Nida Vasiliauskaitė. Kuo daugiau darbo grupėse, tuo geriau: kodėl?

Tiesos.lt redakcija   2020 m. gegužės 1 d. 8:51

11     

    

Nida Vasiliauskaitė. Kuo daugiau darbo grupėse, tuo geriau: kodėl?

Darbas grupėse – numylėtasis naujosios pedagogikos metodas. Tinka visiems – nuo darželio per „projektus“ iki kursų profesoriams. Kuo daugiau „darbo grupėse“, tuo visaip kaip geriau.

Bet o (paklauskime:) kas čia pažangaus? Kodėl reikia siekti kuo daugiau veiklų pertvarkyti į grupines, kuo daugiau žmonių kuo dažniau junginėti į atsitiktinius lakius kolektyvinius darinius (ne prisiekusių draugų komandas, išties sulipusias kaip religinio ordino nariai) ir taip įpratinti prie šio ad hoc sujungiamumo lyg prie pačios pasaulio tvarkos?

Bemaž tiek, kad „darbas“ – ne plytelių klojimas ar daržų ravėjimas, kai išties grupė praverčia, o bet kokia intelektinė veikla (ne tik ta, kai, dėl užduoties sudėtingumo ir specializacijos tikrai reikia daug galvų ir daug rankų, bet ir ta, kurią šiaip jau kuo puikiausiai padarytum pats, arba ta, kurią tik vienas asmuo ir tegali gerai padaryt) – jiems imtų automatiškai asocijuotis pirmiausiai su „pasidalinimu“, „diskusija“, „bendravimu“, parodomuoju „aktyvaus dalyvio“ uolumu, mažu indėliu į bendrą kolektyvo aruodą, o tik po to – su pačiu darbu, kurio visuma – vienam neaprėpiama ir pageidautina, kad neapsirėptų.

Taip atskiras individas palengva suformuoja vertingą socialinį įgūdį: negebėti mąstyti ir kurti be „diskusijos“, be „salės pagalbos“, be kolektyvo įgalinimo ir priežiūros, savarankiškai. Nesitapatinti su atlikto darbo/kūrinio galutiniu rezultatu. Nebūti autoriumi. Netapti nepakeičiamu.

Rimtai: jei ne todėl, tai kodėl?

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

stasys        2020-05-3 7:25

Autorė klausia cit.‘ Kodėl reikia siekti kuo daugiau veiklų pertvarkyti į grupines, kuo daugiau žmonių kuo dažniau junginėti į atsitiktinius lakius kolektyvinius darinius (ne prisiekusių draugų komandas, išties sulipusias kaip religinio ordino nariai) ir taip įpratinti prie šio ad hoc sujungiamumo lyg prie pačios pasaulio tvarkos?“ ..individualios pastangos negali aprėpti tokio masto informacijos kiekius tenkančios vykdant tiek mokslinius tyrimus tiek gamybos projektus susijusius su moksline pažanga ., nesvarbu imkite bet kuria sritį ..ar tai lietuviškus optinius lazerius ar biochemija ..įprasta praktika skirstyti į nedidelius padalinius kuriuose vyksta tie patys autorės minimi procesai . Tokios darbo grupės leidžia suaktyvinti individualias žmogaus savybes ir parodyti jo silpnąsias puses , paskatinti komandinį darbą ir konkurencija tiek viduje jos tiek išorėje su kitomis panašiomis grupėmis . Nauda viso to suaktyvinti konkurencija tarp idėjų ir sutrumpinti atstumą iki rezultato . To reikia mokytis ir to negalį kol kas pasiūlyti ugdymo įstaigos Lietuvoje . Pasakykime paprastai praėjo tie laikai kai reikšmingus proveržius projektuose galėjo sėkmingai įvykdyti vienas žmogus .Dabar sėkmė lydi komandinį darbą  ir nesėkmės gula ne ant vieno (sugniuždant) o ant komandos . Vaiku ugdymas , paruošimas darbui grupėse ..leidžia išvengti tu problemų kurios matomos kai žmogus ateina į komandinį darbą  to nematęs .Paprasto žmogaus žmogiškieji resursai labai riboti ir jei ju neišnaudoti tinkamai,  savo tikrojo potencialo gyvenime Jis taip ir nepamatys ...komandinis darbas leidžia ne tik mokytis bet ir atsiskleisti, pačiam sau,  koks tu esi ir ką gali . Tai tiek trumpai ..apie pliusus .

