Dienos aktualija, Visuomenės pokyčių analizė, Geroji Naujiena

Rasa Čepaitienė. Atjautos koeficientas

Tiesos.lt redakcija   2020 m. spalio 24 d. 19:44

35     

    

Rasa Čepaitienė. Atjautos koeficientas

Pasigirsta vis daugiau interpretacijų, tiek teisinančių, tiek smerkiančių, ką gi popiežius Pranciškus tame dokumentiniame filme iš tiesų pasakė apie homoseksualių asmenų civilines partnerystes. Atsiranda įrodymų, kad jo pasakymas homoseksualaus režisieriaus buvo smarkiai kopiūruotas, taigi, galbūt iškraipytas. Tačiau kilus skandalui, sukrėtusiam pasaulio katalikų ramybę ir pajudinusiam jų besąlygišką pasitikėjimą Šventuoju Tėvu, iš Bažnyčios galvos iki šiol nėra jokios oficialios reakcijos, nedviprasmiškai ir tiesiai nušviečiančios autentišką jo poziciją. Liberalleftistams ir liberaliems katalikams džiūgaujant, tuo tarpu Lietuvos KB hierarchai šiuo klausimu paskelbė itin trumpą ir itin atsargų pareiškimą, kuris daugiau šviesos į šį reikalą neįnešė. Tai, žinoma, nestebina. Jau kelintą dešimtmetį krečiama skandalų Bažnyčios hierarchija nesugeba susigrąžinti vis labiau sekuliarizuotos visuomenės moralinio vedlio autoriteto, o lietuvių ganytojai, išskyrus vieną kitą erškėčiuotą disidentijos kelią sovietmečiu praėjusį, rutiniškai skelbdami Gerąją Naujieną, nebėra linkę pernelyg išsišokti bekompromisiu uolumu, tenkinasi pasiektu drungnu konsensusu su pasauliu.

Karlas Frielingsdorfas, jezuitas kunigas ir psichoterapeutas, kažkada pabandęs pasigilinti į tai, kaip gi Dievą supranta patys religijos profesionalai, pamažu atidengė šokiruojančią tiesą, kad nemažai jo tirtų vyresniosios kartos kunigų, vienuolių ir kitų uolių Bažnyčios tarnų iš tiesų pasižymėjo itin komplikuotu ir anaiptol neevangeliniu santykiu su Juo. Ištyręs beveik 600 Dievo tarnų, jis galėjo konstatuoti, kad jų susidarytas Dievo vaizdinys yra veikiau demoniškas, nei evangelinis. Dievas baudėjas, dievas negailestingas teisėjas, dievas buhalteris, skaičiuojantis mūsų nuodėmes ir t.t., ir pan. ne tik iškraipė autentišką Jo paveikslą, bet ir šiais demoniškais įvaizdžiais nesąmoningai įtikėjusiųjų dvasininkų gyvenimus pavertė tikru pragaru, kurio vidinė tamsa, žiaurumas ir gilioji neviltis neišvengiamai paliesdavo ir jų ganomuosius. Pernelyg sureikšminta viena iš Dievo savybių – Teisingumas – to meto krikščionis prislėgė niekaip nenusimetama nuodėmių našta, atrodo, neleidžiančia niekam išsigelbėti. Tad nenuostabu, kad XX a. antroje pusėje imta vis labiau maištauti prieš tokį dievą – rūstų, susiraukusį ir amžinai viskuo nepatenkintą ant debesies krašto sėdintį seneliuką, tik ir mokantį grūmoti kumšteliu ir svaidytis gasdinimais bei grasinimais.

Mestasi į kitą kraštutinumą.

Dievas pamažu virto „savu biču“ – tokiu didelių pretenzijų mums neturinčiu draugeliu, kuris, priešingai anam, mus supranta, užjaučia ir neteisia. Juk argi Jėzus atėjo pas nusidėjėlius ne tam, kad juos pasmerktų, o kad išgelbėtų? Taip, tai tiesa. Bet puolus šlovinti begalinį Jo Gailestingumą (tam pasitarnavo ir didžiųjų mūsų laikų šventųjų, pradedant šv. Terese Lizjete ir ypač šv. Faustina, skelbiama žinia) tokios kategorijos kaip nuodėmė, atgaila, atsiteisimas pradėtos pamažu iš krikščionio gyvenimo vis labiau išstumti, galiausiai apie jas beprabylant taip retai, kad tik nūdieniai bažnyčių lankytojai nepajustų jokio diskomforto.

Tai atitiko šio laiko dvasią. Gerėjanti ekonominė padėtis, augantis vartojimas, masinės pramogų kultūros ir medijų formuojama hedonistinė nuostata vertė pamiršti dar Vakarų civilizacijos aušroje paklotas „gero gyvenimo“ normas bei moralinius orientyrus, susitelkiant į dabarties akimirką, kuri turėjo nešti vien laimę, džiaugsmą ir malonumus. Nei antikos graikų išplėtota dorybių, kurių atkaklus puoselėjimas turėjo padėti dvasiškai tobulėti, samprata, nei krikščioniškas asmens nelygstamo orumo iškėlimas ir žūtbūtinis sielos išganymo siekis šiandien taip nebeįkvepia ir nepatraukia kaip kokios nors nūdienės „laisvės“ šauklių raginimai nevaržomai „džiaugtis“, sugrąžinantys prie instinktų šėlsmo ir begalinių ir nepasotinamų įnorių tenkinimo nelaisvės. O sąžinės gelmėse kirbančios abejonės šio kelio teisingumu, kaip ir akivaizdžiai matomos niekuo nepasotinamo godulio, egoizmo ir savimeiliško narcisizmo pasekmės gamtai ir visuomenėms, nuslopinamos saldžiomis kalbelėmis apie teises, gailestingumą ir atjautą nelemtų tradicijų ir atgyvenusių prietarų neva persekiojamiems mažutėliams.

