Dienos aktualija, Visuomenės pokyčių analizė, Propagandos ir ideologijos analizė

Nida Vasiliauskaitė apie šių laikų antisovietinę propagandą, kurios yra vis daugiau ir daugiau: su kuo kovojama ir kaip?

Tiesos.lt redakcija   2021 m. sausio 9 d. 11:55

25     

    

Nida Vasiliauskaitė apie šių laikų antisovietinę propagandą, kurios yra vis daugiau ir daugiau: su kuo kovojama ir kaip?

SSSR buvo antiamerikietiška propaganda, nes reikėjo kovoti su JAV, o JAV buvo antisovietinė propaganda, nes reikėjo kovoti su sovietais. Logiška, suprantama.

SSSR seniai nebėra, bet yra – ir vis labiau yra – antisovietinė propaganda, nes reikia kovoti su… su kuo? Dar įdomiau – kaip? Pvz., kažkokia elfų kontorėlė pagamina straipsnelį ponioms ir panelėms, kuriame porina, esą „prie sovietų“ moterys plaukus dažė rašalu, nes plaukų dažų nebuvo, kojines adydavo plauku (kojinių beveik nebuvo, siūlų visai nebuvo, o plaukų šiek tiek buvo), drabužius siuvo iš parašiutų (audinių irgi visai nebuvo, bet kažkodėl visur mėtėsi nemokami parašiutai), depiliuodavosi ugnimi ir t.t., ir pan.

Kurių galų, kyla klausimas? Nes elfų kontorėlė daro prielaidą, kad be panašių prasimanytų nesąmonių ana epocha jauniausiajai generacijai atrodo medumi patepta (dar ims ir atkurs, bet jei patikės, kad plaukų dažų ir panašaus gėrio nebuvo, tai apsigalvos, jog neverta), arba prielaidą, kad adekvačiai pavaizdavus, neprikuriant, neiškraipant ir nemeluojant, tai epochai išties nėra ką prikišti? O gal prielaidą, kad reikia kuo radikaliau atskirti visus, kurių istorijos žinios apsiriboja savu biografiniu laiku, nuo likusiųjų, paskelbiant pastaruosius nepatikimais naratoriais, o pirmuosius – pavyzdiniais naujaisiais piliečiais – kaip tik todėl, kad neskaito nieko, išskyrus panašią lektūrą?

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Rasa       2021-01-14 9:52

Tiesa, mes gyvemone okupuoti, bet daugelis dabartinìų pasakotojų, vienetinius atvejus paverčia masiniu reiškiniu, o kartais ir meluoja. Pvz. per Lrt mačiau laidą, kai dvi jaunos savimi susižavėjusios poniutės aiškino, kad sovietmečiu kaimynai nesisveikindavo. Jos net nežino, kad tada dar buvo gyvas paprotys kaimuose ar mažuose miesteliuose sveikinti net nepažįstamą žmogų. Tik dabar išgirdau, kad iš parašiutų siūdavo sukneles. Aš siūdavau iš šilko, vilnos. Tiesa, reikdavo pavaikščioti į parduotuvę dažniau, kad nusipirktum ko nori. Beje beveik visi turėdavo blatą. Pardavėjos būdavo l.nemandagios ir ilgos eilės. Bet dabar beveik tas pats. IKI parduotuvėje man pasakė pardavėja pastabą, kad aš nemandagiai paprašiau į salę atnešti grietinėlės, kurios lentynose nebuvo (nesupratau, kame nemandagumas, gal priklaupti reikia?), o eilės toje pačioje IKI didžiulės: kasų daug, kasininkė viena. Beje sovietmečiu pas gydytoją pakliūdavai per 2 dienas. Apie tai nieks nekalba… Būtų gerai teisingai apibūdinti sovietmetį ir matyti dabartines ydas, kurios tikrai labai apsunkina gyvenimą.