Prašalietis       2020-05-2 17:14

Prašalieti,    2020-05-2 15:47
Gaila, kad “tautiniai edukologijos profesionalai"nemoka” vaikų suskirstyti ar leisti jiems patiems susiskirstyti į jiems priimtinas darbo grupes,ir neatsiranda tokių“tautinės edukologijos” mokytojų, “kurie savo kontingentą pažįsta kaip savo penkis pirštus”, ir kurie viešai ir garsiai galėtų pasakytų tiems kurie priiminėja “tautiškai protingus sprendimus, kaip yra, cituoju Tamstą, “daugelyje protingai valdomų valstybių”. Yra malonu girdėti, kad vis tik dar yra kas dešimtas klasėse taip vadinamas “mokslo guzas”, kurie rašo ir kurių vieni po vieno kito dešimtmečio priiminės savo šalyje ar užsienyje į nekvalifikuotą darbą kaip savanorius šiandieninius ” davėjus į galvą” , o kiti šiandieniniai “mokslo guzai”šiandieninius aršiausius “siūlytojus duoti mokslo guzams į galvą”  nukreipinės į  priverstines “darbo ir poilsio” įstaigas. Laisvoje,nepriklausomoje ir demokratinėje valstybėje nieko nereikia versti daryti to, ko nenorima daryti. Nebuvo istorijoje tokių laikų, kad visi sugebėtų, pajėgtų, norėtų gerai mokytis. Lai būna kiekvienam “sava sotaus ir laimingo gyvenimo laimė”... Na o klasės palyginimas su pokario kolūkiu, mokinių - su suvarytais į kolūkį kolūkiečiais yra nevykęs. Nors kolūkiuose, kuriuose pradžioje “karvės uodegos purve prišaldavo” po poros dešimtmečių šėrė mėsa visą Leningradą ir Lietuvoje mėsos parduotuvių lentynos buvo visuomet prikrautos tais laikais vadinamomis kiaulių “atliekomis”, riebiomis mėsomis, pusgalviais, ausimis, kojomis, širdimis, kepenimis inkstais….Karbonadų, liesesnės mėsos reikdavo palaukti kol atveš ir dėl jos pastovėti eilėje…. Į “medinę” jautieną niekas net nepažiūrėti nenorėdavo… Žinia, niekas negali keistis, kai atitinkamuose atsakinguose darbuose"dirba” apie tuos darbus mažai ką nutuokiantys ar supratimo visiškai neturintys “tautiškai patriotiniai profesionalai”, kurie net ir “dirbdami” tuos darbus, nežino ką ir kaip reikia “dirbti”, kad kas nors būtų pozityvaus"nudirbta”........Todėl ir pagal Vido Rachlevičiaus straipsnelį -“Mokytų durnių būriai, kuriuos su dideliu užmoju štampuoja universitetai, labai gražiai įsikomponuojantys į degraduojančios valstybės panoramą”....

