Politika, Visuomenės pokyčių analizė, Piliečių akcijos ir iniciatyvos

Pasirašykime peticiją: Petro Cvirkos paminklas – okupacijos ir kolaboravimo simbolis, jam ne vieta Vilniaus širdy

Tiesos.lt redakcija   2019 m. vasario 6 d. 22:15

64     

    

Pasirašykime peticiją: Petro Cvirkos paminklas – okupacijos ir kolaboravimo simbolis, jam ne vieta Vilniaus širdy

Grupė vilniečių kreipėsi į Vilniaus m. savivaldybės tarybą prašydami nukelti Petro Cvirkos paminklą. Teksto autoriai, savo kreipimąsi, kuriame išdėstomi ir tokį sprendimą grindžiantys motyvai, paskelbę kaip peticiją, tikisi sulaukti ir kitų gyventojų – ne tik sostinės, bet ir visos Lietuvos – pritarimo:

Kviečiame pasirašyti kreipimąsi į Vilniaus miesto savivaldybės tarybą dėl sostinės Pamėnkalnio ir Pylimo gatvių sankryžoje esančio paminklo Petrui Cvirkai nukėlimo:

Petras Cvirka nuo pat XX a. 4-ojo dešimtmečio bendradarbiavo su pogrindine Lietuvos komunistų partijos (LKP) vadovybe, palaikė ryšius su sovietų diplomatais ir saugumo tarnybomis. Remiantis LKP ir Valstybės saugumo departamento archyvine medžiaga, 1940 m. vasarą P. Cvirka formaliai tapo sovietų okupuotos Lietuvos komunistinio režimo talkininku, o prieš tai net devynerius metus siekė įgyti LKP pasitikėjimą ir vykdė partijos nurodymus dirbdamas leidiniuose, įsteigtuose ar susijusiuose su komunistais.

Sovietų Sąjungai okupavus Lietuvą P. Cvirka nedelsdamas įstojo į LKP ir buvo išrinktas į vadinamąjį Liaudies Seimą. Netrukus po to P. Cvirka pateko tarp dvidešimties patikimiausių kolaborantų, 1940 m. liepos pabaigoje važiavusių į Maskvą „parvežti saulės“ Lietuvai ir maldauti, kad Lietuva būtų priimta į SSRS sudėtį, taip nutiesdamas teisinį kelią Sovietų okupacijai.

Po Antrojo pasaulinio karo P. Cvirka buvo paskirtas sovietinės Lietuvos rašytojų sąjungos pirmininku ir 1945 metais viename Rašytojų sąjungos susirinkime kategoriškai pareikalavo, kad sovietinėje Lietuvoje nebūtų spausdinami Vinco Kudirkos kūriniai. Vadovaudamas Rašytojų sąjungai P. Cvirka šalino iš organizacijos ir saugumui skundė kolegas už antisovietines pažiūras.

P. Cvirka savo darbais ir kūryba tiesė kelią sovietinei okupacijai – už tai po mirties sovietai jo garbei pastatė paminklą Vilniaus širdyje. Tačiau jei sovietinės valdžios motyvus įmanoma suprasti, nesuvokiama yra tai, kodėl nepriklausomybę atkovojusioje ir jau trečią dešimtmetį savo laisvą valstybę kuriančioje Lietuvoje tebestovi paminklas P. Cvirkai?

Totalitarinės ideologijos pėdsakai Vilniaus viešosiose erdvėse pristabdė ir jau seniai turėjusią įvykti metamorfozę iš sovietinės respublikos sostinės į nepriklausomos ir europinės Lietuvos sostinę. Būtent todėl atėjo metas braukti brūkšnį ir pasakyti, kad Petro Cvirkos paminklas yra ne kas kita kaip ideologinis sovietų sąjungos simbolis ir jam laisvame Vilniuje ne vieta, o kas turėtų iškilti vietoj jo, turi spręsti patys vilniečiai!

Atsižvelgdami į tai, mes, žemiau pasirašiusieji, raginame Vilniaus miesto savivaldybės merą ir tarybą nukelti Petro Cvirkos paminklą ir pakeisti jį kitu vilniečių apklausoje išrinktu Lietuvos valstybingumą ar miesto istoriją atspindinčiu paminklu.

