Įžvalgos

Popiežiaus Pranciškaus pastabos apie vaiko orumą skaitmeniniame pasaulyje

Tiesos.lt siūlo   2017 m. spalio 7 d. 2:36

3     

    

Popiežiaus Pranciškaus pastabos apie vaiko orumą skaitmeniniame pasaulyje

Vatikano radijas

Popiežius Pranciškus penktadienio vidudienį priėmė Popiežiškojo Grigaliaus universiteto Romoje surengto kongreso „Nepilnamečių orumas skaitmeniniame pasaulyje“ dalyvius. Kaip rašė kongreso organizatoriai, pirmą sykį ši tema buvo svarstyta taip visapusiškai ir tokiu lygiu. Tarp pranešėjų ir dalyvių – tokių informacinių technologijų, kaip Microsoft ar Facebook gigantų atstovai, taip pat medikai, socialiniai tyrinėtojai, politikai, psichoterapeutai, teisėsaugos atstovai, vaikų apsaugos organizacijų darbuotojai, Bažnyčios ir visuomenės lyderiai.

Savo kreipimąsi popiežius Pranciškus pradėjo paminėdamas pamatinį principą: žmogaus orumo pripažinimas ir gynimas yra bet kokios socialinės ir politinės tvarkos pagrindas. Ir tai ypač tiesa, kai kalbame apie vaikus.

Krikščioniškoje tradicijoje pateikiamas toks žmogaus orumo pagrindimas, už kurį vargu ar egzistuoja stipresnis: asmuo yra sukurtas pagal Dievo paveikslą. Jėzus kvietė vaikus pas jį ateiti, o vieni iš kiečiausių Jo žodžių, ištarti tiems, kurie užgauna vaikus, –  tokiam būtų geriau, kad „girnų akmuo būtų užkabintas jam ant kaklo ir jis būtų paskandintas jūros gelmėje“, nei kad papiktintų vaikus.

„Gyvename naujame pasaulyje, kurio būdami jauni nebūtume galėję įsivaizduoti“, – konstatavo popiežius kalbėdamas apie „skaitmeninį pasaulį“ – nepaprastą mokslo ir technologijų vaisių, per trumpą laiką pakeitusį ne vien mūsų būdą bendrauti, gyventi, bet ir patį būdą mąstyti bei save suvokti. Ir jei, viena vertus, esame apstulbinti ir sužavėti naujų galimybių, jaučiame taip pat nerimą ir baimę regėdami, kaip greitai vystosi kai kurie nepageidautini, bet realūs neigiami aspektai. Teisinga kelti klausimą, ar vadovaujame savo pradėtiems procesams, ar pakankamai juos kontroliuojame?

Internetu šiuo metu naudojasi per tris milijardus žmonių, iš jų nepilnamečių – bent 800 milijonų. Artimiausiu metu internetas taps pasiekiamas šimtams milijonų Indijos gyventojų, iš kurių bent pusė yra nepilnamečiai. Ką jie suras internete? Kaip skaitmeninėje erdvėje bus elgiamasi su jais? Kaip tai paveiks jų brandą, jų džiaugsmą, jų viltį? Galbūt tai svarbiausias klausimas kalbant apie visos žmonijos ateitį.

„Turime būti atsimerkę ir neslėpti nuo savęs tiesos, kuri nemaloni ir kurios nenorime matyti, – kalbėjo audiencijos dalyviams popiežius Pranciškus. – Ar dar nepakankamai supratome, kad slėpti seksualinių išnaudojimų tikrovę yra didžiulė klaida ir daugybės blogių šaltinis?

Pažvelkime į tikrovę taip, kaip jūs į ją žvelgėte šiomis dienomis.

