Įžvalgos

Nida Vasiliauskaitė. Keulės Kalėdos

Tiesos.lt siūlo   2017 m. spalio 6 d. 2:57

19     

    

Nida Vasiliauskaitė. Keulės Kalėdos

DELFI.lt

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ketvirtadienį nagrinės bylą, kurioje aiškinsis, ar skandalingoji užkandinė „Keulė Rūkė“ pagrįstai kaltinama pažeidusi visuomenės moralę ir tuo pačiu tai daryti draudžiantį Reklamos įstatymą.

„Keulei“ realiai gresia beveik 9000 eurų bauda, o hipsterijos socialiniuose tinkluose kyla protesto bangos: nuomonės laisvė, to dar betrūko, kad Bažnyčia primestų mums savo moralę (tartų ją esant tokią) ir baustų už pagarbos jai stoką!

Kaip jau ne kartą pavyko, visuomenė skyla į drausti-bausti-moralizuoti tik ir tykančius, piktus kaip širšės „tamsybininkus“, kurie tiki pasakaitėmis apie prisikėlusį žydą (arba, na, gerai, netiki, bet, siekdami galios valstybėje monopolio, manipuliuoja naiviomis kaimo bobutėmis, kurios tikrai tiki ir todėl joms jausmus skauda – kam gi kitam skaudėtų?), ir išsilavinusius, progresyvius, gyvenimą mylinčius pasaulio piliečius, kurie supranta humorą ir nesuka sau galvų dėl nesąmonių švęsdami „gerą laiką“ (ir šventvagystės džiaugsmą: jie laisvi, labai laisvi protai) su „Keule“.

Jeigu taviškė gentis – ne pirmieji, tai, žinoma, antrieji: išpažink, kas esi, pasirink tapatybę, arba/arba. Jeigu pamanysi, kad vyskupai teisūs, tai bus neabejotinas įrodymas, kad esi sena davatka ilgu sijonu, sugrubusiais pirštais bažnytėlės kampe varstanti rožinį, kurią nuo nepadorių vaizdelių ištinka isterijos priepuolis – o tu juk nenori tokia pasirodyti, ar ne? Tai cit, neišsiduok, gink reklamą. Reklama yra žmogaus teisė. Argi tau – tokiam laisvam protui – rūpi, ką apie tave mano kiti (hipsterija savo kūdikiui merkia akį)?

Reklamos įstatymo 4 straipsnis numato, kad reklama negali pažeisti „visuomenės moralės“. Galima automatiškai krizenti iš šios sąvokos, tariant, kad ji – savaime suprantama – neturi jokio turinio, bet tai nebus nė kiek racionaliau už menamą iracionalų „bobutės tikėjimą“. Verčiau jau pasvarstyti, ar egzistuoja toks dalykas kaip visuomenės paprotys (pvz., „Kalėdos mums yra šventė“, nepriklausomai nuo krikščioniškumo), numatantis, kad štai šiame sociume toks veiksmas neidiosinkratiškai laikomas neutraliu, toks – geru ir gražiu, o toks – smerktinu, erzinančiu? Jei egzistuoja (taip, egzistuoja, nuomonių nebus tiek, kiek žmonių, bus gerokai mažiau) – kas apie jį gali spręsti? Kas nors (Kas, kokiomis sąlygomis, kieno įgaliojimu, kokiu pagrindu? Ar Vyskupų konferencija byloje apie krikščioniškų simbolių viešą panaudojimą – labai blogas, nekompetentingas kandidatas?), visi kartu lygiai (kaip?), o gal – niekas? Bėda – kad „ne tie nusprendė“ (vyskupai, o ne, pvz., sociologai ar filosofai), kad kažkas sprendė, kad preziumuota, jog šis konkretus paprotys esti, ar kad apskritai papročiai esti?

