Seimo rinkimai 2020, Visuomenės pokyčių analizė

Mindaugas Puidokas: Laikas vydyti rinkiminę programą, už kurią balsavo žmonės

Tiesos.lt siūlo   2019 m. vasario 1 d. 21:12

46     

    

Mindaugas Puidokas: Laikas vydyti rinkiminę programą, už kurią balsavo žmonės

infa.lt

Eidamas į Seimo rinkimus 2016-aisiais nuoširdžiai žadėjau žmonėms tai, kuo pats tvirtai tikėjau: ateina ekspertais ir savo sričių profesionalais pagrįsta nauja vertybinė politinė jėga, kurios prioritetai – švietimas ir kultūra, darni šeima ir aplinka, tolygi ekonomikos plėtra visuose šalies regionuose ir to sąlygojama paprastų žmonių gerovė bei socialinis saugumas. Ši viltis sujungė skirtingus žmones ir skirtingas idėjas po viena – LVŽS vėliava.

Deja, visa tai pradėjo trupėti susidūrus su autokratinėmis tendencijomis, rinkiminių pažadų ignoravimu ir paprasčiausia nepagarba. Visgi, tikiu, jog dar ne vėlu ištaisyti esamą padėtį. Todėl surengiau šią spaudos konferenciją, siekdamas pasidalinti savo įžvalgomis apie iššūkius su kuriais susiduria LVŽS, Seimas ir Vyriausybė bei siūlymais kaip juos reikia spręsti.

LVŽS štabe pradėjau dirbti dar prieš porą metų iki Seimo rinkimų. Buvau pakankamai artimas Ramūno Karbauskio politinis patarėjas. Tuo metu partija pradėjo įgyvendinti mano dar 2013 metais paruoštą partijos strateginį planą. Prieš eidamas į rinkimus R. Karbauskis tikėjosi 10-15 mandatų Seime. Tuomet aiškiai pasakiau, kad norint realių pokyčių, Seimo rinkimus turime laimėti su dideliu atotrūkiu.

Matome, kad LVŽS pergalę atnešė vertybinės nuostatos ir rimta, į paprastą žmogų ir gerovės valstybę nukreipta rinkiminė programa, visiškai naujo pobūdžio politinės jėgos suvienijimas, apimantis nepartinius savo sričių ekspertus, visuomeninius rinkimų komitetus ir LVŽS partijos narius. Mums pavyko ir „valstiečiai“ pasiekė istorinę pergalę.

Visuomet atvirai įvardindavau galimas grėsmes ir galimas sprendimų pasekmes. Ir dabar galiu pakartoti, kad viena didžiausių klaidų – tai milžiniška vertybinė praraja tarp žmonių, susibūrusių po LVŽS vėliava. Kaip gi LVŽS tapo politine „mišraine”?

Pavyzdžiui, premjeras S. Skvernelis pagal pažiūras yra neolibertalas, o pagal veikimo būdą – autokratas. Didžioji dalis jo atvestos komandos – V. Bakas, V. Sinkevičius, ir jau buvusi D. Šakalienė – save atvirai įvardina liberalistinių pažiūrų atstovais. Patys savaime politinių pažiūrų skirtumai nėra blogybė. Nors LVŽS vertybinės nuostatos yra kitoje politinio spektro pusėje. Visgi gero tikslo galima siekti net ir kartu su idėjiniais oponentais, jei jie yra dori, atsakingi ir išmintingi žmonės.

Be neoliberalų, LVŽS yra ir ganėtinai radikalių kairiųjų. Yra ir konkrečios ideologijos nepalaikančių, tačiau gerų savo sričių specialistų. Yra daug puikių žmonių. Visus juos vienijo viena – eklektiška, tačiau labai gera rinkiminė programa. Aiški, vertybėmis pagrįsta programa, pateikusi aiškų mūsų šalies ateičiai būtinų reformų planą. Programa, kuria patikėjo mūsų šalies žmonės.

Savo ruožtu aš, dar gerokai iki rinkimų, raginau R. Karbauskį iš rinkiminio sąrašo išbraukti tokius idėjinius bestuburius kaip D. Šakalienė. Nesutiko. Savo klaidą partijos pirmininkas suvokė ir pripažino tik po rinkimų. Ir visgi po pergalės Seimo rinkimuose įvyko tai, ką po truputį pradedama įvardinti kaip didžiausią politinę apgaulę dabartinės Lietuvos istorijoje.

Ji įvyko, kai prisidengus euforijos skraiste, R. Karbauskis su S. Skverneliu, ir matyt dar kažkieno vedini, suformavo vyriausybę. Ministrų kabinetą, kuriame dauguma ministrų ne tik, kad pasižymi libertarinėmis ar Gabrieliaus Landsbergio neoliberalių-konservatorių pažiūromis, kurios dažnai prieštarauja LVŽS siekiams. Žadėjome profesionalų vyriausybę, bet daliai buvusių ir esamų ministrų akivaizdžiai trūksta kompetencijos.

Buvo akivaizdu, kad pavyzdžiui liberalė L. Ruokytė-Jonson, vykdys bet ką, tik ne LVŽS rinkimų programą. Dabar jau puikiai suprantama, kodėl G. Landsbergis gynė švietimo ministrę J. Petrauskienę. Juk pastaroji nuosekliai bandė vykdyti neoliberaliai konservatorišką programą. Tą matė, suprato ir garsiai sakė visi tų sričių ekspertai. Todėl manau, kad turėtume atsiprašyti teatro, muziejų, bibliotekų darbuotojų, universitetų dėstytojų, mokytojų, moksleivių …. Ne tik atsiprašyti, bet ir taisyti klaidas.

Buvo akivaizdu, kad pavyzdžiui liberalė L. Ruokytė-Jonson, vykdys bet ką, tik ne LVŽS rinkimų programą. Dabar jau puikiai suprantama, kodėl G. Landsbergis gynė švietimo ministrę J. Petrauskienę. Juk pastaroji nuosekliai bandė vykdyti neoliberaliai konservatorišką programą. Tą matė, suprato ir garsiai sakė visi tų sričių ekspertai. Todėl manau, kad turėtume atsiprašyti teatro, muziejų, bibliotekų darbuotojų, universitetų dėstytojų, mokytojų, moksleivių …. Ne tik atsiprašyti, bet ir taisyti klaidas.

