Kultūros, kalbos, istorijos politika

Ši klaida būtų laikoma lietuvių kalbos išdavyste, su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis (papildyta)

Tiesos.lt redakcija   2021 m. spalio 28 d. 10:32

23     

    

Ši klaida būtų laikoma lietuvių kalbos išdavyste, su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis (papildyta)

Papildyta 2021-10-29

Vytautas Radžvilas:

Prieš dvi dienas į Valstybinę lietuvių kalbos komisiją kreipėmės žodžiais:

Raginame Valstybinės lietuvių kalbos komisijos narius nepadaryti klaidos. Lietuvos valstybingumą reprezentuoja valstybinė lietuvių kalba ir kuo platesnis jos vartojimas. Todėl ginti Lietuvos valstybingumą yra Komisijos narių garbė ir pareiga. Kviečiame jį ginti oriai ir garbingai, nepasiduodant antivalstybinių elementų reikalavimams siaurinti valstybinį lietuvių kalbos vartojimą, prisidengus tariamomis svetimų valstybių piliečių teisėmis. Tokios istorinės klaidos Komisijos nariams neatleistų ateinančios kartos, nes ši klaida būtų laikoma lietuvių kalbos išdavyste, su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis.

Šiandien galime pasidžiaugti pranešdami, kad komisijos moralinis stuburas tvirtesnis nei tikėjosi ją spaudžiančios valstybinės kalbos priešininkų grupės. Tvirta dauguma komisija palaikė ankstesnes savo išvadas, nesuteikiančios visuotinės teisės Lietuvos kitakalbiams rašyti nevalstybine kalba vietoje valstybinės. Dėkojame Komisijai už valstybinį mąstymą ir profesinę savigarbą.

***

Lietuvių kalbą kartu su visuomenininkais stojo ginti ir Nacionalinis susivienijimas

Raginame Valstybinės lietuvių kalbos komisijos narius nepadaryti klaidos. Lietuvos valstybingumą reprezentuoja valstybinė lietuvių kalba ir kuo platesnis jos vartojimas. Todėl ginti Lietuvos valstybingumą yra Komisijos narių garbė ir pareiga. Kviečiame jį ginti oriai ir garbingai, nepasiduodant antivalstybinių elementų reikalavimams siaurinti valstybinį lietuvių kalbos vartojimą, prisidengus tariamomis svetimų valstybių piliečių teisėmis. Tokios istorinės klaidos Komisijos nariams neatleistų ateinančios kartos, nes ši klaida būtų laikoma lietuvių kalbos išdavyste, su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis.

Mes tikime Jumis ir tikime, kad visuomenė gali Jumis didžiuotis,- skelbiama Nacionalinio susivienijimo pareiškime, adresuotame Valstybinės lietuvių kalbos komisijos (VLKK) nariams, informuojant apie tai Prezidentą Gitaną Nausėdą bei visas institucijas ir organizacijas, kurios delegavo savo atstovus į VLKK (Lietuvos žurnalistų sąjungai, Lietuvių kalbos institutui, Lietuvių literatūros ir tautosakos institutui, Lietuvos literatūros vertėjų sąjungai, Lietuvos rašytojų sąjungai, Lietuvos kompozitorių sąjungai, Vilniaus universitetui, Lietuvos edukologijos universitetui, Šiaulių universitetui ir Vilniaus Gedimino technikos universitetui).

E.Dobrovolskos ir jos bendraminčių ketinimai teikiant įstatymo projektą keisti lietuvių kalbos abėcėlę ir leisti įrašus asmens dokumentuose rašyti nelietuviškomis raidėmis identiškai sutampa su „autonomininkų“ reikalavimais, kurių jie nespėjo įgyvendinti 1988-1992 metais Lietuvai atgaunant nepriklausomybę“,– sakoma pareikšime.

„Jokių kalbinių argumentų Projekte, kodėl reikėtų keisti galiojančias nuostatas dėl asmenvardžių rašybos Lietuvos Respublikos piliečių asmens dokumentuose, nėra, todėl nėra jokios būtinybės keisti esamą tvarką.