Skaitmeninėje erdvėje gausu neigiamų reiškinių: vis ekstremalesnių pornografinių vaizdų sklidimas, nes persisotinimas reikalauja vis stipresnių stimulų; augantis sekstingo (sexting) reiškinys tarp socialiniais tinklais besinaudojančių vaikinų ir merginų; patyčios, kurios vis dažniau tampa virtualiomis ir kurios yra tikras moralinis bei fizinis smurtas prieš jaunuolių orumą; seksualinis šantažas; nepilnamečių žvejojimas seksualiniams tikslams jau yra faktas, apie kurį kriminalinėse kronikose kalbama kasdien; galiausiai ateiname iki sunkiausių ir baisiausių nusikaltimų, kaip kad internetinė prekyba žmonėmis, prostitucija, nepilnamečių prievartavimo ir mušimo kažkurioje pasaulio dalyje užsakymas ir stebėjimas tiesioginėje transliacijoje. Skaitmeninis tinklas turi savo tamsųjį matmenį, savo tamsiuosius regionus, kuriuose blogis atranda vis naujų ir veiksmingesnių būdų, įtraukiančių ir kapiliarių, plėstis. Senosios spausdintinės pornografijos paplitimas buvo mažos apimties reiškinys, palyginti su tuo, kas dedasi ir sparčiai auga internete dabar. Apie visa tai kalbėjote aiškiai, dokumentuotai ir giliai, esame už tai jums dėkingi.“

Pasak popiežiaus, susidūrę su tokia tikrove liekame ne vien nustėrę, bet ir sumišę. O interneto tinklas kiekvieną akimirką auga, per vis efektyvesnius mobiliuosius aparatus pasiekia vartotoją bet kur, viršija bet kokias nacionalines sienas.

Tačiau neturime leisti, kad baimė, kuri visada bloga patarėja, mus paralyžiuotų. Iššūkis prieš mus viršija kiekvieno, paimto atskirai, galimybes, todėl reikia visų bendro darbo, jog technologinė pažanga būtų pakreipta taip, kad būtų labiau žmogiška, labiau sociali, labiau visapusiška.

Pranciškus pasiūlė apmąstyti tris „perspektyvos klaidas“, kurios trukdo žmogiškai pažangai.

Pirma, sumenkinti žalą nepilnamečiams, pasiduoti pagundai ištarti, kad galų gale „čia nieko tokio“. Tačiau šiuolaikiniai neurobiologijos, psichologijos, psichiatrijos duomenys byloja apie gilias smurtingų ir seksualinių vaizdinių pasekmes vaikų protams, apie sutrikimus augant, apie vergovei prilygstančią priklausomybę nuo tokių vaizdinių. Šie sutrikimai dabartinius vaikus lydės visą gyvenimą. Ir čia būtina pridurti, jog būtų iliuzija manyti, kad suaugę galės apsaugoti nepilnamečius, jei jų pačių gyvenimuose bus masiškai naudojama ekstremaliausia pornografija, kuri įtakoja jų meilės vaizduotę, jų santykius.

Antra, skaitmeninės vaikų apsaugos technologijos, filtrai, yra būtini, tačiau nepakankami, kad ir kokie rafinuoti taptų. Būtina, kad technologinės pažangos kūrėjai jaustų ir etinį reikalavimą.

Trečia klaida yra įsivaizduoti interneto erdvę, ideologiškai, tarsi laisvės karalystę be ribų. Tiesa, kad internetas labai išplėtė laisvės ir nuomonių kaitos erdvę. Bet taip pat suteikė galimybes ir instrumentus pasibaisėtiniems piktnaudžiavimams, kurie yra ne naudojimasis laisve, o nusikaltimai.

