Visuomenės pokyčių analizė, Propagandos ir ideologijos analizė, Kultūros, kalbos, istorijos politika

Rasa Baločkaitė Pauliui Gritėnui: „Visa, ką jūs padarėt, – tai pademonstravot savo lojalumą progresyviosioms jėgoms“

Tiesos.lt redakcija   2019 m. kovo 2 d. 23:59

8     

    

Rasa Baločkaitė Pauliui Gritėnui: „Visa, ką jūs padarėt, – tai pademonstravot savo lojalumą progresyviosioms jėgoms“

„Bet aš pabandžiau parodyti, kad žvanginantys ginklais, ieškantys priešų ir juos persekiojantys kovoja su efemerinėmis grėsmėmis“, – sako Paulius Gritėnas, kalbėdamas apie kultūros karus Lietuvoje (ČIA).

* * *

Kam jūs bandote parodyti? Tiems, kurie nemato tų grėsmių ir jomis netiki, nereikia nieko įrodinėti. Tiems, kurie laiko jas realiomis, – jūs nieko neįrodėte ir net, sakyčiau, nebandėte. Visa, ką jūs padarėt, – tai pademonstravot savo lojalumą progresyviosioms jėgoms pasisakydamas už jas. Bet apie viską iš pradžių.

 

* * *

Kas yra kultūros karas? Kultūros karas, David James Hunter teigimu, tai visuomenės būklė, kurią charakterizuoja ryški, bet apylygė, nuomonių poliarizacija pamatiniais (hot button) klausimais. JAV tai yra abortai, ginklai, homoseksualumas ir dar ten kažkas. Lietuvoje tai yra, visų pirma, – kalba, šeima, vaikai, partizanai etc.

 

* * *

Esmė tokia – išsipoliarizuoja tarsi dvi skirtingos pasaulėžiūrinės visatos, kurios remiasi skirtingomis prielaidomis, skirtinga kultūrine logika ir skirtingomis moralinėmis nuostatomis. Tai situacija, kurią Rorty įvardija kaip „kalbos galimybių ribą“, kai jokie argumentatyviniai resursai nepakankami ir už jos belieka tik bejėgiškas pasyvyumas arba smurtas.

 

* * *

„Kultūrinio karo stovis… nuo 90-ųjų pradžios, kai tautos priešais buvo skelbiami visi, kurie išsakydavo tezes, netinkančias idealizuotam patriotiniam tautiniam naratyvui“, – pirma, tai nėra kultūrinio karo stovis. Represyvus patriotizmas? Dusinantis nacionalizmas? Galbūt. Bet tai buvo maksimalios vienybės laikotarpis, o ne kultūrinio karo stovis.

 

* * *

„Žvanginantys ginkais, ieškantys priešų ir juos persekiojantys kovoja su efereminėmis grėsmėmis“, – kultūros karai nėra vienpusiai, čia susiremia dvi pusės. Tai jei kalbama apie „žvanginančius ginklais prieš efemeriškas grėsmes“, reikėtų pasakyti: apie kurią pusę kalbama?

 

* * *

Vieniems priešas yra romantizuotas pasaulėvaizdis, suherojinti ir į neliečiamųjų rangą pakylėti istoriniai veikėjai, griežtai reguliuojama, tvarkoma ir norminama kalba bei viešoji erdvė. Kitiems priešas yra tie, kurie deda pastangas dekonstruoti šitą statišką, suromantintą pasaulėvaizdį, liberalizuoti kalbos politiką, kritiškai revizuoti tautos herojus, t.y. griauti tą simbolinę tvarką, kuri vieniems suteikia pamatinį saugumą, o kitus paprasčiausiai dusina.

 

* * *

Paulius Gritėnas mini kalbininkų sudaryta Didijį kalbos klaidų sąrašą kaip represyvią priemonę, neleidžiančią kalbai vystytis gyvai – ironiška, jo paties straipsnis primena tokį klaidų sąrašą: „Trečia, turime itin atsargiai žvelgti į bandymus herojizuoti… Ketvirta, neturime bijoti istorijos ir literatūros persipynimo…“ Quite pathetic, is not it?