Keičiant šalies piliečių asmenvardžius asmens dokumentuose nelietuviškomis raidėmis, būtų pakeista lietuvių kalbos abėcėlė, destabilizuota rašybos sistema, pažeistas lietuvių kalbos rašybos savitumas ir sutrikdytos vartojimo tradicijos.

Nelietuviškų raidžių vartojimas rašant vardus ir pavardes asmens dokumentuose keičiant lietuvių kalbos abėcėlę teisiškai paneigtų konstitucinę nuostatą, kad valstybinė kalba yra lietuvių kalba“.

Visas pareiškimo tekstas žemiau:

  • Google+


Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Palmaitis Pritariui       2021-10-31 23:15

Ginčytasi ne dėl kalbos išsaugojimo, o dėl pavardžių rašymo transkribuojant pagal rusišką tradiciją (rusai vartoja slavišką abėcėlę, todėl ir neturi galimybės savo kirilica parašyti vakarietiškų vardų, o lietuviai nesupranta, kad transkribavimo pradžia rusiškoje sovietijoje).
Informacijos amžiuje svarbu tiksliai nurodyti šaltinį, bet ne rūpintis tais, kurie nemoka perskaityti prancūziškai ar ispaniškai. Stichiškai juk visi, kas nori parodyti šaltinį, rašo originalą. Jei kas turi kantrybės ir laiko, tegu skliausteliuose parašo apytikrį tarimą lietuviškomis raidėmis. Juk kiekvienam aišku, kad šitaip elgiamasi su svetimais vardais, todėl jokios grėsmės lietuvių kalbai nesimato.
Kas kita - postringavimai apie kažkokius “asmens dokumentus” pamirštant, kad vienintelis asmens “identifikavimo dokumentas” yra ne paso kartoniukas, praktiniams juridiniams reikalams visai nereikalingas, bet jame įklijuotas mikročipas su visa informacija apie asmenį, užrašyta ne raidėmis, bet nuliukais ir vienetukais. Tokiu būdu Nacionalinis susivienijimas užtušuoja siaubingą asmens naikinimą ir pavergimą naujo vergvaldžio savivalei.

Pritariu       2021-10-31 18:50

Nacionaliniam susivienijimui. Viena seniausių Europos kalbų turi būti išsaugota ateities kartoms. Tai mūsų tautos identiteto dalis.

Kazimieras       2021-10-30 21:07

1992 m. UNESCO paskelbė lietuvių kalbą pačia gražiausia, melodingiausia, turtingiausia kalba planetoje. LIETUVI, ar žinojai apie tai? Ne? Nenuostabu, mes tikrai drovūs, anot tos prancūzės profesorės, kuri apie mūsų kalbos išskirtinumą ir jos karūną paskelbė “Lietuvos ryte”. Dabar žinok ir ją gink, užlaikyk ją tyrą ir gražią, bet pradėk nuo savęs ir nuo savo namų, paskui ratą plėsk. Prisidėk prie TĖVYNĖS išlikimo!!! Atsibusk, nebūk abejingas, nes toks niekam neįdomus, net sau.

StasySG       2021-10-30 10:05

Dar radau tokį pasisakymą angliškai 1941 m ne apie lenkų, bet apie lietuvių kalbą:—- “By Theodore S. Thurston

Lithuanian history, Philology and Grammar

Chicago, Ill. 1941

LITHUANIAN LANGUAGE


The Lithuanian language, whatever its antiquity, is of a wonderful structure, more perfect than
either Sanskrit or Greek, more copious than Latin, and exquisitely refined than any of these three.
Yet, Lithuanian bears to all of them a stronger affinity than could have been produced by nature,
not only in the roots of verbs, but also in forms of grammatical structure and the morphological
construction of words. So strong is this affinity that any philologist can see very clearly that
Sanskrit, Greek and Latin must have sprung from a common source, Lithuanian….”—-alkas.lt/wp-content/uploads/2019/10/lithuanian-language.pdf

patys išdavę, ką tik galima išduoti,       2021-10-30 0:27

ir galiausiai apsivogę,
kelinti metai pučia žandus dėl raidžių - tpfu!

tiek       2021-10-29 20:48

ko gero jau būtinas adekvatus atsakas : už tokį įžūlumą atimt Lietuvos pilietybę , teisę balsuot ir turėt privačią nuosavybę Lietuvos Respublikoj . Jei jau taip niežti paniekint lietuvių kalbos valstybinį statusą.