Prašalieti,       2020-05-2 15:47

tu galėtum būti vienas tų paekskursavusių po Europą ,,edukologų”, dabar gal paspirtas dar geresnių ekskursuotojų, nes sergi chroniška pagiežos liga, arba tiesiog pasiskaitęs teorijų. Bet duodu kišenę prikakoti, kad nesi pravedęs nė vienos pamokos natūraliomis sąlygomis, o ne važinėdamas su kokiais nors sumautais projektais, skirtais išplauti Europos pinigus. Apie kokį čia kritinį mąstymą pliauški, kai vaikai sugrupuojami per prievartą ir gal net negali vienas kito pakęsti? Jie tik tyliai ar pusgarsiu koliojasi, o ne problemas sprendžia. Galiausiai nusprendžia: ,,tu mokslo guzas, tu ir rašyk, o tai gausi į galvą”. Ir jokie važinėjantys su projektais negali to suvaldyti. Tik realiai dirbantis mokytojas gali žinoti, ar toks metodas toje klasėje tinka, ar ne. Simptomiškas žodis tavo tekste - ,,PRIVERSTI”. Taip, kaip ūkininkus suvaryti į kolūkį? Bet ir kolūkiuose iš pradžių karvės uodegas purve prišaldavo. Nors kiekvienas atskirai tie kolūkiečiai mokėjo su tomis karvėmis apsieiti, ir jokių ypatingų mokslų nereikėjo. O kaip tu priversi paauglius, kurių vienam gal jau mergos rūpi, kitam per pamoką pakortuoti galiorkoje, trečiam kaip naktį pabėgti iš namų, kad nesuuostų tėvai, ir tik gal kas dešimtas rimtai mokosi ir nutuokia, ko čia iš jo norima ir kokią problemėlę reikia išspręsti. Tavo galvelė labai tolimoje praeityje, žmogeli. Gyveni saviapgaule ir iliuzija. Per tokius vienos bėdos. NEPRIVERSI tu šiuolaikinių vaikų daryti to, ko jie nenori. Pirmiausia sukurk tokias sąlygas ir aplinkybes, kad jie patys NORĖTŲ mokytis. Kad būtų SKIRTUMAS tarp to, kuris mokėsi ir kuris tik ,,mokiniavo”. Ir nedresiruok mokytojų, kurie savo kontingentą pažįsta kaip savo penkis pirštus. Geriausia pagalba mokytojams būtų ne tavo negyva teorija, o apsauga nuo kriminalinio elemento, nes tokio irgi pasitaiko. Kad niekas negalėtų pasakyti mokytojui ,,eik tu na… su ta savo fizika, muzika ar gramatika”. Net keturmetis jau atskiria, ar elgiasi gerai, ar ne. O paaugliui už netinkamą elgesį turi būti pasekmės. Kur pas mus, pavyzdžiui, privalomas visuomenei naudingas darbas - nustatytas valandų skaičius - už nusikalstamą elgesį, kaip yra daugelyje protingai valdomų valstybių? Vaikų teisių pažeidimas, ar ne? O tie vaikai niekada netaps suaugusiais, kad ir Londone užiminėjančiais apleistus pastatus ir niekada nedirbančiais? Jau nekalbu apie Lietuvos kalėjimus… Trumpai tariant, ne tau pamokslauti, Prašalieti.

Dzeikas       2020-05-2 10:12

Prasalaiciui:
Straipsnis ne apie tai.O apie nekritiskuma. Tamstos grupinio metodo pagrindimai aiskus.Taciau N.Vasiliauskaite kontrargumentuoja kas gaunasi praktikoje is to teorisko arklio. Ir toliau jau isijungia tautiskas modus vivendi. Vykdytojai mato, kad suds kampe gaunasi is tos grazios teorijos, bet ju dundukai vadovai toliau daro is kiaules baleruna “nes metodickes is ES taip sako”.
Savo galva mastyt reikia, o ne kepure nesiot ant jos: jei matai kad nesigauna - tobulink , pritaikyk savo salygoms arba atmesk ir bandyk tai, kas kitiems gaunasi.
Jankiai beje visiskai nesikuklina mokintis is priesu. Po to, kai rusai aplenke juos kosmoso varzybose (1961m), pamokejo rusams pinigu, tie leido atsiust stebetojus agentus , o sie vaikstinejo paskui vaikus moksliukus , kurie buvo perspektyvus apsviestunai ir vykde monitoringa kaip jie gyvena, kaip mokosi, kaip laika leidzia.
Stebejimus susumavo, surusiavo, padare isvadas ir pritaike Amerikoje. Vienas is rezultatu Amerikoje mokytojas tapo prestizine profesija kurioje uzdirbama ir duonai ir sviestui. Iki tol pedagogai buvo elgetos.
Beje , o vienas is moksliuku paskui kuriuos agentai monitoringa vykde po perestrojkos toje pacioje Amerikoje atsidure. Tad ismokinti zmogu dar ne viskas. Dar reikia,kad jis galetu realizuoti savo zinias.

