Kultūros, kalbos, istorijos politika

Povilas Gylys. Vytautas Landsbergis šį kartą yra teisus – suklydusiems istorikams reikėtų atsiprašyti

Tiesos.lt redakcija   2019 m. gruodžio 23 d. 14:26

26     

    

Povilas Gylys. Vytautas Landsbergis šį kartą yra teisus – suklydusiems istorikams reikėtų atsiprašyti

Manau, profesorius V.Landsbergis šį kartą yra teisus – suklydusiems istorikams reikėtų atsiprašyti. Nevalia skubotai smerkti nelengvu istoriniu laikotarpiu veikusių ryškių žmonių. Nors suklysti yra žmogiška, tačiau yra negerai likti klaidoje ir užsispyrus ginti netiesą.

Ne visi žino – istorinio melo apologetika nėra mokslas. Tai – viešojo blogio propaganda.

Visgi norėtųsi, kad šiuo klausimu pasisakytų ir oficialus partijos vadovas Gabrielius Landsbergis.

O jo nesigirdi, kai reikia pasisakyti aktualiais autentiškos istorijos išsaugojimo klausimais. Tai sukelia dviprasmybės įspūdį – kokia yra tikroji TS/LKD partijos pozicija?

Primename, kad portalas delfi.lt paskelbė straipsnį pavadinimu „Landsbergis įvertino naują pažymą apie Noreikos veiklą: sąžiningesni galėtų atsiprašyti paskubėję“. Joje rašoma, kad Vilniaus meras R.Šimašius J. Noreikos atminimo lentą  suskubo nukabinti, o dėl Petro Cvirkos paminklo sostinės meras delsia, nes, pasak V. Landsbergio, bijoma „šaršalo“.

„R. Šimašius – prieštaringas. (Kai kurie mėgsta tokį apibūdinimą. Mėgo net J. Noreikai). Lyg ir nepritarė chuliganizmui, bet paskui ir pats liepė slapčia (?) nukabinti išniekintą, sulipdytą atminimo lentą. KGB rūmų cokolio pavardžių dar nesiryžo gramdyti. O Valerijos Valsiūnienės – J. Noreikos išdavikės – lentos galų gale atsisakė, nors vėlokai. Dėl Petro Cvirkos paminklo kaip nacionalinio paveldo – lyg laiko klausimas, bet būtų šaršalo, tai delsia“, – Eltai atsiųstame atsakyme teigia V. Landsbergis.

Profesorius, skirtingai nei R. Šimašius, nemano, kad Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimų centro (LGGRTC) pateikta medžiaga, kad Jonas Noreika-generolas Vėtra gelbėjo žydus, yra priešinga ankstesnei centro paskelbtai pažymai ir neatsakanti į visus klausimus.

Profesorius pažymi, kad rasti faktai apie Generolo Vėtros veiklą kaip tik papildo jo biografiją.

„LGGRTC pažymos apie J. Noreiką neprieštarauja, o papildo viena kitą. Faktai ir faktai. Gerai, kai netyčia atsiranda. Kartu su A. Nikžentaičiu meras sutinka, kiek išsisukinėdamas, kad laikotarpį reikia tirti, reikia kontekstų ir t. t. Tai tirkit, vyrai, nejau CK draudžia? Palikot vienam A. Bubniui, o akademinės istorijos apie Lietuvos 1940–1945 m. okupacijų laikotarpį vis nėra.

Propaganduojančiam priešui tai patogu“, – sako profesorius.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Dzeikas       2019-12-27 10:11

Profesorius Gilys zino kas yra “piaras” geriau uz mane.
tai jeigu asmuo subinlaiziu “patriarchu” vadinamas, o tautos “oziu”, pasipiarindamas pasake ,kad 2x2=4 , tai kam jam antrinti?

dr. Jonas Ramanauskas joramlt@yahoo.com       2019-12-27 6:50

Niekada neklysta?