Velniai rautų       2021-10-29 20:26

Ar Pro patria berniukai visai bekiaušiai? Ar taip ir neatras drąsos paskelbti, kas redaguoja užgrobtą Tiesos.lt portalą? Kas anonimiškai veikia berniukų sutryptos Ramutės Bingelienės, daug metų portalą kūrusios, vardu?

stasys       2021-10-29 8:12

Išdarkyti problemą paprasta ir nėra sudėtinga , kitas reikalas imti ja spręsti taip kad visuomenėje atsirastu sutarimas -ar bent konsensusas kažkoks. Gal būtų paprasčiau uždrausti Lietuvos piliečiams ženitis ir vesti užsieniečius ?  tada tų pataisų poreikis dingtu . O beje jei Lietuvos piliečiams leidžiame pasikeisti vardus ir pavardęs bet ne asmens kodus , reiktu logiškai mąstant pradėti nuo tos lengvatos naikinimo . Baimė pokyčiu padaro didesne žalą nei iš tikro galėtu taip nutikti . Beje o kur čia dingo NS praktiškas protas ? kodėl nepasiūlius iškelti papildomas sąlygas tokiems ‘norėtojams’ pasuose turėti ? susijusias su Lietuvių kalbos mokėjimu ? tipo Premium lygis ir bonusas . Toks išimtinis privilegiju sąrašas galėtu labai padėti tiems ‘norėtojams’ geriau išmokti ir suprasti Lietuvių kalbą ir jos istoriją .

Tiesą sakant,       2021-10-29 4:00

net ir mikročipo neturite, nes jis (mikročipas) Jus turi, o Jūs tik priedai prie mikročipo.
Tačiau supratimas egzistuoja, o D-vas yra Viešpats. Pasipriešinimo per pasiaukojimą būta visais laikais. Jei žmogus nustos mylėti kalėjimą ir remsis Visagalybe, pasikartos ir pirmųjų persekiojimų pabaiga. Deja, žmogus įtikintas “technine pažanga” ir pamilo “saugų” kalėjimą.

Al. Palmaičiui       2021-10-29 1:25

,,Nematote pakliuvę į orvelinį nebereikalingų tarakonų naikinimo voratinklį?” O jūs ne ? Kam tada tie jūsų kalbiniai tyrimai? Dievo vardo rašyba? Ir kam tarakonams Dievas?

Letas Palmaitis Nacionaliniam Susivienijimui       2021-10-28 23:11

Ne viskas gerai, neteisybės Taisytojai, bet yra kabliukas, kurio Jūs žiūrėdami nematote ir matyti nenorite.
Ką čia porinate apie “asmens dokumentus”? Kokie dar “dokumentai”?
Nėra jokių “dokumentų”, o yra bet kokio Jūsų socialinio krustelėjimo totalinės kontrolės MIKROČIPAS, be kurio niekas iš Jūsų nei pirks, nei parduos, kuris ryt poryt jau bus tapatus banko kortelei, o dar vėliau - bus pakeistas fizionominiais išmatavimais arba širdies ritmo (kurį, be abejo, tik nusispjaut ir sustabdyt klavišo paspaudimu kad ir milijonui žmonių) identifikatoriumi.
Labai tikite, kad “šitaip nebus”? Jei neišmarins su kovidu, be abejo, bus. Taškas. Tiek gyventojų šioje Žemėje nebenumatoma.
Tad kam Jums kartoninis aplankėlis, vaizduojantis tradicinį “pasą”, kai be totalinės kontrolės jau dabar negalite NIEKO, nors tas aplankėlis ir būtų išmargintas citatomis iš Mažvydo katekizmo! Nebent, greitam ir tvarkingam palaidojimui. Juk esant “pandemijai”, palaidojimas yra pats aktualiausias dalykas, ne tai, norite Jūs atsiskaitymo suvirtualėsiančiais transkontinentinių bankų pinigais, ar nenorite. Tie pinigai nebeatitinka Jūsų vad. “turto”, kurio jau nebeturite: jau nebeturite nieko, išskyrus mikročipą. Visa kita - tik vergvaldžio malonė.
Nematote pakliuvę į orvelinį nebereikalingų tarakonų naikinimo voratinklį?
Ar nebuvo šitai aišku jau tada, kada buvo tik įvedamas žmonių elektroninis numeravimas?
Sakote, totalinė kontrolė reikalinga “nusikaltimams išvengti”? Ji reikalinga Jūsų laisvei išvengti, nes pati yra pats pirmiausias nusikaltimas.
LAISVĖ NEATSIEJAMA NUO RIZIKOS. RIZIKOS NĖRA TIK TOBULAME KONCLAGERYJE.
Pamilote patogų Konclagerį?
Taigi tie “dokumentAI” (žiūrėk tu man, daugiskaitą vartoja!) yra Jūsų “Galimybių pasas” į asmens kapines.

