiu tau dar trumpą originalią, įspūdingą, tautinę, patriotams viską apie istoriją ir gyvenimo prasmę pasakančią citatą iš šiandieninio “tautos šviesuolio” V.Lansbergio istorinio šedevro “Santykis yra viskas”: “Viena svarbiausių nūdienos užduočių – tai santykių gerinimas su šūdu.
Šūdas yra faktas, todėl klaida būtų vengti šių santykių – apeiti, neliesti ir neuostyti. Vadinti šūdą tik slapyvardžiais. Manoma, kad šūdas nuo to tik dar labiau šūdėtų”.... Pabaigai ištraukėlė iš beretinių“patriarcho” V. Lansbergio sudainuotos kandidatinės dainos reklaminiame rolike prezidento rinkimų kampanijos metu per TV:
O kam man tos garbės,
Jei žmonės aplink mane liūdės…

tiek>Prašalietis 2020-01-30 17:29       2020-01-30 21:31

Tamsta nori pasakyti ,kad prancūzai,lenkai,vokiečiai ,rusai ,anglosaksai ,etc.savo istorijas “kalė” tokiu pat būdu,kaip tai padaryta su lietuvišku istoriniu pasakojimu?:))).Ten ,taip sakant ,jokio šališkumo ,jokios romantikos ,jokių politinių tikslų ? Bet tokiu atveju pačiam tiesiog linkiu kiek praplėsti savo “bazinį” akiratį. Be pykčio,škia.

Susimovei, Prašalieti,       2020-01-30 20:41

nes būtent pats ir dezinformuoji, balamutyji runkelyną be faktų ir įrodymų, nesakydamas arba tyčia slėpdamas, ką Landsbergis konkrečiai, kada ir kur bei kokiomis aplinkybėmis ir už ką pavadino šunauja tris “Respublikos” dezistus. Net jų pavardės ten parašytos, tad gali susirasti tą tikrąjį šaltinį, bet pačiam jo nereikia, nes svarbiau dar keletą runkeliokų apšauti arba susimedžioti. Trys “Respublikos” dezistai nėra tauta, Jūsų žiniai, ar supratai, istorike?

