Dienos aktualija, Visuomenės pokyčių analizė, Propagandos ir ideologijos analizė, Teisėkūros iniciatyvos

Ramūnas Aušrotas. Išgyvenom dar vieną dieną?

Tiesos.lt redakcija   2020 m. spalio 15 d. 4:09

7     

    

Ramūnas Aušrotas. Išgyvenom dar vieną dieną?

Vienų laisvės neribotai (nepagrįstai) plečiamos, o štai kitų laisvės – siaurinamos.

Šiandien Žmogaus teisių komitete bus priimami sprendimai dėl naujos Lygių galimybių įstatymo (LGĮ) redakcijos. Vienas iš jų – iki minimumo susiaurinti galimybę naudojantis konstitucine įsitikinimų, sąžinės ir religijos laisve, kurti terpę, kur būtų puoselėjamos asmenų ar grupių išpažįstamos vertybės, kurios nebūtinai atitinka mainstryminį požiūrį.

Viena iš tokių terpių – yra mokyklos aplinka.

Dabar galiojančio LGĮ numato, kad LGĮ netaikomas švietimo ir ugdymo srityse valstybinių ar privačių ikimokyklinio ugdymo įstaigų, bendrojo ugdymo mokyklų ar kitų švietimo įstaigų, KURIŲ steigimo ar juos atitinkančiuose dokumentuose nustatyta, kad jų etosas remiasi religija ar tikėjimu.

Komiteto išvada siūlo numatyti, kad LGĮ netaikomas tik religinių ar bendrijų įsteigtų organizacijų, jeigu jų steigimo ar juos atitinkančiuose dokumentuose nustatyta, kad jų etosas remiasi religija ar tikėjimu.

Taip iki minimumo ketinama susiaurinti subjektų ratą, kurių atžvilgiu išimtis taikoma.

Kitaip tariant, pagal siūlomą formuluotę, tai turi būti tik vieno steigėjo ir tik bažnyčios įsteigta mokykla.

Tik bažnyčios įsteigtų mokyklų yra vos viena kita (pvz., Vilniaus ir Kauno jėzuitų gimnazijos).

O juk yra daug katalikiškų mokyklų, kurios turi du steigėjus: savivaldybę ir bažnyčią (Pal. Teodiliaus Matulionio Gimnazija Vilniuje, Rasos katalikiškoji gimnazija Kaune ir t.t.).
Taip pat yra mokyklų, kurias įsteigė ir ne tradicinės religinės bendruomenės (pvz., Vilniaus krikščionių gimnazija) – tai reiškia, kad religinės mažumos nepateks į išimtį ir bus diskriminuojamos.

Taip pat mokyklas steigia ne tik bažnyčia, bet ir tėvai, norintys patys kolektyviai ugdyti vaikus pagal savo įsitikinimus. Pasiūlymu eliminuojama galimybė privačią mokyklą veikiančią pagal katalikišką etosą steigti katalikams tėvams (pvz., katalikišką Montesori darželį) – taip iš esmės ribojama religijos laisvė.

Ką reiškia šios išimties netaikymas praktikoje:
– šeimos sampratos paremtos lyčių įvairovės principu mokymas (pasikeitus Lytiškumo ugdymo ir rengimo šeimai programos turininiui – o kad ji keisis – tokių ženklų yra);
– lyčių įvairovės mokymui (gender – socialinės lyties);
– draudimui priimti į darbą mokytoją, išpažįstantį ir praktikuojantį viešai su tos bendruomenės įsitikinimais nesuderinamas vertybes, įskaitant ir moralinį (gyvenimą su tos pačios lyties partneriu) ir socialinį jo elgesį (aprangą).

Tikiuosi, kad Žmogaus teisių komiteto nariai pažiūrės į situaciją blaiviai ir nepasiduos formos spaudimui. Tai, kad komiteto teisininkai, kuriems maloniai talkino ideologiškai angažuotas Žmogaus teisių centras, parengė tokią, o ne kitokią išvadą, neatima ir nepriboja jų laisvo Seimo nario mandato teisės.

P.S. Komiteto posėdis vyksta už uždarų durų...

Atnaujinta: klausimas buvo išimtas iš darbotvarkės. Išgyvenom dar vieną dieną.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