Nepriklausomai nuo praktikuojamos ar nepraktikuojamos religijos, faktas, kad mūsų visuomenėj nėra neutralu ar visuotinai priimtina aptikti nepagarbiai traktuojamus Kristaus ar Marijos atvaizdus; taip pat taip jau yra, kad jie visuotinai visų atpažįstami kaip išstatyti prasmės, kilnumo, pagarbos investicijoms – „Keulė“ juos ir pasirinko atakai būtent kaip tokius, sąmoningai siekdama šoko efekto (tuo pripažindama, kad ir ji puikiai žino juos esant „visuomenės moralės“ indais; tiesa, dabar ginasi, jog, esą, nieko įžeisti tikrai-tikrai nenorėjo ir netgi visai nieko bendra su krikščionybe jos vaizdeliai neturi, ką reikia laikyti grubiu kvailių ieškojimu). Tad jie – vyskupai – šiuo atveju, iš tiesų teisūs: paprastuoju būdu, kaip žmogus, įvardinęs faktinę dalykų padėtį.

Toliau: bauda skirta ne už pagarbos nebuvimą ar kritiką, o už miesto padabinimą ekonomiškai suinteresuotu kvietimu šaipytis iš to, kas tradiciškai atpažįstama kaip gerbtina. Tai skirtingi dalykai. Tezė, kad valstybė tokiais atvejais neturi teisės taikyti sankcijų ir apskritai nei privalo, nei gali saugoti paprotį, yra taip pat ir tezė, kad valstybė ir paprotys turi pasitraukti prieš privataus piliečio verslo projektą, nes privati galima finansinė sėkmė yra „visiems geriau“ (t.y. moraliau) nei, tarkime, nesudrumstas paprotys. T.y., irgi apeliuojama į moralę, tik dar keistesnę.

Straipsnio tęsinį skaitykite DELFI.lt portale ČIA.

 

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

nuomonė       2017-10-8 23:16

išniekinta religija,pasityčiota ir iš valstybinės kalbos,sąmoningai užrašant žodį kiaulė klaidingai.Kažkodėl visi tai nutyli.Išniekinimas Šventų Simbolių tikrai nėra reklama,labiau asocijuojasi su satanizmu.Taip išreikšta neapykanta krikščionims ir krikščioniškoms vertybėms.Patyčios ir išniekinimas skirtingi dalykai.Visa tai pakišta po gražiu žodžiu “reklama”.

Šarūnas prieš patyčias...       2017-10-7 12:15

Pagarba Nidai Vasiliauskaitei už teisingą poziciją šiuo visuomenei jautriu klausimu!

O kuo...       2017-10-7 11:48

O kuo kaimo bobutė taip nusipelnė,kad vis miesto senmergės jos negali pamiršti???
Kur nereikia vis bando ,lyg norėdamos pažeminti kaimo moterį.Tik miesto mergos tuščiai filosofuoja,pačios nieko doro nemokančios nuveikti ir sukurti ką nors nau-
dingo ir gražaus,ilgaamžiško kūrinio, ant kurio laikosi tautos gyvastis ir amžinybė.
Nevalia niekinti tai,kas tautai yra sakralu ir brangu.Niekina ir šaiposi iš tautos
vertybių tie,kurie yra patys menkystos.

manau       2017-10-7 11:35

Jie taip darosi reklama. Slyksciai. Manau,katalikai turi ignoruoti ta ju prirukyta kiaulide.

Norisi tikėti, kad Nida buvo ir lieka "karšta",       2017-10-7 10:20

ne abejinga miesčionė. Todėl Kūrėjas jai po truputį atidenginėja tikrovę dengusį leftistinių ideologijų, postmodernistinių nuostatų, genderizmo “žavųjį” šydą. Istorija žino ne vieną tokią ir tokį tapusius šventaisiais. Koks šios sielos likimas, težino Dievas, bet kad dėl jos vyksta grumtynės, kad tai ne farsas, sunku abejoti.
“Laodikėjos bažnyčios angelui rašyk: [...]
Žinau tavo darbus, jog esi nei šaltas, nei karštas.
O, kad būtum arba šaltas, arba karštas!
Bet kadangi esi drungnas ir nei karštas, nei šaltas,
Aš išspjausiu tave iš savo burnos.” Apr 3, 14-16.
Moterie, kaukis! Bet pirmiausiai ne su valstybe, kaip dabar, atrodo, ir darai,
o su dvasinėmis blogio jėgomis aukštybėse. NK

