laikmetis.lt
Norvegijos Trumsės miesto liuteronų bažnyčioje transvestito kalba tapo tikinčiųjų diskusijų tema. Trumsėje vyko vaivorykštės mugė „Arctic Pride“ („Arkties Pasididžiavimas“). Šventės dalis buvo vadinamosios vaivorykštinės mišios, surengtos Tromso katedroje. Vienas iš kalbėtojų per šias mišias buvo menininkas Rune Nilssenas (Runė Nilsenas). Jis buvo persirengęs drag artistės Lady Die (Ponia Mirtis) kostiumu.
Tačiau ne visiems patiko, kad bažnyčioje už klausyklos pasirodė artistė. Bažnyčios tarybos narė Therese Egebakken (Teresė Egebaken) „Facebook“ grupėje paskelbtame pranešime rašo, kad asmuo nėra nei krikščionis, nei pakrikštytas. Tai reiškia, kad jis nėra ir Norvegijos liuteronų bažnyčios narys.
„Jei jis nėra bažnyčios narys ar krikščionis, bet jam leidžiama pamaldų metu sakyti pamokslą apie pasididžiavimo ideologiją, tai kokie tada kriterijai ar reikalavimai, kas ir apie ką gali sakyti pamokslą pamaldose?“
Tačiau Tromsės katedros dekanas, kuris pakvietė Rune Nilsseną, nemato nieko blogo, kad bažnyčios patalpose suteikiama erdvė skirtingoms lyčių tapatybėms. „Mes žinome, kad Nilssenas turi kažką svarbaus bažnyčiai“, – sakė jis. „Norime duoti ženklą, kad įvairios lyčių išraiškos ir lyčių supratimas yra laukiami bažnyčioje.“
Kunigas sakė, kad bažnyčia nuėjo „ilgą kelią kovoje už homoseksualių žmonių priėmimą, bet ne tada, kai kalbama apie skirtingų lyčių tapatybių demonstravimą“. Jis taip pat mano, kad nėra blogai kviesti žmones, turinčius kitokią lytinę tapatybę. Pasak Švedijos dienraščio „Dagen“, Šiaurės Halogalando vyskupas Olavas Öygardas (Olavas Oygardas) neprieštarauja kunigo veiksmams. „Būtent kunigas yra atsakingas ir turi įvertinti, kam ar kam leidžiama kalbėti bažnyčioje“.
„Arkties Pasididžiavimo“ Tromsės katedroje tema buvo „Nes meilė yra iš Dievo“. Per vaivorykštės mišias bažnyčioje kalbėjo keli kalbėtojai. Vienas iš jų buvo Nilssenas. Jis save laiko „dvasiniu žmogumi“ ir „bendraujančiu su gyvenimo paslaptimis“.
Šaltinis: CNE
Parašyk komentarą
Komentarai
Nepamaldu metu, aptariant viesus , pasaulietinius reikalus - gali.
Pamaldu metu, nuo sakyklos???? Jeigu tai nekrikscioniu baznycia , prisimetanti krikscioniska forma koks nors zmoniu samburis ... na nekrikscionys savo tvarka turi ir krikscioniui reiksti siuo klausimu nuomuone tik nelabuosius juokinti.
Tik krikscionisku baznyciu sajunga, ar kokia taryba jeigu yra, turetu kaip muse is saltibarsciu sia “baznycia” pasalinti.
Tai maziau aktualu Europoje, cia krikscionisku baznyciu ivairove gana ribota. Bet JAV toki “Schindlerio sarasiuka” reiketu sudarineti ir pastoviai atnaujinti. Kad neatsistotum i koki homoseksualistu samburi po religiniu padazu kaip i suns ismatu kruvele.
Baigia nusivažiuoti tie norvegai. Čia netinka netgi pavadinimai: vyskupas ,kunigas ,katedra ,čia nei tikėjimas nei bažnyčia, čia IŠDURNĖJUSIŲ NUO SAVO TOLERANCIJOS IŠTVIRKĖLIŲ SUSIBURIMAS.
Tokios diskusijų krikščionių bendruomenėje yra negalima, jeigu jos nariai tiki, kad gyvenimas viešame ištvirkavime yra gyvenimas nuolatinėje sunkioje nuodėmėje. Tačiau, matyt, toje bendruomenėje yra ne visai taip. Kyla klausimas, ar gali save laikyti krikščionimi tas, kuris viešai nepripažįsta - kai kurių krikščionybės nurodytų -sunkiųjų nuodėmių nuodėmėmis. Atsakymas peršasi pats savaime: aišku, kad negali, nes tai yra krikščioniško TIKĖJIMO pagrindų pagrindas visuomeniniame gyvenime. Iš čia gaunasi taip pat ir atsakymas, ar transvertitas gali kalbėti per pamaldas, kaip krikščionių bendruomenės narys.