Krikščionių pilietinis veikimas

Popiežius PJD savanoriams: jaunimas –  pasaulio viltis, tačiau su dviem sąlygomis

Tiesos.lt siūlo   2016 m. rugpjūčio 2 d. 18:25

12     

    

Popiežius PJD savanoriams: jaunimas –  pasaulio viltis, tačiau su dviem sąlygomis

Vatikano radijas

Sekmadienio vakarą popiežius Pranciškus sugrįžo iš Krokuvos. Paskutinis popiežiaus vizito Lenkijoje susitikimas prieš išvykstant įvyko su Pasaulio jaunimo dienų savanoriais, kurių buvo apie 15 tūkst.

„Prieš išvykdamas į Romą, – kreipėsi į juos popiežius Pranciškus, – trokštu su jumis susitikti ir jums padėkoti už jūsų darbą, už uolumą ir pasiaukojimą padedant ir patarnaujant tūkstančiams jaunų piligrimų. Taip pat dėkoju už tikėjimo liudijimą, kurį davėte vienybėje su daugybe jaunų žmonių iš viso pasaulio. Tai buvo didis vilties ženklas Bažnyčiai ir pasauliui“.

Popiežius taip pat dėkojo savanoriavusiam jaunimui už maldą. Dėkojo kunigams, vienuolėmis ir vienuoliams, kurie buvo su jaunimu.

„Jaunimas yra pasaulio viltis. Ir tai tiesa. Tačiau su dviem sąlygomis, – kalbėjo Pranciškus. – Visų pirma, reikia turėti atmintį. Turime saugoti savo tautos atmintį, savo šeimos atmintį, turime atsiminti visą savo istoriją. Antra sąlyga: jei į ateitį žiūrime su viltimi, jei praeitį atsimename, tai kas lieka šiandien? Ko reikia dabartyje? Reikia drąsos.“

„Aš nežinau ar būsiu Panamoje, – sakė popiežius, paminėdamas po trejų metų būtent Panamoje vyksiantį kitą tokį pasaulinį jaunimo susibūrimą. – Tačiau galiu jus patikinti, kad Petras nukeliaus į Panamą. Ir Petras jūsų paklaus: ar jūsų bendravote su savo seneliais, ar puoselėjote savo atmintį? ar drąsiai stojote dabarties iššūkių akistaton? ar sėjote ateičiai? Ir Petrui jūs turėsite atsakyti“.

Prieš palaiminimą popiežius Pranciškus pakvietė PJD savanorius sukalbėti, kiekvienas savo kalba, „Sveika, Marija“.

Vatikano radijas

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Letas Vaidui       2016-08-5 17:30

Yra daug prisimaišę, bet yra ir skiriamųjų požymių: krikščionybei tai Atperkamoji Golgotos Auka. Jei jos nėra, nėra ir krikščionybės. Ritualai čia niekuo dėti.
Biblijos tekstas išanalizuotas skersai ir išilgai, kas jame yra autentiška nekelia niekam abejonių. Bet yra vėlesnių interpoliacijų Naujajame Testamente, o tai galėčiau ir pats nurodyti. Jokio aklumo čia nėra. Aklai privaloma tik PASITIKĖTI D-vu, kitaip tikėjimas nieko vertas.
Paties galvoje košė, jei manai, kad panteistinė religija savaime gali tapti monoteistine (+ kreacine). Monoteistinis tikėjimais iš esmės yra tik abraominis visais pavidalais, o jo, skirtingai nuo natūralių politestinių religijų, neišvesi iš panteizmo, kad ir kaip norėdamas, nes jis NĖRA natūralus. Juk ir pats tiki apreiškimu.
Mintį, kad budizmas galėjo tapti monoteistiniu, tikriausiai pasisėmei vėlgi iš tos pačios Urantijos.
Sakyk, ar turi ką nors sužinojęs ne iš Urantijos?
Įsivaizduok žmogų, kuris skaitytų tik Mormonų knygą ir tik pagal ją viską spręstų. Tokį tik belieka suvesti su Pačiu į “diskusiją”.