Peticiją pasirašyti galima ČIA.

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Pastebėjimas       2019-02-9 17:53

Laikas užsiimti pasilikusiais tankistais. Cvirką kol kas palikime.

Klonas       2019-02-9 15:56

Žemiau rašęs pilietis tvirtino, kad svetimus leninus nugriovėm. Toli gražu.
Manau, kad jų daug liko ir tie likę, svetimi, jau priperėjo naujų, savų, klonų, kitaip vadinamų “broileriais”.

Erlickas       2019-02-9 11:09

Leiskite mano kerzavus aulinius čebatus pritvirtinti prie Užupio šinelio. O jei tikrovėje Vilnių apkakojo pseudoskulptoriai ,,meninikai’‘

lava       2019-02-8 23:02

Vieno negaliu suprasti- kodel tas visas slamstas vezamas i Gruto parka. Kam tersiama tokia grazi vieta?? Ar tiek daug turime tos Lietuvos, kad atiduodame graziausius kampelius issigimeliams demonstruoti?

reg       2019-02-8 22:57

Prisiminiau sena anekdota.Nukele ukrainieciai nuo pjedestalo Stalina ir toje vietoje pastate T Sevcenka. Tas stovi ir rypuoja : oi, liudy liudy, sho ze vy zrobily , na gruzinsku zhopu mene posadily.. Gal ir mums ant Cvirkos didziulio akmens ka nors kita uzkelus? O jeigu rimtai, tai labai nemielas tas Cvirkos skveras, nors vieta lyg ir puiki.

Kas skelbia skulptūroms karus?       2019-02-8 21:11

Ar tai ne įsislaptinę kagebistai, norėdami nuo savęs dėmesį nukreipti?

Praevis>Apgailėtina       2019-02-8 20:37

O tai savi leninai tegul stovi?
Svetimus nugriovėm…

Apgailėtina       2019-02-8 19:29

Liaukitės su skulptūromis kovoti, kaip Stalino bolševikai su bažnyčiomis. Ar jums ne gėda? Juk tai mūsų istorijos dalis. Kas visiškai svetima – Leninus – jau seniai nugriovėme, tai gal nevirskime visiškais bolševikais?

Peticijai       2019-02-8 17:50

Uztektu tik pervadinti lakstingala-galvazudys (is rusu folkloro) ir “berniukas” uz savo darbus bus nubaustas.

Ir dar viena peticija:       2019-02-8 16:08

Nugriauti skulptūrą “Lakštingala”.(Dekoratyvinė skulptūra „Lakštingala“ (Konarskio/Savanorių pr. skvere) pastatyta 1986 m. (skulpt. Rimantas Daugintis) – pagal rašytojo Petro Cvirkos apsakymą, kuriame pasakojama istorija apie sovietiniams partizanams talkinusį vaiką, pramintą Lakštingala, kuris imituodamas lakštingalos trėles perduodavo duomenis apie priešus bolševikams, sukurta kompozicija, vaizduojanti medyje sėdintį berniuką, kuris žiūri į tolį (prisimenami dailininko biografijos faktai, kaip jis laukė iš tremties grįžtančios mamos). Tai yra vienas iš geriausių darbų Lietuvos dekoratyvinėje skulptūroje.)

Manau,       2019-02-8 12:50

kad skveras kaž kam parūpo, kaip projektas pinigų įsisavinimui iš ES gautų lėšų ar pan.

nepasirašysiu       2019-02-8 9:22

Kai reikia nukreipti visuomenės dėmesį nuo realių problemų, suaktyvėja visokio plauko griovikai. Jiems tik griaut, degint, naikint. Kuo tuomet jie skiriasi nuo bolševikų, kurie šaukė - iš pagrindų seną pasaulį sunaikinsim…

tiek>Jzp        2019-02-7 23:14

kartais su vadu Mao žvirblių nešaudei ?

