Europarlamento rinkimai 2019

Ramūnas Aušrotas. Apie Radžvilo komiteto rezultatus ir perspektyvą

Tiesos.lt redakcija   2019 m. gegužės 29 d. 20:31

15     

    

Ramūnas Aušrotas. Apie Radžvilo komiteto rezultatus ir perspektyvą

Pora žodžių apie V. Radžvilo komiteto rezulatus EP rinkimuose. Kaip žinia, V. Radžvilo komitetas ėjo į EP rinkimus kaip alternatyva tradiciniams dešiniesiems (TS-LKD). Politinių oponentų ir plačiasrautinės žiniasklaidos buvo vadinamas „radikalais“, „populistais“, „nacionalistais“, „kraštutine dešine“ ir pan. Bet tiek to.

Komitetas surinko 3,35 proc., t.y. 42 tūkstančius balsų. Nė vienas komiteto atstovas į EP nepateko. Dėl to Lietuvos žiniasklaidoje paskubėta padaryti išvadą, jog populizmas Lietuvoje pralaimėjo, o socialiniuose tinkluose dalintasi prancūzų spaudoje (La Croix) pasirodžiusiu straipsniu apie gerą konservatorių sveikatą Lietuvoje

Klystate, mielieji. Populizmas Lietuvoje nepralaimėjo. Todėl, kad jo paprasčiausiai nebuvo. Populizmo banga kyla tada, kai visuomenę ištinka kokia nors krizė. Tada piliečių nepasitenkinimu pasinaudoja ad hoc sudaryta ar opozicijoje esanti politinė partija. Tačiau šių EP rinkimų metu Lietuvos, skirtingai nuo kitų ES valstybių, nekamavo nei pabėgėlių, nei ekonominė, nei kitokia krizė. O tradiciškai besikaupiantis garas (nepasitenkinimas valdžia) buvo nuleistas per prieš porą mėnesių vykusius savivaldos rinkimus.

Už V. Radžvilą balsavo ne populistai. Tai nebuvo atsitiktiniai, nusivylę gyvenimu ir balsuojantys spontaniškai asmenys. Už V. Radžvilą balsavo aiškias vertybes ir tvirtą pasaulėžiūrinę poziciją turintys asmenys. Paradoksalu, bet šią poziciją išsigryninti padėjo paraleliai vykę Prezidento rinkimai, kurių metu tarp dešiniųjų pažiūrų rinkėjų vyko aršūs debatai bendrojo gėrio ir kriščioniškųjų vertybių (natūralios šeimos struktūros, gyvybės apsaugos) klausimais.

Šiems 42 tūkstančiams asmenų šiuose rinkimuose V. Radžvilo komitetas padovanojo galimybę balsuoti pagal sąžinę, be sąžinės įtampos ir moralinio kompromiso baimės (ką liudijo įrašai socialiniuose tinklose po rinkimų). Ir nuo to demokratijos tapo tik daugiau.

Tą pastebėjo ir mano bičiulė ateitininkė Emilija Pundziūtė: „EP rinkimų kontekste atsiradę „mažieji sąrašai“ buvo galimybė išreikšti specifinę nuomonę tam tikroms visuomenės grupėms (žaliesiems, nacionalistams), o pavieniams politikams – išbandyti save rinkimuose.“

Šie 42 tūkstančiai asmenų niekur nedingo. Šį kartą jie balsavo už alternatyvą dešiniesiems. Ir dabar – tiek nuo V. Radžvilo komiteto, tiek nuo TS-LKD veiksmų, – priklauso tai, ar tai bus vienkartinis jų balsavimas, ar ne. Ir šioje situacijoje kur kas nepalankesnė yra konservatorių situacija, nes šie 42 tūkstančiai rinkėjų per padidinamąjį stiklą stebės ir nuolat tikrins konservatorių politinę sveikatą: jų priimamus sprendimus, jų balsavimą Seime. Gražių Landsbergio vyresniojo žodžių ir jo tekstų-pamokslų konservatoriams daugiau nepakaks.

Duok Dieve, kad neateitų krizė. To turėtų melsti kiekvienas tikras konservatorius.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Va, tikra teisybė       2019-05-31 17:55

“Šiems 42 tūkstančiams asmenų šiuose rinkimuose V. Radžvilo komitetas padovanojo galimybę balsuoti pagal sąžinę, be sąžinės įtampos ir moralinio kompromiso baimės…”

> Sigitui       2019-05-30 20:14

Gal Juozaitis tiesiog kalbasi su tuo, kas SU JUO kalbasi? O Radžvilas - kalbasi? Neatrodo. Radžvilui pakanka paties savęs, ir vargu, ar tai pasikeis. Todėl jokios reikšmingesnės ateities per daug nesitikėkite. Liks ten, kur ir yra. Vieniša Kasandra. Tautai reikia tikro lyderio. Tautai reikia Vilties. Ir ne Briuselyje ta viltis ,,padėta”. Įtaka Briuselyje - kaip ir TSRS suvažiavimų rūmuose. Turime SAVO kiemą apsišluoti ir smėliuku pasibarstyti. Ir daryti tą DABAR, o ne tada, kai bus jau per vėlu.