Mažumą kitaip - 5       2021-01-11 18:29

P. Nida, rimtam rašymui reikia rimtos publikos, rimto, rimtas studijas baigusio (akmenėlis į Jūsų darželį) autoriaus, rimtą honorarą gaunančio. Bet kaip būtų nuobodu, jei visi taptų rimti… smile
A. Sovietmečiu žmonės turėjo daug išmonės - to dabar vis labiau trūksta…
B. Supeikti pavyzdžiai ir yra tos išmonės išraiška.
Pvz., nailonines kojines adyti (nesusiadysi - teks lakstyti basai) “bovelniniais” siūlais niekaip neišeis. Puiki išmonė,- plaukas vietoj siūlo! smile
Pvz., panų į restoranus be kojinių neįleisdavo. Išmonė: vasarą kojos įdegę, tai pakakdavo kojinės siūlę nupiešti ir kelias atviras. smile
Pvz.,  daugelis moterų mokėjo siūti ir tikrai parašiutų audeklą naudodavo. Net šilkografinį audinį iš stiklo pluošto bandydavo iškišti (apsivilksi - garantuotas išbėrimas, jei ne egzema). Taigi…

švietimo kursai       2021-01-11 15:39

Matyt, ne visi skaitė,kad sovietų okupacijos laikais kariniai komisarai nemažai lietuvių jaunuolių prievarta išvežė į Afganistaną tarnauti sovietų kariuomenėje,kur neretai jų laukdavo suluošinimas ar net mirtis. Skaičiau,kad po Černobylio atominės elektrinės avarijos sovietų kariniai komisarai ir milicinkai nemažai lietuvių vyrų naktimis iš namų išvežė tvarkyti radioaktyvių elektrinės griuvėsių. Ne vienas iš ten grįžęs susirgo sunkiomis ligomis ar net mirė...

stasys       2021-01-10 13:02

Pasirodo tada ir beraščių nebuvo , (stasys patempė stora lūpą).

mama iš kaimo>LTSR nusipeles mokitojas       2021-01-10 12:09

Kodėl rašot apie gyvenimą tarybiniais laikais, juk pats tada negyvenot? Tuomet beraščių nebuvo, o Tamsta visiškas beraštis

LTSR nusipelnes mokitojas Partijos naris nuo 1971m       2021-01-10 11:34

straipsnio autoris maladets. Viska zino viska atsimena ir labai teisingai parase.
Mes senjorai galime paliuditi kaip gerai givenom prie RUSSO
Visi visko turejo visiem visko uzteko visi buvo laimingi.
Visko buvo :
defitsito pilnos parduotuves buvo
Zaliu zirneliu buvo
majonezo buvo
tirpstamos braziliskos kavos buvo
mesos buvo
rukitos desros buvo
bananu buvo
madarinu buvo
inportiniu dzinsu buvo
valdisku butu be eiles buvo
paskirtu ziguliui buvo
talonu patalinei baldams buitinei texnikai prafsajungos kamitete buvo pilni staltsei
Nebuvo:
eiliu krautuvej ne buvo
narkamanu ne buvo, kirtimu tabore tsigonai syrkos ne gamino
algoholiku ne buvo, LTP gidiklu ne buvo
Triperio ne buvo, dispanserio bokstu gatvej ne buvo.

Pagyvenęs.       2021-01-9 23:58

Be reikalo uždėjau + prie straipsnelio pavadinimo, turėtų būti antras - minusas. Atsiprašau už neteisingą pasitikėjimą šia mergaite.

tiesa       2021-01-9 23:46

Antisovietine ir antiputino propaganda mums tik padeda

o šitas kliedalas kam čia?       2021-01-9 23:35

vasiliauskaitė vis dėl to nepagydoma Marija Melnik (Melnikaitė).

ah1       2021-01-9 19:45

iš parašiutų tai palapines siūdavom - lengvos, mažai vietos užimdavo o ir neperšlampamos, vienoje iki 12- 15 žmonių sutilpdavo.
Na o kas dėl depiliavimosi tai TSRS laikais moterys alaus negerdavo, kontraceptinių tablečių negerdavo nes nebūdavo tai
moterims neaugdavo nei barzdos nei ūsai.VOT.
Rašalais plaukų irgi niekas nedažė- na nebent koks beprotis ar beprotė.

Almantas>mazai nebus kovos su tarybukais       2021-01-9 18:59

Cia del propogandas sutinku,tarybiniais laikais to buvo tikrai daug.Bet kas gi ta propoganda vare-tai Vytautas Lansbergis savo studentams,tai Dalia Grybauskaite buvusi partskolos destytoja,tai Anusauskas vienas is tais laikais turejusiu prieiga prie KGB archyvu(istorikas vans).Toliau Brazauskas,Sakalas,Kirkilas,visus isvardinti vietos neuztektu,taip,kad KOVOTOJAU SU TARYBUKAIS laukas platus istrauk galva is lansbergiu subines ir pirmyn i kova cha,cha