Mickėyus Mouseas       2021-10-28 21:34

Skaitau Ėlėrtė ( NACIONALINIS! LIETUVIŠKAS!):
JAV prezidentas Joe Bidenas…
Taivano užsienio reikalų ministras Josephas Wu…
Valstybės sekretorius Mike’as Pompeo…
Bidenas turėtų kalbėtis su Prancūzijos prezidentu Emmanueliu Macronu…
Atšaukė ministrės Florence Parly susitikimą su britų kolega Benu Wallace`u…
Nigelas Osborne`as pirmą kartą Ammar, Israa ir Hjeij sutiko Libane…

Nieko tokio       2021-10-28 18:50

Vasiliauskaitei kalbos reikalai nesvarbūs. Lengvatikius lengviau pritraukti kalbant apie pišpasį.

Kis       2021-10-28 16:50

atvaziavome su savo paripavimais,nuo ko mes giname tauta,kalba,beje ir teritorija?Nuo stribu vaiku,LGBT,irKGB liekanu.Ko laukiame,priesas cia pat,imkite ir nubauskime,nes apetitas auga ziu bevalgant ,metodiskai po zingsniuka daromi nusikaltimai,gal karta sakykime stop?Skelbkime Maidana si visais atributais,lai lekia i Voronezapas Janukoviciu,dedule gaslima ir pavezeti iki Batkos sienos,o ten atsiras kas ji paglobos,

StasySG       2021-10-28 15:05

Kodėl nėra piketų prie ponios Dobrovolskos rūmų (ministerijos)? Juk ji niekina lietuvuų kalbą.