 

* * *

O kalbant apie priešų paieškas, progresyviajai stovyklai reikėtų atsigręžti į save arba bent jau į veidrodį – šiandien screenshotų nekelsiu, bet ne kartą esu rašiusi, kokius laiškus gaunu, kokių komentarų sulaukiu už tai, kad a) neprašydama LMT grašio nuvažiavau ir atlikau tyrimą Solovkuose, b) už tai, kad mano tekstas pasirodė „Sage“ politikos mokslų enciklopedijoje, c) už tai, kad laimėjau keletą tarptautinių prjektų, d) už tai, kad su nuliniu finansavimu iš LT parašiau 10 ISI, ir e) už tai, žinoma, kad lankiausi tam tikrų asmenų butuose. Tolerantiškieji, bl**.

 

* * *

P.S. Dar pamiršau – last but not least – permanentinis harassinimas ir sąmokslo teorijos iš progresyviosios stovyklos pusės apie mano „galias, kurių aš neturiu teisės neigti“, todėl nuolat kažkam kažką privalau, tik man niekada niekas nieko neprivalo.

 

* * *

Dėl to paskutinio (lankymosi tam tikruose butuose), draugai inteligentai, aš jums noriu pasakyt: jeigu jums nepatinka butai, kuriuose aš „lankausi“, tai kitąkart, kai tamsų šaltą lietingą vakarą atsisakysit pavežti mane iki Santariškių ir išmesit literaliai iš mašinos, nurodykit adresus ir pasakykit, kur man eiti, nes kaip dainavo Cojus, „ja neznaju kak mne byti’“.

 

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

s.m.       2019-03-3 23:59

“lietuvis”, kuris būklei, padėčiai apibūdinti naudoja rusicizmą “stovis” (kultūrinio karo stovis…) iškart išsiduoda bent jau apie savo kilmę minimum, o gal ir apie tai, kad prie ruso tėtės aukšto partkominio bološeviko būta… Tfu.

viskas paprasčiau       2019-03-3 22:02

Visokie grybėnai tiesiog ėsti nori. Tai ir turi pasirodyti svarbiais.

Autorei       2019-03-3 20:08

Nevertejo tiek daug rasyti. Jis to tikrai nenusipelno

Kadaise toks Evaldas Jansonas        2019-03-3 19:13

ŠMC patiesė polieetileno ir ant jo padarė vidurių meną. Po to dar kurį laiką panašus menas vis riaugėjo, sysiojo, ir kakojo. Jis vadinosi postmodernus. Tuo metu ir Ivaškevičius išanalizavo pagrindinę temą apie kakus. Paburbėjo žmonės ir pamiršo. Ir progresyvusis menas, regis, jau kadais nusigalavo. Niekam pasaulyje jis nebeįdomus. O pas mus? Antrą kartą tą patį vargšišką meną išleido ir dar nac. premiją išmušė - tolerancija blogai, progresoriams nėra su kuo kariauti. Apgailėtini šūdinų pinigų išmušinėtojai, nesuvokia, kad kakų menas suvis praeity. Tokia tad “progresija”

Chingishan       2019-03-3 16:31

Progresyvios jėgos turėtų būti bent jau kabutėse- ir tos jėgos ne progresyvios o degradacinės ar regresyvios kaip minimum. Tai kodėl žaidžiama tokiais skambiais žodžiais? visiems gi patinka būti progresyviais- tik kad tai kas tuo vadinama- tuo nėra.
Pvz pederastija ir jos rėmimas tai progresas- ar paskutinė degradacijos stadija?

kilmė       2019-03-3 12:07

“lojalumas” nuo žodžio “loja”