Prašalietis       2020-01-30 17:29

tiek 2020-01-30 14:57, Tavo žiniai,” mūsų ,lietuvių , istorija ištisai suklijuota ir tūkstančių svetimų interesus atstovaujančiųjų pasakojimų atplaišų”.., “rezultate neturimas originalios ,adekvataus tautos istorijos pasakojimas”, reiškia, kad apie istoriją neturi “žalio” supratimo. Nes ir “ATSIRADĘS ORIGINALUS, ADEKVATUS, IŠRAIŠKINGAS, MENIŠKAS, PATRIOTINIS ir t.t. TAUTOS ISTORIJOS PASAKOJIMAS”, nieko bendro neturi su tikra Tautos istorija. Tikra Tautos, Nacijos istorija tėra tikri ir visuotinai pripažinti faktai, kuriuos patvirtina istoriniai rašytiniai šaltiniai, istoriniai paminklai jų liekanos, kiti istorinių faktų įrodymai. Nori šiandiena daugiau mažiau adekvačios, truputį pagražintos Lietuvos istorijos-paskaityk A.Šapokos 1936 metų “Lietuvos istoriją”, palyginimui, paskaityk skurdesnę ir lakoniškesnę Tarybiniais laikais leistas Lietuvos istorijas. Na o panorėjęs “originalių, adekvačių”, lansberginio durnių laivo interesus ginančios “istorijos” pasakojimų skirtų mažai ką suvokiančių eilinių runkelių( V.Lansbergio tautiečių seniai duotas vienas iš apibūdinimų, kiti apibūdinimai - šunauja, kurdupeliai), klausyk LRT laidas, skaityk šiandieninių “tautiškai patriotinių mokslininkų” kaip Anušauskas, “politologų” kaip Laurinavičius ir t.t. istorinius"pasakojimus, ir tu pajausi tautiškai patriotinį “istorinės lietuvių tautos didybės kaifą”. Sužinosi"originalų ir adekvatų istorinį faktą”, kad pokario metais “buvo” Lietuvos valstybė, kuriai išsikasęs miškelyje bunkerį “prezidentavo” buvęs nuo 2018 metų tos Lietuvos"vadovas” Ramanauskas-Vanagas”. Sužinosi, kaip Noreika 1933 metais"labai pamilo” Lietuvos žydus, pasekoje karo metais, būdamas hitlerininkų okupuotos Šiaulių apskrities viršininku,“organizavo žydų gelbėjimo pogrindį ir jam vadovavo”, konspiracijos tikslais pogrindis “buvo po 3 pogrindininkus”, kurie vieni apie kitus nieko nežinojo. Nežinojo nieko apie pogrindininkus ir pogrindžio organizatorius ir vadas Noreika-Vėtra, bet vistiek “pogrindžiui sėkmingai vadovavo”, taip “išgelbėjo” nuo mirties minias žydų ,kurių, beje, taip pat niekas nei karo metu nei po karo neaptiko. Tavo žinai, visa tai “pamatė adekvatus ir originalus”, savus ir lietuviškus interesus ginantis “istorijų” pasakotojas iš Genocido Centro. O kur dar “originalūs”, lietuviškus interesus atstovaujantys “istoriniai"pasakojimai apie Škirpos “žygdarbius” kovose su fašistiniais okupantais… Dar jei nepavyksta išgirsti “originalių, lietuviškus interesus ginančių istorijos"pasakojimų ir šia tema parašinėjimų, paskaityk po šiuo straipsniu “tautiškai patriotinių” Tvanksto komentarų.... Juos paskaitęs, pats ir “be didžiausių lietuvių istorikų suprasi”, kad pasaulyje šumniausi visais laikais buvo lietuviai, nes iš jų palikuonių “atsirado” balta žmonių rasė, po to ir lietuviai “pagimdė” ir kinus su japonais. Kaip ir lietuvių kalba “pasaulio kalbų Motina, pagimdė” pirmiausia ukrainiečiams Ukrų kalbą-“pasaulio kalbų Tėvą”, na o paskui su Ukrų “pasaulio kalbų Tėvu” “pagimdė” ir visas likusias pasaulio kalbas. Dar sužinosi, kad ne tik šiandieninių ukrainietiškų kocholų pro pro jiems “iškasė” Juodąją jūrą, bet ir lietuvių pro pro prieš 70 tūkstančių metų, kai jie"pradėjo mokytis kalbėti lietuviškai ir taip pat laisvalaikiu pradėjo mokyti pasaulio tautas kalbėti savo kalbomis, anksčiau už Ukrų pro pro, iškasė mums lietuviams ir niekam kitam Baltijos jūrą ir supylė iš smėlio Neringą. Manau po mano kuklaus ir diletantiško pastebėjimo Tamsta surasi ko paklausyti ir ką paskaityti, kad tu pagaliau pasijaustum Nausėdos “statomoje gerovės valstybėje” ir “patriotinis” Lietuvos istorijos įspūdis tau pasidarytų tiek geras, kokio net nei maloniausiame sapne nebūtum susapnavęs….

tiek       2020-01-30 14:57

..“didžiausiam lietuvių istorikui”....- jei Gudavičius taip tituluojamas ,tai kodėl rezultate neturime originalios ,adekvataus tautos istorijos pasakojimo? Kodėl mūsų ,lietuvių , istorija ištisai “suklijuota” ir tūkstančių svetimų interesus atstovaujančiųjų pasakojimų atplaišų ? Dažnai labai prieštaringų ? Aplamai ,kiek teko jį matyti TV kartu su Bumliausku - įspūdis tikrai ne per geriausias.

stasys        2020-01-30 8:54

Visai įdomi diskusija išsivystė per mirusio žmogaus šermenis . Gal ten reiktu kiek palūkėti kad bent dulkės nusėstu ant batų lydint žmogu į jo amžino poilsio vietą..  Na bet jei neišeina ir reikia ir kitaip negalima Tvankstui padedant .. prašom ir nesikuklinti Tiesos diskusiju stalas visada tuščias ir paruoštas ..tamstu užkandai ir ‘kavai’ .