Raigerdas       2021-10-28 14:02

Žinote, jau norisi staugti nuo tų kenkėjų Lietuvoje. Dobrovolska elgiasi panašiai, kaip buvęs Seimo narys A. Nedzinskas norėjo papulti į Euroviziją su savo išsigimėliška daina, kurioje jis dainuoja, kad jis yra KATAŠUNIS ir jūs visi dabar bijokite. Reikia kažką tai daryti su tais kenkėjais, nes jiems būtinai reikia griauti tai, ko jie nėra sukūrę, ir ko nėra net mikronu prisidėję prie lietuvių kalbos platinimo, kad ir toje pačioje Lenkijoje. Kiek teko dirbti užsienio valstybėse, tai man į galvą nekilo mintis mokyti anglus, kaip rašyti mano pavardę. Bet dirbant Rusijoje, pasitaikydavo tokių rusų, kurie kėlė pretenzijas, kad tai mano vardas ne rusiškas:“Kakoy to ty ne russkiy”. Ir tokių idiotų, keliančių kitiems pretenzijas ar aukštesnius reikalavimus nei sau, yra kiekvienoje šalyje. O štai, ką rašo ne lietuviški kenkėjai apie lietuvių kalbą, o įžymūs žmonės.„The New York Times” Theodore S. Thurston:“Lietuvių kalba, kokia sena ji bebūtų, pasižymi nuostabia struktūra, tobulesne už sanskritą ir graikų kalbą, žodingesnė negu lotynų kalba ir nepalyginamai įmantresnė, negu bet kuri iš paminėtų trijų.  Ir vis dėlto lietuvių kalba turi su visomis trimis kalbomis didesnį giminingumą, negu kad gamta būtų būtų galėjusi sukurti, ne tik veiksmažodžių šaknyse, bet ir taip pat ir gramatinės struktūros formose bei žodžių morfologinėj konstrukcijoj.  Toks aiškus giminingumas, kad bet koks filologas gali matyti labai aiškiai, kad sanskritas, graikų ir lotyno kalbos turėjo išssivystyti iš bendro šaltinio – lietuvių kalbos. Dėl panašios priežasties galima daryti prielaidą, kad heruliai, rugiai, gotai, senprūsiai, latviai ir jų kalbos buvo tos pačios kilmės, nes jie buvo senovės lietuviai. Mokslininkai yra pripažinę lietuvius primityvios arijų kultūros ir civilizacijos atstovais. Įžymūs filologai sutinka, kad lietuvių kalba yra ne tik seniausia kalba pasaulyje šiandien, bet ir arijų pripažinta kaip jų kalbų šaltinis prieš pastebint sanskrito evoliuciją.  Lietuvių kalbos senumas ir jos gramatinė struktūra priskiria ją tam pačiam laikotarpiui kaip ir seniausias sanskritas – 2000m. pr.m.e. arba dar anksčiau.

Lietuvių kalba yra arijų prokalbė ir žymiems kalbininkams buvo žinoma, kad ji buvo šnekamoji – nerašytinė kalba, vartojama Europoje daugelį šimtmečių.  Tačiau naujausi lingvistiniai tyrinėjimai aiškiai įrodo,  kad lietuvių kalba buvo rašoma netgi prieš krikščionybės erą, nors kaip seniai prieš krikščionybės erą  yra sunku nustatyti. Bet remiantis ligvistiniais įrodymais ir senoviniais raštais Indijoj ir Persijoj, galima manyti, kad lietuvių kalba buvo rašoma net 1000 metų prieš Kristaus gimimą.Turtingiausias lietuvių kultūros paveldas yra jų kalba, kuri yra vienas iš didžiausių žmonijos pasiekimų.  Ji pralenkia visas kitas Europos kalbas savo antikiškumu, garsų grynumu ir savo nuostabia gramatine struktūra.  Galima aiškiai matyti aukščiausiai išvystytos gramatikos ir iš natūralių ir gražių jų kalbos garsų, kad lietuviai iš tiesų turėjo kūrybingumo genijų labai ankstyvoje mūsų civilizacijos eroje. Lietuvių kalbos balsių sistema yra labiausiai antikinė savo stiliumi.  Ji yra senesnė, negu sanskritas, latvių, graikų ir lotynų kalbos čia išdėstyta tvarka. Lingvistinės paleontologijos duomenimis yra tiesa, kad iš visų kalbų tik lietuvių kalba išlaikė primityviosios arijų šnekamosios kalbos grynumą nuo to tolimo antikinio laikotarpio iki šių dienų.Daugelis antikinių kalbų seniai išnyko iš žmonijos istorijos, tačiau lietuvių kalba yra kaip antikinis balto marmuro paminklas, kuris tebestovi neapneštas laiko dulkėmis po daugelio šimtmečių ilgaamžės žmonijos istorijos.