Gays - linksmučiai, besidžiaugiantieji - tampa šio hedonistinio vartotojiško judėjimo, šios nūdienės egzistencinės nuostatos diegėjų avangardu. Jų tikros, ar dažniausiai menamos, kančios ir patiriamas nepripažinimas bei atstūmimas sociume tampa akstinu vis labiau plėsti reikalavimų sąrašą netolerantiškai ir nuo laiko dvasios neva atsiliekančiai daugumai, tuo pačiu uzurpuojant visų skriaudžiamų mažutėlių balsą ir vargus tam, kad čia pat juos pamirštų. Ar nekeista, kai realiai 2-3 procentų (ne, ne 10, 15 ar net 25 proc., kaip kad mus vis atkakliau įtaigoja medijos) populiacijos interesai ir specifiniai reikalavimai iškeliami ir nenumaldomai stumiami į politinę bei kultūrinę dienotvarkę visų kitų, išties kenčiančių, beteisių, skriaudžiamų, sistemingai išnaudojamų ar nematomais, kaip kad neįgalieji, paverstų grupių sąskaita? Pirmiausia būtent šiai, naujajai privilegijuotųjų grupei, privalo galioti dieviškasis ir žmogiškasis gailestingumas, užuojauta ir supratimas? Tik jai vienai nuolat reikia kelti atjautos koeficientą (šį stebėtiną kalbos naujadarą netyčia aptikau „laisvūnų“ partijos fb įrašuose), nors ji pati, kaip žinome, nė nesiruošia būti atjaučianti, supratinga ir tolerantiška kitai, oponentų, nuomonei?

Ne, Jėzus, atėjęs pas nusidėjėlius, neragino jų likti savo nuodėmėse, užsimerkti prieš jas, džiaugtis ir didžiuotis savo netobulumais ar dvasios ir kūno polinkių netvarka, rieškučiom semti gyvenimo teikiamus malonumus. Priešingai, pats Jo Asmuo, buvimas šalia Jo, švelniai paskatindavo tiek gatvės prostitutę, tiek korumpuotą kolaborantą muitininką, tiek svetimautojus, tiek ir daugelį kitų Jį sutikusių, gręžtis nuo to, ką, Jo dėka, jie patys atrasdavo savyje kaip tamsą ir šešėlius. Vėl ir vėl, net nupuolus, net išsižadėjus ir išdavus kaip Petras, jie drįsdavo sugrįžti pas Jį, tikintis ir alkstant atleidimo ir nuprausimo.

Nūdienis kai kurių KB narių atsisakymas daryti aiškią perskyrą tarp nuodėmės ir nusidėjėlio, atgailos ir atjautos, suplakti šias kategorijas, rodo naujojo suklastoto dievo įvaizdžio įsigalėjimą. Atmetantį Jo teisingumą gailestingumo surogatą, nuslopinantį sąžinę ir, galiausiai, tiesos apie žmogų ir tikrąjį Dievą, troškimą.

Jeigu iš tiesų popiežius pasiduoda šiai mūsų laikų dvasiai ir ima garbinti šį pseudodievą ir jo apaštalus, kad ir kokie patrauklūs jie atrodytų masėms, kiekvieno krikščionio pareiga tam priešintis.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

T0mas J.       2020-10-31 13:57

Jei Popiežius pasiSAKYTŲ už seksualinių invalidų santuokas - liberalų ir konservatorių žiniasklaida kaip mat paviešintų to SAKYMO vaizdo įrašą.  Kai kam taip norisi įteisinti nenormalumą, kad net PASIGIRSTA..

VILMA       2020-10-26 6:08

Kaip mes nevertintume pasibaigusių rinkimų rezultatus, naujo Seimo darbe turėtų vyrauti principas; jokio neteisingų vertybių aukštinimo, jokių jų paradų, eitynių.

>> Anglu       2020-10-25 16:42

Su anglų kalba viskas gerai, ypač jei tai pirminis šaltinis.
Bėda kad nepridėtas VERTIMAS. O ir lietuvių kalbos įstatyme apie tai aiškiai parašyta.

Anglu       2020-10-25 15:44

kalba surase ne tik negerbia kitus komentatorius, bet ir lietuviu kalba.O redakcija turietu tokiu komentaru nespausdinti.Jovalas ir chaosas.

Reklama: trys viename       2020-10-25 13:55

Kaip suprantu, tas filmo kūrėjas yra žydas, o pagal dabartinį politkorektiškumą, apie žydus - arba gerai arba nieko.
Kaip suprantu, tas filmo kūrėjas yra (atvirai besidemonstruojantis) gėjus, tai pagal dabartinę pasaulio kryptį burbtelėti ką nors nepalankiai (net ir popiežiui), būtų saves sutapatinimas su homofobais… (tai yra atsilikėliais, fašistais…).
Kaip suprantu, tas filmo kūrėjas yra kilęs…
—-
Tai ko stebėtis kad toks popyyžius bučiavęs rankas žydams, du kart keliaklūsčiavęs prieš islamą ir kupinas meilės ne tiesai o PSEUDOpabėgėliams, ir darantis “reveransus” rytams KĄ  NORS PASAKYS ...
Tas popyyžius bemylėdamas savo artimą, seniai apleido - išdavė - pardavė Europos katalikus, o ir pačią katalikybę (krikščionybę) pastatė į podukros vietą. Amen.

➡ 2020-10-25 11:54       2020-10-25 12:51

O tu, šiknakruši, ką parodei? Ar bent jau lietuvišką raidyną sugebi įsisavinti, nusmurgėli?!

ponia vel parode       2020-10-25 11:54

svarbu, kad prirase, parase dar viena straipsneli, prikimsta aibe svetimzodziu. ponios tikslas,- parodyti, pasisvaistyti zodyno ziniomis. bet tai nepadejo: prirase niekniekiu. uzjauciu.