Dzeikas       2021-01-9 17:18

Prasalaicio vapaliojimas apmodernintas,net nesulietuvintas(tik tiek,kad lietuviskai parasytas) “o pas jus negrus karia” vemalu ismetimas.
Panasaus mastymo benkartai VISADA pedaluoja a le “nu normaliai gyveno, kas galva turejo” ir , lygiagreciai, apie sajudistu vagystes, ju muzikiska pasiputima, post sovietines Lietuvos grozybes ir desertui apie “slykscius amerikiecius” ant svetimo penio i roju jojanciais.
Komentaro formatas neleidzia papunkciui nurodyti sios netiesos klasta. Skaitykite atydziai Biblija - tai Chamo argumentai.
Kuo idomus sie laikai, kad chamu yra abiejose puses: tiek sovietuku advokaturoje, tiek tariamai pritarianciu Vakaru civilizacijos vertybems.

Prašalietis       2021-01-9 16:50

PO 1990 metų patys sau ir jaunuomenei primityviai pasakoja apie SSSR buvusius “baisumus ir viduramžišką atsilikimą” ne tie kurie daugelį metų dirbo konkrečius darbus pramonės įmonėse ir žemės ūkyje, savo gyvenimu patys patyrė kaip viskas buvo ir kito iš tiesų, o tokie profesionalūs “tautiniai” propagandistai kaip V.lansbergis, Grybauskaitė ir minia kitų buvusių “draugų”, kurie iki 1990 metų pasakojo tuometiniams dirbantiems eiliniams žmonėms ir jaunuomenei apie vakarietiško kapitalistinio gyvenimo būdo baisumus.  Lansberginiame durnių laive vežamiems neišsivaikčiojusiems puskvailiams nėra reikalo žinoti, o ir objektyvios tiesos žinojimas gali pasidaryti “pavojingas” šiuolaikiniai “tautinei vakarietiškai demokratijai”, kaip SSSR buvo iš tiesų, kas buvo gerai, kas buvo ne visai gerai, kas buvo blogai ir t.t., objektyviai palyginus su buvusiu ar esamu “kuo nors tikru ir realiu”... Gorbačiovinių laikų primityvi demagogija, atviras melavimas, Kašperovskinis ir Čiumakinis mistikavimas apie buvusius istorinius įvykius ir šiandieninį mus supantį realų pasaulį ne tik kad išliko kaip šnekoriaus “šiuolaikinį intelektualumą, moksliškumą, pažangą patvirtinantis” bruožas buvusiose SSSR, šiandiena “nepriklausomose” sojūzinėse ir ne sojūzinėse, teritorijose, bet išplito ir po pasaulį. Akivaizdus pavyzdys yra Bušo jaunesniojo ir Obaminės vakarykštės ir šiandieninės Trampovskai maidaninės JAV politinių ir visokių kitokių “veikėjų” pasisakymai ir sekantys veiksmai…

Agnė       2021-01-9 16:08

Mama plaukus dažė HNA(stiprina plaukus), garbanas sutepdavo alumi, kad gražiai šukuosena atrodytu. Apie rašalą nepamenu. Visokių kluikų ir tada buvo. Maža ką...

to Kai pagalvoji, perversmas       2021-01-9 15:24

Dar kartą pagalvok, kokį kelebėrdą parašei? Carą nuvertė Liūto Trockio draugelis A.Kerenskis, o patsai atplaukė su laiveliu į Europą, nukiūtino su privaizdais ir amerikonišku pasu link Peterburgo ir ten paėmė valdžią carinės Rusijos imperijoje, o vėliau, Banko pageidavimu, ją taikiai perdavė Leninui. Ar supratai dabar, vadovėlinis zubryla?

Bumeris       2021-01-9 15:18

Labai stebiuosi ir apgailestauju del tokios Nidos reakcijos. Niekinami žinomi žmonės vienoje TV laidoje prisiminę savo jaunystę. Deja, nieko ten pramanyto nėra. Ir ne daiktų stygius labiausiai slėgė, bet zombinimas. Tai patyrę žmonės šiandien jaučia iš Vakarų slenkančios naujos spiralės socializmo ideologijos grėsmę. Labiausiai jai pasiduoda, deja, universitetinis jaunimas. N. V. reakcija tik patvirtina, kad apie tai būtina kalbėti. Būtent todėl reikia žinoti platesnę negu biografinio laiko istoriją.

Arvydas       2021-01-9 15:17

Su vienu “tarybuko” teiginiu dalinai sutinku: “visas dabartinis blogis - iš tarybinių laikų”. Bet tada reikia sutikti, kad ir didžioji dabartinio gėrio dalis - iš tų pačių laikų.
Tiek gėrį, tiek blogį kuriame, auginame, savo vaikams diegiame mes patys. Kiekvienas.