Prašalietis       2020-05-2 9:55

Nida Vasiliauskaitė. Kuo daugiau darbo grupėse, tuo geriau: kodėl?.....
Vidas Rachlevičius. Ar dar turime bent šiek tiek savigarbos? rašo-“Mokytų durnių būriai, kuriuos su dideliu užmoju štampuoja universitetai, labai gražiai įsikomponuojantys į degraduojančios valstybės panoramą”....
  Į nelabai seniai baigusios mokslus Vasiliauskaitei užsiduotą vaikišką klausimą geriausiai atsako V. Rachlevičiaus sukonstruotas atsakymas.
Nuo pačios vaikystės vaikams daugiausiai savo laiko praleidžiant žaidimuose ir “bendraujant” su kompiuteriais ir iphonais, žiūrint per TV Simpsonus ir panašią ” vaikų švietimo ir auklėjimo” produkciją, matant kokio “išsimokslinimo lygio” jaunimas iš mokyklų ateina “semtis” žinių į aukštąsias mokyklas ir kokio “mokslinio lygio” specai iš jų išeina, ką šie “moksliniai intelektualai priveikia Tautos ir valstybės labui” gavę aukštesnius ir atsakingesnius postus, ir “kaimo kuinui” pasidaro aišku, kad ,nieko nedarant vaikų mokyme ir auklėjime, netolimoje ateityje ir Afrikos čiumba Jumba genčių “mokslinis lygis” mums taps sunkiai pasiekiamas. Civilizuotos vakarų šalys jau seniai pastebėjo, kad virtualioje aplinkoje augantys vaikai, ištrūkę iš sau įprastos virtualios ir artimųjų aplinkos nebesuvokia realaus juos supančio pasaulio, jo bijo, nežino kaip jame elgtis, nebemoka nesivaržydamas ir laisvai bendrauti su kitais. Šiam vaikų trūkumui įveikti ir yra skatinama, kur tai yra įmanoma ir nekenkia žinių įsisavinimui, organizuoti bendrą vaikų mokymąsi grupėmis. Priversti vaikus mokytis bendrai,skatinti bendrai nagrinėti gaunamą užduotį, informaciją, pasiskirstyti darbą, aptarti vienas kito teikiamus sprendimus, išklausyti vienas kitą, ginčytis, sutarti dėl galutinio sprendimo ir t.t. Beje, tuo grupinio mokymosi metu yra vystomi, vakaruose taip pat akcentuojami kaip normaliam žmogui šiandieninės gausios informacijos apdorojimui ir atsirinkimui, propagandos atmetimui būtini, jau ne vienas šimtas metų žmonijai žinomi, filosofijos klasikų išnagrinėti ir aprašyti,” kritinio mąstymo elementai”... be kritinio mąstymo ir realaus pasaulio suvokimo, pseudo valstybiniuose dariniuose ir toliau tęsis “pro vakarietiškų mokytų” puskvailių gaminimo era, ir toliau bus “tautinių mokslo specų” Tautai ir valstybei gaminama, civilizuotoje valstybėje neįsivaizduojami, “buvę valstybės vadovai”, kurio “vadovaujamos valstybės” net ir šį” buvusį valstybės vadovą atradęs tautinis išsimokslinęs specas” nėra pajėgus parodyti žemėlapyje, kaip ir “tautiškai patriotinė kūryba” skirta visų eilinių žmonių “patriotiniam” vartojimui išraityta iš liudytojų parodymų šiuolaikinio “mokslo” paruoštų “tautinių mokslo specų moksliškai ir objektyviai” išplukdžiusių- galimai, esama žinių,leidžia teigti, kad negali būti vertinama vienareikšmiškai ir t.t… ir sekančių “kietai moksliškai pagrįstų, objektyvių” ir be panaudojimo abejojimo žodelių kaip: negalėjo, leidžia teigti ir t.t. išvadų: Trečia. J. Noreika pats savo asmenine iniciatyva negalėjo įsakyti šaudyti Plungės žydus(vyrus, moteris, vaikus);Išdėstyti tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad 1941 m. liepos mėn. nacių okupacinei valdžiai nepavyko įtraukti J. Noreikos į Telšių aps. Plungės vls. vykusią žydų naikinimo operaciją.... ir t.t. Vaikas perpratęs mokymąsi grupėse, išmokęs bendrauti su kitais, įgavęs nors kiek kritinio mąstymo elementų, išmokęs pats mąstyti ir suvokti jį supantį pasaulį, užaugęs juoksis kaip vaikystėje už pilvo susiėmęs, kai savo laiku žiūrėjo Simsonus, šiandiena išgirdęs aukštus postus užimančių ” tautinių intelektualų mokslinius” pasakojimus, skirtus eilinių, mažai ką suvokiančių, todėl lengvai “tautiškai ir patriotiškai” manipuliuojamų runkelių masėms “nukreipti teisinga linkme”, fantazuotojų “mokslinėse” galvose susikurtų iliuzinių “gerovės valstybė, ateinančius mūsų užgrobti rusus, ateinantiems mūsų užgrobti rusams duosim patriotinio garo, vakarai mums padės” ir t.t. 30 metų nesibaigiančius, mistinius, “tautiškai patriotinius” sapaliojimus…