Jzp       2019-02-7 20:54

Yra dar vienas dalykas, kurio niekas kažkodėl nemato, nors tai tiesiog prieš akis.
Tačiau, dėl aiškumo, įvardinsiu savo poziciją balvono atžvilgiu:
1. Kolaborantams paminklai negali stovėti sostinės centre.
2. “Paminklo” balvonui nereikia griauti.
Tiesiog perkelti į adekvačią vietą,  edukaciniams tikslam
Tokia vieta yra Grūto parke.
3. P.C. ne sovietmečio periodo knygų nei deginti nei išiminėti neteikia. Tiesiog tokių veikėjų knygas derėtų ženklinti specialiu spaudu, informuojančiu jog autorius buvo parsidavėlis išdavikėlis kolaborantas.
.
O dabar apie tai kas publikai vis lieka “už kadro”.
Visas šaršalas, atseit, “diskusijos” daromas tyčia - tam kad :
*nukreipti avinų dėmsį nuo kitų, daug svarbesnių dalykų;
*tam, kad būtų palaikoma imitacinės “diamojratijos” iliuzija;
*tam, kad pagaliau kai balvonas bus pašalintas, šiaip jau politiškai impotentiška liumpenų visuomenė pajustų “piargalės” orgazmą.
Cvirkos balvoną ištarabanys von. Bet,...
Hmmm, čia kaip su tais ruskių tankais ant postamentų.
Tankus nukėlė ir išvežė, o “tankistai” liko.
Kolaboranto paminkiūkštį gal ir išveš, bet kolaboracionistinė santvarka ir patys etatiniai kolaborantai lieka kai buvę, sėdi postuose ir pamainą peri:)

Būtent       2019-02-7 20:39

PERKELTAS

Praeivis ir pasiūlė.

Dzeikas       2019-02-7 19:43

Noretusi tikslumo.P.Cvirka nenusipelno paminklo tokioj garbingoj miesto vietoj. Bet naikinti delto paminkla nevertetu.
Noreciau, kad butu patikslinta zodzio “nukelti” reiksme. Perkelti - tiktu. Nukelti - bijau ,kad nekurios karstos galvos issifruos tai kaip “sunaikinti”.
P.Cvirka nenusipelno garbinimo, bet kaip literatas paminejimo literaturos istorijoj nusipelno. Todel ir paminklas turetu butu PERKELTAS, o ne nukeltas.

Praeivis       2019-02-7 19:11

Dabar madinga apdovanoti įvairius ivaškevičius, jie ant bangos. Be to turint tokią valdžią ir Vilniaus, ir šalies, nenustebčiau jei Petriuką perkeltų į Lukiškių aikštę...
O užkėlus ant žirgo, turėtume ir Vytį su čiuožykla aplink…

tiek>2019-02-7 18:33       2019-02-7 18:48

man Cvirka (“Cukriniai avinėliai”...etc) pirmiausia yra lietuvių kalbos standarto pavyzdys. Ideologiškai pačiam netinka? Man - tai pat ne per daugiausiai,suprantama.Tačiau čia jau viršų ima principiniai dalykai : Lietuvių Tauta , yra kur kas aukščiau ideologijos .Ne “vertybės” ,o principo reikalas .

Algirdas       2019-02-7 18:44

Pritariu. Tačiau nuoroda “Peticiją pasirašyti galima ČIA.” mano kompiuteryje yra blokuojama. Nuspaudus “ČIA” , atsidaro http://www.peticijos.lt/visos/75091/del-petro-cvirkos-paminklo-nukelimo/ langas su tokiu užrašu:

“Ši svetainė negali užtikrinti saugaus ryšio

http://www.peticijos.lt naudojamas nepalaikomas protokolas.”

tam tiek       2019-02-7 18:33

Neišeis temos nukreipti. Pilsudskis su Cvirka šiuo atveju abu yra išdavikai ir išgamos. Tiek tik, kad su Lietuva šiuo metu yra kartu su Lenkija vienoje fronto linijoje prieš beviltiška pasiutligės forma užsikrėtusį Subinistaną. Pilsudskio ritualines atliekas gal gražiai į Vytauto palaikus Vavelyje iškeisime ir tiek.

