Bažnyčios socialinis mokymas, Filosofija ir etika

Naujas Benedikto XVI interviu: Bažnyčia po Vatikano II-ojo susirinkimo išgyvena gilią krizę

Tiesos.lt siūlo   2016 m. kovo 17 d. 21:24

7     

    

Naujas Benedikto XVI interviu: Bažnyčia po Vatikano II-ojo susirinkimo išgyvena gilią krizę

propatria.lt

Kovo 16 dieną popiežius emeritas Benediktas XVI davė interviu Italijos vyskupų konferencijos dienraščiui Avvenire. Interviu metu jis kalbėjo apie „dvipusę krizę“, kurią po Vatikano II-ojo susirinkimo išgyvena Bažnyčia.

Jame popiežius mums primena apie anksčiau savaime suprantama laikytą katalikų mokymo tiesą, kad žmogus gali netekti amžinojo išganymo ir keliauti į pragarą:

„16 amžiaus misionieriai buvo įsitikinę, kad nepakrikštytas žmogus yra prarastas amžiams. Po Vatikano II-ojo susirinkimo šis įsitikinimas aiškiai buvo apleistas. To pasekmė yra dvipusė, gili krizė. Be šio ypatingo dėmesio išganymui, tikėjimas praranda savo pagrindą.“

Interviu popiežius taip pat kalba apie „gilią evoliuciją“ dogmos, sakančios, kad už Bažnyčios nėra išganymo. Toks sąmoningas dogmos keitimas, popiežiaus akimis, lėmė misionieriško užsidegimo Bažnyčioje praradimą: „bet kokia motyvacija ateities misionieriškam atsidavimui buvo prarasta“.

Benediktas taip pat užduoda klausimą, kuris iškilo po šio sąmoningo požiūrio į Bažnyčią pakeitimo: „Kodėl turėtum stengtis įtikinti žmones priimti krikščionių tikėjimą, kai jie gali būti išgelbėti net ir be jo?“.

Dar viena šio naujo požiūrio į Bažnyčią pasekmė, pasak popiežiaus, ta, jog ir patys katalikai yra mažiau prisirišę prie savojo tikėjimo. Jei yra kažkas, kas gali išgelbėti jų sielas kitokiomis priemonėmis, tuomet „kodėl krikščionys turėtų būti susieti būtent su katalikų tikėjimu ir jo morale?“, – klausia Benediktas. „Bet jeigu tikėjimas ir išganymas nėra vienas nuo kito priklausomi, tuomet dingsta net ir motyvacija tikėti.“

Popiežius atmeta ir „anonimiško krikščionio“ idėją, išvystytą Karlo Rahnerio, bei indiferentišką idėją, kad visos religijos yra vienodai vertingos ir padedančios siekti amžinojo gyvenimo.

„Dar mažiau priimtina yra išeitis, siūloma pliuralistinių religijos teorijų, teigianti, kad visos religijos – kiekviena savitu būdu – yra keliai į išganymą ir turi būti laikomos lygiavertėmis savo pasekmėmis“, – teigia jis.

Benediktas XVI mums taip pat primena apie žmogiškos meilės svarbą technologijų pasaulyje, teigdamas, jog žmogus širdyje vis dar trokšta, „kad gerasis samarietis ateitų jam į pagalbą“.

„Šiurkščiame technologijų pasaulyje, kuriame jausmai nebėra svarbūs, išlieka viltis dėl apsaugančios meilės, tokios, kuri būtų duodama nemokamai ir dosniai“, – teigia popiežius.

Jis taip pat primena, kad „Bažnyčia pati savęs nesukūrė, Ji buvo sukurta Dievo ir yra nuolatos Jo vedama. Tai įgauna formą Sakramentų pavidalu, pirmiausia Krikšto sakramento: aš patenku į Bažnyčią ne per biurokratinį aktą, bet Sakramento pagalba.“

Parengta pagal Lifesitenews.com informaciją

propatria.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Letas dėl bazės       2016-03-22 17:33

Paprasčiau atsakyti imant Biblijos tekstą:
Kodėl prieš kelis šimtmečius parašyta pranašystė Iz 53 ne tik išsipildė, bet net ir atvėrė naują erą su visomis čia vykstančiomis diskusijomis?

