Dienos aktualija, Visuomenės pokyčių analizė, Propagandos ir ideologijos analizė

Ramūnas Aušrotas. Niekas nepjauna savo prigimties

Tiesos.lt redakcija   2020 m. birželio 9 d. 6:52

6     

    

Ramūnas Aušrotas. Niekas nepjauna savo prigimties

Gyvename laikais, kuriais, anot prancūzų teoologo ir filosofo Ksavero Lakrua (Xavier Lacroix), tėvas yra ne kas kita kaip antra mama. Koks yra vyro tikslas šeimoje? Tai ne šiaip socialinis ar filosofinis klausimas, tai jau egzistencinis klausimas. Gal kam nuskambės seksistiškai, bet kadaise vyras tai žinojo – išlaikyti šeimą, apginti ją, kitaip tariant, savaip rūpintis ja. O koks jis dabar, lyčių lygybės laikais?

Šį lyčių papildomumo klausimą anksčiau sprendė socialinis pasidalinimas vaidmenimis, įvykęs ne vyrų „perversmo“ ar „sąmokslo“ dėka, o susiklostęs natūraliai. Kūdikio besilaukianti moteris negalėjo eiti medžioti žvėries, ji, kuri nešiojasi po širdimi giminės pratęsimo viltį, buvo kur kas brangesnė už vyrą.
Gyvename kitais laikais. Todėl popiežius Pranciškus primena, kad „kai kalbame apie vyro ir moters papildomumą, neturime šios sąvokos painioti su siaura idėja, kad abiejų lyčių vaidmenys ir santykiai yra uždaryti viename ir statiškame modelyje. Papildomumas įgyja daug naujų formų, nes kiekvienas vyras ir kiekviena moteris įneša savo asmeninį indėlį į santuoką ir vaikų ugdymą. Nuosavas asmeninis turtingumas, nuosava charizma ir papildomumas: visa tai kartu yra didelis turtas ir grožis.“

Tai situacinis žvilgsnis, teisingas šių laikų kontekste, bet neatsako į egzistencinį klausimą, kurį savyje nešiojasi vyrai ir moterys (kas aš esu?) Nes arba vyro ir moters papildomumas yra kažkas tai fundamentalaus, arba tai pakaitinis ir varijuojantis dalykas, arba tai tik fikcija, kaip sako gender ideologija.

Ieškodamas atsakymo, prisiminiau Clinto Eastwoodo filmą „Tobulas pasaulis“. Šis filmas, tam tikra prasme, tai ir vyriškumo paieška. Skaudi ir atliepianti paties režisieriaus gyvenimą (sakoma, kad ir jis, kaip pagrindinio filmo herojus, ėjo iš vienų namų į namus, ieškodamas savęs ir savo vyriškos tapatybės).

Jis užveda ant vienos minties, kurią noriu paplėtoti (bet ne įrodyti, kad ji teisinga). Filmas kalba apie jėgą ir jos panaudojimą

Pagrindiniam personažui valdyti jėgą padeda protas, tuo jis yra pranašesnis už savo sėbrą. Tačiau kritinėje situacijoje ir jis nepajėgia suvaldyti savęs, žaloja kitus ir, galiausiai, žūva. Viena svarbi detalė – jis užaugo be tėvo. Tėvo, kuris jį išmokytų valdyti jame slypinčią jėgą. Valdyti, o ne sutramdyti. T.y. panaudoti, o ne ją atmesti.

Koks jėgos tikslas? Kai jėga neturi pozityvaus, etinio tikslo, ji tampa gaivavališka. Lygiai taip pat ji tampa griaunanti, kai nemokoma jėgos kontroliuoti. O tai padaryti, mano nuomone, yra vyro prerogatyva. Bent jau buvo. Grįšiu prie medžiotojo pavyzdžio. Medžioklė yra ne kas kita, kaip jėgos naudojimas, turintis tikslą. Bet niekas neina medžioti rėkdamas, šaukdamas, rodydamas savo galią. Medžiotojas žino, kad jei nori ką nors sumedžioti, turi išmokti protu suvaldyti jėgą, valia pajungti ją tikslui. Tada tu įveiksi žvėrį. Taigi, vyras išsivedęs berniuką į mišką, moko ne raumenis demonstruoti, bet naudoti jėgą.

Dabar, kai šūkį „apginti ir išmaitnti“ vis labiau perima valstybė, koks yra vyro turimos jėgos tikslas? Į medžioklę eiti nereikia. Jėgos perteklius liejamas maratone ar treniruoklių salėje. O koks tikslas? Daugių daugiausia dėl savęs, savo ego tenkinimo. Ne dėl kito.