2019-12-23 straipsnis “Vytauto Landsbergio antikonstituciniai blūdai”

http://www.ekspertai.eu/vytauto-landsbergio-antikonstituciniai-bludai/

reikalingi atsakymai       2019-12-25 12:02

O kodel Lietuvos zemele skraide is gudziu kaimo krumu i miestu centrus ir brangias paeezeres? Juk tai buvo ir lieka NEKILNOJAMAS TURTAS. Kam priklause - tam. Jei norejai galejai nusipirkti , bet NEGALEJAI “ATSIKELTI ZEMES”. Bet VISI zino kaip buvo pasielgta, staiga zeme pradejo “skraidyti”. Ir kodel Seime nekeiciamas istatymas pasirasytas 1992 metais, kuris leidzia pralysti nerinktiems per partiju sarasus ir sedeti seime po trisdesimt metu?

Tvankstas       2019-12-24 12:23

“o akademinės istorijos apie Lietuvos 1940–1945 m. okupacijų laikotarpį vis nėra.”
Aplamai, ar suvokia, ką kalba V. Landsbergis ?
Pirma, reikia remtis J. Pranaičio “The Talmud Unmasked”, 1913 m. ekspertizės išvadomis, A. C. Sutton knygomis apie Wallstreet ir bolševikų revoliuciją bei A.Hitlerio atvedimą į valdžią, V. Suvorov knygomis, na ir tokiomis smulkmenomis, kaip 1938 m. buvo planuojamos sunkvežomoų surinkimo gamyklos Irake ir Irane.
Antra, toks istorikas (istorikai NEGALIMI) turėtų slapta rašyti ir staiga paskelbti, už ką netrukus vienokia ar kitokia mirtimi mirtų.
Kažin, ar Lietuvoje yra bent 5 žmonės, suvokiantys tikrąją Lietuvos istoriją 1940-1945 metais ? Apie diplomuotus istorikus net nėra ką kalbėti.
Asmeniškai nesiruošiu tokios knygos rašyti kaip sau mirties nuosprendžio.

Komentatoriui       2019-12-24 10:26

Tačiau pokario metais ne taip jau retai ir beginklis lietuvis būdavo glaudžiai susijęs su stalininių okupantų represinėmis struktūromis…

Objektyviai       2019-12-24 10:14

V. Landsbergis ir TS – LKD partija yra kaip holograminis kūrinys: pakreipus vienu kampu, matomi kaip pokario Lietuvos patriotų garbintojai; pakreipus kitu kampu, matosi, kaip kraštutiniai liberalai, pardavę Lietuvos suverenitetą ištvirkusiems Briuselio politkomisarams.

Tai        2019-12-23 22:59

tarp 1945-1990 Lietuvoj viskas buvo visai ne taip ?

dar tikintiems "holokausto" kliedesiais       2019-12-23 21:58

Visa oficiali žmonijos “istorija”-atviras žydaujos melas:

sunaikinta-tiesa.jimdo.com/blog

,.

Kas yra žudikas?       2019-12-23 21:34

“Komentatoriau” tamstos šmeižtas jau yra žudymas. Nešmeižk, nes tampi pats žudiku.

Įtarimas       2019-12-23 21:32

Povilas labai nori vėl būt prie lovio .

stasys        2019-12-23 21:30

Prašalietį .. kai kurios mintys turi užtrukti šiek tiek laiko galvoje , kad taptu suprantamos ir aiškios diskusijai . Rujojimas tikrai nepadės .

stasys        2019-12-23 21:27

Komentatorius > Jei jau tašką padėjote ..pabaikite ir savo mintį , priešingu atveju tai tik daugtaškiai pauzei . Kol kas Tamstos niekas netuso ir nebando išpurtyti iš klumpių . Jauskitės patogiai ir atsipalaiduokite ..matyt sudėjote labai daug vilčių tam ko čia Tiesose nebūna .

Komentatorius       2019-12-23 20:54

Pakartosiu…
Esu iš tų, kurie žino, kad šitie “didieji didvyriai” patys žudė ar kitiems įsakinėjo žudyti beginklius lietuvius.
Viskas.
Taškas.
Žudikas - ne didvyris.
Nesvarbu, kas jis - rusas, vokietis, lietuvis, žydas,...