VaidasVDS       2016-03-21 9:37

bazei,
rašai: “dievą sukūrė žmonės”.
Na, gudruoli, tai, kas gi “sukūrė” žmones.
Gal Didžiojo sprogimo TEORIJA? Nėra tikriausiai kvailesnės teorijos pasaulyje, nors joje yra dalis tiesos, nes materija iš tiesų kyla iš energijos. Bet mokslininkų kvailumas toje “teorijoje” yra faktiškai neapsakomas, nes jie niekada nesugebės atsakyti į klausimą - tai iš kur atsirado ta energijos sankaupa, neva sukėlusi tą sprogimą.
Dievas yra pirminė priežastis viskam…

Dzeikas       2016-03-19 17:38

Na dogma “nepakrikstytas zmogus prarastas amziams” man atrodo mazu maziausiai keista.
Jeigu nezinojo ir neapsikrikstijo - tada jis teisiamas pagal savo sazine.Bet nera taip,kad jis automatiskai prazuves dangaus karalystei.Kita vertus laikau nesamone ir baznycios,vadinasi zmoniu, ismislu, krikstyti kudikius ar vaikus ir asmenis NESUPRANTANCIUS veiksmo reiksmes.
Jezus sake: “leiskite vaikams ateiti pas Mane”(citata gali buti netiksli), bet nesake vilkite jega cypiancius ir isterikuojancius.Kai cituoji zmogams ir kunigams sia citata, jiems tarsi smegenys apsinesa ir prasideda kazkokia zodine ekvilibristika is ciklo ka Jezus turejo omenyj.Cia suprantu plika materialini interesa - atvilk visom tiesom ir netiesom i baznycia zmogu.O po tojis jau bus krikscionis is ipratimo.
Maciau as tu krikscioniu is ipratimo.Apsaugok,Viespatie, su tokiu tureti reikalu.
O del isganymo uz baznycios ribu, tai remiuosi Jezaus zodziais: “Dievuje viskas imanoma”.Dievuje - reiskia meileje.Ir tas imanoma (bet, bukim objektyvus, mazai tiketina!) net ir su ateistais(ne bedieviais,isiklausykite,bet ateistais)ar net ir formaliaisiais satanistais.

bazė       2016-03-19 14:07

Bažnyčią sukūrė žmonės ir dievą sukūrė žmonės. O pasaka apie Kristų parodo kad Dievas ateina pavidalu žmogaus darančio gerus darbus - perduota vedistinė pasaulėžiūra, nežinantiems vedistinės pasaulėžiūros, manau.
Kristaus mokslas buvo skirtas žydams, nes Kristus buvo pasiūstas tik pas pražuvuias Izraelio namų avis, Kristus apaštalams liepė neiti pas pagonis,Kristaus mokslas buvo skirtas žydams kad žydai sužinotų tiesą ir būtų išlaisvinti,skaitykit Naująjį Testamentą - rasit.
Atsakykit patys sau į  klausimą nuo ko turėjo išlaisvinti žydus Kristus, jei žydai tikėjo į JAHVĘ/VIEŠPATĮ? Kokią tiesą žydams nešė Kristus? Skaitykit ne tik Naująjį testamentą  bet ir Seną Testamentą ir vertinkit visumą.

