Nerasta rubrikos

Marius Markuckas. Apie kriuktaktį, arba Atsakymas A. Užkalniui

Tiesos.lt siūlo   2016 m. vasario 24 d. 19:48

21     

    

Marius Markuckas. Apie kriuktaktį, arba Atsakymas A. Užkalniui

Pro Patria

Visais laikais buvo ir bus tokių, kurie savo gyvenime gali išsiversti be, pavyzdžiui, žodžio „ontologija“. Kurie yra pilnai patenkinti savimi ir pasauliu ir tikrai nevargintų savęs klausdami, kuo skiriasi, tarkime, „metodas“ nuo „metodologijos“ ar „problema“ nuo „problematikos“. Kurie neskaito knygų ilgais pavadinimais. Ir kurie vis tiek į sudėtingiausius klausimus turi penkių sakinių atsakymus. (Nors gal dėl to ir turi penkių, kad neskaito?..). Jų logika paprasta: viskas galiausiai susiveda į laimę, apibrėžtą per rūbą, koldūną, populiarumą ar kitą panašų, bet, kaip įprasta, būtinai pačiupinėjamą, paspaudomą ir kitaip sukramtomą kriterijų.

Atrodytų, tiek čia tos problemos. Nenorite ar negalite būti tais vargšais nelaimingais sokratais, tai tiek jau tos – būkite tomis savimi patenkintomis laimingomis kiaulėmis. Bet istorija tuo, deja, nesibaigia, o iš pažiūros menkos problemos plėtojasi ištisa rimta problematika. Šiuo atveju – kiauliška. Kiekviena kaimo močiutė žino, jog kiaulės mėgsta savą tvarką. Net Bažnyčioje ant altoriaus rioglinasi, kad parodytų, kokios jos šaunios. Apie tai, kad kiaulės ne tik pagal save ūkininkauja, bet ir revoliuciniais instinktais pasižymi, rašė ir Orwellas garsiajame „Gyvulių ūkyje“.

Kiaulės tiesiog negali nekriuksėti. Maža to, jos ne tik nori kriuksėti, bet nori, kad ir kiti kriuksėtų taip, kaip jos kriuksi. Nori, kad įvyktų kiauliakultūrinė revoliucija ir įsigalėtų visuotinis kriuktaktis. Tam, kad pasiektų šį kriuktaktį ir taip manifestuotų naująjį (šaunųjį?) kiauliškąjį pasaulį, jos, kaip ir visi pažangieji revoliucionieriai, ypatingą dėmesį skiria kalbai. Ne, ne jos saugojimui ar puoselėjimui – jos valymams nuo buržuazinių…, atsiprašau, inteligentinių liekanų. Žinoma, tam esama ne tik idėjinio, bet ir banalesnio pragmatinio motyvo… Imk ir iškriuksėk kokybiškai, kad gudri, tą pačią „ontologiją“ ar „simuliakrą“, ypač jei net nenutuoki apie ką šitie ir kokiame lovyje jų išvis ieškoti. O net šnipu netyčia kažkur kažkaip kažkada ir bakstelėjus, oi, akivaizdu, vieni sopuliai. Ką su tuo veikti? Kur pritaikyti? Juk net neėdama? Taigi tikrovei aprašyti, kaip moko, kiaulės, turi užtekti „kriu“. Blogiausiu atveju – penkių „kriu“.