Žemyna       2020-10-25 10:32

Popiežius du žodžius paminėjo - a) partnerystę, ir b) šeimą.
Ta žinia buvo dvejopai paskleista. Vienas TV/R kanalas paminėjo partnerystę, kitas - šeimą (katram kas parankiau?).
Sakinys apie šeimą, kurį pagaliau pamačiau ekrane (kanalo nei laidos neprisimenu - tikriausiai žinios), priklausomai nuo konteksto, PATYRUSIAM VERTĖJUI (o ne ,,žinančiam” kalbą, t. y., nestudijavusiam specialių, vertėjui būtinų dalykų), gali turėti PERKELTINĘ PRASMĘ (kaip ir Šventraštyje yra). Tarp jų ir apskritai BAŽNYČIĄ, t.y., VISŲ TIKINČIŲJŲ ŠEIMĄ (visi tikintieji sudaro Bažnyčią).
Kitaip tariant, popiežius dviem sakiniais išreiškė tokias mintis:
- bažnyčia neturi nieko atstumti nuo savęs, HmS turi teisę išlikti TIKINČIŲJŲ ŠEIMOJE (= Bažnyčioje),
- HmS gali gyventi įteisintoje partnerystėje.
Jei į tai, kad Bažnyčia žodį ,,šeima” DVIEM prasmėmis vartoja (vyro su moterimi santuoka), o taip pat pasaulio tikintieji, kaip šeima),  neatkreipiamas dėmesys, galima būtų įtarti popiežių ,,politkorektiškumu”, savanaudžiu prisitaikėliu pataikūnu ...
Nieko keisto - aukštyn kojom apverstų sąvokų naiviems + suktiems kūrėjai bei hibridiniai generolai niekuo nesibjauri, kad minias kvailintų, nepraleidžia progos pasinaudoti bet kuo. 

tiek       2020-10-25 10:22

žmonių išmintis labai racionali iškrypėlių atžvilgiu: įleisk kiaulę į bažnyčią ....Ja būtina naudotis ir popiežiui ir kitiems šventeivoms. Vnž: kas bebūtum ,tačiau išlikti žmogumi ,elgtis žmoniškai - kiekvieno žmogaus tiesioginė pareiga . To nematau žiūrėdamas į iškrypėlių “paradus”. Pasididžiavimo !!!!!! paradais mūsų valdžios uzurpatorių vadinamais… Brrrrr

> 2020-10-25 7:46       2020-10-25 10:20

Mes viską atsimename, juliau Milaiti, ir tu tikra būsi nubaustas. Dievo! Už kagėbistinį benefisą, su “n” slapyvardžiu! Vien jau prie šio straipsnio.

Dzeikas       2020-10-25 10:02

Lietuvos Kataliku baznycios klyras apie pop. issisakyma pederastu klausimu:
- As jau zinot toks zmogus - niekada nei pries, nei uz.
Vienzo tesia lietuviska sh. eketeje tradicija.

DD plius DD       2020-10-25 7:46

Atsimenat- “bausti negalima pasigailėti”, kur pakeitus kablelio vietą frazė virsta aukštyn kojom. Dar yra žinoma, kad velnias slypi detalėse.
Viena tokia detalė man ir užkliuvo. Pastebėjau bent tris popiežiaus pasisakymo versijas. Skirtumai nežymūs, bet reikšmę keičia. “Homoseksualai turi teisę į šeimą”(ženytis), “homoseksualai turi teisę būti šeimoje”(čia galima ir taip ir anaip suprasti) ir “homoseksualai turi teisę būti šeimos dalimi”(čia jau nebe apie vedybas).
Tokiais atvejais geriausia pažiūrėti originalą, o ne klausyti ką kiti kalba apie tai, ką popiežius kalba. Bet paties filmo dar niekur neradau, o ir pačios ištraukos, kur pats popiežius kalba. Visur tik interpretatoriai ir komentatoriai.

ką diskutuoti, atsakyta       2020-10-25 5:24

“hus, the Church’s teaching today is in organic continuity with the Scriptural perspective and with her own constant Tradition. Though today’s world is in many ways quite new, the Christian community senses the profound and lasting bonds which join us to those generations who have gone before us, “marked with the sign of faith”.

Nevertheless, increasing numbers of people today, even within the Church, are bringing enormous pressure to bear on the Church to accept the homosexual condition as though it were not disordered and to condone homosexual activity. Those within the Church who argue in this fashion often have close ties with those with similar views outside it. These latter groups are guided by a vision opposed to the truth about the human person, which is fully disclosed in the mystery of Christ. They reflect, even if not entirely consciously, a materialistic ideology which denies the transcendent nature of the human person as well as the supernatural vocation of every individual.

The Church’s ministers must ensure that homosexual persons in their care will not be misled by this point of view, so profoundly opposed to the teaching of the Church. But the risk is great and there are many who seek to create confusion regarding the Church’s position, and then to use that confusion to their own advantage.”
http://www.vatican.va/roman_curia//congregations/cfaith/documents/rc_con_cfaith_doc_19861001_homosexual-persons_en.html

seniai atsakyta Tikėjimo mokslo kongregacijos       2020-10-25 5:21

“The issue of homosexuality and the moral evaluation of homosexual acts have increasingly become a matter of public debate, even in Catholic circles. Since this debate often advances arguments and makes assertions inconsistent with the teaching of the Catholic Church, it is quite rightly a cause for concern to all engaged in the pastoral ministry, and this Congregation has judged it to be of sufficiently grave and widespread importance to address to the Bishops of the Catholic Church this Letter on the Pastoral Care of Homosexual Persons.”
http://www.vatican.va/roman_curia//congregations/cfaith/documents/rc_con_cfaith_doc_19861001_homosexual-persons_en.html
“6. Providing a basic plan for understanding this entire discussion of homosexuality is the theology of creation we find in Genesis. God, in his infinite wisdom and love, brings into existence all of reality as a reflection of his goodness. He fashions mankind, male and female, in his own image and likeness. Human beings, therefore, are nothing less than the work of God himself; and in the complementarity of the sexes, they are called to reflect the inner unity of the Creator. They do this in a striking way in their cooperation with him in the transmission of life by a mutual donation of the self to the other.