Lietuva yra laisva ir demokratiška šalis, todėl nesąžininga, kai žmonės rinkimuose atidavę savo balsus už LVŽS programą – gauna net ne katę maiše, o aiškiai libertarinę Skvernelio vyriausybę su programa, kurią labiau tiktų pavadinti politine „mišraine“ su keliais LVŽS rinkiminės programos „žirneliais“. Tą akivaizdžiai mato ir vienbalsiai teigia beveik visi politologai.

Visgi, dabartinė partijos vadovybė, panašu, kad pamėgo šią „mišrainę“. Todėl Premjeras ruošiasi dalyvauti prezidento rinkimuose ir toliau klaidina rinkėjus teigdamas, kad atstovauja paprastiems žmonėms. Kad jis ir iš jaunųjų neoliberal-konservatorių sudaryta jo komanda yra kitokie nei „elitui“ atstovaujantys I. Šimonytė ar G. Nausėda.

Deja žalioji politika paskendo šiukšlių deginimo gamyklų statybose, naudojant pasenusias taršias technologijas. Diskusijų kultūra taip pat primena pasaką, kai yra mėginanti pridengti “karaliaus nuogumą” ir yra pykstama vien už abejones dėl premjero ar frakcijos lyderio nuomonės.

Vyriausybės svarbiausi geri darbai – grąžintos bei pakeltos pensijos, vaiko pinigai ir kt., buvo padaryti būtent aktyvių ir neabejingų mūsų frakcijos narių spaudimo dėka.

Esama vyriausybės veikla ir politika dažnai neatitinka rinkiminės LVŽS programos. Matome, kaip itin reikalinga mokytojų darbo apmokėjimo sistemos reforma, baigėsi mokytojų streiku ir premjero taip smarkiai gintos ministrės atstatydinimu. Matome, kokia suirutė vyksta vaiko teisių apsaugos sistemoje, kuri Lietuvos šeimoms sukėlė baimę, nusivylimą, pasipiktinimą ir nepasitikėjimą valdžia. Matome, kaip ir toliau plynai kertami miškai gražiausiose mūsų valstybės saugomose teritorijose. Matėme ir tūkstančius sąmoningų piliečių išėjusių ginti miško.

Vis tik nepaisant šių protestų buvo iškirsti šimtamečiai miškai bei parkai miestuose ir miesteliuose. Matome, kaip šiukšlių deginimo fabrikai statomi vos per porą šimtų metrų nuo gyvenamųjų namų. Įsiklausykime – „žaliųjų“ valdymo laikotarpiu kuriamas pavojus dešimčių ar net šimtų tūkstančių žmonių sveikatai, kartu ignoruojant piliečių valią ir teisėtus lūkesčius. Juk turime net Lietuvos mokslininkų sukurtas švarias plazminio išdujinimo technologijas, kurios išspręstų visas problemas.

Matome, kaip aukščiausiems valstybės lyderiams pritarus tiek audrų visuomenėje sukėlęs Migracijos paktas „praslysta“ Seime, nors net nebuvo išverstas į valstybinę kalbą, o 35 signatarų raginimai lieka neišgirsti. Tebesitęsiantį kultūros srities kolapsą, prasidėjusį prieš gerus porą dešimtmečių, puikiai iliustruoja tiek silpnai suorganizuotas Lietuvos Respublikos šimtmečio jubiliejus, tiek pusbadžiu gyvenantys kultūros darbuotojai, kurie streikuoti ryžtasi itin retai. Kur ratifikuota Faro konvencija, sauganti paveldą nuo niokojimo? Kodėl sostinėje neliko vietos Vyčiai?

Matome, o tiksliau – visiškai nematome, kaip įgyvendinamas vienas kertinių rinkiminės programos pažadų – regionų atgaivinimo ir plėtros politika. Ekonomikos srityje, panašu, kad vyriausybė puikiai vykdo tik vieną rinkiminį LVŽS įsipareigojimą. Dėl investicijų pritraukimo.

Vis tik investicijos pritraukiamos daugiausiai tik į didžiuosius miestus. Visa kita – smulkaus ir vidutinio verslo skatinimas, regionų ekonominio potencialo auginimas, valstybės įmonių iškėlimas iš Vilniaus į regionus, apribojimai didiesiems prekybos centrams – kol kas liko tik tušti popieriniai pažadai. Gal ne be reikalo ūkio ministras save viešai vadina liberalu?

Čia problema, kad Lietuvai kyla grėsmė galutinai tapti dviejų ar trijų miestų valstybe. Apie tai, kad rinkimų programoje LVŽS žadėjo žalesnę energetiką ir transportą, integruotas susisiekimo bilietų sistemas, troleibusus ir elektromobilius, matyt irgi neverta kalbėti, kol šioms sritims vadovauja idėjiniai stambiojo kapitalo atstovai.

Būtent orientacija į stambaus verslo interesus lėmė, nuo naujų metų pakeltas elektros ir dujų kainas. Dėl stambiojo verslo interesų vis dar vengiama rimčiau užsiimti stambiųjų prekybos centrų veiklos ribojimais. Dėl tos pačios priežasties smulkaus ir vidutinio verslo sąlygos ne kažin ką pagerėjo lyginant su oligarchams atvirai dirbusių partijų valdymo laikais.

Žinoma, galima kontrargumentuoti. Kad ir tokiu teiginiu – o juk ekonomika auga, algos didėja. Taip, visa tai auga, tačiau daugiausiai ne dėl kryptingų vyriausybės pastangų. Tai tampa akivaizdu įvertinus globalų kontekstą. Šiuo metu esame europinių fondų įsisavinimo bangos viršūnėje. Ir šias lėšas gausime dar porą metų. Jei, žinoma, Brexit‘as nesugriaus trapia pusiausvyra paremtų mūsų augimo planų. Auga ir pasaulinė ekonomika. Nors jau atvirai kalbama apie už poros metų laukiančią dar vieną krizę.