Dzeikas       2020-05-1 21:16

Neismanau mokymo specifikos, taciau yra visiems zinomi, simtmeciu, jei ne tukstantmeciu aprobuoti metodai. Atsirenki darinius (siuo atveju aukstasias mokyklas), kuriu aukletiniai padare geriausia pazanga, kuriu aukletiniai turi auksciausiu pasiekimu. Tada atrenki zinomus kriterijus ir ju koreliavima su rezultatais. Geriausius mokytojus , pagal tuos rezultatus surenki ir isklausineji kokius metodus, budus jie naudojo ismokinti studentus galvoti, mokintis ir palaikyti kvalifikacija.
Ir tuos metodus diegti aukstosiose mokyklose.
O ne ziureti kaip aborigenams i stiklinius karoliukus i tas naujasias metodikas. Konsultacijos is uzsienio gerai, bet konsultantai neatsako uz TAVO darbo rezultata.
Ant Lietuvos kyba sito nemokinama? Ai, pamirsau kad ten klesti Vingiu Jono pedagogika: “tylek! As pasakiau. Bo tuoj i snuki gausi, kad apsilaizysi”.
Tai ir mokina ka uzjurio buratinai-konsultantai “prikonsultuoja”.
Su dekingumu prisimenu negra inspektoriu is generalinio padalinio atvaziavusio tikrinti mano darba.  Jis pradejo rodyti kaip saugiai iskraut negabaritini krovini. As pertraukiau, ir pasakiau kokias komplikacijas sukels sis metodas. OK, - tare inspektorius, - daryk kaip manai geriau. Ne, jeigu buciau susikirtes ar sukomplikaves situacija, tai ir atsakyciau savo teisemis ir pinigine policijai. Galejau ir apsijuokt jeigu dirbciau ilgai. Bet syki jau si ta ismaniau ir nekalbejau veju , tai mano nuomuone ir buvo isklausyta.
O su laiku gauni ir socialini lifta. Iki tiek, kad zmogus mokomas uz kompanijos pinigus koledze. Beje, musu kompanijos bosas buvo is vairuotuoju apmokintu kompanijos.
Todel amerika - tai Amerika. na o Lietuva - liokaju (vidutinio rango, teikites maloniai isakyti) kalve.

Al.       2020-05-1 17:32

Autorė jau, manau,  iš tokių apybraižų galėtų išleisti knygą Apie naująjį senąjį komunizmą. Pagaliau, padoresnė nuotrauka.

Darbas grupėmis        2020-05-1 17:29

būtų efektyvus ir pateisinamas tuo atveju, jei nesusidorojantis su savo užduotimi galėtų paprašyti kitų pagalbos. Bet kai pamokos struktūra apskaičiuota vos ne sekundėmis, ir ginkdie ją pažeisti (nes vertintojų tokia pamoka bus įvertinta kaip neįvykusi), tai toks metodas visiškai neįmanomas. Todėl tas grupinis darbas ir simuliuojamas. Kai dirba vienas, o atlyginimą gauna visi. O jei atlyginimas per mažas, tai per pertrauką atsiima tas vienas…