In Genesis 3, we find that this truth about persons being an image of God has been obscured by original sin. There inevitably follows a loss of awareness of the covenantal character of the union these persons had with God and with each other. The human body retains its “spousal significance” but this is now clouded by sin. Thus, in Genesis 19:1-11, the deterioration due to sin continues in the story of the men of Sodom. There can be no doubt of the moral judgement made there against homosexual relations. In Leviticus 18:22 and 20:13, in the course of describing the conditions necessary for belonging to the Chosen People, the author excludes from the People of God those who behave in a homosexual fashion.”.
“The Church, obedient to the Lord who founded her and gave to her the sacramental life, celebrates the divine plan of the loving and live-giving union of men and women in the sacrament of marriage. It is only in the marital relationship that the use of the sexual faculty can be morally good. A person engaging in homosexual behaviour therefore acts immorally.

To chose someone of the same sex for one’s sexual activity is to annul the rich symbolism and meaning, not to mention the goals, of the Creator’s sexual design. Homosexual activity is not a complementary union, able to transmit life; and so it thwarts the call to a life of that form of self-giving which the Gospel says is the essence of Christian living. This does not mean that homosexual persons are not often generous and giving of themselves; but when they engage in homosexual activity they confirm within themselves a disordered sexual inclination which is essentially self-indulgent.

As in every moral disorder, homosexual activity prevents one’s own fulfillment and happiness by acting contrary to the creative wisdom of God. The Church, in rejecting erroneous opinions regarding homosexuality, does not limit but rather defends personal freedom and dignity realistically and authentically understood.”

nepateks       2020-10-25 5:08

“Against the background of this exposition of theocratic law, an eschatological perspective is developed by St. Paul when, in I Cor 6:9, he proposes the same doctrine and lists those who behave in a homosexual fashion among those who shall not enter the Kingdom of God.”
http://www.vatican.va/roman_curia//congregations/cfaith/documents/rc_con_cfaith_doc_19861001_homosexual-persons_en.html
“In Romans 1:18-32, still building on the moral traditions of his forebears, but in the new context of the confrontation between Christianity and the pagan society of his day, Paul uses homosexual behaviour as an example of the blindness which has overcome humankind. Instead of the original harmony between Creator and creatures, the acute distortion of idolatry has led to all kinds of moral excess. Paul is at a loss to find a clearer example of this disharmony than homosexual relations. Finally, 1 Tim. 1, in full continuity with the Biblical position, singles out those who spread wrong doctrine and in v. 10 explicitly names as sinners those who engage in homosexual acts.“CONGREGATION FOR THE DOCTRINE OF THE FAITH

“LETTER TO THE BISHOPS OF THE CATHOLIC CHURCH
ON THE PASTORAL CARE OF HOMOSEXUAL PERSONS”