Žinoma, gal ne viskas taip blogai. Dabartinė valdžia vykdė ir vydo daug reikalingų reformų, bet joms trūksta darnos. Atskiros ministerijos veikia savo nuožiūra, nėra tarpinstinstitucinio bendradarbiavimo ir suderinanumo. Dėl to dažnai tokia veikla labiau primena chaotiškus judesius, o ne darnų veikimą siekiant bendro tikslo.

Seimas Lietuvoje jau seniai neteko vyriausybės priežiūros funkcijos ir daugeliu atveju liko tik ministerijų parengtų teisės aktų štampavimo įstaiga. Mūsų rinkiminis pažadas buvo perkelti galios centrą į Seimą.

Kodėl taip vyksta? LVŽS tapo pernelyg priklausoma nuo vieno žmogaus valios. Diskusijų kultūra artėja prie išnykimo ribos. Vietoje to, daug gerų, protingų žmonių tiesiog nesiima reikalingų alternatyvų svarstymų iniciatyvos, o laukia frakcijos lyderio nurodymo – pritarti ar nepritarti siūlymams.

To pasekmes pamatyti nesunku. Daugelis reikalingų reformų – ar tai vaistų kainodaros peržiūra, ar mokytojų algų kėlimas, ar mokesčių reforma, ar valstybės tarnybos reforma ir dar daug kitų buvo atliktos skubotai, jų deramai neišdiskutavus.

Rezultatas – mokytojai, kuriems keliamos algos, protestuoja. Džiaugsmu nespindi ir didesnius atlyginimus pradėję gauti gydytojai. Bijau, kad artėjame prie situacijos, kai svarbius ir reikalingus darbus daranti valdžia triukšmingai gali pralaimėti artėjančius rinkimus. Netrukus LVŽS gali atsidurti ironijos klube su Vinstonu Čerčiliu, laimėjusiu II Pasaulinį karą ir pralaimėjusiu parlamento rinkimus.

Galime pasidžiaugti dar ir tuo, kad šioje kadencijoje kol kas neturėjome nei vieno stambesnio korupcijos skandalo. Žinoma, jei neskaitysime švietimo eksministrės vyro įmonės „sėkmės“. Dabartinis Seimas ir Vyriausybė šiame kontekste vertintinas teigiamai.

Didelės korupcijos skandalų išvengti pavyko, yra tiriami MG Baltic bei kiti skandalai, tad išlieka lūkestis, kad tie tyrimai padės Lietuvai tapti daug skaidresne valstybe. Kol kas Eligijus Masiulis stebuklingai vėl mėgina net eiti į politiką ir kandidatuoti į mero postus.

Visuomet stengiausi aktyviai prisidėti prie realių ir gerų pokyčių mūsų valstybėje. Būdamas Seimo nariu ir iš arti matydamas visus šiuos procesus, supratau, kad tylėti nebegalima. Tai veda į valstybės silpnėjimą. Gerbiu ir puikiai sutariu su kolegomis, frakcijos ir partijos nariais, dauguma pasišventę savo darbui ir išlaikę tikrąsias vertybes. Jų palaikymas įkvepia toliau dirbti.

Tačiau matau ir S. Skvernelio bei R. Karbauskio žaidimą – galios demonstravimas, valios primetimas, noras išlaikyti valdžią bet kokia kaina. Šiame žaidime jau nebesvarbi rinkiminė programa, mumis pasitikėjusių rinkėjų lūkesčiai. Įvairių procesų imitavimas ir begalinių komisijų kūrimas atitraukia nuo prasmingų ir šiandien reikalingų darbų. Pradėjus dirbti su R. Karbauskiu vienoje komandoje, sutarėme, kad visada sakysiu tiesą, kad ir kokia ji būtų nepatogi.

Šiandien tiesa yra būtent TOKIA. Istorijoje turime ne vieną atvejį, kai didelė valdžia pakeitė net iškilius politinius lyderius, kuriems norma tapo jų vienintelė „teisinga ir neklystanti“ nuomonė. Man tikrai labai liūdna, kad taip įvyko ir LVŽS partijoje, skaudu, kad žmonės patikėję šia politine jėga taip skaudžiai daug kur buvo nuvilti… apmaudu, kad tiek daug puikių ir iškilių žmonių partijoje yra tiesiog „pamiršti“ ir negirdimi.

Todėl viešai kreipiuosi į LVŽS pirmininką R. Karbauskį, kviesdamas atsibusti ir sugrįžti prie tikrųjų vertybinių principų ir nuostatų, kurių dėka mes visi susibūrėme šioje partijoje, kviečiu būti tikru lyderiu ir imtis iniciatyvos, kad LVŽS programa būtų pradėta realiai įgyvendinti. Raginu kiekvieną LVŽS partijos narį drąsiai ir atsakingai veikti ir daryti viską, kad partijos rinkiminė programa nebūtų tik tuščios deklaracijos, kad prasidėtų tikras ir esminis mumis pasitikėjusių žmonių lūkesčių įgyvendinimas.

Aš pats dariau ir darysiu viską, kad mūsų frakcija Seime ištesėtų piliečiams duotus pažadus ir pradėtų realius darbus. Tikiu, kad šį kvietimą išgirs visi Seimo nariai ir atidėję partines ir asmenines ambicijas sugebėsime susitelkti vardan mūsų visų Lietuvos.

Todėl šiandien, visus bendražygius kviečiu:

Jungtis į vidinę grupę frakcijoje ir pradėti atsakingai vykdyti LVŽS rinkiminę programą „Darni Lietuva“;

Užtikrinti ilgalaikę politinę paramą jautriausiose ir daugiausiai politinės valios reikalaujančiose srityse ­– socialinės atskirties įveikimo, šeimos gerovės, švietimo, aplinkos apsaugos, regionų atsigavimo ir kultūros;

Užtikrinti frakcijoje nuolatines kokybiškas diskusijas dėl svarbiausių žmonėms ir valstybei projektų;

Imtis reformų partijos ir frakcijos viduje, siekiant išlaikyti demokratiją, formuoti diskusijų kultūrą, o ne tenkintis atskirų grupių ar asmenų sprendimais;

Stiprinti partiją, pritraukiant naujų narių, plečiant ir vystant partijos regioninę tinklinę struktūrą;

Siekti glaudesnio konsensuso su visomis politinėmis jėgomis bei pilietine visuomene, telkiant visus neabejingus Lietuvos ateičiai ir užtikrinti ilgalaikį šalies ūkio augimą, piliečių gerovę ir socialinį saugumą.