Prašalietis       2020-01-30 8:06

Po a.a. prof.Gudavičiaus mokintų ir neeiliniais žmonėmis tapusių asmenybių pasisakymų šia liūdna proga yra juokinga stebėti, net ir In memoriam proga atsirandančius"iš niekur” ir savo “neeilinį filosofinį protą” vieni kitiems demonstruojančius,savo “kompetentingas nuomones"reiškiančius, visokių tiesų ir istorijos faktų“tautinius žinovus”. Nuo pirmos klasės pasidariusiam “istoriku” ir jau 37 metus “filosofija užsiiminėjančiam šiandieninės tautinės patriotinės filosofijos gigantui”  prof. Gudavičiaus visuotinai pripažinti darbai istorine tema tėra “užstalės anekdotų lygio”, o a.a. prof.Šliogeris dėl savo “filosofinių klaidžiojimų sirgo raupais ar niežais”. Prisistatydamas kaip “aristotelininkas” ir tik “tikrų mokslų mokslininkas”, kuriam, kaip ir Aristoteliui “tiesa yra brangiau už viską”, kuo gi šis"intelektualas pagrindžia” savo komentare a.a.prof. Gudavičiaus, a.a. prof.Šliogerio adresu išsakytas “savo tiesas”, cituoju"visų laikų Lietuvos mokslininką”:“Esu inžinierius pagal išsilavinimą, supratimas apie Šliogerį jau 37 metai užsiimant filosofija,dirbdamas prie 70 tūkst. metų kalbų vystymosi ir istorijos,, susipažįstant ir pakankamai giliai su įvairių mokslų duomenimis, manau tikrai galiu vertinti Gudavičiaus ‘pletkus’, norimus pateikti kaip mokslą”. Šis “visų laikų Lietuvos mokslininkas” nurodo kur yra"taip reikalingi Tautai ir žmonijai” jo “parašyti moksliniai darbai”- ” po 12 metų sąrankos apie 120 GB dviejuose kompiuteriuose yra Nyderlandų policijos sunaikinamos, sunaikinama apie 30 tūkst. A4 atspausdintų lapų, dešimtys knygų įvairiomis kalbomis, dešimtys įvairių kalbų žodynų, dešimtys CD su įrašyta informacija, rinkta 12 metų”... Diskutuoti,sutikti ar ką nors prieštarauti tokiam šiandieninio lansberginio durnių laivo” mokslininkui”, kuriam lietuvių kalba tapo"pasaulio kalbų Motina”, kaip ir šiandieniniams ukrainiečiams,kuriems jų proseneliai Ukrai” prieš 70 tūks. metų iškasė” Juodąją jūrą ir, kuriems šiandieninė Ukrų kalba yra pasaulio tautų kalbų Tėvas, tegali konstruktyviai prie butelio “moksliškai"pabendrauti. Dar yra vienas tautiškai patriotinis “lunatikas” prisistatantis trečio ir ketvirto žemės judėjimo atradėjas inž. Zlobinas,“moksliškai ir kompetentingai"komentuojantis Alke, kuriam niekam “nežinomus žemės judėjimus padėjo atrasti senovinės, pasaulio kalbų Motinos lietuvių kalbos žinojimas”. Tokie šiandieniniai “tautinių intelektualų moksliniai sugebėjimai pažinti 70 tūkst. metų kalbų raidos ir kitokias objektyvias tiesas” jiems “suteikia patriotinę galimybę surikiuoti” šiuolaikinius mokslus ir mokslininkus į “jiems priklausančias"vietas, ne prasčiau kaip Gorbačiovinės eros pabaigoje"gydė“Kašperovskis “stebūklų ir hipnozės pagalba”, Čiumakas darė tą patį“pakraudamas gyvybės galių” į namuose prie TV sėdinčių,iš kranų vandens į stiklines prisileidusių naivių perestroikinės demagogijos “nukvakintų” žmonių mases. Gerai, kad šiandieninių“tautinių aristotelininkų” nemato Aristotelis, kuriam savo mokytojo Platono kritika netrukdė išlikti objektyviu tiesos ir pažinimo būdų ieškotoju. Aristotelis savo laiku tik papildė ir išvystė žmonių pažinimo galimybes, Platono “olos Alegoriją” ir t.t… Tai yra kaip šiandiena suvokti, kad pagal Platoną tiesa yra 3+5=8, o pagal Aristotelį  tiesa yra ir 3+5=8 ir 5+3=8….

Al.       2020-01-30 1:22

Nors Tvankstas gal čia ir ne pats kukliausias, bet nuomonei apie Gudavičių beveik pritariu. Žmogus jis gal ir geras, bet, mano nuomone, istorikas paviršutiniškas ir per mažai savikritiškas - Lietuvos karaliai buvo niekšai, nes visų karalysčių karaliai buvo niekšai. Grynai marksistinis požiūris. Aišku, kam tie įrodinėjimai, jei yra klasių teorija.