dream stalker        2017-10-7 10:12

Musu čekistai labai megsta kopijuot visokias nesamones iš broliško Rusijo čekistu režimo.
“УК РФ, Статья 148. Нарушение права на свободу совести и вероисповеданий
1. Публичные действия, выражающие явное неуважение к обществу и совершенные в целях оскорбления религиозных чувств верующих, -”
——————————-
O čekistu samditi ciucikai “filosofai” pagal nurodima iš viršaus pučia skandala ligioj vietoj.
—————
Ir nei vienas runkelis nesugeba primint čekistams lietovos konstitucijos.
“43 straipsnis
Valstybė pripažįsta tradicines Lietuvoje bažnyčias bei religines organizacijas, o kitas bažnyčias ir religines organizacijas – jeigu jos turi atramą visuomenėje ir jų mokymas bei apeigos neprieštarauja įstatymui ir dorai.
Valstybės pripažintos bažnyčios bei kitos religinės organizacijos turi juridinio asmens teises.
Bažnyčios bei religinės organizacijos laisvai skelbia savo mokslą, atlieka savo apeigas, turi maldos namus, labdaros įstaigas ir mokyklas dvasininkams rengti.
Bažnyčios bei religinės organizacijos laisvai tvarkosi pagal savus kanonus ir statutus.
Bažnyčių bei kitų religinių organizacijų būklė valstybėje nustatoma susitarimu arba įstatymu.
Bažnyčių bei religinių organizacijų mokslo skelbimas, kita tikybinė veikla, taip pat maldos namai negali būti naudojami tam, kas prieštarauja Konstitucijai ir įstatymams.
Lietuvoje nėra valstybinės religijos.”
—————————————
LIETUVOJE NERA VALSTYBINES RELIGIJOS!!!!!

rinkėja iš Kauno       2017-10-7 5:36

tik pasidžiaugsiu, jei Kaune atsiras stiprių rankų, kurios išbalalados šitų apsirūkiusių hipsterių kiaulidės langus. O tuo pačiu patrumpins ir savininkų kiauliškus šnipus, kad jų nekištų į tai, kas kitiems yra sakralu. Kai kiaulės įžūliai knisa, kur pakliuvo, ūkininkas įveria joms į šnipą vielą. Šitiems fariziejams ,  pezantiems apie saviraiškos laisvę, “idėjų kovą” ir drąsą , siūlau pasikabinti savo reklamoje Mahometą, sudalintą kaip skerdiena. Rytojaus dieną tie “keulės” nubustų iškastruoti (čia dar geriausias variantas, nes vis vien kuiliai kastruojami, kad mėsa nedvoktų šlapimu ).

Pikc       2017-10-7 2:06

Įdomus variantas - kažkada “Nidočka Gender” buvo arši neomarksistė, bet, panašu, bent kažkiek subrendo ir į žmogų atvirto. Daug kas stebisi - kodėl? Mano galva, paprastas reikalas: ji vis dėlto nebuvo liberastė. Net ir tupėdama savo laktoje, ji turėjo kažkokias vertybes - o vertybes pripažįstantiems žmonėms visada yra šansas jas “perkainuoti”, jei pasirodo, kad klydai. O štai liberastai JOKIŲ vertybių neturi, tad ir “atsiversti” jiems nėra kur. Jie tiesiog destrukcinė jėga, ir tiek. “Pasaulį seną išardysim!”. Kažkur girdėta, ne? wink

Tarabilda       2017-10-6 20:33

Satanistai, o visa kita pliurpalienė.
Bet palaukit, mūsų pačių piliečiai su Prezidentūra buvo susitapatinę su “Charlie Hebdo”, kurie daro lygiai tą patį bizniuką ir politiką.