VaidasVDS       2016-03-19 12:28

Šiaip labai nuoširdus interviu.
Bet jame klaidelių yra. Aišku, kilusių iš žmogiškų dogmų.
Krikštas.
Niekas nepaneigs, kad ir pats Jėzus pasikrikštijo. Taip buvo iš tiesų. Bet tai vis tiek yra tik simbolis, na dogmatikai gali tai vadinti sakramentu. Tai visai nereiškia, kad žmogus “pasikrikštija ir dvasia”. Deja gimimo iš dvasios tema Biblijoe, Jėzaus pasakyta Nikodemui, yra pateikta labai sutrumpinta forma ir labai neaiški. Štai kaip tuomet buvo iš tikrųjų:
“Jėzus atsakė Nikodemui: “Tikrai, tikrai aš sakau tau, Nikodemai, tiktai toks žmogus, kuris yra gimęs iš aukščiau, gali pamatyti Dievo karalystę.” Tada Nikodemas atsakė: “Bet, kaip gi žmogus gali gimti vėl, kada jis yra senas? Jis negali antrą kartą įeiti į savo motinos įsčias tam, kad gimtų.”
    Jėzus sakė:” Nepaisant šito, aš tau pareiškiu, tiktai toks žmogus, kuris gimsta iš dvasios, gali įeiti į Dievo karalystę. Tas, kas yra gimęs iš materialaus kūno, yra materialus kūnas, o tas, kas yra gimęs iš dvasios, yra dvasia. Bet tu nesistebėk, kad aš pasakiau, jog tu turi gimti iš aukščiau. Kai pučia vėjas, tu girdi lapų šnarėjimą, bet vėjo nematai – iš kur atpučia ar kur nupučia – taip yra ir su kiekvienu gimusiu iš dvasios. Materialaus kūno akimis tu gali pastebėti dvasios pasireiškimus, bet tu negali iš tikrųjų pamatyti šios dvasios.”
    Nikodemas atsakė: “Bet aš nesuprantu – kaip gali taip būti?” Tarė Jėzus: “Ar gali taip būti, kad tu esi mokytojas Izraelyje ir vis vien šito nežinai? Tuomet, tai tampa pareiga tų, kurie žino apie šios dvasios realybes, atskleisti šituos dalykus tiems, kurie mato tiktai materialaus pasaulio pasireiškimus. Bet ar tu mumis patikėsi, jeigu mes tau papasakosime apie dangiškąsias tiesas? Ar tu turi drąsos, Nikodemai, tikėti į tą, kuris nusileido iš dangaus, net į Žmogaus Sūnų?”
    Ir Nikodemas pasakė: “Bet kaip aš galiu pradėti įvaldyti šitą dvasią, kuri turi pertvarkyti mane parengdama mane įėjimui į karalystę?” Jėzus atsakė: “Dangiškojo Tėvo dvasia iš tiesų tavo viduje jau gyvena. Jeigu tu panorėtum, jog tave vestų šitoji dvasia iš aukštai, tai labai greitai tu pradėtum matyti šios dvasios akimis, ir tuomet dėka to, kad iš visos širdies apsispręstum dėl to, kad tau vadovautų šitoji dvasia, tu tikrai gimtum iš dvasios, kadangi tavo pagrindinis gyvenimo tikslas būtų vykdyti savo dangiškojo Tėvo valią. Ir šitaip gimęs iš dvasios ir laimingai patekęs į Dievo karalystę, tu pradėtum savo kasdieniame gyvenime nešti gausius dvasinius vaisius.”
    Nikodemas buvo visiškai nuoširdus. Jam tai padarė gilų įspūdį, bet jis išėjo išmuštas iš vėžių. Nikodemas buvo visiškai išvystęs savajį aš, buvo pasiekęs didelį laipsnį savikontrolės, ir buvo išsiugdęs net ir aukštų moralinių savybių. Jis buvo rafinuotas, turėjo egoistinių ir altruistinių savybių; bet jis nežinojo, kaip savąją valią priversti paklusti dieviškojo Tėvo valiai, kaip kad mažas vaikas noriai paklūsta išmintingo ir mylinčio žemiškojo tėvo vadovavimui ir vedimui, kad šituo tikrovėje taptų Dievo sūnumi, amžinosios karalystės besivystančiu įpėdiniu.”
——
Ir dar viena nedidelė pastabėlė. Pripažįstu, kad neva lengvai žadamas išlikimas gali savanaudišką žmogų pastūmėti į savąjį abejingumą dvasinėms “pareigoms” ir tai yra netgi labai pavojinga tikram išlikimui. Siūlau labai rimtai atkreipti dėmesį ir į žodžius, pateiktus citatoje:
“tiktai toks žmogus, kuris gimsta iš dvasios, gali įeiti į Dievo karalystę”...