VaidasVDS       2016-08-5 10:06

Letai,
tu tikrai įdomus žmogus.
Iš tiesų religijose yra labai daug ko prisimaišę. Ypač jų ritualuose.
Su beviltišku dogmatiku, aklai tikinčiu tik jam priimtinais iš dalies suklastotais raštais, diskutuoti, aišku yra beveik beprasmiška.
Labai keista, kuomet žmogus, gyvenantis jau 21 amžiuje aklai atmeta bet kokią galimybę, kad kas nors ką nors galėjo suklastoti prieš tūkstančius metų (įvairiais laikotarpiais).
Ir tokio žmogaus mąstymu, jei jau kažkas kažką užrašė prieš 2500 metų, arba vėliau, arba anksčiau (nepaisant visokių galimų koregavimų perrašant arba verčiant), tai ir turi būti besąlygiškai priimama kaip galutinė tiesa.
Aš tau galiu pasakyti, kad yra labai daug kas pakeista (nebūtinai tyčia klastojant) visose pasaulio religijose ir tikėjimuose (tame tarpe ir jų neva visiškai šventuose raštuose). Net ir budizmas, jei jis būtų rėmęsis tikrais, galutinai suvoktais, Gautamos Sidhartos mokymais galėjo tapti galingesne ir už judaizmą monoteistine religija. Tačiau, pirmiausiai, budizmas, būtent, ir prarado monoteizmą (bet jo liekanų yra kai kuriose budistų sektose)...

Letas Vaidui       2016-08-5 3:10

Nesirengiu diskutuoti su Urantijos knyga. Tik neaišku, kada Mitra tapo kenčiančiu išgelbėtoju - gal nudurtas jautis, bet ne Mitra?
Sakau, kai romėnai atsinešė Mitrą į Romą, Išgelbėtojo Mesijo suvokimas jau kelis šimtmečius egzistavo pas žydus be jokio ryšio su jokiu Mitra (nors tradiciniai halachiniai žydai gali ir nesutikti su kenčiančiu Išgelbėtoju, kaip Mesiju, pvz., Iz 53).
Tiesa tik ta, kad apeigos su vynu ir duona panašios. Tačiau kokią įtaką galėjo turėti mitraizmas Judėjoje, iš kur tos apeigos ir išplito? Be to, Urantijos knygos autoriai tikriausiai nežino, kad laiminimai prieš geriant vyną ir laužant duoną vyksta pas tradicinius halachinius žydus nuo daug senesnių laikų nei mitraizmo paplitimas Romos imperijoje. Tai įprastas kiekvieno Šabato ritualas.
Per Pesachą jis išplečiamas: trys taurės ir trys laužymai, o gale dar ketvitoji taurė. Būtent iš čia Paskutiniosios Vakarienės metu ir kilo Eucharistija (eucharistiniai žodžiai buvo tarti tik prie vieno laužymo ir vienos taurės, ne pagal tvarką). Mitraizmo čia nėra nė kvapo.
Sakau, be urantijos pagautos versijos, seniausiai egzistuoja ir kiti “krikščionybės atsiradimo” aiškinimai, susiję su agrarinių dievybių mirtimi ir prisikėlimu. Čia bent turinys panašesnis. Ritualų išorės gali turėti tipologinių panašumų, nieko napasakančių apie jų kilmės giminystę.
Reikia bent kiek išmanyti judaizmą, kad suvoktum visų kitokių versijų neįtikinamumą.