Milaiti,        2021-01-9 14:14

bet juk Nidos tekstas NE APIE TAI! Jums, sovietiniams troliams, elfai net labai reikalingi - abeji dirbate tą patį darbą. Taisyklė paprasta: bet kurią gerą idėją paversk komiška, ir ji mirs. Bet tau, banderlogų bendruomenės piliečiui, nesuvokiamos giluminės srovės ir žmonijos raidos tendencijos. Todėl jūs ir esate tokie juokingi ir apgailėtini.

Štai va taip       2021-01-9 14:08

atrodo tikras elfas (13:33). smile Mokykitės atpažinti, vaikučiai, kad neįsistotumėt į ... . Šitiems pasaulis visada tik dviejų spalvų ir visada viskas ,,aišku”. Patys netobulėja, todėl ir kitų tobulėjančių neįsivaizduoja. Teisingai parašė žmogus (13:22), kad į mėšlą ,,neįlipti gali tik pats”.  Bet tam reikia lavinti tas biblines ,,akis”, kurios mato, ir ,,ausis”, kurios klauso. O tie, kurie užsimerkia, kad nematytų, ir užsikemša ausis, kad negirdėtų, visada eis tik į nuostolius. Visada taip, deja, buvo. Bet tai jų pačių pasirinkimas.

Dzeikas       2021-01-9 13:59

Man keista girdeti, esa Sovietojoje buvo ne taip ir blogai. Tiesa ta, kad velyvojoje Sovietijoje badu jums mirt neleistu. Tik tiek. Taciau is jusu galejo padaryti NIEKA. Nusispjove i bet kokius istatymus. Girdejote kaip nukankino Ramanauska-Vanaga? Jau tais humaniskais Nikitos Chrusciovo laikais?
Tai va, ta galejo padaryti su bet kuo ir bet kada iki pat sitos zmogedriskos valstybes zlugimo.
Tautiniai banderlogai, tiksliau ju isperiukai nemate Sovietijos sito arba nezino, arba nesuvokia.

mažai nebus kovos su tarybukais       2021-01-9 13:33

buvo lageris su visais atributais.
buvo žalojami žmonės dvasiškai
šlykštesnių žmogystų už komuniagas nebuvo ir nebus.
visas dabartinis blogis - iš tarybinių laikų
——
o pati n.vasiliauskaitė - tai raudona pagal kilmę

Taip jau nutiko,       2021-01-9 13:22

kad skaityti išmokau neturėdamas nė penkerių, gūdžiais sovietiniais laikais, ir pirmoji mano perskaityta knyga buvo “Manasas Kilniaširdis”, kirgizų herojinis epas apie karžygį Manasą ir karžygį Almambetą bei jų draugus, išleistas, regis, 1947 metais. Nelabai supratau, kas už ką ir prieš ką kovoja, bet suvokiau, kad kovoja gėris su blogiu. Visam gyvenimui įstrigo, kad kažkas sugebėjo akmenuko pagalba paversti žiemą vasara, man tai buvo gilus sukrėtimas, nes vaikui abejonės gyvenimo negadina. Ir vėliau vaikiškomis knygelėmis manęs niekas nelepino, iki gilių sutemų (elektros neturėjome) skaitydavau V. Haufo pasakas. Jokios sovietinės ideologijos manęs niekada neveikė,gyvenau, kaip diktavo gyvenimas ir aplinkybės. Kiškiai, voverytės, grybai, vilkai, kumeliukai, katytės, žuniukai mokė žmoniškumo, užuojautos, pagarbos mergaitėms ir sau bei draugams. Kakių makių nebuvo, mobiliakų, kompų nebuvo, tad nebuvo ir reikalo žinoti apie dviejų princų vestuves ar per naktis snūduriuojant prie kompo dubasinti visokias bjaurybes. Tokios vaikystės, kaip dabar, neimčiau už dyka, o anos, vienintelės ir nepakartojamos, niekada nepamiršiu. Sau dėkingu būti kvaila, bet gyventi laiku, kuris tau duotas Žemėje - didžiulė laimė. Ir to laiko ideologija visada buvo ir bus mėšlas, į kurį neįlipti gali tik pats…

Sovietmetis       2021-01-9 13:08

į pabaigą buvo toks.Jei turėjai kantrybės laukti eilėse ,daugmaž gavai viską,kad ir paskutinis.Ir ta armija ...O šiaip,rusai turi tokią idėją,kaip jiems tapti kaip amerikonai,kad žmonės patys norėtų pas juos važiuoti.Tie rusai,kurie idealistai,o tokių mažai.