Prašalietis       2019-12-23 19:36

Tiesiog gaila žiūrėti į šiandienio lansberginio durnių laivo “profesorius”, kurie karo metų Šiaulių apskrities viršininko J.Noreikos-Vėtros dar"Smetoninės meilės žydukams patvirtinimui, peraugusios karo metais į Noreikos suorganizuotą žydukų gelbėjimo pogrindį” visoje Šiaulių apskrityje, “istoriniam faktui"apginti,tesugeba “psichoanalitiškai ir moksliškai paanalizuoti pažymas” arba “psichoanalitiškai, profesoriškai, moksliškai” ką nors papliurpti apie kitų “profesorių pažymų analizių” palaikymą ar nepalaikymą.“Istorinius faktus nustatančias”,pažymas rašinėja tik “teisingai” istorines tiesas suprantantys, “reikiamus istorinius ir visokius kitokius naratyvus turintys tautiniai specai”.  Esant šiandieniniam “aukštam kaip niekad istorinių faktų ir istorinių tiesų nustatymo lygiui” Lietuvoje, nei vienam ne tik kad “tautiniam ir patriotiškam profesoriui”, bet ir “tautiniam akademikui” nekyla net mažiausias klausimėlis ar dvejonė apie nustatytą 2018 metais"istorinį faktą ir istorinę tiesą”, kad po karo iki pat Ramanausko- Vanago suėmimo"buvo pasaulyje” Lietuvos valstybė, kurios vadovas(tuo pat metu ėjęs vyriausio kariuomenės vado, prezidento, maršalkos, didelio kunigaikščio… pareigas) buvo Ramanauskas-Vanagas. Iš savo išsikastos miškelyje vadovo būstinės Ramanauskas-Vanagas iki pat savo suėmimo vadovavo Lietuvos valstybei ir jos kovai su rusiškais okupantais. AR tuo pačiu metu “egzistavo” šiame pasaulyje Lietuvos Tarybų Socialistinė Respublika ir jos vadovai Sniečkus, Paleckis ir Šumauskas nei šiandieniniai"istorijos profesoriai” nei “istorinius faktus nustatančių pažymų rašymo specai” jokių “istorinius faktus patvirtinančių” pažymų neparašo. Matomai, tokių faktų Lietuvos istorijoje nebuvo,nėra ir ateityje nebus…. Taip kad po"profesoriaus” Gylio duoto įvertinimo “profesoriaus"V.Lansbergio padarytai pažymos analizei, galima su džiaugsmu konstatuoti, kad tokio vokiečiams tarnavusio apskrities viršininko,sugebėjusio suorganizuoti žydų gelbėjimo pogrindį visoje Šiaulių apskrityje, tik jam užsiminus pasikviestam kunigėliui Borevičiui į nuovadą apie žydukų gelbėjimą, vargu ar atsiras visoje Europoje. Kun. Borevičius"iš karto pats ir be Noreikos suprato, kad reikia žydų gelbėjimo darbus vykdyti slaptai, po tris…

Marginalas Galjaulaikasui       2019-12-23 19:00

Užbaigt fantasmagoriją neleidžia 9 pliusiukai (negi visus 9 viena kvaiša “pripliusavo”?) prie antisemitinio Tomo komentaro.