Juziko P. gerbėjams       2019-02-7 18:23

Ir nieko nebūtų atsitikę, jei raudonmaskoliai pereitų Vyslą ir įsiveržtų į Vokietiją revoliucijos daryti. Vokietijoje gautų į skūrą nuo Fraikoro kartu su Hitleriu priešaky, jei kare užgrūdinta Vokietijos kariuomenė neatsilaikytų. smile Galų gale, ir Antantė į pagalbą Vokietijai ateitų, net Klaipėdoje išsilaipintų. Nereikia mums, lietuviams, sirgti lenkiškų nepilnavertiškumo kompleksų sukeltomis ligomis. Taip, lenkai visiškai pagrįstai džiaugiasi ir didžiuojasi “Stebuklu prie Vyslos”, bet mums, lietuviams, ta lenkų pergalė džiaugsmo neatnešė, nes mes praradome didžiules etnines teritorijas dėl to. Visi lenkų vietoje džiaugtųsi ir didžiuotųsi. Bet tai ir viskas ką galima apie tai pasakyti.
O temos “Kaip lenkai visą Europą prie Varšuvos nuo bolševizmo išgelbėjo” plotmėje tegul psichiatrai darbuojasi. Ką padarysi. Būna ir taip. smile

pilsudskio fanui       2019-02-7 18:03

tam gelbėtojui tikrai ne vieta Lietuvos sostinėj

>17:39        2019-02-7 17:54

Pilsudskis isgelbejo Europa nuo bolsheviku skverbimosi, is cia tieko pagieza.

tiek       2019-02-7 17:39

o gal pirmiau išboginkit iš Vilniaus didžiausią niekšybę Lietuvai padariusio Pilsudskio atliekas iš Rasų kapinių. P.Cvirkos paminklas - vis šioks toks lietuviškas akcentas sostinei. O tų akcentų vis mažiau,naujų lenkiškų mokyklų ,perleidžiamų Lenkijai ištisų senamiesčio istorinių architektūrinių ansamblių - vis daugiau. Šimašius,kabylius baisiai susirūpinę lenkiškais gatvių pavadinimais ,Skvernelis - lenkiškais įrašais lietuviškuose pasuose…Išvada: nemesk kelio dėl takelio ,Vilniaus lietuvi.

dėl Žaliojo tilto       2019-02-7 17:30

Kaip ir spėjau tada, labai greitai visi patirs ant kiek išgražės Žaliasis tiltas be balvonų ir koks balvonų stelbiamas vaizdas atsivers. Viskas išsipildė ir niekam tie balvonai nebereikalingi.

Kaip ten bebūtų,       2019-02-7 16:19

bet apie Žaliojo tilto meną daugiau niekas nebekalba.

O kur       2019-02-7 16:10

valdžios KGB bistai

Ti ką?       2019-02-7 16:09

ir Fredy negerbti kad jis pedalas…

babute       2019-02-7 15:29

sutinku kad butu nuverstas, su salyga ,kad ir KGB tarnave butu ismesti is seimo ir aukstu postu. Paminklas tik stovi, o jie labai kenkia Lietuvai. Kadangi uzsislaptino dar 75 metam tai gal palaukim ,kad paskui vel nereiketu atstatyti to paties.Taigi siulau pasvarstyti

Dėl santarvės       2019-02-7 15:08

siūlau kompromisą. Nuimti ir vietoj jo nūdienos nacionalinės premijos laureatą. Istoriškumas nepažeistas.

tam Viskas ten gerai       2019-02-7 14:42

O prie kojų paguldyti Petkevičių ir Vanagaitę. Ant rankų stovinčiai trijulei pasodinti Dargį, Užkalnį ir Algį Greitai. smile

Viskas ten gerai       2019-02-7 14:26

Negriaukite to paminklo. Iš kairės ir dešinės dar pristatykite Ivaškevičių ir Vėlyvį, už nugarų - dėl fono - supilkite Labašausko kapčiuką šuniukams pavedžioti. Bent jau Lukiškių aikštėje nešikios. Reikia būti kūrybingiems ir moderniems smile .

stasys        2019-02-7 13:58

istorijos “gynėjams”  2019-02-7 13:45 : Permainos nėra blogai ypač jei neskubėti į ju vietas naujus stabus statyti .