„Keulė rūkė“ savininkams        2017-10-6 20:15

ir jų fanams “liberalams” sakyti, kad elgiatės “kiauliškai”,
būtų kiaulių įžeidinėjimas.

Misteris       2017-10-6 20:10

O jei “Kiaulė” vietoj Jėzaus įkomponuotų vaivorykštinį siluetą?
Ką tada pagalvotų durnos galvos?

>18:37, 18:55: atsakingų už amoralią reklamą        2017-10-6 20:08

laisvė turi būti suvaržyta pagal LR Konstitucijos 25 straipsnį:
laisvė skleisti informaciją gali būti ribojama
“jei tai būtina apsaugoti žmogaus sveikatai, GARBEI IR ORUMUI,
privačiam gyvenimui, DOROVEI ar ginti konstitucinei santvarkai“.

Alvydas       2017-10-6 20:05

Juk tai patyčios, įžeidžiančios tikinčiųjų jausmus!

„Keulė rūkė“ savininkas Dominykas Čečkauskas:        2017-10-6 19:55

„Mes norime, kad mūsų klientai būtų liberalūs, progresyviai mąstantys žmonės,
kurie neturi kažkokių senovinių baimių dėl gėjų, religijos ar kitų dalykų.“
„Linksmas vyras prisirišęs ant kryžiaus“ tik primena nukryžiuotą Jėzų,
o panašumas - atsitiktinis. - Toliau gėdingai meluoja bendrovės savininkai.
Ir toliau tyčiojasi iš sveiko proto Facebook’e (kalba netaisyta): „Visi musu sukurti su religija susije postai neliecia tikinciuju ir nekritikuoja ju gyvenimo pasirinkimu, nes mes sventai tikime, kad kiekvienas turime teise rinktis mum teisinga gyvenimo buda. Taciau sie postai kalba ir provokuoja kalbeti apie idejas, nes ideju kritika bei diskusija ir yra variklis stumiantis musu visuomene i prieki.“

Rositos Garškaitės komentaras:       2017-10-6 19:37

Greito maisto užkandinėse „Keulė rūkė“ po 2015 m. lapkričio kruvinojo penktadienio Paryžiuje socialiniuose tinkluose buvo platinamas saitažodis „prayforparis“,
tačiau „Keulė rūkė“ savininkai paviešino kokčią iliustraciją:
šalia mėsainio – maldaknygė ir iš jos išplėšti lapai,
sulaistyti padažu. Tada jie rašė taip: „Šiandien sekmadienis,
ir mes švenčiam gyvenimą, ir šluostomės barzdas kvailomis maldomis.“
2016 metų gruodį su Kalėdomis jie sveikino, socialiniuose tinkluose paviešindami hedonizuotą nukryžiuoto Kristaus atvaizdą – besišypsantį, su kanapių vainiku ant galvos, padažo buteliukais rankose, prie kryžiaus pririštą šventiniu kaspinu. Dvigubas smūgis – tyčiojamasi iš Kristaus įsikūnijimo ir kančios, esminių krikščionybės elementų.
Šių metų pradžioje pasirodė dar viena reklama – Jėzus siūlo užkandinės maistą. Balandį – nepadorius gestus rodantys vyrai stovi prie nutapytos pusnuogės moters
su aureole. Prierašas prie nuotraukos: „Po tokio tūso kaip vakar tik atgailauti Shvch. mergeles glēby.“ Visais atvejais naudojami tikintiesiems brangūs atvaizdai ir iškreipiami, kad reklamuotų tai, kas nesuderinama su jų šventumu.
Pažeminant Jėzaus ir Marijos atvaizdus, pažeminamas ir krikščionių orumas.

???       2017-10-6 16:02

Kiaulės kalėdos ar “Keulės kalėdos”?