VaidasVDS       2016-08-4 8:52

Letai,
ne visas mitraizmas buvo įtrauktas į krikščionybę. O tik jo dalis.
Mitros kultas yra žinomas kaip nuodėmingos žmonijos išgelbėtojo ir atpirkėjo garbinimo iraniečių kultas. Mitros kultas atsirado Irane ir savo gimtinėje išsilaikė ilgą laiką, nepaisant Zoroastros pasekėjų karingos opozicijos. Mitros kultas patiko pačiam plačiausiam žmonių ratui ir palaipsniui pakeitė abu savo pirmtakus, Cibelės ir jos sūnaus Ačio frigų kultą bei Ozyrio ir jo motinos Izidės egiptiečių kultą. Mitraizmas po Romos imperiją išplito romėnų legionų, kurie buvo surinkti Levante, kur šitoji religija buvo madoje, propagandos dėka, nes šitą tikėjimą jie nunešdavo ten, kur tik patys nuvykdavo.
Šitas saulė-dievas, arba Sol Invictus, buvo zoroastrizmo Ahuros-Mazdos dievybės sampratos degeneracija. Mitra buvo suvokiamas kaip išlikęs saulės-dievo šalininkas kovoje prieš tamsos dievą. Ir įvertinant tai, kad jis nužudė mistinį šventą jautį, Mitra buvo paverstas nemirtingu, buvo išaukštintas iki žmogiškosios rasės užtarėjo prieš dievus danguje statuso. Iš visų įmantriausi ritualai būdavo Mitros kasmetinių švenčių metu, gruodžio dvidešimt penktą dieną. Buvo tikima, jog sakramento valgymas užtikrina amžinąjį gyvenimą, po mirties, betarpišką perėjimą į Mitros krūtinę, kad ten palaimoje būtų laukiama nuosprendžio dienos. Nuosprendžio dieną Mitros raktai nuo dangaus atrakins Rojaus vartus, kad būtų priimti ištikimieji; po šito visi nekrikštyti gyvieji ir mirusieji bus sunaikinti, kada Mitra sugrįš į žemę. Buvo mokoma, jog, kada miršta žmogus, tada jis eina pas Mitrą nuosprendžio ir, kada bus pasaulio pabaiga, tada Mitra pakvies visus mirusiuosius iš savo kapų, kad išgirstų paskutinį nuosprendį. Nuodėmingieji bus sunaikinti ugnimi, o teisieji su Mitra valdys amžinai.
Trečiajame amžiuje po Kristaus, Mitros ir krikščionių bažnyčios buvo labai panašios tiek išvaizda, tiek ir savo ritualų pobūdžiu. Didžioji dauguma tokių garbinimo vietų buvo požemiuose, ir abiejose buvo altoriai, kurių fone buvo įvairiai pavaizduotos kančios to išgelbėtojo, kuris išgelbėjimą atnešė nuodėme prakeiktai žmogiškajai rasei.
    Mitros garbintojai visada laikėsi papročio, įeidami į šventovę, savo pirštus pamirkyti šventame vandenyje. Ir kadangi kai kuriuose rajonuose buvo tokių, kurie vienu ir tuo pačiu metu priklausė abiems religijoms, tai šitą paprotį jie įvedė į didžiąją daugumą krikščioniškųjų bažnyčių Romos apylinkėse. Abejose religijose buvo krikštas ir duonos ir vyno sakramentas. Tas vienas didžiulis skirtumas tarp mitraizmo ir krikščionybės, be Mitros ir Jėzaus asmenybių, buvo tai, jog viena religija skatino militarizmą, tuo tarpu kita religija buvo ultrataiki. Mitraizmo pakantumas kitoms religijoms (išskyrus vėlesniąją krikščionybę), atvedė jį į savo galutinį susinaikinimą. Bet kovoje tarp šių dviejų religijų lemiamas faktorius buvo moterų priėmimas į krikščionių tikėjimą pilnateisiais nariais.   
    Galiausiai nominalus krikščionių tikėjimas ėmė viešpatauti Vakaruose. Graikų filosofija jam suteikė sampratas apie etines vertybes; mitraizmas jam suteikė garbinimo papročių ritualą; ir krikščionybė, kaip tokia, jam suteikė moralinių ir visuomeninių vertybių apsaugos metodą.
——
Parengta pagal Urantijos Knygą...

Marginalas Vaidui       2016-08-3 16:37

Paminėjęs Mitrą davei gerą progą atsižvelgti į Juozapo pageidavimą, susijusį su miltais. Kai kalbi urantijų vardu, “miltai” neįmanomi, o be to ir beprasmiška. O kai pridedi save, jau šis tas.
Taigi paskaityk apie romėnų mitraizmą atsietai nuo savo urantijų, jei sugebi. Persiškos kilmės (be to, romėnų dar ir perkeistas) mitraizmas pasirodė Romoje staiga įgaudamas valstybinio kulto statusą I a. pabaigoje apie Domiciano valdymo laiką. Tai greičiau oponavimo krikščionybei ženklas. 
Iki išplitimo Romoje ar anksčiau mitraizmas negalėjo turėti įtakos krikščioniškam tikėjimui ten atsirasti, nes pastarasis jau buvo susiformavęs JUDĖJOJE grynai judėjiškoje dirvoje, tvirtai įsišaknijęs Toroje ir Pranašuose (užtenka paskaityti vien Iz 53). Krikščionys pasirodė vienu metu visose imperijos dalyse beveik tuo pačiu laiku: atvykęs į Romą Paulius jau rado ten krikščionių, kaip ir kitur, tarp žydų ir nežydų.
Savo turiniu į krikščionybę panašesnis ne mitraizmas (kuo čia dėtas jaučio nudūrimas?), bet senoviniai agrariniai prisikeliančių dievybių kultai.
Kiekvienas susipažinęs su hebrajiška Biblija, negali nesuvokti Evangelijų būtent judėjiškoje pranašiškoje šviesoje, neturinčioje nieko bendro nei su agrariniais kultais, nei su jautį nuduriančiu Mitra. Mano korespondentas Izraelyje, kuris nėra atsivertęs krikšionis, tačiau išaugęs savo tradicijoje, perskaitęs Evangeliją pats įsitikino ir patvirtino, kad ji galėjo būti parašyta tik žydų.
O kad pačią krikščionybę pagonys galėjo susieti su jiems įprastais vaizdiniais, tai jau visai kitas reikalas.

apie karalių       2016-08-3 15:33

Jei vadintume tikraisias vardais kas yra kas tai popiežius yra “Žydų karaliaus” bažnyčios galva, nes Jėzus Kristus turi titulą ” Žydų karalius” ?