Ką šitas       2019-03-3 10:58

internacis dezistas gali pademonstruoti, apart lojalumo Blogio imperijai ir jos sąjungininkėms pagal BKodeksą ta jo dalimi, kur kalbama apie bendrininkavimą nusikaltime ir nusikaltimo slėpimą - karo priežasčių įslaptinimą, apskritai apie istorijos nuo runkelių užrakinimą, kad šiems Tiesa nebūtų prieinama.

koks dar žodynas?       2019-03-3 9:09

Koks dar žodynas Gritėnui,15min ar Delfiui?Jie vis dar *kerta,smogia,taško*,o atsakomybę,kaip kokį lagaminą,NEŠA.Dėl to ir kariauja su visais,kas kitokios nuomonės ar apie grėsmes valstybei,ar grėsmes kultūrai.


Rekomenduojame

Algimantas Rusteika. Žmonių mažėja, biudžetas didėja, o pinigų vis labiau trūksta

Rasa Čepaitienė. Mindaugo kodas

Vaizdo įrašas iš akcijos Šiau­lių bul­va­ro lie­poms iš­sau­go­ti

Vygantas Malinauskas. Prie kokios civilizacijos Mindaugas prijungė Lietuvą?

Kviečiame savo parašu prisidėti prie tarptautinės bendruomenės pastangų išsaugoti Vincento Lamberto gyvybę

Saulius Dambrauskas. Kova už miškų išsaugojimą tęsiasi

Linas V. Medelis. Tiesus kelias į Orvelo pasaulį

Valdas Vasiliauskas. Ačiū partijai ir vyriausybei!

Benediktas XVI. Apie principus, kuriais privalu vadovautis viešajai valdžiai

Robertas Grigas. Apie skundimo paveldą

Raimondas Navickas. Kodėl vėl bandomas griauti lietuvių-žydų konsensusas dėl praeities didvyrių vertinimo?

Liutauras Stoškus. Kalnų parko projekto pristatymas

In memoriam. Jonas Juškaitis

Raimondas Navickas. Šakalienei pasiruošt

Ar suteikti Senovės baltų religinei bendrijai „Romuva“ valstybinį pripažinimą? Povilo Urbšio abejonės (atnaujinta ir papildyta)

Geroji Naujiena: Rinkimės tikrąjį Gyvenimą – čia ir dabar

Verta prisiminti. Pijus XII. Krikščioniškoji sąžinė asmeniniame ir visuomeniniame gyvenime

Verta prisiminti. Kazys Škirpa. Kodėl mes sukilom?

Gintaras Aleknonis. Sumaišties karuselėje

Verta prisiminti. Vidmantas Valiušaitis. Dėl Škirpos – tiesa yra kita, pone mere

Vygantas Malinauskas. Kuo skiriasi demokratija pagal JAV respublikonus ir pagal Lietuvos konservatorius?

Paremkime Irenos Vasinauskaitės peticiją „Išsaugokime brandžiąsias Šiaulių bulvaro liepas“

Arkivysk. Sigitas Tamkevičius apie radikaliai pasikeitusias Tėvynės Sąjungos vertybes ir kunigų pareigą netylėti (papildyta)

Vytautas Radžvilas. Dar vienas žingsnis idėjinio-politinio TS-LKD (?) iš(si)gryninimo link

Nuo bačkos. Andrius Navickas bendrapartiečiams: šiandieniniai gebelsai bando įtikinti, kad mes nebeturime moralinio stuburo

Narystę partijoje sustabdęs Rimantas Dagys apie jam skirtas sankcijas: Tapau itin nepatogus ir nepriimtinas TS-LKD partijos vadovybei

Liudvikas Jakimavičius. Rimantas Dagys – pirmoji kregždė

Iš Valdo Benkunsko pašto. Paminklų sostinėje klausimu. Politinė poezija

Sąjūdis „Už Lietuvos miškus“ paragino Generalinį prokurorą, išrinktąjį Prezidentą G.Nausėdą, Seimo Antikorupcijos komisiją apginti viešąjį interesą

Raimondas Navickas. Reparacijos natūra

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.