Ta naujoji       2020-05-1 16:25

pedagogika (per kelias sostines pervažiavę ,,edukologai” - kaip tas filmuko katinėlis, per dieną perėjęs 7 mokyklos klases) dar ne tokiomis nesąmonėmis dresuoja 20 - 30 metų išdirbusius mokytojus. Jei ,,nemoki taikyti naujų pažangių metodų”, tai čia tau kaip ir ne vieta. O į pastabą, kad taip ,,naujoviškai ir pažangiai” dirbant niekas neišlaikys egzaminų, dar prieš kokį dešimtmetį atšaudavo: ,,O koks jūsų reikalas? Egzaminai turi rūpėti jiems, o ne jums”. Tačiau egzaminus visi išlaiko. 10 klasėje iš visų patikrinimų gavęs po ,,kuolą” mokinys drąsiai ir išdidžiai gali žygiuoti į gimnaziją. Tepabando nepriimti! Kam to reikia? Spėkit iš vieno karto smile .

tikra tiesa       2020-05-1 12:20

trumpai ir smaiksciai

Tiesa       2020-05-1 11:18

Bravo autorei-dar vienas taiklus pastebejimas


Rekomenduojame

Įbauginti prezidentai. Vytautas Matulevičius prakalbino Valdo Adamkaus vyriausiąjį patarėją Darių Kuolį

Andrius Švarplys. Kam – anarchija, o kam – „meilės vasara“

Liudvikas Jakimavičius. Šimašiaus pliažas

Justas Stankevičius. Kaip pasikeitė Vokietijos viešasis saugumas nuo pabėgėlių krizės pradžios?

Ir undinėlė rasistė...

Nida Vasiliauskaitė. Apie institucinį rasizmą

Neringa Venckienė. Neatsakyta iki šiol

Liudvikas Jakimavičius. „Vyčiui pliaže – ne vieta“

Kviečiame į kasmetinę Lietuvos laisvės kovotojų atminimo šventę: susitinkame liepos 4 d. Mūšios Didžiosios Kovos apygardos partizanų parke

Robertas Grigas. Aleksandr Galič apie (pra)tylėjimo kainą

Algimantas Rusteika. Apie ką giedosime liepos 6-ąją: apie Lietuvą ar apie vienybę su žmonija?

Rasa Baločkaitė. Kraupusis Merkinės stadionas

Andrius Švarplys. R.Šimašiaus ir Co akcijos matmuo – amputuoti istoriją, atmintį, kančios sakralumą

Per 20 organizacijų reikalauja Prezidento dėmesio istorijos politikai

Vilius Kavaliauskas. Lukiškės: Ką nutyli Vilniaus meras?

Ramūnas Aušrotas. Išlaikyti LRT gyventojams kainuoja triskart brangiau nei Vyriausybę

Nida Vasiliauskaitė. Mokslas yra dalykas didis

Vytautas Radžvilas. Kūjo ir pjautuvo šešėlis virš šeimos (II)

Liudvikas Jakimavičius. Dočys politikuoja

Atgimstantys paminklai. Kun. Robertas Gedvydas Skrinskas: Atkurkime Gumbių kaimo koplystulpį –  išgelbėkime istorinį paminklą

Povilas Urbšys: „Vytis yra tai, kas mus gali suvienyti“

Rasa Čepaitienė. Atsisakantys keistis

Nida Vasiliauskaitė. Apie Linos Žigelytės versiją iš serijos „Kas atsitiko Nidai Vasiliauskaitei?“

Iš propagandos frontų: Dainius Pūras. Apie smėlį ir paplūdimį Lukiškių aikštėje kaip laimingoje erdvėje

Povilas Urbšys: Jei bus priimta tai, ką siūlo valdantieji, Lukiškių aikštėje stovės ne Vytis. Argi tai ne dar viena išdavystė?

Ne juokas. Politinis kompasas pagal liberalus

Andrius Švarplys. Kas gali apginti žodžio laisvę ir laisvę apskritai?

Geroji Naujiena: Stiprūs Jo malone

Vytautas Matulevičius. „270 milijonų, kurie parklupdė Lietuvą“

Raimondas Navickas. O gal tai jokie NE vandalai? Gal tai PROTESTUOTOJAI?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.