Nuoširdžiai, su viltimi ir tikėjimu –
Mindaugas Puidokas

infa.lt

 

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Pritariu, 2019-02-4 9:02       2019-02-4 21:08

ir prašau Ramūno atsisukti į Lietuvos vertybių vertybę - šeimą. Tik joje išaugote jūs ir kiti šalies didžiavyriai, tik ji išsaugojo šalies genofondą ir perdavė atmintį apie vertybes. Gal geriau išlikti istorijoje didžiu žmogumi, o ne praeiviu, kurio niekas neprisimins.

RAMŪNUI       2019-02-4 10:02

jei dar tamsta nesi apdorotas Pagalienės- atsipeikėk. Per daug gerą padėtį įsivaizduoji Lietuvoj. O ji visa apraizgyta norvegiškais fondais ir labai gresia Lietuvos šeimoms. Mindaugas labai įsigilinęs į šią sritį ir į jo pastabas reikia atsižvelgt. Nesidraskykit, nesiskaidykit, o junkitės ir dirbkit vardan Lietuvos, ko iš jūsų labai laukia ypač jaunos , vaikus auginančios šeimos.

Man tai viskas suprantama       2019-02-3 19:52

Valstiečiai patys nesitikėjo, kad teks užsiimti valstybės valdymu. Jie iškart buvo nevienodų siekių. Dalis buvo pragmatikai, siekė, kad būtų atstovaujami jų interesai. Dalies netenkino liumpeniškas požiūris į valstybės valdymą, biurokratinis aparatinis ir partinis oligarchinis cinizmas. Pirmoji valstiečių dalis su premjeru priešaky, atsidūrusi valdžioje, ėmėsi kompromisinių veiksmų. Tos kompromisinės pertvarkos su ministerijų pagarbiniavimais visiškai netenkino antrosios valstiečių dalies. Nes ši atėjo su rimtais ketinimais keisti prisitupėjusią cinišką “vsio zakonno” sistemą, paveldėtą nuo sovietinės biurokratijos laikų. Nes su tokia tkrai Lietuvai jau nebėra kur toliau eiti. Europa juda pilna nepasitenkinimo, o pas mus partinė oligarcchinė kūdra ramiai vykdo direktyvas. Tad tokiems, kaip Puidokas, tikrai aiškiai matoma, kad sisteminė pertvarka turi būti daroma esmingai. Jis rodo, kad bet kokiu klausimu reikia kautis iki galo. Nes antraip - vėl viskas suvirs į seną biurokratinę vagą. Su tokia sistema, kurią turime, Lietuvai yra labai nesaugu. Ši sistema visiškai praradusi bet kokią moralę ir vadovaujasi tik “dzin”. Kai reikia aiškių etinių ir politinių nuostatų. Nacionalinių ir tautinių - nes be jų Lietuva nebeturės jokio savo ateities kelio. Nes Europos babilone, deja, maži ar kokie bebūtume - reikia turėti vertybes, o ne politkorektinę oligarchinę kūdrą.

Anupras       2019-02-3 19:30

Gerai ar blogai pasielgė M. PUIDOKAS? Atskleidė ;Šakalienės; įstatymo subtilybes, įvaikinimo ;skaidrumą;. Na jei čia blogis , tai ;apkalta;. Bet jei būtų aplankęs vaikučius , esančius pas laikinuosius globėjus, o kaip pakiltų ;reitingai; LVŽS partijos viduje, ;pozityvios visuomenės ;akyse.

Na, nereikia lia, lia.       2019-02-3 17:23

Nėra dar gerb. Mindaugas ryškus brangakmenis, tad darote velnišką paslaugą taip šnekant. Bet manau, kad jis gali juo būti, jei nuosekliai ir nesiblaškant eiti pasirinkta kryptimi ir neišduodant vertybes, matant tik bendrąjį gėrį. Dievas mėgsta netikėtumus ir pasirinkti tą, kuris kitų akyse yra nieko nevertas. Tik iš tokių Jis darė karalius ir pranašus savo planams įgyvendinti.

P.Navikui       2019-02-3 13:51

Praleidai progą patylėti ir parodei savo bukumą, tikrą tarybinį bukumą, nepakenčianį kitokio mąstymo, o ypač sąžiningumo. Aišku, kad taip kvailai vapėti gali tik tikras traybinis kadras, aklai vykdantis komunizmo kūrėjo programą. gal jau lįsk į šieną ir tylėk.

Na ka       2019-02-3 3:20

Puidokas ryskus kaip brangakmenis tarp akmenuku.Issilavinimas,asmenybe-toli pralenkia dabartinius kandidatus i Prezidento posta.Pamatysim tikra valstieciu veida,kuri jau subiaurojo iskirstos sengires,Barnevet Lietuvoje,turtinguju globa.Pilnai sutinku su antru komentavusiu si straipsni-tai-lakmusopopierelis partijai nesitikejusiai tokios pergales ir aplipusiai polipais-ypac nevykusiais ministrais,Seimo pirmininkais ir pan.Ir tiems kas dar jais tiki tenoriu pasakyti-nieko brolyciai jus nebutumet suzinoje apie buvusiuju valdzioje korupcija,jei nebutu tarppartines kovos uz buvi Seime.