Marginalas       2016-08-3 14:51

Romos vyskupas nieko nekursto. Jis eina koja kojon su globalistiniu procesu, deja.

????       2016-08-3 14:31

  Su Jėzuitų ordinu susijęs popiežius savanorius kursto karui?

Marginalas       2016-08-3 14:24

Keista, kad niekas nesuprato klausimo apie istorijos atmintį. Per jaunimo dienas Krokuvoje sklido kalbos, kad tai būsimųjų karių susibūrimas prieš ateinantį karą. Prieš karą visos pusės aukština patriotizmus, istorijas ir tėvynes (kur tau dar Dangiškoji!). Jau nebe svarbu, kad Kistus nepriklauso istorijai.

VaidasVDS       2016-08-3 9:03

Taip Letai,
Ir Kristus, ir Golgotos Auka priklauso atminčiai.
Atminčiai priklauso ir Išgelbėjimo Kelias, kurį parodė Kristus. Tik, kad tą Išgelbėjimo Kelią žmonės labai iškraipė, o tu jį iškraipai dar labiau, nei šis popiežius, kurio tu nemėgsti…
Ne atpirkėju ar išganytoju (pasiskolinimais iš Mitros kulto) turėtų būti vadinamas Jėzus, o Išgelbėtoju, nes jis parodė žmonėms Išgelbėjimo Kelią, tik žmonija nuo to Kelio nusisuko, o netikri pranašai nuo to Kelio nusuka patys ir kitus nusukinėja dar toliau…

Letas Palmaitis       2016-08-2 21:44

Ar Kristus, Golgotos Auka ir Išganymas priklauso atminčiai?

Labai gilios mintys.       2016-08-2 20:58

Kažkodėl kiti portalai nelabai nori apie tai rašyti.


Rekomenduojame

Vygintas Gontis. Kaip deklaracijas apie žinių ekonomiką paversti atsakinga valstybės viešojo sektoriaus bei mokslo ir studijų politika

Liudvikas Jakimavičius. Partijos ir išdavikai

Povilas Gylys. Kas Jums, profesoriau Janeliūnai?

Kun. Grégoire Celier FSSPX. Imigracija – principai, teisės, praktika (III)

Algimantas Rusteika. Metodiniai patarimai. Subalansuota LRT indrėms ritutėms, bet tinka ir ... žmonoms

Geroji Naujiena: Kad vaikščiotume Viešpaties šviesoje!

Regina Terleckienė. Sukilėlio likimas. Iš carinių baudėjų nagų ištrūkęs sukilėlis

Tomas Baranauskas. Vienas faktas yra neabejotinas

Nuo bačkos. Europarlamantarė Aušra Maldeikienė: konservatoriai man verti pagarbos, nes ...

Vygantas Malinauskas. Griūna dar vienas propagandos stereotipas

Kamilė Šeraitė. Kas vagia Lietuvos istoriją?

Povilas Gylys. Kodėl vieni skandalai eksponuojami, o kiti pridengiami?

Ramūnas Aušrotas. Lyčių lygybės prievaizdų užmačios

Leonas Merkevičius. „Perversmininkų“ bylos naujienos

Tautos forumo rezoliucija dėl LRT laidos „Spalvos. Gėjai tėčiai“

Valdas Vasiliauskas. „Mūsiškių“ premjera: nei bravo, nei švilpimo. Nieko

Vygintas Gontis Statistikos departamentui: kaip susidaro tie 0,6% BVP, kuriuos neva skiriame mokslui ir studijoms? Ir kodėl jų niekas daugiau nemato?

Liudvikas Jakimavičius. Ir pasklido kvapas

Rasa Čepaitienė. Baubinimas

Vokietija įveda sienų kontrolę: Europos be sienų svajonė žlugo negrįžtamai?

Vytautas Radžvilas. Ne rinkiminio turgaus prekeivių, bet kovojanti partija!

Advokatas Jonas Ivoška. Ar Lietuva yra teisinė valstybė? (II dalis)

Pirmą kartą paskelbtas žydų žudikų Paneriuose sąrašas

Jie labai myli kultūrą

Algimantas Rusteika. Kodėl aš negaliu jos pamiršti?

Vytautas Sinica. Drakoniška? Absoliučiai. Proporcinga? Ne. Ar tai atgrasytų nuo atitinkamų pažeidimų ateityje? Neabejoju

Kun. Grégoire Celier FSSPX. Imigracija – principai, teisės, praktika (II)

Advokatas Jonas Ivoška. Ar Lietuva tebėra yra teisinė valstybė?

Geroji Naujiena: Mūsų Viešpats Jėzus Kristus – Visatos Valdovas

Kodėl signatarui sopa širdį dėl Lietuvos?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.