istorijos "gynėjams"       2019-02-7 13:53

Ir negi Cvirkos balvoną ginantieji nėra susipažinę su Lietuvą 1940m. ištikusios tragedijos aplinkybėmis? Negi visi esate sovietinės kartos ir per Atgimimą pražiopsojote dokumentais papildytas knygas apie sovietų okupaciją? Iš kur čia tos nesąmonės, kad vyriausybė ir kariuomenė tada išdavė? Ne viena Lietuva tada buvo išprievartauta, išeitų, kad ir visas kitas šalis sovietai ar naciai okupavo tik dėl to, kad jas išdavė vyriausybės ir kariuomenės? Buvo gi skelbiami net URM ir diplomatų, ambasadorių kontaktai su Antantės šalių vyriausybėmis po sovietų ultimatumo. Jos visos ragino priimti ultimatumą ir nesipriešinti, nes bet kokiu atveju niekas vis tiek negalėtų padėti Baltijos šalims.

istorijos "gynėjams"       2019-02-7 13:45

Tarp kitko, vietoje Cvirkos paminklo labai gerai tiktų ta krūva, nuošliauža, kurią norima supilti Lukiškių aikštėje. Kaip tik ten terasos, viskas labai gražiai įsipaišytų. Ir visiems nuo to būtų tik geriau.

istorijos "gynėjams"       2019-02-7 13:41

O tai kodėl tada vokiško erelio neužkabinus ant buvusios komendantūros pastato, kuriame dabar kaip tik randasi odiozinis Konstitucinis teismas? Taigi istorija. Kam reikėjo griauti? Katedros aikštėje ir prie Aušros vartų atsirastų vietos ir legendiniam Antrojo pasaulinio karo 88mm vokiečių pabūklui, nes ten buvo jų pozicijos 1944m. vasarą mūšio dėl Vilniaus metu. Istooorija! smile
Nekalbant jau apie visų kitų grobikų istorijos pėdsakus mieste ir apskritai Lietuvoje.

negeros mintys       2019-02-7 13:33

Keistai veikia tas peticijų portalas. Pasirašai, ir nieko neįvyksta. Pakartojus atsiranda žymą, kad pasirašęs, nors sąrašai to nerodo. Laikui bėgant vos keičiasi tik pasirašiusiųjų skaičius, bet įtartinai lėtai ir dideliu skirtumu nuo peržiūrų skaičiaus. Tipo atėjau, pamačiau… ir išėjau.

griovėjams       2019-02-7 13:20

Jo jo, viską reikia griauti, ardyti ,niokoti. O ką jau gero vietoj to sukūrėt? Nuolatinė kalba nuo ryto iki vakaro, kad rusai puola, ir jau kelinti metai vien partizanų pagerbimas. O dar yra liudininkų kurie apie juos oi kaip baisiai kalba.

Al.       2019-02-7 13:00

Pasistengus, galima suprasti ir Cvirką, ir Salomėją,ir Paleckį. Dar labiau pasistengus, gal ir Sniečkų su Dzeržinskiu. Bet kam laisvoj Lietuvoj puoselėti jų paminklus? Nebent,kad įsitikintum tuo,ką ir taip žinom - esame valdomi buvusių kolaborantų, okupantų ir čekistų ir jų palikuonių.

stasys        2019-02-7 12:58

ko tik nesiima anos kartos žmonės išaugę su P.Cvirka .Sprogdinti dinamitu paminklus nereikia , bet pervežti į jiems tinkama vieta pagerbiant istorija reikia . P.Cvirka ideologinis idolas o Lietuvai reikia rašytojo kuris užimtu derama vieta šalia kitu jo amžiaus klystkeliu . Lietuvos istorija , tas kas ja domisi, gali priminti ji tiek nutrinta prieš tai buvusių amžiaus laikotarpiu ..kad ant to sukurti vientiso jos tūkstantmečio istorija su realiais žmonėmis ir ju darbais ..kurie buvo atsidavę tautiniam Lietuviškumui praktiškai neįmanoma .Mūsų dar laukia daug kitų kovų atkuriant tiesą apie Lietuva ano meto ir P.Cvirka tikrai nėra tas tautos dainius dėl kurio reikėtu laužyti kardus dešimtmečiais .

to Aliooo ....       2019-02-7 12:04

tai gal tiems komsomolo nariams ir paminklu niekas nesiulo statyti?