Sigitas       2019-05-30 17:22

Pritariu gerb.Vytauto Radžvilo įžvalgai, kad rinkimų rezultatai parodė, jog Lietuvoje dar nedaug žmonių supranta kokiu plonu ledu mes kaip valstybė vaikštom….Nesinorėtų kad tuo patikėtų ir įsitikintu tada kai šaukštai po pietų...Nustebino nemaloniai Juozaitis, persimesdamas pas Puteikį, kuris man kuo toliau tuo didelio pasitikėjimo nebekelia…Manau kad Radžvilo judėjimas turi ateitį, tereikia priimti jo idėjas, išgirsti ką jis kalba ir palaikyti visais prieinamais būdais, balsavimu per rinkimus, savanoriavimu ir t.t. Linkiu ger. Vytautui stiprios sveikatos ir kantrybės.

Marijonas       2019-05-30 12:52

Aš esu už Radžvilą, bet straipsnyje yra klaida. Visgi populistų buvo, labai konkrečiai - Centro partija su Antanu Guoga pirmoje vietoje. Nepaneigiamas faktas: Guoga yra tikrų tikriausias populistas, NES žmogus žadantis dirbti už visus savo reklamoje yra pats tikrų tikriausiais populistas, jau nebeminant kad jis dar priedo ir kartiožnikas, ir kuilys, ir perėjūnas.
Kas baisiausia tai kad praėjo liberalų partijos atstovas Auštrevičius. Va čia tai, garbės žodis, nesuprantu Lietuvos rinkėjų. Kaip galima balsuoti už partiją kurios vadovai akivaizdžiai nešvarūs. Ir nesekite pasakų kad liberalų vadovybė nieko nežinojo. Aha, taip ir patikėjau kaip Masiulis varo neaiškias aferas, ir niekas nieko nežino.

Krizė       2019-05-30 12:23

neišvengiama ir ji tikrai ateis - rimta krizė su kokiomis pasekmėmis, manau, visi gerai žinote? Iš žmonijos patirties - tai turėtų būti seniai visuotinai žinoma. Nežino tik Stasiukas, bet sužinos ir jis, būkit ramūs.

Juozaitiada       2019-05-30 12:22

Man priimtinesnis Arvydo Juozaičio judėjimas “Lietuva yra čia”. Dabar, kai gerb. A.Juozaitis atsiribojo nuo Radžvilo ir susivienijo su gerb. Nagliu Puteikiu, tikiu, kad šis susivienijimas bus žymiai patrauklesnis ir skaitlingesnis už Radžviliadą. Rinkimai į ES parodė, kad Puteikio Centro partija yra reikšmingesnė ir sulaukė apie 5 proc. rinkėjų balsų, kai Radžviliada tik 3 proc. Jeigu Radžvilas nenori vienytis su A.Juozaičiu ir N.Puteikiu - tegu kaltina pats save. Mes ateityje būsime tik su A.Juozaičiu ir N.Puteikiu.

> Rezultatas       2019-05-30 9:58

O kas yra ta kunigija? Kunigai taip pat žmonės, ir jie skirtingi, kaip ir mes visi. Jau galėjote tuo įsitikinti.

stasys        2019-05-30 8:00

Pabandė nepavyko , nieko tokio . Svarbu nepasimesti po rinkimu ir nedėti visu patirties kiaušinius į viena rėti . Iš to gero tikrai nebus , reikia vengti kurti priešprieša valdžiai su visuomene apjungiant visus nepatenkintus gelbėtojus . Politika irgi galima smaguriauti ir ja mėgautis , bet tik tada kai turi skonį ir įsitikinimus . Tie kas siūlė  ir siūlo ‚apženyti‘  nieko bendro neturinčius politikus paprastai neturi jokiu įsitikinimu ..šeip pakelės ‘mižalas’ . Iš tokiu ‚balučiu‘ dideli medžiai neišauga ..na gal tik tos laikinos geltonosios nepritarimo liepos . Per daug metu Lietuvos partijos suvienodėjo ir prarado savo politinį identitetą ...todėl konservatoriai ir tapo tokiu visiems iššūkiu , juos mina juos spaudžia o priveikti neišeina . Nėra alternatyvos .

Rezultatas        2019-05-29 23:42

atskleidė nelauktai didelį kunigijos įtakos silpnėjimą.

Dzeikas       2019-05-29 21:48

Man regis galima nuplaut Radzvila ir karta ir visiems laikams uzdaryti sia tema.

Kuriant krikščioniškai tautišką       2019-05-29 21:36

turiniu partiją ,reikia ruoštis ,kad lengva nebus.Tačiau visada bus su kuo pasitarti.Yra Šventas Raštas,tikri kunigai,tikintys žmonės.