StasysG       2020-01-29 23:32

Tvankstas     2020-01-29 20:14
“kai dabar žiniasklaida mirga anglicizmais ir nelietuviška sakinių sandara.”.
Tai ką ponas inžinierius su “žiniAsklaida” nori pasakyti? Iš kur atsirado tas toks monstras - terminas? Vietoj “spauda” rašysim “žiniAsklaida”?  Juk techniškai ŽINIA nesklinda. Sklinda dvejetainiai kodai. Informacija.

ah1       2020-01-29 22:45

Tvankstui : na tai tas,  kad kunigaikščiai naudojo kirilicą, kirilica kunigaikščio Algirdo antspaude. O kaip vadinti tai kad šiandien stengiamasi nenaudoti tikrojo pavadinimo rusėn.Великое князство Литовское, Руское, Жомойтское и иных,  tiesioginio vertimo “Didžioji kunigaikštystė Lietuvos, Rusijos, Žemaitijos ir kitų”? Kas slepiasi už runų, Žemaitijos/Samogitijos ir ...  godlapių?

Tvankstas       2020-01-29 20:27

ah1 - na ir kas, kad nėra Statutas parašytas lietuviškai ? Štai ‘Russkaja pravda’ yra 1480 m. perrašymo ir ten daugybė teisinių žodžių yra lietuviški, pvz. ‘tivun bojarsk’, ką jau prieš beveik 50 metų paaiškino Č. Gedgaudas.
Visi Europos raidynai raides vadina lietuviškais vardais : finikiečių, graikų, liaudynų, runos ypatingai gražiais lietuviškais vardais.
AŪŪŪŪŪŪŪŪŪŪŪŪŪŪŪŪ Lietuvos kalbininkai, istorikai, ar bent yra vienas, kuris parašė mokslinį darbą iš Europos raidynų raidžių lietuviškų vardų ?????????????????????????
Nėra pinigų, nėra grantų ????????????????????????????

Tvankstas       2020-01-29 20:14

Man labai mažai tenka skaityti lietuviškai, tai tęsiasi 40 metų, rašydamas pasisakymus, savo kalbos netaisau, kai būna pasisakymas paskelbtas, tada pačiam tenka stebėtis kitų kalbų išsireiškimais, kuriuos parašiau.
Dar viena, tai išvardinimai kabutėse kai kuriais atvejais yra nesuvokiami kritikui, kaip pvz. ‘varant mokslo miglovarą’ - daugybė mokslų yra pseudomokslai, kaip psichiatrija, psichologija, psichoanalitika, istorija, politologija, filologija, ir jos dalis kalbotyra…, vardinti ilgai reikėtų, tai ‘varant ... miglovarą’ yra pabrėžtinai nurodomas loginės sekos nebuvimas.
Esu inžinierius pagal išsilavinimą, tai irgi deda antspaudą, kai mokaisi ir dirbi rusiškoje ir rusicizmų pilnoje aplinkoje, kur ištarus ‘veržlė’ būsi nužvelgtas, nes visi sako tik ‘gaikė’, kai dabar žiniasklaida mirga anglicizmais ir nelietuviška sakinių sandara.
Savikritika ? Kai žmogus nebeturi ką pasakyti, tai reikalauja iš kito savikritikos, pelenų barstymosi ant galvos judėjo - krikščionišku būdu.
Ar ne taip, Jota alias Nijole ?

ah1       2020-01-29 20:01

In memoriam – lotyniška frazė, reiškianti – „kieno nors atminimui“, vartojama reikšme – mirusiojo atminimui.
Tai lietuviškai kas trukdo rašyti? Kas trukdo rašyti lietuviškai ” mirusiojo atminimui”?. “Barbarizmus lauk iš lietuvių kalbos” mokė mane mykykloje.

Didžiam kalbininkui Tvankstui       2020-01-29 19:38

“Dar 16 metų būdamas devintoku 1978 m. priėjau išvadų,” (!!),  “apipilti savo supratimo lygiu” (!), “grojau su viena styga”, “varant mokslo miglovarą”, “parašau laikas nuo laiko”, “labai gerai įsisavinau”, “sutinku išmanymą”, “Mes nei vienas neturime” ir t.t. Čia dar ne visos klaidos.