Kiaulės nemėgsta to, ką jos vadina „aiškinimu dėl šiuolaikinio pasaulio“. Bet pačioms kiaulėms nė motais, kad jų trokštamas kalbos rūmo „sutvartinimas“, t. y. įkriuksinimas, – tai ne tik pasaulio aiškinimas, bet ir nuožmus jo griovimas. Lažinkimės: kiaulės nevargina savęs ir neskaito nei Heideggerio, nei Vitgenšteino raštų, kurie – prieš lažinantis vis dėlto reikėtų pasakyti – ir parašyti ne penkiais kriu… Ir net nenutuokia, apie ką yra šiuose raštuose dėstomos mintys. Pavyzdžiui, jog kalba – tai būties namai arba kad kalbos ir pasaulio ribos sutampa. Į visa tai jos turi paruošusios savo atsakymą – trumpą kriu. Kuris, kaip jos tiki, ir adekvačiausiai nušviečia tikrovę. Paprastai sakant, viskas, kas yra, yra kriu, o kas yra ne kriu, yra nereikalingas perteklius. Kalbant jų pačių žargonu, matyt, būtų kokia nors „metafizinė masturbacija“. Šis perteklius, vadovaujantis kiauliška logika, liudija ne apie jokį intelektualinį pranašumą, ne gebėjimą giliau pažinti ar tiksliau nusakyti, o, atvirkščiai, – negebėjimą. Negebėjimą, savaime aišku, kriuksėti taip, kaip tame naujajame kiauliškame pasaulyje reikėtų kriuksėti. Apie viską – iki penkių kriu.

Revoliucijos siekia ne tiek keisti, kiek steigti tikrovę. Kiauliakultūrinė revoliucija – jokia išimtis. Ji siekia valdyti protus. Jos tikslas – ne daugiau tikrovės, o daugiau sekėjų. Tikrumo kriterijus čia „patinka“ paspaudimo dėsnis. Jei paspausta daug, vadinasi, tikra. „Į objektyvumą – per masinį intersubjektyumą!“, – žviegtų kiaulės, jei suprastų, apie ką tai. Žvelgiant iš istorinės perspektyvos, naujo čia nieko: valdyti sąmones ir tikrovę reprezentuoti ne per pačią tikrovę, o per dirbtinai sukonstruotus dėsnius siekė visi totalitariniai režimai. Taigi kiaulės irgi gali būti diktatorės. Puikiausias to įrodymas – kiaulėms užkliūna tai, kas užkliūdavo ir sovietams. Atspėkite: kiek Sovietų Sąjungoje buvo vietų, kur galėjai įgyti filosofijos išsilavinimą? Atsakymas – vos kelios. O kur galėjai visiškai laisvai filosofuoti, taigi kalbėti apie tą pačią kiaulėms alergiją keliančią „ontologiją“? Arba iš esmės užklausinėti, kas iš tikrųjų yra, o kas yra tik ideologiniai ūkai? Kas tikra, o kas simuliakriška? Lygiai nulis. Kiaulių logika ta pati: jei ne kriu, tai geriau nulis. Arba: nemoki kriuksėti, tai tylėk.

Neapsigaukite: sovietus ir kiaules sieja ne neapykanta konkrečiam klausiančiam inteligentui – juos sieja neapykanta pačiai užklausimo galimybei. Juos sieja neapykanta istorijos pabaigos kvestionavimui. Abejojimui, jog viskas išties privalo baigtis arba, vienu atveju, komunizmo, arba, kitu atveju, kiaulių diktatūra. O jei dar tiksliau – juos sieja paprasčiausios alternatyvos baimė.

propatria.lt

P. S. Tiesos.lt siūlo skaitytojams remtis Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronikos platintojų patirtimi: Perskaitęs nusiųsk nuorodą kitam.

  • Google+

Parašyk komentarą 

Vardas
Tiesos.lt primena, kad už komentaro turinį atsako autorius, ir pasilieka teisę šalinti su straipsnio tema nesusijusius, asmens orumą žeminančius, apmokėtus ir propagandinius komentarus.                   
Kraunami komentarai...

Komentarai

Tai       2016-02-29 20:57

čia apie tuos du “čemodane” , ar kaip? Ar kaip užkulnis siuntė ant trijų raidžių vieną Joną? Ar kaip kiauliškai užkulnis vaidina europietį?

Joffe       2016-02-29 13:01

dėkui Mariukui. Taikliai. Į tarpuakį. Patiko. Šaunuolis. Taip ir toliau.