Letas Palmaitis       2016-03-18 15:11

Tik šito Žmogaus dėka, tikrojo mūsų Popiežiaus, tebedrįstu vadintis kataliku. Katalikas yra tas, kuris gyvena vienybėje su Popiežiumi. Deja, Benediktas XVI nepasako, kaip ta krizė gali būti įveikta. Kai jis išeis, KB nustos egzistavusi, nes modernistų “krikščionybė” yra Kristaus išdavimas, o rasistiniai Fellai apibendrinimai (pagal kuriuos ir Pats JHS, Švč. Marija bei visi apaštalai pasirodo “Bažnyčios priešai” - http://www.ncregister.com/daily-news/bishop-fellay-jews-masons-and-modernists-are-enemies-of-the-church/) yra kapas KB karstui.
Būtent tradicionalistų dogmatas apie Popiežiaus neklystamumą ex cathedra ir parengė tą karstą bei pateisino Kajafos sinedriono tradicionalizmą (vis kartojama, neva tikri žmonijos geradariai visada būdavo tradicionalistai - tad pradėkim nuo Kajafo!) Iki modernistų kapituliacios net nekildavo mintis abejoti KB. Pats laikas mąstyti yra apokaliptinis.
Melskimės už Popiežių Benediktą XVI !

Be abejo       2016-03-17 23:46

Dievas veda katalikų kunigus pedofilijos keliais.


Rekomenduojame

Liutauras Stoškus. Seimo komitete svarstytas Žemės gelmių įstatymas

Jungtinių Tautų rezoliucija dėl smurto akušerijoje

Vidas Rachlevičius. Kai vyrauja sveikas protas ir padorumas

Neringa Venckienė: „Tai, kad esu grąžinama, nepadaro Lietuvos teisine valstybe“

Kauno forumo pareiškimas: Dėl įstatymo pažeidimų LRT veikloje

Povilas Urbšys: „Turi būti aiški takoskyra tarp lobistinės ir advokacinės veiklos“

Ramūnas Aušrotas. Apie NVO oligarchiją

Kun. Andrius Narbekovas. „Mums reikalinga nauja krikščionių apologetų karta“

Irena Vasinauskaitė. Puiki bendruomeninė rudens šventė Šiauliuose

Algis Avižienis „Iš savo varpinės“: Vietnamo pelkėse nuskendo amerikiečių iliuzijos

Žino, ką sako. Masiulis: jeigu kas iš senos partijos vadovybės galvoja, kad byloje bus galima visus šunis sukarti ant Masiulio, tai taip nebus

Irena Vasinauskaitė. Meras Artūras Visockas – žmogus, pasmerkęs Šiaulių liepas myriop?

Algimantas Rusteika. Juos atpažinsite iš jų vaisių

Atviras laiškas LR Prezidentui: Skubiai stabdykite masines miesto medžių žudynes (signataro A.Sėjūno spaudos konferencijos vaizdo įrašas)

Vytautas Radžvilas. Lietuvos politikos atnaujinimo klausimu

Kas čia pas mus tikrų tikriausi „vatnikai“?

Vytautas Sinica. Telkianti istorinės atminties politika

Geroji Naujiena: Jei tik turėtume tikėjimą...

Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga: švietimo problemos ne tik kad nebuvo išspręstos, bet dar ir pagilėjo

Valdas Vižinis. Lietuvos valdžios elito karas prieš visuomenę tęsiasi

Verta prisiminti. Kun. Marius Talutis. Daugiau negu sutapimai…

Kaip nusišalinant nenusišalinti? Rūtos Visocnik replika apie Kauno miesto „vieningųjų“ diegiamą savivaldos modelį

Ką popiežius Pranciškus sveikindamas pasakė kardinolui Sigitui?

Andrius Navickas: siūlau Švietimo ministeriją iškelti į Estiją

Rūta Visocnik. Ar gali „vaiko teisės“ kviesti tėvus į posėdžius nenurodydamos aiškios priežasties?

Vidmanto Valiušaičio knygos „Istorikai nenaudoja dalies šaltinių“ pristatymas (video)

Algimantas Rusteika. Jei direktoriumi būčiau aš

Vitalijus Balkus „Iš savo varpinės“: pasakyk bankui „sudie“

Nuo bačkos. Bernardas Gailius. Patriotizmas trukdo valstybei augti

Jurga Lago: Mes iš Lietuvos

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.