Tas, kuris TIKRAI gerbia lietuvių kalbą, TOKIŲ klaidų nedaro. Geras kalbininkas net nesugebėtų jų padaryti.

Nepyk, Tvankstai, bet truputėlį savikritikos.

ah1       2020-01-29 19:36

O LDK- pilnas pavadinimas pagal Lietuvos statutą (XVI a.) – Didžioji Lietuvos, Rusijos ir Žemaitijos kunigaikštystė  rusėn.Великое князство Литовское, Руское, Жомойтское и иных, tai va vertime turėtų būti ne LDK, o DKLRŽ ir kitų tai yra   Didžioji kunigaikštystė Lietuvos, Rusios,Žemaitijos ir kitų, va tada būtų teisinga, nes būtų vadovaujamasi orginalu ir vertimu ių orginalo. Todėl visų pirma derėtų padaryti reviziją pavadinimuose ir naudoti tokius pavadinimus kokie orginale, va tada artėsime prie tiesos. Tiesa Jus išlaisvins mokė rabis- mokytojas Jėzus/Jašua/ “Jahvė gelbėja”. Pradėkim nuo LDK virsmo į “DKLRŽ ir kt.”  Didžioji kunigaikštystė Lietuvos, Rusios,Žemaitijos ir kitų, laisvę pažiniam protui.

ah1       2020-01-29 19:10
ah1       2020-01-29 18:46

Tvankstui: o ką mes žinome apie Lietuvos istoriją parašytą  dievai žino kieno - LDK statutas ne dabartine lietuvių kalba, kunigaikščių laikškai lotyniška kalba?  Turi tik tai ką apie mus prirašę okupantai dvasios ir teritorijos. O ir žodis “istorija” yra barbarizmas, išvertus iš kitų kalbų žodis “istorija” lietuviškai atitinka žodį “pasaka”. Tai va tikime barbarų pasakomis o savas pasakas nurašę šiukšlynan, kai tuo tarpu savo tautos pasakose sudėta savos tautos išmintis ir pasakos. Visų pirma turėtume barbarų pasakas vertinti kritiškai dėl barbarų subjaktyvumo.

Tvankstas       2020-01-29 18:39

StasysG - Gudavičiui Vytautas Didysis buvo šunsnukis, o man visiems laikams Gudavičius liko šunsnukiu.
Noriu priminti, kad istorikas Žiugžda irgi buvo akademikas.

StasysG       2020-01-29 18:24

Tvankstai (16.44), o dar tiksliau ir trumpiau galite?

Devyni amatai -        2020-01-29 18:22

dešimtas badas smile . Kartais gylis svarbiau negu plotis.