naivus straipsnis autorės       2020-10-25 4:53

Juk Lietuvos vyskupai pareiškė nuomonę, kad nieks nesikeičia Bažnyčios mokyme.Katekizmas skelbia: “Bažnyčios tradicija, pasiremdama Šventuoju Raštu, kuris homoseksualizmą laiko dideliu iškrypimu, visada skelbė, kad „homoseksualūs veiksmai pačia savo prigimtimi yra netvarkingi“. Jie prieštarauja prigimtiniam įstatymui – iš lytinio akto atima gyvybės dovaną. Jie nekyla iš tikro poreikio papildyti vienas kito jausmus ir lytiškumą. Jų niekaip negalima pateisinti.”. Dar cituojant katekizmą yra pasakyta “Toks objektyviai netvarkingas polinkis daugeliui yra sunkus išmėginimas. Su tokiais žmonėmis reikia elgtis pagarbiai, su užuojauta, taktiškai, vengti kaip nors netinkamai juos atstumti. “. Taigi svarbu tiek tvirtumo dorybė tiek atjauta, bet svarbiausia: katekizme net laisva valia nurodytas vektorius “Tie asmenys yra pašaukti vykdyti Dievo valią savo gyvenime, o jeigu yra krikščionys, sunkumus, su kuriais gali susidurti dėl savojo polinkio, turi vienyti su Viešpaties kryžiaus auka.Homoseksualūs žmonės pašaukti į skaistumą. Vidinę laisvę ugdančių susitvardymo dorybių, galbūt ir nesavanaudiškos draugystės, taip pat maldos ir sakramentinės malonės padedami, jie gali ir privalo pamažu ir atkakliai siekti krikščioniško tobulumo”. Taigi tvirtumo dorybė, atjauta ir gailestingumas, o ne vien psichologiniais apasvarstymai apie seną kunigų kartą pataikaujant vien toliarastams. Bažnycios mokymas išdėstytas ne skaitmeniniams aborigenams ir ne filmuose ir radijose “popso” subkultūros vartotojams, o tikintiems ar ieškantiems Tiesos o netiliuarastijos. Juk tai išdėstyta Bažnyčios magisteriume, enciklikose, bulėse ir katekizme. Pagr. klaida žiniasklaidos televizinį produktą tapatinti su Baznycios mokymu ir polemizuoti diskutuoti kaip del oficialiu KB doktrinu.  Pop Pranciškus kalba ne ex katedra, tai negalioja, o nutaria Šv.Oficija arba Tikėjimo mokslo kongregacija, ten komentarų nera pakolkas, tėra tik Pop P filme ir portalienoj tik interviu. Viskas išdėstyta (toliau Bažnyčios mokyme Tikėjimo mokslo kongregacijos rašte). Priešistorei vertas pasakyti, be kita ko Šv.Augustinas sakė , jei valstybė ima leisti neteisingus ir neteisėtus įstatymus tad jis klausia kuo ji skiriasi nup plėšikų gaujos… Dar Šv.Augustinas, plėtodamas įgimto (nuo Dievo) ir sukurto (žmonių) įstatymų doktriną veikale „Dievo miestas“ atskiria amžinąjį (lot. lex aeterna), prigimtinį (lot. lex naturalis) ir laikinąjį (lot. lex temporalis) įstatymus. Amžinasis įstatymas yra Dievo Kūrėjo perduotas per žmogaus prigimtyje įrašytą įstatymą, vadinamą prigimtiniu, kuriuo vadovaudamasis žmogus kuria laikinuosius įstatymus. Tokiu būdu įtvirtinama nuostata, pagal kurią teisingumas yra viršesnis už teisėtumą. JUK GALIOJA pasiskaitykite naivioji autore ir tvirtumo dorybės o ne vien atjautos sureikšminimo motyvai ir tai saisto sąžines tikinčių: Dokumentas “TIKĖJIMO MOKSLO KONGREGACIJA, PASTABOS DĖL HOMOSEKSUALIŲ ASMENŲ SĄJUNGŲ TEISINIO PRIPAŽINIMO PROJEKTŲ, 2003 birželio 3”, citata: “IV. Politikų katalikų elgesys įstatymų homoseksualiųjų sąjungų naudai akivaizdoje. “10. Prieštarauti homoseksualiųjų sąjungų teisiniam pripažinimui įpareigoti visi tikintieji ir dėl jiems tenkančios atsakomybės pirmiausia politikai katalikai. Įstatymų projektų homoseksualiųjų sąjungų naudai akivaizdoje būtina paisyti žemiau pateikiamų etinių nurodymų. Tada, kai įstatymų leidimo susirinkimui pirmąkart pateikiamas įstatymo projektas homoseksualiųjų sąjungų teisinio pripažinimo naudai, parlamentarui katalikui tenka moralinė pareiga aiškiai bei viešai pareikšti savo nepritarimą ir balsuoti prieš tokį įstatymo projektą. Balsuoti už bendrajam gėriui taip kenkiantį įstatyminį tekstą būtų labai amoralu. “Nėra jokio pagrindo ieškoti ir įžiūrėti kokių nors, net tolimų, analogijų tarp homoseksualiųjų sąjungų ir Dievo plano santuokos ir šeimos atžvilgiu. Santuoka yra šventa, tuo tarpu homoseksualūs santykiai prieštarauja prigimtiniam dorovės įstatymui. Homoseksualūs aktai „lytinį aktą užveria gyvybės dovanai. Jie nekyla iš tikro poreikio papildyti vienas kito jausmus ir lytiškumą. Jiems pritarti negalima jokiu atveju“. DAR:  CONGREGATION FOR THE DOCTRINE OF THE FAITH, CONSIDERATIONS REGARDING PROPOSALS TO GIVE LEGAL ECOGNITION TO UNIONS BETWEEN HOMOSEXUAL PERSONS”, “4. There are absolutely no grounds for considering homosexual unions to be in any way similar or even remotely analogous to God’s plan for marriage and family. Marriage is holy, while homosexual acts go against the natural moral law. Homosexual acts “close the sexual act to the gift of life. They do not proceed from a genuine affective and sexual complementarity. Under no circumstances can they be approved”.(4)”

andželika       2020-10-25 4:31

Menininkai su jų begaline fantazija kuo įvairiausiai Dievą įsivaizduoja, Prisiminkime ankstyvuosius dailininkus. Jei kas suabejodavo, iš kur dailininkas galėjo žinoti, kaip atrodė Kristus, bemat tokiam buvo suduodama per galvą: taigi iš ten, iš aukštybių buvo pasakoma be žodžių. Šiandien dailininkai kai kurioms gentims, reikalui esant, Kristų piešia juodaodį. O ar girdėjote dainą: “... i v sujete jego sniali s kresta, i voskresen’ja bol’še ne budet…” Galvas turintieji supras, o tugodumams nuo šiol nebeversiu…

LT idiotų kraštas       2020-10-25 2:44

Netikite.
Palyginkite kiek nosis sumerkę Defonautuose ir kiek čia. Na dar propatria, pozicija.

Homoseksualai - hmm       2020-10-25 1:54

Čia tokia tema kur visi kaip susitarę tik apie žmones su atatinkamom problemom.
O man įdomu, aktualu iš mokslinės pusės: ar tokie nukrypimai yra pastebimi tarp primatų - beždžionių, kitų žinduolių, ir ne tik žinduolių. Jeigu taip, tai koks procentas, kas įtakoja, ar jų socializacija jų pačių tarpe turi kokių nors specifinių ypatumų ir pan.
Kokia koreliacija lyginant su kitais hominidais, su žmonėmis…
Gal čia specifinis homo sapiens išskirtinumas? Gal tai tam tikras “įrodymas”, kad žmogaus evoliucijoje / kilmėje nagus buvo prišę “ateiviai” iš kitų planetų ar paralelinių erdvių.
Gal, Biblijos, Pradžios knygoje parašytą sakinį “dangaus sūnūs į žmonas ėmė žemės dukteris, ir jiems gimė...”, galėtume vertinti kaip užuomeną į tam tikros genetinės sekos patologiją.

...       2020-10-25 1:30

Visais atvėjais išorės priešai yra svarbus neigiamas, o kartu ir teigiamas veiksnys.
Neigiamas, nes gadina, žudo, kenkia…
Išorės priešų teigiamumas – stiprina imunitetą !! Kas nenužudo, tas padaro stipresniais (čia yra apie ką diskutuoti !!!).