Raigerdas        2019-02-2 22:33

Matau, kad šitas komentatorius yra užsimaskavęs Juozapas: “
padėjimas     2019-02-2 20:51
padėti būtų galima ne tik Puidokui bet ir sau- išeiti į gatves masiniais protestais, visanacionaliniu streiku, et cet.
bet, ...
argi vergai pasipriešins vergvaldžiams?”. Juozapui yra nesvarbu, ką daro Puidokas, bet jam yra svarbu pats griovimo momentas. Vėl kartoju tą patį: pas mus yra genocido ir rezistencijos tyrimų centras, kuris užsiima tik faktų rinkimu apie pasekmes. Šitam centrui yra neprieinamas toks dalykas, kaip priežastis. Nežinau, kiek ten dirba darbuotojų, bet apie priežastį jie nesupranta nei bū, nei mū. Kokia yra priežastis tų karų, įvairių genocido formų ir t.t.? Priežastis yra ŽMOGUJE, kuris savyje nešioja komunizmo arba fašizmo virusą savo dvasinės sveikatos būklėje. Štai Juozapas siūlo griauti. O juk jis ne vienas toks. Ko trūksta, kad Juozapas ir jam pritariantieji zombiai įgautų tą griovimo jėgą? Trūksta tokios asmenybės, paskui kurią galėtų eiti Juozapas ir zombiai. Paskaitykite Hitlerio “Mano kova” ir jūs pamatysite, kiek jis teisingų dalykų ten pasako. Štai viena iš jo minčių yra tokia, kad “į politiką gali eiti tik tie, kurie peržengė 30 metų ribą, nes jie jau yra subrendę žmonės. Jie gali būti naudingais politikais nacijos gyvenime. O jeigu jis nėra subrendęs, tai jis eina į politiką dirbti ne nacijai, o sau ir savo šeimos labui”. Tai nėra tikslus Hitlerio tekstas, bet mūsų dauguma politikų yra tie nesubrendėliai, kurie eina į politiką tik vedami vien tik asmeninių interesų. Taigi, Hitlerio pastebėjimai yra gana tikslūs, nes tai liečia netgi dabartinius politikus. Dabar grįžkime prie Puidoko. Jis taip pat sako teisingus dalykus ir pagrindinis jo “koziris”: “teisingos idėjos, teisinga programa, kuri nėra įgyvendinama”. Tačiau tai yra labai plonas ir sunkiai pastebimas makaronų kabinimo metodas. Kodėl? Todėl, kad mažai kas žino Lietuvoje apie tokį reiškinį, kad visos vyriausybės, visos partijos turėjo pačius gražiausius planus, tame tarpe ir TSRS Komunistų partija, tame tarpe ir Hitleris, tame tarpe ir Šventosios Romos Imperijos Imperatoriai ir t.t. Idėjos realizavimas per planus reikalauja KONTROLĖS MECHANIZMO, o jo niekada jokia vyriausybė neturėjo. Planas yra susmulkinamas į programas, projektus, etapus ir t.t. Šito nėra, ir duok Dieve, kad Lietuva turėtų tokį KONTROLĖS MECHANIZMĄ nors po 50 metų. Todėl tas planų vykdymas yra panašiai tokiame lygmenyje, koks buvo prieš 2000 ar 3000 metų. Nėra nei vieno atsakingo, kad visa tai būtų pamatuota, pasverta, paskaičiuota finansiškai ir pradėta įgyvendinti pagal etapus. Todėl bet kokią vyriausybę jūs galite apkaltinti savo pažadų nevykdymu. Ir Puidokas tuo naudojasi. Vėl ir vėl reikia kartoti tą patį dalyką: išsiaiškinkite pagaliau, kas yra tas MAIŠTININKAS, kokios yra jo savybės, kada, kokiais amžiais ir ką konkrečiai įvairiose šalyse yra padarę žmonės, sugundyti MAIŠTININKO. Kodėl yra tokia svarbi valstybės, partijos, bendrovės gyvenime ta MAIŠTININKO DVASIA. Kokius ji turi požymius. Galų gale verta pasimokyti ir iš Biblijos apie tai, kas yra ta MAIŠTININKO DVASIA. Kada bus išsiaiškinta apie MAIŠTININKO DVASIĄ, tada gal lietuviai sugebės pagaliau išsiaiškinti ir apie tai, kas yra DESTRUKTYVUS MĄSTYMAS IR KAS YRA KONSTRUKTYVUS MĄSTYMAS. Koks tarp jų yra esminis skirtumas. Be žinojimo apie tuos paprastus dalykus, jokia “Laisvoji rinka” arba joks “Komunizmas” yra neįmanomas. Tik nesuprantantiems apie destruktyvų mąstymą ir konstruktyvų mąstymą galima kabinti makaronus ir apie “komunizmo statybą” ir apie “Laisvąją rinką”.     

 

padėjimas       2019-02-2 21:51

padėti būtų galima ne tik Puidokui bet ir sau- išeiti į gatves masiniais protestais, visanacionaliniu streiku, et cet.
bet, ...
argi vergai pasipriešins vergvaldžiams?
vergų tautelė tam neįgali.
vergai laukia kad kas duotų nachaliavai.
gaus.
didįjį pirštą.

Kaip būtų galima       2019-02-2 21:45

padėti Puidokui.Tai žmogus su sąžine.

uztat Puidokas       2019-02-2 20:48

yra daug kam neparankus,kad mato zmones ir sako tiesa…

viltė       2019-02-2 20:03

Petras Navikas , kiek matosi iš foto - žmogus jau ne pirmos jaunystės , na o bet tačiau…neišmokęs lig šiol lietuvių gramatikos , išsikėlęs save aukščiau už kitus ir svarbius klausimus Valstybei , laiko smulkmena ir ambicija .Įdomus tipelis .

Gaila       2019-02-2 18:31

Paskaitykite: “Seimo narys M.Puidokas talkino organizacijai, kovojančiai su „psichotroniniu ginklu“ Gavęs vietą prie R. Karbauskio atėjo į seimą. Kažin ar turėjo tvirtą poziciją ar viziją, ką gero nori nuveikti Lietuvai
Pritariu Petrui Navikui, kad nesuvokia, kas vyksta valstybėje.
Ne dievai LVŽS, bet “svarstyklės” partijų valdymo išardytos

Teisingai       2019-02-2 18:26

Nesuklydęs, yra tipiškas bukumo, kvailumo pavyzdys, tai yra dėl to, kada primatai vystėsi, pirmieji buvo progresyvesni, o tokie paklydę vilkosi visada uodegoje, ir išmano tik kaip uodega.