Tvankstas       2020-01-29 16:44

13:02 - tai ne išsiliejimas, tai mano supratimas apie Šliogerį kaip filosofą ir jo mintis, man pačiam jau 37 metai užsiimant filosofija. Dar 2004-2006 m., kai filosofai Radžvilas, Degutis, Šliogeris sirgo liberalizmo raupais ar niežais, esu daugybę kartų pasisakęs po jų straipsniais, labai kritiškai vertindamas jų, kaip filosofų, paklydimus.
Tai mano supratimas apie Gudavičių kaip istoriką ir jo darbus istorinių užstalės anekdotų lygiu, kaip moksline metodologija, kurie atkartojami tęsėjų Bumblausko, Petrausko ir Co. ‘Lietuvos istorijos naratyvais’. Dar 16 metų būdamas devintoku 1978 m. priėjau išvadų, kas vėliau buvo paskelbta V. Suvorov knygoje ‘Ledlaužis’. Domėdamasis savarankiškai istorija nuo pirmos klasės ir dėl to išmokdamas vis daugiau kalbų, perskaitydamas daugiau kaip 20 kalbų knygas, straipsnius, ištraukas, dirbdamas prie 70 tūkst. metų kalbų vystymosi ir istorijos, susipažįstant ir pakankamai giliai su įvairių mokslų duomenimis, manau tikrai galiu vertinti Gudavičiaus ‘pletkus’, norimus pateikti kaip mokslą.
Apie Mačernį nesu rašęs, tai aiškus šmeižtas, siekiant pilti pamazgas, tai ko nesu minėjęs.
Tai mano supratimas ir iš to supratimo išplaukiantis pilietiškumas paaiškinti tautai.
Pasakyti tautai, kad karalius yra nuogas, reikia ir žinojimo, ir drąsos.
Neturiu ir negaliu turėti jokių asmeniškumų prieš žmogų, neturiu nei prieš A.Šliogerį, nei prieš E.Gudavičių, kad ir kaip mane kas stengtųsi apipilti savo supratimo lygiu. Ginčiju jų mintis ir darbus.
Niekada nesu sakęs, kad išsižadu sovietinio laikotarpio, tai mano gyvenimo dalis, mano patirtis, bet nesižaviu ir liberalizmu, kuriuo buvau trumpam susižavėjęs, kol netrukus supratau esant kita to paties veidrodžio puse.
I.Loyola irgi pergyveno panašią patirtį, įkūrė jėzuitų ordiną.
Dėl mano darbų, tai kaip vadinami tokie veiksmai prieš mane, kai po 12 metų sąrankos apie 120 GB dviejuose kompiuteriuose yra Nyderlandų policijos sunaikinamos, sunaikinama apie 30 tūkst. A4 atspausdintų lapų, dešimtys knygų įvairiomis kalbomis, dešimtys įvairių kalbų žodynų, dešimtys CD su įrašyta informacija, rinkta 12 metų, sufabrikuota byla - joks advokatas iš 8 negynė mano tiesos, paremtos objektyviais įkalčiais, ir įkalinimas 64 mėnesiams, kur vėl tęsiau pagal galimybes pradėtus darbus, lyg N.Paganini grojau su viena styga, tai ar ne tam rašau, kad budinčiau lietuvius pakilti iš baudžiavinės dvasios ir užsiimti darbais lietuvių tautai moksliškai, bet ne pažinčių, padlaižiavimų, draugysčių, kūmysčių, ir panašiai, prisitaikymu liaupsinti vieni kitus, ką labai gerai įsisavinau skaitydamas Erasmus Desiderius ‘Pagyra kvailybei’ (Lof van zotheid), labai gerai ir vaizdžiai aprašančioje liaupses vienų kitiems ir varant mokslo miglovarą.
Laikydamas save aristotelininku, nuosekliai turiu laikytis : “Platonas mano draugas, bet tiesa man brangesnė’.
Rašau tam, kad tikrai plačiu ir giliu žinojimu noriu pasidalinti su skaitytojais, puikiai suprasdamas, kad nespėsiu tiek knygų parašyti ir viską susakyti, o skaitydamas mokslininkų straipsnius, dažniausiai labai siaurus ir negilius, neišmanant giluminių sanklodų, ir skaitytojų pasisakymus, nedažnai sutinku išmanymą, todėl ir parašau laikas nuo laiko, taip mintis retkarčiais nukreipdamas nuo savo svarbių rašto darbų.
Dėl lietuvių kalbos, kaip pasaulio kalbų Motinos, rašau pasisakymus nuo 2005 metų pradžios, nežinau kiek paveikė prof. Olegą Poliakovą, kuris 2008 m. paskelbė : UNESCO statusą lietuvių kalbai. Man norisi tikėti, kad tai nepriklausomai nuo manęs. Aš trokštu kuo daugiau uždegti sielų tyrinėti lietuvių kalbą kaip pasaulio kalbų Motiną, mane užgauna užstalės anekdotai apie lietuvių kalbą, sekami Gudavičiaus, Bumblausko, Petrausko, T. Baranausko, A. Butkaus, S. Lanza, ..., jų skaičius yra legionas.
Mes nei VIENAS neturime teisės klastoti lietuvių tautos palikimo ir tyčiotis iš jo, tuo labiau savo primityvių buitinių supratų rėmuose, tolimiems mokslinei metodologijai, ir daryti tai vardan savo šlovės, garbės ir pinigų.

justas       2020-01-29 14:14

Vieninntelis Velionio nuopelnas - jis su V. Landsbrgiu mums sumodeliavo mitologinę  pasaką -l iepos 6, tapusia tautiečiams nedarbo diena.

Bet kaip žema...       2020-01-29 13:02

Ar buvai apsiavęs batus to,kurį žemini?Ar bent gabalą kelio ėjai kartu?Visais laikais didelės asmenybės mažiukams graužė bambas,Šliogeris ne filosofas,Mačernis ne kūrėjas,o kokie savi nuopelnai?Tik paklodėm lietis kiekvienam portale,po kiekvienu straipsniu?Atseit,aš ne sovietines,aš be palikimo,apgailėtina,bet tvankstas - taiklu!