Šiuo atveju (ataka prieš poziciją.org), priešų padaryta žala byloja apie imunines problemas.
1. Yra kvaila manyti kad neįsilauš. Klausimas tik – kada?!
2. Istorija pasikartojo… Vertinga tinklapio informacija, kurios nebuvo tiek daug*, akivaizdu kad nebuvo saugoma dubliuotu pavidalu. (Kitaip, atstatyti prarastus duomenis būtų paprasta ir 99,999 %).
3. Savisaugos problemos elektroninėje erdvėje, yra kilusios ir toliau plintančios (!), iš tautinio tautos imuniteto pažeidimo, kuris mano vertinimu galėjo prasidėti maždaug prieš 1000 m. ir netgi dar anksčiau. O tas kritinis momentas prasidėjo apie 1991 gal 1992 metus, kai tauta ir tautiškumas buvo nustumti į politinės arenos pakraštį, o vėliau ir užribį.
4. Remiantis paskutinių dešimtmečių supratimu apie biologinį imunitetą, galima tvirtai pasakyti kad vien imutitetas nėra panacėja nuo visų problemų. Kad imunitetas būtų veiksmingesnis, kai kada jam būtina „pagalba“ – treniravimas, stiprinimas (?!), skiepai.
Tautos (visuomenės) imunitetas paskutinius 30 metų patiria stiprias visapusiškas atakas, kas persiduoda sąmoningumui…, protingumui – įžvalgumui, toliaregiškumui… ir kaip „paskutinė stotelė“ – informacijos skaitmeniniame pavidale (ap)sauga.

Problemos gilios, jų matyti ir pripažinti nenorima, bet kokių užuomenų vengiama.

Tauta (visuomenė) labiau žavisi mirties kultūra (savižudybės, emigracija, savęs menkinimas, neteisingų vertybių garbinimas ir pan.), negu protingom, didžiadvasėm, pasišventusiom asmenybėm galinčiom tautai duoti gyvybinės ugnies.

O...       2020-10-25 1:24

Propatrija.lt bijo komentarų. Apie jaunimą net nekalbu.
Pozicija.org, regis stokoja skaitytojų.

NS tinklapis, portalas, svetainė       2020-10-25 1:15

Tai misija “Neįmanoma” !!!
Kodėl ?
Todėl kad NS yra tik veiklą imituojantis šaršalas !!!
Galite mane užkapoti, bet tai jau buvo akivaizdu ir prieš kelis mėnesius !!!
—-
Popiežius tyli dėl galimai iškraipomų jo paties žodžių, o NS tyli dėl rinkimų teisėtumo, dėl savų žmonių ..., NS neburia LT geranoriškus patriotiškus aktyvius žmones…
Tautininkai, 1991 m. Sąjūdis (?!), vėliau landsberginiai nebūrė atatinkamų žmonių...
Labai teisingai Šliogeris (pa)sakė:- “patriotai - idiotai”.
1. Parazitai apsimetę patriotais tautą veda visiško nudurnėjimo kryptimi !
2. Širdies patriotai tokie naivūs ir neveiklūs 30 m., kad žodis “idiotai”, čia kaip tik !
3. Patriotiniai idiotai, kurie laikosi šio tautinio atavizmo dėl auklėjimo, dėl nevilties, dėl…, ir dėl fanatiško bukumo. Beje, dėl to paties fanatiško bukumo patalogiškai nekenčia visų pranašesnių už save, ir pasakančių ne pagal “genetalinę partijos liniją”.
—-
Kažkokio plauko apydurniai vis karksi apie vienijimąsi, tarsi būtų galima suvienyti nesuvienijamus dalykus.
O štai apie pavienių žmonių apjungimą tylimą ?! Matyt bijoma žmonių su tvirtu stuburų !!!
—-
O dabar cenzūruokit, smerkit, niekinkit, šmeižkit, užkapokit…

Puikus straipsnis!       2020-10-24 23:10

Autorei - PAGARBA ir PADĖKA!

DD plius DD       2020-10-24 22:25

“Jeigu iš tiesų popiežius pasiduoda šiai mūsų laikų dvasiai”- klausia R.Čepaitienė. Ir tai labai taiklus klausimas.
Mano galva, niekam niekas čia nepasiduoda. Gali taip atrodyti iš mūsų laikų dvasios, kuriai “papa cool papa yeah, papa yeah yeah yeah”, bet tokia ta ir dvasia- jau rytoj, kaip tas durnius, kitokią geležėlę radęs džiūgaus. Ir savo ruožtu- jėzaujėzau išdavė mus popiežius. Na, nieko jis neišdavė, o kaip tik laikosi ištakų. Manau, kad čia ir yra tas “būk gudrus kaip žaltys ir neklastingas kaip balandis”. Jau rašiau, kad tas nėra labai paprasta. Kaip matom- išmušė iš vėžių daugelį.
Taigi, kiek suprantu, Bažnyčia savo nuostatų erzacvedybų atžvilgiu nekeičia. Nekeičia ir svarbiausios pareigos- asmenį priimam, nuodėmę atmetam.