Kai pagalvoji,perversmas       2021-01-9 13:01

JAV įvyko suklastojus rinkimus ir nuvertus,ką čia slėpti,nemalonų Trumpą.Tačiau,kai pagalvoji,rusai nuvertė Spalio perversmu nemalonų carą ,nes skurdo,tačiau ką gavo,-karą,badą,bolševikinį marą .Geriau būtų kapstęsi pamažu ir išsivynioję,kaip daugelis Europos šalių.Taip ir su Trumpu.Amerika nesigilina,kodėl jis atėjo,-jis tik simptomas,o ligos priežastis liko.Jau kas dabar bus,tai nesinori ir galvoti.

Tie elfai -        2021-01-9 12:32

atsilupėliai, kaip dabar įprasta sakyti. Ir jų rašliava skirta antrosios posovietinės kartos atsilupėliams, mokytiems pagal adaptuotą mokyklinę programą. O kovoja jie ne prieš sovietus, kurių elgesį patys tobulai imituoja, bet prieš drįstančius mąstyti.


Rekomenduojame

Kardinolas Sigitas Tamkevičius. Malda Sausio 13-ąją

Kastytis Braziulis. Bolševizmo mūsuose vis dar yra likę labai daug

Verta prisiminti. Vidmantas Valiušaitis. Dar kartą „vienų vieni“?

„Pagaminta Lietuvoje“: savaitės politinių įvykių apžvalga trumpai

Verta prisiminti. Naktis, sukrėtusi ne tik Lietuvą, bet ir visą pasaulį: pirmieji žiniasklaidos balsai

Ramūnas Aušrotas. Ateina naujos ideologinės kolonizacijos laikas – apsiginsime?

Vygantas Malinauskas. Kodėl Bažnyčiai iš viso reikalingos Šv. Mišios

OpTV: išskirtinis „Kranto“ interviu su pirmuoju krašto apsaugos ministru Audriumi Butkevičiumi – apie Ameriką ir Trumpą, Sąjūdį ir Sausio 13-ąją

Aleksandras Nemunaitis. Kaip man nebuvo leista sudalyvauti viešame Vilniaus savivaldybės Ekonomikos komiteto posėdyje

Ramūnas Aušrotas. Įdomu, ką čia Žmogaus teisių komitetas sugalvojo?

Algimantas Rusteika. Mes laimėjom

Raimondas Navickas: Mes jų nepamiršome. Papasakokime apie juos savo vaikams ir anūkams

„Iš savo varpinės“: Ar vyksta socialinių tinklų revoliucija?

Vytautas Radžvilas: Laisvės kova niekada nebaigta

OpTV: Mantas Varaška meta iššūkį iš nelaimės parazituojančiai žiniasklaidai ir kolegoms: žmonių kantrybė senka!

Laima Malinauskaitė. Sausio 13-ąją prisimenant

Moderna padvigubino savo vakcinos nuo Covid-19 kainą

Vytautas Sinica. Interneto cenzūros režimas

Ramutė Ruškytė. Valstybės ir bažnyčios santykis karantino metu

Audrys Karalius. Sausio 13-osios randas

Vaidotas A. Vaičaitis. Kas apgins Konstituciją, arba Kaip paskirti Konstitucinio Teismo teisėjus?

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras kviečia į virtualią parodą „1991 m. sausis Lietuvos nepriklausomybės gynėjų liudijimuose“

„Neredaguota“ pokalbis apie tautinę politiką su Liutauru Stoškumi ir Tomu Aleknavičiumi

Algimantas Rusteika: „Tai ne šiaip ženkliukas. Tai pozicija šiuolaikiniame kare už žmogiškumą“

Kunigas Robertas Grigas: Tada buvome barikadų broliai

Vytautas Radžvilas. Postdemokratija ir postAmerika

Mindaugas Sėjūnas. Mokslai 1991-ųjų sausį: egzaminai riedant tankams

Vytautas Sinica. Nepaprastosios padėties grėsmė

„Nacionalinio susivienijimo“ pareiškimas dėl Laisvės gynėjų dienos

Arūnas Dulkys raportuoja: vertinsime ir įvertinsime, sudarysime sąlygas nemokamai skambinti (skųsti?), reguliariai tikrinsime ir kontroliuosime…

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.