Komentatorius       2019-02-7 12:03

Prieš pradedant karą su senais paminklais visiems reikia paskaityti
Vytauto Petkevičiaus “Durnių laivą”.
Mankurtų sumažėtų dešimteriopai.

Ramiros       2019-02-7 11:58

Stoti.į.KPSS,1940,tai.jau.akiвrokštas.tautai…..Toks.kolaвoraimas.nepateisinamas…

Ar reikia?       2019-02-7 11:52

Panašu,kad šaltasis karas - visa didybe?Karai tarp partijų,tarp valdžių,tarp komisijų ir visuomenės,tarp kaimynų,dabar dar ir karas su mirusiais?Vieną dieną Salomėją iškilmingai perlaidoja,kitą - braukia iš Lietuvos poetų,dabar kaip vandalai griaus paminklus.Žmogau,kokią poziciją būtum užėmęs anais laikais?Gal būtum partizanas,bet gal būtum neatsisakęs kvietimo į Maskvą?Lengva samprotauti šiandien,o kaip tada?Vis aktualesnė tampa senolių išmintis:griauti,tai ne statyti.

Aliooo ....       2019-02-7 11:51

Ar kas iš čia komentuojančių tikrai nebuvot VLKJS nariu ?

Iki       2019-02-7 11:45

kokio lygio Lietuva yra prasmirdusi sovietiniu raugalu ir tvaiku.Kolaborantus gatavi i savo patala pasiguldyti greta saves.Juos reikia ne tik pasmerkti, bet ir isbraukti is istorines atminties.Kai mes esam memes, todel ir dygsta tokie kaip ivaskevicius su savo niekalu “zali”.Arba v.banionis plius ivaskevicius su savo filmuku uz valstybes lesas.Visa tai per musu prakeikata maksimalia tolerancija ir idiotiska, be jokiu isipareigojimu, laisve.

...       2019-02-7 11:38

Ačiū redakcijai už nuorodą. Stebina dislaikai prie pavadinimo ir čia komentuojanti publika. Bet pirmas taiklus.

Ramiros       2019-02-7 11:34

Вeaвejo,jis.neturi.ten.riogsoti,-juk.jis.tik.atžlegėjus.žiauriems.okupantams,įstojo.jų.partijon,-1940….
Daugiau.komentuoti.nereikia….

P. Cvirka       2019-02-7 11:25

rašytojas. Jau vien dėl to jo paminklas gali stovėti. Nereikia kaišioti politikos ten, kur nereikia. Juo labiau, kad P. Cvirka mirė labai keistom aplinkybėm - garantuotai buvo nunuodytas tos pačios jūsų nemėgstamos tarybinės visuomenės elito. Rašytojas spėjo perprasti valdžios žiaurumą, jam prieštarauti bandė. Ties ta vieta ir baigėsi visiškai sveiko žmogaus gyvenimas.

Aha       2019-02-7 11:18

teisingai gi sakė Josifas Vysarionyčius - kuo toliau , tuo ta klasių kova stiprėja.

už blogį čia ir dabar -kalti ne mes       2019-02-7 10:57

Kasdienius gyvenimo skaudulius norima užgožti pykčiu praeičiai. Nugriausime visus paminklus, pamiršime praeitį.., tai ant ko suversime kaltę už šiandienines klaidas ir blogus mūsų darbus?

Ką Jūs darote?       2019-02-7 10:50

tas nukėlimas reikalingas tik tam, kad greitai toje vietoje atsirastų naujas kvartalas arba super-superior prekybcentris. Džiaukitės, kad jis ten stovi, kol patys nežinote ko norite.

Žinom       2019-02-7 10:22

kad peticijų komisija NEDIRBA.Ji tik svarsto savo pasiūlymus dėl šunų lojimo

Manau, kad       2019-02-7 10:14

tik bukagalvis bando savo praeitį slėpti nuo savęs paties. Dėkokime, kad ir už skaudžias pamokas tiems, kurie patys po to labai kentėjo dėl jų. Mes visi šioje žemėje privalome mokytis iš savo ir kitų patirties. Sėkmės.