Sutartis       2017-10-6 13:31

2000 m. buvo pasirašyta Lietuvos Respublikos ir Vatikano sutartis “Dėl K.Bažnyčios ir Valstybės teisinių aspektų”. Tos SUTARTIES 1 straipsnio 2 dalyje teigiama, kad Lietuvos Respublika ir K.Bažnyčia “bendradarbiauja švietimo, kultūros, šeimos, socialiniais, o ypač dorovės bei žmogaus orumo apsaugos klausimais”. O Sutarties 7-to straipsnio 2 dalyje teigiama, kad Lietuvos Respublika garantuoja “religinio kulto objektų sakralumo gerbimą ir kompetentingos Katalikų Bažnyčios vadovybės prašymu juos gina”.

AAA       2017-10-6 10:23

Jau eilinį kartą esu maloniai nustebintas autorės. Sėkmės jai.

Kas čia       2017-10-6 8:25

jau eilininį kartą nustebina Nida. Nejaugi čia atsivertimas iš Neduko. Jei taip, tai sveikintina, nes į geresnę pusę žmonės rečiau atsiverčia.


Rekomenduojame

Arvydas Juozaitis. Seimas ir Prezidentė nutyli Lietuvio paso iniciatyvą

Šventė „Žemėj Lietuvos 2018“: pokalbis su rašytoju, filosofu Arvydu Juozaičiu (papildyta, video)

Benas Johnsonas. JAV ambasadorius apie Brexitą: „neprarask drąsos, Britanija!“

Vidmantas Valiušaitis apie Lenkiją, kuri moka laimėti

Mantas Jancevičius. Lietuva praranda miškų dangą – palydoviniai duomenys

Linas Kojala. Kodėl išsiskyrė darbuotojų produktyvumo ir realaus uždarbio kreivės?

Algimantas Rusteika. Kai tautiškumas tampa žaisliuku naiviesiems

Vytautas Daujotis. Vilniaus universiteto Taryba palaimino fiktyvaus konkurso organizatorius

Geroji Naujiena: ten, kur tikėjimas, ten ir malonė

Kviečiame į tradicinę Lietuvos laisvės kovotojų atminimo šventę Mūšios Didžiosios Kovos apygardos partizanų parke

Verta prisiminti. Šarūnas Vilčinskas apie teisminį Neringos Venckienės persekiojimą: Nerimas nedingo

Algimantas Rusteika. Kai sugrįšit

Romualdas Ozolas. Tikiu, nes žinau

Leono Merkevičiaus sveikinimas: Su mūsų Valstybės diena!

Su mūsų Lietuvos Valstybės diena! Rasa Čepaitienė. Vyčio reikėjo

Arvydas Juozaitis apie šventę, kurią šimtametei Lietuvai padovanojo Kaunas

Algimantas Rusteika. Bet mūsų per mažai ir rytoj bus per vėlu

Ligija Tautkuvienė – atvirai Lrytas.tv žurnalistei Daivai Žeimytei

Andrius Švarplys. Ko išsigando Vilniaus Lietuva?

Andrius Navickas.  Aš myliu savo Tėvynę

Arvydo Juozaičio kreipimasis į brolius ir seseris dainoje

Ir LAT patvirtino – Garliavos šturmo liudytojai nusikaltimo nepadarė

Liutauras Stoškus. Normali politinė diskusija dėl miesto vystymo ateities, dėl konkrečių miesto raidos rodiklių ir siekių net nepradėta

Leonas Merkevičius. Teismas tars žodį – Garliavos šturmo liudytojai ir K. Betingio „skriaudikė“ išgirs nuosprendžius

Vytautas Landsbergis. Gintaras ginčijasi su savim

Andrius Švarplys. „Geras metas permąstyti Europos vertybes“

Kaip veiks naujoji vaiko teisių apsaugos sistema: svarbiausi aspektai

Vytautas Sinica. A. Maldeikienė – už gėjus ir abortus po katalikybės vėliava

Arvydas Juozaitis. Seimas siekia įteisinti daugybinę pilietybę pažeisdamas Konstituciją?

Eglė Mirončikienė.  Turime teisę žinoti, kam turime būti dėkingi už „Vaivorykštės perėją“

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.