Dzeikui       2019-02-2 18:17

komentaras (Nesuklydo 2019-02-2 16:53), yra ideali anksčiau minėto bukumo iliustracija.
tūlas buratinas alpsta iš laimės, jog išsirinko “mažesnį blogį”.
atseit, kaip pasisekė, kad įlipau ne į dramblio šūdą, o tik į karvašūdį.
kad galėjo nelipti į jokį šūdą, buratino makaulėje tokia mintis nenuskamba.
afrikos bezdžionių intelektas aukštesnis nei tokių buratinų.

Nesuklydo       2019-02-2 17:53

Lietuva isrinkdami"va;stiecius"kaip cia mano keletas komentatoriu.Jaigu ne jie butu ateje i valdzia lansbergiu partija,o tai jau butu galas Lietuvai.Dabar del vaiku teisiu aisku kalta Sakaliene,bet kazkaip uzmirstamas Majauskas,prie koncervatniku butu iteisintos geju santuokos,uzdarytos mokyklos,Visi turetume giedoti slovinancias giesmes lansbergiams kitaip tuebut saudytu kaip anakart prie seimo.Butume tureje dekoti uz” Mazeikiu naftos"padovanojima ,uz duju terminala,nors dujos vistiek brabgiausios .Lietuva teisingai nusprende is dvieju blogybiu pasirinkusi bent 5 kart mazesne

Dzeikas       2019-02-2 16:03

Tai eziui aisku, kad Lietuvos visuomene “astrumu” kazkur ties afrika, nors ten yra ir bukesniu.Tik tautiski istorikai ir etnokulturologai politkorektiskai vynioja zo i popieriukus ir ivardija lietuvius “konservatyviais”. Issifruoju sita orweliskai-tautiska naujakalbe(galininkas): tai reiskia bailus imtis reformu kai sistemines problemos ima reikstis, butinybes kazka keist PIRMIEJI pozymiai, ir i spyri subinen reaguoja giliau smelin galva kisdami.
Taciau jokios naudos pedaluot sita fakta nera. Na dar karta garsiai susuksime “tai sh.!”, ka skaniau burnoj bus?
Ka galima padaryt esamomis salygomis? Reikia nusileist ant zemes ir neatsisakant but idealistu visdelto blaiviai mastyt.
Kas tas Puidokas? Nekurie sako, jaunas, ambicingas ir pavarges laukt valdzios privelegiju is Karbauskio. Gali buti (gali buti!, nesakau kad butent taip) ir taip. Taciau jis sneka teisingus zodzius ir tai ka ir matome pastaraji laika. Jeigu(jeigu!)ir intrigantas, tai proto ir analitiniu sugebejimu turi ir bent tuo pasitarnavo , kad DEKA KONKURENCIJOS priverstas sakyti tiesa. Vien delto verta palaikyt.Nes kalbedamas tiesa ir konkurentus melagius privers nusileist i realybe ir laikytis rasytiniu istatymu.
O griztant prie lietuviu astrumo , tereikia skaitytis su siuo faktu ir atatinkamus istatymus rasyt pritaikytus mentalitetui: paprastaesnius, ne tokius lankscius, bet ir sunkiai manipuliuojamais. T.y. , sakykim, mokestis NT turi buti VISUOTINIS. Gudrus lietuvis issigandes uz bakuze ims rekt “paskutinius kaili lupa, parazitai!Visa gyvenyma dirbau, bakuze nupirkau ir dabar moket reikia!”. Taciau siom salygomis tai tera vienintele galimybe nors kiek padaryt teisingesni apmokestinima(mokesciu politika) ir priverst moket STAMBUJI KAPITALA. Kieno ten(pavyzdziui) griuvesiai prie Kauno Akropolio stovi 30 metu? AB “Jonas is Kalabyb.”? Taip, Jonai,nuo siol moki kasmet mokesti 50.000 eu, o koki ten pelna nesa tie griuvesiai tau ne musu problema.

>txt       2019-02-2 15:53

jėgą naudoją kurie neturi nei proto, nei išminties, o bailiai kažkokios tai jėgos inspiruojami ir palaikomi.

ah1       2019-02-2 15:43

“Darni Lietuva” keiskite į “Dora Lietuva”.

ah1       2019-02-2 15:40

tai pavyzdys kad rinkimai tai melo konkursas kas įtikimiau primeluos.

Apkalta       2019-02-2 15:19

Tikriausiai paskandinta, arba užpilta papų televizijų.

Praeivis>txt       2019-02-2 15:16

Na, jei dar atsiranda tokių idealistų, gal dar ne viskas prarasta?
Beje, 40.000 pasirašiusių piliečių domisi:
- Kai ten su apkalta šakalienėi?

R.Karbauskiui       2019-02-2 15:16

Nesuprantama, kodėl jūsų komandoje atsirado ir keliamas į pačius aukščiausius postus Skvernelis. Žmonės nepamiršo ir neatleis jam D.Kedytės pagrobimo ir pradanginimo.

>txt       2019-02-2 14:36

Tikrai taip vaizdas tirai toks, galima nesutikt, kad Lietuvoje visuomenė viena iš bukiausiu Pasaulyje, tikrai yra kvailesnių, bet veikla ir darbštumu, gal kitokia, pataisyti tą visuomenę, tai jau utopinis uždavinys, nes sakoma jei kvailas, tai amžinai.