Sigutė       2019-02-7 9:58

Vienintelis jaunatviškas lietuvio pamiklas Vilniuje, ir tą nugriaus. Liberalai. Nepritariu, nes tai istorija.

abc.       2019-02-7 9:32

atsibudo po šitiek metų.bet geriau vėliau negu niekad.neturi būt jokių sentimentų šiukšlėm sostinėj.

"Teisingam"       2019-02-7 9:23

Iki kokio laipsnio reikia nupušti, kad “didžiausiais mokytojais” laikytum popiežių Pranciškų ir žydų tautą?

Kuo ne naujoji       2019-02-7 9:06

sovietų armija su šūkiu “Mes senąjį pasaulį sugriausim ir pastatysime naują”, tik pamąstykime, ką tada pastatėme? Gal mūsų broliai tada ir neturėjo iš ko pasimokyti, bet jų paliktos pamokos mums padeda nebe daryti tokių pat klaidų, o jei turėsime tokių, manau kad tokius jau atpažįstame. Niekas negalės pakeisti ES ir nebandykime tai daryti, nes tai tik pliauškalai tyruose. Turime čia, Lietuvoje keistis patys ir savo pavyzdžių keisti savo aplinka ir visų pirmiausia šeimoje. Tačiau, jei leisime jas naikinti, tad esame MELAGIAI. Ne genderizmui ir visokiems kitiems šeimos naikinimo propagandoms.

Klausimas miesto valdžiai       2019-02-7 9:05

Vilniuje gyvena per 550 000 miestiečių, kodėl jų visų vardu kalba kelios dešimtys rėksmingų marginalų, kurie perša visuomenei savo žemakakčius politinius standartus? Visuose Europos miestuose tokie dalykai sprendžiami demokratiškai, kai už ar prieš priimant galutinį pasisako reikšminga miesto dalis – ne mažiau 10 procentų miestiečių....

Teisinga       2019-02-7 8:45

buvo tik tiek, kai nuėmė tikrai sovietinius atributus nuo ŽALIOJO TILTO Vilniuje. O štai tai kas yra mūsų tiesa ir klystkeliai ne dėl didelio protingumo, bet dėl nesusivokimo prieš to sovietinio gaivalo melą, manau, kad turi likti ir išsaugoti tai, ką šie žmonės mums paliko vertingą. Atsiminkite, kad tai mūsų istorinės pamokos iš kurių mes mokomės ir mokome savo vaikus bei anūkus. Sunaikinsite praeitį sugriausite ir ateitį. Mums ne be reikalo Dievo buvo atsiųstas mus aplankyti popiežius Pranciškus, kuris liepė remtis praeitimi. Tik sovietai ir kiti barbarai naikino ir griovė savo praeitį. ATSIBUSKIME broliai ir seserys ir imkime mąstyti ar mums šie paminklai trukdo, o jei trukdo, tai kodėl? Gal esate pilni puikybės ambicijų, naujieji vadukai, jei nemylite ir negerbiate savo tautos praeities pamokų? Viso to pasimokykite iš Žydų tautos.

LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS       2019-02-7 8:45

Dar,
grūto parkui l. reikalinda akmenskaldė.

LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS       2019-02-7 8:42

Dalia Grybauskaitė irgi yra okupuotos Lietuvos komunistinio konclagerinio režimo talkininkė, todėl ir ją reikia nukelti nuo krėslo.

http://www.ekspertai.eu/dgrybauskaiteilga-klasiu-kova-buvo-kurstomaremiantis-radiopropagandatiekiant-maista-ir-ginklus-is-uzsienio/

Kas ta grupė?       2019-02-7 8:10

Kas tie vilniečiai? Kas iki šiol tepasi užpakalius terpentinu? Kam vis dar peršti? Kodėl dar yra manančių, kad tie 20 važiavo į Maskvą “maldauti”, kad Lietuva būtų okupuota? Tada, kai tautą išdavė jos išrinktieji, vyriausybė, kariuomenė, kai Maskvoje viskas buvo nuspręsta, reikėjo šalies aneksiją tiktai pridengti pasaulio visuomenės akyse “prašymu”, priverstiniu ir nenuoširdžiu, pasirinko netinkamą kelią daugelis, ir tai vargu ar galima vadinti banaliu kolaboravimu. Visada galioja labai senas pastebėjimas: šausi į praeitį iš pistoleto, ji į tave driokstelės iš patrankos. Nuvers paminklą Cvirkai, reikės ieškoti kito griautino objekto. Griovimas - tai adrenalinas smulkiems niekšeliams. Be jo jie negali. Jiems tiesos sakymo nepakanka. Jiems duok tikro griuvėsių kvapo.