Įdomių žmonių įdomios mintys       2019-12-23 18:59

” ... nuo propagandos, neturinčios nieko bendro su Biblija, jau koktu…”

to Ar teisybė       2019-12-23 17:42

Karo metu daug žmonių buvo likviduota - nužudyta, sudeginta, išgarinta, iškepta, badu ir ligomis numarinta. Pavyzdžiui, masinių Vokietijos miestų bombardavimų metu kiek gyvų vokiečių buvo sudeginta, iškepta, nežinai? Nežinai, kokios nacionalinės kilmės tas tokių bombardavimų planuotojas? Kas svilino vokiečių civilius napalmu ir fosforu, irgi nežinai? Kas šaudė lietuvius ir trėmė Sibiran? Irgi be tautybės, be nacionalinės kilmės, ane? Tik lietuviai ir vokiečiai turi nacionalinę kilmę, ane? O kaip su indėnais arba japonais, ant kurių galvų liberal-dimokratai užmetė net dvi liberalias ir labai dimokratiškas atomines bombačkas, kad išvaduotų Kiniją ir jai leistų okupuoti Tibetą? Esi dvigubų standartų maniakeris, atspėjau?

Apie kokius       2019-12-23 17:36

istorikus kalbama, kai nebuvo desovietizacijos? Jų beveik nėr - tik vienas kitas šio to vertas, o visi kiti likę tik abiejų režimų kolaborantai, dvaro dezi propagandistai.

Ar teisybė       2019-12-23 17:19

kad 1941 birželį liepą Noreika buvo Telšių LAF vadas , o jo pavaduotojas ,  net neatsiklausęs savo vado , likvidavo 2 gabalus Telšių žydų ?

Tame beda ,       2019-12-23 16:52

kad tie musu istorikai nelabai ka turi bendo su istorija.Man atrodo,kad jie dairosi kas daugiau uzmokes, tai to istorija ir bus.

Gal jau laikas       2019-12-23 16:17

užbaigti visą tą fantasmagoriją su mirusiųjų šešėliais - vienus aukštinti, kitus niekinti. Visi atgulė į tą pačią žemę, visi išgėrė karčias gyvenimo taures iki dugno. Kokia prasmė nugriauti paminklą Cvirkai, bet sugrąžinti gerą vardą generolui Vėtrai? Nė vienas tų veiksmų tautos nesuvienys, tik pagilins takoskyrą. Kam tai naudinga? O juk kažkam naudinga, kad Lietuvos žmonės eitų į kaktomušą kaip tie ožiai ant liepto, nors nė vienai stovyklai nei dėl Vėtros, nei dėl Cvirkos nei šilta, nei šalta. Bent jau tiems piliečiams, kuriems pakanka savo proto ir kuriems nuo propagandos, neturinčios nieko bendro su Biblija, jau koktu…

Tomas       2019-12-23 15:42

o akademinės istorijos apie Lietuvos 1940-1945 m. okupacijų laikotarpį vis nėra. Ir matyt dar ilgai nebus, nes žydų vaidmuo ten tikrai nevienareikšmiškas.

irgi beveik stasys       2019-12-23 15:35

Pritariu Jums. Neidomu, ka sako prof. Gylys. Va ka paporina Gerbiama Maldeikiene, tai kas kita, ji tai tikrai proto bokstas. Dievas padejo jai (ir tuo paciu mums), kad Gerbiama Maldeikiene net yra isrinkta i Europos Parlamenta. Ten ji puikiai mus atstovauja, jau Europos ekonomika akivaizdziai taisosi. O kaip ji sudorojo ta buvusi krepsininka su trimis vaikais, grazu buvo paziureti! Ka cia tas Gylys, net rimtai bliaunant ir koliojantis jo neteko matyti per televizija. Juk aiskiai loozeris.o Maldeikiene yra saunuole, atsiprasau-MALADIEC.

stasys        2019-12-23 15:21

pavargau aš nuo to profesoriaus .. tai Jis vieoletinis , tai raudonas , tai ji Kalėdų išvakarėse apima gerumo jausmas ir Jis jau draugas V.Landsbergiui ..nors prieš pora savaičių buvo kitos nuomonės apie ta asmenį . Tikiuosi po švenčiu ji rasti sveika ir sveiko proto ..joks chamaleonas taip dažnai nekeičia odos spalvos kaip šis ponas .Tiesa sakant man neįdomu ką profesorius galvoja apie R.Šimašiu ..

nemanau       2019-12-23 14:58

nemanau,kad tie taip vadinami istorikai suklydo, nes truko informacijos. jie jau seniai nera mokslininkai, kurie iesko tiesos, jie labiau yra propagandistai, nuomones formuotojai, kurie tiesiog priima tik tuos argumentus ir ta informacija, kuri atitinka ju isankstine nuomone. ir del to ju tas atsiprasymas is tikruju nera nei reikalingas nei labai vertingas. pasikeistu politine konjunktura, pamatytumete, kaip jei taptu ir patrijotais, ir komunistais ir nacistais.