StasiuiG       2019-02-2 14:33

Prieš rinkimus tamstai buvo sakyta, jog apgaus? Buvo.
O tamsta ką? Tamstai perspėjimai nebuvo įdomūs, tamstą perspėjimai erzino.
A dabar mat jau tamsta pučiate žandus- “mania abgavo!”
O tamstai neatrodo, jog esate pelnytai drožiamas- už kvailumą.

txt       2019-02-2 14:28

brangūslietuvosžmonės nebalsuoja už jokias programas nes tiesiog niekada tų programų neskaito.
brangūslietuvosžmonės balsuoja taip, kaip juos užkoduoja televizorius arba papų portalai, balsuoja už pažadus ir pagal savo burliokišką mentalitetą-
“kat mūm kaškas viską padarytū ir paduotū mūm nej piršto niapajudinus”.
programų skaitymas, analizavimas bei suvokimas reikalauja turėti šiokį tokį išprusimą, kritinį mąstymą.
kiek Lietuvoje yra politiškai išprususių ir kritiškai mąstančių žmonių?
retorinis klausimas tolygus anekdotui, nes Lietuvos visuomenė yra viena bukiausių pasaulyje.
M. Puidokui derėtų ne sielotis dėl to kad karabasas su skvernu išdūrė visus, o dėl to jog aplepausiai tautiečiai toleruoja tokius išdūrinėjimus.
normalioje šalyje išdūrinėtojų karjerą labai greitai užraukia masiniai protestai.
va, prancūzai savo makaroną nuleido iki plintuso ir akivaizdu jog apie antrą kadenciją makaronas gali jau nebesvajoti.
lietuvos pusgalviai apsimelavusius renka dar uoliau.

 

 

StasysG       2019-02-2 14:18

citata"Būtent orientacija į stambaus verslo interesus lėmė, nuo naujų metų pakeltas elektros ir dujų kainas. “——Ačiū p. Puidokui. Kodėl pakėlė elektros kainas? Pridėjo 20 eurųpensijos, o elektos kainą tuo pačiu metu pakėlė net 15 procentų. p Karbauskio komanda mus apgavo.

Idomu, kad       2019-02-2 13:58

Socdarbiečiai“ prezidento rinkimuose rems S.Skvernelį, o G.Kirkilas ves sąrašą į EP. Štai čia visu gražumu išsipildo Mindaugo įspėjimai.

Nuomonė       2019-02-2 13:15

Tai Karbauskis pavėlavo nepaskyręs laiku Puidoko ministru - būtų turėjęs lengvai valdomą tarną, o dabar turi problemą. Nes dabartiniai jauni žmonės tokie kaip Puidokas, Šakalienė, Tomilinas ir kt.yra nekantrūs ir aukštų postų ilgai nelaukia. Šaškininkas Karbauskis to savo žaidime nenumatė ir kuo toliau,tuo daugiau turės problemų, nes jo sulipdyta “partija” nebetenka kantrybės.

Dzeikas       2019-02-2 13:14

Anekdotui:
Lietuvos problematika, kad apskritai reikia pirmiausia tvarka padaryt, priverst istatymus veikt. O kai jie veiks, tada ir ideologiju skirtumai atsiras. O kad liberaluma galima puikiausiai suderinti su tvirtais istatymais puikus to pavyzdys JAV - su policininku gali gincytis, bet privalai daryti tai ka jis liepia. Jeigu liepia neteisetai - uzgincysi teisme kuris bus labai greit. Nepaklusi - gali but nusautas. Taciau kada gali but nusautas parasyta istatyme aiskiai ir nedviprasmiskai, nepaliekant vietos , kas lietuviskuose istatymuose raudona gija eina, dviprasmiskumui ir dvejopam interpretavimui.
Dabar gi ar liberalai(autorius teisingai ivardija, ne liberalai, o liberTarai), ar kokie zalieji valdo - istatymas Lietuvoj vienas: jeigu tu ne bajoras - tu visada kaltas.

To Demag....       2019-02-2 13:10

Žinok pas Dievą nėra nei vakar, nei rytoj, bet yra šiandien, kairos laikas. Tad tebūna Dievo valia.

Demagogas       2019-02-2 12:57

Puidokas labai stipriai pavėlavo.

Anekdotas       2019-02-2 12:53

Kad rinkėjai skaitytų programas ir už jas balsuotu, to tikrai nebuvo ir ar kada bus, rinkimai vyksta visai kitu aspektu, grožiu, simpatijom, dabar daugiausiai piniginiu pagrindu, ir tt…, o mažiausia, tai už įdėjas.

Dzeikas       2019-02-2 10:57

Negirdejau tokio M.Puidoko. Bet kalba, tai kaip kalba - ivardyja problemas, logiska faktu seka - patiko.

Nustebau       2019-02-2 10:51

pasirodo rinkėjai atidžiai skaito, studijuoja rinkimines programas prieš prabalsuodami .

Laurynas       2019-02-2 10:10

Labai panašu, kad M. Puidokas ruošiasi kandidatuoti į prezidento kėdę.

M.Puidoko        2019-02-2 9:25

iskeltos negeroves liudija zmogaus sazininguma ir nora sugrazinti valstiecians atminti-  isteseti pazadus! Ne neabejoju, kad si spaudos konferencija sukels skverno grupei didziuli pykti. Jei Karbauskis dar neprarado sazines ir nenori iki galo prarasti Tautos mandato, sugebes susiimti (noreciau tiketi ir pastums M.Puidoka kandidatuoti i prezidentus. SIs kandidatas yra konkretus ir galintis daryti reformas. Kiti kandidatai tera filosofuojantys svajokliai. Karbauskiui reiktu eiti isvien su Puidoku, ne su Skvernu, Tada pats Karbauskis (blogiausiu atveju Baskiene. Vis geriau nei vargsas sodinykas…) gali patapti Seimo pirmininku ir pasirinke kvalifikuota vyriausybe, dar turi sansa atgauti prarasta Lietuva. Dabar gi stacia galva i Lietuvos naikinima.Nepamirskite pagrindinio klausimo - AR DAR GYVA DEIMANTE??

Al.       2019-02-2 1:32

Kai Puidoko kryptis laimės, tai daugelis tų,kurie dabar tyliai stovi po medžiu, po to girsis, kad buvo su juo vienoj partijoj.

Gal       2019-02-2 0:14

Galbūt eis į prezidento rinkimus? Būtų stiprus kandidatas

Taip       2019-02-1 23:23

Balsavau už Žaliuosius valstiečius.Tad,jau senokai pastebėjau,kad didžiausia valdančiosios partijos-tiksliau, jos vadovybės- politinė ir moralinė klaida yra neoliberalo ir didžiojo polonofilo S.Skvernelio paskyrimas Premjeru,kuris į daugelį ministrų postus atsivedė liberalmarksistinius,dažnai ir silpnos dalykinės kompetencijos,veikėjus.Jeigu R.Karbauskis ir toliau eis ,,obuoliauti"su S.Skverneliu -Žaliųjų valstiečių laukia politinis ir moralinis didžiulis nuopuolis,-o tai labai gaila.Palaikau Puidoko išdėstytas įžvalgas.