VILMA       2020-10-24 22:11

Labai geras straipsnis. Kliedėjimuose gyveną gal ir praleido paskutinę jos išvadą - SUKLASTOTAS DIEVAS. Nors gyvename visuotinio nesimokymo eroje, bet žmonių su nepriklausomu mąstymu daugės. Rasą įsidėmėjau, kai ji pasakė: raskite, mažutėliai, bendrą vardiklį tarp jūsų ir žmonių ir vienykitės, eikite vieningu dideliu frontu, tik tuomet laimėsite. Teisinga idėja.  Kurtieji ir savimylos jos neišgirdo, ką čia nuveikė provokatoriai, nespėjau sužinoti. Baigiasi metai. Mano akyse Rasa yra šiama portale (TIESOS.LT) METŲ ŠVIESUOLĖ.

tik tiek       2020-10-24 21:42

tikrasis dvasingumas nesietinas su religija… religija yra politikos dalis, o politika susijusi su religija kaip žmonijos valdymo sistema…

Hm (buvęs komentatorius iš Pro Patria)       2020-10-24 21:21

Taip, mainstream’inė žiniasklaida (delfiai, komtiesės ir pan.) kasdien tiesiog bombarduoja skaitytojus tomis homonaujienomis. Taigi tas Bergoglio pasisakymas jiems kaip tikros kalėdos. Bet pastebėjau kitą dalyką:

Šalyse, kuriose ta beprotybė prasidėjo anksčiau, į ją kartais pažiūrima ir su sveika ironija. Pavyzdžiui, regis, seriale „American Dad“ jau prieš daugybę metų buvo serija apie hipsterį, kuris pasijuto esąs „medis vyro kūne“, apsikasė žemėm vazone ir pradėjo chlorofilo terapiją, tuo pat metu vadovaudamas kažkokiam radikaliam ekologų judėjimui. Dar, atrodo, implantavosi giles. Pamenu, žiūrėdamas juokiausi kaip reikiant.

Taigi. Spėčiau, kad visas tas okeanides, armonkes ir panašius personažus ironija ir taiklūs pasityčiojimai veikia labiau nei rūstus teisuoliškas pasipiktinimas su šventų raštų citatomis ir kitais intelektualumo atributais.

Žodžiu, kai NS steigs savo portalą, tai rekomenduočiau skyriaus redaktorumi pasamdyti bloggerį Zeppelinus’ą. Ir beje, jį steigti reikėtų kuo greičiau, nes kažkaip keista, kad tenka komentuoti čia.

TIKĖJIMO MOKSLO KONGREGACIJA (3)       2020-10-24 21:14

IV. Politikų katalikų elgesys įstatymų homoseksualiųjų sąjungų naudai akivaizdoje
11. Bažnyčia moko, kad pagarba homoseksualiems asmenims jokiu būdu negali akinti pritarti homoseksualiam elgesiui ar homoseksualiųjų sąjungų teisiniam pripažinimui. Bendrasis gėris reikalauja, kad įstatymais kaip šeimos pamatas ir pirminė visuomenės ląstelė būtų pripažįstama, skatinama ir ginama santuokinė sąjunga. Teisiškai pripažinti ar su santuoka sulyginti homoseksualiąsias sąjungas reikštų ne tik pritarti iškrypusiam elgesiui ir, vadinasi, padaryti jį pavyzdžiu šiandienėje visuomenėje, bet ir aptemdyti pamatines vertybes, priklausančias bendrajam žmonijos paveldui. Bažnyčia negali neginti tokių vertybių žmonių ir visos visuomenės gerovės labui.
http://www.lcn.lt/b_dokumentai/kiti_dokumentai/pastabos-del-homoseksualiu-asmenu.html#Politiku

TIKĖJIMO MOKSLO KONGREGACIJA (2)       2020-10-24 21:14

IV. Politikų katalikų elgesys įstatymų homoseksualiųjų sąjungų naudai akivaizdoje
10. Prieštarauti homoseksualiųjų sąjungų teisiniam pripažinimui įpareigoti visi tikintieji ir dėl jiems tenkančios atsakomybės pirmiausia politikai katalikai. Įstatymų projektų homoseksualiųjų sąjungų naudai akivaizdoje būtina paisyti žemiau pateikiamų etinių nurodymų.
Tada, kai įstatymų leidimo susirinkimui pirmąkart pateikiamas įstatymo projektas homoseksualiųjų sąjungų teisinio pripažinimo naudai, parlamentarui katalikui tenka moralinė pareiga aiškiai bei viešai pareikšti savo nepritarimą ir balsuoti prieš tokį įstatymo projektą. Balsuoti už bendrajam gėriui taip kenkiantį įstatyminį tekstą būtų labai amoralu.

Tada, kai homoseksualiąsias sąjungas pripažįstantis įstatymas jau galioja, parlamentaras katalikas privalo prieštarauti jam visomis galimomis priemonėmis ir viešai reikšti savo nepritarimą: čia kalbama apie pareigą liudyti tiesą. Jei neįmanoma tokio įstatymo visiškai anuliuoti, jis, remdamasis enciklikoje Evangelium vitae pateiktais nurodymais, gali „teisėtai remti pasiūlymus, skirtus apriboti tokio įstatymo daromą žalą ir sumažinti neigiamas jo pasekmes kultūros bei viešosios moralės plotmėje“, su sąlyga, kad jo „asmeniškas absoliutus pasipriešinimas“ tokio pobūdžio įstatymams „gerai žinomas“ ir vengiama papiktinimo pavojaus (18). Tai nereiškia, kad labiau varžantis įstatymas šioje srityje galėtų būti laikomas teisingu ar bent priimtinu; čia kalbama apie teisėtą ir būtiną mėginimą bent iš dalies anuliuoti neteisingą įstatymą, kurį visiškai anuliuoti dar neįmanoma.
http://www.lcn.lt/b_dokumentai/kiti_dokumentai/pastabos-del-homoseksualiu-asmenu.html#Politiku