To man patinka užkalnis       2016-02-26 12:27

Tai užkalnis tipo duoda smagų atkirtį violetiniams pedofilams, o raudoniems, mėlyniems ir t.t. žalia sviesi. Man panašu į korupciją arba savų protegavimą.

yra lietuvoje       2016-02-26 0:03

du paršai dvyniai patys mėšle voliojasi ir kitus savo srutose volioja. Lietuva virto pamazgų duobe per juos

dvv       2016-02-25 21:45

o ar ne per daug tam uzkalniui demesio, juk uztenka perskaityt pavadinimas, stilius aiskus, man po pirmo straipsnio buvo aiskus kaip ir ka parasys kaip ant delno, tik niekaip nesuprantu kodel lietuviu tarpe jis liko populiarus. juk jis toks nuspejamas, kad net ziovulys ima. Asmeniskai paskaitau koki jo straipsneli karta i puse metu, paskutini skaiciau. bet raso rodos kelis per savaite. gal tai koks socialinis eksperimentas, raso, kol nusibos paskutiniam kvailiui.

puikus straipsnis       2016-02-25 21:45

iš pirmo paskaitymo atrodo, jog pigus jovalas, perskaičius antrą kartą, nuomonė pasikeičia.

stasys       2016-02-25 20:30

- taip ir nesupratau kuo Markuckas geresnis Užkalnio ..manau jam verta butu priminti kad užkalnio personažas labiau sceninis ir skirtas viešos publikos dėmesiui patraukti skirtingai nuo autoriaus ..kuris ta proga dar gi ir susireikšmino .smile pigus jovalas to jauno žmogaus galvoje su įmantriu apipavidalinimu.

kacius, sugebantiems žiūrėti net į šūdą tyru žvilg       2016-02-25 15:46

Kai rūbai ir oda persisunks smarve, nepadės nei terapija, nei diagnozė.

Dzeikas       2016-02-25 14:19

11:47, i desimtuka!
Butent, kad pats Uzkalnis tai viso labo toks lietuviskas, universalus top gear komentuojantis DALINIUS reiskinius.Nepatinka - nematai.Ir kinas su kulinarija ne visus domina.
Ne, islenda Radio Show albinai, Aukstikalnienes reinkarnacijos ir ivsrdija socio-kulturini reiskini ir plema ant tautos reputacijos - respondenta.
Ir pavydetinas albinu kurtumas kai pirmas valstybes asmuo desto pasakaites apie nedalyvavima kompartijos veikloje nuo 1990-ju vasaros, pamirsdamas prideti pareiskima del isstojimo su sefo Burokeviciaus viza.
Nors gal irgi zmonems gyventi reikia, na tai nors Uzkalniui ispirs.Uz ji baluteje neskandins.

už užkalnį       2016-02-25 12:47

terapija ir diagnozė tie užkalnio straipsniai.
jei sugebi žiūrėti net į šūdą tyru žvilgsniu - nejaudins tie straipsniai.
partškolose ne tokių šūdų dėstė, o dėstytoja tapo prezidente - ir niekas nesipiktina.
arba komunistai - nusikaltėliai pagal apibrėžimą - mūsų valdžia - niekas nesipiktina.

kacius>Dzeikas        2016-02-25 12:43

Gal būt mes visi tapome savos rūšies invalidais, o ne „bailių tauta“, kaip yra pasakęs gerb.A.Terleckas?

Dzeikas       2016-02-25 12:01

Ir ka as turiu atsakyti i tokia dzentelmeniska p.Rutos komentaro advokatura?
Paskirti rendez vous satisfakcijai reale? O jeigu as invalidas vezimelyje?
Turbut tai jums palengvintu uzdavini ginant tiesa izeidinejancio chamo priesininkus?

kacius>Dzeikas        2016-02-25 11:05

gerbiamasis, nelyginkit dailiosios lyties su kaimynu, kaip nūnai mūsų vaikams liepta aiškinti, kad Jonelis patapo Jonyte. Mano vaikystėje, tetos vyras, iškart „įvyniodavo“ į snukį, respondentas nespėdavo net pyptelt.