Raigerdas       2021-10-28 14:00

„The New York Times” Theodore S. Thurston. Lietuvių kalbos morfologija aiškiai mums atskleidžia daug neišaiškintų senovės civilizacijos istorinių paslapčių, žymiai išplečia lingvistikos mokslo horizontus ir praplečia žmonijos žinias apie jos dar neatskleistą praeitį.  Atradimas lietuvių kalbos stebėtino panašumo su avesta (senąja persų kalba) ir su sanskritu akivaizdžiai atvėrė naujus horizontus lingvistikos mokslo srityje, remiantis lyginamosios morfologijos išvadomis.  Dar daugiau, lietuvių kalbos morfologija įtikinamai įrodo, kad valdančioji klasė arva
senovės hititų ( Hittite-Gititis) valdovai turėjo pavardes, panašias į lietuvių.  Žymus anglų mokslininkas Robert G. Latham buvo absoliučiai teisus, kai jis pareiškė: “Pačioje kalboje glūdi daugiau, negu bet kuriuose jos kūriniuose…” Šiandien pasaulis būtų daug turtingesnis kultūros atžvilgiu, jei Lietuva būtų nepriklausoma, kadangi lietuvių tauta atstovauja ne tik arijų prokalbės civilizacijai ir kultūrai, bet taip pat turi didžiausią brangenybę pasaulyje – savo senovinę gražią kalbą. Lietuvių kalba išaukštinta dėl jos antikiškumo bei grožio ir dėl jos didelės reikšmės lyginamosios filologijos mokslui ne tik žinomų kalbininkų, bet ir didžiausio iš visų filosofų – Imanuelio Kanto.Sekančios fragmentinės citatos iš garsių kalbotyros mokslininkų darbų parodys lietuvių kalbos vertingumą ir svarbą pasaulio kultūrai. Benjamin W. Dwight savo knygoje Modernioji filologija (Modern
Philology) labai stipriai pabrėžia didžiulę lietuvių kalbos reikšmę kalbotyros mokslui.  Jis taip sako apie lietuvių kalbą: “Iš visų Europos kalbų lietuvių kalba turi didžiausią skaičių maloninių ir mažybinių žodžių, daugiau, negu ispanų ar italų kalbos, netgi rusų, ir jie gali būti dauginami be galo, pridedant juos prie
veiksmažodžių ir prieveiksmių, lygiai kaip prie būdvardžių ir daiktavardžių.  Jeigu tautos vertė, imant visą žmoniją, būtų matuojama kalbos grožiu, tai lietuvių tauta turėtų užimti pirmą vietą Europos tautų tarpe”.
Įžymus anglų lingvistas Isaac Taylor savo knygoje Arijų kilmė (The Origins of the Aryans) pareiškia labai įdomų ir svarbų komentarą apie lietuvių kalbą.  Jis teigia, kad arijų civilizacija turėjo būti lietuvių gyvenamose vietose.  Jis komentuoja taip: “Galima spėlioti, kad, jeigu turėtume lietuvių literatūros iš to laikotarpio, kaip
seniausia indų literatūra, galėtume su didesniu tikrumu teigti, kad arijų kalbos lopšys turėjo būti lietuvių apgyventoje teritorijoje”. Anot žinomo anglų mokslininko Robert G. Latham, lietuvių kalba turi daugiau giminingumo su sanskrito kalba, negu bet kokia kita, gyva ar mirusia, kalba pasaulyje. Savo knygoje Aprašomi etnoligija (Descriptive Ethology) jis taip išsireiškia apie lietuvių kalbą: “Be abejonės sanskrito giminingumas su lietuvių kalba yra didesnis, negu bet kokia kita kalba šioje Žemėje”. Lietuvių kalbos svarbumą taip pat pripažino naujųjų laikų didžiausias filosofas Immanuel Kant (1724-1804), kuris buvo gimęs Rytprūsiuose
(Prussian Lithuania) ir gerai mokėjo lietuvių kalbą.  Savo Lietuvių-vokiečių kalbų žodyno (Lithuanian and German Dictionary) pratarmėje jis rašė, kad lietuvių kalba nusipelno būti valstybės apsaugoma.  Jo komentaras apie lietuvių kalbą turi didelę istorinę reikšmę, nes jis yra autoritetingas ir patikimas. Jis buvo ne tik filosofas, bet ir kalbininkas.  Jis taip komentuoja apie lietuvių kalbą:  “Iš tikrųjų, jokia kita pasaulio kalba nėra gavusi tiek aukštų pagyrimų kaip lietuvių kalba.  Lietuvių tautai buvo priskirta didelė garbė už sukūrimą, detalių išdailinimą ir vartojimą aukščiausiai išvystos žmogiškos kalbos su savita gražia ir aiškia fonologija. Be
to, pagal lyginamąją kalbotyrą, lietuvių kalba yra labiausiai kvalifikuota atstovauti pirmykštei arijų civilizacijai ir kultūrai”.