Tvankstas       2020-01-29 10:24

Gudavičiui Vytautas Didysis buvo šunsnukis, o man visiems laikams Gudavičius liko šunsnukiu.
Noriu priminti, kad istorikas Žiugžda irgi buvo akademikas.
Įdedu ne mano pasisakymą, kad būtų suprantamas mano vėlesnis atsakymas :
DarKartĄ..!:):
Deja, čia nieko kito nepridursi – tik tiek, kad “Lietuva taip ir neatsikratė Sovietinio palikimo…” Kas buvo Gudavičius..? Ne autorius, o – Anti Autorius… Žmogus, Pasisavinęs keletą Zenono Ivinskio replikų (“dėl abejotino Vytauto veikimo savo tėvo atžvilgiu, veikimo kryžiuočių naudai”) IR TIK TUO BŪDU STAIGA IŠPOPULIARĖJĘS (sunaikindamas, nutylėdamas tikruosius autorius)… Jo dėka, deja, į nebūtį buvo pasiųsti produktyviausių Lietuvos istorikų (tarkim, kad ir G. Beresnevičiaus) darbai, įžvalgos (“lietuviai nesuvokė jokios kultūros, pagarbos… o tik – materialinio tipo diktatūrą” – tokia yra E. Gudavičiaus LDK istorija… “tai ko jie nepasidavė Rusijai..?!” – kiltų klausimas) ——— Gudavičius, DEJA – Rusijos fantazijų (40 namų ir vieną pirtį 11 amžiuje turėjęs “Kijevas buvo didis Rusios miestas…”)… Jis ir – Sovietinis ATEISTAS, žmogus, sovietų propagandai kūręs fantazijas apie lietuvių valstiečių padėtį “LDK feodalizme pagal …latvių požiūrį (valstiečių padėtis kryžiuočių užkariautoje Latvijoje)… ŽMOGUS NUOSEKLIAI GYNĘS POŽIŪRĮ DĖL DIKTATŪROS DOMINAVIMO KULTŪROJE (“reikia tik teisingai rinktis ką statyti į pavyzdį”… reiškia – “AŠ SOVIETŲ SITUACIJOJE RINKAUSI TEISINGĄ DIKTATŪRĄ, O DABAR RENKUOSI KAŽKĄ KITA…”) ir tuo atvėręs kelius “istorikams – anti – istorikams” iki tokių dabartinių reiškinių, kad “tarnauti naciams holokausto metu buvo garbinga”… <> Gudavičius pasėjo visą eilę nesąmonių… Tarkim – “Mindaugas Vilniuje turėjo katedrą…” Dar įdomiau – tai neigiančius dalykus (tarkim – senovinio Vilniaus graviūras) jis visur sužymėjo, tarsi jo pirmus atradimus – tyrinėjimus (nors akivaizdu – kad tai – BŪTENT TOJE SFEROJE visai nesigaudančio žmogaus “darbai”)… Žmogus kurio dėka istoriografijoje įsivyravo kretinizmas (iki R. Petrausko kliedesių apie E. Manšteino “lietuvišką kilmę”… TAIP – TAI VU REKTORIAUS FANTAZIJOS, prieštaraujančios kad ir E. Manšteino wikipeijos duomenims) iš požiūrio “MANO TEISĖ UŽIMTI DIKTATŪRINĘ PAĖTĮ”… Žodžiu – mirė KRETINŲ KRETINAS ir pasirodo… Vilnius (tai parodo liaupsės jam …”iš nieko apie daug…”) taip ir neišsigydė tos GUDŲ ligos..smile
Mano atsakymas :
Dėkingas Jums už atvirumą ir įvardijimą savo vardais.
Ypatingai dėkingas už R. Petrausko kliedesio atskleidimą ‘gedgauduojant’, nežinojau, kas paleido šią antį.
Probėgšmais mačiau per TV, užteko pasiskaityti Vikipedija ir ‘Manstas > von Manstein’ sukėlė jau ne juoką, bet graudulį sugalvotojo proteliui.
Gudavičiaus – Bumblausko – Petrausko ir jų mokinių istoriniai užstalės anekdotai yra tapę ‘Lietuvos istorijos naratyvais’.
Tai kur nuves R. Petrauskas VU kaip rektorius ? Į užstalės anekdotų pasakojimus kaip mokslinius tyrimus ?
Gudavičiaus užstalės anekdotų sėklos gražiai suveši VU.