>man patinka Užkalnis       2016-02-25 10:07

Toks tokį pažino…Kaip nepatiks Užkalnis, jei jis atitinka jūsų lygį. Džiaukitės, mokykitės iš jo ir lygiuokitės. Daugelis tokių užkalnių neskaito ir neklauso. Tai dvidešimt pirmo amžiaus marazmas. Dar Algį Greitai pridedu - du broliai dvyniai

Dzeikas       2016-02-25 9:37

P. Ruta, jusu patosini monologa mano vaikystes laiku kaimynas,tada jau pensinykas, reiksdavo zymiai imliau ir lakoniskiau: “- Kur jusu kultura, pypt (riebus rusiskas keiksmas)!”
Jus gi piktnaudziaujate lietuviu kalbos leksikos ir sintakses taisykliu gausa.

ruta       2016-02-25 8:46

Aciu Autoriui uz straipsni , tik uzkalniu nepraustaburniams bus sudetinga suprasti , kas yra kultura , padorumas , pagarba ,reputacija ..Esu skaiciusi pirmus meslinus Uzkalnio bandymus lietryte , bet matyt , net lietryciui jo meslo kruvos pradejo per daug dvokti ..
Kad sulaukia tiek komentaru ir net meslo megeju , tik   rodo Lietuvos zmoniu prasta skoni ,kai nepilnaverciai subjektai gali sau leisti atskleisti savo kiauliska prigimti ir skoni , matyt reikia ir tokiu ,kad pamatyti ir pasibjaureti . Nebloga medziaga matyti , kaip vyksta atvirkstine evoliucija ir vietoje progreso , matome regresija .Na , Uzkalnis, ant tu nevykeliu , kuriems patinka jo meslas , uzdirba pinigus , tai , manau, ir yra jo tikslas .

Man patinka Užkalnis       2016-02-25 3:31

nes jis duoda kietą, aštrų, smagų atkirtį visiems violetiniams pedofilams, sąmoningiems ir užzombintiems vatnikams ir jų mylėtojams, nevykėliams dirbantiems už minimumą, kvailiams, nemokantiems anglų kalbos ir besižavintiems rusiška propaganda, uogų rinkėjams ir tualetų plovėjams UK ir Norvegijoj, tamsiems konspiracijų teorijų skleidėjams ir acto garintojams - žodžiu, žemiausiems iš žemiausio žmogiško šlamšto, kurio, deja, lietuvių tautoje neįtikėtinai daug.

Tarabilda       2016-02-24 23:41

Malačius. Puikiai ir tiksliai surašyta.

Dzeikas       2016-02-24 23:32

Albino is Radio Show straipsnis.
Uzkalnis priestaringa asmenybe,jo ivykiu apzvalgos, isvados man nevisad simpatiskos.Sakysim nerezonuoja.
Bet kinoapzvalgos…Jis pavyzdziui pirmasis pasake ,kad karalius nuogas.Cia apie rezisieriu E.Riazanova.O butent: tarybinio schmalz’o zanro meisterzingeris ir nieko daugiau.
Galbut Uzkalnis nezino kuom skiriasi idealas nuo idealybes, sakykim nevarte “Filosofijos zodyno”, bet ar siu terminu reikia aptarinejant brandaus “socialistinio realizmo” laiku kino “sedevrus” placiajai publikai?
Savo vietoj Uzkalnis, o stai autorius kaip naujalietuvio zmona 90-uju pradzioj uzsimovusi sabalu kailinius autobusu vazinejasi tautai pasirodyti.

Tikra tiesa       2016-02-24 21:53

Nuo užkalnizmo iki kiaulizmo -vienas žingsnis.O gal tik pėda vaikiška?
Juk tiek nedaug kiaulei tereikia:paėst,paperst,pamyžt,pašikt,papi st ir pažviegt.