TIKĖJIMO MOKSLO KONGREGACIJA (1)       2020-10-24 21:14

Teisinis lygmuo
9. Sutuoktinių poras pilietinė teisė teisiškai pripažįsta, nes jos laiduoja kartų seką ir todėl yra didžiulio viešojo intereso objektas. Homoseksualiosioms sąjungoms, priešingai, ypatingo teisinės sistemos dėmesio nereikia, nes jos tokio vaidmens bendrojo gėrio labui nevaidina.
Argumentacija, kai teigiama, jog homoseksualiąsias sąjungas būtina teisiškai pripažinti norint išvengti, kad kartu gyvenantys homoseksualūs asmenys vien dėl tokio jų bendro gyvenimo neprarastų veiksmingo savo kaip asmenų ir piliečių visuotinių teisių pripažinimo, nėra teisinga. Iš tikro jie visada gali – kaip visi piliečiai ir remdamiesi savo asmenine autonomija – pasinaudoti visuotine teise teisinėms abipusio intereso situacijoms apsaugoti. Būtų labai neteisinga aukoti bendrąjį gėrį ir teisėtas šeimos teises įgyti gėrybėms, kurias galima ir būtina laiduoti būdais, nekenkiančiais visai visuomenei.
http://www.lcn.lt/b_dokumentai/kiti_dokumentai/pastabos-del-homoseksualiu-asmenu.html#Politiku

Kalbos redaktorius       2020-10-24 21:02

„Jų tikros, ar dažniausiai menamos, kančios…“

„Tariamas“ man skamba daug natūraliau nei „menamas“, kuris atrodo kaip rusicizmas „mnimyj“.

Kis       2020-10-24 20:42

o Landzbergi jau galima vadinti “dievu”<galbut dievuku,labai jis uztruko,kad galetu kalbeti ne nuo is balkono ,o nuo debesies?
  Aplamai,ar mums duota tokia valia paliesti,pamatyti,paciupineti ta butybe kuria mes ivardijame -Dievu?Mano galva (boguzis ne prie ko),mums neduota is cia isvardintu dalyku,tai p-alikta spresti kiekvienam is musu,nes Auksciausias manau yra ir jis visur.Kada man sako musu protu suvokiamas dalykas apie kosmosa,kad teleskopai fiksuoja(kosmosa)uz 1 milijardo 400 milijonu sviesmeciu ir tai ne riba,tada ir pagalvuoji,kad visa si uki net Karbauskiui nelemta tvarkyti,o ka sneketi apie ligota ,kuprota,vidutiniu gabumu ir be jokiu doroves principu zmogeliui tuo labiau.Tai man isitikinimas.,

Cha,       2020-10-24 20:39

išties, Rasa panoro taip pat pašokdinti popiežių, o įsismaginusi Dievą paversti savo “biču”.

Tiems, kurie Dievą pavertė „savu biču“       2020-10-24 20:31

„Evangelija yra iš druskos, o jūs pavertėte ją cukrumi.“
Paulas Clarašėudelis († 1955)

Manau,        2020-10-24 20:27

Rasa savo nusivylimą rinkimais, rado atpirkimo ožį, t.y. Katalikų Bažnyčią. Pati nebejaučia, kad Dievą įsivaizduoja, pagal savo kurpalį. Ir, šiaip, Jėzus nieko “neskatino”, bet gydė žmogaus dvasią ir kūną. Jėzus yra MEILĖ, Jis yra Gyvojo Dievo Sūnus.


Rekomenduojame

Andrius Švarplys. Daugumos argumentas ir jo panaudojimo kontekstai

Rasa Čepaitienė. Iš Murmūnų į Abejoniškes

Vidas Rachlevičius. Nacionalinė tragikomedija „Kaip lietuviai JAV prezidentą rinko“

Algimantas Rusteika. Pagalba Lietuvai. Trojos arklio mechanizmas

Pranašautas skyrybų padidėjimas per COVID neįvyko

Linas V. Medelis. Skaudės, bet privalome eiti

Robertas Grigas. Kas yra tikrasis „seksizmas“ politikoje

„Nu… nu… tai prieš šimtą metų gal net tokių klausimų nebūtų uždavę“

Ramūnas Karbauskis. Neleisime, kad su mumis būtų elgiamasi kaip su „šunauja“

Karolis Venckus. Apie cenzūrą LRT

Andrius Švarplys. Visuomeninis transliuotojas neatstovauja nei Lietuvos konstitucinėms vertybėms, nei piliečiams

Vidas Rachlevičius. Visiškai nesvarbu, kas bus kultūros ministras, nes tai NIEKO nekeičia ir nekeis

Zigmas Tamakauskas. Žmogus, Lietuvai atidavęs savo sielą ir širdį...

Audriaus Bačiulio pastebėjimas: konservatoriai nutarė pradėti atvirą karą su Prezidentūra

Joana Noreikaitė ir Vincas Kubilius. Šimtoji „Tie-SOS!“ akcija

Jei dar negirdėjote. Vytautas Bakas klausė. „Gabrieliau, Ingrida: kas Jums yra aukšta politinės kultūros ir etikos kartelė?“

Andrius Švarplys. Facebookas ir Twitteris bendradarbiauja su Vietnamo, Turkijos, Rusijos ir Kinijos režimais

Andrius Švarplys. Čia tas pats, kas mokinių parlamentui suteikti tikrojo parlamento statusą

Algimantas Rusteika. Jie niekada nesikauna iki paskutinio šovinio

Papunkčiui su Vytautu Sinica. Naujosios koalicijos susitarimas: ko tikėtis?

Nacionalinis susivienijimas: pareiškimas dėl solidarumo su Lenkijos valdžia

Robertas Grigas. Atmintinė lenkų „abortų teisių“ gynėjoms

Vytautas Radžvilas. Konvergencijos svajonė ir tikrovė

Audrius Bačiulis. Tikriausiai vienas labiausiai viešumoje nematomų Lietuvos ministrų

Algimantas Rusteika. Tegyvuoja Didžiosios Tolerancijos Revoliucijos metinės!

Andrius Švarplys. Žinios iš paralelinės visatos

Ramūnas Trimakas. Totalitarizmas grąžinamas septinmyliais žingsniais

Algimantas Rusteika. Apie bukumą ir lavonus

Raimondas Navickas. Nusprendžiau pats pasižiūrėti, ko tie respublikonai nerimsta

Andrius Švarplys. Pagaliau Facebookas bus paduotas į teismą dėl cenzūros

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.