Svarbiausia ,kad       2019-05-29 21:33

žengtas pirmas žingsnis.Dabar eiti tolyn.Jei net patį Kristų prikalė prie kryžiaus,patį Dievą,tai mes tik žemiški ir tikrai visiems neįtiksi.Tačiau žmonių,kurie supranta kilnius tikslus visada bus ir jų tik daugės.Pradžia,yra “garstyčios grūdelis”, “raugas”,kuris užmaišytas atlieka savo darbą.Tai tik pradžia.Sustoti negalima.

grumstas       2019-05-29 21:32

Tie dabartiniai landsberginiai konservatoriai - jokie dešinieji. Kaip galima pavadinti dešiniuoju : be krikščioniško Tikėjimo skelbiamų vertybių, jas kone atvirai neigiančių, net besityčiojančių iš tų vertybių ir keliančių į savo politprogramas liberastines vertybes, kurios yra liberalų programose. Tie dešinieji , tai uzurpavę valstybinę žiniasklaidą , kurioje jie be paliovos skelbia savo “politkorektišką“ideologiją užmaskuotai prifarširuotą  modernių’ naujadarų” terminų , kurie iš tikro yra žmonių kvailinimas ir bukinimas, zombinimas. negi nematote , kad karalius nuogas. Ar gali krikščionis atimti iš ubago lazdą ir atiduoti ją turčiui? Štai jų vertybės.

reikia nesustoti       2019-05-29 21:18

Toliau telkti jėgas, vienytis. Ir siekti nuolatinio atstovavimo Seime, žinomumo visuomenėje. Nematau čia kažkokio triuškinančio pralaimėjimo.

$+$       2019-05-29 21:11

Gal jau laikas užbaigti radžviliadą šioje svetainėje! Penkiolika metų pilstymo iš tuščio į kiaurą, turėtų turėti pabaigą.


Rekomenduojame

Andrius Švarplys. Šiame techno-totalitariniame pasaulyje arba esi kritiškas, arba esi vergas

Vytautas Radžvilas apie Jono Noreikos atminimo lentos sunaikinimą

Vytautas Sinica. Miliūtės „Teisės žinoti“ apžvalga

Petras Plumpa. Laisvė ieško gyvenimo tikslo

Šiaulių valdininkų patyčios iš miestelėnų: iškirs ne 108, o 103 liepas ir pavadins tai „komp­ro­mi­su“

Liudvikas Jakimavičius. Patogus ir saugus diskursas

Gitanas Nausėda: sprendimus dėl istorinių asmenybių įamžinimo turi priimti ne merai

Iš propagandos frontų. Marius Ivaškevičius: „Aš asmeniškai renkuosi Tiesą“

Vladimiras Laučius. Sušimašinta Lietuva

Vytautas Radžvilas. Apie vienašališkas „dekonstrukcijas“ ir keistas Eurasia Daily bei lrt.lt sąsajas

Valdas Vasiliauskas. Ar Lietuva turi sostinę?

Linas V. Medelis. Sąmokslo teorija: kaip skęsta Lietuva

Vidmantas Valiušaitis. Kai istorikai ima bijoti faktų

Vitalijus Karakorskis: „Tai yra valstybės šantažas“

Rasa Čepaitienė. Pasaka apie vieną mažą raidelę

Robertas Grigas: „Quo vadis, Lietuva?“

Simonas Jazavita. Apie Prezidentus ir Antano Smetonos paminklą Vilniuje

Darius Alekna. Tai kas ten sakė, kad ne vieta buvo pagrindinis LEU sunaikinimo motyvas?

Andrius Švarplys. Politinis sentimentalumas yra amoralus ir antidemokratinis – jis išreiškia ne užuojautą, o politinį interesą

Geroji Naujiena. Palaiminti, kurie Jam sugrįžtant budės

Popiežiaus interviu italų dienraščiui: Europa, migracija, ekologija

Povilas Urbšys. Tai – elementarus vaivorykštinis fašizmas

Vykintas Vaitkevičius. Iš miego pakilusi Gedimino pilies kalno kariuomenė

Vidmantas Valiušaitis. Nėra to blogo, kas neišeitų į gera

Į laisvę“ studijų savaitgalis „Quo vadis, Lietuva?“

Robertas Grigas. Ar esame gėlininkų tauta?

Dalius Stancikas. Kaip išnarplioti Šimašiaus mazgą

Reportažas iš 5-ųjų Monsinjoro Alfonso Svarinsko mirties metinių paminėjimo Partizanų parke

Tomas Baranauskas. Manote, kad bent A. Ramanauską-Vanagą jau paliko ramybėje? Manykite iš naujo…

Tiesos.lt žinia skaitytojams, kuriems šiuo metu esame nepasiekiami: mes veikiame, kliūtis žadame įveikti, lauksime Jūsų sugrįžtant

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.