Dienos aktualija, Visuomenės pokyčių analizė, Propagandos ir ideologijos analizė

Ramūnas Aušrotas. Niekas nepjauna savo prigimties

Tiesos.lt redakcija   2020 m. birželio 9 d. 6:52

6     

    

Ramūnas Aušrotas. Niekas nepjauna savo prigimties

Gyvename laikais, kuriais, anot prancūzų teoologo ir filosofo Ksavero Lakrua (Xavier Lacroix), tėvas yra ne kas kita kaip antra mama. Koks yra vyro tikslas šeimoje? Tai ne šiaip socialinis ar filosofinis klausimas, tai jau egzistencinis klausimas. Gal kam nuskambės seksistiškai, bet kadaise vyras tai žinojo – išlaikyti šeimą, apginti ją, kitaip tariant, savaip rūpintis ja. O koks jis dabar, lyčių lygybės laikais?

Šį lyčių papildomumo klausimą anksčiau sprendė socialinis pasidalinimas vaidmenimis, įvykęs ne vyrų „perversmo“ ar „sąmokslo“ dėka, o susiklostęs natūraliai. Kūdikio besilaukianti moteris negalėjo eiti medžioti žvėries, ji, kuri nešiojasi po širdimi giminės pratęsimo viltį, buvo kur kas brangesnė už vyrą.
Gyvename kitais laikais. Todėl popiežius Pranciškus primena, kad „kai kalbame apie vyro ir moters papildomumą, neturime šios sąvokos painioti su siaura idėja, kad abiejų lyčių vaidmenys ir santykiai yra uždaryti viename ir statiškame modelyje. Papildomumas įgyja daug naujų formų, nes kiekvienas vyras ir kiekviena moteris įneša savo asmeninį indėlį į santuoką ir vaikų ugdymą. Nuosavas asmeninis turtingumas, nuosava charizma ir papildomumas: visa tai kartu yra didelis turtas ir grožis.“

Tai situacinis žvilgsnis, teisingas šių laikų kontekste, bet neatsako į egzistencinį klausimą, kurį savyje nešiojasi vyrai ir moterys (kas aš esu?) Nes arba vyro ir moters papildomumas yra kažkas tai fundamentalaus, arba tai pakaitinis ir varijuojantis dalykas, arba tai tik fikcija, kaip sako gender ideologija.

Ieškodamas atsakymo, prisiminiau Clinto Eastwoodo filmą „Tobulas pasaulis“. Šis filmas, tam tikra prasme, tai ir vyriškumo paieška. Skaudi ir atliepianti paties režisieriaus gyvenimą (sakoma, kad ir jis, kaip pagrindinio filmo herojus, ėjo iš vienų namų į namus, ieškodamas savęs ir savo vyriškos tapatybės).

Jis užveda ant vienos minties, kurią noriu paplėtoti (bet ne įrodyti, kad ji teisinga). Filmas kalba apie jėgą ir jos panaudojimą

Pagrindiniam personažui valdyti jėgą padeda protas, tuo jis yra pranašesnis už savo sėbrą. Tačiau kritinėje situacijoje ir jis nepajėgia suvaldyti savęs, žaloja kitus ir, galiausiai, žūva. Viena svarbi detalė – jis užaugo be tėvo. Tėvo, kuris jį išmokytų valdyti jame slypinčią jėgą. Valdyti, o ne sutramdyti. T.y. panaudoti, o ne ją atmesti.

Koks jėgos tikslas? Kai jėga neturi pozityvaus, etinio tikslo, ji tampa gaivavališka. Lygiai taip pat ji tampa griaunanti, kai nemokoma jėgos kontroliuoti. O tai padaryti, mano nuomone, yra vyro prerogatyva. Bent jau buvo. Grįšiu prie medžiotojo pavyzdžio. Medžioklė yra ne kas kita, kaip jėgos naudojimas, turintis tikslą. Bet niekas neina medžioti rėkdamas, šaukdamas, rodydamas savo galią. Medžiotojas žino, kad jei nori ką nors sumedžioti, turi išmokti protu suvaldyti jėgą, valia pajungti ją tikslui. Tada tu įveiksi žvėrį. Taigi, vyras išsivedęs berniuką į mišką, moko ne raumenis demonstruoti, bet naudoti jėgą.

Dabar, kai šūkį „apginti ir išmaitnti“ vis labiau perima valstybė, koks yra vyro turimos jėgos tikslas? Į medžioklę eiti nereikia. Jėgos perteklius liejamas maratone ar treniruoklių salėje. O koks tikslas? Daugių daugiausia dėl savęs, savo ego tenkinimo. Ne dėl kito.

Šitas jėgos, kurią vyras turi, panaudojimo vakuumas, yra viena iš šiuolaikinio vyro frustracijos priežasčių. Tėvo, kuris parodytų, kada ir kaip ją reikia naudoti, nepaneigdamas jos kaip tokios, nebuvimas šeimoje – yra viena iš smurto artimoje aplinkoje priežasčių. Neatsitiktinai Lietuvoje yra nemaža paauglių smurto prieš motinas. Vienišas motinas. Nes nebuvo vyro, kuris pasakytų NE, kuris parodytų, kur ir kaip ją reikia naudoti.