Tvankstas       2019-12-23 14:52

Visiems jiems - Lubiankai, jos tarnams Todesui, Baranauskui, milicnykams ir jų vaikams, kgbistams ir kgbaumiloms, zurofams, vanagaitems, vinokurams, niekšentaičiams, šamašams ir visiems kitiems šabašams, šabes-gojams, Rusijos propagandonams buvo taip patogi vienintelė ir neklystama Lubiankos nuleista tiesa, jau aštuntą dešimtį baigianti, kai staiga pradėjo lysti ylos iš gerai užrištų maišų, net 75 metams.


Rekomenduojame

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka pristato: knyga „Lietuvos partizanų valstybė“

Andrius Švarplys. Legenda

Vytautas Radžvilas. Apie lietuviškąjį čiukčio sindromą

Skiepų karai. Ramūnas Aušrotas: Klausimas tik toks: ar bus taikoma „grubi prievarta“, ar…

8-tosios Garliavos antpuolio metinės: neabejingi piliečiai ir vėl klausė: „Ar dar gyva Deimantė?“ Papildyta Neringos Venckienės komentaru

Eligijus Dzežulskis-Duonys. Kaip atkurti pašlijusią ES reputaciją?

Per 500 žmonių pasirašė laišką Lietuvos vyskupams dėl Komunijos dalijimo būdo

Liudvikas Jakimavičius. Gyvenimo redaktorius Covidas

Kerouaco vertėja Irena Balčiūnienė – apie Mykolaitį-Putiną ir kiekviena proga jį menkinantį Tomą Venclovą

Neringa Venckienė. Valstybė laikosi ant melo pamatų

Algimantas Rusteika. Gyvename linksmiau ir laisviau

Liudvikas Jakimavičius. Prisiklausėme

Jonas Švagžlys. Apie opozicijos atstovų sekamas sėkmės istorijas

Rasa Čepaitienė. Mažumų valstybė

Vytautas Sinica. Būtina naikinti Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą

Rasa Čepaitienė. Čiukčiai prie Baltijos

Geroji Naujiena: Tiesos Dvasia – mūsų Globėjas

Algimantas Rusteika. Įtampą žūtbūt reikia išlaikyti

Povilas Urbšys. Apie opiumą liaudžiai ir Jo Ekscelenciją

Arūnas Gumuliauskas. Minint Steigiamojo Seimo šimtmetį

Povilas Gylys rekomenduoja. Apie zuikius ir valstybę

Istorikas Artūras Svarauskas apie Steigiamojo Seimo šimtmetį

Vytautas Sinica. Ironiška – nemirtinga neteisingai mąstančiųjų persekiojimo dvasia atgimsta sovietmetį tyrinėjančių galvose

Lietuvos Respublikai – 100! Gabrielės Petkevičaitės-Bitės žodis pirmajame Steigiamojo Seimo posėdyje

Vytautas Sinica. „Ne, vaikas nėra kolektyvinė mūsų visų atsakomybė“

Kaip iš Neringos Venckienės namų buvo pagrobta Deimantė Kedytė – dalijamės vaizdo įrašu ir Karolio Venckaus komentarais (video)

Algimantas Rusteika. Pasislėpti nepavyks niekam

Marijos radijas: Ar esama realių priežasčių pilietiniam judėjimui laisvoje šalyje, demokratinėje santvarkoje?

Rasa Čepaitienė. Kito žvilgsnyje

1972-ųjų gegužės 14-oji, Kaunas: Romas Kalanta ir kalantinės

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.