PRIVAČIŲ DUOMENŲ APSAUGA ir ŽT       2020-10-14 20:18

Viešieji asmenys,  besirūpindami ne tik savo ryšius ir veiklos paslaptis,  bet ir savo sveikatos bėdas nuo svetimų akių apsaugoti, NEATSIKLAUSĘ kitų pacientų kiekvieno asmeniškai, ar jis to pageidauja, SAVO SPRENDIMU paslėpė VISŲ pacientų sveikatos e-istorijas net ir nuo juos gydančių gydytojų! (Nekalbant apie tai, kad jos ir patiems pacientams nuolat stringančioje e-sveikatoje bei kt.  priežasčių sunkiai pasiekiamos).
Jei pacientui tenka ne vienoje įstaigoje lankytis, kiekviena jų užveda jam naują e-sveikatos istoriją, neprieinamą kitų med. įstaigų gydytojams, o tai neretai kelia rimtą pavojų ligonio gyvybei, nes, sergant kai kuriomis ligomis, būtina žinoti, ką kiti gydytojai jam skyrė - kokias procedūras, vaistus, kam jis jautrus, kokioms procedūroms reikia specialiai ruoštis,  prieš jas atliekant, kad nesukeltų mirtinų komplikacijų (ar karantino metu tokių mirčių nepasitaikė?).
Ligonių e-bylų įslaptinimas pavertė e-sveikatą pasityčiojimu, nes net ir sunkus ligonis kiekvienam gydytojui turi nešioti įv. pažymas iš kitų med. įstaigų, užuot gydantys gydytojai jas patys internete susirastų,  taip ir laiką taupytų,  ir kokybiškiau dirbti galėtų! Per karantiną ta problema dar labiau paaštrėjo:  pvz., dėl kažkokių priežasčių (gal keičiantis krūvio neatlaikantiems šeimos gydytojams) kažkas atsitiko ŠMC vedamoje paciento kortelėje,  ir dėl to el. receptai su kažkokiomis klaidomis vaistines pasiekia,  todėl tenka pirkti vaistus už visą kainą,  nes brokuoto vaistinės nepriėmė. Juk jo ligos specialistas dirba poliklinikoje, taigi, paciento kortelė su jo išrašytu recepto originalu ŠMC šeimos gydytojui nepasiekiama,  pas specialistę net ir ,,taikos metais“ registruotis buvo sunku,  vos porą kartų per metus įmanoma.  Ar štai toks darbo organizavimas nepažeidžia paciento ŽT? Kas leido valdininkams elgtis su pacientais,  lyg būtų jų NAČALNYKAI, ir vaikyti juos dirbti tai,  ką privalo atlikti taip brangiai kurta e-sveikata?! Juk tik reikia skirti sveikatos e-istorijoje langelį, kuriame pacientas PATS pažymi, jei jis pageidauja įslaptinti savo paciento kortelę.  O visi kiti gydytojai, į kuriuos teko kreiptis pacientui,  turi be trukdžių peržiūrėti jam reikalingos ligos istorijos įrašus −  paciento labui. .   

Žemyna       2020-10-14 19:38

Esame liudininkai to, kad bet kokį naudingą, gerą įstatymą, turinti padėti doram žmogui sąžiningai gyventi ir būti gerbiamam,  tuoj pat prCHvatizuoja sukčiai, apsišaukėliai, ir jie tuoj pat apverčia jo aiškinimą aukštyn kojom,ir naudoja savo primityvioms aferoms, ar net ir grandiozinėms piktadarystėms. 
Štai kad ir asmens duomenų apsauga, kuria susirūpino po grožio klinikos pacientų duomenų vagystės - kas pirmas, ir ne visai teisingai ja pasinaudojo? Valdininkai ir politikai, primezgę kokių nors nelegalių ryšių, nelegalios veiklos tinklų...
Daugybė biudžetinių įstaigų tuoj pat įslaptino savo darbuotojų pavardes, kontaktus. Visų pirma tos, kur daug darbuotojų kraujo ir kitais ryšiais susiję.
Kas pirmas puolė naudotis purvinais tikslais IŠVIRKŠČIAI aiškinama TMAPK? Buvę kažkaip nuo jų išsivadavusios šalies okupantai. TMAPK jie taip ciniškai aiškina ir kelia ,,teisėtus” privilegijų sau reikalavimus, kad išsivadavimas tapo beprasmišku - fiziškai tu lyg ir neokupuotas, bet tave terorizuoja ir biudžetą siurbia nė kiek ne mažiau, o kamieninės tautos gyventojai verčiami atsisakyti to, ko čia palikti okupanto kolonistai ar kolaborantai (veikiantys čia lyg okupanto agentai) sau įsigeidžia. Todėl tu uždarai mokyklas valstybine kalba, kad okupanto kalba m-klas išlaikytum. Nors TMAPK ir ŽT reikalauja priešingai - TM būtent mokyklose VALSTYBINE kalba mokyti, nes tik tai suteikia visiems lygias galimybes studijuoti ir įsidarbinti! Taigi, šalies kamieninei tautai SAVO valstybės teritorijoje tenka buv. okupanto malonės prašyti malonės leisti SAVO ŽT naudotis smile
Grubiai pažeidžiamos ŽT į šeimos DVASINĖS teritorijos privatumą, o lyg komjaunuoliai aktyvūs kitų mažumų gynėjai brutaliai pamynė šeimos ir tautos teisę laikytis tradicinės šeimos pažiūrų ir papročių, tautinės doros, lyčių santykių. Brutalių aktyvistų pastangomis, tėvelių leidimo neatsiklausus, darželiuose ir mokyklose vaikams brukamas sekso technikų kursas, ,,pažangus” požiūris į laisvą ir ankstyvą seksą, ir menkinamas tradicinis tėvelių jiems diegiamas atsakingas požiūris!  Brutaliai seksualizuojama viešoji erdvė (internetas, visi ekranai, tekstai, iliustracijos) dar nei dvasia, nei kūnu tam nesubrendusiems paaugliams skatina per ankstyvą domėjimąsi seksu, ar ir jo praktikavimą.
Tai dalelė ŽT pamynimo pavyzdžių, būtent pamynimą skelbiant tikrosiomis ŽT teisėmis…  EUROPA KRAUSTOSI IŠ PROTO?