Nesakau, kad berniuko jėgos srityje negali ugdyti moteris. Teoriškai taip. Bet, kiek man teko susidurti, moters modus operandi yra kitas, ji, linkusi instinktyviai saugoti, todėl jei gali, renkasi kitą sprendimo kelią. Tą kuriame yra stipri – ir tai natūralu. Niekas nepjauna savo prigimties. Ugdyti jėgą – reiškia leisti rizikuoti. Lipti kopėčiom, nebijoti nuvažiuoti į parduotuvę per karantiną ir pan. Nežinau kaip jūs, bet aš, kai dukra manęs klausia, ar galima (pvz., lipti ant stogo), pirmiausia apsidairau, ar nemato mama (kad nesijaudintų), tada sakau (įvertinęs situaciją) GALIMA, ir kartu lipu ant stogo. Ir jaučiuosi gerai. Mano dukra – irgi.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

tiek       2020-06-11 10:36

prekijų diktatūros laikais juokinga liūdėt kilnios riterystės apraiškų visuomenėje aplamai. Manau, tik dėl to labai sumažėjo ir oficialaus teisingumo “aštrumas”. O žmonės to labai pasigenda nepaisant agresyvios visaapimančios propagandos. Kad ir mirties bausmės panaikinimas už didžiauius nusikaltimus žmoniškumui - juk tai oficialus teisingumo principo pamynimas suprantant ,kad vis tiek už pinigus ir tą ir aną pas teisingumo tarnus tikrai nusipirksi:(.Jurbarko žydiškos šmėklos pavyzdys , Garliavos tragedija - baisu .

Žymusis logikikas ir filosofas J.M.Bocheński       2020-06-9 22:46

Tiems, kuriems dėl pasidavimo kryptingai platinamiems prietarams
[“Sto zabobonów. Krótki filozoficzny słownik zabobonów” (“One Hundred Superstitions. A Short Philosophical Dictionary of Superstitions”) ir kt.]
sąmonė sujaukiama tiek, kad ima rodytis, jog LYTYS - LYGIOS, kaip paskutinę viltį, J.M.B. siūlo dar ir dar kartą pažvelgti į vyrą ir moterį nuogus.
P. S. Pamišėliška “socialinės lyties” (“gender”) ideologema J.M.B. laikais dar neegzistavo.
————————————————————————
Pagarba
Ramūnui Aušrotui
už ištikimybę katalikybei, profesionalius teksus.

grumstas       2020-06-9 21:03

Mintys , kurios dėstomos šiame straipsnyje , nukelia kelis metus atgal į Kelno geležinkelio stotį , kur merkelienės sukviesti “svečiai” naujametinę naktį prievartavo vpkiečių moteris . net ir terminas buvo sugalvotas šiam “veiksmui -aktui”.
Ir regis ten viename viešbutyje dirbusiu apsaugininku lietuviui teko gelbėti tokias smurtą patyrusias vokietaites nuo aršių laukinių imigrantų iš Afroazijos. Keliems ”’ Velcome refluges ” tekom patirti to apsauginio kumščių stiprumą ir jėgą. Atrodo , normalioje visuomenėje, toks elgesys turėtų būti pagirtas , viešai padėkota . deja, gal jūs ir patys tai žinote, tas vyras buvo tampomas “valstybės teisėtvarkos” už ” tų laukinių atžvilgiu “parodytą smurtą”.
Štai kokia tapo Vakarietiška civilizacija . Nuo tų laikų , kai apginti damą riteriui buvo šventa pareiga , ši civilizacija perkonstruota į infantilių piliečių visuomenę.
Toje visuomenėje piličiui neleidžiama net apsiginti, ir apginti savo šeimos , artimujų nuo bandito , vagies ar smurtininko . Teisingumas taip pastatytas nuo kojų ant galvos , kad nukentėjęs ,o ne smurtininkas bus apkaltintas ir nubaustas . Nes valstybė nepaliko nė mažiausios laisvės , nė mažiausios galimybės elgtis žmogui ; gintis , ginti save , savo žmones , neleisti piktam gaivalui nebaudžiamam bujoti ten kur gyvena savo tradicijas , savo papročius gerbiantys žmonės . Situacija panaši į gyvatę ryjančią savo uodegą- valstybė naikina save. man tokia valstybė nereikalinga, nes valstybė buvo sukurta tikslu , kad ji gintų joje gyvenančius žmones, kurie jai delegavo dalį teisių ir pareigų.Bet moderniais amžiais , politikai- biurokratai uzurpavo ir tas teises iš žmonių , iš visuomenės , atėmė iš jų teisę spręsti apie jų visuomenei , bendruomenei reikalingą tvarką, tvarkyti savo gvenimą , taip kaip nori ten gyventys gyventojai bendruomenė.