Šitas jėgos, kurią vyras turi, panaudojimo vakuumas, yra viena iš šiuolaikinio vyro frustracijos priežasčių. Tėvo, kuris parodytų, kada ir kaip ją reikia naudoti, nepaneigdamas jos kaip tokios, nebuvimas šeimoje – yra viena iš smurto artimoje aplinkoje priežasčių. Neatsitiktinai Lietuvoje yra nemaža paauglių smurto prieš motinas. Vienišas motinas. Nes nebuvo vyro, kuris pasakytų NE, kuris parodytų, kur ir kaip ją reikia naudoti.

Nesakau, kad berniuko jėgos srityje negali ugdyti moteris. Teoriškai taip. Bet, kiek man teko susidurti, moters modus operandi yra kitas, ji, linkusi instinktyviai saugoti, todėl jei gali, renkasi kitą sprendimo kelią. Tą kuriame yra stipri – ir tai natūralu. Niekas nepjauna savo prigimties. Ugdyti jėgą – reiškia leisti rizikuoti. Lipti kopėčiom, nebijoti nuvažiuoti į parduotuvę per karantiną ir pan. Nežinau kaip jūs, bet aš, kai dukra manęs klausia, ar galima (pvz., lipti ant stogo), pirmiausia apsidairau, ar nemato mama (kad nesijaudintų), tada sakau (įvertinęs situaciją) GALIMA, ir kartu lipu ant stogo. Ir jaučiuosi gerai. Mano dukra – irgi.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

tiek       2020-06-11 10:36

prekijų diktatūros laikais juokinga liūdėt kilnios riterystės apraiškų visuomenėje aplamai. Manau, tik dėl to labai sumažėjo ir oficialaus teisingumo “aštrumas”. O žmonės to labai pasigenda nepaisant agresyvios visaapimančios propagandos. Kad ir mirties bausmės panaikinimas už didžiauius nusikaltimus žmoniškumui - juk tai oficialus teisingumo principo pamynimas suprantant ,kad vis tiek už pinigus ir tą ir aną pas teisingumo tarnus tikrai nusipirksi:(.Jurbarko žydiškos šmėklos pavyzdys , Garliavos tragedija - baisu .

Žymusis logikikas ir filosofas J.M.Bocheński       2020-06-9 22:46

Tiems, kuriems dėl pasidavimo kryptingai platinamiems prietarams
[“Sto zabobonów. Krótki filozoficzny słownik zabobonów” (“One Hundred Superstitions. A Short Philosophical Dictionary of Superstitions”) ir kt.]
sąmonė sujaukiama tiek, kad ima rodytis, jog LYTYS - LYGIOS, kaip paskutinę viltį, J.M.B. siūlo dar ir dar kartą pažvelgti į vyrą ir moterį nuogus.
P. S. Pamišėliška “socialinės lyties” (“gender”) ideologema J.M.B. laikais dar neegzistavo.
————————————————————————
Pagarba
Ramūnui Aušrotui
už ištikimybę katalikybei, profesionalius teksus.

grumstas       2020-06-9 21:03

Mintys , kurios dėstomos šiame straipsnyje , nukelia kelis metus atgal į Kelno geležinkelio stotį , kur merkelienės sukviesti “svečiai” naujametinę naktį prievartavo vpkiečių moteris . net ir terminas buvo sugalvotas šiam “veiksmui -aktui”.
Ir regis ten viename viešbutyje dirbusiu apsaugininku lietuviui teko gelbėti tokias smurtą patyrusias vokietaites nuo aršių laukinių imigrantų iš Afroazijos. Keliems ”’ Velcome refluges ” tekom patirti to apsauginio kumščių stiprumą ir jėgą. Atrodo , normalioje visuomenėje, toks elgesys turėtų būti pagirtas , viešai padėkota . deja, gal jūs ir patys tai žinote, tas vyras buvo tampomas “valstybės teisėtvarkos” už ” tų laukinių atžvilgiu “parodytą smurtą”.
Štai kokia tapo Vakarietiška civilizacija . Nuo tų laikų , kai apginti damą riteriui buvo šventa pareiga , ši civilizacija perkonstruota į infantilių piliečių visuomenę.
Toje visuomenėje piličiui neleidžiama net apsiginti, ir apginti savo šeimos , artimujų nuo bandito , vagies ar smurtininko . Teisingumas taip pastatytas nuo kojų ant galvos , kad nukentėjęs ,o ne smurtininkas bus apkaltintas ir nubaustas . Nes valstybė nepaliko nė mažiausios laisvės , nė mažiausios galimybės elgtis žmogui ; gintis , ginti save , savo žmones , neleisti piktam gaivalui nebaudžiamam bujoti ten kur gyvena savo tradicijas , savo papročius gerbiantys žmonės . Situacija panaši į gyvatę ryjančią savo uodegą- valstybė naikina save. man tokia valstybė nereikalinga, nes valstybė buvo sukurta tikslu , kad ji gintų joje gyvenančius žmones, kurie jai delegavo dalį teisių ir pareigų.Bet moderniais amžiais , politikai- biurokratai uzurpavo ir tas teises iš žmonių , iš visuomenės , atėmė iš jų teisę spręsti apie jų visuomenei , bendruomenei reikalingą tvarką, tvarkyti savo gvenimą , taip kaip nori ten gyventys gyventojai bendruomenė.