Maldaujame adminą        2019-02-1 23:23

nuimti užstrigusią plokštelę LIETUVIŠKAS JUNGTINES PAJĖGAS.
Nykštukai.

Jeigu...       2019-02-1 23:21

Labai gerbiu žmones su stuburu,su nuomone.bet užvis labiau vertinu gebėjimą dirbti komandoje.Užsidarykit,susiginčykit,išgirskit vieni kitus,bet nešti į viešumą darant spaudos konferencijas,tai panašu į susireikšminimą:užstojo vaikus,puolė *laikinti*pritarimus skaitytojai,bet kodėl prieš įstatymo priėmimą nebuvo jokio prieštaravimo?Be abejo,klaidas būtina taisyti,bet karščiuotis dabar nereikėtų.Puikus patarimas politikams:neskubėk ir niekada nepraleisk progos patylėti.

Tikrai taip, to       2019-02-1 23:10

taip, pažadai negali dingti     (2019-02-1 21:41), tik…gal visai gerus surinko į vien1 būrį bendrapartiečius Karbauskis? Palyginkime kas darosi kitose partijose ir čia. Džiugu, kad LVŽS yra tikra demokratija kitokiai nuomonei. Manau, kad tokie, kaip M. Puidokas ir kiti padės susigaudyti ir lyderiui. Tereikia kažkiek tai laiko. Visi esame klystantys.

LIETUVIŠKOS JUNGTINĖS PAJĖGOS       2019-02-1 22:47

Toks spektaklis kvailiams ir užsieniečiams.
**************
Tikrovėje,
Lietuvos Respublika nuo pat savo Konstitucijos priėmimo 1992.10.25 dar nė karto neturėjo teisėtai išrinkto Seimo. Jei kitaip, seimo rinkimų įstatymas nedera su konstitucija.
Lietuvos gynėjams, tikroji konstitucija buvo bei yra tik pirminio pavidalo, priimta 1992.10.25.
__________________________________________________
Užvaldytoji Lietuva (komunistus dangstančiųjų partinių gaujų)
2019 vasario 1

taip, pažadai negali dingti       2019-02-1 22:41

M.Puidokas ne tik drąsus, stiprioji jo pusė -pasiruošimas, žinojimas, įdirbis, net mandagumas. Įsivaizduoju, kaip sunku diletantams ir atsitiktiniams žmonėms iš sąrašų jo argumentus girdint. Procesus įvardijo taip, kaip juos ir matome, jei sugebame būti neutralūs. Spaudos konferencija laiku ir vietoje.  Turėtų būti išgirstas ir vadovų, nebeužteks apgailėtinai pigiai dėstyti, kad Puidokas nori dėmesio. Nuo šiol jis tampa lakmuso popierėliu valstiečiams ir jų valdžiai. 

Naisys >>> Svirneliui       2019-02-1 22:12

-Klausyk, ar ne metas šitą triukšmadarį apauti švariais batais ir pavalgydinus švendrių šokoladu, paguldyti ant ežero kranto, a? Jis gi mudviem visą grajų paškudina.


Rekomenduojame

Algimantas Rusteika. Dinozauro prisiminimai apie ateitį

Vidmanto Valiušaičio replika apie Tomo Venclovos logiką ·

Vyskupas Jonas Kauneckas: Matoma neteisybė padarė kovotoju

Geroji Žolinės Naujiena: Palaiminta įtikėjusi!

Andrius Švarplys. Šiame techno-totalitariniame pasaulyje arba esi kritiškas, arba esi vergas

Vytautas Radžvilas apie Jono Noreikos atminimo lentos sunaikinimą

Vytautas Sinica. Miliūtės „Teisės žinoti“ apžvalga

Petras Plumpa. Laisvė ieško gyvenimo tikslo

Šiaulių valdininkų patyčios iš miestelėnų: iškirs ne 108, o 103 liepas ir pavadins tai „komp­ro­mi­su“

Liudvikas Jakimavičius. Patogus ir saugus diskursas

Gitanas Nausėda: sprendimus dėl istorinių asmenybių įamžinimo turi priimti ne merai

Iš propagandos frontų. Marius Ivaškevičius: „Aš asmeniškai renkuosi Tiesą“

Vladimiras Laučius. Sušimašinta Lietuva

Vytautas Radžvilas. Apie vienašališkas „dekonstrukcijas“ ir keistas Eurasia Daily bei lrt.lt sąsajas

Valdas Vasiliauskas. Ar Lietuva turi sostinę?

Linas V. Medelis. Sąmokslo teorija: kaip skęsta Lietuva

Vidmantas Valiušaitis. Kai istorikai ima bijoti faktų

Vitalijus Karakorskis: „Tai yra valstybės šantažas“

Rasa Čepaitienė. Pasaka apie vieną mažą raidelę

Robertas Grigas: „Quo vadis, Lietuva?“

Simonas Jazavita. Apie Prezidentus ir Antano Smetonos paminklą Vilniuje

Darius Alekna. Tai kas ten sakė, kad ne vieta buvo pagrindinis LEU sunaikinimo motyvas?

Andrius Švarplys. Politinis sentimentalumas yra amoralus ir antidemokratinis – jis išreiškia ne užuojautą, o politinį interesą

Geroji Naujiena. Palaiminti, kurie Jam sugrįžtant budės

Popiežiaus interviu italų dienraščiui: Europa, migracija, ekologija

Povilas Urbšys. Tai – elementarus vaivorykštinis fašizmas

Vykintas Vaitkevičius. Iš miego pakilusi Gedimino pilies kalno kariuomenė

Vidmantas Valiušaitis. Nėra to blogo, kas neišeitų į gera

Į laisvę“ studijų savaitgalis „Quo vadis, Lietuva?“

Robertas Grigas. Ar esame gėlininkų tauta?

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.