>>>Tik pamastymai 2020-10-14 13:03        2020-10-14 18:25

Kokie vadai, tokie ir bandos avinai.

Kis       2020-10-14 14:55

kokia ir kaip atrodis ta bendruome,kuri negimdo vaiku?Kokius i vaikus aukles?Ko galima tiketis is tokio auklejimo?

Paulius       2020-10-14 13:43

o aš siūlyčiau prieš vartojant terminus gerokai permąstyti jų turinį. pvz ką tai reiškia „laivas mandatas“ atstovaujamoje demokratijoje. kai tokius dalykus pasakoja armonaitės piemenės, tai nieko keisto, bet šiuo atveju gal derėtų atsakingiau rinktis formuluotes

Vilnietis       2020-10-14 13:08

Dėkui už jūsų darba Aušrotai.

Tik pamastymai       2020-10-14 13:03

Na ka gi, ko norejom, ta ir turesim.Betgi mes ir esame, pagal a.a.V.Petkeviciu, “Durniu laive”.Pagal a.a.ministra Sikorski, mes avinu tauta.Tai ko mums dar tiketis?


Rekomenduojame

Geroji Naujiena: Jei mylime darbu ir tiesa, esame iš tiesos

Nida Vasiliauskaitė. Ad Hitlerum

Algimantas Rusteika. Maršas tęsia žygį per Lietuvą. Telšiai

Aurelijus Veryga opiausiais nūdienos klausimais

Albinas Plėšnys. Akvinietis homoseksualių veiksmų nepateisino. Atsakymas P. Aleksandravičiui

Andrius Švarplys. Šiuolaikinės demokratijos disproporcijos Lietuvoje pagal viešos nuomonės apklausas, arba Kur gali nuvesti tokia politika?

Nida Vasiliauskaitė. Ir jokio kognityvinio disonanso

Kun. Paulius Vaineikis OFM: maršas – tradicinių šeimų šauksmas

Artūras Grigas. Kaip Trečiasis reichas „išlaisvindavo“ ligonius nuo kančių, arba Kuo toks „išlaisvinimas“ skiriasi nuo šių laikų „pažangos“ – eutanazi

Dr. Lina Šulcienė. Tomas Akvinietis pasisakytų prieš partnerystės įstatymą

Andrius Macas. Kaip balansuoti tarp manipuliacinio politkorektiškumo ir gaivališkumo?

Emilija Trumpaitė. Galimybių pasas – kodėl ši idėja man labai nepatinka?

Vidmantas Valiušaitis. Lietuvos išlaisvinimo paminklas Karaliaučiuje: kokio būta sumanymo ir kas apie tai žino daugiau? 

Laikas pradėti kalbėti ir apie politiką. Vytautas Radžvilas: apolitiškumas

Birutė Rūta Vitkauskienė. Ar didinga Biržų kunigaikščių Radvilų dvarvietė Vilniuje pasmerkta užmigti amžinu miegu?

Nida Vasiliauskaitė TS-LKD elektoratui: Žinote, kas tikrai krikščioniška?

Dovydas Norkūnas apie šeimų maršą ir vieningą Lietuvą

Kastytis Braziulis. Kas kelia didesnę grėsmę Lietuvai: teroristai, Kremlius ar sava valdžia?

„Didžiojo šeimos gynimo maršo 2021“ organizacinis komitetas: Tikime laisvų, savo valstybės ateičiai neabejingų Lietuvos žmonių gera valia ir išmintimi

Arvydo Juozaičio pokalbis su Liudu Dambrausku: lietuvio charakteris. Sauliaus Dambrausko palydimasis žodis

„Sovietskaja Litva“: Ivanas Čmilis ir jo draugai

Disidentė vienuolė Nijolė Sadūnaitė: Galiu būti pirmoji nepriklausomoje Lietuvoje pasodinta į kalėjimą už kitokią nuomonę

Kastytis Braziulis. Vokietija – Rusija: ką reiškia Lietuvai Vokietijos svarbių veikėjų pasisakymai?

Liudvikas Jakimavičius. Jų tik pasidaugino

„Žuvelė‘21“. Partizanas Jonas Kadžionis-Bėda: aš – laimingas žmogus

Geroji Naujiena: mes vadinamės Dievo vaikais, tokie ir būkime!

Irena Vasinauskaitė. Profai ir profanai

Nida Vasiliauskaitė. Emocijos VS protas

Agnė Širinskienė. Konservatorių penkmečio planas

Ramūnas Aušrotas. Lytinis švietimas nėra lytinis ugdymas: arba programos rengėjai neskiria sąvokų, arba LRT sąmoningai diegia tokią mintį

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.