Gerai       2016-02-24 20:43

bet, manau, Užkalnis žino, ką ir dėl ko sąmoningai daro.


Rekomenduojame

Geroji Naujiena: Parodykime tikrų atsivertimo vaisių!

Vytautas Sinica. Sukanka metai, kai Seimas gėdingai ir neteisėtai pritarė Jungtinių Tautų migracijos paktui

Ramūnas Aušrotas. Europos Parlamentas pasmerkė Lenkijos ketinimus kriminalizuoti lytinį mažamečių švietimą

Svarbi žinia: teismas įpareigojo Vyriausybės atstovą S. Buškevičiaus skundą dėl Kazio Škirpos gatvės pervardijimo nagrinėti iš naujo

Rasa Čepaitienė. Atviras laiškas Trakų rajono merei Editai Rudelienei

Liudvikas Jakimavičius. Balsavimo kortelė

Konferencija „Lietuvybė viešajame gyvenime“ (vaizdo įrašas)

Gitanas Nausėda per Nacionalinius maldos pusryčius: „Susitelkime maldoje visi kartu prieš Dievo veidą, ir vėl pasijuskime esą broliai ir seserys“

Ramūnas Aušrotas kviečia į diskusiją apie naujausią Šarūno Barto filmą „Sutemos“

Aras Lukšas. Stalinizmo šaukliai: tarp prisitaikymo ir atgailos

2019-ųjų metų Laisvės premija skirta Laisvės kovų dalyviui, žmogui-legendai Albinui Kentrai

Nuo bačkos. Viktorija Čmilytė-Nielsen. Nacionalinė šeimų taryba – rūpestis šeimomis ar inkvizicijos kūrimas?

Veronika Winkels. Ugdyti vaikus… mokykloje ar namie?

Andrius Švarplys. Kas nutrauks bankų vydomą valstybės šantažą?

Liudvikas Jakimavičius. Ką bendra turi šv. Kalėdos ir šachmatai?

Algimantas Rusteika. Ruoškitės pasirinkimams – ‘vsio bus zakonno’

Ramūnas Aušrotas: „Gal pirmoji JTO MTK ponia norėtų lankyti civilinės šeimos teisės kursus? Priimčiau su nuolaida“

Neringos Venckienės interviu TV3: „Variantai buvo tik du: arba ginti mergaitę, arba pamiršti, kad tokia gimė. Aš pasirinkau ginti“

Tyrimas palygino santuoką ir gyvenimą kartu nesusituokus

Donaldas Trumpas: E. Macrono atsiliepimas apie NATO yra „labai labai bjaurus“ ir „įžeidžiamas kitoms 28 valstybėms narėms“

Algis Avižienis „Iš savo varpinės“. Bankininkas, kuris nugalėjo carinę Rusiją

Ramūnas Aušrotas. Pirmą kartą šeimų balsas oficialiai skambės ir nacionaliniu lygmeniu

Shannona Roberts. Šaldyti kiaušinėlius ar karjerą?

Gytis Padegimas. Kiek milijonų medžių per 30 Nepriklausomybės metų sunaikino ir dar sunaikins mūsų godumas ir gobšumas?

Vidas Rachlevičius. Nenorėčiau Brexito, bet jei laimėtų kairysis leiboristų gaivalas, Britanijos būtų gaila dar labiau

Vygintas Gontis. Kaip deklaracijas apie žinių ekonomiką paversti atsakinga valstybės viešojo sektoriaus bei mokslo ir studijų politika

Liudvikas Jakimavičius. Partijos ir išdavikai

Povilas Gylys. Kas Jums, profesoriau Janeliūnai?

Kun. Grégoire Celier FSSPX. Imigracija – principai, teisės, praktika (III)

Algimantas Rusteika. Metodiniai patarimai. Subalansuota LRT indrėms ritutėms, bet tinka ir ... žmonoms

Daugiau

Saitai

© 2012 tiesos.lt. Svetainės turinį galima platinti įdėjus veikiančią nuorodą.