Vatikano radijas

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Life Site News 2       2017-10-8 1:27

Throughout Catholic history the same has been held. It was the underlying reason for Thomas More’s beheading and the 500-year-old split-off of the Church of England.
The Church was always generous with the weak. Catholics who separated from their spouses and hooked up with another partner were accommodated before Pope Francis. Even in complex situations where the new couple had young children and so were unable to live separately without doing the children harm, were, under Pope John Paul II, able to receive Holy Communion. It was on condition that they live as brother and sister rather than spouses.
Pope Francis, however, has deemed such requirements impossible and so has permitted full communion for those in second unions without needing forgo sexual relations with the new partner even though the legitimate spouse is still alive.
From a worldly perspective, Francis’ approach may make sense and the world loves him for it. But from a Catholic perspective, it undermines confidence in God who supports those who put faith in Him. If the Church says it is impossible resist the temptation to live a moral lifestyle when faced with divorce and remarriage, should it not also say it is impossible when faced with same-sex attraction, or temptations to porn, or an unwanted pregnancy?
When it comes down to it, it seems Pope Francis lacks faith in a promise of Christ recorded three times in the Bible. When the apostles reacted to Jesus’ requirements of a moral life suggesting it was hopeless, Jesus replied, “With men this is impossible: but with God all things are possible.”
https://www.lifesitenews.com/blogs/understanding-why-pope-francis-moderate-approach-is-revolutionary

Life Site News 1       2017-10-8 1:27

John-Henry Westen.  Understanding why Pope Francis’ moderate approach is revolutionary
BlogsCatholic Church Fri Oct 6, 2017 - 3:01 pm EST
October 6, 2017 (LifeSiteNews) — On June 9, 2016, Pope Francis gave a homily that is key to understanding his modus operandi when it comes to matters of faith. He railed against an ‘all or nothing’ approach to the faith, saying “this is not Catholic, this is heretical.” It is the same sentiment behind his frequent and severe criticism of “rigid” Catholics. The ‘rigid’ “appear good because they follow the law,” he has said, “but behind this, there is something that does not make them good: or they are wicked, hypocritical or sick.”
Pope Francis has made a point of practicing a non-rigidity, or a strategy of compromise on various points of faith. Especially in areas the secular world finds most distasteful, points on which many disdain and ridicule the Church, Pope Francis has intervened in a way some might see as mitigating the most severe criticisms of the Church. It is what many would call a moderate approach, modernizing the Church, or perhaps a blunting of extremes.
Typically, Pope Francis will proclaim a teaching of the Church then, when pressed with hard cases, will back away from the logical conclusion of the truth expressed. He often says he remains a ‘son of the Church,’ professing to hold the traditional beliefs. He does acknowledge what he calls the ‘ideal’ but in the name of mercy allows for a wide latitude of exceptions in difficult cases. He notes that ‘reality is more important than ideas’ and thus justifies a bending of the rules, which for him is to ‘accommodate’ the weak.
We’ve seen the approach in practice.
• Amoris Laetitia praises the ideal of marriage ‘for life’ but leaves open the possibility of remarried divorcees being in full communion with the Church.
• Although he has not formally overturned Catholic teaching against contraception, Francis has claimed it acceptable to use contraception for cases such as Zika virus infection. Moreover, he has stressed that Catholics need not breed “like rabbits.”
• While Pope Francis has extolled sacramental marriage, he has also called cases of cohabitation, especially when the couple living together are monogamous, ‘real marriage’ with the ‘grace of real marriage.’
• Pope Francis has frequently criticized gender ideology and especially the marketing of it to children. However, he invited a transgender couple to the Vatican and referred to them as “married” and happy.
• While he admits the existence of hell, he has said “no one can be condemned forever” and went so far as to suggest that those who want no part of God are annihilated rather than in hell.
• Although he has written that homosexual unions are in no way equivalent to marriage, he has nonetheless embraced homosexual couples, thus seeming to affirm their relationships.
To comprehend how revolutionary these changes are in the Catholic Church requires an understanding of the Church’s approach on these matters—an approach that has remained consistent over its 2,000-year history. It is an approach based on absolute truths or moral principles that do not allow for exceptions or compromise.
Paying attention to nuances allows one to look past the veneer of age-old Catholicism that shields the rupture. Take, for instance, the example of remarriage after divorce.
It is generally true that Jesus was never recorded in the Scriptures as having said anything specific about homosexuality. Yet in three of the four Gospels, Christ is quoted speaking against remarriage after divorce. So if the Church is able to compromise on the teaching around adultery, it should be much easier make exceptions on other moral issues where Christ was not so specific.
“Anyone who divorces his wife and marries another commits adultery, and whoever marries a woman divorced from her husband commits adultery,” Jesus said.

