Socialinės inžinerijos eksperimentai

Mokytojai reikalauja mokyklų nustoti skatinti „britiškas vertybes“

Tiesos.lt siūlo   2016 m. balandžio 3 d. 23:01

1     

    

Mokytojai reikalauja mokyklų nustoti skatinti „britiškas vertybes“

propatria.lt

Grupė Didžiosios Britanijos mokytojų reikalauja, jog mokyklose būtų nustota skatinti „fundamentalias britiškas vertybes“, antraip mokiniai gali manyti, jog kitos kultūros yra menkesnės nei jų. Nacionalinė mokytojų sąjunga (The National Union of Teachers) teigė, jog mokymas apie šalies demokratiją, teisę ir tradicijas gali paskatinti „kultūrinę viršenybę“, todėl vietoje to dėmesį paragino sutelkti į „tarptautines žmogaus teises“.

Vadovaujantis vyriausybės gairėmis, kuriomis siekiama kovoti su ekstremizmu, vaikai turi būti mokomi, ką reiškia būti britu, taip pat tolerancijos kitoms kultūroms ir gyvenimo būdams. Tačiau mokytojų sąjungos lyderiai teigia, jog toks mokymas yra žeminantis kitų kultūrų atžvilgiu, „ypač multikultūrinių mokyklų ir platesnės migracijos kontekste“.

Nacionalinės mokytojų sąjungos atstovas Kristoferis Densonas teigė, jog „Mes turime kovoti, idant būtų atmesta britiškų vertybių idėja ir skatinamos žmogaus vertybių ir teisių idėjos. Mes turime sugriauti visas kliūtis ir sienas, kad pasakytume islamofobijai, antisemitizmui, fašizmui ir bet kokio tipo rasizmui „ne“.

Delegatų priimtame pasiūlyme teigiama, jog migrantai daro „didelį ekonominį, politinį ir socialinį įnašą“ šaliai, kurios viešosios paslaugos ir verslas „patirtų didelius sunkumus“ be jų. Kritikuojama vyriausybė , priėmusi mažai pabėgėlių ir agituojama priimti jų daugiau. Sąjunga sutiko surinkti ir susisteminti mokymo medžiagą apie migrantus ir pabėgėlius, kad mokiniai galėtų jais naudotis pamokose.

Densonas teigė nemėgstąs vartoti termino „fundamentalios britiškos vertybės“ savo klasėje, nes dauguma jo mokinių turi protėvius šalyse, susidūrusiose su britų kolonializmu. Anot jo, „Savaiminė to termino kultūrinė viršenybė yra ir nereikalinga ir nepriimtina. Ji neigia užmaskuotą rasizmą ir sąmoningas pastangas padalinti bendruomenes. Mūsų pareiga yra vykdyti realią anti-rasistinę veiklą mokyklose.“

Jis teigė savo mokykloje paprašęs susirinkimų savaitės, kuri vyktų tam tikromis temomis kiekvienais metais. Jų metu būtų kalbama apie apartheidą ir islamofobijos augimą „anti-semitizmo 1930 m. kontekste“. Jis pridūrė, jog „šiais metais koncentravomės ties migrantų krize Kalė mieste, Viduržemio jūroje ir kitur. Mes organizavome politikos dieną 8 klasės moksleiviams [14-15 m. amžiaus] likus savaitei iki Šv. Velykų. Neskaitant darbo kokybės, kitas dalykas, vertęs mane didžiuotis, buvo tas, jog kiekviena mokymosi grupė kaip savo strategiją pasirinko šūkį „sveiki atvykę pabėgėliai, atidarykime sienas“ („refugees welcome, open the borders“). Reikia dirbti visais lygiais, kad anti-rasizmas būtų pagrindinėje mokymosi programoje kiekvienam vaikui.“

Christine Blower, vyriausioji sąjungos sekretorė, sakė, jog „Mokyklos ir mokytojai užima pagrindinį vaidmenį, svetingai sutikdami migrantų ir pabėgėlių vaikus ir remdami jų progresą mokyklose. Nacionalinė mokytojų sąjunga smerkia vyriausybės netinkamą atsakymą į dabartinę migrantų situaciją, kuri daugeliui dar labiau didina kančias, įskaitant mokyklinio amžiaus vaikus ir jaunuolius. Sąjunga pagamino vadovą, kaip į savo mokyklas priimti pabėgėlių vaikus. Mes tęsime agitaciją už vyriausybės programas, kuriomis migrantai ir pabėgėliai būtų maloniai priimti į šalį. Sąjunga taip pat tęs spaudimą, kad anti-rasizmas būtų įtvirtintas visų mokyklų programose.“

Reikalavimas mokykloms mokyti pagrindinių britiškų vertybių buvo pristatytas 2014 m., siekiant susidoroti su ekstremizmu mokyklose. Jis sekė po Trojos Arklio skandalo, kurio metu į valstybines mokyklas Birmingeme įsiskverbė griežtos islamiškos linijos šalininkai, bandę primesti islamo mokymu grįstą darbotvarkę. Mokyklas prižiūrinti įstaiga tada skyrė baudas mokykloms, kurios nepakankamai skatina britiškas vertybes.