Ačiū       2020-06-9 20:15

Koks gražus straipsnis apie šeimą, ačiū.

Kai       2020-06-9 16:34

po visų karantinų pagaliau viskas taip gražiai susitvarkys suvienytame pasaulyje, kad be policijos leidimo nė neperstelėsi, o visų bėdų kaltininkai dvikojai bus sparčiai mažinami iki 1 mld, svarbiausias tikslas bus neleisti jiems patiems daugintis. Todėl abortai bus privalomi, o naujus vergus biorobotus gamins tik valdiškuose inkubatoriuose (greičiausiai klonuos) pagal darbo rinkos poreikį.
Kita vertus: ar ne patys žmonės taip padarė? Blogieji? Ar blogieji iš mėnulio nukrito? Ar “blogieji” lietuviai ne iš tų pačių lietuvių?
ŽMOGUI antikristas suprantamesnis ir mielesnis. Niekas nenorėjo komunizmo (ne apie “ekspropriaciją” kalba, bet apie Mato 19:21 ir Apaštalų darbų 2:44 ir 4:32). Tai ir vadinasi pirmoji nuodėmė, nepabėgsi!

Taip        2020-06-9 11:41

Genderizmas yra prieš žmogaus prigimtį, moralę ir tautos pagrindines tradicijas nukreipta ideologija.Deja.


Rekomenduojame

Kardinolas Sigitas Tamkevičius: bijau, kad Bažnyčia liks vienintele institucija, kuri gins demokratiją

Geroji Naujiena: Kristus tikrai prisikėlė! Sveikiname sulaukus Šventų Velykų

Ado Jakubausko spaudos konferencija: Buvau atleistas, nes atsisakiau pasiduoti politiniam spaudimui iš anksto pasmerkti Birželio sukilimo dalyvius

Nida Vasiliauskaitė. Sako, į mūsų tolimus ramius kraštus atėjo maras. Laimei, bus naujų Mokslo dovanų

Šv. Augustino homilija apie Kristaus prisikėlimą

Didžiojo Šeštadienio Geroji Naujiena. Tuščio kapo žinia

Andrejus Gaidamavičius kviečia jungtis prie Nacionalinio miškų susitarimo: Nestovėk po medžiu – stok už medį!

Rasa Čepaitienė. Velykos 2021

Vitalijus Balkus „Iš savo varpinės“: DELFI panikuoja – propaganda jau neveikia

Nuo bačkos. Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, Arvydas Anušauskas: paaiškinimas partiečiams, kodėl susidorota su prof. Adu Jakubausku

Mini serialas „Tiesa apie vakcinas“: pirmosios serijos pirmoji dalis

Nuo bačkos. Kubilius Rachlevičiui: konservatoriai kaip „ėjo į Vakarus“, taip ir toliau eis

Didžiojo Penktadienio Geroji Naujiena: „Atlikta!“ (Jn 19, 30)

Šv. Juozapo vyrų judėjimas kviečia šį šeštadienį rinktis Aušros Vartuose melstis rožinį vyrų intencijomis: Už Kristų, už šeimas, už Lietuvą!

Seimo sprendimas neturi analogų Lietuvoje, o galbūt ir visame pasaulyje. Visa Ado Jakubausko kalba Seimo tribūnoje

Vinco Kubiliaus reportažas iš mitingo, surengto šalia parlamento prof. Adui Jakubauskui palaikyti

TAUTŲ KIEMO diskusijų erdvė: Klestinčią valstybę kurti ant dorybės pamato: misija (ne)įmanoma?

Nida Vasiliauskaitė. Uždažyti vėliavą

Geroji Didžiojo Ketvirtadienio Naujiena: Jis parodė mums savo meilę iki galo

Nuo bačkos. Aušra Maldeikienė: „Na, šiaip jau mes Lietuvai neturėtume dirbti. Mes dirbam Europai“

Povilas Girdenis: Sveikinu su naujosios vargo mokyklos metinėmis!

Prof. Ado Jakubausko atsakymai į jam mestus melagingus kaltinimus

Andrius Macas. Krikščionio laikysena Didžiąją savaitę gydytojo akimis

Vidas Rachlevičius. Politinis bankrotas per 100 dienų

Vytautas Radžvilas. Pastaba apie Vytautą Landsbergį-Žemkalnį, arba Kas mūsų laukia

Liudvikas Jakimavičius. Šimonytė ir Bilotaitė nelabai suvokia, ką šneka…

Lietuvos mokslininkų sąjunga Seimui: itin teigiamai vertiname prof. Ado Jakubausko vertybines nuostatas ir veiklą

Česlovas Iškauskas. Kaip suprantame laisvę?

Marijos radijo „Aktualijų“ laida apie A. Dulkio sprendimą hormoninę kontraceptinę spiralę paauglėms ir jaunoms merginoms padaryti nemokamą

Lietuvos laisvės kovotojų sąjungos laiškas TS-LKD skyrių pirmininkams dėl A. Jakubausko: kova už Lietuvos laisvę dar nebaigta

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.