Žodžio laisvė...       2021-10-28 12:56

Kiek ilgai lietuviai turės kentėti nuo lietuvybės niekintojų. Lenkai buvo sulenkinę ne tik vardus,bet ir pavardes.Aš buvau priversta nešioti lenko kuprą net iki 1998 metų. Atsistačiau lietuvybę.Pagal sulenkintus tėvukus ir mes vaikai kentėjome nuo užgimimo. Jautėmės kaip antrarūšiai lietuviai.Ir dabar ne ką geriau.Vietovardžiai sulenkinti iki šiol.Lietuvių kalbos komisija nekelia sau užduočių deramai rūpinti lietuvių kalba.Net Vilniaus Universitete,pasirodo,tūno lietuvių kalbos priešai-sugalvojo ją išniekinti.Niekšai.Vilniaus gatvės išniekintos anglicizmais.Vidutinybės nori “sužibėti” anglų kalbos žinojimu,tik va lietuvių kalba jiems ne prie širdies.Matyt,jie yra gimę mišriose šeimose arba likę emisarai iš Rytų.Lietuvi,kiek ilgai nuolaidžiausi lietuvybės niekintojams ir kentėsi tolerancijos naštą? Nuolankumas vis bando lietuvio
stuburo tvirtumą.

nuomonė       2021-10-28 12:24

Berods Lenkijos Punsko valsčiaus internetinėje svetainėje http://www.ugpunsk.pl/asp/samorzad-gminy,54,,1 valsčiaus viršaičio lietuvio Vytauto Liškausko vardas ir pavardė rašomi Witold Liszkowski, jo pavaduotojo Jono Vaičiulio- Jan Wojczulis, finansininkės Danutės Šimčikienės-Danuta Szymczyk?

Retorinis klausimas       2021-10-28 12:05

„Įdomu“, ar aš, lietuvis, turiu teisę savo vardą, pavardę rašyti lietuviškai, gyvendamas užsienyje tų valstybių dokumentuose… Jaučiu, kad šia prasme tampame unikalia valstybe pasaulyje.

Kristupas       2021-10-28 11:56

Kam dar kyla klausimas dėl vardų ir pavardžių rašymo, nuvykite ir apsigyvenkite Anglijoje. Ten Prokėpovičius bus rašomas Prokepovicius. Visų ten gyvenančių lietuvių vaikų pavardės taikomos prie anglų abėcėlės, o ne prie lietuvių. Ir jie nekelia balso, neklykia, kad jų jausmai įžeidinėjami. Gyveni Lietuvoje, taikykis prie jos kalbos standartų. Nepatinka? Pažiūrėk į žemėlapį, kokie dideli tavo gimtinių plotai. Važiuok ten, jeigu taip erzina mūsų kalbos standartai, bet mūsų ploto prašau nemažinti. Aišku, tai gali suprasti tik bent šiek tiek galvojantis. O lietuvių kalbos standartai reikalauja rašyti pavardę ir vardą pagal tarimą, o ne rašybą. Taip lengviau suprantama.

apie rašybą       2021-10-28 11:18

Kai kurie vardai ir pavardės ispaniškai ir portugališkai rašoma vienodai,bet tariama skirtingai- pavyzdžiui, José Castro, Felipe Barroso, Pedro Machado, Jorge Delgado ispaniškai tariama Chose Kastro, Felipe Barroso, Pedro Mačiado,Chorche Deljgado ,o portugališkai- Žuze Kaštru, Filipi Barhozu, Pedru Mašadu, Žorži Delgadu. Kaip teisingai ištarti šiuos vardus ir pavardes, parašytas originalo kalba,nežinant jų nešiotojų kalbinės ( ispanų ar portugalų) priklausomybės?

DD plius DD       2021-10-28 11:09

Man vardų rašymo epopėja yra tikra mįslė. Atrodo, lyg yra latviškas variantas, kuris tenkina visus. Bet ne- vis reikia snarglį žiautaroti.

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.