Chris McGover iš Tikrojo švietimo kampanijos (the Campaign for Real Education) sakė: „Mokytojai neturėtų užimti penktosios kolonos vaidmens ideologiniame kare, kuris šiuo metu vyksta dėl mūsų nacionalinės tapatybės ir suverenumo. Mokant vaikus, jog britiškos vertybės yra „kultūrinės viršenybės“ dalis, tai, mažų mažiausiai, privers juos jaustis kaltais vien dėl to, jog jie yra britai, o blogiausiu atveju – radikalizuos juos „išpirkti“ savo tėvų nuodėmes. Jei norima sunaikinti tautą ir sukurti „puikų naują pasaulį“, reikia indoktrinuoti ir išplauti galvas vaikams. „Permokymo“ (re-education) procesas mokyklose prasidėjo prieš kelis metus ir dabar matome jo pasekmes – žodžio laisvės suvaržymus universitetuose. „Vertybių reliatyvizmo“ idėja mūsų mokyklose pasiekė aukščiausią tašką. Tai dažnai priveda prie požiūrio, jog teroristai yra tokie pat svarbūs, kaip ir teroro aukos.“

Versta iš dailymail.co.uk

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Paveluotas komentaras       2016-04-8 20:09

Skandalas del islamisku mokyklu buvo,kai patikrinus rasta,kad mergaites sodinamos klases gale ir nemokomos.Velgi-salia musu yra sena tradiciskai atrodanti mokykla is kurios pabyra tik tamsaus gymio vaikai-sviesesniu-vienas kitas.Aisku -jiems neidomu mokytis britu istorijos.Dabar del kaltes-pasirodo iki britams uzimant Indija ten siautejo musulmonai-terorizuodami induistus ir visus kitus nemusulmonus.Jei ne Imperija-indai nebutu tiek pazenge…Taigi-buvo blogo,buvo ir gero.Beje -butent britai pirmi panaikino vergove,kuri klestejo daugely Pasaulio saliu(ir toje pacioje Afrikoje).Taigi ner ko slepti -ne visos kulturos lygiavertes.


Rekomenduojame

Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka pristato: knyga „Lietuvos partizanų valstybė“

Andrius Švarplys. Legenda

Vytautas Radžvilas. Apie lietuviškąjį čiukčio sindromą

Skiepų karai. Ramūnas Aušrotas: Klausimas tik toks: ar bus taikoma „grubi prievarta“, ar…

8-tosios Garliavos antpuolio metinės: neabejingi piliečiai ir vėl klausė: „Ar dar gyva Deimantė?“ Papildyta Neringos Venckienės komentaru

Eligijus Dzežulskis-Duonys. Kaip atkurti pašlijusią ES reputaciją?

Per 500 žmonių pasirašė laišką Lietuvos vyskupams dėl Komunijos dalijimo būdo

Liudvikas Jakimavičius. Gyvenimo redaktorius Covidas

Kerouaco vertėja Irena Balčiūnienė – apie Mykolaitį-Putiną ir kiekviena proga jį menkinantį Tomą Venclovą

Neringa Venckienė. Valstybė laikosi ant melo pamatų

Algimantas Rusteika. Gyvename linksmiau ir laisviau

Liudvikas Jakimavičius. Prisiklausėme

Jonas Švagžlys. Apie opozicijos atstovų sekamas sėkmės istorijas

Rasa Čepaitienė. Mažumų valstybė

Vytautas Sinica. Būtina naikinti Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą

Rasa Čepaitienė. Čiukčiai prie Baltijos

Geroji Naujiena: Tiesos Dvasia – mūsų Globėjas

Algimantas Rusteika. Įtampą žūtbūt reikia išlaikyti

Povilas Urbšys. Apie opiumą liaudžiai ir Jo Ekscelenciją

Arūnas Gumuliauskas. Minint Steigiamojo Seimo šimtmetį

Povilas Gylys rekomenduoja. Apie zuikius ir valstybę

Istorikas Artūras Svarauskas apie Steigiamojo Seimo šimtmetį

Vytautas Sinica. Ironiška – nemirtinga neteisingai mąstančiųjų persekiojimo dvasia atgimsta sovietmetį tyrinėjančių galvose

Lietuvos Respublikai – 100! Gabrielės Petkevičaitės-Bitės žodis pirmajame Steigiamojo Seimo posėdyje

Vytautas Sinica. „Ne, vaikas nėra kolektyvinė mūsų visų atsakomybė“

Kaip iš Neringos Venckienės namų buvo pagrobta Deimantė Kedytė – dalijamės vaizdo įrašu ir Karolio Venckaus komentarais (video)

Algimantas Rusteika. Pasislėpti nepavyks niekam

Marijos radijas: Ar esama realių priežasčių pilietiniam judėjimui laisvoje šalyje, demokratinėje santvarkoje?

Rasa Čepaitienė. Kito žvilgsnyje

1972-ųjų gegužės 14-oji, Kaunas: Romas Kalanta ir kalantinės

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.