lakmuso popierėlis       2019-02-7 1:36

Viena pirmųjų takoskyrų kur Juozaitis ims žiaugčioti. smile


Rekomenduojame

Nemokama rinkiminė reklama. „Susipažinkime: mes pirmą kartą ryžomės kandidatuoti savivaldybių tarybų rinkimuose…

Klausimas ES institucijoms: ar LRT vadovės teiginiai, nukreipti prieš Lietuvą, nėra hibridinio karo dalis?

Povilas Gylys. Skelbiu LRT pilietinį boikotą ir kviečiu prisijungti visus vertinančius bendrąjį gėrį

Geroji Naujiena: Viešpaties pagauti

Linas V. Medelis. Kaip mylėti vaikus, kai to moko nemylintys ir nemylimi

Algirdas Endriukaitis. Iš nepriklausomos Lietuvos teismų verdiktų: koloborantai, persekioję „Kronikos“ leidėjus, teisūs, visuomeninkai –  ne

Algimantas Rusteika. Sveikinu visus brangius Lietuvos žmones atvykus į 1939-uosius! (papildyta)

Vidmantas Valiušaitis. Apie Škirpą „visko“ M. A. Haroldas nežino

Suomija nori, kad migrantai grįžtų namo – du kartus padidinta grįžimo išmoka

Iš arti. Seimas Vyganto Malinausko ir Vytauto Sinicos akimis: atrodo, vaikai bus atiminėjami lengvai, dažnai ir ne vien kraštutiniais atvejais

Arvydas Juozaitis. Steikime Tautos iždą

Valdas Vasiliauskas. Kultūra, atskirta nuo valstybės

Vytautas Radžvilas. Šeštoji V. Putino kolona – stipresnė už penktąją

Antanas Maceina. Trys europiečio iliuzijos komunizmo akivaizdoje

Mateo Salvinio atsakas kairiųjų aktyvistui: „Siunčiu tau 20 imigrantų į namus“

Pasirašykime peticiją: Petro Cvirkos paminklas – okupacijos ir kolaboravimo simbolis, jam ne vieta Vilniaus širdy

Vytautas Sinica. Štai šeštoji kolona – visu gražumu

Robertas Grigas. Kunigui Juozapui Zdebskiui: „Tai ne putino uogos ant sniego…“

Raimondas Navickas. Ko moko jaunimą šis keistas filmas? arba Iliustracija VSD ir 2-jo departamento 2018 m. „Grėsmių Lietuvos nacionaliniam saugumui..“

Verta prisiminti. Konstitucinis Teismas: Lietuvos valstybė – tai AŠ!

Frederikas Erixonas. Rinkimai pakeisiantys Europą?

Algimantas Rusteika. Miškų kirtimo nusikaltimas tęsiasi

Justas Mundeikis. Ekonomisto komentaras – Ko tikėtis viešojo sektoriaus darbuotojams iš Vyriausybės komisijos?

Nuo bačkos. Dainius Pūras. Viena iš sėkmingiausių sąmokslo teorijų – mitas apie tariamą Norvegijos nesėkmę šeimos ir vaikų teisių apsaugos politikoje

Savivaldos rinkimams artėjant. Kokią Vilniaus viziją rinksimės?

Atėjo laikas: visuomenė turi prisiimti atsakomybę už Lietuvos likimą

Karolis Kaklys. Ar įmanoma demokratiška savivalda be mažumos?

Austrijos Vyriausybė praneša: 62 proc. asmenų, įtariamų 2016-aisiais nužudę moteris, yra „užsienio kilmės“

Audrius Bačiulis. Vokietija ir Prancūzija pasirinko karą su Amerika. Kurioje pusėje Lietuva?

Vytautas Radžvilas. Pirmas žingsnis pokyčių link – nutraukti katės ir pelės žaidimą

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.