StasysG       2020-01-29 10:08

Žmonės išlieka gyvi prisiminimuose. Liūdna bus be šio istoriko. Dar labiau liūdna, kai ką tik sužinojau, jog mūsų  p r e z i d e n t ė G. mokėsi KGB mokykloje. Kada? Kiek metų? Diplomas? Naujieji mūsų istorikai tyli… (Laisvės TV, „Laikykitės ten pokalbiai“, 2019 12 14, 9’28’’ https://www.youtube.com/watch?v=QQo8SS31tWM)

Dabar visi       2020-01-29 9:49

prašo didesnio atlyginimo ir tik tada jau bus geri.Pasakmbini į polikliniką,į registratūrą,paklausi,o tau taip grubiai atsako.Paskui ta pati seselė skundžiasi,kokia maža jos alga.Ten aukščiau viskas suskaičiuota.Gal ne į temą.

Kaip nekeista       2020-01-29 9:47

iš sovietmečio atėjo daug asmenybių.Tada buvo daugiau žmoniškumo tarp paprastų žmonių.

kokiu       2020-01-29 9:13

nuostabiu , jautriu zodziu randame jau isejusiems i Anapili.. Na, kaip surasti galimybes taip nuosirdziai parodyti demesi gyviesiems.

isejo dar vienas sviesuolis       2020-01-29 8:46

didziule netektis Lietuvai.


Rekomenduojame

Romas Lazutka. Milijardai dar tik pažadas verslui, o žmonių skurdas jau čia

Liudvikas Jakimavičius. Galimi paaiškinimai

Algimantas Rusteika. Šitie neramumuose ir riaušėse būtų pirmieji

Vytautas Sinica: Ką daryti su Lietuvos ekonomika? Įgalinti lietuvius pačius kurti darbo vietas

Kunigas egzorcistas Arnoldas Valkauskas: Pandemija nėra Šėtono pergalė

Geroji Naujiena: Jėzau, Tu mūsų viltis

Ramūnas Aušrotas. Naujoji Zelandija skubos tvarka liberalizavo abortus

Nijolė Bulotaitė. Kunigas Alfonsas Lipniūnas: lietuviško žodžio ir katalikiškos meilės galia

Kaip karantinas pakeitė lietuvių gyvenimą?

Ramūnas Aušrotas. Net ir katalikiškoje mokykloje apie „Didžiąją Prancūzijos revoliuciją“ dėstoma liberalų propaganda

Povilas Gylys. Nerimas dėl ekonominės krizės suvaldymo

Susipažinkime: Dievo Tarnas kun. Alfonsas Lipniūnas

Rasa Čepaitienė. Pasaka apie Cacą ir Kaką

Laimonas Kairiūkštis. Ar visiems verslininkams reikia padėti?

Liudvikas Jakimavičius. Kova su korona iš mano balkono

Jurga Karčiauskaitė-Lago. Ispanija – pavyzdys kaip nedaryti!

Tikintieji kviečiami kasdien drauge melstis šv. Juozapo maldą

Vytautas Rubavičius. Karūnuotasis keičia pasaulį

Rasa Čepaitienė. Karantinas (II): kinų pavasaris. Antroji dalis: politekonominė

In memoriam: Vaclovas Bagdonavičius

„Iš savo varpinės“. Naujausios PSO rekomendacijos: karantinas COVID-19 nesustabdys?

Marius Malakauskas. #LaikykisVeryga

Italija: kunigas, atidavęs kitam pacientui savo plaučių ventiliatorių, mirė nuo koronaviruso

Neringos Venckienės pranešimas spaudai: Ar buvo galima tikėtis kitokios teismo nutarties?

Vytautas Radžvilas. Dagio „krikščioniškos“ frakcijos pavardės

Vytautas Sinica. Visi genijai pasiruošę vertinti po laiko

Mindaugas Skrupskelis iš Kinijos: kovo 26-osios įrašas apie pasaulio atsaką į CoVid-19 iššūkį

Aras Lukšas. Precedento neturinti byla: Lietuva prieš nacizmą

LGGRT Centro tyrimo išvadas patvirtino Rusijos Federacijos valstybinis archyvas

Susitelkusi Lietuva. Mykolas Kleck: „O, Lietuva, kaip aš tave myliu“

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.