Ačiū       2020-06-9 20:15

Koks gražus straipsnis apie šeimą, ačiū.

Kai       2020-06-9 16:34

po visų karantinų pagaliau viskas taip gražiai susitvarkys suvienytame pasaulyje, kad be policijos leidimo nė neperstelėsi, o visų bėdų kaltininkai dvikojai bus sparčiai mažinami iki 1 mld, svarbiausias tikslas bus neleisti jiems patiems daugintis. Todėl abortai bus privalomi, o naujus vergus biorobotus gamins tik valdiškuose inkubatoriuose (greičiausiai klonuos) pagal darbo rinkos poreikį.
Kita vertus: ar ne patys žmonės taip padarė? Blogieji? Ar blogieji iš mėnulio nukrito? Ar “blogieji” lietuviai ne iš tų pačių lietuvių?
ŽMOGUI antikristas suprantamesnis ir mielesnis. Niekas nenorėjo komunizmo (ne apie “ekspropriaciją” kalba, bet apie Mato 19:21 ir Apaštalų darbų 2:44 ir 4:32). Tai ir vadinasi pirmoji nuodėmė, nepabėgsi!

Taip        2020-06-9 11:41

Genderizmas yra prieš žmogaus prigimtį, moralę ir tautos pagrindines tradicijas nukreipta ideologija.Deja.


Rekomenduojame

Tomas Viluckas. Kokių žingsnių vertėtų imtis, kad iškiltų NS pagrindu jėga, kuri 2024 m. peržengtų 5 proc. barjerą?

Nida Vasiliauskaitė. Už ką balsuoji, o kas iš to išeina, arba Kas vadinama „laisvai demokratiškai išrinktos valdžios legitimumu“?

Vytautas Sinica. Mintys po rinkimų

Vytautas Radžvilas. Porinkiminė Nacionalinio susivienijimo spaudos konferencija Valdovų rūmuose: kodėl vertėjo?

Rinkimų rezultatai ir porinkiminės replikos: Ramūnas Aušrotas, Audrius Bačiulis (papildyta)

Algimantas Rusteika. Tai buvo tiesioginė provaldiška agitacija už valdžios partijas

„XXI amžiaus“ klausimai kardinolui Sigitui Tamkevičiui apie artėjančius Seimo rinkimus

Geroji Naujiena: Ir mes visa galime Tame, kuris mus stiprina

Tariasi peliukai prieš rinkimus…

Liudvikas Jakimavičius. Rinkimų sufleriai

Vytautas Radžvilas. Susigrąžinkime savo Lietuvą!

Audrius Bačiulis. Vytautai – Patirtis ir Energija, arba Už ką aš balsuosiu

Smulkieji verslininkai ir Nacionalinis susivienijimas pasirašė visuomeninį susitarimą

Liudvikas Jakimavičius. Balsuokim protingai

Andrius Švarplys. Užvis svarbiausia – stabdyti valstybę, kad ši nesikištų į privačią žmogaus sferą

Vytautas Sinica. Išmesto balso mitologija

Ramūnas Aušrotas. Partijų programinės nuostatos ir iniciatyvos, prieštaraujančios krikščioniškai pasaulėžiūrai

Augminas Petronis. Tokia mąstysena – ‘viskas, ką jūs apie save žinot, yra tapatybės’ – tikėjimui naikinančiai žalinga

Aleksandras Nemunaitis. Esame už žodžio laisvę ir prieš politkorektiškumą

Algimantas Rusteika. Konservatoriai nutarė reklamuotis pas savus?

Katalikiški balsavimo principai

Liudvikas Jakimavičius apie žiniasklaidą

Seimo narių balsavimų gyvybės ir šeimos klausimais apžvalga

Ar egzistuoja laisva valia? Vytauto Sinicos atsakymas

Algimantas Rusteika. Jei balsuosi už mažus, „tavo balsas prapuls“

Liudvikas Jakimavičius. Gražus rudenėlis ir rinkimų aritmetika

Ramūnas Aušrotas. Istorinės savimonės pabaiga

Neredaguota.lt. Vytautas Sinica: Kova dėl istorijos

Vytautas Radžvilas. Baltarusija: į laisvę ir demokratiją Putino glėbyje?

JT Orhuso konvencijos priežiūros komitetas pripažino: Lietuvos Respublika pažeidė Orhuso konvenciją

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.