nuuu       2017-10-7 14:54

nu gryna teisybė - vištų fermoje matyti vaizdai persekioja iki šioliai - nesinori nei kiaušinių nei vištienos.


Rekomenduojame

Prokuratūra perka slaptų liudytojų paslaugas ir dėl kainos nesidera?

Verta prisiminti. Justinas Marcinkevičius. Didžiausia išdavystė lietuvių kalbos istorijoje

Andrius Švarplys. Verslas žada: „Lietuva neišvengiamai taps Šveicarija“... O kol kas…

Algimantas Rusteika. Kas galėtų paneigti?

Tomas Dapkus. Kodėl ES paramos milijardai nepasiekia Lietuvos ekonomikos?

Darius Kuolys: Apie Tadą Kosciušką – tautos laisvės ir garbės gynėją

Valstybės kontrolė: užsienio investuotojų pritraukimas mažai rezultatyvus

Valdas Vasiliauskas. Mankurtų kultūros ministerija

Ir švedų moderatai*  pasisako už griežtą imigracijos politiką

Vytautas Sinica. Dar kartą apie istorijos perrašinėjimą

Izraelio Aukščiausiasis teismas: nėra pilietinės teisės į vienalytę santuoką

Raimondas Navickas. Anti-Merkel’is: Austrijos lyderiu taps konservatorius tikrąja žodžio prasme. Naujoji Vyriausybė bus griežtai antiimigracinė?

EBPO rekomendacijos Lietuvai: gerinti ugdymo ir mokytojų veiklos kokybę, konsoliduoti aukštojo mokslo įstaigas

Popiežius Pranciškus: Būkime budrūs – nežaiskime pagal velnio taisykles

Robertas Grigas. Pasąmonėje išlikęs baudžiavos genas

Kviečiame į LRT dokumentinio filmo „Alfonsas Svarinskas“ pristatymą Vilniaus karininkų ramovėje

Kastytis Braziulis. Kaip užvaldyti valstybę

Vytautas Radžvilas. Nietzsche, Vytis ir šiandienžmogio buvimo beprasmybė

Gitenis Umbrasas. Menininkai neturi kitos išeities – tik savo kūnais užlopyti slenkantį Gedimino kalną ar stotis prieš abejingumo volą

Liudvikas Jakimavičius. Rudens etiudas. Pro automobilio langą

Vidmantas Valiušaitis siūlo: „Cvirką – į Grūto parką arba į Klangius, o į jo vietą – Kosciušką“... O ką manote Jūs?

Aleksandro Merkelio knygos „Antanas Smetona“ sutiktuvės-konferencija

Andrius Kubilius. Žiurkių pjautynės, arba Juokiasi puodas, kad katilas juodas

Geroji Naujiena: „Aš visa galiu tame, kuris mane stiprina“

634 iš 700 prieglobsčio prašytojų Danijoje melavo apie savo pilietybę – visi išsiunčiami iš šalies

Vytautas Rubavičius. Kultūros ministrė – kaip ant delno (papildyta video)

Raimondas Navickas. Gėjų šeimų naujienos: Įvaikintojas užmušė 18 mėnesių mergytę po dviejų savaičių „tėvystės“

Danijos ministras pirmininkas: „Mes uždarysime savo sienas laimės ieškotojams“

Žilvinas Nečiūnas. Gedimino kalno naujienos

Vytautas Rubavičius. Skvernelis ir Popiežius

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.